כיכר השבת

לא יכולים להיכנס למרן?

"אני ידיד של הרב אמנון, אבל הוא חרג מהגבולות"

באחרונה נשמעו האשמות מכיוונם של הרב חיים אמסלם והרב אמנון יצחק שמונעים את כניסתם בבית מרן הגר"ע יוסף. בנו של מרן, הרב אברהם יוסף, מתייחס לסוגייה: "מי שרוצה לנצל את ´דעתו´ ולקבל סיוע ממרן, שיכבד את דעת מרן בכל הנושאים. למרן אין זמן לתככנים! למרן אין זמן לבעלי אינטרסים!" (חרדים)

138
מנחם כץ | כיכר השבת | י"ז בכסלו | 24.11.10
הרב אברהם יוסף (צילום: ברלה שיינר)
הרב אברהם יוסף (צילום: ברלה שיינר)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בשבוע האחרון נשמעו האשמות, מכיוונם של חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם והמחזיר התשובה הרב אמנון יצחק - שהם לא יכולים להיכנס למרן הגר"ע יוסף שליט"א.

במוצאי-שבת שעברה, הגר"ע יוסף הצהיר כי רק הוא קובע מי ייכנס ומי לא. היום, בנו, הרב אברהם יוסף, מתייחס אף הוא לסוגייה.

בראיון למרדכי לביא ברדיו "קול חי" התייחס לכך הרב אברהם יוסף. "אבא הוא מבוגר, זה לא כמו לפני ארבעים שנה שכל מאן דבעי יכל להיכנס. אני בעצמי, לפני שמחות משפחתיות, שוקל כל פעם מחדש אם להזמין את אבא".

הרב יוסף התייחס גם לטענתו של הרב אמנון יצחק בנושא. "הרב אמנון הוא ידיד שלי. מי שרוצה יכנס לאתר שופר, יראה אותי בהופעה חיה, ללא כל תמורה. אין לי שום הווה אמינא לקבל איזו תועלת בהשתתפות בכל פעולותיו הנהדרות של הרב יצחק.

"התלוו אל הרב אמנון יצחק אנשים לא טובים. אני לא בא כעת לדון מי זה הרב אמנון, אבל כבודו של אבא שלי יקר לי. הדין של זמרים שמרקידים מעורב - מותר לשמוע אותם. זו הלכה. עם הלכה לא מתחכמים.

"יש עוד דבר, שלא להשתתף בהופעות פומביות. במידה ויש הופעה מעורבת, פה הדעה של אבא שלי נחרצת - כמו כל גדולי הדור - לא נכון להשתתף באירועים כאלה.

"לצאת בחרמות? זו לא דרכם של הרבנים הספרדים.

"לומר שעובדים על הרב, לומר שמאכילים אותו מה שרוצים, זו חוצפה. היה לא תהיה. על זה אני יכול למחות בתוקף. אי אפשר לעשות בשום אופן דבר שכזה".

באתר מורשת, נשאל הרב יוסף: "הרב, אני שומע שמועות על מרן הרב עובדיה יוסף שאנשי ביתו לא מכניסים אנשים מסוימים מסיבות כאלה ואחרות.. אני ברוך ה´ כל מוצאי שבת שומע לשיעור של מרן ושמעתי את מרן מכחיש את הדבר הזה בכל תוקף...

"אבל אני בכל זאת מבולבל כי אני שומע רב גדול תלמיד חכם שגם טוען את זה בנושא הזמרים וחבר כנסת שהוא בעצם גם רב שטוען אותו דבר ושאני שומע שמרן בכה על אותו חבר כנסת כואב לי שאולי באמת מעלימים דברים ממרן אני באמת הרב לא מדבר מבחינת פוליטית ממש לא אבל זה מבלבל מאוד אודה לרב אם אתייחס לשאלה".

"יש אנשים שלא מכבדים את מרן"

וכך משיב לו הרב אברהם יוסף: "אבי מורינו שליט´´א אינו צעיר ואינו בריא, וחובה על הקרובים אליו לשמור על בריאותו ככל האפשר.

"יש אנשים שבלשון המעטה אינם מכבדים את מרן שליט´´א ונושא הזמרים והחבר כנסת זה הסימפטום, והשאלה מה קדם למה העיגולים או המטרה.

"מי שרוצה לנצל את ´´דעתו´´ ולקבל סיוע ממרן שליט´´א, שיכבד את דעת מרן בכל הנושאים. הדרך ארץ היא שלפני שיורים את דעתו פונים לקבל תשובה מה דעת הרב".

