כיכר השבת

הכאב שבוקע

"מוצאת את עצמי בחושך בוכה"; הפצע של הרווקים החרדים

הכתבה על עולמם של הרווקים החרדיים מהמגזין הקודם - נגעה בפצע מדמם וכואב. היא הציפה אותנו בתגובות מגוונות, ובטרם נמשיך בעיסוק החשוב בסוגיה - בחרנו להביא בפניכם שתי תגובות נבחרות (חרדים)

57
ישראל גינצבורג | כיכר השבת | כ"ג באדר א' | 24.02.22
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הכתבה על עולמם של הרווקים החרדיים נגעה בפצע מדמם, וכצפוי - הציפה תגובות רבות. כל מי שנחשף ולו במעט לעולם הרווקות החרדי אינו מופתע: מדובר בכאב לא פשוט שיש לו לא מעט שותפים: הרווק/ה, ההורים, האחים, החברים מהישיבה ועוד.

קיבלתי כמות מרשימה של פניות שחלקן הביעו בקשה לא להוריד את הנושא הזה מסדר היום, ולפתוח את הסוגיות המורכבות האלו בשילוב אנשי מקצוע הפועלים בתחום.

אולם, כמות נוספת של מיילים שנשלחו, הכילה טקסטים כואבים מאד של רווקים מבוגרים שכתבו למגירה. מסתבר שלא מעט רווקים ורווקות מנהלים יומנים אישיים בו הם מעלים את הכאב היוקד במילים משלהם - והטקסטים כואבים במיוחד. חלקם ביקשו שלא אשתף את הטקסטים בפומבי.

אולם 2 רווקים אמיצים הסכימו לחשוף את הטקסטים החושפניים שלהם לאור השמש, והרי הם לפניכם.

כשאת רווקה מבוגרת

כשאת רווקה מבוגרת - את פוגשת בחתונות את החברות הנשואות מביטות בך במבטים מרחמים, ומסתכלות עלייך במבט של "מה היא כבר מבינה בחיים האמתיים", מפטירות "אני חייבת לזוז, השארתי את הילדים בלי בייבסיטר", ונעלמות.

כשאת רווקה מבוגרת - את רואה את האחים שלך 'תקועים' ולא מתחילים שידוכים כשהם רואים בך 'גיבנת'. או לחילופין - את רואה את האחים הקטנים שלך חובקים ילדים ומשתדלים שלא לספר על החכמות שלהם על ידך.

כשאת רווקה מבוגרת - את צריכה לאחוז בחבל בכל הכח ולהאמין שהקב"ה לא זנח אותך, ולהמשיך להתפלל את התפילה ה-516 מתוך אמונה שהיא יכולה לעזור.

כשאת רווקה מבוגרת - את חייבת לשנן לעצמך שוב ושוב שלתקופה הזאת יש משמעות ושהקב"ה רוצה שתלמדי ותצמחי ממנה, ולא שתתכנסי בתוך עצמך כמו פרח נבול - תוך הפנמה שתהליך הבירור והחיפוש הוא גם מול עצמך!

כשאת רווקה מבוגרת - את מנסה לצאת מתוך עצמך במטרה לחשוב גם על טובתן של חברותייך הקרובות. את יכולה להציע להן את הבחור המושלם שהוריד אותך - תוך מחילה על כבודך, והבנה שסיכוי טוב שחברה שלך תזכה באושר שכל כך רצית...

כשאת רווקה מבוגרת - את חייבת להפעיל את הלב בשיטת האקורדיון, תוך שאת צריכה לפתוח אותו לרווחה לפני הדייט בכדי להאמין שאולי ממנו תבוא הישועה, ולסגור אותו לאחר הדייט כשאת מבינה שאת רחוקה מהזיווג המתאים לך. את גם חייבת לסגור אותו בפני השכנה הרכלנית שמנסה לשדך לה את הגיס הצולע תוך איומים על כך שתישארי רווקה לכל החיים אם תמשיכי עם הבררנות שלך.

