כיכר השבת

ראיון מיוחד

הרב עמאר נגד קווי המהדרין: "יש לנו פסק מהרב פיינשטיין"

הראשון לציון רבי משה-שלמה עמאר מתייחס בראיון מרתק להקצנה בציבור החרדי ● על תופעת ה'שאלים' : "שאף אחד לא יספר לי איך הלכו הנשים פעם, אמותינו הלכו עם מטפחות" ● על 'קווי המהדרין': "זו לא הלכה, יש פסק מרב פיינשטיין" ● על שירת נשים: "לא אמרנו להם שלא ישירו, יש חופש הפרט" (חרדים)

127
מישאל לוי | כיכר השבת | י' בכסלו | 06.12.11
הרב עמאר עם הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)
הרב עמאר עם הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

הראשון-לציון והרב הראשי לישראל, רבי משה-שלמה עמאר שליט"א, התייחס בראיון מקיף על ההקצנה בציבור החרדי: קווי המהדרין, תופעת ה'שאלים', שירת נשים ועוד.

בפתח הראיון, התייחס הרב עמאר להתבטאותה של מזכירת מדינת ארה"ב הילארי קלינטון בנושא הדרת נשים בישראל. "אם מזכירת המדינה הייתה מדברת עם גורם מוסמך בנושא, היא הייתה מבינה כי עם ישראל מכבד נשים ואינו יוצא כנגדן".

הרב יוצא כנגד תופעת ה'שאלים': "שאף-אחד לא יספר לי איך הלכו הנשים פעם, אני הייתי חי בתקופת 'הפעם' הזו , ואני יודע איך התלבשו אז הנשים". הרב מסביר כי יש כללי צניעות מוגדרים אך לבוש זה הינו החמרה.

הרב מסביר שישנו איסור ללבוש פאה. "צריך כיסוי ראש כמו כובע או מטפחת, אם נשאר טיפה מעט זה לא נורא. אבל לא צריך לכסות את הפנים, מעולם לא שמענו ולא ראינו".

בעניין האוטובוסים למהדרין, המפרידים בין נשים וגברים מסביר הרב כי מדובר באנשים מסוימים שרוצים לעשות לעצמם 'גדר' אבל זו לא ההלכה, אלא הידור בלבד.

בנושא שירת נשים מוסיף הרב כי הוא אינו יוצא כנגד שירת נשים, ומסביר שכל הדרישה הייתה לאפשר לחייל המעוניין לצאת במהלך שירת אישה, "כמובן בדרך ארץ וללא הלבנת פנים, שכן התורה לא מעליבה איש ומחמירה בנושא זה ונותנת כבוד לאישה".

תוכן שאסור לפספס
127 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
כל הכבוד לרב. דברים אמיתיים ולא קיצוניים. ייש כח כבודו. פה מפיק מרגליות.
בת ישראל06.12.11
34
על קוי מהדרין הוא סומך על פסקו של הרב פיינשטיין ועל פאות הוא לא סומך עליו
ישראל06.12.11
אהבתי...
ציונה06.12.11
הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, ראש מועצת גדולי התורה בארה"ב, וראש ישיבת תפארת ירושלים, גדול הפוסקים בארה"ב, בשו"ת "אגרות משה" (אה"ע חלק ב' סי' י"ב), כתב שאין בפאה מראית העין, כי לא מצינו בגמ' מפורש שאסרו, ורוב רבותינו מתירים לבישת פאה נכרית: "הנה בענין פאה נכרית שנשאלתי מרעיתך הרבנית הכבודה תחי'..
משה פינטו06.12.11
מה לעשות, לפעמים צריך להתמנות להיות ראשון לציון, וליישר קו עם הרב עובדיה
אליטוב06.12.11
33
מפי עמוד ההוראה שליט"א
א מעיר הקודש06.12.11

