כיכר השבת

דברי האדמו"ר נחשפים: מעודד 'שאלים' - אך נגד 'רעלות'

חברי 'כת הרעלות' הקיצונית, מבלבלים את הציבור בהפצת מידע מוטעה, לפיו רבנים ואדמו"רים התומכים בלבישת 'שאל' תומכים גם בלבישת 'רעלות', בעוד מדובר בשני דברים שונים. חברי הכת טוענים כי האדמו"ר מפוריסוב, תומך בהם ומעודדם, אך בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת", מתבררר כי האדמו"ר מעודד רק לבישת 'שאל' ולא רעלות. ומה אומרים מקורבי האדמו"ר?

30
חיים שקדי | כיכר השבת | כ"ה בחשוון | 22.11.11

This browser does not support the video element.

הסערה הציבורית סביב 'כת הרעלות' הקיצונית, מביאה את חבריה לשגר הקלטות וחומרים שונים, כשאלות של מורי-צדק או הרצאות של רבנים, בכדי להוכיח כי ישנם רבנים התומכים בהם ובמנהגיהם.

בעוד חברי הכת טוענים בתוקף כי יש שני רבנים המכוונים את דרכם, הרב הצדיק אהרון רומפלער והאדמו"ר מפוריסוב, מתברר כי המקורבים לשני הרבנים מכחישים זאת מכל וכל.

יצויין כי האנשים הללו מנצלים את תמימות הציבור וחוסר הידע של כלי התקשורת השונים, בכדי להפיץ דברים של רבנים המתירים 'שאלים' המכסים מהכתפיים ומטה, בעוד האיסור שיצא לאחרונה הוא נגד ה'רעלות' המכסות את כל הפנים.

האדמו"ר מפוריסוב, בנו של הגאון הצדיק רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל ואחיו של האדמו"ר ממשכנות הרועים, עוסק בעשרות השנים האחרונות בענייני צניעות ומדבר על-כך רבות.

לידי "כיכר השבת" הגיעה הקלטה מבית מדרשו של האדמו"ר מפוריסוב, בה הוא מדבר בשפת האידיש על נושא צניעות האישה ולבישת ה'שאלים', ומחזק את ידי לובשות ה'שאל'.

בדבריו (להלן התמליל המלא), אומר האדמו"ר כי "זה עניין גדול, זה חיזוק שצריך להגיד, והאנשים הזקנים, עוד כולם זוכרים, שנהגו ללכת כולם, כל החוגים, אשכנזים, חסידים, תימנים, כולן, כל הנשים מכל החוגים, הלכו עם השאלים על הראש ועל הכתפיים, זה היה הלבוש של כלל ישראל".

מקורביו של האדמו"ר הבהירו ל'קו החשיפות' כי האדמו"ר מעולם לא הורה לאף אחת ללכת עם 'שאל', אך עם זאת נשים המעוניינות ללכת בלבוש שאל, הרי שהאדמו"ר מברכן, מעודדן ומחזק את ידיהן מול הלועגים להן.

כראיה לכך, מביאים מקורביו של האדמו"ר מפוריסוב, דוגמא מהרבנית ומבנותיו של האדמו"ר אשר אינן הולכות בלבוש 'שאל'. לדבריהם, אם האדמו"ר היה מצווה על לבישת 'שאל', הרי שהראשונות ללבוש 'שאל' היו בנות משפחתו.

מקורביו מוסיפים ומדגישים כי "מעולם לא שמענו על הנוהג ללכת בכיסוי מכף רגל ועד ראש, ועם רעלות שאותן עשרות נשים שהולכות כך, כמוסלמיות, אין להם שום קשר לשום רב - ואף אחד לא מגבה אותן".

האדמו"ר סבור, כך טוענים מקורביו, כי אם 'שאל' הוא חיזוק לצניעות, הרי שלא צריך לתקוף את אותן הנשים, והוא מחזק את לובשות ה'שאלים', מאחר ורואה שאנשים צוחקים על-כך ורודפים אותן. "האדמו"ר מעודד ומחזק לבישת 'שאלים', בגלל הצניעות שבדבר, אך לא מעודד לבישת 'רעלות'", מבהירים מקורביו ל'קו החשיפות'.