כשאת רווקה מבוגרת - את יכולה לעבור תקופות ארוכות כשאין שום הצעה באופק, כשבסיוטי הלילה את רואה את עצמך רווקה בת 80 מתחננת לבת של אחותך הקטנה שתתן לך להחזיק את התינוקת לכמה דקות. כשעוברת תקופת יובש נוספת ואת מתחילה לחשוש שאולי הפסיקו להציע לך הצעות לנצח - מגיעה הדודה ה'אכפתית' ואומרת לך ש"הדור שלכם לא מבין שבחיים צריכים גם להתפשר", כשהדבר האחרון שאת רוצה לומר לה זה שהיית מוכנה להתפשר לו רק היו מגיעות הצעות...

כשאת רווקה מבוגרת - את חייבת להיות יוזמתית, לבקש מחברים שיזכרו אותך, לעבור שוב ושוב ראיונות עבודה משפילים אצל שדכניות שלא תמיד מבינות אותך.

כשאת רווקה מבוגרת - את חייבת למחול לאינסוף אנשים שפוגעים בך. לא להקפיד על אלו שלא אכפת להם מהמצב שלך או מהחברות ששכחו מקיומך ביום שהם התחתנו. למחול לשדכנית שבטוחה שהדרך הטובה לחתן אותך היא 'לטלטל אותך' - היא תשים אותך במקום ותסביר לך עד כמה המצב שלך נורא, כשהיא משוכנעת שאם בפגישה איתה את פרצת בבכי מטלטל - הדרך שלך לנישואין מאושרים קרובה מתמיד.

כשאת רווקה מבוגרת - את לומדת להעריך את חיי הנישואים, ואת בטוחה שביום שבו תתחתני תעשי הכל בשביל שחיי הנישואין שלך יצליחו. את גם משערת שאחרי תהליכי עומק רגשיים שעברת כנראה שתגיעי מוכנה יותר לחתונה ולאחר שבאמת בחרת את הבחור שמתאים לך ולא התחתנת כמו כולם.

• • •

טקסט נוסף שקיבלתי - ממחיש בצורה מיוחדת את ההתמודדות - העליות והירידות, ואת כוחה של האמונה גם לאחר שנים ארוכות של ציפיות ואכזבות.

לעתים זה קורה לי, זה בא והולך.
לפעמים מתגבר, לפעמים זה דועך.
זה קורה כשהלילה מאיר את ליבי,
או אולי רק מאיר את החושך שבי?
זה קורה כשהאמונה הולכת לה קצת לנוח,
כשהתקווה שלי עפה ונעלמת ברוח...
זה קורה כשאני שומעת מן רעש מוזר,
זה כנראה הלב ששוב קצת נשבר.
זה קורה כשבחוץ עננים מכסים את הכל,
זה קורה כשאני צועקת, אך לא נשמע שום קול.
בבוקר אני קמה עם כוחות מחודשים,
מצליחה לאחות את כל הסדקים.
אבל כשחשוך, זה מרגיש שסדקים כאלה לא ניתן לאחות.
זה מרגיש שלא יכול להיות שיגיע אור עוד כמה שעות.
זה קורה כשהחושך מבחוץ מחשיך את ליבי, את תקוותי, את אמונתי.
האמונה החזקה הזאת, שחשבתי שתמיד תהיה איתי.
זאת שרק לפני כמה שעות,
הייתה יכולה לשאת פה דרשות.
האמונה הזאת, שיודעת את האמת…
את האמת הזאת שכ"כ קשה לזכור כשהרגש קצת מת.
הוא כל כך רוצה לחיות, להרגיש,
אבל לא יכול כשהוא לבד בלי איש.
וכשהחושך בחוץ מתגבר וחודר,
אני מנסה לזכור שיש מי ששומר.
אבל ברגעים שהלב קצת נשבר
ולא מסוגל לדמיין את מחר,
כבר לא כ"כ פשוט לזכור שיש השגחה,
ואני מוצאת את עצמי שוב בחושך בוכה.
מנסה לשכנע את עצמי שזה לא חוסר אמונה,
זה פשוט שאני לא רואה את כל התמונה.
זה לא שאני בך לא בוטחת,
אלא רק מתחברת לכאב, שלא נותן נחת.
והלוואי שיכולתי לעמוד איתנה,
מול הרגשות החשוכים שמכאיבים נורא,
מדכאים, לא נותנים לראות עתיד וורוד,
רק גורמים לי לרצות עוד ועוד
שהכל יקרה בדיוק כפי -רצוני-,
אבל מה עם רצונך? אני שואלת את עצמי.
הרי רק אתה יודע באמת מה טוב לי.
ואתה יודע שאני מוכנה להמתין,
כדי להסיר מעליי את מידת הדין,
כדי שאקים בית טוב, איכותי,
כדי שכל חיי שכינתך תגור איתי.
וברוב טובך ורחמיך הרבים,
אתה גורם לי להמתין כמה חודשים,
אבל זה רק כי אתה רוצה לשמח אותי,
אני יודעת,
אתה רוצה, כמוני, שאקים בית שיעשה לך נחת!
וכשאני חושבת על זה המחשבה משתנה,
והחיוך שוב חוזר למרכז התמונה.
ומתחיל להאיר את החושך שבי,
והחושך בחוץ, כבר לא מחשיך את ליבי.
ואני נזכרת בילד הקטן,
שניגש אליי ממש לא מזמן,
ואמר לי משפט ישר, טהור ונורא -
"את יודעת, כשהקב"ה ירצה, זה יקרה במהרה!"
כמה הוא צודק, אותו ילד טהור,
שבמשפט הזה, הכניס בי אור.
אור של אמת, אור של תקוות,
אור שנותן לי כח עוד קצת לחכות...