הצגת כל התגובות

32
עכשיו אתם מאמינים לי????? עובדים עליכם בעניים ,,,,ברור שערבים עומדים אחרי תנועת השאל - הם משקרים כל הזמן
אביתר06.12.11
שדיך,כי בן מות אתה".על שבגד בדוד. ואתה בוגד בעמיך ובעדתך ובכל הדורות שאתה לא ראית. אני ראיתי.אמת,לא עם רעלות.על זה לא דיברנו.אבל אני ראיתי לפני שנולדת.זה תהיה בטוח.ואם אתה רוצה הוכחות,תבקש ואומר לך.
בניהו.06.12.11
31
הספרדים מייצגים את השפיות שיש בעם הזה
מני06.12.11
30
והפרדה זה רק הידור למרות שיש רבנים החולקים על ר' משה? התשובה ברורה מה שהרב עמר אמר זה הלכה .ומה שהרב עמר לא אמר זה הידור
ב06.12.11
29
מפי עמוד ההוראה שליט"א
א מעיר הקודש06.12.11
28
עכשיו צריך שגם הרבנים האשכנזים יצטרפו לזה והכל יהיה בסדר.
אריאל2306.12.11
שבעיניך לא שטות,כמו שראיתי עד עכשיו,או שאתה איזה מובטל עם אצבעות עצבניות הזקוקות לעיסוק תדיר על המקל-דת?
חדוה.06.12.11
עם משחקי המילים המטופשים שלו
מקל-דת06.12.11
שאין לה שיעור בשקרים ובהזיות. עכשיו אני אומר לכל אלו מ"שמן ומגן" זצ"ל שהתחזו כל פעם בשם אחר(ממה יש לך לפחד?)והציגו פה ימים רבים את ה"הוכחות" שלהם ,פעם אחר פעם,כל תגובה שניה,בפלפולי סרק והבל לאמר,כך לבשו האמהות. ויש כאן עןד מאמר על הרב עובדיה מאתמול ושלשום נגד הפיאה,עדיין לא התייבש הדיו,שהיה אחד ש
יוסף ג.06.12.11
יש כאן הרבה מגיבים בעד פאות (בסך הכל רוב הנשים ביהדות החרדית לובשות פאות), אבל אתה כל הזמן כותב נגד פאות, למה אתה מתחזה כל פעם בשם אחר? הפוסל במומו פוסל!!
יהודית06.12.11
יש לך הוכחות,"יהודית" ?
יוסף.ג.06.12.11
שלא ברוח ההלכה בכלל. יפה יפה.. ואתה עוד בא ומטיף לתלמיד חכם אמיתי שמצטט מקורות הלכתים ולא שירים חילוניים...
מתפלא...06.12.11
וזה עוד קצה הקרחון... כל המתנגדים לפאה לבסוף מתגלים בצביעותם הנוראה
אל תתפלא07.12.11
בינתיים אתה כמו כל הבורים ועמי הארצות, רק יודע להכפיש ולהשמיץ ולצעוק "שקרן", אבל בשורה התחתונה, אין לך מילה לומר. הוא הביא סתירות בדעת הגר"ע יוסף, יש לך מה ליישב? יש לך מה לתרץ? אם לא, שב בשקט!
יהודה יוספי06.12.11
מר "יוספי",שכל הפוסקים כלולים בהם? גם אתה רוצה לסתור את הרב עובדיה כמו שעשה "המעיין" של הסט"א?
משה כ.06.12.11
וכל אנשי הסיטרא אחרא בדורינו ניסו ליישב את הסתירות, ולא עלה בידם כלל. הנה לתועלת המעיינים: המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן. א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה')
המעיין07.12.11
27
הרי אתם מחטיאים את הציבור. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב אגמון06.12.11
מחטיאים את הרבים... איזה "פסק הלכה" כתבת, חתיכת מפגר? ומה פסק ההלכה שלך שווה מול פסק ההלכה של הראשון לציון?
מיכל06.12.11
ראשל"צ,מצד אחד.וראש-לץ,מצד שני.זה כל ההבדל,באותם אותיות. וכיון שהרגזת אותי,אז אומר לך שמיכל זה ר"ת... "כ'י מ'לאכיו י'צוה ל'ך... תבורכי מפי עליון.
י.ח06.12.11
26
