כיכר השבת

בחורי ישיבות מתלוננים: תורים ארוכים בלשכת הגיוס בירושלים

אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות, מגישים בימים אלו את טופס ה'דיחוי' לצבא שמעיד כי 'תורתם אומנותם', ובכך הם מקבלים דחייה מחובת השירות הצבאי כפי שקובע חוק טל. לטענת בחורי ישיבות רבים, השנה הם נתקלים בתורים ארוכים בלשכת הגיוס בירושלים, בשל עמדת קבלה אחת, ובקשותיהם לפתוח עמדה נוספת, לא נענים. אחד הבחורים ל"כיכר השבת": "אתה בהרגשה כאילו הם עושים לך טובה"

157
ישי כהן | כיכר השבת | א' בשבט | 25.01.12
בחורי ישיבות מתלוננים: תורים ארוכים בלשכת הגיוס בירושלים

בימים אלו מגישים בני התורה, אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות, את טופס ה'דיחוי' לצבא שמעיד על-כך שהם תלמידי ישיבות ו'תורתם אומנותם' ובכך הם מקבלים דחייה מחובת השירות הצבאי כפי שקובע חוק טל.

אך השנה זה נראה אחרת. מאות בחורי ישיבה שהגיעו ל'לשכת הגיוס' בשכונת מקור ברוך בירושלים, הוצרכו להמתין יותר משעה וחצי בתור עד שהגיעו לדלפק בכדי להגיש את טופס הדיחוי.

כאשר בני הישיבות ביקשו מהחיילים בעמדה לפתוח עמדת קבלה נוספת בכדי לזרז את התור שהשתרך במקום, הם נענו בשלילה.

לטענת מגישי הדיחוי, פקידה אחת קיבלה את כל מאות הבחורים והדבר גרם לצפיפות נוראה במתחם, אשר לא הספיק להכיל את כל הבחורים, וכשהם התחננו בפניה שיפתחו עוד עמדת קבלה בפרט שהמקום בנוי לכך, הם נענו בשלילה וכך הוצרכו בחורים רבים להמתין למעלה משעה במתחם.

בשיחה עם "כיכר השבת", סיפר בחור ישיבה שהמתין בתור הארוך, את שאירע: "ביום חמישי האחרון היה המועד שלי להגיש את 'הדיחוי', כשהגעתי היה תור של מאה חמישים בחורים ואברכים, התעכבתי כמעט שעה".

לדבריו, "כמה אברכים נגשו לחיילת שהייתה שם ובקשו ממנה שתפתח עמדה נוספת אבל זה לא עזר, בסוף רק אחרי שעה וחצי הצלחתי להגיש את הדיחוי שלי".

"הבעיה הייתה שלא יכולנו להרים קול עליהם", אומר בחור הישיבה, "כשאתה נמצא שם, אתה בהרגשה כאילו הם עושים לך טובה ואתה צריך לברוח כמו גנב מהמקום".

מדובר צה"ל טרם הושגה תגובה.

תוכן שאסור לפספס
157 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
69
הם אכן עושים לך טובה. חוץ מזה, אם תחכה שעה בתור לא יקרה כלום. אנשים אחרים מחכים שלוש שנים...
שמואל13.10.12
68
גם לעמוד בתור קשה לכם?רוצים חוק שיפתור אתכם גם מתורים?
ב31.01.12
67
רוצים עמדה נוספת?! למה שלא תתגייסו ותפתחו אחת?! רק הצפיפות מראה כמה אנשים לא מתגייסים לצהל בגלל החוק המטומטם הזה.
אחת מהלשכה30.01.12

הצגת כל התגובות

66
אז שבו בשקט ותפסיקו להתלונן!!! אתה מה שאתם "עברתם" פעם אחת בחיים, כל החיילים עוברים בכל ראשון בבוקר...
אורי30.01.12
65
מה זה שעה וחצי לעומת 3 שנים של שירות צבאי - קטן עליכם - אל תהיו קטנוניים...!
רותי29.01.12
64
התבדתי.
נעמה מרגוליס27.01.12
63
"אתה בהרגשה כאילו הם עושים לך טובה"? באמת?! אולי זה מפני שבאמת עושים לך טובה? אולי מפני שלא מדובר בסתם "טובה" אלא בטובה חסרת כל היגיון שבמסגרת אחרים ישלמו בחייהם תחתיך?! אין גבול לחוצפה!