וכך, במילים חריפות אלו, חותם הרב אברהם יוסף, את תשובתו: "למרן אין זמן לתככנים! למרן אין זמן לבעלי אינטרסים!".

"לא נותנים לי להיכנס למרן"

לפני שבועיים התלונן אמסלם כי לא נותנים לו להיכנס למרן. השבוע, היה זה הרב אמנון יצחק שטען שלא נותנים לו להיכנס לקודש.

"לא נתנו לי להשמיע את דברי אצל הרב", אמר הרב אמנון יצחק במהלך הרצאה בשבועות האחרונים, "ועד היום אני מבקש להיכנס ולא נותנים לי.

"אם אתם לא מכניסים אותי, ברור שאתם רוצים להעלים את המציאות ממי שאני רוצה להגיע אליו. הבעיה ידועה.

"אדרבה: תביאו לי את הבן-אדם שיכניס אותי לרב. אני מוכן לקבל גם מכות. הצלפות. בזיונות. מה שאתם רוצים. תכניסו אותי, לא מפחד. אני את האמת שלי אגיד".

הרב יצחק הוסיף: "עשיתי נסיונות בלתי נדלים בשביל להגיע לרב. שתלתי אנשים שיכנסו אליו, ולא הצלחתי. היה בן אדם שהלך אצל הרב למנחה, והמתין עד שהרב יצא. הזכיר את השם שלי וזרקו אותו.

"הוא עשה תרגיל נוסף: כשליוו את הרב במוצאי שבת למעלית, הוא צעק ארבע פעמים: ´מרן, מרן, הרב אמנון יצחק רוצה להיפגש איתך´. דחפו אותו, כמעט הרביצו לו מכות, זרקו אותו משם".

תוכן שאסור לפספס
138 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
אני פשוט בהלם. מי אתם בכלל לדבר על רב כל כך גדול כמו הרב אמנון יצחק? הוא החזיר יותר אנשים בתשובה מאשר המצוות שאתם עושים. המגזר החרדי כבר לא מה שהיה פעם. אתם מוציאי שם רע ואני מוחה על מה שאתם אומרים. מה עם הכרת הטוב? מה עם כבוד התורה? הרי זה ידוע שאברהם אבינו היה אהוב מכולם בעיני בורא עולם כי הוא עשה
בזיון28.11.10
40
עם כל הכבוד למרן אבל מה שרואים בעיקר מהכתבה זה שלא כל אחד נכנס לחדר של מרן וזה מפי בנו המעיד בכך. למה מרן לא שאל את הבן שלו לפני שאמר שכל אחד יכול להיכנס אליו?!!!! ואולי לא נתנו לרב אמסלם להיכנס להבהיר את דעותיו. אז בעצם כל פסיקא של מרן צריך לחשוש אם הוא מקבל מידע מכל הצדדים או רק מהבנים שעלו לרמ
ט. נ.28.11.10
39
הלואי כולם היו כמוהו בודאי למד מאביו הדגול - אבל זהו שלא!אין עולם מושלם. למה שהרב אמנון ילכלך על חיים ישראל שאם היה שר לחילונים היה מגיע הרבה יותר רחוק מכל הבחינות(עושר פרסום ולא יודעת מה עוד )כי יש לו קול מהמם בחסד עליון ויכל להצליח כמו אייל גולן ,אבל הוא בוחר ושומר על דתו ולעניות דעתי עומד בניסיון
מאירה 26.11.10
בתור אחד שמהקב"ה נתן לו חכמה לדעתי אם היית לידי הייתי ברוח פי הורג אותך מ ז איך מתבישת אינך מפחדת נשיכתן נשיכת עול עקיצת עקיצת עקרב והנה מגיעם ימים קשים על עמנו קשים מאד עד אשר לא כולם ישארו בחיים לקבל פני משיח כך זה ניראה וכך צריך לדבר? די מספיק הקב"ה אוהב אותנו ואם לא נשמור מצוותיו ואבדנו
אלרואי מנחם07.02.12
"הוא יכל להיות כמו אייל גולן..." מה חסר לו בלהיות חיים ישראל??? ומה קשור שבגלל הקול שלו הוא יכל להיות חילוני?? לכולנו יש נסיונות, ובגללן נתחלן??.
הברווזה עליזה30.11.10

