כיכר השבת

המכתב שמטלטל את 'גור'

הגר"ש אלתר מגבה את העסקן שהוחרם ו'מוחה על הטרור'

בנו של האדמו"ר הקודם מגור בעל ה'פני מנחם' ובן דודו של האדמו"ר הנוכחי, הגאון רבי שאול אלתר, מתערב לראשונה בפרשה שמטלטלת את החסידות, מגבה את העסקן שהוחרם ותוקף בחזרה (ארץ)

154
קובי רוזן | כיכר השבת | ח' בתמוז | 11.07.19
הגר"ש אלתר. ארכיון
הגר"ש אלתר. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

הגאון רבי שאול אלתר, ראש ישיבת שפת אמת לשעבר ובן דודו של האדמו"ר מגור, מתערב היום (חמישי) לראשונה בפרשה שמסעירה את החסידות, ובמכתב שהוציא מעניק גיבוי להתנהלותו של העסקן הגוראי דוד ברלינר, נגדו מתחולל בימים אלו מסע רדיפה.

כזכור, הרקע לפרשה המטלטלת את חסידות גור, הן הטענות כי העסקן מסרב לקבל את דעתו של האדמו"ר מגור בנוגע לאופי ה'קעמפ' בארה"ב, העתירה שהוא הגיש לביטול הקעמפ ממנו הוא לדבריו נושל והחרם של רבני גור שהוצא נגדו בעקבות כך.

בשבוע האחרון הגיע ברלינר לביקור בארץ, לקראת שמחת נישואי נכדתו עם נכדו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ומרגע היוודע דבר ביקורו ומקום שהותו, החלו מחאות מצד מאות חסידי גור שמגיעים מדי יום לבניין בו הוא מתגורר ברחוב ירמיהו בירושלים, ומשמיעים דברי מחאה וכינויי גנאי.

כעת כאמור חל מפנה דרמטי בפרשה שמסעירה את חסידות גור בארץ ובעולם, עם מכתבו של הגר"ש אלתר, בנו של בעל ה'פני מנחם' זצוק"ל, האדמו"ר הקודם מגור.

וכך כותב הגאון רבי שאול אלתר: "עקב שאלת רבים, הנני להבהיר כדלהלן: ידידי הרה"ח דוד מנדל ברלינר עשה מעשיו בדין ודברים, בממונות שיש לו בקעמפ בארה"ב, על פי שאלת רב, וגם עכשיו הוא מוכן, כאורח גוברין יהודאין, לברר העניין בדין תורה".

מכתבו המלא של הגר"ש אתר (צילום מסך)

"הנני מעיד", ממשיך הגר"ש אלתר, "ששמעתי בעצמי מהרה"ג ר' נפתלי נוסבוים ומהרה"ג רש"ד הכהן גרוס, שחתמו על המכתב נגד העסקן, בלי ידיעת העובדות לאשורם".

וכאן עובר 'ראש ישיבת שפת אמת' לתקוף את מעשי האלימות: "הנני מוחה על דרכי הטרור באלימות ובזרוע, ובהלבנת פנים, המנוגדים הן לדין תורתנו הקדושה, והן לדרך רבותינו הקדושים זיע"א ויבלחט"א".

"לא תבוא זאת בישראל, והיה זה שלום", חותם הגאון רבי שאול אלתר את מכתבו, שצפוי לעורר זעזוע של ממש בחסידות הגדולה בעולם.

האדמו"ר מגור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גורם המעורה בפרטי הסערה בחסידות גור מסביר בשיחה ל'כיכר השבת', כי הגר"ש אלתר לא יכל להתעלם ממאות המשפחות מחסידות גור בבורו פארק שייחלו לשמוע את עמדתו בפרשה, כמו גם שהוא סבור שאי אפשר כביכול להמשיך בהתנערות הרשמית ממעשי האלימות ובמקביל לאפשר את קיומם. לדבריו, מעשי הטרור מסכנים את עתידה של חסידות גור.

זאת ועוד, הוא מסביר, הגר"ש אלתר מציג דרישה פשוטה והגיונית כדי לעצור את ההידרדרות שכולם רואים לנגד עיניהם: לגשת לדין תורה.

