כיכר השבת

טור זועם

מינוי ליצמן: די! אנחנו לא עדר כבשים // דעה

ה'שדרוג' המחודש של ליצמן לתפקיד שר הבריאות, מקומם ומפתיע: הוא עדיין חושב שאפשר לסובב בקלות את המצביעים, תוך היתלות בגדולי ישראל המנחים את דרכנו (טור דעה)

49
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ו בחשוון | 24.11.19
סגן השר - עדיין - ליצמן
סגן השר - עדיין - ליצמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כמה שעות לאחר צאת השבת, התבשרו הכתבים הפוליטיים על כך שמועצת גדולי התורה אישרה את 'שדרוגו' של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לתפקיד שר, בעקבות מצבו המשפטי של השר הממונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחייב אותו להתפטר מהתיקים בהם הוא מחזיק.

לגיטימי שליצמן, למרות כל החשדות העומדים על ראשו, חושב שהוא מצליח בתפקידו במשרד הבריאות, ולכן הוא רוצה להמשיך להחזיק בתיק זה, ולשם כך הוא נזקק כעת להתמנות לשר. אך מה שלא לגיטימי, היא העובדה שהוא הופך אותנו, ציבור המצביעים החרדי, לעדר של כבשים.

מי שירענן מעט את זיכרונו, ויעוף עשר שנים לאחור, ייזכר בימי הקמת ממשלת נתניהו הראשונה, אז ליצמן, מתוקף היותו במקום בראשון ברשימת יהדות התורה, היה זכאי לבחור גם את התפקיד הראשון.

והוא באמת החליט לבחור בתפקיד, בו החזיק גם בעבר, של יו"ר ועדת הכספים. אך מה לעשות, ובאותה העת עמיתו לסיעה ח"כ מאיר פרוש (איש 'שלומי אמונים') כעס עליו בשל תמיכתו בניר ברקת לראשות עיריית ירושלים, ולא בו. בעקבות כך, הכין לו פרוש נקמה מתוקה: בסבב ההצבעות בסיעת יהדות התורה, הוא תמך דווקא ביו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לתפקיד יו"ר ועדת הכספים - וניצח.

ליצמן, המאוכזב, נאלץ "להסתפק" אז בתפקיד של סגן שר במשרד הבריאות, תיק אותו הוא בחר, מחוסר ברירה מופגן, מתוך שלל תיקים שנתניהו הציע לו לשמש בהם כסגן שר.

למרבה הפלא, ליצמן הצליח היכן שאחרים הצליחו פחות, ועשה מהפכה בשירותי הבריאות. זה החל בביקורי הפתע שלו בבתי החולים, המשיך בטיפולי שיניים חינם לילדים ובאופן כללי - התיק האפרורי נהפך פתאום לזוהר, עד כדי כך שבעת שיאיר לפיד נכנס בהמשך לקואליציה, עמד משרד הבריאות בראש רשימת הבקשות שלו.

חברי ה'מועצת', בכינוס בו גיבו את ליצמן, עם פתיחת חקירה נגדו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אין ספק, שמגיע על כך צל"ש יחודי לליצמן, אך יחד עם זאת, פעם אחת ולתמיד, המשחק הזה של ליצמן, מתי הוא כן מתמנה לשר ומתי לא, צריך להיפסק. הפסקנו לאכול את ה'לוקשים' שהוא היה רגיל להאכיל אותנו.

כזכור, לפני ארבע שנים, בעקבות עתירה של יאיר לפיד, לא יכולת להמשיך לכהן כסגן שר במעמד שר, מה שהצריך סבב טלפונים בין חברי ה'מועצת', ואלו התירו לך, כך נטען, לשמש כשר. בכל זאת, היה זה כחלק מתגובה למאבקו של לפיד בציבור החרדי.

לאחר שנתיים, כשעבודות הרכבת בשבת עלו לכותרות, החלטת, ליצמן, לעשות עלינו סיבוב ציני, ובמקום להילחם באמת על כבודה של השבת - התפטרת מתפקיד השר אך כמובן, חס ושלום, לא מהקואליציה. המשכת לכהן כסגן שר, כשבביטאון הביתי שלך, הרעיפו עליך שלל סופרלטיבים על "עמידה איתנה למען שמירת השבת".

