כיכר השבת

המעצרים ב'שובו בנים'

המשטרה גבתה 200 עדויות; נתפסו 'תרופות פלא' שחולקו

מעל 200 עדויות נגבו בחקירה הסמויה נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים' ובכירי הקהילה. הבוקר, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של הרב, הרבנית וחמישה בכירים. מקורב לרב: "יתברר כלא כלום" (ארץ)

44
חיים גולדברג | כיכר השבת | י"ד בשבט | 09.02.20
המעצרים והמהומות, לפנות הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר מעצרו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד יחד עם רעייתו הרבנית וחמישה חשודים נוספים, נחשפת היקף החקירה והחשדות בפרשה החדשה, שכללה עד כה יותר מ-200 תלונות ועדויות.

כפי שפורסם מוקדם יותר ב'כיכר השבת', המשטרה פשטה בכוחות גדולים מאוד על השיעור שמוסר הרב בשעה 4:00 לפנות בוקר בבית הכנסת של 'הקהילה', הציגו בפני הרב ברלנד צו מעצר ולקחו אותו לביתו, שם ערכו חיפושים בסיוע כלבנים ולאחר מכן עצרו את הרב ואת רעייתו הרבנית.

מלבד הרב נעצרו עוד חמישה חשודים, המוגדרים כגובי כספים ובכירים ב'שובו בנים', כאשר הערכה היא כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

כאמור, במהלך החקירה נגבו עדויות של למעלה מ-200 אנשים, כאשר החשדות הן עבירות של עושק, קבלת דבר במרמה והלבנת הון. החקירה נערכת על-ידי צוות חקירה מיוחד של מחוז ירושלים בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ובשיתוף רשות המסים, ביטוח לאומי ורשויות נוספות.

לפי החשדות של המשטרה, הרב ברלנד גבה כספים עבור חלקות ברכות, כאשר חלק מהאנשים לקחו הלוואות או נתנו מרכושם לרב ברלנד בכדי לזכות בברכה. התעריף, לפי החשד, נגבה לפי חומרת המחלה.

כספים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

לפי החשד של המשטרה, אנשים חולים קיבלו הבטחות שווא, כמו כן הובטח לשחרר אנשים ממעצר או לנכים לקום על הרגליים. באחד המקרים, כאשר החולה נפטר ביקשה המשפחה את כספה בחזרה אך אז התבקשה לתת תרומה נוספת בכדי שבן משפחתם יקום ראשון בתחיית המתים.

במהלך החיפוש שביצעה המשטרה התגלו קופסאות שהכילו טיפות וכדורים, שחולקו כ"תרופות פלא", כאשר בבדיקות שנערכו התברר כי מדובר בטיפות אנטיביוטיות, וכן נתפס כסף מזומן.

במהלך מעצרו של הרב ולקיחתו אל הניידת המשטרתית נפצעו שני שוטרים במהומות שפרצו במקום, המשטרה השתמשה ברימוני הלם והשוטרים ספגו אבנים וסלעים.

סנ"צ דורון בן אמו, קצין אגף החקירות והמודיעין של מרחב ציון (צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי "במהלך החודשים האחרונים מנהלת משטרת ישראל חקירה סמויה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י החשודים. עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן הררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי - בשנות ה-80".

במשטרה ציינו כי החקירה התמקדה במישור הפלילי, בו נאספו ראיות ועדויות נגד החשודים על קבלת עשרות אלפים שקלים עבור ברכות ובמישור הכלכלי בו חוקרי המשטרה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים והמוסד לביטוח הלאומי, חשפו תשתית לביצוע מגוון עבירות של הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים".

גורם בכיר בקהילת 'שובו בנים' המקורב לרב ברלנד אמר ל'כיכר השבת' כי "הרב נוטל מדי יום מספר תרופות, פעם ביומיים רופא מבקר אותו ועוקב אחר מצבו. הרב והרבנית בני 82+, הרבנית סובלת מסכרת כרונית והרב עובר טיפולים לשיקום משלושה גידולים של המחלה בגופו ומתפקד עם כליה אחת!

