כיכר השבת

מאמר מערכת

קשה. אבל אם גדולי הדור יורו - נפרוש מבית הכנסת, ונבכה

אכן, התחושה נוראית. עוד נעשה חשבון מדוע דחו את הסגר לחגים ולא בתקופת החופש. אבל, כעת המטרה שלנו היא לא לסכן חיים • אנו ממתינים להוראת גדולי הדור, וכך נעשה / מאמר מערכת (טור)

93
מאמר מערכת | כיכר השבת | ה' בתשרי | 23.09.20
קשה. אבל אם גדולי הדור יורו - נפרוש מבית הכנסת, ונבכה
(צילום: שאטרסטוק)

יום הכיפורים הוא קודש הקדשים של השנה היהודית. אך בשנה זו אנו נדרשים לניסיון מיוחד במינו. אל מול סולם הערכים החד והברור שהציבו לנו חז"ל, לפיו פיקוח נפש דוחה שבת וכל התורה כולה, אנו שומעים דעות אחרות, פופולריות ועממיות, המקדשות את השגרה על פני קדושת החיים, המעדיפות את התרוממות הרוח הרגעית על פני הציות להלכה הבלתי מתפשרת.

ספגנו אבידות רבות בחודשים האחרונים, אך במרחב הציבורי עדיין נשמעים קולות המקדשים את מקדש המעט יותר מאשר את חיי האדם. תלמידי צדוק ובייתוס חזרו למרכז הבימה, והטענות שלהם מהדהדות היטב ומנוסחות לא רע בכלל.

מְסָרוּהוּ זִקְנֵי בֵּית דִּין לְזִקְנֵי כְּהֻנָּה...וְאָמְרוּ לוֹ: אִישִׁי כֹּהֵן גָּדוֹל, אָנוּ שְׁלוּחֵי בֵּית דִּין, וְאַתָּה שְׁלוּחֵנוּ וּשְׁלִיחַ בֵּית דִּין. מַשְׁבִּיעִין אָנוּ עָלֶיךָ בְּמִי שֶׁשִּׁכֵּן שְׁמוֹ בַּבַּיִת הַזֶּה, שֶׁלֹּא תְּשַׁנֶּה דָּבָר מִכָּל מַה שֶּׁאָמַרְנוּ לְךָ. הוּא פּוֹרֵשׁ וּבוֹכֶה, וְהֵן פּוֹרְשִׁין וּבוֹכִין. אומרת הגמרא: הוא פורש ובוכה, שחשדוהו צדוקי....

המעמד הקבוע הזה, בו בוכים כולם, הוא בלתי נתפס. איך אפשר לחשוד במי שעומד לצאת לתפקיד האחראי והזהיר ביותר בעם ישראל, לכפר את עוונות העם כולו. איך ניתן לפקפק במי שנתמנה להיות הכהן הגדול ולהיכנס בסילודין לבית קודשי הקודשים?!

אך מאידך, איך חדרה המינות הממארת של תלמידי צדוק ובייתוס ללב ליבו של ההיכל, של הנקודה הפנימית ביותר, קדש הקדשים? איך חדר לשם הנגיף הארור של הכפירה? לשם? לעצם הקדושה?

התשובה נוראה גם היא. בהיחבא ובסתר, נושאי הנגיף היו הכוהנים הגדולים, שארס המינות חלחל בליבם ונפגעה אמונתם בדברי חז"ל. הם עשו את זממם, והקטירו את הקטורת לפי שיטתם. פעמים רבות העונש היה מיידי, גם אם לאו, הם לא הוציאו שנתם כמבואר בגמרא. אך המשיכו במסירות נפש לנהוג כשיטתם, היפך המסורת, כפי שהשתוקקו כל ימיהם לעשות זאת אם רק תיקרה בפניהם ההזדמנות, לסכן את חייהם למען ההבנה השגויה שלהם. כפי שמספרת לנו הגמרא:

כל ימי הייתי מצטער על המקרא הזה: כי בענן אראה על הכפרת. אמרתי: מתי יבוא לידי ואקיימנו? עכשיו שבא לידי - לא אקיימנו? אמרו: לא היו ימים מועטין עד שמת והוטל באשפה, והיו תולעין יוצאין מחוטמו. ויש אומרים: ביציאתו ניגף.