ריד מיי ליפס, מר ליצמן; להתפטרות שלך לפני שנתיים לא היה כל קשר לקדושת השבת. הכיצד? כי אחרת, איך באבחה אחת, מחשש שהתפטרות נתניהו תגרום למינוי שר אחר מעליך, אתה שוב מעלה את מינויך לשר, כאופציה.

אנחנו, שרוצים להיות אמונים על שמיעה בקול חכמי ישראל, לא ניתן לציניות בה אתה וחבריך נוהגים, להשפיע עלינו.

הטור הזה נועד להביע סלידה מכך שאתה עדיין חושב שתוכל לסובב בקלות את המצביעים שלך, והם יאמינו לך - כי כך נכתב בעיתון הבית. אז לא, עידן המריחות - הסתיים.

לסיום, אין פה חלילה הבעת דעה נגד גדולי ישראל. אלא שכל אחד המתעניין באקטואליה לא יכול שלא להבחין כי קיים כאן קו גמיש, המופעל לפי אינטרסים - וזה מה שבעיקר מקומם. הפעם, במקרה, יצא הקצף על "סבב הטלפונים" בין חברי ה'מועצת'.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
אוויל מחריש - חכם יחשב. מישהו שאל לדעתך? למרות שאינני סובל אותו (כמו כמעט כל קוז'ק, מאז שראיתי את הפוגרום סביב אדמורם בלוויתו של הרב שך זצל), הוא אולי שר הבריאות הטוב ביותר שכיהן בישראל. אגב, בניגוד לאחרים הוא לא נחשד בהעברת כספים לכיסו, לכל היותר בעזרה למי שלא ראוי לה........
מישהו25.11.19
31
אם רבי חיים קנייבסקי שליטא היה מרשה לגפני להיות שר ולאחר מכן אוסר עליו .האם הייתם מכניסים כזאת כתבה וכי אין גבול לחוצפה ...אצלינו הרבי מגור שליטא ושאר האדמורים זה בדיוק כמו שאצלכם רבי חיים ושאר הרבנים אז קצת כבוד ............
בושה לכתבה28.11.19
30
אז שיתפטר משר הבריאות היה בגלל חילולי שבת כדי למחות בממשלה שמחללת שבת אבל נשמע שלכתב יש אינטרס ללחום בליצמן אז בכיף
אלי25.11.19

