כיכר השבת

התנגדות בחינוך העצמאי

יתד נאמן תוקף בחריפות: מסע ציד חמור של משרד החינוך

בטאון 'דגל התורה' תוקף בחריפות רבה את יוזמת משרד החינוך להציע תואר אקדמאי בחינם לעובדי ההוראה החרדים. גפני: "מוסדות החינוך החרדי לא מקבלים תכתיבים" (חרדים)

29
ישראל כהן | כיכר השבת | ז' בניסן | 23.03.18
יתד נאמן תוקף בחריפות: מסע ציד חמור של משרד החינוך
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"מסע ציד חמור תוך ניסיונות פיתויים חדשים ומסוכנים נעשים בימים אלו על-ידי משרד החינוך, בניסיון ללכוד את המורים במערכת החינוך התורנית ללימודי אקדמיה שנאסרו מכל וכל על-ידי מרנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א", כך טוען הבוקר (שישי) העיתון יתד נאמן.

מהחשיפה עולה, כי בעקבות הגדרת יעדים במשרד החינוך, נשלחה פניה רשמית מטעם משרד החינוך למורים במערכת החינוך התורנית בהצעה מפתה ללימודים חינם במשך שנתיים לשם הוצאת תואר אקדמי. מדובר בלימודים יקרים שלראשונה מציעים אותם חינם, בניסיון להחדיר את לימודי ותוארי האקדמיה למערכת החינוך החרדית בכל מחיר, במגמה לשנות את הצבור החרדי ע"י השפעה על מוריו ובמגמה שהשפעה זו תחלחל לתלמידים.

במכתב שנשלח למנהלי בתי הספר החרדיים על-ידי מנהל אגף להכשרה עו"ה ומפקחת פיתוח מקצועי, מחוז חרדי, תחת הכותרת "הכשרה למורים לתואר אקדמי 'בוגר בהוראה', ושהגיע לידי 'כיכר השבת' נכתב: "כחלק מיעדי תוכנית החומש של המחוז החרדי במשרד החינוך, המחוז החרדי בשיתוף אגף להכשרת עו"ה מתארגן לפתיחת מחזור ג' של תכנית ההכשרה למורים במקצועות היסוד. עקב מחסור בעו"ה מוכשרים למקצועות אלו בבתי הספר היסודיים ועי"ס בפיקוח המחוז.

"התכנית הינה ייחודית ובתנאי סף יחודיים למורים גברים קבועים העובדים בהוראה בבתי ספר בפיקוח המחוז החרדי. הלימודים לתואר אקדמי בהוראת מקצועות היסוד יתקיימו במשך שנתיים. החייבים בלימודי מכינה, חסרי בגרות, ילמדו את לימודי המכינה טרום התחלת הלימודים האקדמאיים.

"התוכנית ממומנת במלואה ע"י משרד החינוך במסגרת תוכנית החומש. המורה יחתום על כתב התחייבות לחזור וללמד בהוראה המקצוע אליו הוכשר במשך שנתיים לפחות ממועד סיום הלימודים, ולא, יחזיר את מלא עלות התוכנית. המורה יחתום על מסמך התחייבות כחלק מנוהל הרישום לתוכנית ההכשרה".

"מנהל בית הספר ירכז את פרטי המורים המעוניינים והמתאימים להשתלב בתוכנית ההכשרה (נספח א'). כמו כן המנהל מתחייב לעקוב אחר תהליך הלמידה והערך המוסף לבית הספר במסגרת תהליך ההערכה מחוזי ולהמשיך להעסיק את המורים בוגרי תוכנית ההכשרה בהוראה בהוראת המקצוע בו הוכשרו במשך שנתיים לפחות".

"התוכניות תיפתחנה במכללות המאושרות לכך בפריסה ארצית, המכללות יפתחו קבוצות יעודיות לתוכנית זו". בהמשך המסמך מופיעים תנאי ההשתתפות, ובהם: "המורה מלמד במוסד בפיקוח המחוז החרדי, מוסד רשמי ומוסד מוכר שאינו רשמי".