דברי האדמו"ר מפוריסוב, בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת":

"'צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותיך' - כתוב בפסוק, אומרים חז"ל שצריכים ללכת בעקבות אבותיך. חז"ל אמרו שבזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים. הגאולה במצרים הייתה בזכות נשים צדקניות.

"כתוב בחז"ל שלא שינו את שמם, לשונם ולבושם. כותב הרב פנחס מקוריץ דבר מבהיל: ידוע שהם היו חלילה יכולים להיכנס לשער נ' של הטומאה, ומפרש הקוריצר מהו שער הנ'? שער הנ' הוא המשנה את הלבוש, המשנה את השפה את השם. זהו שער הנ'.

"כשהיו שם ונזהרו לא לשנות זה הציל את כלל ישראל. רבי פנחס קוריצר מסביר במאמר, כי בעקבתא דמשיחא, נגאל מהגלות שאנחנו כבר מחכים לזה, בזכות היחידים שימסרו נפש, שלא יבטלו את הלבוש, הלבוש הוותיק של עם ישראל.

"זה עניין גדול, זה חיזוק שצריך להגיד, והאנשים הזקנים, עוד כולם זוכרים, שנהגו ללכת כולם, כל החוגים, אשכנזים, חסידים, תימנים, כולן, כל הנשים מכל החוגים, הלכו עם השאלים על הראש ועל הכתפיים, זה היה הלבוש של כלל ישראל.

"בזאת הזכות שאנחנו רואים בשנים האחרונות, התחזקות גדולה בעניין הזה של השאלים, זה ממש מה שהרב פנחס מקוריץ אמר, שבזאת הזכות של האנשים היחידים שיש להם מסירות נפש, בזכות הזאת תהיה הגאולה השלימה. זה ממש חיזוק עצום.

"שומעים שיש אנשים שמלעיגים על זה, לא צריך להתפעל מזה, וכך כתוב בשולחן ערוך, בסעיף הראשון של שולחן ערוך אורח חיים, שלא צריך להתפעל מהאנשים שמלעיגים על עבודת השם. צריך לדעת שאנחנו מחזיקים בתוכנו יהלום עצום.

"כתוב בשם הגאון מווילנא, והחזון איש היה חוזר על המאמר הזה כסדר, אצל הגבר... מודדים את הדרגה שלו, כמה תורה יש לגבר. אצל הנשים מודדים כמה צניעות יש להן, האישה שיש לה יותר צניעות היא עולה יותר ברוחניות, ואשרי חלקם שמחזקים את הלבוש הוותיק, ובזכותם שנזכה בע"ה לגאולה שלמה במרה בימינו אמן".

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
17
דעת תורה על " השאלים " /להחזיר עטרה ליושנה הנה הרי ידוע "שלפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה וחסידות לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפיאה של נשים של היום". והתחילו ממעטים בזה, משום שהגדולים שדרשו ועוררו כך, ועם הזמן בס"ד נעשה אצל הציבור החשוב פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמים.
ע23.10.12
16
חזן נעצר בשל מאבקו נגד כת השאלים. חשוד בהצתת אשה שלבשה שאל. וגם את ההפגנה מול ביתו של רומפלער אשר הוא אירגן ביחד עם חותנו הרב הרשע אורי סופר מ בני ברק עיר התורה והמחלוקת. נראה שהקב"ה לוקח צד נשי השאלים
חזן נעצר בשאל23.11.11
15
מאיפה הבאתם את זה?
a.h.k.22.11.11

