כיכר השבת

הקרב על המועמד החרדי בי-ם

המרוץ לראשות העיר: 'אגודה', ש"ס ו'דגל' - טוענות לכתר

הודעת ברקת הבעירה את הזירה הפוליטית, הפנים ירושלמית, בשאלת סיכוייו של מועמד חרדי • "כיכר השבת" בדק וגילה כי כולם מסכימים בחשיבות ה"מועמד החרדי" אך גם כולם טוענים לכתר (חדשות)

53
אבי רבינא | כיכר השבת | י' בניסן | 26.03.18
כהן, דייטש, ליאון ופינדרוס
כהן, דייטש, ליאון ופינדרוס (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

הודעתו של ניר ברקת אתמול (ראשון) כי לא יתמודד בשלישית לראשות עיריית ירושלים הבעירה את הזירה הפוליטית, הפנים ירושלמית, סביב השאלה האם ההיסטוריה תחזור ומועמד חרדי יכבוש את ראשות העיר או שמא שוב, בפעם השלישית, יזכה בכיסא הנכסף בכיכר ספרא מועמד שאינו חרדי.

'כיכר השבת' יצא לעשות סדר וגילה כי האחדות רחוקה, לאחר שכל אחת מהסיעות - 'דגל התורה', ש"ס ו'אגודת ישראל' - טוענת לכתר.

בכירי הפוליטיקאים בליכוד, נתניהו ושרים בכירים, יצאו בהודעות ברכה לניר ברקת על התמודדותו ברשימה הארצית. השר ישראל כץ וגדעון סער בלטו בכך שלא הוציאו הודעות ברכה. על פניו הסיבה לכך פשוטה, השניים מתיימרים להתמודד על ראשות הממשלה כמו ניר ברקת עצמו.

בליכוד כבר החלו שמועות על התמודדותם של השר זאב אלקין וח"כ דודי אמסלם. לשכתו של אלקין מכחישה שוב ושוב את הדיווח. ל'כיכר השבת' נודע כי באם לא יהיו שינויים ח"כ דודי אמסלם יו"ר הקואליציה צפוי להכריז על התמודדותו לראשות העיר לאחר חג הפסח.

אלא שיש מי שטוען כי מועמדותו של דודי אמסלם היא "פייק" ונועדה להכתיר את המועמד החרדי יוסי דייטש.

יועץ התקשורת ליאור חורב שמלווה גם את תנועת 'התעוררות' והמועמד עופר ברקוביץ' צייץ בטוויטר: "למטיבי לכת בהלכות ירושלים: 'מועמדותו' של ח"כ דוד אמסלם היא חלק משטיק פנים חרדי. 'דגל התורה' מאוד רוצים להריץ את דייטש (החרדי) לראשות העיר. זה לא הולך כרגע ולכן מועמדותו של אמסלם נועדה לפצל את הקול החילוני ו'להכשיר' את ריצת דייטש. מסובך? זו רק ההתחלה".

מיותר לציין כי חורב עצמו היה לפני זמן מה בעימות תקשורתי ממושך עם ח"כ אמסלם על רקע תפקידו כיועץ התקשורת של מפכ"ל המשטרה במשכורת עתק.

בשביל לנצח את הבחירות החרדים חייבים לפחות את תמיכת הגוש החרדי כולו, דבר שנראה כמעט בלתי ניתן למימוש. מי שרואה את עצמו כמועמד של כלל הציבור החרדי, הוא סגן ראש העיר יוסי דייטש (אגודת ישראל - שלומי אמונים). אתמול, שעות לאחר הכרזת ברקת, נצפה דייטש עם פטרונו הפוליטי סגן השר מאיר פרוש בכיכר ספרא.

מלבד ההסכמה כי "נצרך ראש עיר חרדי בבירה", לא תשמעו בחודשים הקרובים הצהרה מאף דמות חרדית על התמודדותו לראשות העיר. גם ב'דגל התורה' יש מי שרואה עצמו כמועמד לראשות והוא סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס.

פינדרוס היה החרדי הראשון שמיהר להוציא הודעה לתקשורת לאחר הכרזת ברקת, בהודעתו בירך את ברקת אך פירט בארוכה על המנהיגות לה ירושלים זקוקה בעת הזו. מלבד זאת, כיאה למועמד לראשות, החל פינדרוס לתפעל דף פייסבוק שם מעלה את משנתו ופעילותו. ל'כיכר השבת' נודע כי חברי הכנסת של 'דגל התורה' סירבו להתבטאות בנושא ולהגיב לפרישת ברקת.

מי הסיעה הגדולה בעיר?