• • •

הטקסטים הכואבים האלו הם רק חלק מהכאב והמורכבות שעובר על עולמם של הרווקים, אך להישאר עם הכאב בלבד לא יסייע לאף אחד לצאת מהמצוקה.

בכתבות הבאות נציג דרכים נכונות להתמודדות בריאה עם הקושי, ונפתח סוגיות שהגיע הזמן להעלות אותן על סדר היום, כי תפוח האדמה הזה לוהט מאיי פעם.

(לפניות לכותב: israel@kikar.co.il)

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
חייבים לעשות שינוי!!! אני רואה על אח שלי, באמת בחור מצוין חכם ומידות טובות והכל, אבל משום מה לא הולך. כמובן שזה רצון ה' אבל יש פה בעיה יש אנשים שומעים פרטים ומורידים על דברים שאפילו לא קשורים אליו כמו משפחה, או אי הבנה עם סגנון שבאמת זה כל כך מטופש מה שהולך בעולם השידוכים החרדי, כל הברורים האלה אנשי
מירי25.02.22
23
וואו הכותרת מדוייקת!
א24.02.22
22
אני קורא את המילים ובוכה...מזדהה עם כל מילה ועם כל הרגשה. אמן שנזכה לתקן את מעשינו ולזכות לרחמי שמים עצומים!!! בבקשה תשלחו מייל לכתובת chayilshiduchim@gmail.co עם תובנות ועצות איך לייעל את מערך השידוכים בגיל המתבגר ומה אפשר לעשות כדי לשפר את אורחות חייהם של הרווקים ורווקות המתבגרים. אנחנו עובדים
יחד ננצח24.02.22
ייעול מערך השידוכים- יצירת פלטפורמה מיוחדת העוסקת בשידוכים למעוכבים בלבד. וזאת משום שלשדכנים ושדכניות הרבה יותר קל לעבוד על משודכים טריים מכמה סיבות וככה לא נישאר זמן להתעסק איתם ואיתן. לשם כך נצטרך לגייס שדכניות ושכנים שייקחו על עצמם את העיסוק הזה. כך נוכל ללמוד הרבה על דרכי השיח איתם ועל הצרכים של
יחד ננצח25.02.22
אני אשמח לעזור אבל צריכה להבין קודם- מה ז"א איך לייעל את מערך השידוכים- מבחינת שדכנים? מבחינת מי? ומה אפשר לעשות כדי לשפר את אורחות חייהם של הרווקים ורווקות המתבגרים- מה ז"א?
יש להבין24.02.22