אין טעם לזלזל בצדוקים, הם לא היו נהנתנים או אנשי העולם הזה, אלא בעלי שיטה משלהם, אותה הם קידמו בכל הכח, עד מסירות נפש. הם סברו שטוב למות בעד ארצנו, שסיכון החיים למען שיטתם הקדושה הכופרת במסורת חז"ל, הוא הוכחה לכך שהם פועלים לשם שמים ומוכנים לשלם על כך מחירים גבוהים. מאות כהנים גדולים בבית שני לא הוציאו שנתם, אך הצדוקים המשיכו בהפצת הכפירה. סדר העבודה במקדש, לפי שיטתם הנלוזה, היה אצלם במעלה גבוהה יותר מחיי אדם, מפיקוח נפש.

זקני הסנהדרין, מורי הדור, היו צריכים להשביע אותם שלא ישנו מסדר עבודת יום הכיפורים. כי אולי הצדוקי מפחד משבועת שקר, אולי. "הוּא פּוֹרֵשׁ וּבוֹכֶה, וְהֵן פּוֹרְשִׁין וּבוֹכִין".

מינות בקודש הקודשים, מינות במקדש מעט.

ייאמר ברורות, יש פוסקי הלכה הסבורים שאין כאן פיקוח נפש, לשיטתם בוודאי צריך להפטיר כאשתקד ולא לשנות מאומה מסדר העבודה הרגיל. התמיהה הגדולה איננה על מי שנסמך על רבניו, אלא על אלו שמייצרים אוירה ציבורית לעומתית של שעת השמד וערקתא דמסאנא, על אלו שסבורים שתפילה במזגן דוחה כל סכנה אפשרית ומותר להסתכן ולסכן אחרים למענה. אכן יום כיפור הוא היום הקדוש בשנה, אך גם כניסתו של הכהן הגדול לקודש הקודשים אינה דוחה סכנת נפשות.

"אסור להתמהמה בחילול שבת לחולה שיש בו סכנה, שנאמר: אשר יעשה אותם האדם וחי בהם ולא שימות בהם, הא למדת: שאין משפטי התורה נקמה בעולם, אלא רחמים וחסד ושלום בעולם. ואלו המינים שאומרים: שזה חילול שבת ואסור עליהן הכתוב אומר: וגם אני נתתי לכם חוקים לא טובים ומשפטים לא יחיו בהם".

גם אנחנו חשים יחד עם כל עם ישראל את התחושה הנוראה עם הידיעות על אפשרות של סגירת בתי הכנסת ביום הכיפורים. חשבון הנפש של מה נעשה מבעוד מועד כדי למנוע זאת עוד ייעשה בעתיד, ולא נשכח. יש לברר את הטענות המתעקשות על כך שפיקוח נפש נדחה מול החופש הגדול, עד "הזמן המתאים", חגי ישראל.

אך עתה מוטלת עלינו משימה אחת בלבד, לא להסתכן עוד, בוודאי לא לסכן אחרים. המטרה הכי נעלה בחייו של יהודי, אמר החזון איש זצוק"ל, היא לעבור את החיים בלי לפגוע באף אחד. הוא התכוון לא להעליב, על אחת כמה וכמה לא לגרום נזק של ממש.

אנו ממתינים לראות מה יורו גדולי הדור, הם ינחו אותנו. אם לעומק הבנתם לא נפתח את בתי מקדש מעט שלנו ביום הכיפורים, אנחנו נקבל את הכרעתם. בבכי, בצער, בכאב עצום אנו פורשים ובוכים.

נצא מבתי הכנסת, ונתפלל במנייני חצרות. נכון, התפילה תהיה קצרה יותר, ובשעה מוקדמת יותר כדי להימנע ככל הניתן משהות בחום הכבד במהלך הצום, אך נדע כי לא סיכנו חיי אחרים.

"אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ, מְנַע מַגֵּפָה מִנַּחֲלָתֶךָ.".

תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
74
הכינוי צדוקים ביתוסים רבנים מטעם עצמם וכו' הם יפים לשעה נורמלית אולם בשעה שכואב ובני אדם מביעים את כאבם בקול כל הכינויים המופיעים בכתבה הם בריחה מהאמת. לא חושב אף אחד להפר תקנת מרחק ומסיכה והגיינה וכו' שאנו כציבור שומר תורה ומצוות מכירים מפסקי רבותינו בדורות קודמים, המעשה המפורסם של הגר"י סלנטר בשעת
גם יהודי24.09.20
73
רגע של שפיות בים הטרלול החרדי
רוני24.09.20
72
מעניין שגדולי ישראל אלו רק הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין מה אם עוד עשרות אדמורי"ם שמנהיגים מאות אלפים!!!!!!! ולהם דעה אחרת בענין
ללא שם24.09.20

הצגת כל התגובות

71
כזה מאמר אידיוטי! לא מתאים לכם
אני בהלם23.09.20
70
בושה וחרפה לסגור בתי כנסת כי הקבינט החליט?? ורק לפתוח ביום כיפור?? מי הם בכלל? מה הם מבינים בקדושת החיים??!!! אנחנו סוגרים בתי הכנסת לפני שהקבינט מחליט, ונפתח אותם אחרי כי אצלינו החיים והבריאות לפני המשק והכלכלה
שמויגר23.09.20
69
ואם גדולי ישראל לא יורו לנו אז מותר להכניס עצמינו לסכנת נפשות כדי לקיים תפילה בציבור?
רפאל23.09.20
הענין שאין סכנה רק לשוטים הכי הרבה תשים מסיכה אבל לא להיות פחדן צריך לסמוך על ה'
נננ23.09.20
68
אם סוגרים את בתי הכנסת כולנו יוצאים לרחובות!
מאיר23.09.20
67
בשום פנים ואופן לא נצא מבית הכנסת ביום כיפור! זה הרבה יותר מסוכן להתפלל בצום בחום בחוץ
דוד23.09.20
66
היכן הרעק"א של דורנו שיורה שלא לבא לבית הכנסת, היכן רבי ישראל סלנטר שיורה שלא לצום, היכן הבית שמואל האחרון שתקע בשופר בשדות. במקום פיקוח נפש אין חולקים כבוד לרב שיצאו מי שיצאו עם הוראות ברורות לציבור מה לעשות
צחי23.09.20
אז במגיפה היו עשרות אלפים מתים כל יום .היום יש מתוך 200 אלף "רק" כאלף וגם זה עם קורונה וגם זה זקנים וגם זה בתוך 7-8 חודשים אני יכול להביא לך גם את רבי חיים פאלג'י ועוד הרבה רבנים !!! ולא כתוב במקום פיקוח נפש אין חולקין כבוד לרב אלא רק במקום חילול ה' וזה אתה עושה חילול ה' גדולי ישראל יותר חכמים ממך ו
עעע23.09.20
עעע, ענית לו תשובה חזקה ואמיתית!!!!!
משה24.09.20
65
מאצר של ליטאי סתום.
חיים23.09.20
64
מרד!!!!!! הציבור החרדי עוד ימרוד בהנהגה כולה!!! אתן מנסין בכיכר לשנות דעת קהל..... לא תצליחו!!!!
נורמלי23.09.20
63
למי שמחפש אמת יעיין בספר שיחות הר"ן להרב הקדוש מברסלב שיחה נ' שמסביר את כל מה שמתרחש עכשיו כפשוטו והדברים כקילורין לעיניים! אשרי המאמין!
איש פשוט23.09.20
שכל הרפואות של הדוקטורים הם באמת מחלות גם יש רב רופא ברפואה טבעית מומחה גדול שמוכיח בשיעוריו הרבים שכל התרופות היום זה סכנה ואסור להזדקק לרופאים אלא במצב של פיקוח נפש פשוט ולא בפלפולים (קוראים לו הרב יובל אשרוב יש לו שיעורים גם על הקורונה שמסביר מה המחלה ומה לעשות איתה מומלץ בחום נעים לשמוע אותו )
נננ23.09.20
62
עם כל הכבוד גם נתניהו אומר שעכשיו זה כלכלי לעשות סגר,
שלום23.09.20
