כיכר השבת

קקון נגד קקון

ר´ מיכאל קקון, אחיו של עורך "יום ליום", משיב למתקפה של אחיו נגד ראש-הישיבות ה´משתכנזים´ * אנו, הספרדים, הגענו ארצה לאחר החורבן, וזכינו לקרבה יתירה ממרנן ורבנן ראשי הישיבות, אשר בלעדם היינו נאבדים כשאר אחינו הטועים שנפלו לזרועות הציונות * מיוחד ל"כיכר השבת" (חרדים)

170
מיכאל קקון | כיכר השבת | ב' באדר ב' | 08.03.11
מימין: יצחק קקון ואחיו מיכאל
מימין: יצחק קקון ואחיו מיכאל (כיכר השבת)

לאחי היקר יצחק קקון הי"ו, עורך העיתון "יום ליום".

אחי יקירי, קראתי את אשר כתבת על עולם הישיבות ורבותיהם, והשתוממתי. האתה שגדלת בבית ספוג תורה ויראה לאבא גאון וצדיק תכתוב את זאת, האם אינך מכיר ויודע את מעלתם ורוממותם של הישיבות אשר עליהם כל עם ישראל נשען מיום היותו לגוי, איך לא פחדת לשלוח יד במשיח ה´, אין זאת כי אם ניטשטשו אצלך המאורות.

כתבתי לך את אשר ידעת ולא באתי אלא להזכיר את הידוע לכולם.

זכה דורנו ומעת התקבצו הגלויות מארצות המזרח, השאיר ה´ לפליטה את פח השמן הטהור, הלא הם הישיבות הק´, שלא טעמו טעם חטא ההשכלה הארורה, ובזכות מסירות הנפש של ראשי הישיבות ותופסי התורה נשארו הישיבות בטהרתן ללא כל השפעה חיצונית, וזה ורק זה, היווה את הגרעין לתופעה שאנו רואים בעיננו היום, כל כך הרבה ריבוי של יראים ושלמים, עם אלפי בתי חינוך מנער ועד זקן בכמות ובאיכות, ועל המפורסמות אין צריך להביא ראיה.

על כל מלאכת הקודש, שלח לנו ה´ את מרן הגרא"מ שך אשר האיר את העולם בהנהגתו הברורה, בעומדו כחומה בצורה מול כל הרוחות הרעות אשר נשבו ואיימו להיכנס בכרם בית ישראל.

50 שנות מנהיגות ללא פשרות. לא היה דבר שלא הובעה דעתו ברבים בקול ברור שאינו משתמע לשתי פנים, אף שהיו כאלה שלא נעם להם לשמוע את האמת הצרופה.

בראש מעיניו, שם לו מרן זצ"ל את קדושת וטהרת הישיבות כפי שקבל מרבותיו מצוקי ארץ. "אל תגעו במשיחי" היה המוטו שלו, וכן גדר ושמר ועשה משמרת למשמרתו בתקנות וחיזוקים , גדרים וסייגים שלא ישונה שום תג ולו הקטן ביותר מקדושת התורה, ובפרט במנהגים של כל עדה ועדה, שלא לסור מהם ימין ושמאל, והדברים ידועים.

אנו, הספרדים, הגענו ארצה לאחר החורבן, וזכינו לקרבה יתירה ממרנן ורבנן ראשי הישיבות, אשר בלעדם היינו נאבדים כשאר אחינו הטועים שנפלו לזרועות הציונות.

בשמירה וחביבות יתירה קרבונו וגידלונו, ועודדונו לפתוח ישיבות ומוסדות, ובזכותם הגענו עד הלום, לראות בפריחה המופלאה של כל עולם התורה הספרדי העומד כיום לאחר חמישים שנה בכמות ובאיכות, ורוב ככול תופסי התורה שלו הינם בוגרים של עולם התורה הליטאי, אם בזה שחונכו בת"ת של החינוך העצמאי אשר פעל בימי קום המדינה אך ורק למען הצלת יהדות המזרח, ולאחר מכן בהקמת המסגרות של המתיבתות ולאחר מכן בישיבות ובכוללים.

כל בן ישיבה ראה ברבותיו כ"הורים רוחניים", וכך כל הנהגותיו גם לאחר נישואיו היו על פי אמות המידה כפי שראה בלומדו בישיבה. כך גם חינך את בניו ובנותיו, שאף הם מתחנכים במוסדות שהקו שם הוא תואם להנהגת הבית, וכך נוצרה אחידות, וחינוך שורשי ברור.