חמורו של משיח26.01.12
62
החרדים הבינו שהכלי הכי חזק היום הוא התקשורת..
בובי26.01.12
61
אני פשוט לא מאמין שאתם מתלוננים על התור לפטור בזמן שכולם עושים 3 שנים שירות מבוקר עד ערב? חצופים
רון26.01.12
אהההה אתה משתמט מחובתך לבוראך, נכון??? אזה אתה הוא המשתמט האמיתי.
שוויון החוק?27.01.12
60
בוז למשתמטים.
גלעד26.01.12
59
אני לא מדבר על כך שמוציאים היום את הנשמה עד שנותנים לך דיחוי לא אכפת לי שיעשו הצלבה שמי שרשום בכולל אינו צריך להגיש דיחוי כלל למה הטפסים המטופשים האלו ???? זה נטו רשעות הם יודעים שאנו לא נתגייס גם אם יכםו עלינו אז מה הם רוצים???
יהודה המשתדל25.01.12
על זה שאתה עומד שעה בתור כדי לקבל פטור? אתה יודע שיש אנשים שלא רואים את הבית שבועות כי הם מגינים עליך? אתה יודע שיש אמהות שלא ישנות שנים כי הן דואגות לבנים שלהן שנמצאים במארבים כדי להגן עליך? אתה יודע שיש ילדים שלא רואים את האבות שלהם לפעמים כמה ימים כי האבא שלהם מגן עליך? אז לזה שאתה עומד שעה בתור
לאדון יהודה26.01.12
שאחרים יבזבזו שנים מחייהם בהגנה על המדינה או בהתנדבות במוסדותיה...
ע26.01.12
ואם החוק קבע שתלמיד ישיבה דחוי מלשרת בצה"ל תכבדו אותו כמו גברים למה להוציא את הנשמה ?????? התשובה שהשנאה שלכם לתלמידי חכמים כל כך גדולה שזה בא לידי ביטוי בכל מקום אפשרי!! אבל דעו לכם "האומר מאי אהנו לן רבנן" [פי' האומר מה מועילים לומדי התורה בתורתם] ""אין לו חלק לעולם הבא"" ראו הוזהרתם!!!!!!!
יהודה המשתדל26.01.12
הבא. אז למי יש? אין אחד מהחרדים שלא עובר על חלק גדול מאוד מהעברות בתורתכם. שלא נדבר4 על כך שחלק גדול מהמצוות הן עצמן עבירות מוסריות ומצפוניות קשות נגד נשים (וזרים).
אחת31.01.12
משתדל יקר, אין בנו שום שינאה. פשוט לא רוצים לשלם לך על החיים האומללים שלך. רוצה לבזבז את עצמך ולחיות חיי חושך ובורות, זכותך. לך תעבוד בתור מלצר או שליח או איזו שטות אחרת שלא דורשת שום ידע ושום הכשרה, תשלם מיסים ותחזיק את עצמך בחושך בשאר הזמן. למה אתה עושה את זה על הגב שלי ושל הילדים שלי? מי בדיוק אי
רון26.01.12
הממשלה וגם הצבא כנגזר ממנה, הן מערכות מטומטמות ולא יעילות שלא רואות את האנשים כלקוחות אלא כמטרד. זה נכון גם למי שכן מתגייס - אז אתה מחפש התנכלות לחרדים במקום שהיא לא קיימת.
אתה לא מבין26.01.12
אתם רק צריכים להתבייש. גם בתורה כתוב שצריך לדעת לתת ולהתנדב. אתם רק יודעים לקחת ולקבל.
ניסים26.01.12
58
אולי נדבר על היחס המשפיל לחילונים שכל חטאם הוא שרצו להתחתן? ועוד דרך הרבנות??? התעללות לשמה, ואני לא מדברת על אנשים שלבושים חשוף. אנשים שמכבדים מקום ומגיעים לבושים צנוע. גם תור, גם התעללות, הטפות מוסר ומה לא. פשוט מקום שגורם לך להרגיש רע ועוד אתה בא לשם לקראת אחד הימים החשובים בחיים...