אתמול צעקת שלא עושים סגר כי זה הורס את הכלכלה כדעת פרופסור לס היום אתה צועק עושים סגר רק כי זה כלכלי תחליט ואל תהיה מהצועקים לשעבר ואי אפשר להחזיק את החבל משני הקצוות רק כי כך הכי נוח לך
שמויגר23.09.20
61
מה לא ברור בהלכה הפשוטה ביותר שפיקוח נפש דוחה הכל גם מצוה דרבנן של תפילה במניין...... היכן גדולי הדור עד עכשיו? הם היו צריכים להיות הראשונים לקרוא לסגר כולל על בתי כנסת כי פיקוח נפש דוחה זאת....וגם בכיפור צריכים להתפלל בבית ביחיד.......הגמרא אומרת מפורש שכאשר ישנה מגיפה צריכים להיסתגר בבתים ולא לצאת
יצחק23.09.20
60
ונשמרתם מאוד לנפשותיכם !!!
לא להיות משגעים אי אפשר אם חום מטורף ואם23.09.20
59
האמת ואם גדולי התורה שלי יגידו לי לא לציית תכבד את זה או תתחיל לקלל ??????????????????
אליהו23.09.20
58
אולי הגיע הזמן שבאמת בצום הזה אנשים ילבשו שק ואפר ויתפללו ברחובה של העיר מי דיכול לעמוד בכך הגיע הזמן שבאמת נרגיש צום מהו
בנימין23.09.20
57
אני מאד הייתי שמח מי השמאלני שעומד מאחורי ה"מאמר מערכת" הזה
דוד23.09.20
56
למה אנשים לא מבינים את מה שנכתב כאן??? ממתי אנחנו כשומרי מצוות הפסקנו להקפיד על חיי אדם?? חבל שציבור היראים לא מבין את הדברים הנכונים הללו! תכלה שנה וקללותיה תחול שנה וברכותיה
יוסי23.09.20
אפילו במגיפות אמיתיות לא סגרו בתי כנסת מי שהולך לסופר לקנות אוכל אין שום סיבה לא ללכת לבית כנסת שזה אוכל לנשמה!!!
נננ23.09.20
55
השם ישמור איך נעשה יום כיפור בבית ?!! כל אחד יקשיב לרב שלו אם רב אחר אומר שמותר ללכת לבית כנסת והרב שלכם אומר לא ללכת אז בבקשה אל תנסו לחנך ולצחוק מאילו שכן הולכים כל אחד על פי רבו אז בבקשה בואו לפחות לא לדבר אחד נגד השני!!!
sara 23.09.20
54
איפה אתם חיים ????????? !!!!!!!!!!!!
הולך להיות חם בטירוף להתפלל בחוץ ?!?!?!?23.09.20
53
אין לנו לסמוך אלא על אבינו שבשמיים
אחד מן המחנה24.09.20
52
ונשמרתם"" מאוד "" לנפשותיכם
ונשמרתם מאוד לנפשותיכם סכנה להתפלל בצום 23.09.20
51
לא יקרה כלום עד אחרי שמחת תורה
משה 23.09.20
50
כל הכבוד על דברי האמת!
איש יהודי 23.09.20
49
די כבר גדולי ישראל הורו כבר שאין לסגור שום דבר ורק טיפשים סוגרים די אצלכם דעת יחיד הופך להיות שכל מי שסובר אחרת הוא רוצח ומתאבד (אין לו דעת תורה)
נננ23.09.20
זה סתם? קורונה זה סתם? אנשים מתים!
יוני23.09.20
עזוב את המחשב - ברחמים, אתה כ"כ טיפש...
ירושלמי בנשמה24.09.20
48
היה חכם יותר לשמור על הכללים ואז לא היה צורך לבכות . 26 אחוז חיוביים, בושה וחרפה.
ברגיל23.09.20
47
אז אני יגיד לכם למה הסגר נידחה לחגים ולא באוגוסט כי באוגוסט גמזו רצה ללכת לים הטמבל הזה ומימילא לא מעניין את הגוי הזה חגים וכיפור אז מה אכפת לו ממש משומד הבן אדם אם ביכלל אפר ליקרו לו כך בן אדם
נהוראי23.09.20
46
קורא לרבנים הגאונים לאשר תפילות המוניות בבתי הכנסת...כי אלוקים שומר עלינו לעומת החילוניים שאחוזי החולים שם הם הכי גבוהים ..
...23.09.20
45
