כיכר השבת

החלטה דרמטית

חשיפה: המהלך שעלול למנוע את 'התחרדות' בית שמש

כך ההחלטה המעשית שנפלה לאחרונה בעירייה תחת שליטתה של ראש העיר החדשה עליזה בלוך, עלולה למנוע משכונת רמה ד' החדשה 'ליפול' לידי הציבור החרדי (חדשות)

99
אריאל ליבא | כיכר השבת | י"ח בכסלו | 26.11.18
ראש העירייה בלוך, ושטחי הבנייה בעיר
ראש העירייה בלוך, ושטחי הבנייה בעיר (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

חשיפה: בסיור קבלנים שנערך אתמול בעיר בית שמש, הודיע היועץ המשפטי של העירייה מיקי גסטוויריט בשם ראש העיר החדשה עליזה בלוך, כי התקנות המכונות 'שבס-כחלון', שנועדו להקל בין היתר על האפשרות לבנות במחיר מוזל יחסית, לא יינתנו עוד באופן אוטומטי בבניית השכונה החדשה רמת בית שמש ד'.

החלטה זו צפויה להיות דרמטית באשר לאופי השכונה, שתוכננה להיות מאוכלסת במשפחות מהמגזר החרדי: תקנת 'שבס-כחלון' הינה הקלה המאפשרת הגדלת מספר יחידות הדיור בפרויקט בנייה, והרחבתן בעתיד עד שיעור של 30% מגודל הדירה אף ללא צורך לפנות לוועדות המחוזיות וללא הקטנה מראש של שטח הדירה בידי הקבלנים - מה שמונע מהבנייה להיות לא-רווחית עבורם.

ככל שיש יותר דירות במגרש, אפשר לתכנן כמות גדולה יותר של דירות שלושה חדרים, אותן רוכשים בדרך כלל החרדים. בלא תקנת 'שבס-כחלון', כמות הדירות הקטנות במגרש יהיה מזערי, וממילא רוב הדירות יהיו גדולות ויקרות מהישג יד של זוג צעיר חרדי.

"ללא הפעלה אוטומטית של תקנה זו", אומר ל"כיכר השבת" אחד מהיזמים בבית שמש, "כמעט ולא רווחי לקבלנים לבנות פה דירות קטנות במחיר שמתאים לחרדים, וגם אלו שכבר זכו במכרזי הבנייה, יבטלו אותם ויברחו מזה".

נאומה של בלוך בעת כניסתה לתפקיד, בו התנערה מ'המחנות' (צילום: אריאל ליבא, כיכר השבת)

יזם בנייה אחר בעיר מדגיש: "מנהל מקרקעי ישראל מוכר את הקרקע בעלות מאוד יקרה. עד עכשיו הקבלנים רכשו אותה בכל זאת, מכיוון שהיה את 'שבס-כחלון' המאפשר להם לבנות יותר דירות באותו תא שטח, ולכן הקבלנים רצו לבנות ברמה ד' גם לחרדים".

"בעצם זו עצירה של כל הבנייה בשכונות החדשות. זה יעצור את כל המכרזים", סובר היזם, ומוסיף בחרדה: "כשהיא עוצרת את ההקלה הזאת, זה אומר שהדירות שייבנו, ימכרו במחירים יקרים בהרבה, כדי שזה ישתלם להם, וממילא הן לא יתאימו לחרדים".

גורם בעיריית בית שמש מאשר את הדברים, ובשיחה עם 'כיכר השבת' אומר: "כרגע ראש העיר ביקשה לבחון את הדברים מול משרד השיכון, ולכן אין עוד את ההתחייבות האוטומטית לתקנת 'שבס כחלון'. אנחנו נשב עם משרד השיכון, כדי לבחון את הדברים".

"יחד עם זאת", מוסיף הגורם, "צריך גם לראות את הצד השני של המטבע, וזה אומר לדבר על התמהיל בין 'דיור למשתכן' ללא משתכן".