יצוין, כי גם הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, מגדולי הדיינים, פרסם מכתב נוקב, בו הוא - כלשונו - "מצטרף למחאת הגאון האדיר הגר"ש שליט"א על מעשי הטרור במאורגן ובפרהסיא", ומזהיר את מפרסמי הפשקווילים וההשמצות בעילום שם, נגד העסקן ברלינר: "כבר אמרה תורה ... ('ארור) מכה רעהו בסתר'".

במקביל, שלושה חסידים זומנו היום לחקירה במשטרה, בחשד שהיו מעורבים בתקיפה פיזית של אחד ממקורבי העסקן הגוראי: בשעות אחר הצהריים זינק אלמוני על י.מ, חברו של ברלינר, בצומת שמגר בירושלים, היכה אותו נמרצות.

לאחר מכן הוא נמלט, ככל הנראה לשטח בית המדרש הגדול של חסידות גור, השוכן בסמוך. מתנדב של זק"א שבמקרה עבר במקום הגיש סיוע ראשוני לחסיד הפצוע, ומיד אחר כך הוא פונה לבית החולים.

העסקן ברלינר מחולץ מידי המון זועם, השבוע (צילום: א. כהן)

ההערכה במשטרה היא, כי את התקיפה עצמה ביצע אדם בודד, אך במשטרה חושדים כי עומדים מאחוריה חסידים נוספים.

משיחה שקיימו גורמים בגור עם 'כיכר השבת' עולה, כי הם מאוד כועסים על ההתפתחויות האלימות. בכיר בחסידות מדגיש: "זהו מעשה שלא היה צריך לקרות. אנחנו מגנים את זה בכל פה".

"בוודאי שהאיש הזה שתקף פעל על דעת עצמו. אין אצלנו שום גיבוי לאלימות כזאת", מוסיף הגורם הבכיר בחסידות גור.

בחסידות אומרים כעת, כי מי שזומן לחקירת משטרה, יגיע בכוחות עצמו, ומסבירים: "אף אחד לא רוצה שיגיעו לביתו שוטרים ב-3 לפנות בוקר".

מכתבו החריף של הגרמ"מ שפרן
תוכן שאסור לפספס
154 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
63
ר' שאול הוא איש עם כל המעל'ס ופשוט מאיים על ראשיה ולכן מחפשים כל דרך להיפטר ממנו.
פישל15.07.19
62
חסידות יפה עם הרבה תורה ויר''ש חסידות שלא מתביישת עם הדרך שלה מאף אחד בעולם רבי שמנהל את כל המדינה מתחת לשולחן ייסודם בהררי קודש מגזע אראלים ותרשישים אבל נושא האלימות שהיה בפולין לא משה מהם עד עצם היום הזה כולם מכירים את הסיפור שחסידי אליכסנדר הלכו מכות עם חסידי גור והרגו חסיד גור בשבת עם מכות
יהודי אמיתי12.07.19
61
בר' שאול אלתר ואז הוא יזדקק לרחמי שמים...
חיות הקודש12.07.19