כמה פסיכים במשרד הבריאות ואנחנו אחריהם מדהיייייייייייים! לא מוריד תחלואה אם הציבור לא מעונין צאו מזה!!!!
אני24.09.20
44
קול בריא חיכינו לשמוע אותו.....
יאיר23.09.20
43
אין היום הנהגה בצבור החרדי , תלמידי חכמים יש הרבה, מנהיגים אין!
אין הנהגה23.09.20
42
אין דבר כזה להתפלל בחום כזה בצום בחוץ. מי שגבר יתפללמבחוץ. תשאירו לנו את הבתי כנסת. עוד יכריזו על זה מרד
יהודי23.09.20
מתכננים על זה "הכרזת מרד" בעדה החרדית אל תדאג יש את היהודים האמיצים שלא מתחנפים לציונים
נננ23.09.20
41
אתם מטומטמים מלידה או שעברתם קורס?? מה עבר עליכם?? הממשלה היא לא דבר קדוש והיא לא תחליט לנו איפה להתפלל שו"ע קודם לכל האפסים שם
חלנחי24.09.20
40
קשה. אבל אם גדולי הדור יורו - נפרוש מהכנסת, ולא ונבכה בכלל. חוצפה!!!!!! לחשוב על סגירת בתי הכנסת.
קשה. אבל אם גדולי הדור יורו - נפרוש מ"הכ23.09.20
39
מהחופש הגדול נהנתם טוב,לא היה מקום לסיכה,בבתי מלון והצימרים,ובכל מקום בילוי ,פתאום יוצאים לנו כל מיני צדיקים נסתרים וצועקים גיוולד ההיתכן לסכן את הציבור בתםילת יום הכיפורים בבית הכנסת?גי לצביעות לכו מאיתנו
דמגוגיה במיטבה23.09.20
38
אולי כבר תבינו שבגלל שבחגים מתקהלים אז יש סגר בחגים!? בחופש מי מתקהל כמו בחגים? תמימים!
ינון23.09.20
37
חברה מה קרה למה פתאום יש עכשיו 60000 בדיקות ?! הם אומרים כבר כמה חודשים שבתשרי יהיה סגר חוצפה חוצפה !!!!!!
זה אומר שבפסח הבא אנחנו שוב בסגר ! ! !23.09.20
36
מאמר דעה שחשוב שישמע. במיוחד בימים אלו שהבלבול הוא גדול.
מוטי23.09.20
35
גדולי הדור ברגע זה הוא הגורל השעה באם התקפלתם ותסגרו את בתי הכנסת אז איבדתם את זה ואם לא תתקפלו אריכם וטוב לכם
דוד 23.09.20
34
מאמר זה השם הפרטי? ומערכת שם המשפחה של הכותבת? אם מישהו צריך לדמוע, זה אלו שמיהרו לסגור את כל המוסדות, והפכו למחמירים יותר מהבריסקערוב והחזון איש בהלכות פיקוח נפש, שהם לא בדיוק מהמהדרין בשאר מצוות ודי לחכימא. ובכן, אתם תמשיכו לדמוע ולסגור, ואנו נמשיך במסורת מימי קדם, תפילות במנין בבית הכנסת, לימוד
Danny24.09.20
33
הגיע הזמן לשמוע קול שפוי. אנחנו כציבור חרדי היינו צריכים להיות הראשונים שזועקים על החיים, לצאת מבתי הכנסת בלי קשר לממשלה או להפגנות (עם כל מה שזה מקומם..). כל יום אנחנו אומרים זכרנו לחיים!! בראש השנה כל עם ישראל לא תקע בשופר בשביל שיהודי אחד לא יחלל שבת חו אז בשביל להציל נפש אחת מישראל שפיקוח נפש דו
ישראל23.09.20
ישראל עם כל הכבוד לך בית כנסת זה לא בית קולנע ?! טיפש
אליהו23.09.20
32
מה יחליט יענקוש?
נתי23.09.20
31
אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתיך
דובי23.09.20
30
חברה מה קרה לכם ?
לצום ולשבת כל היום על החום המטורף זה לא 23.09.20
29
מדהים איך בהחלטה פוליטית שמסתדרת עם ההפגנות זה נהיה פקוח נפש די לנאיביות והתמימות למה?למה אם הממשלה היתה מחליטה שיש הפגנות ממילא יש בתי כנסת כולנו היינו אומרים שזה בסדר? אם זה פקוח נפש למה מחכים להכרעות הממשלה שישאלו גדולי ישראל רופאים ויכריעו ואם זה לא פקוח נפש מה אכפת לנו מהכרעות הממשלה?