ר. ח. 29.01.12
57
למשמיצים והמלעיזים, מבית ומחוץ: לא אוכל להימנע מלומר: צדקו הטוענים ליחס משפיל ומיותר מצד לשכות הגיוס, שבלי שום טעם מחייבות פעמיים בשנה להעמיד את בני התורה אשר עליהם גאוותנו, והם חיל החלוץ לפני המחנה, במסע שכל כולו נועד להראות פטרונות מזוייפת עליהם. (אכן, דבריי לא נועדו לבעלי לב ומוח חלש. תאהבו או לא
חיים29.01.12
56
אלו לא אברכים אלא גויים פחדנים שלא מוכנים להלחם עבור עמם. מתחבאים מאחורי המינוח "תורתם אמונתם". צדיקים בפני עצמם ולא נלחמים עבור העם הקדוש.
חייל27.01.12
55
מכל בחור שהיה שם וביקש מהחיילת שיפתח עוד דלפק צריך לשלול את הפטור! זה היה מבחן! אם הוא היה חרדי אמיתי הוא היה יודע שהפתרון היחיד (ואני חוזר ומדגיש, היחיד) לקיצור התור הוא תפילה לבורא עולם שבעזרתו ובעזרתו בלבד יקוצר התור.
אלעד26.01.12
54
אתם יכולים להתגייס, ואז יהיה מספיק כוח אדם לפתוח עוד עמדה!
איש26.01.12
הוא מחזיק אותנו! "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר"!
נועה אבוקסיס26.01.12
53
אפשר לחשוב, לוקחים ספר ולומדים. אפשר לחשוב שמעולם לא חיכיתם בשום תור, ודווקא הצבא חייב לשים לכם קופת אקספרס לקבל דיחוי.
מושיק26.01.12
קשה. קשה.
דניאל01.02.12
את זה הם צריכים לעשות כשהם לא עושים צבא, אחרת הם היו יכולים ללמוד בזמן נסיעה באוטובוס בדרך לבסיס. בזמן החופשי(וכן יש זמן חופשי כזה בין שמירות בעיקר עם היו יותר כוח אדם שישמור), כשהם בבית. הם לא יכולים הרי ללמוד ככה סתם.
עודד אורבך26.01.12
52
לחכות שעה זה לא סוף העולם.
לוחם לשעבר26.01.12
51
"הבעיה היא שלא יכולנו להרים קול עליהם" מי חינך אותך? אתה צועק על המוכר בחנות כשאין את מה שאתה רוצה?
דרור26.01.12
50
שיא השיאים של החוצפה, להתלונן על תור ארוך. נו מילא, בקרוב, כשתזכו להתגייסו, תעמדו בתור ארוך לקבל מדים, לקבל נשק, תעמדו במסדר ארוך בשמש, ולא במזגן, לפני ארוחת הצהריים, ותעמדו הרבה זמן לרחוץ את הכלים וליבשם, ותעמדו במסדר עוד יותר ארוך לפני היציאה לשבת הביתה.
חילוני וטוב לו11.07.12
49
וחצי המתנה...חצופים
ציונית29.01.12
48
ואם זה בשוגג אז תחשבו יותר מה ההשלכות של כל כתבה ‏'סוף מעשה במחשבה תחילה'‏ זה גם ילד ב'חדר' יודע. עיין ערך גלובס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק29.01.12
47
...בכך שמשרתים עבורך 3 שנים בצבא, מגנים עליך ומשחררים אותך מבלי ששרתת יום אחד. ועוד מאלצים אותך לחכות בתור לני שפותרים אותך לגמרי משרות "חובה" (חובה רק לחילונים). מתי "תעשו לנו טובה" ותמלאו את חובתכם כיהודים בא"י?
פראייר מס' 894328.01.12
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור27.01.12
45
גם אם ראיתם אברך מתבטל זה לא אומר כולם כאלה! גם אנחנו יכולים לומר כל החילונים שודדים כולם גנבים וסוחרים בסמים!! אבל לא! זה לא כך! יש סתומים ב-2 הצדדים!
סחבק26.01.12
44
באמת שצריך לזרוק אתכם מהמדינה. ועדיף אפילו לפני שזורקים את הפלסטינאים. אתם הרבה יותר גרועים מהם!