כשנאלצו להפריד בשמחת בית השואבה בגלל דוחק לא נסבל, שואלת הגמ' בסוכה איך מותר להפריד והרי מבנה המקדש ע"פ נבואה שאוסרת להפריד? ועונה הגמ' שמיד במוצאי החג היו מבטלים את ההפרדה. כולם מכירם את הגמ' הזאת. אבל כולם יודעים שמי שיצטט אותה לא יהיה "גדייל".
יענקל06.12.11
תיקנו בביהמ"ק והיא עזרת הנשים שמלכתחילה היו עולות הנשים לשם. למה,יענקל? כי נשים ר"ת, ש'ומר נ'פשו י'רחק מ'הם...הבנת את זה, יענקל'ה חמודי? (בן כמה אתה,אגב?)
דורפמן.06.12.11
שגם לע"ל,כשיתבטל יצה"ר,גם תהיה הפרדה בין גברים ונשים. ואם אתה יודע יענקל את דברי הגמ' בסוכה,אז תדע גם את המקור שלי.ואם לא,תתקשר.
י.ח06.12.11
הרבה דברים היו שונים במקדש בגלל הקדושה שלו. במקדש הראשון ששרתה השכינה לא היה צריך הפרדה הרי הם היו מרגישים את השכינה. ואילו בבית שני למרות קדושת המקדש ולמרות האיסור היו צריכים הפרדה במקרים מסויימים. הגמרא רק מדגישה את החשיבות בהפרדה במקרים מסויימים, עד שחז"ל "ביטלו" ציווי לתקופה מסויימת בשבילה. או
מישהו06.12.11
אין לנו אלא דברי מרן הגר"מ פיינשטיין שכתב שאין בזה שום איסור הלכתי, וגם "מעשה רב" של הרבה רבנים שנהגו כך, ואף אחד לא תיקן אוטובוסים מופרדים עד שבאו כמה עסקנים סוטים והחליטו מה שהחליטו
מישהי06.12.11
על פסוק "וספדה הארץ" וכו'
ב06.12.11
כדי להסביר על בסיס מה הרשו לעצמם ללכת נגד הנבואה שדורשת שבמקדש יהיה מעורב. ותרצו שבדוחק גדול מאד מותר להפריד באופן זמני רק בשעת הדחק הגדול. שהרי זאת משנה מפורשת שהיו בודקים כל שנה מחדש אם צריך לעשות הפרדה. אבל אתה ישר מתחיל לדבר לא יפה. אני מצטט אותך: "לא לשקר". תראה כמה אתה לא מבין את הסוגיא - אכן
יענקל06.12.11
25
(יש בזה הידור כמש"כ הרמב"ם בענין דת יהודית.והרב ה"אור לציון הכריע,בכל מקום שנהגו כך.ומשמע,אינו חובה בכל מקום.וכש"כ בענין הרעלה שאין בזה חובה.ואולי גם לא הידור.) ב)אין אומרים לנשים החילוניות בצבא לא לשיר,אך אי אפשר לכפות על אדם שומר תו"מ לשמוע אותם ועליו לצאת בדרך ארץ מבלי לעורר וכו',אבל צריך לצאת מ
י.ח06.12.11
הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי
גבריאל06.12.11
24
כל עוד שהן לא מפריעות לאף אחד , יש להניח להן ולא להתערב בצורת לבושן , הייתי שמחה שיעלה דיון בציבור בנושא הפריצות שמסתובבות חצי ערומות ברחובות . השם ישמרנו ויחיינו, למה בנושא זה אף אחד לא משמיע קול??? האם זה לא מיטרד קשה ליהודי היוצא מביתו?
**06.12.11
כך אמר הרב עובדיה פעם באחד השיעורים. חוץ מזה, שאל זה גם מושך תשומת לב רבה, ואסור משום פריצות
ברקת06.12.11
23
כל הכבוד לקול ברמה שמפיקים תוכנית רדיו אקטואלית איכותית ביותר. אנחנו ערבים לשמוע את זה אפילו שזה גוזל לנו קצת זמן מהכולל
בדוק ומנוסה06.12.11
22
היא גם פאה.
shaul06.12.11
(שו"ת אגרות משה חלק ד', אה"ע ח"ב סי' י"ב) "בענין פאה נכרית. עש"ק י"א תמוז תשכ"ב. מע"כ ידידי הנכבד, מוהר"ר... שליט"א. הנה בענין פאה נכרית שנשאלתי מרעיתך הרבנית הכבודה תחי', אשר כת"ר רוצה לידע דעתי בזה. הנכון לענ"ד אף דאיכא מאן דחושש לאסור פאה נכרית משום מראית עין, עיין בעטרת זקנים או"ח סימן ע"
חסיד קדוש07.12.11
21
לנו את הדרך
ל06.12.11
20