מושג יסודי בחינוך הוא חינוך ברור, ולא לפצל את אישיות החניך, וא"כ לא שייך לחנך תלמידים המבעטים ברבותיהם ומקבלים מאישיותם ומתורתם למחצה לשליש ולרביע. תלמיד כזה תורתו נעשית קרעים קרעים, ואסף רוח.

גם לא תמיד יש לתלמיד את שיקול הדעת הנכון מה לרחק ומה לקרב, ופעמים רבות גם אין להוריו את ההבנה הנכונה, כי פעמים רבות הם לא מגיעים מרקע ישיבתי, ופעמים אף הסביבה בה גדלו עומדת להם לרועץ.

כל מי שלקחו חלק בהצלה של הדור הספרדי, זכויותיהם רבות ועצומות, ופרותיהם יוחקקו לנצח, ואף אחד לא יוכל לקחת משכרם הנצחי השמור להם, אך בד בבד עם זה לאף אחד אין את הזכות להיכנס להנהגת הישיבות, המסורה באופן בלעדי למרנן ורבנן תופסי התורה ראשי הישיבות.

ההתפתחות המופלאה של הישיבות הספרדיות גדולות וקטנות, הת"ת, כוללים לאברכים גדולי תורה, סמינרים לבנות, קהילות לחניכי הישיבות בכל הארץ, הם האות להבטחה כי לא תשכח מפי זרעו.

לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי... לא נחשוש ולא נפחד לא מכתבות ולא מאיומים לא מסגירת תקציבים ולא מתשדירים, לא מרדיו חילוני ולא מרדיו דתי, גם אם הדוברים הרודפים את התורה הינם בעלי חזות דתית. יתבטלו אלף כיוצא בהם, ולא יבוטל קוץ אחד מהתורה.

אחיך הכואב ודאב מלב אוהב שותת דם,

מיכאל קקון,

מנהל ת"ת לבני תורה ספרדים בב"ב,

חבר הנהלת עיריית בני-ברק, ראש אגף תשתיות ופיתוח.

תוכן שאסור לפספס
170 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
רק שלושה מילים יכולות לתאר את מה שאני מרגיש כלפי הכותב : עבד כי ימלוך !!!!! גדל אצלם, ונשאר כמוהם !!! הם מזלזלים במרן !!! הרב שך זצוק"ל יכל לחלוק לשם שמיים, הם מזלזלים במרן לתיאבון !!! מתיי יבוא משיח שיגלה מי הצדיקים האמיתיים ומי מחרחרי ריב ?? עד מתייי ????
maorlod08.03.11
63
וראש אגף? למה אתה צריך לספר לנו את זה? רק מראה כמה יראת שמים יש למשתכנז, ואני מדגיש, משתכנז.
יצחק08.03.11
62
הדברים כתובים בטוב טעם, בלי קיצוניות או פגיעה בגדולי הדור, ניתן להסכים וניתן שלא, אבל מענין לראות עוד צד של המטבע, אגב שמעתי שהם דיברו גם בקול ברמה
שלמה08.03.11