הצגת כל התגובות

21
בס"ד כרווקה מבוגרת, לצערי, הזדהתי מאד עם 2 הקטעים שבכתבה. רק שבקטע השני, במקום "לחכות כמה חודשים" אצלי זה "הרבה שנים..." וכן היה חסר מאד הצער והכאב מהצער הגדול והעצום שיש להורים המבוגרים כל כך כבר שכל כך מחכים לראות את הבת שלהם מתחתנת, ובתקווה שגם עוד תזכה לילדים. אי אפשר להבין איזה צער עצום זה. גם
לאה07.03.22
20
הגיע הזמן שיפתחו לעוד מגזרים. בחורה טובה ונהדרת הורידה מישו כי הוא ברסלב... גיברת עוד כמה שנים גם זה לא ישאר .. נשמה תבדקי לב . לא גודל פאות או זקן. תבדקי מידות כי כל אלה המלאים בשס ופלפולים נמצאים ברבנות. מתחתנים עם מידות. ואם היה לו נסיון בחיים והוא עכשיו פרק ב אז הוא פסול? להיפך הוא מגיע מ
דאקטער28.02.22
כשאתה קונה דירה ויש לך תקציב מסויים, אתה מחליט, איזה ויתורים אתה עושה, כמו למשל: דירה קטנה במרכז או באותו סכום דירה גדולה בפריפריה. כך גם המשודכים, זכותם להחליט על מה הם מסוגלים לוותר... כל אחד מהם בוחר על מה הוא מסוגל לוותר כי הסיר צריך להתאים למכסה!!!! הוויתור של אחד לא חייב להתאים לוויתור של השני
לא להתערב!!!!!!28.02.22
19
כמה כואב ושורףף בתור רווקה כ"כ מזדהה. אני חושבת שצריך שינוי בעולם השידוכים, ולמצוא פתרון להכרויות בדרך התורה. הרבה שידוכים יורדים רק בגלל רקע משפחתי או כבוד בלי לבדוק את האישיות עצמה. ולכן אם היה הכרויות לדעתי היו יותר אפשרויות...
ללא שם24.02.22
18
מי שלא עבר את זה על בשרו לעולם לא יבין את הכאב העמוק של רווקות מהוגרת.אישה רקווה בגיל מסויים כבר מספיקה להיות רלוונטית,היא לא מעניינת אף אחת,ומתקיימת בעולם בלי להתקיים כמו סוג של רוח רפאים,דבר קפוא שנשאר סטטי בזמן העולם ממשיך להתקדם בלעדיה.ההצעות,מתי שהם מגיעות,הופכות להזויות יותר ויותר ורלוונטיות פ
אחת24.02.22
אה. את כבר מחלקת גברים לכאלה שאיכותיים כלומר ראויים לתשומת לבך וכאלה שלא. שלא מגיע להם בחורה ברמה הגבוהה כמו שלך. אולי תבדקי קודם את עצמך לפני שאת באה בטענות אל גברים?
Dude24.02.22
חלי המתוקה והיפה בעולם
בא לי לבכות מהתיאור שלך. את כותבת נוגע ל25.02.22
17
ראית משהי שלא רוצה להתחתן??? מי מתיר לך לעשות הכללה ולשפוט את המשודכים מבלי לדעת כל מקרה לגופו? יש תופעה חמורה בציבור שיש שמרשים לעצמם לשפוך את דמם של מעוכבי השידוך! איפה המצפון???
בדמיון שלך27.02.22
גם נתקלתי בתופעה כזו בפרט אצל בנות מבוגרות היא נפוצה למדי
ליטאי28.02.22
ראיתי גם ראיתי, יש כאלו ואני יודע את זה מנסיון אישי ביותר, תברר אצל שדכנים ותחכים.
דודי28.02.22
16
כמה פתטיות התבכיינות. אדם מסכן רק אם הוא בוחר להיות כזה. מה לעשות מסכנות או אושר זו בחירה של בן אדם
Dude24.02.22