הצגת כל התגובות

38
אני לא מבינה איך יש לכולם פה את האומץ להעביר ביקורת על רבנים חשובים. גם אם יש מחלוקת היא בינהם לנו הקטנים אין זכות והבנה להתערב או להביע דעה!!!! תשמרו על כבודם והיזהרו בגחלתם
עדי25.11.10
37
למה קושרים בבעיה אחת את הרב אמסלם שחיבר שלושים ספרים תורניים והוא חבר כנסת כמפלגה עם דרך ואמירות אמתיות וסוחפות עם בדרן פופ שהופעותו מרשימות תלושים ומסבות נזק לעמקות המחשבה התורנית והיהודית.מי שחוזר כך בתשובה הוא רדוד . נא להפריד כל אחלד מהם כבודו במקומו מונח. בעוד הרב אמנון ,כמו שאלי ישי רב, רוצה ל
יוחאי05.09.12
36
אוהבים אותך ממשיך תורת אמנו ומנהגנו בנו של המרן פאר הדור והתורה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמיחי25.11.10
35
על זה לא נקבל תגובה...
המגיבן25.11.10
העסקנים משס דואגים להכניס לעניין את הרב עובדיה שליטא אלה יושבים על הכיסאות,והברזים,ממנים קרובי משפחה,ונאחזים בקרנות המזבח...
לא תשקרו28.02.12
34
אומרים לרב אמנון יצחק ת'אמת בפרצוף.......... זה כבר היה יותר מדי מגעיל!!!
K@R!N25.11.10
33
הוא שואל שאלות קולעות! שנון רהוט ופשוט כיף לשמוע אותו!
יוסף חיים25.11.10
32
שכל הזמרים נקיים..
199725.11.10
לא כולם נקיים אבל יש כאלה.
גילוי-דעת10.10.11
31
אבל זה לא אומר שהמצב לא מנוצל ע"י כל הגיחזים למיניהם
יוני25.11.10
30
לא נותר לאמנון יצחק זמן רב, הציבור מוקיע אותו לגמרי ואין לו טיפת אהדה בציבור. אמנון יצחק מושיב מעורב בשבתות שהוא עורך בכינר. הוא מצלם נשים בוידאו ושם אותם בפוקוס למרות בקשתן שלא להצטלם. הוא מקרין הופעות מעורבות ונשים רוקדות לבני תורה, כדי שיראו בעיניהם את המפגע. את המלחמה נגד הזמרים הוא התחיל ס
שרוליק25.11.10
חצי מהדברים שיקריים! חוצפן שכמוך כך לדבר על רב!לא אכפת לו מה חושבים עליו הוא רוצה להחזיר בתשובה גם את הזמרים. ויש לו תמיכה מהרב ב"צ מוצפי מהרב אי"ל שטיינמן ועוד.
גילוי-דעת10.10.11
שיחזיר את עצמו בתשובה קודם.אומרים כל יום בתפילה "החזירנו בתשובה" ולא מתכוונים למן דהוא גדול ככל שיהיה.ומי שחושב שהוא גדול קטן הוא.והעובדה שזה לא עובד!!!השיטה של החרמות לא עובדת.הפלא שתימני אמץ אותה,והשאלה מדוע???
חוצפית המתורגמן05.03.12
כל הגיחזי שסביב הרב-הם מתחזים לחרדים-מנצלים את הקירבה לרב שליטא לצורך עצמם בעיקר!!!,ואני מדבר מידיעה! ישנו אחד או שניים שמשרתים את הרב נאמנה...
חרדי מתחזה28.02.12
מה שלא עושים הזמרים
לפני ההרצאות25.11.10
הוא מתייעץ עם מי שבאלו ועם מי שאומר לו מה שהוא רוצה לשמוע!!!
K@R!N25.11.10
29
ישנם חילוקי דיעות וזה לגיטמי, זה לא ריב וזהירות בכבודם של רבנים. הרב אמנון יצחק שליט"א הוכיח את אלה שמופיעים מעורב וזה ראוי, כי הוכח תוכיח את עמיתך ולא תישא עליו חטא. אבל צריך לסגור את הענין אחרי כמה הוכחות וסכנה להחרים יהודים כי צריך להתפלל עליהם שיעשו תשובה כראוי במהרה אמן. ולא לקפוץ על העגלה ה
א. לוי29.11.11
28
על זה לא קיבלנו תשובה
גד25.11.10
27
איך הוא מתחצף למר"ן...איזה ביזיון. אני שומע את ההרצאות שלו ונחרד מלשונו המתגלגלת