הצגת כל התגובות

61
מי שכותב על "פח" השמן הטהור, במקום על "פך" השמן הטהור, כנראה יודע על מה הוא מדבר. דמגוגיא בגרוש, תת רמה, פשוט בושה למנהל תלמוד תורה לכתוב ככה. תמשיך לחנך את תלמידיך במסורת של פח השמן שלכם, ונראה כמה רחוק תגיעו.
יעקב08.03.11
תגובה מקסימה!
חורי08.03.11
כשהאמת כואבת, ניתפסים להבלים. אך כבר לימדונו חז"ל, אם אהבל תיתהבל.. ולכן אביא לך כמה מקורות שלפך השמן הטהור, אפשר גם לקרוא פח השמן הטהור: נתחיל בשל"ה הקדוש על ספר בראשית פרשת מקץ וזה לשונו הטהור. "ובודאי יש דברים גדולים רמוזים בפכים קטנים, ואז תבין גם כן סוד פח שמן של חנוכה. ואקדים לך מאמר
אוריאל09.03.11
אבל לא נורא, זה לא יעזור לו, הוא יטפס על קירות והאשכנזים לא יקבלו אותו למוסדותיהם.
חיים08.03.11
60
כל כולי חי בזכות השונה ממני! הוא לימדני. הוא הושיעני. את מימיו אני שתיתי ורק בזכותו אני כאן. אם זה משהו שלי אז הוא וודאי פסול! למה? כי כל מה ששלי הוא לא נוצץ. רק מה ששם זה טוב. זה סוג של חברה שמצהירה שאין לה קיום בזכות עצמה. אפילו כושי מטאטא רחובות לא מדבר כך. בהחלט לא!
שקד08.03.11
59
זו תנועת המשוכנזים יענו קרח ועדתו ממש בטוחני שהם הולכים לבחירות לכנסת ולנגוס טוב טוב מג וגפני אבל כמו הרב פרץ מרעננה הם יקבלו בעיטה ויצאו קרחים מכאן ושם כי קרח זה קרח
תלמיד מרן08.03.11
58
לצערנו, קיימים בצבור אנשים המכחישים במכוון או שלא במכוון את המורשת התורנית האדירה שפיכתה בארצות המזרח כמעיין חי ומתגבר וכנחל שאינו פוסק. צריך לדעת כי אי הידיעה על קיומן של עולם הישיבות והפולקלור הרוחני בארצות המזרח, נובע במדת מה, בגלל מחדל של בני אותן ארצות, שבעידן 'לא פרסמת - לא עשית', כמעט ול
שלמה08.03.11
57
אני מכיר את שניהם!!! את מכאל שאינו מוכן להביט יותר ממטר, ורואה בעיניו רק את האשכנזים ואת ההשתכנזות. בעל אופי חלש, ובעל נטיות "לקקנות" הנוטות לגרימת לשונו לקבלת צבע שחור מאוד שחרורי. לעומתו הרב יצחק עורך יום ליום, שכאב באמת את כאבו של אביו הרב החשוב והצדיק הרב קקון מאופקים זצ"ל שכאב מאוד את כאבם ש
קובי אילוז08.03.11
יצחק קקון היה שבבניק ונותר שבבניק, לפחות אחיו נראה כמו בן תורה אמיתי. אז לאח שלו אתה קורא לחזור בתשובה? אתה נורמלי? די לבלבל את המח
דוד בוסקילה08.03.11
56
אף אחד מהמגיבים לא מתייחס לתוכן, הרי במילה אחת אפשר לתמצת את הדברים, כל בניינה וצמיחתה של יהדות המזרח המפוארת נזקפת לזכותם של גדולי ומצוקי ארץ האשכנזים שלחמו ללת חת באויב הדת הציוניו גדרו גדר בעד מחיצת הכרם שנפרצה, לולי הם אכן לא היה בעונינו שריד ופליט שהיה נמלט מצפרניהם של אלו הרשעים שזממו להכחיד ש
נתי08.03.11
לשכנז אותם לבגוד במסורת ההלכתית שלהם ואז כל התורה כולה תהיה ביד האשכנזים מעתיקי השמועה שרק הם עמדו על הר סיני כידוע.
מבין09.03.11
אלא על אלה שחושבים שצריך לגייר את הספרדי ולהפוך אותו לבן תרבות אירופאית שהנהגותיו והלכותיו יהיו ברוח החברה האשכנזית במקום לומר ליהודי ספרדי אצלי תלמד תורה הנהגה והלכה קבל מגדולי העדה שאליה אתה שייך כך היא דרכה של תורה, הרי להורות לתלמיד לשנות ממנהג אבותיו זה לאו דאורייתא ,,בל תסור מכל אשר יורוך'' ומ