הצגת כל התגובות

60
ולא לחינם הלך ..... אצל....... שני תלמידי חכמים גאונים עוקרי הרים שנפגעו אישית משינוי שיטת הלימוד ולא מפנימים את הלגיונות הענקיים המלאים בסיני וד"ל
רונן המעצבן12.07.19
59
על כל רגע שמתעסקים בעניני מחלוקת!!! עכשיו באים מפרשת קרח!! וברגע זה נמצאים בפרשת בלק!! בכל דור ובכל עת יש הברקות חדשות לשטן איך להכניס אותנו למסלול להגיע לשאול תחתית!!! תקשיבו טוב!!! מי שיש ביכולתו - שיברח מזה הרבה הרבה הרבה יותר מאשר מאש חי'ה!!! מחלוקת מכלה כל חלקה טובה!!! וכל הלשון הרע ורכילות!
ירושלים12.07.19
תודה רבה לך!!!!!!!!!!!
שמחה בונים12.07.19
58
פעם ישבו 3 חסידים וכל אחד סיפר סיפןרי מופתים על רבי שלו אחד אמר ככה שני ככה שלישי אומר להם בואו תקשיבו איזה מופתים יש לרבי שלי פעם באתי אליו שאלתי האם כדאי להשקיע בעסק מסויים אמר לי כן מאד כדאי קח את כל הכסף תשקיע שמה אז לקחתי כל כסף שהיה לי לוויתי מגמחים בנקים וכו השקעתי הכל והעסק קרס ונשארתי בלי ג
א11.07.19
מהבדיחה או עליך...
א.א.12.07.19
פעם 2 חסידים התווכחו הרבי של מי יותר גדול. אמר אחד: הרבי שלי, אפי' הקב"ה מפחד ממנו. אמר השני: הרבי שלי, אני לא יודע אם הקב"ה מפחד ממנו, אבל הוא מהקב"ה בודאי לא מפחד..
דני12.07.19
הרב'ה שלי לא מפחד מאף אחד חוץ מהקב"ה, אמר השני: הרב'ה שלי גם ממנו הוא לא מפחד..
יאיר17.07.19
57
הצחקתם אותי.
שמעון וינריך 11.07.19
56
בלי משקפיים מרן ראש הישיבה שליט"א נראה בבחינת בבואת פני קודשו של מרנא ורבנא הבית ישראל, זצוקלל"ה כך או כך, צורת הנהגתו, גאונותו, פקחותו, טובו, ויושר לבבו, הם בבחינת בבואת הבית ישראל ושאר אדמור"י בית גור נ"ע
אהרלה15.07.19
הבית ישראל....
ד.15.07.19
55
הגר"ש לא לקח צד עם העסקן, הוא רק מוחה נגד הטרור והלבנת הפנים, שלא הייתה כזאת בישראל, לעשות טרור למי שרוצה ד"ת, אדרבה, אם הצד של גור צודק, שינצחו אותו בדין תורה, כפי המבואר בשולחן ערוך.
חסיד12.07.19
כנראה שהוא יודע מי יצדק...
בעד התורה15.07.19
54
ברלינר. רבי שאול. ורבי מנדל שפרן.
משה12.07.19
53
chasidim afilu lo na'rim ki im yaldei gan
EMET12.07.19
52
השבת יערכו קידושים גדולים ברוב השטיבלך של גור!! ואולי אפילו גם ריקודים... תחילת הסוף הגיע!! סוף כל סוף ניתן קצת לחייך השבת ולא רק לדבר ולשמוע לשון הרע!!
ישראל12.07.19
שולט בעולם, לא ר' שאול.. וגם לא רמ''מ שפרן...
ד.12.07.19
הוא אלוקים. אפרא לפומיה של מי שאומר דברים כאלה! תיזהרו! מוחה על כבוד הקב"ה!
בית ישראל14.07.19
51
מייסד החסידות הבעש"ט הקדוש רואה את ה"רפורמים" -בריוני גור שקוראים ל"כל דאלים גבר".מה שלא מתחבר עם חסידות .ענווה ודרך ארץ ולא מבין איך תקלה כזאת יצאה מחסידיו...הי"ו.
הפעלצער28.07.19
50
גאון חריף ובקי בצורה בלתי רגילה, שם הרבה גאונים בכיס הקטן.
מאיר13.07.19
49
לא משנה מה העובדות, לא משנה מי צודק, ברגע שיש סכסוך ולא רק בחסידות גור אלא גם בציבור החרדי בכללותו, מהר פוגעים, מבזים ורודפים... איזה היתר?