בהודעה שהוציאה סיעת 'יהדות התורה' ונוסחה בשיתוף פעולה של 'דגל' ו'אגודה' נכתב: "סיעת יהדות התורה שהינה הגדולה במועצת העיר רואה את נושא ראשות העיר מתוך אחריות רבה. לאחר חג הפסח הסיעה תקיים דיון פנימי ובחינה יסודית של הנושא".

גורמים בסיעת ש"ס הירושלמית טוענים לעומת זאת: "אנחנו הסיעה הגדולה בעיר מול חמישה של 'אגודה' ושלושה של 'דגל התורה'". לדברי חברי מועצה בסיעת ש"ס הירושלמית, הם אלו שיובילו את הבחירות הקרובות ויכריעו את זהות המועמד החרדי.

מחר יכריז משה ליאון על מועמדותו לראשות העיר. אם בתחילת הדרך היה נראה כי לליאון יהיה קל להשיג את התמיכה החרדית, הרי שעם הצגת המועמדות החרדית מלאכתו תהיה קשה. בסביבתו אומרים כי כבר אפשר לראות את תמיכת יו"ר ש"ס השר דרעי בו כסגורה כחלק מהברית הוותיקה בין השר דרעי ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן.

בינתיים רשימת המועמדים בציבור הכללי מתארכת, אך לכאורה ככל שירבו המועמדים בציבור הכללי כך יגברו סיכויו של מועמד חרדי לנצח את הבחירות. הרשימה נחלקת בין אלו שכבר הצהירו על מועמדותם לבין אלו השוקלים להתמודד.

עד כה הצהירו על התמודדותם: רו"ח משה ליאון, יו"ר סיעת 'התעוררות' עופר ברקוביץ', עו"ד אבי סלמן, עו"ד יוסי חביליו וחבר מועצת העיר פפה אללו.

מועמדים אפשריים: סגרה"ע יוסי דייטש, סגן ומ"מ רה"ע יצחק פינדרוס, השר זאב אלקין, ח"כ דודי אמסלם.

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
אם הפעם לא יספרו אותם הם יעשו נזקים ויחברו למועמד אחר והם ינצחו כי הם שאהיגדים . מקווה שלמנהיגי החצרות בב"ב יהיה שכל לזרוק להם עצם כדי לאחד כוחות חרדיים.
מוטקה בלוי26.03.18
25
ירושלים זה אוכלוסיה מאוד מגוונת. אבל אם יהיה ראש עיר לרדי אני פשוט מרחם עליו.. כולם יתעלקו עליו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל פרץ26.03.18
24
כמה שחיתות ורוע אפשר לבלוע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי26.03.18