"לא מובן למה המשטרה בחרה את המעצר המתוקשר הזה, שכבר ערכו חיפושים בביתו של הרב ולא מצאו דבר. ההתנהלות הזו של הרב לא חורגת משום התנהלות של כל גדול בישראל, בעצה וברכה ועזרה למוסדותיו. אנחנו מאמינים שבשעות הקרובות הכל יתברר כלא כלום".

בהמשך היום יובאו מי מהחשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים. העצורים מיוצגים על-ידי עורכי הדין עדי כרמלי ורותם טובול.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
ניצול ציני של אנשים במצוקה שיתנו כמה כסף שיש להם או שאין להם כדי לזכות בישועה, אנשים תתעוררווווווווווווו אם צדיק מתנה את הברכה שלו בכסף אז הוא לא הכתובת, גדולי ישראל האמתיים מעולם לא מבקשים כסף, הם יכולים לומר לך תתרום לכוילל, תתרום לאברכים, תתרום לנזקקים, זה יתן לך זכויות, אבל מסחרה בשביל ישועה???
מישהו09.02.20
27
הצליחו לפענח את דפוס פעולותיהם של כל מוסד יהודי -"תרומות" וכל זה בצל "חקירה סודית" שאין כלי תקשורתי שלא דיבר על כך במשך השנים האחרונות וכיוון ויש למשטרה 200 עדויות מבקשים את עזרת הציבור לעדויות נבובות............. בציפ "כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ"
ירושלים09.02.20
26
אנשים מפחדים להגיב...
נננננננננננננננ09.02.20

