כיכר השבת

אסון בקהילה

אם חרדית בחרה ללדת בבית; התינוקת מתה

למרות הנחיות משרד הבריאות, אישה בת 34 בחרה ללדת את תינוקה בביתה, בנוכחות 'דולה' בלבד - מעשה שהסתיים באסון: התינוקת מתה, האם פונתה לביה"ח. המשטרה חוקרת (חרדים)

46
אלי רוטמן | כיכר השבת | ט"ז בשבט | 22.01.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

טרגדיה באשדוד: תינוקת נפטרה אמש (שני) במהלך לידת בית שהסתבכה, בבית משפחה חרדית בעיר.

צוות מד"א שהוזעק לבית פינה את הפעוטה לבית החולים אסותא הסמוך כשהיא במצב אנוש, תוך מאמצי החייאה, אך הרופאים נאלצו לקבוע שם את מותה.

גם האישה החרדית, בת ה-34, הועברה לחדר הניתוח כשהיא סובלת מדימומים קשים, והמשטרה שהגיעה לביתה פתחה בחקירת האירוע החמור.

על פי הדיווחים, מדובר בלידת בית מתוכננת מראש - בנוכחות 'דולה' - אלא שכאמור לידה זו הסתבכה, והתינוקת מתה זמן קצר לאחר הלידה או שאף נולדה ללא רוח חיים.

מאסותא נמסר: "מאמצי החייאה של מד"א החלו באופן מיידי. עם הגיעה לבית החולים המשיך צוות המלר״ד (המיון) בהחייאה עוד כ-40 דקות, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה".

יצוין, כי לפי הצוותים הרפואיים שהגיעו למקום, ה'דולה' עצמה לא נמצאה במקום, ויתכן שנמלטה משום שכידוע משרד הבריאות אוסר על דולות ליילד אלא רק ללוות את ההליך המורכב.

הנחיות משרד הבריאות קובעות: לידות בית יבוצעו אך ורק בנוכחות אחות מיילדת בעלת ותק של שלוש שנים בקבלת לידות (או רופא גניקולוג) שיגיעו אל היולדת תוך שעה מזמן הדיווח על הופעת סימני לידה פעילה, וישהו עם היולדת לפחות שעתיים אחרי הלידה. כמו כן, על מי שעוסק בקבלת לידות בית, מוטלת חובה לעבור קורס החייאה של יילודים ורענון אחת לשנתיים.

כזכור, בעבר אירעו בישראל לא מעט פעמים סיבוכים בלידות בית, ולעתים הם אף הסתיימו באסונות. כך לפני כשנתיים מתה תינוקת לאם מחיפה לאחר שנולדה בבית, כפי שנהגה עם ילדיה הקודמים. באותה שנה נולדה תינוקת מתה אחרת לאם מאזור הצפון במהלך לידת בית.

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
זה מה שיש לך לומר? תיתבייש..
מזועזע22.01.19
16
אישה יקרה, אני לא מכירה אותך, אבל ליבי איתך! אובדן קשה. מאחלת לך התאוששות פיזית מהירה, וכוחות נפש רבים להתמודד. והרבה שמחות בעז"ה! "לפני מעשה - בידי אדם, "לאחר מעשה - בידי שמים" זכרי שאת בחרת בטוב ביותר שיכלת בהתאם לכלים שהיו לך, ועל התוצאה אחראי רק אחד!!! חזקי ואמצי! מאחלת לך רק טוב.
לאה23.01.19
15
יש רשלנויות בבתי חולים.הדברים ידועים ומוכרים. אבל צריך לזכור שזה "רע במיעוטו" מבחינה סטטיסטית.וזה עדיין לא מספק לגיטימציה ללידה ביתית.בשעת אמת של סיבוך בלידה בבית הסטטיסטיקה לנזקים קשים ואף מוות גבוהה מאוד. קצת פרופורציות.. נגעת בנושא הזירוזים והניתוח קיסרי.צריך לבחון כל מקרה לגופו.וכתוב שניתנה נבוא
אחד שמבין בגניקולוגיה ומיילדות22.01.19