דן26.01.12
43
אולי מהתחושה הלא נעימה הזו בפנים שאתם נצלנים בני נצלנים. פתיחת עוד עמדה בשבילכם תיגרע מהשירות למתגייסים שעם כל הכבוד לכם, ואין כבוד, צריכים לקבל שירות הרבה הרבה לפניכם
באה מאיפשהו26.01.12
אחי - אתה פשוט פסיכולוג - יישר כוח
גילי26.01.12
42
פשוט אין גבול, ממש מתבייש באחיי היהודים. מתלוננים על כך "אתה בהרגשה כאילו הם עושים לך טובה" אני משרת בצבא במילואים וכדאי שפעם תתגייסו למילואים ותראו מה זה תור באפסנאות, בנשקיה, בקצינת מילואים. זה בטח נשמע לכם סינית, מה שאני אומר...ועצוב שכך הוא הדבר.
כיפה סרוגה26.01.12
(ואני מאוד גאה בזה!!!) אני ממש מסכימה איתך. אז שישרפו יום... לא יקרה כלום! בקיצור, גאה בכם חיילי צה"ל/מילואים!
כיפה שחורה26.01.12
אני חושש שהם הפכו למשהו דמוי טאליבן מוסלמי, אפילו רפורמים וקונסרבטיבים הם יותר יהודים מהם.
ק26.01.12
41
תמשיכו לשכנע אתכם שאין ימנים חילוניים שנלחמים במקומכם, תנמשיכו לשכנע שבאמת כל אחד ואחד מכם חשוב לשמירת התורה, תמשיכו לפתח טינה ותחושת ניצול נגדכם מצד אחיכם בני עמכם ולחשוב שבכך אתם מקיימים את מטרת ה'. כי אתם מה-זה-מחטיאים. יודעים, מחטיאים. מלשון חטא.
גל26.01.12
ואם הוא שמאלנים חובשי כיפה, או שמאלנים חילוניים, או ימנים חובשי כיפה? לשם מה היית צריך להוסיף את זה לתגובה?! כדי לעורר שנאה, כדי לרמוז שאין שמאלנים חילונים שמגנים על הארץ. אני-ועצמי-עוד.
שני26.01.12
40
עושים לך טובה. אתה משוכנע כ"כ בהשקפת עולמך. הם לא מאמינים בהשקפה הזו, מתגייסים באלפיהם, מוותרים על שנים מהחיים שלהם, מקיזים את דמם ומקפחים את חייהם- ומוותרים לך על ה"תענוג" הזה. זה נקרא לעשות טובה. זה מה שזה.
ירושלמית25.01.12
הוא לא היה תורם כלום בוא תראה כמה חסד החרדים עושים בגמחים ובאירגוני הצלה וצדקות ורפואה רק אתם לא יודעים להעריך אלה מעריכים את החילונים שמושפעים והולכים אחרי התיקשורת פה אחד
א.ב25.01.12
ניראה אותך עוזב את משפחתך חודש בשנה למילואים, ואז נשווה בין הגמ"חים של החרדים להתנדבות החילונית
גילי26.01.12
אתה ממש מאמין בשקרים של עצמך??? תסתכל על כמות המתנדבים ביחידות המובחרות או אפילו לצנחנים. ועל כמות האנשים שהתגייסו למילואים בזמן מלחמה! אנשים חזרו לארץ רק כדי להתנדב למילואים! ותאמין או לא יש גם המון עמותות חילוניות וכמעט כל חילוני תורם כסף לעמותה כל שהיא.
חלן26.01.12
על החרדים. אז בבקשה ממך, טול נגרייה מבין עיניך. וכולנו יודעים שהצבא זה כפייה חילונית אחת גדולה. חפשו מי "ישרת" אתכם.
יהושוע27.01.12
אין לך מושג על מה אתה מדבר!
ניר29.01.12
לא היינו צריכים כל כך הרבה גמחים..
אחד26.01.12
אתה מוזמן לבדוק כמה עמותות צדקה יש בארץ, כמה ארגוני ומפעלי התנדבות ישנם בארץ, אתה תופתע לגלות שרובם המכריע הוא של חילונים ולא של דתיים, ובין החילונים גם ישנם לא יהודים שעוזרים ליהודים. אז אולי אתה מושפע ע"י התקשורת החרדית?
זוהר26.01.12
האם גם שוטר שעוצר אותך על עבירת תנועה הוא עושה טובה? אין כאן שום טובות החוק מחייב והם מתרשלים בהליכי הישום שלו.