raz200008.03.11
55
לרוב הקהילות הלא אשכנזיות היה מצב של חורבן תורה לפני העלייה לארץ, רוב האנשים במרוקו, לדוגמא, היו בורים ועמי ארצות, וכמובן שהלימוד הישבתי היה רחוק מאוד מהם. האמת שאת חוסר התרבות של לימוד הגמרא רואים בבתי כנסת המרוקאים עד עכשיו,אין אף אחד מבני הדור המבוגר שיודע ללמוד, אין ביניהם למדנים.
רוסי08.03.11
בלי לפגוע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בת טובים09.03.11
רוב מרביצי התורה וראשי הישיבות, הדיינים והרבנים, הם "מבני הדור המבוגר" המרוקאי.
מרוקאי13.03.19
54
רק רבינו יציל את הדור הזה בלי ספרדים בלי אשכנזים כולנו אחים ואת זה רואים רק באומן ראש השנה שם אין עדות וזה יהיה רק שמשיח יבוא ואצל רבינו נחמן די מספיק עם השטויות יש אטום שיכול לנחות עלינו בגלל כל הגאווה הזו!!
יצחק08.03.11
שניהיה באוקראינה בראש השנה
חלאס08.03.11
53
בס"ד כל מי שעוקב אחרי החינוך והתוצאות שלו לא יכול להשאר אדיש לתוצאות. כותב כתבה זו למד במוסדות משתכנזים. משפחתי עלתה ממרוקו ונולדתי בארץ. חונכנו שהרבנים הספרדים בעיקר הבבאות הם סתם מאחזי עיניים. לדוגמא תמיד חשבתי שהרב כדורי זצ"ל זה סתם אחד שמתיימר להיות צדיק,וה' יסלח לי כך חינכו אותנו. וכן תמי
בבח08.03.11
לא ענית בגרוש על הטענות העיקריות שהביא הכותב הנכבד!!! נדודה בולטת שצדה את עיני לדוגמא, היא העובדה המדהימה והפשוטה, שכל החינוך העצמאי נוסד אך ורק למען ילדי עדות המזרחי שהגיעו בהמוניהם לארץ והיו רגע לפני ירידה מהדרך!! אגב, באחוזים כיום, רוב התלמידים במערכת החינוך של החינוך העצמאי הם מעדות המזרח!! אז כ
יוני08.03.11
וזאת הסיבה שרוב החינוך העצמאי ספרדי (כדבריך) זו לא בעייה לפתוח מוסדות (זו גם הכנסה לא רעה), הבעייה שכולם הולכים כמו עדר לאשכנזים, אז בשביל מי נבנה בנינים ריקים?
חומוס08.03.11
למדת במוסדות משתכנזים? סבבה. כנראה פיתחת נוגדנים בסביבה הזאת, מה שגרם לך להיות מרדן כל החיים שלך ולנבוח כאן, כי התרגלת לנבוח כשרב עובר בסביבה, ורק לרגלי "מרן" אתה רובץ. לימדו אותך שהרב עובדיה הוא רב של עמי הארצות? ברור שזה לא נכון, אבל מי תורם למיתוס הזה יותר מפליטות הפה בלווין מידי שבוע? או כל
מרביצי התורה09.03.11
אתה מבריק לגמרי. הירננת את ליבי השפוף.
אוריאל09.03.11
מבין כלום אהבל נראהשחסר לך הרבה אתה חושב שאין רבנים גדולי הדור?
מנשה10.03.11
אבל זה רק מוכיח שזה אמת. חזק ואמץ
ספרדי08.03.11
52
השאלה מה השורש מדוע הספרדים התקשו לשמור על מורשת אבות הן הדתיים והן החילוניים
יחיאל08.11.12
51
וברוך ה' כולם היום מסודרים בתפקידים בכירים, ושמונה מהם אפילו רוצים להיות הרב הראשי לירושלים
מרגלית10.03.11
50
ונהפוך הוא ככה זה בערב פורים
מומלץ09.03.11
49
מה קקון כתב ביום- ליום?!
לא מעודכנת...09.03.11
48
למה כולם חייבים ללכת לפי מרן הרב עובדיה שליט"א? מה אין לנו עוד רבנים? אין לנו עוד פוסקי הלכה?? במילים אחרות אתם אומרים שכל הספרדים דפוקים וחוץ מהרב עובדיה שצמח להיות גאון התורה אף ספרדי לא הגיע למדרגות גבוהות בתורה! אני אמנם בחרתי ש"ס אך נמאס לי שכל גדולי העולם מארצות צפון אפריקה... אינם נחשב