ביתד נאמן תוקפים את הפנייה לעובדי ההוראה וטוענים כי הלימודים המוצעים על-ידי משרד החינוך למורים גברים במערכת החינוך החרדית, הינם לימודים יקרים מאוד, אך למען המטרה 'הנעלה' להחדרת לימודי אקדמיה בקרב המורים, לראשונה מציע משרד החינוך מימון מלא של הלימודים הגבוהים הללו. מעבר לחומרת העניין, החשש הוא שאם יהיו מורים שילכו שולל חלילה, לאחר מכן משרד החינוך ידרוש תואר אקדמי כתנאי סף למורים וכך יהרוס את מערכת החינוך.

יתד מצטט רבנים ואישי חינוך שהביעו כאב וזעזוע לנוכח הניסיון החמור לפתות את המורים שלא לנהוג כפי הוראת מרנן גדולי הדור זצוק"ל ויבלחט"א: "ידועים דברי מרנא ה'חפץ חיים' זיע"א, כי ביום שיהיו חמישה רבנים היודעים את השפה הפולנית, ידרשו השלטונות מכולם ללמוד את השפה. כאשר יתחילו כמה מורים את לימודי האקדמיה והוצאת תארים, הכל יפעל אך ורק בהתאם לדרישות סף של לימודי אקדמיה ותארים. זהו הרס וחורבן לכל מערכת החינוך".

"החינוך העצמאי איננו מאפשר למורים ללמוד בשום מסגרת שלא אושרה ע"י גדולי ישראל. ואכן, מיד הוצאנו מכתב לכל מנהלי החנהע"צ ובו הבהרנו את עמדתנו שאיננה משתמעת לשני פנים", אומר הרב אליעזר סורוצקין, שהודיע בנחרצות על דעתם של גדולי ישראל המתנגדים ללימודים אלה מכל וכל: "בימים אלו נשלחה הודעה לחלק מהמנהלים ועובדי ההוראה בבתי הספר, להשתתף בתכנית ל'הכשרת מורים לתואר אקדמי'. ביתד מציינים, כי עובדי ההוראה בחינוך העצמאי ובראשם מנהלי בתי הספר, איתנים בדעותיהם ובדרכם הסלולה שאין להשתתף בלימודים אלו, אולם חזקה, ש'אין מזרזין אלא למזורזין'.

"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אומר ל"יתד נאמן": "מוסדות החינוך החרדים לכל סוגיהם לא יקבלו ולא מקבלים ואסור להם לקבל את התכתיבים של משרד החינוך, או של משרדים אחרים המנסים לפתות ללימודי אקדמיה בכל מיני דרכים, על אף שהם יודעים שלחייב הם לא יכולים".

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
יש לנו שליטה במשרד החינוך והמנהל של החינוך החרדי עובד אצל הרב סורוצקין וטוב אם לא נעורר את הנושא. רוב המפקחים עובדים לפי דרכו של מנהל המחוז מר איציק זהבי אשר מונע בשיטותיו כל הרחבה של פעילות המשרד. לזכותו ייאמר גם שהחזיר את השליטה על הקבלה בסמינרים לאיגוד ולא נגרר לנושא כי מבין שאין שום אפליה של ספר
יעקב25.03.18
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילוני חכם23.03.18
מי שהזוי זה אתה שלא יודע שהעולם קיים בשביל התורה ולא בשביל שום דבר אחר.
מה יש להתלונן?26.03.18
16
תואר ראשון B.E.D ותואר שני M.E.D. שניהם בחינוך. בקבוצות נפרדות של גברים ואברכים. באגפים אחרים מאיפה שהתקיימו לימודי הנשים. אני מלמד באחד החיידרים הכי חשובים בירושלים שהולך לאורם של גדולי ישראל. והלימודים רק הוסיפו לי למקצוענות. להבנה לנפש הילד ואפילו לטפל בבעיות באופן מקצועי. המנהל מודה לי כל יום מח
מלמד23.03.18