איתן25.01.12
אפשר להקדיש לצורך הטיפול בבקשות אלו פקידה אחת ואפשר גם עשר. אם צה"ל לא מתעדף מספיק את המשימה של טיפול זריז בבקשות הדיחוי, והיא לא חשובה בעיניו מספיק כדי לדאוג למהירות ושביעות רצון מקסימלית בקרב מגישי הבקשה, אני ממש לא יכולה להאשים אותו. וכי במה ראויה וחשובה משימה זו, שיש לתת לה עדיפות גבוהה ושלכבודה
הדר26.01.12
39
השם ירחם!!! תראו איזה פרחים יפים וצדיקים הם!! והם עומדים להתקלקל!! בגלל רשעים שרוצים לעקור את הדת!! פשוט לבכותת!!
שיראל19.09.12
38
רחמים עליהם.. אנשים עוצרים את החיים שלהם ל3 שנים + מילואים כל שנה ולהם קשה להמתין שעה וחצי פעם אחת בחיים שלהם.. שיתגייסו לצבא וישרתו בלשכת גיוס.. ככה יהיה כח אדם לעוד עמדה ויתקצרו להם התורים.
דן29.01.12
37
והם צריכים להיות אסירי תודה גם אם היו צריכים לשבת שם חודשיים שלמים ויעשו להם מסדרים ויעמדו ב ח' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני27.01.12
36
הגנה לישראל והצדיקים האלה משרתים בצבא ה'! כל אחד והדרך שלו!
רן500026.01.12
כי זה גם מה שאני כתבתי וכיכר סיננו! למה? אינלי מושג!
סחבק26.01.12
35
הכתבה הזו היא פשוט לעג לרש. אברכים מעיזים להתלונן שהם נחכים בתור, רחמנא ליצלן, במשך שעה וחצי? ומה לגבי חיילים שמשרתים שרות צברי מלא של שלוש שנים? בושה וחרפה.
עומרי26.01.12
34
לחכות שעות עד שרושמים אותך ומנפיקים לך ציוד ונשק. סתם שתדעו.
דוד26.01.12
33
כי אם לא אני לא רואה סיבה להתלונן.
ליאת26.01.12
32
לא שווה לחכות כמה שעות בשנה ולקבל דיחוי שנה. לדעתי שווה כל דקה...
שרוליק25.01.12
31
אז מה כבר קרה!? הכיפות הסרוגות עומדים עם שאר המדינה יום שלם שם!
יהודי אמיתי06.02.12
30
נתתי למדינה הזאת 3 שנים, והם מתלוננים על תור של כמה שעות. מה גם שמהתמונות נראה שדרך ארץ לא לימדו אותם. בושה וחרפה.
צ'יקו26.01.12
29
גם התנאים והאמוראים עבדו, וגם האבות יצאו למלחמה כשהיה צריך.
יהודי26.01.12
עזוב, יבואו החוכמולוגים התורנים ויתחילו לספר לך שאז היו מלחמות מצווה והיום אין, שאז שרתה שכינה בבית המקדש, ואילו עכשיו שכינתא בגלותא, יש הסתר פנים, הייתה שואה, ולכן כל החרדים לדבר ה' חייבים ללמוד תורה, ונשותיהם חייבות לעבוד ולפרנס אותם.
שי26.01.12
28
אם זה לעזעל תספרו שאתם רוצים להתגיים ולשרת באזור יצהר מובטח לכם שזה שנה האחורנה בגיוס!
אבי26.01.12
27
יחסית לשלוש שנים שאתם אמורים לתרום לחברה זה כלום. אז מספיק להתלונן, סה"כ מארחים אתכם מאוד יפה במדינה הזאת.
קצין צה"ל26.01.12
26
האחים החילונים שלכם מוסרים את נפשם ושופכים את דמם כדי לשמור עליכם ועל הילדים שלכם מהערבים שמנסים לרצוח אתכם, ואתם מתלוננים על זה שאתם צריכים לחכות שעה שלמה בתור לקבל אישור להשתמטות???
ש25.01.12
שרוצים להכניס לפה ערבים והם עצמם זורקים אבנים על חיילים בצבא והצבא לא עושה כלום אלה מלטף את השמלאנים ביחד עם הממשלה המטונפת הזאת שנותנת לערבים לדבר ולשפוך ולנהל ולחרדים אפילו לא נותנת להיכנס אלו החברים שלך אז סתום את הפה שלך לפני שאתה מדבר עלינו
א.ב25.01.12
החילונים מגדלים גיבורים שנלחמים ושומרים עליך בזמן שאתה מתחבא בבית מתחת לשמיכה כמו ילד. אם אתם חלשים מידי בשביל להילחם כמו גברים זה מספיק גרוע, אבל לפחות תראו כבוד והכרת תודה כלפי מי שבזכותם אתם מצליחים להתקיים כאן. חצוף.