מוטי25.11.10
מוציאים את האדם מן העולם
מסכת אבות25.11.10
26
איזה בילבול
יוסף חיים24.11.10
25
פודל של אלי ישי?
דוד בוסקילה24.11.10
24
תהיה אובייקטיבי ואמיתי ולא שבוי בידי ש"ס
אמת25.11.10
23
עם איך שזה נראה מהמצב הרוחני, אנחנו סופית - דור יתום.
מיצי25.11.10
22
מי שיודע את ה' לא נכנס לשקר הזה,ןלפוליטיקה המגעילה הזאת!!! לעשות נחת רוח להקב"ה...בלי פוליטיקה!!! תורה זה לא פוליטיקה!!! אין רב אמיתי היום!!!!
רפאל25.11.10
21
יש מרן בדורנו וצריך לכבדו. ולמה להיכנס למלחמת אחים .. ושנאה וכבוד. יש כבוד רק למורי הוראה שיישמו שנים על גבי שנים הלכות גדולות. ומי כהרב עובדיה יוסף.. שכולם צריכים לכבדו על היושר שבו ועל החדות בהלכה. שיאריך ימים בטוב ושנותיו בנעימים.
אורי עמר 28.02.12
20
ציטוט שאני יקח לחיים
אהבתי24.11.10
זו דרכם של אנשי אמסלם, שקר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
צביקה25.11.10
אז מדוע מחרימים את הרב אמסלם? גם בלי לשמוע אותו.
נחמי24.11.10
19
אשריך שהארת עיננו אמנון יצחק עושה מה שבראש שלו ומנצל אנשים תמימים על ידי הוראה לשבור דיסקים בשעה שאין הלכה כזו הרב יוסף עוד דיבר בלשון עדינה.
האמת הגיעה24.11.10
אתה צריך לפחד ראינו מה קרה משמיים למי שרק ניסה לדבר על תלמיד חכם
יהודיה24.11.10
גדול המחזירים בתשובה!!! צדיק גדול
בתיה24.11.10
18
הדרך של הרבנים הספרדים לא בהחרמות????????????????? זועקת לשמים.
י25.11.10
אפחד לא החרים אותו הם פשוט הדיחו אותו מהמפלגה.......... זה לא אותו דבר בכלל!!! קודם כל תבין על מה מדברים אח"כ תזעק לשמיים~~~~~
K@R!N25.11.10
ריך ותבין ציטוט "להתרחק מהאיש ומדעותיו" זה נקרא להדיח? ,ובנוסף תקרא את כותרת עיתון יום ליום ותבין ואם עדיין לא הבנת אז אני מצטער שבכלל הגבתי לך.
י25.11.10
17
תמים תהיה עם ה' אלוקיך דבר איתו כל יום שעה (התבודדות) ותגלה את האמת בעצמך כל שאר המריבות והוויכוחים מיותרים
יהודי25.11.10
16
סלם. מרן אינו עומד בשער לבדוק מי נכנס ומי לא כך שהתירוצים והתגובת פה רדודות מאוד.
לא קונה לוקשים24.11.10
אמנון היה צריך לגשת אל מרן ולשאול לדעתו בעיניין הזמרים לפני שהוא יוצא נגדם ולא אחרי שהוא יוצא נגדם הוא מנסה שגם מרן יסכים איתו יש גדול דור אתה חושב שצריך לעשות פעולה מסויימת כדי לגדור פירצות בגדר הצניעות וקשה גש אל פוסקי ההלכה גש אל מרן לפני שאתה מרים קול זעקה ותתיעץ איתו והחוצפה שיום אחרי שמרן
raz200025.11.10
מתייעץ עם מר"ן. עד שהוא נבחר לח"כ ואפשר להוכיח זאת ע"י ההמלצות וע"י עדים שראו אותו מגיע בעבר לביתו לעיתים קרובות.. שב בשקט! אם אתה לא יודע אל תוכיח שאתה טיפש.
רזי 2000=רזי ברקאי25.11.10
אתה לא מפסיק לדבר ככה על רבנים....לא נמאס לך?? אני לא מקנאה בגהינום שלך!!!!!
saroushi21.12.10
15
כך אומר הרב יצחק וכך יודעים כולם...
המגיבן24.11.10
14
להיות יהודי פשוט זה גאונות
חיים29.11.10
13
ברור לכל בר בי רב כי ... האמת היא אחרת לגמרי ואנו הציבור פשוט חש מרומה חבל על כל מילה
גיימס הטפילד24.11.10