אין לי מה להגיד רק לרחם על מי שכתב את התגובה הזאת
מ25.02.22
בושה וחרפה לכל מי שיגיד כאן בצורה לא יפה ונכנס ל'מלחמת טקסטים' כאילו- זה מה שחסר בעולם עכשיו? עוד רוע? עוד ניבולי פה? עוד שנאה? לא מספיק? לא למדנו כבר? מהמקום הכי אמיתי הכי יהודי יכול להיות דרך באמת להצדיק התנהגות כזו בין יהודים-אחים? על מי אנחנו משקרים ? על עצמנו? רוצים משיח...רוצים גאולה..בשביל
א25.02.22
זה לא מסכנות, זה כאב ןיסורים שגורמים לאדם לבכות. זה שיש השגחת השם בעולם וזה שהכל לטובה וזה שצריך לקחת הכל בקלות - לא אומר שאסור לבן אדם להרגיש כאב או לבכות על מצב שקשה לו. לא יודעת למה לפעמים יש אנשים שחושבים שאמונה סותרת את הכאב והבכי, זה לא נכון. אמונה זה להסתכל על הכאב ולדעת שהכל לטובה, אבל זה לא
אין שכל אין דאגות25.02.22
יש לי פסיכיאטר מצוין להמליץ לך אם אתה רוצה.
פלון24.02.22
נראה לי שדווקא אתה זה שזקוק לו. כדאי שתפנה אליו במהירות. לפני שמצבך הנפשי יחמיר מרוב הדכאונות באופן בלתי הפיך
Dude24.02.22
אם רמות כאלה של ארסיות, אתה פשוט מסגיר את עצמך וחושף לפני כולם את האישיות שלך...
מעורר רחמים25.02.22
dude לדבר בצורה כזו לאנשים שכואב להם, ביובש ובקרירות כזו לא מראה על מצב רגשי טוב של אדם, לפי התגובה שלך אני מקווה שאתה לא סובל מפסיכופתיה, אני לא יודעת אם זה מצב שניתן בכלל טיפול, אבל מה שבטוח שזה מצב עצוב.
מוריה24.02.22
אני דווקא חושבת שהוא צודק אדם הוא היחיד שמחליט אם להיות מסכן אני רווקה וטוב לי ואני די בטוחה שמי שמסכנה עכשיו כי היא רווקה תהיה לא פחות מסכנה גם אחר כך בגלל הילדים , פרנסה וכו' חתן זה לא משיח על חמור - אדם צריך לבחור לראות את הטוב והשמחה או המסכנות הם לא תוצאה של סטטוס!
א25.02.22
זה שאדם מתמודד יפה עם הנסיון שלו, זה לא אומר שהקושי לא קיים. מותר להם להגיד שקשה להם, זה לא מראה על חולשה!!!! ההיפך, זה בריא ומשחרר להם את כל העומס הרגשי שמצטבר... כל עוד זה רק משפר את ההרגשה ולא בכי חלילה קבוע, זה בסדר גמור!
זה לא סותר!26.02.22
כמה חוסר רגישות יש לך??? ברור שזה ניסיון לא פשוט! סייג לשתיקה חכמה - עדיף שלא תכתוב כלום...
שב בשקט!!!24.02.22
בינתיים אתה נראה הבנאדם היותר מסכן בסיפור
אנונימי25.02.22
רואים שהתחתנת בגיל 20
.24.02.22
15
לפתוח את הלב ולהכיל, זה מה שיעזור.
ירושלים27.02.22
תמיד זה טוב לזרוק משפט סתום ולהשאיר קוראים במתח. להכיל את מה בדיוק? והיום כאילו מה , לא מכילים? ואיך בדיוק הכלה תפתור את הבעיה? האם תואיל בטובתך לפרט או שפשוט רצית להיראות חכם ושרבטת כמה מלים ללא משמעות?
ליטאי27.02.22
להתייחס למשודכים באופן יותר מכובד ומבין, זה בהחלט עוזר. לא לשפוט ולהכליל את כולם, שהם סתם בררנים, מבלי להכיר שום מקרה לגופו. זה כל כך קשה להבין???
