כיכר השבת

מאמר נוקב

אל תטיפו לנו מוסר, החרדים באמת מכבדים את הנשים

בני הציבור החרדי אמונים על כיבוד האישה והזולת, על-פי התורה וההלכה, בדרך הישר והמוסר, הרבה לפני שמחללי השבת ואוכלי הטריפות העלו זאת על דעתם. אחינו החילונים, בטרם תתיימרו להטיף לנו מוסר, הביטו אצלכם, בביתכם וברחובותיכם, בפירות החינוך שלכם ובבהמות על שניים אשר אתם מגדלים (חדשות, דעה)

72
מערכת "כיכר השבת" | כיכר השבת | כ"ט בכסלו | 25.12.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

למעלה ממאה אלף בתי אב חרדים, על עולליהם וצאצאיהם, נתונים למתקפה שלוחת רסן וחסרת תקדים, מהתקשורת ומכל קצות הקשת הפוליטית, על לא עוול בכפם.

בכל השבועות האחרונים, מתחרים ביניהם כולם, עיתונאים ואנשי דעה, פרשנים ומגישים, מי ישמיץ ומי ילעג, מי ישחיר את ציבור השחורים ומי יכתימם, מי ימצא את סיפור ההפרדה הבוטה ביותר ומי יצליח לייצר סדר יום שכולו נגד החרדים.

ההוראה כמו ברורה מאליה, קטעי ארכיון נשלפים, סיפורים ישנים מחודשים, ושלטים עתיקים בני עשרות שנים הופכים בהקלקה קלה לחלק ממסע ההסתה המשומן היטב.

אמנם נמאס לנו לשוב ולמחות, לזעוק ולהתריע על ההסתה המסוכנת נגדנו שאחריתה מי ישורנו, וסופה כנראה באלימות פיזית לאחר שהאלימות המילולית תמצה את עצמה. אך מה לעשות, האמת חייבת להיאמר, חייבת לה להישמע אל מול הגל העכור והאיום הזה.

ידינו לא שפכו את הדם הזה!

כן, מרבית בני הציבור החרדי נגד כל אלימות מכל סוג שהוא, וזה הרי כל-כך ברור. מרבית בנינו שוקדים באוהלה של תורה והסערה העצומה, עליה קופצים ועוטים כל זבי החוטם, בתקשורת ובפוליטיקה, זרה להם לחלוטין.

בני הציבור החרדי אמונים על כיבוד האישה והזולת, על-פי התורה וההלכה, בדרך הישר והמוסר, הרבה לפני שמחללי השבת ואוכלי הטריפות העלו זאת על דעתם.

ניסיונות הפרובוקציה בריכוזים החרדיים בכל רחבי הארץ, לא נושאים פרי כי היעד והכתובת אינם נכונים. מרביתנו יכבדו את החילוני ואת האישה, הרבה יותר מעשרות האלפים החוגגים ומבלים מדי לילה במועדונים עד לשכרה, ומטילים חיתתם באלימות איומה.

די לצביעות

כחרדי, אם אעז לנסוע בקווי הלילה ברחבי הארץ, בינות לעשרות השיכורים, מסופקני אם אחזור הביתה בשלמותי. כחרדי, אם אנסה להיכנס עם חולצה אדומה לספסלי אוהדי הקבוצה הצהובה, אמצא עצמי מהר מאוד מאושפז בכפייה. וזו אלימות שבכלי התקשורת כמעט ולא באה לידי ביטוי. זוהי התגלמות הצביעות.

הנשים החרדיות מבינות יותר מכל, מדוע ולמה "כל כבודה בת מלך פנימה", ולא צריך לשם כך לצעוד בנאורות ברחובותיה החילוניים של ירושלים או תל אביב ולהיתקל בשריקות וקריאות גנאי, מצד ארחי-פרחי, חילונים שאינם חובשי כיפות, אשר אין בינם לבין כיבוד אישה ולא כלום.

אז אחינו החילונים, בטרם תתיימרו להטיף לנו מוסר, הביטו אצלכם, בביתכם וברחובותיכם, בפירות החינוך שלכם ובבהמות על שניים אשר אתם מגדלים, ואם שם תצליחו להסדיר ולו במעט את כבוד האישה, אזי אתם מוזמנים לנסות ולבדוק מה באמת קורה אצלנו. לא בכותרות העיתונים ובכתבוות הערוכות במגמתיות איומה, אלא במציאות האמיתית.

אין ספק, ישנה קבוצה קיצונית המונה כמה עשרות בני אדם, אשר לבושם כחרדים ושפתם שפת היהדות, אך דרכם ומעשיהם הנלוזים אינה מקובלת על כל חרדי באשר הוא חרדי. הפסיקו את ההכללות, כפי שאינכם מעוניינים בהכללתכם כמקשה אחת, תחת ההגדרה 'חילונים' יחד עם אלפי הפושעים הנמקים מאחורי הסורגים.