ארי זהבי09.03.11
47
מדוע לא פרסמתם את תגובתי? טרחתי עליה רבות
שלמה המלך09.03.11
46
ר' מיכאל היקר, אף אחד אינו מהרהר על חשיבותם של הישיבות, אבל בהחלט כן מערער על השחצנות, התנשאות, רשעות וגאוונתנות שיש בישיבות הליטאיות. סביר להניח שאתה ר' מיכאל כותב את מה שכתבת בעקבות לחצים כבדים מהליטאים הסובבים אותך. זה אפילו יותר מסביר. ייתכן שאפילו אתה בעצמך אינך מאמין באמת במה שכתבת. אבל באו
ישראל09.03.11
תשמע יקירי אתה תמים לצערי אתה אינך מכיר את קקון אתה מדבר אליו בעדינות אינך מכיר את השחיתות של האדם הזה הגרוע באדם חולרה שלא נבראה חתרן מתחת האדמה ,תסתכל במבט העינים שלו ,מעולם לא היהטוב מעולם לא למד כולו תחמן בין לאומי אתה כותב לו בעדינות זה אדם מושחת ורקוב ברמות שאינך חולפם עוד יבוא יום וכולם יכירו
יכה יוסי את יוס10.09.21
אתה סתם טועה הספרדים לא למדו מהאשכנזים קילקול ולא גאווה אם הייתה מכיר קצת מה הולך מאחורי הקלעים אצל הספרדי שעלו טיפה לגדולה כן אפילו ראש ישיבה אפילו משהו בורג בעיריה כבר עושה מעשים הכי נוראים מאחורי הקלעים אין לך מושגים כי אינך במקום ציבורי אבל האשכנזים אינם מתנשאים על הספרדים הם מפשוט רועדים מהם של
מאשכנזי לישראל 22.08.21
45
הרב מיכאל קקון אומר את האמת מה לעשות מי שלא מתאים לו מדוע הולך לישיבות אלו אם הלך כנראה שיש סיבה כי אלו מקומות של תורה אני מכיר אישית את הרב קקון ומאז שנכנס לעשיה הציבורית בבני ברק הדברים השתנו יש אוזן קשבת לבני התורה בכל שעות היום ולא כמו אצל אחנו מבשרינו מדוע כולם רוצים רק את התתים של בני התורה כג
בני תורה09.03.11
44
אוי לאומרים אור לחושך. לא מצאת במי להיתלות בדברי ההבל שלך אלא באותו רב שהזגרת מבני ברק. דוקא הוא שבעזרתם של שלמה לורנץ וחבורתו והפוליטיקה המסריחה שלהם השתלט על ראשות עולם הישיבות בדחקו את בנו של הרב מבריסק,בניהם של רבי אליהו לופיאן והרב ווסרמן עד שנאלצו לנדוד לארה"ב, דווקא ממנו אתה לוקח דוגמא למנהי
דודוץ08.03.11
43
ללמד זה תמיד טוב ויש זכויות ללומד ולמלמד אבל אסור וזה פשע לנתק את התלמיד מרבותיו הוריו ומורשתו על כן בנאים ואפי כהן אין להם חלק בעוה''ב והם רשעים גמורים
ספרדי=יהודי08.03.11
42
נהניתי מכל מילה. טוב שיש מי שמשיב כסיל כאיוולתו, אפילו אם הוא במקרה אח שלו.
פרידמן13.03.11
41
1.תודה רבה,בכל הכבוד,לחינוך העצמאי (אני למדתי שם) ולישיבות הליטאיות (גם בהן למדתי) זה לא מצדיק לומר עלי שאני "לא ראוי להנהיג".מי שאומר עלי ככה-לא ינהיג אותי!! 2.אני מוכן ללמוד חברותא עם כל ליטאי,בכיף! אבל לא מסכים שהוא "יגייר" אותי! לא באתי מהג'ונגל! יש לי מסורת משלי וטוב לי איתה.לא תכבד אותי-אל תצ
שחור כתום09.03.11
40
שניהם רואים בליטאים מודל... כל אחד בדרכו שלו! וזו ההוכחה הטובה ביותר לפשיטת הרגל הספרדית!
ארי זהבי09.03.11
39
בדיחת השנה, לא פחות ולא יותר חותמת גומי למעשיו של חנוך זיידמן מנהל האגף בפועל הנ"ל לא מתמצא בכלום והולך רק להצטלם בשביל העיתונים