הצגת כל התגובות

25
מסכן הטיפש הזה שמשווה את רבו לגדולי ישראל, כאילו שגדולי ישראל לוקחים 20 אלף שקל בעד החולה שיתרפא ואז החולה מת, ושובו בנים לא מחזירים את הכסף הגזול למשפחה, לא מספיק שרבם הורה לחולה שלא לקבל טיפול רפואי והוא עוד הבטיח שהיא תבריא בזכות הפדיון המוגזם של עשרות אלפי שקלים ובסוף היא מתה והם לא מתביישים
כ09.02.20
24
כל פעם הגיחוך הזה שהמשטרה מפרסמת תיעוד שסופרים כסף בדרמטיות כאילו מדובר באיזו פשיטת סמים אפית. ובטפשותם מראים לציבור שבעצם נתפסו בסך הכל סכומים זניחים, וזה הרי נורמלי שיש לאנשים קצת מזומנים בבית, וככה אנחנו יכולים לדעת שהכל בבלאט וחרטוטים כמו שהכסף בבלאט וחרטוטים
חיים09.02.20
צריך להזהר מה שבטוח חילול ה' היה פה לא של הרב אלא אלו שגררו אותו את הצדיק הזה
אשריך שאתה מגן 10.02.20
23
שומו שמים; מי יכול להראות לנו עוד צדיק אחד שמוסר נפשו עבור בעלי תשובה, ונשים צנועות וכו' ומעלה אותם דרך המלך ועוזר להם להקים בית נאמן בישראל, מי כמו הגאון הגדול הצדיק המקובל הרב שליט"א? ? ?? ? וידוע מי שמקנא משמיץ, וְשׁוֹטִים אלו שרודפים אותו עֲתִידִין לִתֵּן אֶת הַדִּין, כדכתיב "קל נקמות השם" בקרוב
שומו שמים09.02.20
הרב הצדיק המקובל וכו' שליט"א שלך עבר ועובר על כל איסורי התורה
יעקב09.02.20
הצחקת אותי זה רשע שמוסר נפש על רשעות ודי לחכימא
ג09.02.20
22
אין למשטרת ירושלים מה לעשות רק לעצור רב בישראל בן 82 ולהעיר את כל השכונה עם ילדים קטנים ואנשים מבוגרים לקולות נפץ שיתבישו להם. נגמרו המחבלים והערבים וכל הצרות שנטפלים לרב?
ללא שם09.02.20
רב??????????? גנב!!!!!!!
אבי09.02.20
21
מורינו ורבינו הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליטא קודש קודשים צדיק אמת טהור כבר שנים ארוכות מעלילים על הרב עלילות דם שופכים את דמו בראש חוצות באכזריות ורצחניות שאין כמוה בעולם למשטרה והתשקורת יש תאוות רצח קשה מאוד הם רשעים ארורים בקרוב האמת תיחשף לעיני כל העולם כל העולם יראה מי באמת הצדיק וכמה טוב הוא רק ע
ללא שם09.02.20
20
ציונים נקבצו עלי... נו , זה שהמשטרה והציונות על כל רבדיה קראו בקריאת שמד לכל מה שמריח יהדות "גלותית", מה השלב הבא איסור גורף לסיפורי חסידים מחשש להטפה ל'ניצול אנשים בשעותיהם הקשות ביותר' או שיהיה אסור לספר מהסטייפלר מחשש לזיוף תרופות בשעה שהוא היה רוקח תרופות לחולים במחלות קשות מגיבול של קמח ומים בל
יהודי ...09.02.20
19
הרב צדיק יסוד עולם הזהרו בלשונכם כי יבוא יום בוער כתנור וידעו כולם כי השם אחד, ויאמינו בהשם ומשה עבדו!
יהונתן בן לולו09.02.20
18
איזהו שוטה המאבד מה שנותנים לו, "הרב" הזה היה לו הזדמנות אחרי שהוא ישב פה בארץ בכלא לפתוח דף חדש ולהנהיג את קהלתו האומללה בשקט וברוגע, אבל הוא לא יכל להתאפק בחמיסת רבבות אלפי שקלים מתמימים חולים שבקשו ברכה לנצל את הכאב שלהם למלא את חמדת הממון ותוך כדי שכל חודש מתפרסם עוד תיעוד מזעזע ממנהגיו ודרכ
כ09.02.20
11 גור לך מיום הדין איך אתה מעז לפצות פיך אל מול צדיק קדוש וטהור בושה וחרפה
מזועזע09.02.20
17
משעמם למשטרה הזאת... לא קוראים לזה "עושק" קוראים לזה פידיון נפש, במובא ברבותינו ובספרים הקדושים, ובבן איש חי שאפשר להמיר תעניות לכסף ולעשות פידיון ותיקונים על מנת למחוק את העבירות שלנו... מדינה טיפשה, במקום להתמקד בדברים חשובים באמת..
אדיר09.02.20
אדיר מתוק, הבן איש חי דיבר על פדיון ולרבנים, לא על גניבות של מתחזים.
יריב09.02.20
16
טו בשבט לכל עמו ישראל חג של אהבה אחוה שלום ורעות השקט ובטח בישראל ולישראל
YAEL BRONS09.02.20
15
אם לא היה תעוד של כל ההאשמות האלה לא הייתי מאמינה שברני עשה את כל זה!!! יישר כח גדול!!!
רונה אלפרונה10.02.20
14
חבל שאנשים מאמינים ונגררים אחרי אנשים שמנצלים את תמימותם ועושקים את כספם ועושים זאת בשם התורה
ללא שם09.02.20
👍
ש09.02.20
13