ולכם הפוליטיקאים השפנים, מראש הממשלה ועד יו"ר האופוזיציה, משר האוצר ועד שרת התרבות, אתם מנהיגים? זו הנהגה? זו שנגררת אחרי הפרובוקציות התקשורתיות החילוניות? בושה לכם וחבל עלינו.

לא תצליחו לכפות עלינו את החילוניות הנאורה ופושטת הרגל שלכם, ואנו, איננו מעוניינים לכפות עליכם שום דבר. כבדו אותנו ואת רצונותינו, ואנו נמשיך לכבד אתכם כפי אשר חונכנו מקטנות, כפי שנהגנו מאז ומעולם.

די לצביעות, די להסתה.

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
בס"ד התאוררתי היום בדבר נפלא מאוד מאוד, מתנגדי השאלים (שלוחי רע-בני הבד"ץ) שיצאו בחירופים יריקות ורדיפת הנשים הצדקניות, ממש כמו שראינו אצל אומות העולם, כלומר, כאילו הם שרצו ובקשו צניעות (פריצות) לעצמן, היום מכים על חטא (יפה מצידם), ואולי גם עושים חשבון הנפש אמיתי, מדוע עשה ה' לנו ככה- כל ה
מלכי26.12.11
30
כל הדיבורים והרעש סביב העניין הזה, אינו אלא נסיון של השלטון הלא יהודי להאריך את שלטונו המקרטע שהולך ומתפוגג. חבל שהרב אמסלם, והאתר הזה, ועוד אתרים אחרים נפלו בפח ונתנו יחס ופרסמו בימים האחרונים את קולות נביחות הכלבים בתקשורת שנשלחו מטעם השלטון, אשר דואגים להשמיע את נביחותיהם חדשות לבקרים במסווה של
ש"ס ז"ל 26 שנות בגידה!25.12.11
29
כדאי להתבגר. ומי שמתנגד למעשים קיצוניים מחובתו לומר זאת
ז'וז'ו 25.12.11