יעקב23.09.20
28
תשפ.א תשרפו פאות
בפעם המיליון זאת האמת24.09.20
27
מי שמאמין ב"קורונה" שיקיים את הציווים שלה. לא ייתכן לאנוס אנשים לקיים הגבלות, עם כל הכבוד. כשאומרים לכם לשמור שבת, להניח תפילין וכו' אתם אומרים כפייה דתית. בשבילי זו כפייה דתית. לאף אחד אין זכות לקחת חירות מבן אדם אחר וגם לא לחייב אותו לשלם על האוויר שה' נתן לו לנשום בחינם...מי שמפחד עד כדי כך שפשוט
קצת סדר23.09.20
26
האם לא קיבלנו מספיק הוראות מגדולי הדור עד עכשיו?! אולי כבר די לנו מהקומדיה הזאת.. תפעילו את השכל הישר שימרו על עצמכם ואל תחטפו בחיי זולתכם.
מאיר23.09.20
25
מה קרה לכם ???
35 מעלות חום ביום כיפור ונתפלל בחוץ ????23.09.20
24
כִּי תָבֹאוּ לֵרָאוֹת פָּנָי מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם רְמֹס חֲצֵרָי.
זאב23.09.20
23
אמיתי. כן, אני מצפה לכתבה ובה תמונות הקרבנות החרדיים מהגל השני. יש יותר מידי מפרי בידוד בציבור שלנו. יותר מידי כאלו שלא נבדקים כלל ומסתובבים חופשי. התפקיד שלכם הוא להתריע מפני המגיפה!!!
סוף סוף מאמר אמ23.09.20
22
מאמר מערכת... שסרט וידאו אחד יקטול כדלקמן: "סבא , הממשולה רוצה לעשות סגר בלי בתי כנסת ושביום כיפר יתפללו בחוץ מה אתה אומר על זה ?" "שיתפללו בפנים" נגמר !!!! בייתוס שמייתוס
james24.09.20
21
ונשמרתם מאוד לנפשותיכם! די לפוליטקה! הציבור החרדי חייב להתחיל לשמור באדיקות על כל כללי הזהירות!
ישראל23.09.20
20
מגיפה שקרונה.. בגלל השקרים של משרד הבריאות ושל הפוליטיקאים.. אנשים חושבים שיש מגיפה.. שיש מגיפה מתים כמו זבובים כמו בשפעת הספרדית.. זו לא מגיפה.. והנתונים שקריים לחלוטין. אם זה היה לפני המצאת המטושים כמעט לא היו חולים.
מ23.09.20
19
המאמר המטופש באתר המתחרה
מאמר שפוי כנגד 23.09.20
18
מי יכול לצום ברחוב כל היום !!!!!!!!
שהחכים שלנו ילחמו כמו כחולבן על ההפגנות 23.09.20
17
במקום להגיע למתווה מסודר אנשים יצפצפו ויתפללו
אברהם23.09.20
16
העבר את ממלכת הרשע מן הארץ ומלכות הרשע כעשן תכלה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אבינו מלכנו - 24.09.20
15
לא קראתי עדיין, אבל כשלמעלה כתוב 'מאמר מערכת' אני מבינה שאין מי שמתנדב לעמוד מאחורי הנאמר, וחבל על הזמן שלי.
יהודית23.09.20
חבל על הזמן. אבל לכתוב תגובה היה זמן!
יהודה23.09.20
14
תודה לכותב המאמר. די לדם הנשפך לריק. למעלה מ- 10,000 יהודים מתו מהמחלה. מאות אלפים חלו. מה עוד צריך לקרות כדי שיבצעו את ההנחיות? אם בתי הכנסת הם מוקדי הדבקה, אין ברירה אלא להתפלל בחוץ. הקב"ה נמצא כל מקום והתפילה מתקבלת מכל מקום. נכון. זה קשה בימים חמים, אבל, אפשר לקיים מיניינים קטנים ולהתחיל בתפילה
ונשמרתם מאד ..23.09.20
שקר מתו רק כאלף וגם אלה זקנים וגם מתו עם קורונה וגם זה בתוך 7-8 חודשים .ואדרבה מזה שיש "מאות אלפי חולים" ומתו פחות מאחוז זה מראה שאין פה באמת מגיפה
נננ23.09.20
תמשיך בדבריך: "ואני גם לא אכפת לי אם כמה זקנים ימותו"