צביעות במיטבה12.07.19
48
חסידות ואלימה ומנותקת
י.ל.12.07.19
47
סיפר הנכד של הצדיק הקדוש רבי שלמוק'ה מזהוויל זי"ע. (נפטר לפני 3-4 שנים) מה שהוא ראה בעיניו: אצל סביו הצדיק רבי שלומ'קה זצ"ל הגיעו 2 קבוצות של חתולות שהיו עושות רעש איימים. שם היו רגילים לתופעה שחתולה מגיעה ורבי שלומקה נותן לה תיקון. אבל זה הי'ה מאד מאד חריג וגם מטרד לאנשים שם. אז הוא שאל את רבי שלו
ירושלים12.07.19
46
כך גם עשו על הרב אמנון יצחק שליט״א שהחתימו בלי שידעו על מה או שהחותמים לא היו בארץ . חבל על המריבות כמה חסידי גור חזרו בשאילה רק מהכוחניות שיש שם .
ספרדי 12.07.19
45
על כך בדיוק נאמר: 'אמור לי מי חבריך ואומר לך מי ומה אתה'!!!
?12.07.19
44
חרם עושים במי שפוגע בתורה בלבד לא במי שיש איתו סכסוך עיסקי ואין אפילו פסק מדין תורה. לא פלא שמאות בורחים מכת הגורים כל שנה.
David12.07.19
43
אם העסקן רוצה לדון בדין תורה איך אפשר להחרימו אפילו הרבה הכי גדול מחויב לשמוע לבי"ד
שמעון11.07.19
אם הרבי מחליט, אתה יכול להפסיד מאה אלף דולר שהוצאת מכיסך וזה לא משנה, אתה חייב לציית להאדמו"ר - ואם לא, מיד יבואו 500 צנחני גור ויפרצו את הבנין שלך וישברו לך את העצמות. ו"דין תורת גור" שייך אצל כל העולם, גם אם אתה לא חסיד גור כמו ברלינר. גם אם אתה חבר הכנסת ומעבר לגיל שבעים ישברו לך את העצמות (עיין
חסיד שפוי12.07.19
42
טוב שעוד נותרו לנו כמה רבנים שעינם בראשם, ומזהים הייטב מי הצדיק ומי ההפך עליהם תקוותינו
המודאג26.06.20
41
לפי התגובות ניראה שיש ללא מעט חסידי גור גישה לאתר... הרי הם אוסרים אינטרנט ואיך זה בכל זאת? עוד ידיע יום והם יבינו שכל העסקנים שלהם משגעים את השכל לאדמור שלהם ובמקום לאשר אינטרנט מסונן הם נלחמים נגד.. לך תדע איך ניראה המחשבים שלהם.. בינתיים לפי התגובות יש כאן לא מעט גרר'ס...
ירושלמי14.07.19
ולכן שומעים פה ובכל האינטרנט כל הזמן רק צד אחד של המנובלים שכועסים על גור. אם היה לחסידים רשות היה האינטרנט מוצף בתגובת החסידים האמיתיים... וליצנותא דע"ז על כל המתנגדים
שכל הישר14.07.19
40
השקולים כר' משה שיינפלד ז"ל כר' אריה אלתר ז"ל רבנים חסידים קחו פיקוד ותעצרו את ההידרדרות הכותב בכאב עד כדי דמעות
מוטי 12.07.19
39
הרשמי בגור. בדיוק בימים אלו גם המודיע מצפצף על ליצמן. ימות המשיח.
מאיר12.07.19
נפגעת פעם...
א.א.12.07.19
הוא ילך עם אלו שמנסים להחזיר את הציבור לשפיות הוא מבין ששיטות של כוח והשתלטות וגניבה, כבר לא עובדות היום
אהרן12.07.19
38
המת מתחיל לצאת העולם עוד יזדזע
א12.07.19
37
בשביל מה עשו את כל הבלגן הזה? בתור חסיד גור אני יכול לספר לכם שזה הורס את החסידות. אנשים פה מבולבלים לגמרי. האלימות גוברת וה'עסקנים' מאבדים עשתונות. שלא לדבר על כל הכספים שה'איחוד' הקורס הפסיד מתושבי חו"ל בגלל הבלגנים המיותרים האלה.
גורי11.07.19
36
ואחר כך מקוננים שליברמן בסקרים עולה ועולה.
ללא שם28.07.19
35
גור מזכיר לי כת
נפתלי12.07.19
34