הצגת כל התגובות

28
אבל מה אני מצפה מהחילונים הממונים ע"י הקרן החדשה לישראל וכן מהעיתונים שיבשה קולמוסם ואין להם "ריטינג" כי רצח זה כבר עניין שבשגרה טוב להתקיף את החרדים זה תמיד טעים ונחמד לא.
יהודה המשתדל25.12.11
27
הכותב מתרעם על ההכללות שנעשות על הציבור החרדי, ומיד תוקף בהכללות ידועות את הציבור החילוני. גם אם צודק-האם ההתקפה הזו מוכיחה משהו מעבר לעובדה הידועה שהחילונים אינם מושלמים?
משה כרם25.12.11
בנירות כל הזמן ולהשמיץ,לתעב,להשניא,להסי רק צד אחד ולעורר מדנים בין אחים כשהם מתעלמים לגמרי מרבנים ואנשי צבור בשלטון ומחוצה לו,ההבדל הוא כמו בין הקוטב הדרומי לצפוני.וזוהי ההוכחה מעבר לזה ש"אינם מושלמים". זה לא סוד שרובם ככולם של התקשורתנים הם מברנשי השמאל ה"נאור" ומנצלים לרעה את כחם העצום ומו
shlomi05226.12.11
לך לאמר.אבל בכנות וללא קשר כלל למה שהגבת כאן.
shlomi05226.12.11
26
אתה צודק בנוגע לכך שהדרת נשים וחוסר כבוד לאשה קורה בו זמנית בכל מני מקומות ובכל מני מגזרים בארץ. אתה צודק לגבי האלימות המתקיימת בכל פלח באוכלוסיה בהרבה מקומות (למרות שאני חושבת שהיא כן באה לידי ביטוי באמצעי התקשורת). אתה צודק שהבעיתיות בסיקור האירועים היא שהיא יוצרת הכללה שגם אני, בתור חילונית, יודע
דנה26.12.11
25
בגללכם כל הציבור הדתי והחרדי השפוי סובל שאלוהים יטול את נשמתכם יא נבלות סרוחות !!!
shmuelk9125.12.11
וגם הוא צודק
י.ה25.12.11
24
הדגל שאותו נושאים החרדים הוא התורה, והיא אמורה לכוון את דרכיו של האדם ולעדן את מידותיו. אם קבוצות מסויימות אינן נוהגות כך וגורמות נזק לשמה הטוב של היהדות החרדית, יש להוקיע אותן כך שתהיה גם "ניראות". אם לא יהיה כך,תמיד ייראה הציבור החרדי כמקשה אחת בעיני מי שלא מבין את הדקויות. לא ברור מדוע כותב המ
עקיבא25.12.11
שאנחנו צריכים לתקן ולא כולנו כבשה תמימה ומה שהואאומר על החינוך החילוני זה לא עוזר לנו שזה כמו שאדם ישאל גנב למה גנבת והוא יענה בגלל שהערבי גנב או בגלל שהנחתי תפילין הבוקר מה הקשר בין אחד לשני?
י.ה25.12.11
23
כבר כיום ביבי נשלט ע"י הרבנים החרדים, בעוד עשר שנים אלי ישי יהיה ראש הממשלה, לכן מנסים למנוע רוע הגזירה, ע"י הכפשות והתגרויות,זה לא יעזור להם כי הרחם החרדית של האישה המהודרת תנצח.
דן סגל25.12.11
22
ל-1: ישראל אין כוחו אלא בפה, וסוף סוף שמישהו משתמש בפיו כראוי אתה מתלונן???
חנן25.12.11
21
רק במקומות מאוד מסוימים מסוכן לצעוד בלילה, אנשי המועדונים הם קבוצה קטנה ומוגדרת, וודאי שעל מעט מאוד אפשר לומר 'בהמות על שתיים'. הטלת רפש על השני - לא כך פותרים בעיות.
נחמד למראה25.12.11
שכשעובדים עם הכללות כך זה נראה
יהודה המשתדל25.12.11
20
יכולים להתמקד בדברים חיוביים בציבור החרדי ויש כאלו יותר מהפשעים שהתקשורה מדברת השכם והערב בכדי ליצור רייטינג.
איתן26.12.11
19
כתבות כאלו, מזהות את הציבור החרדי עם קומץ הקיצוניים. חבל. הדרת נשים, וביזוי נשים באופן של יריקות ובריונות - איננה (!) תופעה "חרדית". היא תופעה שקיימת במגזר החרדי. כפי שישנן תופעות שליליות במגזר החילוני - ובכל מגזר, לצורך העניין. כתבות כמו זו מבלבלות. היהדות נושאת את האישה על כפיים. מוקירה אותה.
עבריה25.12.11
18
אבל את הנשים הזרות שלא נשותיהם הם לא מכבדים אלא מגנים ומבזים ויורקים - ולא רק על הנשים אלא כל דבר שזר להם סולדים ומרחיקים, לדוגמא הדרת הבנות הספרדיות מהסמינרים ועוד.
אליה25.12.11
ברור כשמש שהם מכבדים מאוד את הנשים שלהם. אבל רק אותן. נשים זרות? אין כבוד ואין הערכה. טוב, מן הסתם זו הכללה גסה מדי, אבל באופן כללי אין לציבור החרדי במה להתהדר בנושא הזה. כלל לא.
יעל25.12.11
17
מי שאלים בינתיים הם חרדים שיורקים ומקללים נשים שלא התלבשו כמו שאתה רוצה או לא ישבו במקום שמתאים לך באוטובוס! מאיפה אתה מביא את השטויות האלה על קווי לילה! מתי נסעת בקווי לילה וחטפת מכות?! איך הגעת למסקנות האלה? אף פעם לא ראיתי חרדי חוטף מכות בגלל שהוא חרדי! גם אם הוא נכנס למועדון במרכז ת"א וכאלה ראי
עופר25.12.11
16
כל מילה שווה זהב, הבעיה שהחילונים לא מסתכלים ולא מביטים בבעיותיהם הרבים.