הצגת כל התגובות

29
את אף אחד בציבור החרדי לא באמת מעניין מה ליצמן עושה ובאיזה תפקיד הוא יהיה בעמדת שר או סגן שר וברור שגדולי ישראל ובמקרה שלו האדמור מגור יחליטו איזה תפקיד הוא ימלא אז מה כ"כ מרגיז פה לא ברור?
אבי25.11.19
28
סתם שנאת חינם. הוא עושה כל פעם מה שצריך לעשות, ולא הצלחתי למצוא בדברים המפורשים ומלאי השטנה משהו אחד הראוי לביקורת בהתנהלות ליצמן. ממש כמו בתיקים התפורים שלו על ידי הפרקליטות שאין להם כל בסיס. ועוד שמישהו כתב פה שכשויתר על מעמד שר ויתר גם על עוד הרבה כסף, בונוסים וכבוד, למען השבת. הכול בסדר ליצמן, א
גימל אמיתית25.11.19
27
חנני, אם נראה אותך כותב דברים כגון אלו גם על חכ"ים נוספים ביהדות התורה שעושים סיבובים על גב ציבור הבוחרים, נאמין לך שכתבת את הדברים באמת בתום לב....
ללא שם24.11.19
שטיות, המצב היום במדינה זה לא מה שהיה בעבר, היהדות החרדית עומדת לפני מהפכה חילונית ה' ישמור, וכנראה בעת מלחמה פועלים אחרת. בהצלחה ליצמן.
בני25.11.19
26
אתם בדיוק עדר כבשים. מהההההה
שייפאלאך25.11.19
25
חנני, כל הכבוד על האומץ לב לכתוב את הדברים,
מוישה25.11.19
24
ליצמן מקדשיב לאדמו"ר מגור ואל תטיף לו מוסר
תתבייש!25.11.19
23
אם ליצמן ראוי או לא ראוי להיות שר הבריאות זה לא נושא לויכוח כמו שזה לא נושא לויכוח אם אוחנה ראוי להיות שר המשפטים או לא מה שכן כל הליצים שקיבלו בירושה אדמורו"ת או לחילופין נבחרו על ידי העמך ולא עברו בחינות אם הם ראוים בכלל להנהיג כמו שדיין עובר בחינות אם הוא ראוי להיות דיין הם שוים בעיני פחות מליצמן
ג'פרי25.11.19
לידיעתך גם הרב קנייבסקי לא נבחן לדיינות והוא גדול בתורה ודעתו נחשבת וקובעת. והטרטורים שלך רק יעידו עליך כמה אתה בור ועם הארץ.
תושבת25.11.19
את לא מכירה אותי ואני מעדיף לא לתקוף את הפולחן אישיות סביב רשב"ם אבל לגופו של ענין דעתו קובעת רק אצל חסידיו כמו כל אדמו"ר למרות שרובם לא חובשים שטריימל גם חב"ד לא חובשים שטריימל זו חסידות בנש"קית לכל דבר איני רוצה לדון באישיות אבל דעתו בפירוש מקובלת רק אצל חסידיו ולא מעבר לזה
ג'פרי27.11.19
22
פוליטיקה חרדית כמו שאמרו קדמונינו זה לא תענוג גדול וכל מה שמתעסקים עם זה. זה רק בשביל להציל מה שאפשר לדעת רבים עצם זה שהוא שולט במשרד הבריאות זה מביא עזרה והצלה לרבים כשאפשר בלי שר עדיף כמחאה על חילולי השבת כשאי אפשר אז מתמנה לשר. הכל תלוי בסדרי העדיפויות.
חיים מאיר25.11.19
נכון מאוד !
איש25.11.19
21
אי באמת מקווה שאתה מבין נה אתה רוצה. אני כ"כ רחוק מלהיות מאוהביו של ליצמן. אבל כתבת בכזה פאתוס, ולא אמרת כלום. לא מבין מה רצית.
יעקב25.11.19
20
מה קרה ?? מה קרה ?? את מי זה מעניין האם הוא יושב במשרד הבריאוצ כשר או סגן שר נכון שזה נראה מפולטיבי אבל כל הפוליטקה היא מופלטיבית
מנחם 24.11.19
נכון !
איש25.11.19
19
האמת שלא הבנתי על מה העצבים גברת מה זה משנה סגן או שר הרי תמיד הייתה לו סמכות של שר וחוץ מזה את בעצמך אמרת שהוא עשה מהפכה ועל זה שהוא עושה עלינו סיבוב פוליטי לא נראה הוא פשוט עושה דבר לגטימי לטעמי לסיום בואי אני יגלה לך סוד שאולי לא תשמחי לשמוע אנחנו בידיים שלו מה לעשות יש לנו רבנים ואנחנו מקשיבים ל
חיים24.11.19
אתה מגיב בלשון נקבה כי אתה חושב שחנני זה אישה אבל לא, זה גבר
דודי25.11.19
18
חצוף מי אתה שתביע עמדה על שליחו של האדמו"ר מגור שכחת שליצמן לא עושה כלום הכל האדמו"ר שלו והוא זה שקובע לו מתי להיות שר ומתי לא
כל25.11.19
מי אנחנו שנביע עמדה? מי אנחנו שנדבר? מי אנחנו שנחשוב? רק שאלה אחת קטנה: לאיזה צורך נתקנה ברכת "חונן הדעת" בתפילת "שמונה עשרה" של פשוטי עם כמונו?
רפאל25.11.19
17
איזה פאתוס על כלום .
אלון25.11.19
16
מי ישמע הוא שר מדהים. שר שמאשר חיסונים שלא עברו בדיקה. שר שמאשר חיסונים שבעולם כבר לא מאשרים. שר שמעודד סיגריות אלקטרוניות לטובת החברות ולא לטובת הציבור. שר שמעודד אנשים שמגיע להם עונש על מעשים חמורים. בקיצור שיילך הביתה, הם מתחננים אליכם בכל בחירות "ברגע האמת" וצוחקים עליכם בפנים כל שאר הזמן.
שר הטיפשים25.11.19
15
הוא שלוחא דרבנן ועוזר לכולנו וכל הכופר בטובת חבירו סופו לכפור בטובת בוראו
נדב25.11.19
14
חחחח. התחלתם לקבל שכל ולקלוט שהכל קומבינה? גם דגל וגם ש"ס עושים רק עבור עצמם ועסקניהם ולא מעניין אותם מאף אחד ניצול ציני של עשרות בוחרים מטומטמים שממשיכים לבחור בהם מבלי לפתוח עיניים.