יוסי24.09.20
13
איך אתם יכולים להצדיק סגירת בתי כנסת ביום כיפור כאשר מערכת החינוך החרדית לבנים פועלת כבשגרה. משו פה עקום מהשורש.. או שזה פיקוח נפש אז בואו נתחיל עם הדברים הפחות כואבים ואם זה לא פיקוח נפש אז בטח ובטח שבתי כנסיות ישארו פתוחים
מירי23.09.20
12
קשה, אבל אם יורו, "לא נצא מבית הכנסת"!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יהודי פשוט!!!!!24.09.20
11
אין קורונה אין כלום הכל בלוף תקשורתית עד מתי תאמינו לשטויות פתי יאמין לכל דבר. אכן אנשים נפטרו אבל לא הרבה ולא מספר כמו שמפרסמים ולכן זה לא מצדיק לנקוט בצעדים אלו. התורה היא חיינו............ עובדים עלינו בעיניים... תפקחו עיניים. חבר'ה צאו וראו ערים ושכונות שמזלזלים. ב''ה אין כלום אין הכוונה לזילזו
חיים באשליה23.09.20
צודק.העם ישן אנחנו בחושך מצרים
רחמים עלינו23.09.20
בן אדם מה לך נרדם - קום קרא בתחנונים
יוני23.09.20
10
אין הנהגה לציבור החרדי. כצאן ללא רועה. ממש כך.
מצטרף ל 3423.09.20
9
באמת קשה? מה קשה המזגן?
ירושלמי בנשמה23.09.20
התחושה
יוני23.09.20
8
מאמר אמיץ. רק שלא יהיה כקול קורא במדבר!
אהרון23.09.20
7
חברה להתעורר !!!!!
על החום שיהיה ביום כיפור לא מדברים מישהו23.09.20
6
מאמר מאוד יפה!! אין ספק שזה מאוד מאוד מקומם שהמדינה נזכרה רק שהגיעו חגי ישראל וכל החופש חגגו ואם כל הכעס שיש ,אני חושבת בהחלט שצריכים לעשות הכל בשביל להוריד את התחלואה ולשמור על הבריאות שזו המצווה שרשום עליה "ונשמרתם מאוד"!!!!
אני23.09.20
5
אולי היה אפשר לקבל את עמדתכם כצד לגיטימי. מכיוון שאתם כבר מההתחלה מטיפים לסגור בתי כנסיות וישיבות אי אפשר להאמין לאף מילה שלכם. או שאתם בעלי אג'נדה קיצונית בעניין הזה משום מה, או כמו הדתי לאומי מקדשים את עמדת המדינה, או ששימנו אתכם היטב ממשרד הבריאות או אחד הגופים האלה.
אם לא היו לכם מאמרים מגמתיים כבר בסגר של24.09.20
יכול להיות שהם קשורים ללמשלת הזדון?
בול!24.09.20
4
מחילה גדולי הדור זה הרב קנייבסקי מועצת גדולי התורה וחכמי התורה כולם יחדיו. ולא כל רב שיוציא סרטון או מכתב......
משה23.09.20
3
כל הכבוד הלוואי ונזכה כולנו לתשובה שלמה במהרה ועבודת ה' אמיתי. בית הכנסת הוא כלי לעבודת ה' ולא ההפך. מי שמקדש את בית הכנסת מעל הכל עובד אלילים ר''ל.
משה 23.09.20
מה זה מעל הכל יסביר כבודו... מהשקורונה ,מזה שאתה פתי מאמין לכת השטן שביבי חבר בה הבונים החופשיים ,CFR . ישתוק כבודו ויקיים סייג לחכמה שתיקה.
כבש תמים 23.09.20
מי שצועק ביבי המלך ואומר שכל מה שיחליטו הציונים זה דעת תורה הוא העובד אלילים שמתחנף לערב רב
נננ23.09.20
2
לא גדולי הדור ולא קשה יש לנו שלחן ערוך אורח חיים סימן תרי"ח שפקוח נפש דוחה איסור סקילה קל וחומר תפילה בציבור איני מבין מה ההתלבטות ברגע שרופאים אומרים שזה פקוח נפש מספיק שני רופאים נגד סקסטיליון אין מה להוסיף על זה
ג'פרי 23.09.20
1
למה כואב? מה רע מחוץ לבית הכנסת?
גערער23.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24