הצגת כל התגובות

14
משה הירש צעק על בעלי למה אין לי רעלה, ומאז אני לובשת רעלה.
סוהא עראפת22.11.11
13
"לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמיים. וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות כמו המוסלמים הקיצונים ומכסות את הפנים, ובתחילה ה
י. ב.25.11.11
צריך לדעת מה זה דעת תורה ומה זה דעת נשים בורות ועמרציות שלא מבינות כלום
אבי28.11.11
12
ללכת שילכו
maria22.11.11
11
הרבנית לויפער היא הבת של האדמור מפוריסוב והיא לובשת שאל והיא מייסדת כת השאלים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק 23.11.11
איך אתם לא מפחדים מיום הדין? אין לכם טיפת יראת שמיים! בושו והכלמו כל המלעיזים בעלי העינים הרעות והלשון המשתלחת.
י.23.11.11
10
אם לא היו מחפשים להיות יותר 'פרום' מהאמא [לא מהסבתא רבה] ולא היו לובשים שאל, לא היו מקצינים ומגיעים ל'שאל' על הראש, ולשאל גם לבחורות וילדות, ואח"כ לבחורות וילדות גם על הראש, ואח"כ לאוהל על הראש ולרעלות, ולאלימות במשפחה, ואח"כ לזלזול בגדולי ישראל, ואח"כ לזלזול בעניני קידושין וגירושין, ולאב שמיילד את
אברהם דוד22.11.11
מי שמזלזל ברבנים הקדושים הוא אתה ושכמותך. רוב גדולי הדור מצדדים בלבישת שאל כולל מר"ן עובדיה יוסף כידוע למי שמחפש את האמת מאנשי אמת ולא מאנשי התשקורת. אם יש איזו אשה שלבשה שאל ועשתה מעשה כנגד ההלכה זה לא אומר שכולן צריכות להוריד האת השאל. כמו שאם גבר אם מגבעת יגנוב, לא כל הגברים צריכים להוריד את המגב
י.23.11.11
וכמו שקראת לו, ככה גם אתה בעצמך... הרב עובדיה יצא נגד השאלים, ואמר שהנשים האלה פרוצות, כי כולם מסתכלים עליהם. ואת דבריו הביא הבן שלו, רבי אברהם יוסף, שאם אתה קורא לו שקרן, אז אתה באמת רשע גדול שמזלזל בתלמידי חכמים.
שי 23.11.11
עם כל הכבוד לזה שהוא בנו של מר"ן שליט"א, עדיין רחוק מלשקף את דעותיו. וכידוע למקורבים לרבות בנו של מר"ן הרב יעקב יוסף שליט"א ולחתנו הר' אהרון אבוטבול שליט"א ולרב דוד בניזרי שליט"א ועוד מספר אנשים ששאלו את מר"ן בעניין לבישת השאל, הרב שיבח ועודד ובירך ואמר שכך התלבשו אמותנו הקדושות ואמר שזה קידוש השם ו
י.23.11.11
9
שאף אחד לא יעבוד עלינו. שאל על הראש, זה כמעט רעלה. וזה לא לפי אף פוסק בדורינו. והרב עובדיה אמר שזה פריצות (והוא דיבר על שאלים, מהסוג ששמים על הראש)
תמיר23.11.11
8
משנה מפורשת במסכת שבת, ראו דברי רע"ב. נשים יהודיות במדינות ערב, היו לובשות רעלה, ורק היו רואים את העיניים. ז"א מנהג האמהות הקדושות עוד מזמן המשנה לצאת עם רעלה. צריך לחזור לצניעות של פעם http://he.wikisourc
משה23.11.11
מכאן שמנהג הזו-נות מקדמת דנא היה ללבוש רעלה ולכסות את הפנים
יוני23.11.11
7
הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד ה
האדמורי23.11.11
6
אבל האדמו"ר מזימבבואה חולק עליו, כידוע
שו"ת23.11.11
5
שהוא יהודי גדול
שכן22.11.11
4
שגם לא את המילה "כת".
י.23.11.11
3
ממש לא יאומן .. שההשלכות לכך ינועו אמות הסיפים.
ידיעה מרעישה 22.11.11
זוהי חוצפה להגיב בצורה כזאת מבלי להכיר, הוא גדול בתורה ובעבודת השם מתפלל כל יום כותיקין יחד עם חסידיו ומוסר שיעורים תמידים כסידרן בתורת הח-ן בקי עצום בנגלה ובזוהר וכתבי האר"י הלואי והיה בדור עוד אדמורים בדרגתו, איני נמנה על חסידיו כלל אני ליטאי מובהק אבל אני שכן לבית מדרשו ומתפלל שם הרבה, מבין תלמיד
שכן טוב22.11.11
2
הרב אומר דברי חכמה וטעם ואין בינם ובין מה שכתבו העיתונאים שום קשר!
י.23.11.11
1
מבלי לזלזל כלל בכבוד האדמו"ר שליט"א. איזה שטריימל היה לאברהם אבינו? למשה? הוא חבש קפולוץ או ספודיק. הפוסל במומו פוסל ואידך זיל גמור.
גדעון23.11.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי עם יוסי אליטוב: לדעת את המידות | צפו