פשוט לא מבין למי הוא כתב את המכתב ?! הדור הצעיר בכלל לא יודע שהוא קיים , לא מובן המהלך ממש לא מבין ???? במיוחד שיצא מכתב שמה שהוא כתב בשם הרבנים כלל לא נכון !!!
שוקי12.07.19
הוא לא עושה את זה בגלל חשבון פוליטי. הוא יהודי גאון אדיר וגם צדיק, והוא החליט שלמרות מה שיסבול מהגנגסטרים האלה הוא חייב כלפי שמיא למחות כאשר רוצים להרוג יהודי על לא עול בכפיו רק משום שהוא לא מוכן לוותר על כספו להאדמו"ר בחינם.
חסיד שפוי12.07.19
הם לא כתבו שזה לא נכון, שהם כאילו יודעים, או שזה על פי ד"ת. הם כותבים שזה משום "כבוד רבו". זה חלק שישי בשולחן ערוך, כשיש כבוד רבו, - אין תורה. אין דין, ואין דיין. בושה וכלימה.
חסיד12.07.19
והם בסוף יקבעו אולי הצעירים יפרשו וימנו עליהם את מורינו דודיק
אברהם12.07.19
33
זה לא פעם ראשונה שמנדים משפחה מגור זה קורה מידי פעם שהמשפחה עושה משהו שזה לא מתאים לחסידות ואז הם עושים בלגן נגדו חירם אסור לצרף אותו למניין ואחרי הבלגן העסקנים אומרים "זה על דעת החסידים עצמם לא גיבינו את זה בכלל" עם כך למה יש את האדמור תכלס מה שהאדמור יגיד זה מה שיעשו
מנדי שיף 12.07.19
32
מתי זה כבר יתחלק ונגמור אם המחלוקות יש בערך 80 אחוז שרוצים שר' שאול יהיה הממשיך
א12.07.19
31
זה פשוט הזוי שהכריחו רבנים לחתום...לא יאומן כמה המשטר שם מפחיד...
מישהו11.07.19
30
רעידת האדמה האמיתית תהיה בעובדה שלא תשמעו על תגובה מגור הרשמית. וזו ההוכחה שהשליטה מהם והלאה. רשמו בפניכם תאריך זה
פיני11.07.19
29
ראיתם איך מחלצים אותו?? הוא נראה ממש מפוחד ומבועת מכל ההמון הצווח..... אני לא מתמצא בפוליטיקה של גור, אבל בדבר אחד אני בטוח, בטוח במאה אחוז בצידקת העסקן, אם ר' שאול אלתר מגבה אותו והרב שפרן, והר' נוסבוים הודה שהוציאו ממנו חתימה בכזב אז זה אומר שמיליון אחוז העסקן הזה צודק. מדובר כאן על סכסוך ממוני נט
מישהו28.07.19
28
כל התגובות כאן לא לעניין כנראה שאינכם מבינים על מה החרם. אתם סתם מנסים לעלות על גם מטומטם שמישהו הכניס לכם לראש. אבל לשיטתכם מדוע הגר"ש לא הוציא מכתב נגד חסידות סאטמר בב"ב על מכות שהולכות שם כבר חצי שנה?! מדוע י.מ. היה חייב להמציא שהיכו אותו בשביל שהגר"ש יוציא מכתב והכל בשביל שד.מ.ב. לא ינסה לחזור ב
חרדי14.07.19
כבר חודשים רבים מלחמת הכל בכל כל הקהילה בארהב לא משתפים פעולה עם עסקני א"י, לא מוכנים לתת כסף, ולא מוכנים לצעד של הקמפ, הוא נתן את הקמפ לבנות, אבל מתוך 600 תלמידות גור, פחות משישים הסכימו להגיע. ולכן הכניסו בנות אחרות למלא את המקום, גם רוב הצוות לא משל גור. בנסיון המצ'ינג לגור, מחו"ל לא נתנו כלום. ב
אלי14.07.19
27
כסף ברוך שלא עשני חסיד
יהודה12.07.19
26
זו התוצאה של טמטום המוח יותר מ 20 שנה. לא לומדים ככה נראים. כן אתם יודעים לדקלם דפי גמרא, אבל טיפת עיון אין לכם במוח. ובטלה מביאה לידי שעמום.
מוישי12.07.19
בגור יש הרבה ת''ח, רוץ לבקש מהם סליחה
א.א.12.07.19
כדי להוריד את מעמדו של הרבי הבא הגר"ש
בניומין12.07.19
25
הכל שטיות אני מכיר את הסיפור מקרוב