ש25.01.12
דווקא מהמגזר הדתי לאומי ובטח לא החילונים שהרבה מהם משתמטיםעושים הכל להיות ש"ג
לירון26.01.12
רוב הציבור הוא חילוני, ובהתאמה גם רוב החיילים הם חילונים. לדתיים לאומיים יש מוטיבציה נכון, אבל מספרית הם עדיין מעטים ולכן יש עדיין רוב לחילונים בכל יחידות צה"ל לרבות ביחידות הלוחמות וביחידות המיוחדות. להגיד על חילונים שהם לא עושים צבא כשהם בעצם אלה שמחזיקים את הצבא, זו תגובה שבעיקר מוכיחה את הבורות
יואב26.01.12
זה שכל הצבא חילונים זה ברור! רק שכחת משהו קטן!! שבכוללים ובישיבות יש רק חרדים! וזה עוד סוג של צבא! בלי תורה ותפילות העולם לא היה מחזיק שנייה!!! "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר"~!
סחבק26.01.12
"לא נח לכם להביט במראה ולראות את זה שמימין ומשמאלכם שמשתמט מתוך רצון ללכת לעשות כסף בחו"ל. אתם מחזיקים באביב גפן המשתמט כגיבור תרבות. ואתם יודעים מה האירוני ביותר? שאותם משתמטים שאתם מחזיקים מהם כגיבורים שלכם – מטיפים נגד 'הפרזיטים החרדים'. ממש בדיחה"
אביב גפן.26.01.12
אביב גפן קיבל פטור רפואי בגלל פלטינות בגב - צה"ל לא צריך להתעסק עם אנשים בעייתיים כאלו ולממן להם את הטיפולים הרפואיים ולכן הוא קיבל פטור. זאת בניגוד לערימת הפרזיטים החרדים שכשירים לחלוטין לשירות אבל מקבלים פטור. מילא היו טוענים שאמונה באל היא סוג של הפרעה נפשית ואז פוטרים אותם על בסיס זה, אבל עכשיו
בות26.01.12
לי יש פלטינות בגב ושירתתי שירות מלא בתפקיד עורפי. אין שום מניעה משירות אחרי ניתוח כמו שהוא עבר (וכמוהו אני). כך שהיה שם מקרה רפואי משולב בנסיבות אחרות.
א26.01.12
עם כל הכבוד אף אחד לא ביקש מהם להקים פה מדינה העם היהודי נמצא עוד בגלות למרות שעלינו לארץ לכן זה לא משנה אם הגלות היא בארץ או בחו''ל זה אותה גלות שנמשכת מבחינתי שיחלקו את הארץ לדתיים וחילונים ושלא יפחידו אותנו שהם כביכול עושים לנו טובה לא מדובשיך ולא מעוקציך
דוד26.01.12
הקב"ה ידאג להאכיל אתכם, אבל בינתיים אתם לא יכולים בלי השנור שאתם גוזלים מחילונים עובדים? רק מדברים על לקצץ לכם מעט ממה שאנחנו נותנים לכם ואתם מייללים שאנחנו הולכים להרעיב תינוקות, אז על מה אתה מדבר? בלעדינו לא הייתם שורדים שניה. אבל עזוב ויכוחים, חכה עוד שנה ששינוי תעלה לשלטון ותסגור לכם את הברז, ו
יואב26.01.12
אבל צריך לעשות גם השתדלות... והחיילים שלנו מסכנים את עצמם גם בשבילך(אם אתה רוצה ואם אתה לא רוצה) אז מילה טובה לא תזיק.
לאדון דוד26.01.12
"לא מדובשיך ולא מעוקציך"? הרשה לי להפנות אותך למילותיו של אלי ישי: "עיר חרדית בלבד תהיה ללא הכנסות, ללא ארנונה ולא תוכל להתקיים". http://news.na וחומר מדינה חרדית. וממש בא לי - אתה משתמט שחי על חשבון אחרים, וזה שהעם היהודי בגלות לטענתך, ממש לא משנה את זה. מה א
מעיין26.01.12
25
פשוט חויצפה
9902.04.12
יש חיילים שנלחמים בשמש שעות..אתה כולה עומד בתור..