הצגת כל התגובות

23
צביקה האיש המתאים בגלל הניסיון בעוד מקומות וגם פעילותו בירושלים האיש הנכון במקום הנכון ירושלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה27.03.18
"ועשית ככל אשר יורוך" הנציג לא נקבע על פי כישורים אלא על פי קומבינות.
רפאל28.03.18
22
ביותר שיהיה בהצלחה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דוד26.03.18
21
יוסי דויטש הכי מתאים לראשות העיר אדם מיוחד מקצועי וישר
ירושלמי בנפשי26.03.18
20
ספרדי צביקה כהן, עצניק חיים אפשטין, פרוש יוסי דייטש.., בסדר הבנו
א27.03.18
19
החילונים לא טיפשים להתפצל, ולהבטיח מעומד חרדי חכו בסבלנות. ולדעתי צריך להחזיר את לופיאנסקי או מישהו שדומה לו. [כמו אבטובול בשעתו, שגם החילונים בב"ש, לא פחדו ממנו].
א26.03.18
18
דגל התורה יכולים לדמיין שהם ימשיכו להחרים ולרדוף, ואחרי זה לבקש את הקולות של בני תורה. תרשמו לפניכם: בבחירות הבאות עץ 2 מנדטים בירושלים.
חיים26.03.18
הארורים. נקוה שבבחירות הבאות העצקל'ך ימחקו לגמרי מהמפה ואז לא יקבלו הקצאות ותקציבים ובעזרת השם ניפטר מהם ומהמונם אחת ולתמיד.
אבי26.03.18
נלחם על עקרונתיו, ומשיג השגים נפלאים
אביב הליטאי27.03.18
אין נושא אחד שדגל התורה הצליחה כנגד הפלג, א. כל שבת נפתח בית כנסת חדש לפלג הירושלמי ב. בהלויית הגר"ש אוירבך השתתפו 400,000 איש, לאחר איסור חמור מבית דגל התורה. ג. כל זמן נפתח תלמוד תורה / בית ספר / סמינר / ישיבה קטנה / ישיבה גדולה / ד. כמה מליונים של מליונים זורמים כל הזמן לפלג הירושלמי
אברהם27.03.18
עוד כמה מספרים וסיפורים הזויים יש לך אפשר אולי כתובת של חמישים וארבע בתי כנסת שלהם אם בכל שבת נפתח מניין. היכן אסרה דגל התורה השתתפות בלויית הגר"ש.
הסופר27.03.18
17
ואז יתמכו באיזה חילוני עם כיפה כזה או אחר אלקין או ליאון ויצעקו לכולם מי שלא מצביע למועמד שנוח לנו פוגע במרנן ורבנן מרנן ורבנן אוי כמה מגוחך שזה הולך להיות אבל מה התרגלנו ...
בני 27.03.18
16
הנציג החרדי בעל הנסיון המונציפלי הרב ביותר. טבריה, אלעד, תפן, רמת חובב וירושלים. עד היום הוא זכור לטובה באלעד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעדי26.03.18
15
וכל בית ישארל יתפללו לראש חילוני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרשל26.03.18
14
שדגל לא תרשה למועמד לתת כלום לפלג הירושלמי מה שיחייב אותם להצביע למועמד השני אם הם רוצים לשבת בקואליציה וא"כ אין סיכוי
שלמה27.03.18
13
ברמה מטורפת (מ"מ אם לא יהיה לו סיכויים טובים לנצח שיצטרף עם ליאון)
מאיר26.03.18
12
אם חפצי חיים אתם ולא חולי כבוד זכרו את מאמר ריב"ל כשאמרו לי עלה הייתי מטיל קומקומוס של רותחין בפניו. היום האומר לי רד אני כופתו לפני ארי. תנו לאחרים לרקוד ולהתאמת בסוף ירוצו תמיד אחריכם על מנת לזכות
חבר27.03.18
11
כי הוא מקורב לעשיר שתומך בדרעי הכל נושא של כסף
דן27.03.18
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים26.03.18
9
אין מה לעשות כמה שזה לא הכי נעים ומוצלח אבל חייבים את התמיכה של הפלג הירושלמי שיש להם בירושלים לא פחות מציבור של גור או בעלז ועוד .... יש להם בערך 13.000 אלף קולות וזה המווווןןן
שמואל26.03.18
כמה קולות כבר הם יכולים להביא
ישראל26.03.18
כנראה שלא הייתה בהלוויתו של הרב אוירבך, שהשתתפו בו מאות אלפים [לויה שלא נראתה בכל ארץ ישראל בשנה האחרונה].
יענקי27.03.18
זה התפרסם לפני כמה ימים באחד האתרים ואפשר גם ב''ה להסתדר מצויין בלעדם
לשמואל המדומיין26.03.18
אתה מתבלבל בין הפלג הירושלמי לדגל התורה, בעוד דגל התורה יורדת ויורדת, הפלג הירושלמי עולה ועולה. כמה שזה קשה להשמע, אבל זה המציאות, תברר!
זעליג27.03.18
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה רבינר26.03.18
7
האדם היחידי שעונה על כל הצרכים והקרטריונים של העיר המורכבת והסבוכה הזאת אם כ"כ הרבה מגוון של סוגי אוכלסיות ולדעת לגשר על כל הפערים החברתיים זה בהחלט "סגר"ע ומחזיק תיק החינוך צביקה כהן" האדם המוכשר ביותר לתפקיד זה עם הנסיון הרב שהוא מביא איתו בתחום המוניציפלי בטבריה באלעד בתפן וכמ
לדאוג לירושלים26.03.18
6
רק צביקה כהן מסוגל לאחד בין כל הציבורים גור אוהבים אותו . ב. עדיף לפלג לתמוך בו ולא מועמד של דגל אגודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק26.03.18
5
שמעתי שגם הוא רוצה אני חושב שהוא יכול להיות ראש עיריית ירושלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד27.03.18
4
הנציג החרדי המוכשר ביותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי 27.03.18
3
הריני מכריז קיבל עם ועדה כי הרה"ח הרב יצחק הלוי זאב פינדרוס הוא זה ראוי להיות ראש עיריית ירושלים . רק לו יש עשייה ראויה לשמה של ראשות העיר .
א. קליין26.03.18
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי26.03.18
1
מבקש להצליח - עליו להשתחרר מ"חבריו" בביתר שהובילו לכשלונו. הם הציגו בפניו מצג שדואגים לשלומו - בזמן שהציבור קץ בהם, ולכן הם נקמו בפינדרוס. זה מה ששמעתי בנייעס בכולל, בזמן שבאתי לגור בביתר אחרי הבחירות.
מנדי26.03.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24