יוני25.11.19
13
הצביעות זועקת! כשדגל התורה העלתה בזמנו של רביץ רעיון לקבל שר ה"חברים" באגודה מנעו זאת בטענה שאגודה לא לוקחת שרים מטעמים אידאולגים ופתאום כשזה הגיע לליצמן הכללים השתנו באמצעות "סבב טלפונים" פוי...
צביעות25.11.19
מי שמך לאיש הלהרגני אתה אומר לשון הרע שנאה מה עוד
מי שמך לאיש 27.11.19
12
מזכיר שכשר הוא זכאי לעוד כמה עשרות אלפי ש"ח + לישכה + עוזרים + נהג. אז לוותר על התענוג זה ממש לא דבר של מה בכך
משה24.11.19
תגובה לעניין!!!!
יהודי25.11.19
11
סוף סוף מישהו שם את הדברים על השולחן!! כל הכבוד לך!! חזק ואמץ!! הלאה לכל מי שזקוק לכך, לשים סוף לחכי"ם שמשתלטים עלינו רק כי הם יודעים שהקול שלנו בכל מקרה בידיים שלהם.
אני24.11.19
אם ידעו שהקול שלנו לא בידים שלהם הם יתנהגו אחרת!!
חיים25.11.19
ייתכן שהקול ה'גאוני' שלך לא בידיים שלהם. אבל מה לעשות ששמונה מנדטים צווחו בבחירות האחרונות: "למרות שאנו יודעים את השחיתות של העסקנים, הפוליטיקאים,ואנשי החצר - עדיין הציות לחכמי הדור חשוב לנו יותר". גם אם לא מוצא חן בעיניך- תתפוצץ. בעיני רבבות אנשים של 8 מנדטים זה כן מוצא חן ! קפוץ !
איש25.11.19
מעניין שלא נותנים לכתוב נגד דגל שכלל לא מתיצים עם רבנים
א 27.11.19
10
חזק ביותר כל הכבוד לך
יהודי24.11.19
9
אני ליטאי וחושב שאם החכי"ם הליטאים היו מתנהגים עשירית מאיך שליצמן נוהג כפוליטיקאי כשבא לעזור לציבור המצב היה הרבה יותר טוב. לצערי, כשהייתי זקוק לעזרה שדרשה קצת לעשות מעבר לפורמלי.. וקצת דרשה להתבזות אפילו.. כן.. להתבזות , ליצמן עשה את זה בשבילי ובענק!!! אפילו שאני ליטאי ואיני מכיר אותו כלל מראש.
משה וייס27.11.19
8
נו, אתה רוצה לומר שליצמן הוא גיחזי? 80% מהשליחים שלנו הם גיחזי.....
לב יהודי25.11.19
7
כתבה לא מובנת! מה זה קשור אלינו לציבור??. לא מעניין אותי משחקי הכסאות הפועל ליצמן,מכבי פורוש או בית"ר גפני.
שמשון ת"א25.11.19
6
ליצמן מועמד לפרס נובל לרפואה. הכל בזכות שליטתו בשפה האנגלית.מכל העולם באים שרי בריאות ללמוד מליצמן את מצליחים תוך שנים מעטות להפוך את שירותי הבריאות לטובים ביותר בעולם, ולהורדה בצורה דרסטית את מספר המתים ממחלות.
רבינו25.11.19
מה אתה אומר ? ! אנחנו לא רואים מה קורה בקופות החולים בבתי החולים ובבתי האבות הסיעודיים ? אתה חושב שאנחנו כל כך מטומטמים ? גם אם כן אז לא עד כדי כך !
מאיר26.11.19
להביא ממינוס 80 לפלוס 50 נכון שחסר 50 אחוז אבל קפץ 100 מדרגות תנו לו גב חרדי והוא ימשיך להצליח יותר מכולם שימו לב שהכשלונות זה רק במקומות שהאוצר לא הזרים כסף אבל הכי קל להכפיש חרדי קלאסי כליצמן
א 27.11.19
5
כל המשפטים נגדו זה על כך שביזה ת"ח, על כך ששנים הוא מסובב את כל הציבור החרדי בירושלים, ותמיד דואג רק לאינטרס הצר של גור והלך עם בקרת 2 קדנציות, שהיה רע לחרדים בירושלים, ואח"כ עם ברקוביץ, כמה גועל, בסוף פוליטיקאי קטן ומלוכלך שמוכר ערכים של שבת וצביע עבור מחלל שבת וחילולי שבת שתיכנן ברקוביץ בירושלים
ליצן25.11.19
4
יש כישלון נוראי מאוד במשרד הבריאות ואפשר וכבר גבה מחיר והוא הרפורמה האכזרית והברוטלית בקנה הבושם הרפואי שמביא מזור ורפואה לחולים במחלות קשות ביותר מקל על כאבים של החולים במחלה הארורה מקל ביותר על תופעות הלואי של הטיפולים הכמוטרפים משיב תאבון ממש לפגרים מאריך חיים ובמקרים לא מועטים בכלל מרפא ממש את
בבר ועקנין 25.11.19
קראתי את שתי השורות הראשונות
בומי25.11.19
קשה לך לקרוא כל כך הרבה ללא רטלין אז אקצר כל אבל כל המטופלים חולי הסרטן ושאר מרעין בישים חולים סופנים וכדומה זועמים על ליצמן בגלל הרפורמה הארורה שרקח הרוקח הקרח שהרסה את חייהם של חולים רבים ומי שלא מבין אני לא מאחל לאיש להזדקק לקנביס אבל אז הוא יבין
בבר ועקנין 25.11.19
3
תתביש לך!! איך אתה מעז ככה לכתוב, להכפיש ולקרר ציבור שלם שנותן את קולו לג' בגלל אמונה יקרה ופשוטה לתלמידי חכמים. לך תלמד קצת אמונת חכמים לפני שאתה מקרר את האמבטיה.
אנונימית25.11.19
נכון !
איש25.11.19
2
קשקוש מטופש
בן תורה25.11.19
1
תפסיק כבר לבלבל את המוח על השבת, אף אחד לא מינה אותך להיות "שר השבת". יש פוסקים בישראל והם יחליטו מה עדיף לעולם התורה ולא כל עיתונאי מטעם שכל פעם מבעירים אש כדי לקבל כותרות יקבעו מה צריך לעשות. שב בשקט .
יואב24.11.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הראשל"צ יפתח את הילולת רשב"י בציון שמעון הצדיק