אלא מקדשים את ההלכה.האשכנזים תמיד היו מקצינים ,מפני ההשכלה שפשטה בארופה עשו גדרות וגדרות, היום אנו במדינת ישראל ,תשנו פזה.
איתוש06.12.11
19
כך מראיינים רב? מפסיקים אותו באמצע משפט, וכשרוצים שהוא יסיים אומרים לו 'OK'? וגורמים לו לסיים כי חבל על הזמן...
תלמיד06.12.11
18
אשרנו שיש לנו תלמידי חכמים וישרים כמו מו"ר הרב הראשי הספרדי גם תלמיד חכם גדול וגם יודע בעיניני כבוד אדם ברוך ה' שלא השבית לנו גואל!!!
משה ישראלי06.12.11
17
הרב עמר הוא אדם מיוחד וצודק בכל מילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שונא קווי מהדרין06.12.11
16
מי שרוצה להקל יהפוך את הקערה ותמיד ימצא. חבל שאין כך לצד ההפוך והמחמיר.אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה.
אבי25.12.11
15
כנראה שהרב לא מבין מהו 'פעם' ועד כמה רחוק זה פעם ולא אתמול... חוץ מזה הרב לא אמר שום דבר חדש ומעניין , בעצם הוא רב פרווה אפשר לאכול את הדברים שלו בכל הזמנים ובכל הארוחות.
רן06.12.11
למרות שגם אני לא מסכים עם מה שהוא אמר על פאה, אבל התגובה שלך היא זלזול בת"ח! תתבייש!!
הרשקוביץ06.12.11
במחילה מכבוד הראשון לציון שליטא. בדור הקודם נהגו הנשים הצדקניות ללבוש שאל ויש הרבה תמונות המוכיחות כן.ישנם תמונות מכותל המערבי מלפני מאה שנה ויותר.וגם תמונות מארצות הגולה כגון,מרוקו,חלב,תורקיה,וכ וכו,כולן לבשו שאל.הבעיה של ימינו היא שהשאל שלובשות היום דומה לטליבאן ,ושונה במקצת מהשאל הקדום.
תפאחה06.12.11
כך כתב מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל בשו"ת שמש ומגן: "הנשים לא ידעו ולא למדו אפי' צורת האותיות, כי כולם נישאו כשהן קטנות בנות שמונה ועשר, ונכנסות תחת עול הבעל והוריו, וכמה משפחות בחדר אחד אב ובניו נשואים, ועליהן אמרו אין חכמה לאשה אלא בפלך, וגם הפלך לא ידעו, רק לבשל ולתקן הבית, ושרא דעניותא רדיף ב
אביעד08.12.11
14
למנהלי האתר, עד מתיתסלפו עובדות, והכל בשביל לרצות את אותם קלי דעת משולי הציבור החרדי, מה שמנקרא כהיום חרדי לייט, אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה! בגוף הכתבה מובא שגם הרב עמאר קורא לקוי המהדרין הידור, רק שהוא סבור שאין זה 'חיוב', וחוץ מזה גם על הרב עמאר תלונתי, הלא זו דרכם מקדם של כל החפצים לפרוק עול
דוד ש.06.12.11
מי הרבנים שלך בכלל?
א מעיר הקודש06.12.11
גם הגאון רבי שלמה עמאר הוא מגדולי ישראל, וזכותו המלאה לטעון שקווי המהדרין זה חומרא בעלמא ולא מעיקר הדין, וכל הדברים הללו יצאו מעסקנים משועממים המחפשים במה להפיג שעמומם, וברור שיש "הידורים" אולם השאלה אם הידורים אלה אינם פוגעים בדברים אחרים, בן אדם לחבירו, או סתם הוצאת שם רע לציבור החרדי וגרימת שנא
רענן06.12.11
13
ישר כח לרב עמר שליט"א, אף שיש גם לכבד את העדה האשכנזית ומנהגה וגם מנהג של רבים ספרדים שקוראים את תורת הסוד ומבינים את חשיבות ההפרדה להצלת חיי גברים למי שעובר בין שתי נשים זרות מסתכן במוות, לפי הזוהר או באיבוד כל רכושו והטעם בזוהר והוא נסתר אבל מגן על גברים יהודים. בכל אופן מי שיזם קווי מהדרין רצה ל