ידדיה יחיאל 25.12.11
15
במדינת ישראל אין 'למעלה' ממאה אלף יש יותר מ'למעלה' יש יותר מ-120,000 בתי אב (בסה"כ במדינת ישראל נכון לשנת 2007 1,200,000) נתונים סטטיסטים מראים כי בעוד 20 - 30 שנה רוב תושבי מדינת ישראל יהיו חרדים. בירושלים נכון לשנת 2008 רוב הילדים בכיתות א' חרדים.
חרדי25.12.11
14
הלוואי שכל היהודים החרדים יבינו את זה
אנ"ש25.12.11
על התגובות שמסתירים כל מה שלא לפי השקפת עולמם,על האחראים לאופן וצורת הצגת המאמרים והכותרות במיוחד,יהיו כאלה. הלואי שזו לא כסות עינים לצורה שבה הם מציגים את החרדים השכם והערב בצורה שלילית ביותר ולא תמיד בהבאת דברי הצד שכנגד כאיזון ומתן אפשרות להסביר. הלואי שהיו מותרים על "תוכן גולשים" האומלל.שלא
ח.י27.12.11
13
כולם, על 3 שאלות.ואם לא,אז אסור לכם כלל לדבר על צביעות. א)מי עומד אחרי המאמר הזה,שמגיע לו יישר כח.למה לא הזכרתם את שמו? ויש לנו נפקא מינא גדולה לדעת. ב)איך יתכן שאתם,או מישהו מכם,כל הזמן מביאים פה מאמרי הסתה ושיטנה נגד הצבור החרדי שממש לא יורד לכם מהכותרות,יום יום,שעה שעה עם כותרות מכונות,ואין מ
ח.י26.12.11
למה. כמו שכולם כבר יודעים.
ח.י26.12.11
12
די נמאס לי לשמוע,זה קיצונים,הציבור החרדי הוא לא כזה ,חברה זה הרבה מאוד מהציבור שלנו ,שמשהוא יעז לשבת עם אשתו ביחד אפילו באמצע האוטבוס בקו 350 ,ואני אומר לכם בתור אחד שישבתי שם כמה פעמים עם רעיתי ,והצעקות שחטפתי אני ואשתי לא אפרט לכם,אנחנו צריכים לתקן את עצמנו בלי להסתכל מה יגידו הציבור החילוני,וששום
חרדי אמיתי25.12.11
11
חילוני יחחחחרבו שומרי מצוות
חילו...25.12.11
10
שחילונים ייכנסו לכאן וייראו את זה....
חרדי25.12.11
9
ככה אתה מנסה לשכנע שדרכם של בני התורה היא דרך ארץ ועדינות? 'מי שיאמר שאני אלים - אני אפוצץ אותו במכות' - ככה אתה נשמע.
משה כרם25.12.11
8
בבית שמש וכל הארץ מתהפכת ראש הממשלה סר הביטחון האוצר ומי לא מה קרה אין אירן ?אין חאמאס? אנחנו ברפובליקה בננות?
מיקי26.12.11
7
אנו כן אשמים במצב הזה. כל עוד ישנם אנשים שבישבילם לירוק על ילדה קטנה זה כלום, אעפ"י שהיא לבושה בצניעות, זן אכן בעיה שלנו שאנו לא מטפלים בזה כראוי. נכון שישנה נורמה, במיוחד שזמן האחרון לחפש כותרות על המגזר, אבל בינינו מה עשינו כל הזמן הזה שהתופעה פשטה?, רק דבר אחד עשינו שתקנו, או מתוך פחד מדעתם וכוחם
מנחם25.12.11
האם רק אני מבין שזו פשוט נבואה שמתגשמת היכונו אחים יקרים המשיח פה . הבלבול גדול האמת נעדרת במקום להגיב לטוב או לרע ,בוודאי תפילה תועיל. אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים. לכל המגיבים ואהבת לרעך כמוך הוא כלל גדול בתורה אז מי שיש לו בעיה עם יהודי מסוים שיתפלל עליו יותר יועיל מלהוכיח . אז שוב
גלעד25.12.11
6
אולי יש משפה הזאת משום חיזוק וקורת רוח למוחות פשוטים אבל זו לא מוליכה לשום מקום החילונים לא מגדלים בדרך כלל בהמות כפי שאנחנו לא מגדלים מלאכים, ומוטב היה אילו למדנו לכבד מה שטוב בכל צד
מאיר25.12.11
5
הכותב מתלהם ומתרגש אבל תכלע'ס מה ראיה הוא מביא לכך שהחרדים מכבדים יותר את הנשים שלהם מהחילונים? עם כל החולשות הידועות במגזר החילוני ביחס לנשים, הרי שאישה יכולה להיות מועמדת לראשות הממשלה, מנהלת בנק, מנהלת קבוצה עסקית גדולה, מנהלת מחלקה בבית חולים, כלת פרס נובל, אלוף בצה"ל, מפקדת מרחב במשטרה. כמה נש
משה כרם25.12.11
4
פשוט, בהיר וברור. כל הכבוד לך.
איציק25.12.11
3
התורה ומצוות מה זה לכבד אישה... שימשיכו לחלום
a.h.k.25.12.11
2
מה הקשר להגיד שוב ושוב שאתם מכבדים את הנשים בבית? זה לא מעניין אותם. מה שמטריד אותם זה מה שקורה בחוץ! מה היחס לנשים זרות! מה קורה לאישה כשיוצאת מהבית. במה היא נתקלת ועם מה היא מתמודדת. ובתחום הזה, צר לי, אבל אין לחברה החרדית הרבה במה להתפאר. כמובן, לא כולם , חס ושלום, אבל יותר מדי זלזול יש בשטח הזה.
קצת מחשבה!!!!25.12.11
1
אין לכם וליהדות שום קשר אתם כמו הגויים הנוצרים הלבנים אתם לא תיזכו בכלל למשיח עם כל השנאת חינם שלכם וחוץ מזה שרובכם לא יהודי
ערב רב בתוכינו25.12.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24