ישראל12.06.11
38
מחוברים לאינטרנט איזה צדיקים . אין עוד כתבות שיש כ''כ הרבה תגובות ולייקים כמו בכתבות האלה.
raz200009.03.11
37
למדת במוסדות משתכנזים? סבבה. כנראה פיתחת נוגדנים בסביבה הזאת, מה שגרם לך להיות מרדן כל החיים שלך ולנבוח כאן, כי התרגלת לנבוח כשרב עובר בסביבה, ורק לרגלי "מרן" אתה רובץ. לימדו אותך שהרב עובדיה הוא רב של עמי הארצות? ברור שזה לא נכון, אבל מי תורם למיתוס הזה יותר מפליטות הפה בלווין מידי שבוע? או כל ע
מרביצי התורה09.03.11
ואם אתה כל כך חכם שיכול לחלוק על גדולי ישראל אשכנזים וספרדים שמרן שליטא הוא גדול הדור שהרי אי אפשר לפסוק הלכה ללא ספרי מרן שליטא אז תכניס לך טוב טוב לראש ולא יזיק לך ללמוד בספריו של מרן שליטא הגיע הזמן שתדע במי מדובר ועם לשון הרע והוצאת דיבה כמו שלך מעניין באיזה שורה תשב בגן עדן מי האיש החפץ חיים...
בת טובים 09.03.11
36
מה השטיות האלה שהספרדים עלו לארץ אז האשכנזים פתחו להם במיוחד את החינוך העצמאי...תעשה טובה ...מה שעשו , עשו לעצמם ! אולי שכחת , אז אני אזכיר לך איך הרה"ג הרב יהודה צדקה זצ"ל וראש המקובלים בירושלים הרה"ג הרב אפרים הכהן זצ"ל הלכו וחרשו כל מעברה ,וקיבוצים להביא , ולקרב את ילדי העולים הספרדים . על איז
ברקת09.03.11
35
צודק במידת מה אבל זה לא אומר שאנחנו שפוטים שלהם ואמורים לשכוח את המסורת מנהגים והלכות ולנהוג כמוהם. להגיד תודה על העבר שעזרתם לנו להתנהג נכון עם האשכנזים החילונים (שהם למעשה האחים שלכם) ומכאן להבא אנחנו חוזרים למקורות שלנו לא שלכם
רפאל08.03.11
34
ראש ת"ת, חבר עירייה ,ראש אגף ...עושה כסף טוב בב"ב אה ? אתה מפחד להיות מפוטר ובאת ללקק לחברה שלך מהעיר האשכנזית . מה שכתבת זה לא אמת או שאתה משקר בכוונה או שאתה משקר גם על עצמך
שאלה 11.03.11
33
אל תתייחס לאחיך, כבר שנים הוא כותב שטויות
ספרדי טהור09.03.11
32
לייק
חלי09.03.11
31
כל עולם התורה עומד עליכם!
אלחנן09.03.11
30
אין מה להוסיף. כל מילה זהב
יאיר09.03.11
29
ניכר שכותב השורות גדל באיזו עיירה נידחת בצפון ולא ראה ולא טעם חיי תורה אמיתים, בלתי מזוייפים, מה הם. הוא מתנהג כבעל תשובה שאין לו בעולמו אלא את אותו רב שגילה לו את היהדות. מי שהכיר את חכמי הספרדים וניסה להתחקות אחר הנהגותיהם, מצא בהם את ענקי הדור שאין שווה להם באף חוג או עדה אחרת!! אילו לא היו ה
מסיר המסכות08.03.11
הוא לא התכחש לרבנים הספרדיים
גולן08.03.11
28
האמת צריכה להאמר... וכל הכבוד לרב מכאל קקון שהחליט להסיר את בכפפה. להנהלת כיכר השבת: סליחה שאני לא מחמיא לכם שהעליתם את הכתבה למרות דעותיכם הידועות מראש... הקמפיין המתמשך שאתם עורכים נגד הציבור הליטאי, יתפוצץ לכם יום אחד בפנים. זושא
זושא09.03.11
27
נחמד לשמוע עוד צד, לא מתלהם, ומדבר בשפה עדינה ויפה. התגעגנו למאמרים שכאלה.
צ. תמים09.03.11
26