12
מה זו הכפייה הזו ? ממתי בשביל לשאול בעצת רב צריך לקבל את דעתו בכל הנושאים.
שמאי24.11.10
11
אמנון, הגיע הזמן שתרגיע
יזיז16.02.12
10
כל עם ישראל כאיש אחד עם רבנו הרב אברהם יוסף! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין על כבוד הרב יוסף שליטה!!!!!25.11.10
9
חבל על כל מילה.
אוריע24.11.10
8
אטיאס השמאלני משקר למרן שליט"א!!
שסניק24.11.10
7
יהיר מידי, פוגעני מאד חושב שהוא בן של אלוקים, חסר לו העדינות של מרן שליט"א
אוריאל24.11.10
כולנו בנים של אלוקים יא שרוט!!!! לא והרב אמנון יצחק לא פגע מימיו באפחד!!!
K@R!N25.11.10
בפרט לא תלמיד חכם.
גיל25.11.10
6
ביקשת ביזיון, קיבלת! האמת ברורה לכל, ישנם זמרים המתנהגים שלא בצניעות, זהו עניין פרוץ בהחלט, אך פוליטית אי אפשר לצאת כנגדו, בגדר גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. לכן בעל האינטרס במקרה זה הוא דווקא הרב עובדי'ה ולא אתה ששוחה נגד הזרם כדי לבצר את מחנה שומרי המצוות בעניין המוזיקה והפריצות. לעניו
יוסל'ה24.11.10
5
כי אני לא רוצה לדמיין אפילו איזה בלאגן יהיה אחרי שהוא יעזוב אותנו.
גגדר29.02.12
4
לא נמאס לכם מכל ההתגוששיותה הסרק האלה. זה נראה לכם אמיתי המפגלות המפולגות לעדות וזרמים שלא זורמים ותקועים בבוץ תעתועים. כל כולי תקווה שמשיח צדקינו יתגלה עכזיו הרבה לפני הבחירות. אצלו כל יהודי שהוא יהודי ברוך יהיה נחת ושלווה והלכות אמת יהלכו בבתינו וישמחו בנניו ובנותינו . חודש טוב !
בת ישראל16.10.12
3
הם בין כה וכה לא הולכים לקבל עליהם את דעת מרן פאר הדור שליט''א, שניהם עקשנים וחצופים וטוב מאד שמרן לא קיבל אותם !!!!! לא כל בריון שרוצה להצטלם עם מרן ולעשות קופה על חשבון מרן צריכים להכניס אותו !
ישראלי מפוכח24.11.10
היזהר בכבודו של הגר"ח אמסלם
דוד25.11.10
2
מה אנו לא יודעים שיש חצרות לרבנים והם קובעים מי יכנס והם עושים שטיפת מוח לרבנים ומלעיטים אותם בשקרים ... כמו שכל "חצר" מגדילה את הרב שלה על חשבון הרב השני... תפסיקו עם המחלוקות תפסיקו עם השנאה פעם לכל צדיק היה אפשר להגיע בקלות ללא סלקציה...כי צדיק רוצה לעזור לעם ..ככה היה הרב כדורי מקבל במו
נו באמת24.11.10
מדעת הזילזול שלך בגדולי התורה נובע מפגם הברית שלך
raz200025.11.10
זה אמנון יצחק בכבודו ובעצמו נכנס לפינות לא לו
יאיר24.11.10
הלוואי שתגיע לרגליו של הרב אמנון! איזה עזות יש לך הא?! תעשה תשובה מהר!
or12349124.11.10
יאיר תעשה תשובה מהר ומיד
123ר224.11.10
1
האם זה ניקרא לכבד את מר"ן או זה נקרא למרוד ולהפר את פסיקותיו ללא כל בושה? ולמרות זאת מר"ן כן מקבל את אותם שרים בעוד שהם ממשיכים לשלוח את ילדיהם לאחר הוראה מפורשת ממר"ן שיש לשלוח למוסדות ספרדיים. פרדוקס, אבל עניינית גם בש"ס עושים ככל העולה על רוחם. מתי שטוב להם אז ממרים את פיו בק"ן טעמים ומתי שלא
חבל24.11.10
אלי יש אישתו ללא פיאה, משולם נהרי אישתו ללא פיאה, יעקב מרגי אישתו לא פיאה, אריאל אטיאס {איני מודע} יצחק כהן אישתו ללא פיאה.
אוריע24.11.10