לגלות רגישות!!!27.02.22
נניח שהצחלת ליישם את זה: אתה מכבד את כולם , לא מכליל , מגלה הבנה לדרישות שלו/ה (הוא/היא באמת לא בררן/ית אלא אלה דרישות באמת חשובות) ... איך כל זה בדיוק יעזור לפתור את הבעית הרווקות? איך זה בדיוק יעזור? עדיין לא הצחלתי להבין. אולי בכל זאת תאיר את עינינו?
ליטאי27.02.22
אין פתרונות קסם!!! והשיטה של סתם להשתלח על מי שסובל רק מחמירה את המצב. שידוכים זה לא ביזנס!!!!! לא סתם כתוב ששידוכים זה משמיים וזה קשה כמו קריעת ים סוף. אין פה נוסחא אחת, שמתאימה לכולם, כמו שלכל ילד מחנכים אותו לפי דרכו!
לשנות גישה!27.02.22
14
טוב 2 הכותבות באמת האירו לי נקודות ורגשות שבחיים לא פגשתי.. כי ב"ה לא התנסיתי בניסיון הזה, אבל יותר התחברתי לכותבת השנייה שמתוך החושך מצליחה למצוא תקווה, ולכל אלו שחושבות שהחברות שלהן התחתנו וכבר לא מעניין אותו כלום אז אני רוצה לומר משהו: זה ראייה שגויה ממש!!! זה לא שהחברה שלי הרווקה לא מעניינת אותי
ללא שם25.02.22
מבין את צערך. אבל זאת בדיוק הנקודה הקשיים שלך הם עדיין במישור הנורמות. כבר התחתנת יש לך בעל, משפחה תומכת, ילדים שהם כבר סיבה לעבור עבורם כמעט כל קושי. אבל אנחנו הרווקים ורווקות המבוגרים הבעיה שלנו היא מחוץ לנורמל. החיים ממשיכים הבעיות הם במישור של ילדים, פרנסה שלום בית ועוד. כל זה קשה אבל נורמלי. ל
יחד ננצח25.02.22
13
תגידו . לא נמאס לכם להתבכיין? כאילו מה - זה יפתור את הבעיה? זה רק יחמיר אותה.
Dude24.02.22
סורי אבל אתה לא מאה שלא תתנסה/י בנסיון שלהם
מישהי25.02.22
תמשיך לאכול שמן מכוער נמאס ממך ומשכמותך אנשים חסרי חיים
חלי המתוקה25.02.22
12
בני אדם הם לא רהיט? זה נכון, אבל, אם מישהו חושב שלבחור בת זוג, זה חייב להיות כמו בגד שיתאים בדיוק מושלם, אז הוא טועה. אין שלמות בזוגיות, צריך מידות טובות, ומראה טוב וסביר וכל השאר מתעצב בהמשך החיים והשלמות מגיעה.
ירושלים27.02.22
11
שיטת השדכניות היא גרועה ביותר,אין להן כמות גדולה של משודכים אז הן שולחות את מי שיש לפגישות ללא התאמה כלל. אז כאשר הייתי מוריד התחילו לרנן שאני בררן...בן או בת זוג הם לא רהיט שאם לא אוהבים מחליפים ,זה בני אדם עם דרך חיים ,דעות,מראה , רצונות,חלומות,שצריכים להתאים כי אם לא זה עינוי לכל החיים.צריך שדכני
רפאל25.02.22
10
ליבי אתכם. ב"ה לא חוויתי את ההרגשה הזאת. אך מצליחה להבין את הבדידות, ההמתנה והציפיה, מי יתן והקב"ה הטוב והמטיב ירחם ויקצר את הדרך ותזכו להקים בית נאמן.
תמר24.02.22
9