א. לוי06.12.11
האינטרס האחרון של מי שדואג להפרדת האוטובוסים זה הנוחות של הנשים.
שמעלץ06.12.11
הנה במס' נדה איתא שנדה העוברת בין שתי גברים,או הוא עובר בינהם,או הורגת אחד מהם,או גורמת לסכסוך בניהם .כן העתיק הגר"א עה"פ "ותתחלחל המלכה",מלמד שפירסה נדה,ועברה בין שני פרסים קמצנים וגרמה שאחשורוש יהרוג את המן.(ואני אומר,שזה היה עוד נס שפרסי יאמר לאשה,"עד חצי המלכות"...)ע"י שסכסכה בניהם.נכון,יש אומרי
י.ח06.12.11
יש לדעת, שכתוב בזוהר הקדוש, 'עתידים ישראל לטעום מעץ החיים שהוא ספר הזוהר הקדוש ולצאת מהגלות ברחמים.' ומדובר אפילו רק על טעימה שזה הרבה, לימוד, או רק גריסה או קריאה ולא חייבים להבין הכל ויצאו ישראל מהגלות ברחמים ואויבנו ישברו תחתם גם בלי מלחמה. יהודי גם חילוני צריך להישמר מלעבור בין שתי נשים זרות ש
א. לוי06.12.11
את מזכירה לי את השוטים שחושבים שפאה נכרית זה מחלוקת בין ספרדים לאשכנזים. כאשר רוב המתירים בדור הזה הם בכלל ספרדים, ויש מהאוסרים גם אשכנזים וגם ספרדים. בקיצור: המחלוקת בזה היא כמו כל המחלוקות, כל רב מביע את דעתו בנושא ותו לא.
אשר סויסה06.12.11
12
◄ הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות! הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו קול ברמה וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה ש
גבריאל אלפסי04.04.12
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
זלמן03.09.12
11
מרן הראשל"צ הגאון רבינו שלמה משה עמאר שליט"א הוא גדול הדור בקי גדול בש"ס בהלכה באגדה ובקבלה, " ככל היוצא מפיו יעשה "
דודי06.12.11
10
לא יודע איזה צפי-פות יש באוטובוסים ויש אנשים משליחי הרגל השור והחמור,זה חשוב שיש הפרדה זה לא חסידות
חרד06.12.11
9
חזק ואמץ לדברי מרן הרשל''צ הגאון הגדול רבי שלמה משה עמר שליט''א
יהודי06.12.11
8
שיהיה ממשיך לדרכו של מרן שליט"א שלא מפחד לא מאשכנזים לא מחילונים ולא מאףף נברא חוץ ממך ריבונו של עולם. אחד שלא עושה חשבון לדבר מלבד ההלכה , לא לעסקנים לא לחומרות שלא כתובות לא לאחד מה7 כתות הכתובות בפסחים [כת איי איי שמעתם עליהם?].
יוני06.12.11
7
טוב טוב לראש ותתחילו לבצע ולא לספר סיפורים.
יודעת הכל06.12.11
6
רבונו של עולם כמה חיכינו וסוף סוף קם גדול אמיתי בישראל, ואומר דברים נכוחים, המקרבים את ישראל לאביהם שבשמים לתורתו ולמצוותיו, ואינם מחללים שם שמים בהבליהם ומעכירים את תורת ישראל ודתה, כשאר שטויות והבלים שבאו עלינו בצרורות בשנים האחרונות מכל מיני ארחי פרחי המכנים עצמם רבנים ומורי הוראה וראשי ארגונים ק
איש ערבות06.12.11
למעשה הוא מתעלם מפסק ההלכה של מורנו ורבינו הגאון רבי שלום משאש, שהוא הפוסק של יהדות מרוקו, ומפנה גב באופן כללי לכל פסקי חכמי מרוקו, כשהוא הולך בכל דבר אחרי הגר"ע יוסף (וזו זכותו המלאה כמובן). אמנם אין חובה ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו
נפתלי סעדון06.12.11
5
איך הגדולים שלנו אכפתיים לכבוד הזולת הלוואי על כולם להתנהג כך מה שאמת אמת ומה שנכון וראוי לומר נכון תורתנו הקדושה תורת אמת וחבל שאנשים קטנים וטפשים מחליטים הלכות משלהם שלא היו ולא נבראו התורה שלנו יפה נלך לפיה ורק נשבח אותה גם כלפי חוץ