יוסף09.05.12
כל המעביר ממנו עול תורה...מקבל בכך עול מלכות ועול ד"א
דנה09.08.12
24
אני היתי בתור שלקח לו 3 שנים. בזמן הזה יכלתי לעשות כ"כ הרבה דברים, אבל לא. שירתתי את המדינה שלי ושלמתי את חובותי כאזרח, מה החובה שלכם? לאזרח יש זכויות וחובות. אבל כנראה שלכם יש רק זכויות. לקבל לקבל לקבל ומה לתת? כ ל ו ם .
חזי26.01.12
23
חצופים, אתם מחכים שעה וחצי, אנחנו מחכים 3 שנים
רעות26.01.12
22
כדי לשלם חשבון... אז אתם מתבכיינים על כ-שעה, או כ-שעה וחצי כדי לקבל פטור משלוש שנים, אין בושה? אם הייתי יכולה לחסוך לעצמי את השנתיים שירות שעשיתי - הייתי מוכנה להמתין גם שבוע שלם בתור. וכן - הם באמת עושים לכם טובה. אם אתם לא מאמינים, לכו לשבוע טירונות ותגידו לי אם אתם לא מוכנים לחכות גם שלוש שעות.
ש.26.01.12
21
ובעיקר לא לשרת בצבא הציוני שעומד על כרעי התרנגולת. חכו מעט,עןד מעט מגיע זמנם.סופית.
ח.י26.01.12
20
שכולם יתארגנו וישלחו את הטפסים בדואר לראש אכ"א רשום, עם החזר חתימה,ועם חתימה נוטוריונית על הטפסים הפנימיים,וכך נפטרתם בלעמוד בתור,,-דרך אגב אני שרתתי,וזה לא משייך אותי לקבוצה זו או אחרת, היגייע הזמן שיפסיקו לטרטר את אזרחי ישראל בכל משרדי הממשלה,ובמיוחד בבטוח לאומי,בתי חולים,משרד עבודה,עיריות,וכיו"ב,
שבח אברהם05.03.12
19
זה מה שנקרא כפיות טובה.
klozone26.01.12
18
אני יודע שלא כולם כאלה, אבל שאלה אמיתית. אין מיעוט מבין החרדים האלה שקשה לו באמת לדבר עם החיילת?
עודד אורבך26.01.12
17
שירגישו קצת אשמים לפחות
אדם כלשהו26.01.12
16
תור של שעה זה ממש לא סיבה לכתבה!! למה לא להסחף ולעשות כתבות על איחור של רופאים, תורים בביטוח לאומי וכו'... אין פה סיפור כלל, אין פה צל של יחס לא טוב כלפי חרדים. רק עיניין בירוקראטי מעיק כמו בעוד מאות מקרים בארץ!
מרים26.01.12
15
אוי מסכנים! אני חיכיתי 3 שנים לרגע המיוחל, בעודם ממתינים שעה וחצי לרגע המיוחל.
עידן26.01.12
14
לא לבכות. בטירונות ומסלול חי"ר יותר קשה.
עא25.01.12
13
גם אני חיכיתי בצו ראשון יום שלם אז מה? אני מתלונן על זה? אני לא חושב שיש לכם את הזכות לכתוב כתבה כזאת אם בכל מקרה אתם לא מתגיסים? מה עם המצווה להגן על א"י ולשמור על ת"ח
ציוני22.06.12
12
יש להם אלף התמודדויות קשות מנשוא מדי יום ביומו, כגון קפה תפל בישיבה או בכולל, סיגריות זולות בהפסקות בין הסדרים, ספסלים לא נוחים ועוד ועוד... אז להכריח אותם לעמוד בתור?! שומו שמיים!