מקורבים לראש העירייה בלוך מבהירים ל"כיכר השבת", כי אין כל חשש מעצירת הבנייה לחרדים. "לכל שכונה יש ייעוד שנקבע בתב"ע (תוכנית בנין ערים). עליזה פשוט אינה רוצה עוד שכונה כמו רמת בית שמש ג', עם כל בעיות התשתיות והבניה שיש שם. היא רוצה שהכל יהיה מסודר, כדי שבעתיד לא תהיינה בעיות שלא יהיה אפשר לפתור".

מטעם עיריית בית שמש נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה רשמית: "עליזה בלוך נבחרה, כדי לתקן את השגיאות שנעשו בעבר בעיר - ובעיקר בתחום התכנון. אנחנו מקדמים, ונקדם, בנייה לכלל המגזרים, כפי שאמרנו, רק נדאג שתהיה איכותית ותכלול שטחי ציבור תעסוקה ודת. מטרתנו היא לא לבנות שכונה, ולגלות שנים לאחר מכן חוסרים בבתי כנסת, מקוואות, מבני ציבור ותשתיות".

תוכן שאסור לפספס
99 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
לא קשור לנגד חרדים. זה דווקא טוב לחרדים שמתגוררים פה. איכות חיים, לא סתם לדחוף בטון ואלפי דירות, ללא תשתיות ראויות בהתאם לכמות הדירות והאנשים.
יעקב27.11.18
52
נראה לי שגם בית שמש חנון מידי בשיבלך בטח גדלת ברשבם
תגובה ל3427.11.18
51
חלק מהמגיבים ממש בורים ולא מבינים דבר בנושא זה, אין שום קשר להתנכלות לחרדים ,פשוט דברי הבל! ואסביר בקצרה, תוספת של 30% דירות על התכנון המקורי של התבע זו מאסה אדירה שהתשתית המתוכננת פשוט לא יכולה לקלוט אותה , זאת אומרת שאין מספיק שטחים למבני ציבור , גינות , כבישים ,פחי אשפה וכו' ואם אכן תנתן ת
מתמצא26.11.18
אם מורידים את הדירות הקטנות והזולות ומשאירים רק גדולות ויקרות. גורמים רק להרחקת הדירות מהזוגות הצעירים, ולחוסר כדאיות של הקבלנים. ובכל הארץ כחלון דואג לצעירים, חוץ מבית שמש לצעירים החרדים בלבד. חילוני חדש - לך תתפקר עם עליזה, אך אל נא תנסה לעבוד עלינו.
תושב בית שמש27.11.18
האם חוק שבס הוא חוק של החרדים בבית שמש קרי לא מתוכנן וכו' ? לא הוא חוק ארצי , ואם הוא כ"כ גרוע אז מי הטמבלים שחקקו אותו, מה הם לא ידעו את כל מה שגב' בן חמו סליחה בלוך יודעת.
בית שמשניק27.11.18