הצגת כל התגובות

14
פוגע בפרנסתם של מקובלים, ספסרי סגולות, מרפאים טבעיים חסרי הסמכה ושאר מתפרנסים על סבל הציבור. על כן הם מפיצים שמועות שקר על חיסונים, על לידה בבתי חולים ועוד כהנה וכהנה כיד הדמיון הטובה עליהם. בני הציבור החרדי, אשר על פי הוראת רבותיהם נחסמה גישתם לאינטרנט, הם הראשונים הנופלים בפח.
רפאל22.01.19
13
מקווה שנשים צעירות יתחילו להפנים שלידה בבית שווה התאבדות!!! פשוטו כמשמעו!!
אודיה22.01.19
12
עדיף בבית חולים וגם האמא תקבל את הטיפול המסור של המילדות והאחיות וגם מנוחה כמה שזה חשוב ואשה אחרי לידה זקוקה למנוחה ולהשגחה וגם לעקוב אחרי הרך הנולד לוודא שהכל בסדר ובלי צהבת עם טיפול מיקצועי
ט..22.01.19
11
רק לפני שבוע קרענו את השמים בתפילות עבור יולדת שביצעה את כל המעקב והטיפול הרפואי המקובל וילדה בביה"ח. התינוקת מתה והיא עצמה נצלה בעור שיניה אחרי מס' ימים במצב קריטי בטיפול נמרץ. מדוע לא היה אפילו כותרת אחד בנושא באף אחד מאתרי החדשות. חרדים או כלליים. מדוע רק עכשיו בלידת בית כולם רועשים......?????
שרה23.01.19
10
זה מצער מאוד לשמוע על עוד אסון כזה ועוד אסון.ממש עצוב לסחוב הריון שלם 9 חודשים ובסוף לסיים במוות העובר.אבל גם חייב לעשות חשבון נפש ולמנוע מקרים כאלה לעתיד. דיי לרזיקות המיותרות האלה תחת מעטה של "אינטימיות ופרטיות בלידת בית".!!! עם התפתחות הרפואה והטכנולוגיות להצלת חיים ברגע אמת של חירום.לידה חייבת ל
מצער מאוד22.01.19
9
באמת לא אחראי אבל זה שהיא חרדיה לא צריכים לציין.
שרה22.01.19
8
נשמה מסכנה
משה22.01.19
7
בעשרות שנים ראיתי הרבה תקלות לידה בבתי חולים שבםמתה היולדת, ו/או הולד. גם שאלו שהיולדת יצאה נכה או משותקת, או שהולד יצאה עם מום בגלל תקלה בתהליך הלידה. כן! זה קורה ויותרממה שתחשוב שזה קורה. ואל תחשבו שכל כךבטוח שהתינוקת הייתה ניצלת לחיים אם היה לידה בבית חולים. כבר ראיתי מקרה דומה ונסו להנשים הולדאל
רופא חרדי ותיק27.01.19
6
ככה זה כשאין שכל אין דאגות
ללא שם22.01.19
5
כן זה באמת צער שלמוע על מקרה כזו. אלא הבעיה שלעולם לא נדע מה באמת קרה לגרום לאסון הזה. וזה בגלל שמשרד הבריאות בשליחות הנהלי הבתי חולים יסתיר פרטים חשובים שיגידו לצבור אם אמת שגם אם הייתה יולדת בבית חולים גם היה קורה. וגם לרוב לא מדווחים לעתונאות על כמה אסונות בלידה קורים בבתי חולים. ודעו שבמשך עשרות
רופא חרדי ותיק22.01.19
כי חרדי ותיק אתה, אך לא רופא. לצערי יש בציבור שלנו גורמים שמוכנים לעשות הכל כדי להתכבד בעיני הבריות. הם לא בוחלים אפילו בהטלת דופי במערכת הבריאות על ידי תעמולה נגד חיסונים ונגד לידה בבתי חולים.
רפאל22.01.19
4
אבוי לנו ברוך דיין האמת
אביתר יעקב מיכל23.01.19
דעו כולן וכולם גם בלידותבבתי חולים מתים ולדים/ות ויולדותץדי יותר ממה שאמן חושבות. אבל זה לא הובא בחדשות כי משרד הבריאות נותן הוראה להסתיר זאת מהציבור! דעו שעכשיו - עכשיו ימים אלו - ישנה אשה בגילאי ה30 סה"כ אם ל5 מטיפול נמרץ ששמהלוחמים על חייה מתקלה תהליך הלידה בבית החולים!!
רופא חרדי ותיק27.01.19
3
גם לבתי חולים חלק בזה שיפסיקו את ההתערבויות המיותרות בלידות איך שהם מוצאים סיבה ולו הקטנה ביותר ישר דוחפים לניתוח שלא לדבר על זירוזים מיותרים ועוד התערבויות שקצרה היריעה מלהכיל אנחנו שומעים על מקרים בלי סוף מעשים שבכל יום שנשים סובלות מההתערבויות האלה שלא לדבר על מקרים שמושתקים או שנשים לא מתלוננ
ברקוביץ הגינגי22.01.19
2
הכתב עשה עבודה טובה והביא את ההוראות ללידת בית של משרד הבריאות. כלומר: משרד הבריאות כן מאשר ללדת בבית. אלא מאי? צריך מיילדת עם ניסיון וציוד מתאים. הרבה נשים יולדות כך והחוק מאפשר זאת בתנאים הנכונים. פה לצערינו היתה דולה שאיננה מילדת כנראה, זה הסתבך ולצערינו נגמר רע. במקום להתלהם על לידות בית, כמו על
שימו לב23.01.19
1
למה אנשים חושבים שהם חכמים ומזיקים לעצמם בידיים מוציאים שם רע על כל הציבור החרדי. בדיוק כמו בסיפור של החצבת. דיייייייייייי!!!!
שלום22.01.19
לידיעתך, במקרה הזה מדובר בגישה מודרנית ופרוגרסיבית שמגיעה דוקא ממקום של השכלה וידע, גם אם החוק הישראלי רחוק מלאחוז שם. האסון הוא טראגי, אבל הסיבוכים כנראה היו קורים גם בבית החולים, וממש לא בטוח ששם הלידה היתה מסתיימת אחרת.
שלומית22.01.19
נכון שזו גישה מודרנית ואין בזה כל בעיה הבעיה כאן שהיא לא עשתה את זה נכון, היתה צריכה להיות איתה מישהי מוסמכת ולא דולה כי בבית חולים כשיש סיבוך קטן או אחר במקום יש להם יותר את האופציה לעזור בבית לא! חבל שאנשים חושבים שהם הכי חכמים בעולם... :(
ממש לא כך23.01.19
בלידה בבית, תעודת ההסמכה של המיילדת לא היתה תורמת כלום במקרה חירום. לדולה יש את כל הכלים המקצועיים והרבה מהידע שיש למיילדת, ויתכן לפעמים יותר נסיון, אז מה אם זה לא פורמאלי. הנסיון להציג את המקרה כחוסר אחרויות של האם או הדולה הם עוול משווע. יש מספיק סיבות טובות ללכת על לידה טבעית. בפרט בארץ, שהגישה
דבנמ23.01.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

נסו את זה בבית: כמה כסף צברנו בתכניות החיסכון הפנסיוניות?

כיכר בשיתוף מנורה | מקודם

טור דעה

הוועדה למינוי דיינים עדתיים // עו"ד יוסף ויצמן

יוסף ויצמן, עו"ד | 16:05

העברת החוק הקודם | התגובות

גנץ מגיב לתרגיל: "חוק הגיוס שעבר, היה בשביל גישור זמני"

קובי אטינגר | 15:09

"אתם תעופו לכל הרוחות" | צפו

צריך לעשות קריעה; כך הגיב גפני על חוק הגיוס הקודם שעבר

חנני ברייטקופף | 14:26

מחשק את גנץ וגלנט

פיתרון או התחמקות? רה"מ הודיע: "החלטתי לקדם את חוק הגיוס שעבר בכנסת הקודמת"

חנני ברייטקופף | 13:53
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

מסורת למעלה מיובל שנים 

בעיר העברית הראשונה: יום שכולו תורה ב"תפארת רפאל" | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 12:00

שידור חוזר

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חוזר

כיכר השבת | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24