בהכשר מרן. מוכרחים להגיד כך, כי לא היית מעלה על דעתך שמרן לא היה מעיר להם !
שסניק שרוף24.11.10
חוץ מעשרות רבות של מתירים מגדולי עדות אשכנז (שם היה הדבר נפוץ ומטבע הדברים עלה הנושא לדיון), היו גם עשרות גאונים ספרדיים רבים מגדולי הדורות שהתירו פאה. ואלו הם: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פ
יעקב25.11.10
הכל זה שקר והוצאת דברים מהקשרם, כל ההיתר הוא רק בחצר ובפאות של פעם, חוץ מהרב משאש, שיש ליישב קודם כל היתרים אחרים שלו בחלק אבן העזר, ואחר כך להבין מה רצה בעניין הפאה.
יאודי 25.11.10
אבל בתגובה הקודמת יעקב הביא ציטוטים, ולא כמוך סתם קשקש "כולם התירו בחצר". איפה ראית שהם התירו בחצר? מי דיבר בכלל על חצר? שטויות והבלים. ועל מרן הגר"ש משאש סומכים כל עדת בני מרוקו, והגר"ע יוסף היה שולח אליו תשובות מסובכות בדיני עגונות, ככה שגם בקשר אליו כתבת דברים תלושים מהמציאות. ולגבי ה"פאו
דוד26.11.10
את הליקוטים החלקיים שלך תדחוף לפח הקרוב. שקרן מועד. כבוד הרב הגאון עמרם רנדוו. נראה לך שלא יודעים שאתה הוא זה?
אבי ד. 12.01.11
הרמ"א והמג"א התירו פאה ברה"ר. הרמ"א העתיק להלכה שיטת שלטי הגיבורים, ובדרכי משה בסי' ש"ג על דברי הטור שיוצאה אשה בחוטי שיער (כמו שתיקנו בטור החדש) ואיירי ברשות הרבים ע"ש, כתב וזה לשונו, "מצאתי כתוב בהגהות אלפסי החדשים (שלטי הגיבורים כט. אות א), ומותר לאשה נשואה לגלות פאה נכרית שלה, לא שנא אם עשויה
יהודה10.03.11
הרב ואזנר כותב מפורש רוב הפוסקים אוסרים. וכן שאר גדולי הדור. לרב משאש הביאו רשימה של 86 אוסרים, וכל מה שהוא אמר זה שבטל טעמם.. אז אולי גם טעמיו בטלו?
יאנ28.11.10
דברי הגר"מ פיינשטיין זצ"ל: "ולכן לדינא אין כת"ר יכול למחות ביד אשתו הרבנית החשובה מללבוש פאה נכרית, שאף אם כת"ר רוצה להחמיר, אינו יכול להטיל חומרותיו עליה שזהו רק דין שלה, וכיון שהיא עושה כדין שהוא כרוב הפוסקים ושגם נראה כמותם, אינו יכול להחמיר עליה".... וכל גדולי הדור העדיפו פאה על מטפחת, ו
חיים29.11.10
והרב משאש לא צעק כך על אף אחד, כי הוא לא שקרן כמוך. הוא עצמו כותב שאת המתירים הוא מצא ב... יביע אומר.. הבנתם? אז הוא צעק יש עשרות מתירים?? ומה קורה עם הרפורמי המסתתר ברשימת המתירים? והם הרב ההוא שכתבת שהתיר ושיקרת בשמו? מצאת להם תחליף..???
אבי כ. 12.01.11
וכתב שראוי להחמיר ללכת עם פאה, כמו שהביא הגר"י עבאדי שליט"א בשמו. והנה דברי הגר"מ פיינשטיין בשו"ת אגרות משה אבן העזר חלק א' סי' נ"ח: "ולכן לדינא אף שמן הראוי שיחמירו הנשים לכסות כדסובר החת"ס הואיל ויצא מפומיה דגאון גדול כמותו בין בדין הראשון בין בדין השני, ובדין השני הא איכא גם מעלה דצניעות
יהודה10.03.11
הרי אלו רשימת האוסרים, רק שסילפת ובחסרת מדבריהם. איש עלוב ומגוחך. הלא הוא "הרב הגאון" "עמרם" רנדוו"...
אבי כ. 12.01.11
לא הוכחת על כלום שזה סילוף, אתה שקרן ומשמיצן זול.
יהודה10.03.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בתיעוד נרחב

עם רבנים וראשי ישיבות | מעמד הקבלת פני רבו אצל הינוקא

חנני ברייטקופף | 30.04.24