יעקב12.07.19
24
מריחים את תחילת הסוף של האימפריה המכובדת... אנו עומדים על מפתן אירועים הסטורים שעומדים לשנות מקצה לקצה את חייהם של עשרות אלפי יהודים... תנשמו עמוק. הנה זה מתחיל...
גערער שרווףףף12.07.19
23
אותו אחד שקרע את הילקוט יוסף, חי בשלום.
דרכי המלחמה12.07.19
בדרך מכובדת גרמו לאותו אחד לבקש מחילה
נתי12.07.19
רק שתמיד אנחנו יותר צדיקים מהרב עצמו...
אחד שיודע12.07.19
22
שיש לפחות 2 דברים שעליהם "חסידים" [לא כולם] מוכנים לעבור על כל התורה ולאכול חזיר. 1. בשביל ה"כבוד" של הרבי [אבל לא בשביל כבוד הקב"ה]. 2. בשביל כסף.
א חסידישער11.07.19
לליטאים
איציק12.07.19
21
אני מציע להם לקרוא קצת את ספר ירמיהו
ע.b.12.07.19
20
אז זה דרכה של חסידות ?
מלכי12.07.19
19
קמצה ובר קמצה ושתקי רבנן לא מתים רק מתחלפים
חיים12.07.19
18
לפי דברי כותב המכתב שהרבנים דיינים לא ידעו על מה הם חותמים האן הייתם הולכים אליהם לשאול שאלות ולדין תורה ? אז או שהם לא רבנים רציניים או שכותב המכתב הוא לא זה שחתום עליו! אוחזים אחרי פרשת קרח . בואו נהיה און בן פלת ולא נדחף למחלוקות שלא יצא לנו מהם מאום! רק פחות אמונת חכמים ויותר לשון הרע ! אלו שק
אהרן12.07.19
17
מדובר על איש מלא ענווה וחכמה תלמיד חכם גדול בעולם של אנשים קטנים יותר. בחסידות למדתי כי לאדמו"ר יש "שני גוף" . הגוף של החסידות ששוכנת בו והגוף השני שלו עצמו בכל גילויו הרוחניים והגשמיים. יש תקופות בהן החסידות מתקיימת רק מגוף אחד כאשר האדמו"ר צעיר, לא כשיר או חלילה פגום במידות. לרב שאול יש את הגוף של
סלונימער12.07.19
16
הגוראים ידועים בהתנהגותם האלימה. חבל. הם גורמים לעצמם נזק גדול.
שלמה זלמן11.07.19
15
המכתב נפתח בכך שמנדל ברלינר הוא ידיד של הראש ישיבה שליט"א. לגבי הרצון של מנדל ברלינר ללכת לדין תורה, ממתי הרצון הזה קיים, לפני שהוא הלך לערכאות בארה"ב והוא הפסיד? אחרי זה? וככל ולפני זה, אפשר להציג את ההיתר שהוא קיבל מבית דין ללכת לערכאות?
מאיר11.07.19
מה הענין? והגר"ש הוא ידידו של הקב"ה. גזל שייך גם אצל חסידים. מנדל ברלינר שילם לה"קעמפ" מכספו ומגיע לו עפ"י הלכה (כמו שכתב הגר"ש - שנחשב לאחד מגדולי הגאונים שבדורינו) לבקש צו מניעה מהערכאות עד שהגזלנים יצייתו לבוא לבית דין.
ידיד של ה'12.07.19
הגאון ר' מנדל שפרן כתב כבר לפני שבועיים שהוא התיר לו ללכת לערכאות וככה מקובל בכל הבתי דינים בארץ ובעולם!
מישהו12.07.19
לא שומע ולא רואה עד רגע נתון זה מישהו מהחסידות שעומד מאחורי האלימות. ועל זה מוחים בעוז ובגבורה הראש ישיבה שליט"א והגאון האדיר ר' מנדל שפרן.
איצ'ה מאיר12.07.19
יש מכתב מהרב הגאון מנדל שפרן שמגבה אותו בעניין ההליכה לערכאות להוציא צו מניעה וכותב שכך נוהגים בתי הדינים בארץ ובעולם. חוץ מזה כאילו ויש בית דין שמוכן להתערב בסיפור כזה, יצטרכו לחלץ אח"כ את הדיינים עם משטרה שלא ירביצו להם, וד"ל. די לתמימות וללאומניות
דובר אמת12.07.19