חזקי שטרן | 21.05.24

פרסום ראשון

העירייה התעוררה מאוחר; לא תהיה תחבורה להדלקה בב"ש

איצלה כץ | 21.05.24

"התוכניות קיימות"

גיוס בחורי ישיבות? באכ"א נערכים - מקימים מנהלת חרדית

שאול כהנא | 21.05.24

צפו בגלריה

ימי קציר חיטים | הדיינים בקציר חיטים בצפון ארץ ישראל

חיים רוזנבוים | 21.05.24
ש

ראשונים לאקדמיה

בר-אילן מזמינה בוגרי מוסדות חינוך חרדים להצטרף לתוכנית "ראשונים"

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

ממה מתו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא - ממגיפה או ממלחמה?

ישראל שפירא | 21.05.24
ש

במקום שליבו חפץ

בוגרי מוסדות חרדים? תכנית אקדמאית מיוחדת בשבילכם

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם

סערת החוק לגיוס בני ישיבות • הקלטה דרמטית

הרבי מויז'ניץ נגד 'חוק הגיוס': "על היהדות החרדית להתאחד שלא נכנע לבג"ץ וכל הטינופת"

חנני ברייטקופף | 21.05.24

רוב חברי הקהילה הכריעו 

שמחה בציריך: הרב הנערץ נבחר ברוב קולות | כל הפרטים

חיים רוזנבוים | 21.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

בצל השיגורים מלבנון

לקראת אישור סופי בכנסת | זה המתווה לל"ג בעומר במירון

ישי כהן | 21.05.24

למרות ההגבלות

לקראת ל"ג בעומר: מיגוניות פוזרו במירון | כך זה נראה

קובי רוזן | 21.05.24

כאיש אחד בלב אחד

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן"

חזקי שטרן | 20.05.24
ש

קצת נתונים

כמה מנהגי ישראל עוברים את המהירות המותרת?

כיכר בשיתוף הרלבד | מקודם

ההיסטוריה חוזרת

התלמידים נטבחו, אך רה"י הכריע: 'בחור ישיבה לא יחזיק נשק'

ישראל שפירא | 20.05.24

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24

"כן יאבדו כל אויביך השם"

הפוסק על מות נשיא איראן: "הוא נסקל, נשרף, נהרג ונחנק"

ישי כהן | 20.05.24