יוסי אליטוב | 31.05.24

שהיו מסובים בבני ברק

שגריר שווייץ אכל 'געפילטע פיש' בבני ברק | תיעוד

חיים רוזנבוים | 31.05.24

ושמרתם את המצות 

תיעוד | מתוך שמחה של מצווה קצר הפוסק את החיטים 

חיים רוזנבוים | 30.05.24
ש

חלום הדירה מתרחק?

בהזדמנות בפרדס חנה: אחיזה בקרקע בייעוד למגורים ב-₪99,000 בלבד

כיכר בשיתוף המרכז הישראלי לקרקעות | מקודם
ש

חובת קריאה!

סמנכ"ל 'פאוור גרופ' על שוק הנדל"ן החרדי: זו כנראה ה'בית שמש הבאה'

כיכר בשיתוף פאוור גרופ | מקודם
ש

אל תגידו לא ידענו

תבדקו אותנו: מוציאים משכנתא? כך תחסכו הרבה כסף!

כיכר בשיתוף ליברה | מקודם

המדריך לנוכל | פרק 3

עלו עליך שאתה גנב ונוכל? אל דאגה! | העצות שיעזרו לך להינצל

בן חנניה | 30.05.24

היו על סף גירושין

לבעל נמאס מאשתו, היא אומרת לו משפטים ששורטים אותו; אלא שאז התברר ש... הוא הבעיה

מרדכי רוט | 30.05.24

צפו בגלריה

רבבות בהילולת הרשב"י ב'חצר ההילולא' בשמעון הצדיק

שאול כהנא | 30.05.24

במצוות שבת גרוסה 

גדולי ישראל בקריאה נרגשת לכלל הציבור | צפו

חיים רוזנבוים | 30.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

נועד בשביל בג"צ

בש"ס מבהירים: חוג הגיוס שמקדם נתניהו לא מקובל עלינו

יוני גבאי | 30.05.24
ש

צעירים חרדים בהייטק

תוכנית "אלפא" – מחזון למציאות: השקת תוכנית מצוינות לצעירים חרדים בהייטק

כיכר בשיתוף אלפא | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

"שר וגדול נפל בישראל" | כך ספדו העיתונים לפטירת הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 30.05.24
ש

ימים אחרונים בהחלט!

הגרלת ביניים על 120,000 ₪ - לנרשמים להגרלת ס"ת של יד לאחים

כיכר בשיתוף יד לאחים | מקודם
ש

הכשרה וניסיון במינימום זמן

בוער בך לתרום? זה המסלול היוקרתי של השירות אזרחי

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

ושוב זה קורה

המשטרה VS הציבור החרדי: הילולת שמואל הנביא לא תאושר

חיים רוזנבוים | 30.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: מה הפנטזיה של כל אדם בעולם? | צפו

כיכר השבת | 30.05.24

הטור השבועי

השם קובע! // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 30.05.24

המשבר עם גפני • פרסום ראשון

מסמך מהאוצר חושף: העיקול לחינוך העצמאי - תקלה | בכיר חרדי: "שנאת חרדים טהורה"

חנני ברייטקופף | 30.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"אין סיעתא דשמיא"

למה גפני מאיים לפרוש? ישי כהן על הקש ששבר את גב הגמל | צפו

כיכר השבת | 30.05.24

פרשת השבוע

מה פירוש הפסוק בפרשה: "והשבתי חיה רעה מן הארץ"? צפו

כיכר השבת | 30.05.24