שי26.01.12
11
לפני חודשיים, כשסיימתי שירות מילואים של שבוע אימון מפרך בחוץ, בשטח, שינה באוהלים מתמוטטים, אוכל קר וטפל, בלי מקלחת ותרגילים יומיומיים של כמה שעות הליכהריצה עם 25 קילו על הגב. הגעתי למסלול השחרור ממילואים, וחיכיתי 4 (!) שעות עד שהגיע תורי למסור בחזרה את החפצים ולקבל אישור יציאה (נאלצתי לסחוב כ 50 קיל
אליהו26.01.12
כמי שחי בקרב הציבור הזה, אתה מבזבז זמן בנסיון להסביר להם את המובן מאיליו. הניתוק שלהם מהמציאות ומהחברה הוא טוטאלי. גם אני מבלה כל מילואים שעות בהמתנה שאתה מתאר ופשוט מצחיק לשמוע את הקוזאק הנגזל הקבוע שלהם.
גיגי26.01.12
יועיל הציבור הדתי להקצות מספר בחורי ישיבות 0לא מהמצויינים שבינהם חו"ח) שיתגייס ויעבה את מערך הפקידים המשחרר משרות כך יתקצר התור והגישה כלפיהם כמובן שתהיה הרבה יותר סימפטית
אורי26.01.12
10
אנחנו מחכים שנתיים/שלוש / יותר כדי לצאת משם, וזה לא כולל שעות וימים של המתנה בלשכות הגיוס בתהליכי המיון. אז למה שארחם על מי שחיכה שעה וחצי כדי להגיש טופס שירשה לכם להתעלק על המיסים שלי לשנים הקרובות?? ועוד שאלה, בשביל להתחתן, לא מחכים שעות במשרדי הרבנות?
נור26.01.12
9
זה שואה! איך החילונים האלה לא מתביישים לתת לנו לעמוד בתור!? אנטישמים.
מוישה26.01.12
8
מאחרים לעבודה?
דני01.02.12
7
גורמים להרגיש כאילו הם עושים טובה? באמת עושים לכם טובים!!!! אין גבול לחוצפה שלכם-עם מסכן שאני מייחלת לכולם חיים של תרומה למדינה ולשים סוף לפרזיטיות! (אתם יודעים מה זה אומר?)
חן26.01.12
6
כואב הלב על אותם אברכים קדושים שנאלצים לבטל תורה למשך כמה שעות כדי לקבל את אישור אוכל החינם שהמדינה המעוותת שלנו מעניקה להם. דמעות מכסות את המקלדת והלב נקרע לחתיכות. מה שהכי יפה הוא שהכתבת רומזת שמדובר בחוק של המדינה והוא לא מכובד מספיק על ידי הצבא. הרי בדיוק אלה הם האנשים שאחר כך יגידו שהמדינה לא נ
עופר26.01.12
5
היינו מתייבשים עד שיוצאים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד26.01.12
4
חיכו שעה וחצי? אז תביאו ספר ותלמד קצת. הם אכן עושים לך טובה. תחשוב על האפשרות של ביטול חוק טל.
מרדכי25.01.12
ציות לחוק זה טובה למחוקק או למי? חוק דחית גיות לבני ישיבות הוא לא מאתמול, תאמין לי שיש שם מספיק כח אדם "מיותר" בכדי לפתוח עוד עמדה.
איתן25.01.12
כוח אדם מיותר בצבא - שזה בכלל לא נכון...
סימה26.01.12
החוק (הלא שיוויוני) נשמר. יש עמדה. בגוף החוק לא כתוב בשום מקום כמה עמדות חייבים להיות. הצבא כמערכת (בלי קשר לחוק) מחפש כמה שיותר לגייס את האנשים שמתאימים ויכולים לתפקידים השונים הקיימים בתוכו שיעזרו לו לעשות את תפקידו ולהגן על כולנו. לכן, כשהוא צריך לוותר על אנשים בריאים לחלוטין, הוא אכן עושה לך טו
כרמיאל26.01.12
3
לא יאומן שבמדינה כמו שלנו יש אנשים שסובלים בתור 90 דקות שלמות בעוד שאר האנשים פשוט עושים 3 שנים צבא...
אזרח שאכפת לו01.02.12
2
מפקד הלשכה ירא שמיים מתפלל כל בוקר במניין בישובו. סגנו אברך יקר מקדומים. שניהם נוחים לבריות ובטוח שהם עושים הכל להקל על כל הבאים ללשכה.
יעקב ציוני26.01.12
1
בכל אשמים ועד הישיבות שמידי שנה מוסיפים גזרות על הציבור במקום לעזור לבחורי הישיבות הקדושות ולשלוח נציג שיאשר כי הבחורים הנ"ל מקבלים דיחוי
יודע 25.01.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 07:37
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם