כיכר השבת

כל קול קובע

בכירי 'דגל התורה' משחזרים: כך השגנו את המנדט השמיני

71 קולות - זה מה שנדרש והושג כדי להכניס את יצחק פינדרוס כח"כ ה-8 של 'יהדות התורה'. כעת, בכירים ב'דגל' משחזרים בפני 'כיכר' את הדרמה, המתח והקולות שניצחו את המערכה (חרדים, ארץ)

40
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"ב בניסן | 17.04.19
חמשת הנציגים של 'דגל', אמש
חמשת הנציגים של 'דגל', אמש (באדיבות המצלם)

ב'דגל התורה' מסכמים שבוע דרמטי ומורט עצבים מאז סגירת הקלפיות והתוצאות הראשונות שפורסמו לפיהם 'יהדות התורה' קיבלה שבעה מנדטים - ועד אתמול, עת התברר כי המפלגה הכניסה את המנדט השמיני לכנסת.

מאז פרסום התוצאות הלא רשמיות לפיהם הליכוד זכה ב-36 מושבים בכנסת ויהדות התורה רק בשבעה מושבים, נכנסו ב'יהדות התורה' ליומיים של פעילות קדחתנית במטרה להוכיח את הטעויות ולשנות את מפת המנדטים הסופית, וזאת לאחר שהתבררו טעויות הקלדה רבות.

התברר כי האות ג' היא הבאה בתור אחרי האותיות 'אמת' של מפלגת העבודה, מה שגרם לטעויות הקלדה וכך נוצר מצב כי בקלפיות במרכז השכונות החרדיות נרשמו אלפי פתקים למפלגת העבודה על חשבון יהדות התורה.

בכירים בוועדת הבחירות לא האמינו כי תיקון הטעויות אכן ישנה את התוצאה, אולם ב'דגל התורה' וב'אגודת ישראל' פעלו יחד מסביב לשעון עד לתוצאה הרצויה - 8 מנדטים והכנסתו של יצחק פינדרוס לכנסת.

למרות הלחץ הרב של ערב חג הפסח, מאחורי הקלעים נכנסו בכירי 'דגל התורה' לפעילות אינטנסיבית כדי לסייע בהצלת הקולות. את הפעילות הנרחבת ניהלו יחד שלומי פולק מנהל מטה ארגון ב'דגל התורה', פנחס ארליך מנהל מטה איוש קלפיות ושבתי מרקוביץ מנהל מטה הסברה, זאת לצד יהודה ויספיש ועו"ד יהודה גוטמן מדגל התורה בירושלים ומנהל המחלקה המוניציפלית סגר"ע בני ברק מנחם שפירא.

שבתי מרקוביץ ושלומי פולק (באדיבות המצלם)

ביום ראשון בערב קיבלו המפלגות את הפרוטוקולים הרשמיים של ועדת הבחירות המרכזית, את התיקונים התבקשו המפלגות להגיש עד יום שני בשעה 15:00, או אז החל מרתון עם דד ליין של שעות בודדות לתיקון הפרוטוקולים מול המשקיפים ויושבי ראש ועדת קלפי בכל הארץ.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הורה לשלומי פולק ושבתי מרקוביץ "לעזוב הכל ולעסוק רק בזה". לצורך כך הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם "נלחמים על פינדרוס" אותה ניהל שלומי פולק, קבוצה שאיחדה את כל הנתונים והפעילים.

בנוסף, מטות של תלמידי ישיבות נפתחו בירושלים תחת ניהולו של חבר המועצה דודי בלומנשטוק, במודיעין עילית תחת ניהולם של יהודה ויספיש צביקי לוי ובפתח תקווה תחת ניהולו של חבר מועצת העיר אליהו ברוכי.

ביום שני הוגשו ההשגות של יהדות התורה לוועדת הבחירות עם הנתונים העדכניים שכולם בסופו של דבר התקבלו על ידי השופט מלצר, וכך בפער קטן של עשרות קולות בלבד נכנס המנדט השמיני.

אתמול בצהריים קיבל המנדט השמיני חותמת רשמית ויצחק פינדרוס יהפוך תוך פחות מחודש לחבר כנסת מן המנין.

יצויין כי מבדיקה מקיפה שנערכה עולה כי יהדות התורה קיבלה את המנדט השמיני בפער של 71 קולות וזאת גם ללא התיקונים שהגישו הפעילים ביממה מורטת העצבים שבין ראשון לשני, אלא שמטות בני הישיבות נועדו למקרה בו יהיו חסרים קולות ברגע האמת, אך התברר כי הפער של 71 קולות הושג מבלי להזדקק לתיקונים נוספים.

בשיחה עם 'כיכר השבת" מספר פולק על היומיים הדרמטיים: "היה כאן נס וסיעתא דשמיא עצומה, למעשה את הרוב המוצק שהכריע את הכף העניקו לנו הקלפיות בערים חיפה, אשדוד והמושב ברכיה. מיד כשהתברר כי הליכוד עלה במנדט, פנינו לכל הפעילים והמשקיפים בבקשה שיעברו על הנתונים זאת במטרה למצוא טעויות, הקלפיות הללו הוכחו כשגויות וידענו שיש לנו קייס".

פולק מחמיא לעמיתו איש 'אגודת ישראל' עו"ד אברהם יוסטמן ש"לא ראה בעיניים ועשה הכל למען המנדט השמיני". לדבריו, יוסטמן "נלחם בוועדת הבחירות כמו אריה ועשה את הבלתי ייאמן. אברהם ובר ויוסטמן עברו על כל קלפי בנסיון למצוא טעויות, ואכן המלאכה השתלמה".

"היו לי דמעות בעיניים ברגע שהתוצאה הפכה לרשמית, הרגשתי שגדולי הדור ניצחו", מסכם פולק בסיפוק.

מנהל מטה ההסברה שבתי מרקוביץ מוסיף בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "מדובר בהיסטוריה של ממש, דגל התורה חזקה מתמיד עם ארבעה חברי כנסת. הדרמה היתה גדולה וברור שלולי הפעילות הזו של הצלבת נתונים לא היה נכנס המנדט השמיני".

לדבריו, "הציבור נענה לקריאת גדול הדור וחברי המועצת והצביע בהמוניו אבל היינו יכולים להפסיד בגלל אי דיוקים, גם אחרי שידענו על הקלפיות השגויות היינו חייבים להפוך כל אבן במטרה להגדיל את הפער, וכאן נכנס יהודה ויספיש שהפעיל מאות בחורי ישיבות שעברו על תוצאות האמת והפרוטוקולים בניסיון לאתר טעויות ושגיאות. אני חושב שהמנדט השמיני נכנס בזכות כח הרצון החזק, גם של אברהם ובר, שלומי פולק ואברהם יוסטמן, הם לא עצמו עין ועזבו הכל ועסקו רק בזה".

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
שאלפי העודפים שלהם הביאו לג' את השמיני.
אלי17.04.19
24
חזק וברוך. אנשי מרן ראש הישיבה הביאו ע"י אלי ישי ל ג' 3 מנדטים לפחות . הפלג כנראה לא הצביעו ! מאוכזבי ג' כנ"ל ! ריבוי טבעי לא הוסיף כ"כ ל ג' ! דהיינו שג' הי' אמורים להיות 5.5 מנדטים ואת השאר השלים אלי ישי ! שסניקים יעעללללההה ,, הבמה שלכם , תתחילו לטנף כמו שרק אתם יודעים ,,, כנופיית נבערים חולי
אריה17.04.19
23
שכחתם שיש בורא לעולם
רועי 17.04.19

הצגת כל התגובות

22
אין על הספרדים התמימים בעולם נתנו קול לג לא מסרו להם אפילו לא תודה וממשיכים איתם אלי ישי מעדיף לקבור את עצמו באדמה שלא הקשיב לרבנים הספרדים
מצביעי ג הספרדים מאוכזבים17.04.19
21
ב"ה,ב"ה עם ישראל התורתית החסידית על כל עדותיו ושבטיו, ובזכות לקיים את צו השעה ומצוןת היום לשמוע דברי חכמים, גדולי התורה ראשי הישיבות ואדמורי החסידות. הצלחנו בעזהש"י. גם תודה מיוחדת מגיע לר' יוחנן וייצמן ! יחד עם שמחה בונם שלסר והאברך מאשדוד העלום שם. שתפסו לראשונה את היעלמותם של מאות קולות ג' יקרי
בו מאיר17.04.19
20
אפשר לאהוב או לא לאהוב אותם. אבל יש לנו 16 אצבעות בכנסת שיצביעו על חיזוק הדת. מרגש
קידוש ד'17.04.19
19
חרדקי"ם לובשי החולצות הכחולות מחזיקי האייפונים שנאסרו ע"י כל גדולי ישראל
גריינמן17.04.19
18
1,הסכם עודפים משס 2,שאיבת קולות הדרום והפריפריה על ידי היגמיקים של קמפיין שר התורה בהופעה . 3. כמה מאות קולות של טונסיאים בוגרי כסא רחמים. והשאר היסטוריה
מנדט ספרדי17.04.19
17
ישי מאוכזב שלא קיבל את המקום השמיני ועקב כך אין לישי מה לומר לציבור ולכן מסתתר מהבושה. מסקנה: מי שמשמיץ את שס נופל לתהום.
משכיל17.04.19
16
כפויי טובה
מה עם הרב מזוז?17.04.19
15
האיש שהרים לגובה את ארגון בני הישיבות הפך אתזה מאוסף של ישיבות בין הזמנים לארגון עוצמתי שתומך ועוזר למאות ואלפי בחורים כל השנה איש עסקים עשיר ומצליח שמגיע לעסקנות ממקום של אידיאל קוראים לזה לשם שמיים
מאיר בינדר17.04.19
14
אומר מפורש , כמצוות מרן ראש הישיבה שליט"א ,, אני הצבעתי ג' ועוד רבים וטובים כמוני עשו כך ! אבל שס תלמדו למה ואיך ? הבאתם את המצב לכך שספרדים לא חלמו על עצמם שיצביעו ל ג' וכן הלכו והצביעו ג' . דרעי וחבר כנופייתו חומר למחשבה . פעם הבאה המצב יה' חמור שבעתיים . אלי ישי בהצלחה לך איש יקר .
בני17.04.19
13
תודה לאלי ישי הכל בזכותו יש לג" את המנדט 8 . חבל מאד שלא מזכירים את זה בכתבה
MOSHE17.04.19
12
בכל מקום ראיתי את השם יוחנן וייצמן כולל בדברי פינדרוס ואתם לא טורחים להזכיר את שמו ולו ברמז השנאה העיוורת שלכם לחלק החסידי ובפרט לחסידי גור עוברת כל גבול
שמואל א17.04.19
11
כי אין סיכוי שדבר שהגר"ח קנייבסקי מתפלל עליו לא יתקיים, נקודה.
גרודנאי17.04.19
10
מרן סידר הכל הכי טוב בשמיים.
יוסי17.04.19
9
הוא ולא אף אחד אחר גרם לפינדרוס להיכנס. בעצם - לכל ג' לעבור את אחוז החסימה
צביקי17.04.19
8
שאר הבילבולי שכל רק מזחיחות הדעת. כן בוודאי שכולם עבדו אך ברורו שאלפי אנשים מהרב מאזוז הצביעו ג ואם המנדט הגיעה מ71 קולות שנתנו אותו, אז זה כל העניין ברור שיחד הביאו לכך של- ג יהיה מנדט נוסף - מזל טוב
שמואל שמחה17.04.19
7
אפשר לפרגן. לא יזיק לכם. 4300 הקולות מש"ס שינו את המערכה
איציק17.04.19
6
אין על החבריה של דגל
אהרן17.04.19
5
בעודפים של ש''ס נכנס פינדרוס
חיים מאלעד17.04.19
4
רק במושב שלנו מושב ברכיה הצביעו מעל 150 לאלי ישי .אם הרב מזוז שליט'ה לא היה מבקש הם לא היו מקבלים אצלנו אפילו קול אחד הנה הוכחה למי שאומר שאלי ישי לא הוסיף מנדטים מספיק המושב שלנו שנתן להם את המנדט השמיני שלא לדבר על עוד אלפי קולות שהם קיבלו בזכותו ומי שאומר אחרת הוא קנאי
א17.04.19
3
ברוך שמסר עולמו לשומרים
חזי17.04.19
2
מיד בסיום ספירת הקולות בקלפי,כל חבר וועדה או משקיף מטעם ג' או ש"ס,ידווח על מספר הקולות של המפלגה אותה הוא מייצג למטה מיוחד. כך יהיה ניתן להצליב את מספר הקולות שהיו בפועל בקלפי, עם מספר הקולות שהוקלדו בנוגע לאותה קלפי בוועדת הבחירות המרכזי. אני הייתי חבר וועדה בקלפי בירושלים. מתוך כ 500 קולות כשרים ה
חבר וועדת קלפי.17.04.19
1
כנסת ישראל מקום התענוגים
אברהם17.04.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24