גם רופא הכי גדול שלוקח מאות אלפי דולרים לניתוח לא מתחייב לתוצאות! עצם הדבר שיש לרב הצלחות של מאות! מיקרים של חולים סופניים שנרפאו בזכות הפדיון, מעיד שיש כאן צדיק גדול שבכוחו לפדות. יש מיקרים שלאחר גזירה. הרב מחזיר את הכסף! בדוק. היהרו מלהשמיץ!
מדהים09.02.20
נכון רק גדולי הדור הרב קנייבסקי וכ לא מקבלים כספים למה כי אסור כתוב עשה לך רב וקנה לך חבר הרב צדיק ואנחנו לא יודעים רק הכסף מעוור עני חכמים והרב הזה יכל להיות גדול הדור מה הוא כרגע רק ה' יודע יש צילומים וזה רק חילול ה' לדעתי זאת תמימות של רב צדיק שהעידו עליו הגדולים
הזהרו מלהשמיץ!10.02.20
12
"כספים שנתפסו" עלאק. וואלה אלפיים שקל לפי הספירה שלי. מה, כבר אסור להחזיק בבית כסף??? פסיכים.
חיים09.02.20
יש שם הרבה יותר מאלפיים...
ט.09.02.20
תשמע אתה ממש חכם איזה שפה גבוהה יש לך
כהן09.02.20
כסף גנוב, אח שלי.
נועם09.02.20
11
אנשים צריכים להפסיק להיות תמימים ולהוזיל מכספם היכן שלא צריך!!! תיפנו באופן ישיר לבורא עולם, תתמכו באברך אמיתי שלומד תורה שאתם מכירים בתור צדקה תתחזקו בכל מיני מצוות שאתם חלשים בהם וכך בעז״ה תיזכו לישועות אמיתיות!! זו ההסתכלות שצריכה להיות לכל יהודי ויהודי , כולנו זקוקים לישועות!! ויהי רצון שניזכה ל
חני09.02.20
10
אנשים חושבים "רק" הרב ברלנד "רק" הרב רמתי "רק" מנהיג לב טהור. האמת שמדובר בתופעה של התנכלות סדרתית זדונית של המשטרה כלפי ציבור החרדי במטרה יחידה לפלוש לקישקעס שלנו ולרוצץ אותנו מבפנים. הנימוקים של כתות וכדומה הן בסך הכל אמתלאות גם במקרה שלא מדובר בעלילת שוא. היום זה הם מחר זה כל חסידות נורמטיבית וכל
גד יגודנו09.02.20
לגמרי נכון לצערינו הרב. הרב פינטו, הרב רמתי, תהילות ישראל - ממש ניטפלים אל כולם כדי לקחת מיסים מהחרדים.
מיסים09.02.20
לא כל אדם עם פאות וזקן הוא רב נא לא ללכלך על כל הציבור
יוסף09.02.20
9
למה הרב לוקח תרופות עבור עצמו, שלאחרים הוא נותן סוכריות מנטוס???
איש יהודי09.02.20
גם לנו במשפחה זה קרה היה לנו נכד בן 4 שנים שחלה והרב הבטיח שאם ניתן לו 20000 אלף שח הוא ירפא אותו אך למעשה רק הקב"ה הוא המרפא והכסף כמובן לא החזיר את הכסף אלא ביקש עוד כמובן שכל המשפחה היתה בצער וגם לא מחלנו לו על הגזילה
רותי09.02.20
8
ממתי פדיון נפש נקרא עושק? צדקה תציל ממוות יהודים טיפשים. ארץ אוכלת יושביה.
יהודיה09.02.20
7
ראש כת מיותר ביקום כולו , כנ"ל הכת הארורה שלו .
אבי09.02.20
6
הוא מכר את "התרופה "ב2000 שקל החמור הזה
מורג09.02.20
5
שובו באנגים !! הגיע הזמן חבורה של נוכלים
אבי כהן 09.02.20
4
למגיב מס 4. לא מדובר על התנכלות לציבור החרדי אלא לגורמים מאוד מאוד ספציפיים "בתוך" הציבור. הרבנים רמתי וברלנד אינם מייצגים אותי כיון שאינני קשור אליהם, למעשיהם, ולתורתם. אינני קשור אליהם והם לא מייצגים אותי ולכן זה לא התנכלות לציבור החרדי. (כל זה נכתב ללא שום קשר להאשמות המופנות לרבנים הנל)
תשובה למגיב מס' 409.02.20
25 מדבריך מובן שהציבור החרדי זה אתה אתה ורק אתה..... רחמנות ב. הריני לקיים בך בהידור מצוות מחאה על ביזוי תלמידי חכמים בוש והיכלם!!!
יהודי טוב09.02.20
3
הקב"ה ברחמיו חנן אותנו בדעת כדי שנוכל להשמר מן הפגעים. החינוך המופרז ל"אמונת חכמים" הביא אותנו למצב שאנו סומכים על רבנים (או מתחזים לרבנים) בלי להפעיל את שיקול הדעת. כך הפכו אותנו לקרבנות חסרי ישע של הזויים ונוכלים.
רפאל09.02.20
2
מתהל בציבור שלנו משא הכפשה רב שנים נגד רשויות החוק ונגד אמצעי התקשורת. מקטנות מחנכים אותנו להחזיק את כל דבריהם כשקר. בפרט אם החשוד הוא אדם חרדי לימדו אותנו שתמיד הכל עלילה. כך הפכו את הציבור החרדי לחממה למפירי חוק.
רפאל09.02.20
1
שיעור בארבע לפנות בוקר!!! יהודים תתעוררו איפה יש דברים כאלה!!!
ברסלב09.02.20
תספר גם מה הוא עשה עד 4 לפנות בוקר
אביגיל09.02.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 13:30
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24