הצגת כל התגובות

15
מילים מפוצצות הן סימן מובהק שאין בטענות ממש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל23.03.18
14
ביום ראשון: אין שום גזירות.... ביום שני: אנחנו מטפלים בגזירות, ואין ממי לחשוש. ביום שלישי: היו גזירות והם בוטלו. ביום רביעי: אנחנו מזהירים מפני הגזירות ביום חמישי: כבר 70 שנה לא היה כל כך טוב. ביום ששי: הולכים לישון, לילה טוב 'בת יענה'
זעליג23.03.18
13
עזוב אותנו שיגעת את כל המערכת ראיתי מזה לעבוד דרך החינוך עצמאי רוצים רק דרך משרד החינוך להרגיש בני חורין ולא עבדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר23.03.18
12
כמה מורים יש בתלמודי התורה שלא יודעים דבר וחצי על חינוך? שהרסו מאות תלמידים תחת ידיהם? כל חבר ששאלתי לא משנה אשכנזי ספרדי וכו היו מורים זוועה בתלמודי תורה שלהם. אז משרד החינוך יעזור לסינון של המורים שרק מי שרציני ומבין ילך.. ואתם קוראים לזה הסתה? טיפשות שאין כדוגמתה אז לא הכל מתאים לכם בשיטה
דניאל פרץ23.03.18
11
תפסיקו להתעקש להיות 20 שנה אחורה דרך אגב יתד נאמן מפרסם את התוכנית בצורה מקסימה וזה יעשה רק שכולם ירצו ללכת וידעו על מה מדובר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי23.03.18
10
גזירות נגד הדת מדווחות בכל המקומות למעט יתד עד...... הפגיעה בכיסם של העסקנים המנופחים שלהם נ.ב. עיין דנקנר , תספורות, הון , שלטון, לסדום היינו ולעמורה דמינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יונית דהאן23.03.18
9
מאות חרדיות עובדות משרד חינוך מוציאות בכל שנה תואר אקדמאי במימון מלא של משרד החינוך! ואת זה מממן האזרח הקטן משלם המיסים. מורה נכבדת שמעוניינת להוציא תואר אקדמאי (כדי לנפח את משכורתה) מוזמנת לעשות זאת בכיף, אבל למה משרד החינוך צריך לממן את זה???
מאוחר מידי23.03.18
שהחינוך של בבנות שלנו יהיה יותר טוב.
רפאל25.03.18
8
הורה מרן ראש הישיבה זצוק"ל את הוראתו למנהלי הת"תים בעניין זה, ואמר: "יש להתנגד בתוקף לתקנות החדשות ולכל שינוי במצב שהיה עד כה, פשוט וברור שלא יעלה על הדעת כלל לחתום על מסמך כלשהו או לעשות איזו פעולה שתתפרש כהסכמה לתקנות החדשות המכפיפות את תלמודי התורה למשרד החינוך הכפרני, היה לא תהיה". מרן ראש הישי
בס"ד23.03.18
7
הוכחה נוספת המראה כי ה"רבנים" מעוניינים שצאן מרעיתם יהיו בורים וישמעו אך ורק להם. בושה וחרפה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני23.03.18
6
אתם רוצים שאנשים יתפרנסו?היום,אדם שלא מחזיק בתואר אקדמי-לא יוכל לעבוד בעבודה מכובדת. וגם איזו בעיה יש בלימודים אקדמים?אם אין שם דברי כפירה וכדו' אין שום בעיה בזה לדעתי.
יאיר23.03.18
אדם פרטי שהולך ללמוד ובוחר לו את דרך חייו אינו רלוונטי לנידון ואין דרך בעולם לעצור אותו.
דודי גרובר23.03.18
5
צריך שבכל מסגרות החינוך החרדי שלא יקבלו מורים שעשו תואר אקדמי וככה לנעול את הפירצה. אפילו משרד החינוך ישלם לאלה שיעשו תואר זה לא ישתלם להם כי לא יהיה להם מקום עבודה בחינוך החרדי.
סגירת הפירצה26.03.18
4
איך אפשר לכתוב שזה לראשונה כאשר גם בגוף הכתבה כתוב שזה מחזור שלישי כבר???? שנית. כל דבר שכזה מצריך תקציב. שזה אומר שמי שמאשר זה משרד האוצר. כן . והוא הגוף נדומיננטי בגלל שהמטרה של משרד האוצר לקדם שילוב החרדים וכו וכו והוא זה שרותם את משרד החינוך וקובע מה ואיך יתוקצב. ושלישית . במקום רק להגיד מה לא
פסח בפתח אבל...23.03.18
3
חזה הכל.... בלתי נתפס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי23.03.18
יש הוראות מגדולי ישראל בנידון! לא צריך בשביל זה פירוד ושנאת ישראל בין חרדים
הרב דב לנדאו23.03.18
2
חינוך עצמאי מחזיק מפקחות, מנהלות ומורות עם תואר אקדמי. למה לשקר במצח נחושה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם23.03.18
1
בנושא הזה .... כלום לא השתנה ....
גבריאל המלאך23.03.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24