שנהייתם לגוי, אתם אלימים כלפי הליטאים עד שהגיע מופת ה6 3, אתם אלימים כלפי חסידויות אחרות. תמיד מפעילים את הטרור שלכם. עד שיגיע די אייבישטער ויכלה אתכם. יתמו חטאים מן הארץ.
מוישי12.07.19
יותר טוב להיות ידיד ומקורב לראש הישיבה הגאון העצום שליט"א, מאשר לעסקנים מלחכי פינכה מושחתים
שימען12.07.19
14
לאחר שעברנו על הכרעות השופט בפירוט מתברר ששני הצדדים ניצחו והפסידו, אבל חסידי גור הפסידו יותר. גור הפסידה בעמותה בגדול, השופט פסל את העמותה שלהם משנת 1972 זה הוא הסוף של העמוטה. אבל ניצחו שהם יוכלו רק בחודש הבא להשתמש במחנה. ברלינר ייאלץ לאפשר לגור להשתמש במחנה בחודש אוגוסט אבל ניצח בגדול בגדול בג
?28.07.19
13
כל אלו שכותבים נגד גור ונגד האדמור, אתם באים משורש של עמלק. גור לעולם לא נחלקה ולא תתחלק בעזרת ה', ומי שמנסה לפלג הוא לא גור...
א.א.12.07.19
12
זה לא הספר הראשון שנקרע ואף אחד לא נהג באלימות לכן אולי תראה מה עושים לעלונים של הגאון הרב מאזוז שליט"א בבתי כנסת מסויימים
ללא שם12.07.19
11
כל הכבוד לאדם אשר כל כולו תורה ועבודה
חיים11.07.19
10
יש גור תורה אצל ר' שאול, ויש גור נדל"ן אצל ר' יענקל, ההבדל בינהם ברור!
משה פשנזה23.10.19
9
ההוראות שהתקבלו היו חד משמעית, (שעל אף הכאב והפגיעה האישית באדמו"ר מגור, כשאדם נבזה ששמע הוראה מפורשת מהקודש פנימה ולא מוכן לציית, זאת בזמן שהסכימו לתת לו כל כסף שרצה, על אף שהשטח לא שלו אלא רק ניהל אותו, והכל כדי למנוע חילול השם,) לא ללכת באלימות וכך גם נהגו כולם. (אם יש מישהו שעשה נגד ההוראות זה ע
יוסי12.07.19
מספר על דין תורה ומעמיד פני קוזק שנגזל.
יוסי12.07.19
צריך לתת מכות, אם לא אז אתה רק גדול בתורה. פששששש יפה.
יום12.07.19
8
בחסידות גור רב הנסתר על הנגלה לעולם לא תדע מה בדיוק קורה שם לזה קוראים מאפייה
מנחם12.07.19
7
היכי דמי חילול ה' ? כגון הני
א. שילוני12.07.19
6
המשטר בגור הודיע לא לעשות אלימות זה מזכיר שסטמאר עשו הפגנה במנהטן וראש הקהל הכריז לא לזרוק ביצים שנמצאים שבמשאית החונה בצד, כמובן סוף הסיפור, בדיוק כך כאן!!!!
שש שלש12.07.19
5
כאב לב למה לגרור אלפי יהודים למחלוקת אוי רבונו של עולם
אבי12.07.19
4
כשהשוטה יותר גדול מהחסיד... וד"ל.
חסיד שוטה11.07.19
3
לחסידי גור (לא כולם) יש רק שתי דיברות, א. אנכי, ב. לא יהיה לך, פירוש רק "אנכי" קיים, ו"לא יהיה לך" כי כולה רק שלי.
יוסף11.07.19
זה רק הקבוצה השלטת בשלושים שנה האחרונות, הפועלת בשם האדמו"ר הנוכחי, וכביכול בשליחותו, עושים כל רע ותולים בו זקני גור, כולם הם אנשים של צורה, ובין האברכים יש הרבה יראים ושלמים עדיני נפש, הסולדים מהעסקנים המרושעים הבריונים ככל שהגר"ש והגרמ"מ יתערבו יותר ויותר, יהא סוף למעללי עסקנים אלו, וגור תשוב לימי
יעקב12.07.19
2
באירופה זה היה דבר שבשיגרה כשחסידות אחת גדלה יותר מדי ונהיה שם צפוף מיד היה מגיע פיצוץ שמפלג אותה לכמה קבוצות משנה...
חרגולי11.07.19
1
ברליחנר הגנב ברח כמו עכבר. נחת.
סעדיה19.06.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24