הצגת כל התגובות

50
גם חרדים זקוקים לדירות גדולות.
מעניין26.11.18
49
אי אפשא לתכנן עיר ל2000 משפחות ופתאום נכנסים 2400 משפחות!! יש תשתיות יש מבני ציבור זה פוגע בכל השכונה
כל הכבוד26.11.18
48
עיר שהיא לא פנימייה למפעלים במרחק שעה נסיעה. שהמחירים בה לא יורדים.
מתווך מתוסכל26.11.18
47
לען עוד אפשר? כאילו היום דירות ממש זולות. שלא יבלבלו את האנשים. המקום היה פראפריה וישאר כך. מה אנשים חושבים על בית שמש? נכון מיקום העיר הוא נפלא אבל זה חור ללא רכב אי אפשר להסתדר. אין עבודה באזור וחסר מקומות בלוי.
אלכסנדר26.11.18
46
וכבר זכינו בדירה ואת זה את גם רוצה להרוס?????????? לא בני ברק או קרית ספר החנונים אלא מקום יותר נורמלי
שרה26.11.18
45
פשוט בושה שיש חרדים ששורפים את הבית ורוקדים ריקודי אוויל, עם כאלו שאפילו קורת גג לא חושבים שמגיע לחרדים. כואב הלב, אבל אולי בזכות זה כולם יתפקחו, והחרדים לא יצטרפו לקואליציה שלה
חנה26.11.18
הם חילונים חדשים, אל תצפה מהם לכלום.. רק להמשך התדרדרותם עד להתפקרותם המוחלטת. הם דור העתיד של החילונים.
תושב בית שמש26.11.18
44
זהו זה, יצא המרצע מן השק, מורידים את המסכות, אני לא רוצה חרדים בבית שמש ולכו לבני ברק. הייתים טיפשים בבחירות, ונתתם לי לעלות, תשלמו את המחיר, בשביל זה החילונים הרימו אותה, לא בשביל לעזור לכמה עקרות בית נואשות מחפציבה
יגאל26.11.18
תבוא לשבוע אחד לשכונה שלי שנראית יותר כמו עזה, ותבין לבד למה היה צריך לבחור לה, אחרי 10 שנים שהעיריה הפכה אותנו לפח זבל ענק!
עקרת בית26.11.18
חפציבה היא לא פח זבל ענק, שכונה טובה. אני מכיר היטב את השכונה ונמצא בה כל יום. אבל אדרבה אם את חושבת שעליזה בלוך תיתן לכל משפחה מכונית וגינת פרטית, מי אני שיפריע לך לחלום. בא נפגש עוד שנה ותראי שכל ההבטחות שלה הם בלי כיסוי, כבר עכשיו היא אומרת שהיא הופתעה מהגרעון של העירייה. תביני לבד שעם גרעון אין
יגאל26.11.18
והסכמים עם משרד השיכון חינוך וכו' צריך להיות בכזה גרעון?
פוליטיקאי27.11.18
43
בקושי יומיים בתפקיד וכבר מראה לכולם שהתפקיד גדול עליה, רבה עם כולם, עם עובדי העירייה, עם החילונים מהליכוד, עם הבית היהודי, כמובן עם החרדים. נראה לה שהיא מנהלת וכל בית שמש תלמידים שלה... מאוד מהר היא תגלה את הדלת!
איציק26.11.18
42
סוף סוף יש מי שחושב על מקוואות ובתי כנסיות ותעסוקה , השלטון הקודם עניין אותו דברים יותר חשובים מאידיש קייט
ברוורמן26.11.18
41
הפסיקו להלך אימים עוד נאכל את הכובע ונהיה מבסוטים
שלמה פונקציונבי26.11.18
40
לדעתי כל אחד צריך ללמוד מאצילותו ותנהגותו של ראש עיר שידע לקבל עליו את הדין ויצא בכבוד ללא בכיונים וללא השמצות על אף הקושי הגדול הוא זכה לקדש דם שמים ולהבין שכך ניגזר עליו משמים והלאי שממנו ילמדו נציגי ציבור ממפלגות אחרות
אברהם משה26.11.18
תעשה טובה לעצמך...איזה אצילות שממש לפני הבחירות היה בעצרת רבנים שבה רב ידוע מהשכונה הטיל רפש בבת של מרן והכל לשם פוליטיקת עסקנים.ועכשיו אחרי שדפך את דמה ברבים הסתפד בתגובה לעיתון .ומי ישב ולא הניד עפעף כשזה נאמר כן אותו אציל אבוטבול וחרבר כנסת חרדי אז אל תלמדו אותנו ערכין...
הרב את ריבנו26.11.18
39
מגזר שלא עמד בהסכם שליש לכל אחד מהמגזרים אין לו עלמה להלין כל אחד דואג למגזר הקרוב אל לבו על דאתף אתפוך נקווה שתלמדו לקח ואם תחזרו לשילטון תדאגו לכל המגזרים כפי שאתם דורשים עכשיו
יעקב ישראל27.11.18
אולי אתה חילוני חדש ?
תושב בית שמש27.11.18
איך קוראים ליעקב ליצמן?
יעקב?19.12.18
38
רק אתמול אריה דרעי קיבל החלטה שמונעת מאלעד בניה של 5000 יחידות דיור. איפה היו המחאות שלכם ?
אבי26.11.18
37
אנא אל תכנסו לקואליציה, ובעוד חצי שנה להדיח אותה. או שפשוט תפסיק להזיק ולרדוף את החרדים. ומי יודע אם לא לעת כאת הגעתם למלכות.
לוי26.11.18
36
והדאגה שלו לציבור החילוני. בהצטרפותו לעצירת הבנייה בבית שמש. רק לקרוא כאן את צהלולי החילונים החדשים למיניהם. גועל נפש. ועובדיה הנ"ל הצטרף אליהם. להקיא. ומה עם פרוש ? הוא ממשיך לדבוק בכל הרוע הנ"ל, כדי לקבל ג'ובים ?
תושב בית שמש26.11.18
יודעים שהם חייבים והרבה לגר"א פרץ שהורה לשומעי לקחו שלא לתמוך באבוטבול. רק בקלפי שלו היו 80 קולות לעליזה.
יום ליום26.11.18
אמרו חז''ל: ''לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים''. וכל תלמיד חכם בדורו הינו באותו ערך של תלמיד חכם בדורות קודמים, ואוי לנו אם נחשדם בנגיעות ובפניות ונביט בהם כאל אחד האדם, שהרי אם ראשונים כמלאכים וכו'. ובכל דור יש סייעתא דשמיא לתלמידי החכמים האמיתיים שבדור להנהיג את הדור על דרך האמת, וחיי
לקרוא ולקיים26.11.18
גדולי ישראל. ולא כל פוליטיקאי יכול לפרוש מן הציבור ולחלוק על כולם. כל שכן שהוא מתחבר עם הרשעים, ויש סרטון שהוא מודה על כך שהוא חושש לחזק את הצד החילוני. ובכל זאת עשה זאת, וכל זאת בגלל נקמנות על בית כנסת. בושה. חבל שהוא מבזה את תורתו. ולוואי ויחזור בתשובה. נ.ב. אם אכן גם הרב פרץ מב' שותף להתחברות
תושב בית שמש26.11.18
והחרדים תמכו בה אז למה בבית שמש אי אפשר שיהיה אישה?
דוד26.11.18
35
מה כתבו? שהיא תבדוק? סופסוף מישהו יבדוק ולא יחזור על מחדלים שהיו. תסתןבבו ברמה ג ותבינו שככה לא מתכננים שכונה חדשה . וגם לחרדים מגיע תכנון ראוי גם אם במחיר הזה
חרדי מבית שמש רמה ג26.11.18
34
חייבים לעצור את הבנייה החדשה, התשתיות לא עומדות בקצב.
יואב26.11.18
33
הגיע הזמן שהעיר תהיה נורמלית ולא מכרה זהב ליזמים
דוד26.11.18
32
סוף סוף עושה סדר שרק יעזור לנו החרדים.
משה כהן-חרדי26.11.18
31
יותר מאשר חילוני, מקובל הוא כך מדורי דורות ואני סבור כי זו רק ההתחלה של פגיעה במשאבים של הציבור החרדי ובאונם בעיר, גם תומכיה שלעליזה יווכחו בכל בהמשך. זה אידאולוגיה שרק מי שגדל שם יכול להבין. כותב דתי לאומי לשעבר, כיום חרדי.
מישהו28.11.18