הכרנו בילדותנו, ידעתי שאתה היום בעירית בני ברק, ולא ידעתי עליך כלום יותר מזה, גרמת לי שמחה גדולה לראות שנשארת בן תורה אמיתי שהשקפתו מעוצבת ממניעים של יראת שמים בלבד ולא ממניעים של גאוה עדתית [כן, אני יודע שאצל אשכנזים יש גם תופעה נרחבת של גאוה עדתית ואני כאשכנזי מתעב גם אותה, אז אל תתחילו לספר לי על
אברך09.03.11
25
בשידור מיכאל קקון שיבח את רשת החינוך של ש"ס והסביר בטוב טעם את דעתו על עולם הישיבות . כדאי שיעלו את זה לבכיכר.
יוסף08.03.11
24
הם קלקלו את הספרדים העולים כמו שלא ציינת מיכאל קקון והם רמסו את היהדות והקימו את המדינה כפי שהקימו אותה . אז מה יש לסנגר עליהם ? שלא היו מתערבים לנו בכלום אז היה טוב . סך הכל הם ערב רב ותו לא הרי כתוב בכוזרי - אז מותר להגיד את האמת בריש גלי.למה אנחנו הספרדים עדינים כל כך ?
אלי ישי,שותק.. 11.03.11
23
אם כולם היו כמוך, המסורת והתורה הספרדית היו נשכחות מפי זרעו וזרע זרעו ח"ו. אתה מוכן לשכוח ולהשכיח את תורת אמך, רק כדי לא לפגוע בפטרוניך הליטאים. על פראק לחתן, תקום ותיפול ישיבה בישראל? על חדר יחוד יתקלקל החינוך הטהור? כלך לך מדרך זו. אולי תלמד קצת מאחיך.
מקוה ישראל09.03.11
22
הצמיחו את גדולי הדור הספרדים,הרב יהודה צדקה הרב אבא שאול הרב עובדיה ועוד הרבה הרבה.והישיבות הללו ותיקות מאד מאד.אז מה עשו גדולי הדור האשכנזים שכבודם במקומם מונח.לא כ"כ הרבה כמו שמנסים להציג את זה.
ITZIK7309.03.11
בתכל'ס הישיבות האשכנזיות והמשתכנזות הצמיחו את רוב בני התורה בימינו, ורק טיפש מזלזל בהם
איצחיק09.03.11
לא בני תורה אלא בני תורא.
ספרדי13.03.11
21
בישיבה היוקרתית הליטאית מרץ וכלום לא עזר לו ,הוא נזרק ברגע שהגיע תורו להינות מפרי קללותיו את אחיו הספרדים, כולם חוזרים על אותה הטעות כי כולם ספרדים במהותם, ולא באמת מצליחים להיות אשכנזים ומי שקובע מי הוא אשכנזי אלו האשכנזים בעצמם ומבחינתם שום ספרדי לא יחשב אשכנזי
מנטליות08.03.11
20
קחו את השר ישי אטיאס וכו'... שסניקי"ם מובהקים ועם עולם של מוסדות ספרדיים מכובדים ובכל זאת שולחים את ילדיהם לאשכנזיים. אז מי יכול לבוא בטענה נגד הרב קקון?
מעניין08.03.11
19
כשאני קורא כאלו תגובות בא לי לומר אם כך מגיע להם לספרדים. היריקות בפנים מהליטאים השחצנים והיהירים שונאי יהודים, הם בעיניו גשמי ברכה.
משה חיים08.03.11
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק עצבני09.03.11
הוא מחכה לך
מיקי בר קיקי09.03.11
17
מצא את ההבדלים......
משה זוכמיר09.03.11
16
לעומתם השסניקים ידועים כאנשים מתלהמים וכוחניים. וכל מילה נוספת מיותרת
יואב09.03.11
15
כל נושא תפקיד זוטר בשס,מתקבל ללא מאמץ אז את מי הם אוהבים האשכנזים האלה
נמכרתם ואין קונ08.03.11
14
כיצד יתכן? שיעמדו שני בחורים בתפילת שחרית - ספרדי ואשכנזי. הספרדי לא עטוף בטלית והאשכנזי עטוף. רמז: הראשון לא שומר מורשת אבותיו והשני שומר מורשת אבותיו.
יצחק08.03.11
13
ליבי ליבי עליך מר מיכאל, עד היכן הפילו אותך ברשתם, או יותר נכון הפלת עצמך לתהום הנחיתות, עד שאתה מוכן (אחר המחילה) להוציא כמויות של שקרים מפיך. לא צריך ללכת רחוק: הדור הספרדי הקודם, מהיכן יצאו כל התלמידי חכמים ענקי עולם, מרן הרב עובדיה, (ולהבדיל בין החיים לחיים) חכם יהודה צדקה, חכם יוסף עדס, חכם י