בת ישראל06.12.11
4
ממש עצוב לראות את ירידת הדורות יש ספר עולמות של טוהר המתעד ארת הצניעות שהיתה 3 דורות אחורה.שאל זה הידור ואשרי מי שהולכת כך בדור שלנו. זה בודאי עדיף מהפאות הבלונדיניות והאיפור העקבים והבשמים בחוץ.חבל שאותן נשים המתקשטות לא משקיעות רבע מכך בביתן! החותם בעצב רב. בעל תשובה מזה 14 שנים.
אבי25.12.11
◄ במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה בשערה הנאה של הילדה, ויצאה עמו לשוק (שבזה מדובר במשנה). ובגמ' שם
בונבונה04.04.12
מעתיקנית
חחחח04.04.12
תגיד אין לך מה לעשות חוץ מלהעתיק בכל מקום את השטויות שלך. אולי כבר תצא מהטקסט, ותראה לאן הגענו ? דבריך מסולפים, חצאי אמיתות, ותו לא.
משה24.06.12
3
ברוךהשם רוך השם שיש לנו עדיין רבנים נורמליים שדעת תורה בלבד מעניינת אותם ולא פוליטיקה וכסף אשריך הרב עמאר תמשיך לישמוע לגדול הדור מורינו ורבינו מרן הרב עובדיה
Shims tear06.12.11
2
בספה"ק "ליקוטי מוהר"ן" (תניינא סי' מ"ד) כתב וזה לשונו, "אלו החכמות מפילין מאוד את האדם מעבודת ה', דהיינו מה שחושב וחוקר ומדקדק ביותר, אם הוא יוצא כראוי במה שעושה. כי בשר ודם אי אפשר לו שיצא ידי חובתו בשלמות, ואין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו (ע"ז ג.), ולא נתנה תורה למלאכי השרת (קידושין נד.). ועל אלו
פוקח עיוורים06.12.11
1
אם פיאות זה דבר אסור.. הרב"י מילוובווטיש היה מורה בתוקף לכל הנשים שהן חסידות חב"ד ללכת עם פיאה ? כל אדמור"י חב"ד לדורותיהם חייבו בתוקף את נשות החסידים והורו לנשים ללכת עם פיאות !! מי הוא הרב עמאר שיבוא ויגיד שכל אדמור"י חב"ד כולל האדמו"ר הזקן מחבר השןולחן הערוך טועים ? והוא צודק ??
אייל06.12.11
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
יאיר לוי06.12.11
בלי להכנס לעצם הסוגיא, הפוסקים מלאים מדברים כאלה, גם בהרבה דברים שהש"ע פסק נגד הרמב"ם זה לא מגרע כח של הרמב"ם או נאמר שהוא טועה, אחרי שיש מתירים ואוסרים הוא נראה לו להכריע שאסור כמו מר"ן הרב עובדיה יוסף שליט"א זה לא מגרע דבר בדעת החולקים או ההולכים אחר פסקיהם (ובפרט שכך היה המנהג בכל מקום ששמענו במ
אברהם06.12.11
וזה אומר שהלבוש של הגברים החרדים היום אסור ולא טוב???? אז אולי שהגברים יתחילו ללכת עם גלביות ובגדים כמו פעם, ולא עם חליפות מחיוטות בסגנון אירופאי מהשנים האחרונות?
רבקה06.12.11
הפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בספרד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, בשנת רל"ב לערך, ובהיותו אברך צעיר גלה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה. בגאונותו העצומה, חיבר בצעירותו את הפירושים החונים על דף הגמרא, אשר הם לעיניים ל
יחזקאל עמרוסי06.12.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

פרסום ראשון

אלמוני תקף את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בקבלת הקהל

איציק אוחנה | 16.05.24