רק לדתיים לאומים קשה עם הציבור שלכם?לכם בעצמיכם קשה עם הציבורים של עצמכם ,אוכלים אחד את השני בשם הדת,מלבינים פנים ,לשונות רעות,שפיכות דמים וכל אחד יביא ראיה מחז"ל שהוא צודק והכל בשם הדת ??.. כמה שאתם רחוקים מהיהדות אין לכם מושג
גלעדי חיים29.11.18
30
עליזה בלוך מתגלה כצבועה החיוך שלה מההתחלה היה חשוד...בע״ה שלא תצליח לממש את תוכניותיה
תמר אמסלם26.11.18
29
לא בחרנו בעליזה בכדי שתשב לנו כל היום ליד השעון נוכחות בכניסה לעירייה. עם כל הכבוד אנחנו לא תלמידים בברנקו וויס. קצת כבוד ואמון בעובדים לא יזיק.
עובד עירייה26.11.18
באברכיהם
כוללניק27.11.18
בגללך צריך להתחיל לעבוד התרגלנו שנים לשבת באפס מעשה ופתאום באה זאת משום מקום ורוצה שאשכרה נדפוק עבודה. חצופה !!!!
עובד עירייה27.11.18
28
לפי תוצאות שהגיעו מהקלפיות אלו שהצביעו ג הצביעו גם אבוטבול וכל מי שאומר אחרת הוא חוטא לאמת
מנחם לוי 26.11.18
27
עצוב שיש חרדים שתמכו בעליזה הזו, עכשיו היא מתהפכת על כולם. עוד תבואו לנשק את הרגלים של אבוטבול, חרדים טיפשים שבשביל מדרכה שבורה הרסתם לכל הציבור החרדי. יום כיפור לא יכפר לכם, בן אדם לחבירו!
שלומית26.11.18
הצלחת המפלגות החרדיות רק תמשיך עם היתממות כזאת
זז27.11.18
26
בשם כל הזוגות הצעירים החרדיים
משה26.11.18
25
בנינו, איפה יותר כדאי לגור, במודיעין עלית או ברחובות
דני26.11.18
תפסיקו לנסות להשתלט על ערים חילוניות.
אסף26.11.18
24
איך ניהול דתי לאומי יביא לגסיסת החרדיות בעיר והמשאבים הניתנים לציבור, זה היה צפוי , וידוע מדורי דורות שלדת"ל הרבה יותר קשה לקבל את החרדים מאשר החילונים.
מישהו28.11.18
23
2001: איפה הייתם ב- 11.9? 2011: איפה הייתם כשבן לאדן חוסל? 2018: איפה הייתם כששולם בער סרוצקין גזר את כרטיסי הפלנטיום?
הסטוריה26.11.18
22
מעשיה ירחיקו ומעשיה יקרבוה יש לה בחירה חופשית .האדם יראה לעיניים וה יראה ללבב.בהצהרות שלה בנתיים היא לא ראשת העיר של כולם.
מלי26.11.18
21
לכו לקרית ספר. בית שמש לא רוצה יותר חרדים. תם עידן אבוטבול, עופו לכל הרוחות
אליהו26.11.18
לא יפה כתבת בוקר טוב אליהו.. תתעורר. ותכתוב בכבוד לאחייך
רעות27.11.18
20
אותם בקרוואנים של בתי כנסת?!
זונדל פעטשגעבער26.11.18
19
היו להקים שכונות עם תשתיות מתאימות לאוכלוסיה ולא רק לבצע בניה המונית של בנינים.
--26.11.18
18
עיר יפה, מרווחת. גם לנו, החרדים, מגיע אוויר לנשימה וחיוך על הפנים.
יהודה רבינוביץ26.11.18
17
מריבות ומאבקים של החרדים מול העירייה על כל דירה ודירה.
אין מילים27.11.18
רמה א. תוכנן ונבנה תחת שלטון וקנין, ורמה ב' וג' תחת אבוטבול. יחי ההבדל! עליזה בלוך בהצלחה.
חרדי27.11.18
רסידו גם היא תחת וקנין, ועד היום סובלים שם מהשחיתות של "החילונים הנאורים". בזמן שבנו את א' אבוטבול היה יו"ר תכנון ובניה. וגם שם החרדים נאבקו על הדירות כנגד וקנין. אם אתה מתגעגע כל כך לתקופת וקנין, כנראה אתה חדש כאן. ומרוב טובה אצל אבוטבול אתה בועט. או שאתה סתם חילוני חדש עם רגשי נחיתות, שמתלהב מכל
תושב בית שמש27.11.18