יצחק08.03.11
מי אמר שלא היו גדולי עולם ספרדים? מי אמר שלא היו ישיבות טובות ספרדיות? רפואה שלימה
שלמה08.03.11
12
כל מילה מיותרת
ספרדי אמתי כאוב08.03.11
11
ת"ת השייך למשפחת הרב ניסים פרץ, ומתנהל אך ורק ע"י בני המשפחה אדון קקוןן עובד שם כשכיר במשכורת חודשית, ובקושי רב מביא לשם תלמידים הנמנים על משפחות ה...... של "בני תורה" ספרדיים.
אהרן15.06.11
10
"מרן הגרא"מ שך אשר האיר את העולם בהנהגתו הברורה, בעומדו כחומה בצורה מול כל הרוחות הרעות אשר נשבו ואיימו להיכנס בכרם בית ישראל". הוא אמר עליך שאתה לא ראוי להנהגה.
יצחק09.03.11
9
הכר את בוראך!
בה"א שנת 92'08.03.11
8
כתבת אמת. אך לא מצינו ראש ישיבה אשכנזי שהורס שמחה לחתן ביום הכי שמח של החיים. אני מאמין בוודאי שאתה לא מצדיק להרוס שמחת חתן.
ספרדי08.03.11
7
פוחד מהאשכנזים
אובייקטיבי08.03.11
6
איזו התרפסות, איזה ביטול עצמי(שלילי),כעו"ד שמתעסק בענייני משפחה ועשה דבר וחצי דבר בעניינים אלו אין לי מסקנה אחרת אלא לומר לך כדלהלן: א.החינוך שקיבלת לוקה בחסר בלשון המעטה.ג.אם אביך היה באמת כפי שציינת הרי אין סיכוי שהוא חינך אותך שתפגע כך באחיך בפרהסיה שכזו והוא בטח היה מתפלל את תפילת השל"ה על הבני
יאנוש17.05.11
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי08.03.11
4
הרב יצחק קקון יהודי יר"ש המכיר אולי טוב יותר מאחיו את עולם התורה ופחות עסקונה חרדית, נראה כבן תורה אמיתי הולך תמיד עם מגבעת וחליפה והדור בזקן עב. מדוע להכניס תמונה המציגה כביכול שהאחד בן תורה והשני אינו הרי ההיפך הוא יותר נכון. לגופו של עניין , מיכאל היקר, אתה כותב את הדברים בראיה צרה ואינך מודע למ
דוד08.03.11
בדיוק ככה שניהם נראים במציאות, האחד שבבניק ועובד כעיתונאי, והשני בן תורה אמיתי מנהל ת"ת. הגר"ע עשה מהפכה שהביאה לנו פולטיקאים שסניקים מסריחים שרוצים להשתלט בכח על העולם התורני הספרדי ולהכריח את כולם לקבל את "מרן" עליהם
עולם השקר08.03.11
3
כשהאמת כואבת, ניתפסים להבלים. אך כבר לימדונו חז"ל, אם אהבל תיתהבל.. ולכן אביא לך כמה מקורות שלפך השמן הטהור, אפשר גם לקרוא פח השמן הטהור: נתחיל בשל"ה הקדוש על ספר בראשית פרשת מקץ וזה לשונו הטהור. "ובודאי יש דברים גדולים רמוזים בפכים קטנים, ואז תבין גם כן סוד פח שמן של חנוכה. ואקדים לך מאמר
אוריאל09.03.11
אשר ישלטו האשכנזים המה במשתכנזיהם
שקד09.03.11
תסביר שנבין ברור.
אמיתי09.03.11
2
יישר כח הרב קקון, כל מה שכתבת חקוק בעט עופרת בדמינו, בליבנו ובנישמתינו. אשרי אביך שזכה לפחות לבן אחד- בן תורה.
אוריאל09.03.11
אני מאמין שהאבא הצדיק שלו מתבייש בבן השבבניק שיצא עיתונאי בזוי שכותב נגד ראשי הישיבות שליט"א
אמיר09.03.11
1
רק בזכותם היהדות הספרדית הרימה ראש. ש"ס יותר קלקלו משהועילו, וכל מה שעשו, עשו רק לטובתם.
שמעון בוזגלו08.03.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"בתוך מספר שבועות" | המדינה השיבה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24