ב"ה יש כאן בעיה רצינית ביותר, ואסביר לצערינו הרב יש הרבה קבוצות של רווקות חרדיות ומבוגרות שמאוגדות ביניהם ואינם רוצות בככל להתחתן אפילו שממש רצים אחריהם ומתחננים להן, ועוד יותר מצער שיש להן גם תמיכה וחיזוק מאיזה שהם "רבניות" למינהם שתומכות בהן עם פילפולים שונים ומשונים כאילו שהם בכלל לכאורה אינן
דודי27.02.22
ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה!!!!!! מה שמביש זו הגישה שלך!
אצלך זה ההיפך!27.02.22
יש כאלה , ולצערי לא מעטים, ואני מדבר מנסיון אישי ממש ולא מדמיון , אפשר לבדוק את זה עם שדכנים.
דודי28.02.22
איזה מתחננים.... חי בסרט הבעיה היא שאין בכלל הצעות
רווקה17.02.24
8
ואווו! מרגש עד דמעות, אין מילים. מזדהה וכואבת
רווקה מבוגרת24.02.22
7
ארבה נשים הולכות לרבניות והן מסיטות אותם לא כדאי לכם ללכת לרבניות ולא לבקות אם לא מצאת עד להיום יבוא היום שאת תמצאי וכאשר תמצאי את צריכה לצאת איתו לכל הפחות ארבע שנים ולבדוק האם הוא מוצא חן בעינייך או צוחק עליך ואם הוא יומר לך מתי החתונה תומרי לו זה תלוי בך ולא בהוריי ולא בהורים שלך רק בך ויותר אל ת
ללא שם12.08.22
6
לא הבנתי מה הפתרון שכתב מציע?
Dude24.02.22
הוא לא מציע פתרון. רק רוכב על הבעיה ומצוקת האנשים כדי להביא טראפיק לאתר
ליטאי27.02.22
5
אני לא יודעת ממתי פורסמה הכתבה הזו רק עכשיו אני רואה אותה ואני פשוט בוכה בוכה מהכתבה מהפתיחות מהכנות שלה היא כככככככ משקפת את מה שעובר עלינו ואני גם בוכה מתגבות של אנשים חלק מהתרגשות ולצערי חלק שלא...
ללא שם20.04.22
4
אני רווק גיל 50 כולם מתחתנים רק אני לא אני התיאשתי לגמרי
עוזי24.02.22
אל תתיאש! השם דואג לכולם והוא ידאג גם לך רק צריך להמשיך להאמין
ללא שם25.02.22
3
ישראל היקר. אין כמוך. עם ישראל מחכה לעובדים סוציאלים כמוך. נשמה טובה עם לב ענק!! תמשיך להחכים אותנו
גדי 24.02.22
עובדים סוציאלים יעזרו כאן בערך כמו כוסות רוח למת. רק אדם עצמו יכול לעזור לעצמו. לא אף אחד אחר
Dude24.02.22
אתה יושב רגל על רגל והדבר היחיד שאתה עושה זה לבקר את השני. לזה לא צריך הרבה שכל!!! מי שהלך לו מדי בקלות ולא התנסה, ולא מבין בזה, עדיף שישתוק!!!! כנראה שעשית יותר מדי ויתורים וקשה לך לפרגן לשני....
ביקורת שהורסת!!25.02.22
2
חייבים לעשות שינוי!!! אני רואה על אח שלי, באמת בחור מצוין חכם ומידות טובות והכל, אבל משום מה לא הולך. כמובן שזה רצון ה' אבל יש פה בעיה יש אנשים שומעים פרטים ומורידים על דברים שאפילו לא קשורים אליו כמו משפחה, או אי הבנה עם סגנון שבאמת זה כל כך מטופש מה שהולך בעולם השידוכים החרדי, כל הברורים האלה אנשי
מירי25.02.22
1
חלי המתוקה והיפה בעולם
זה מה שאני תמיד אמרתי שבציבור החרדי מי ש25.02.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24