16
היא מתחילה עם צרות לחרדים, וזה אומר שבבחירות הבאות היא תעוף. אם הייתה מתחנפת לחרדים, היינו נשארים אתה לדורות...
יוסי26.11.18
15
שכונה אם מרחב לנשום וגינות וכו' רק יעשה לעיר טוב. הרי חילונים לא יקנו שם ואל זה אין חולק!!! אלא רק חרדים אם מעמד כלכלי יותר גבוה יהיו שם. וכל הדיבורים שם למעלה בעיריה לא יועילו
רון, לונדון27.11.18
14
כל עסקן מאכער יזם מתווך "התלבש" על כל שטח אוורירי פתוח בבניינים וסגר לעצמו ועשה דירות / מחסנים / משרדים / ומכר או משכיר וגורף רווחים אדירים .... כן כן זה בעז"ה יפסק וכך צריך להיות בעולם מתוקן בתקווה שתצליח בתכוניותיה לכן הצבענו לה תושבי בית שמש החרדים הפשוטים שאיננו "עסקנים"
ראובן שמעוני26.11.18
13
אוהבים אותך עליזה .ואני חרדי
יוסי26.11.18
12
וכך יוכלו החרדים להנות משרותי העיריה בזכות כספי החילונים העובדים.
דן סגל26.11.18
11
הבלוף (בלוך) שלכם ,מה שבישלתם תאכלו .
אלי27.11.18
10
בתור תושב רמה גימל שכולם חרדים כאן נמאס לנו לראות איך כל בניין של 3 קומות הופך ל 8 קומות.. כל גן משחקים הופך לעוד בניין או עוד בית ספר מאולתר גם חרדים רוצים איכות חיים ולא סתם לדחוף עוד ועוד אנשים במטר רבוע לפני כן נתנו אישורים לכל קבלן וכל העסקנים חגגו מזה.. דיי נגמר החכמה היא לא רק לבנות אלא לדאוג
פשוט מטעים26.11.18
9
החרדים הם אלה שהעלו את מחירי הדירות בבית שמש כשאני הגעתי לבית שמש היית משיג דירה ,אומנם עלובה ב400 אלף שקל היום אותה דירה ב800 או 900
אהרון26.11.18
8
דואגת לנו לערך הדירות. לפחות ימשוך אוכלוסיות אמידות מה שבכלל יתרום לחוסן של העיר. לא מעוניינים להיות קרית ספר
איציק26.11.18
7
יצאתי כרגע מפגישה עם עליזה ודברנו על הנושא של הבנייה ברמה ד ורמה ה . ועליזה בקשה ממני להגיד בשמה שהיא לא תעצור שום בנייה ולא תוספת בנייה .רק דבר אחד יהיה שונה ממה שהיה עד עכשיו. לא תחזור על הטעות של רמה ג שעליזה עובדת מאוד קשה עכשיו לתקן את כל הבעיות שיש בשכונה .אלא היא תדאג שאנשים יכנסו לשכונה תקינ
משה26.11.18
6
למה שעשרות אלפי תושבים חילונים ומסורתים שמתגוררים בעיר שנים רבות יהפכו פתאום בעל כורחם למיעוט בעקבות הבאת מסות של חרדים??? איך היו מרגישים תושבי בני ברק אם הייתה כניסה שיטתית ומסיבית של חילוניים אל תוך העיר כתושבים???
נפתלי26.11.18
5
זה נכון וטוב לא לאשר אוטומטי תוספות של יח"ד ושטחים!!!! יותר מקצועי ולא קשור למגזר שיגור שם בסופו של דבר. רק לטובת התושבים והעיר
מאגף הנדסה27.11.18
4
מה קרה? לא רוצים עיר צפופה ומוזנחת
בנצי ר.26.11.18
3
והחרדים תמכו בה אז למה בבית שמש אי אפשר שיהיה אישה?
דוד26.11.18
ונתפלל שהחא תצליח
רעות27.11.18
2
בושה שזה מה שקורה ב-2018, אבל מה לעשות שיש טמבלים 'חרדים' שהעלו אותה לשלטון
איציק27.11.18
בארץ ישראל
בני ברקי27.11.18
1
אולי ניבנה דירות על הקרקעות של קרית הילד במחיר מוזל
מנחם26.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24