כיכר השבת

"החיילים מצליחים בזכות התורה"

הראשון לציון: שבט לוי פטור מהצבא, אם יחייבו להתגייס - נקנה כרטיסים ונעזוב את הארץ

הראש"ל והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, במסר חד משמעי סביב סערת חוק הגיוס: תלמידי הישיבה הם השבט לוי ולכן הם פטורים מגיוס. לדברי הראשון לציון, במידה ויחייבו בני תורה להתגייס - הציבור החרדי ירכוש כרטיסי טיסה ויעזוב את הארץ | צפו בדברים (חרדים)

262
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ט באדר א' | 09.03.24
דברי הראשון לציון בנוגע לגיוס (צילום: דר וסוחרת)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, במסר חד משמעי הערב (מוצאי שבת), במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים', סביב סערת חוק הגיוס: תלמידי הישיבה הם השבט לוי ולכן הם פטורים מגיוס. לדברי הראשון לציון, במידה ויחייבו בני תורה להתגייס - הציבור החרדי ירכוש כרטיסי טיסה ויעזוב את הארץ. צפו בדברים.

דבריו המלאים של הראשון לציון

"לא כולם זכו ללמוד תורה, לא כולם זכו להיות אברכים שפטורים מהצבא, שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה.

"אם יכריחו ללכת לצבא - נסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים.. אין דבר כזה. זה מעמיד את המדינה.

"הם צריכים להבין את זה, החילונים שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי תורה, בלי הכוללים, בלי הישיבות - לא הייתה הצלחה לצבא.

"מה שמצליחים הצבא - זה רק בזכות בני התורה, החיילים מצליחים בזכות בני התורה.

"רבותי, כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, ויגבה לבו בדרכי ה', כן, אנחנו עוסקים בתורה, התורה היא שמגנה עלינו".

תוכן שאסור לפספס
262 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
125
אין מה להתווכח. מה שיאמרו חכמים נעשה ונשמע. נקודה!
מה שהרב אומר קדוש09.03.24
ולמה אתה בוחר לשמוע לחכמים מסויימים כשיש לך חכמים שאומרים אחרת ?
שי10.03.24
עשה לך רב והסתלק מן הספק
פשוט10.03.24
כל אחד וחכמיו, ולא מקנא במי שמזלזל ברבנים..
טיפששש10.03.24
זה כמו שתשאל למה יש לשמוע למשה רבנו שיש עוד חכמים, הוא הראשון לציון ולכן הוא פוסק הלכתי ולכן יש לשמוע לו. עכשיו מכיוון שזה לא בא כפסיקה בשולחן ערוך , כל אחד יקשיב לרבו. אבל בשום אופן לא לזלזל בדברי הרב הראשי זה אסור.
שוש10.03.24
ולמה אתה מדמיין שיש חכמים שאומרים אחרת? ממתי אתה יודע מי חכם ומי לא?
חחח10.03.24
שמענו לרבנים מסוימים בהסכמי אוסלו, בשחרור סינוואר וחבריו... אין מצווה להיות טיפש!! להיפך, זו עבירה חמורה מאוד!!
בניה10.03.24
124
למה לעזוב את הארץ??? נישאר פה ולא צריך את תקציבי המדינה לישיבות לא אלמן ישראל...ממקום אחר ישלח שלומיו עושה השלום במרומיו....
ה' הוא המלך09.03.24
מדוייק
די להתייחס לכל המסיתים09.03.24
תנסה לאסוף כסף אצל אחינו הספרדים ואחינו הגרערס תראה כמה תאסוף. חור של בייגל........
ויזניץ--בוטבול10.03.24
למה כמה מקבלים מהמדינה?? 700 שח? התכוונת שזה החור של הבייגל? נראה לך שאברך יכול לחיות מ700 שח???? וגם על זה באים כל שני וחמישי לביקורת. רוב התרומות מגיעות מאנשים פשוטים שמכירים בערך התורה. שמכירים בזכות שלנו לחיות בארץ ישראל רק כאשר אנו מקיימים את התורה. אחרת אין לנו כאן שום זכות.
הצחקת אותי10.03.24
למה להיות בארץ? בתפיסה החרדית אנחנו בגלות!! לא קיבלנו רשות לחזור, וכל הצרות הן עונש על כך שהקמנו מדינה. שהחרדים יעזבו!!
בניה10.03.24
123
לאחר המחילה הערוך בערך אנגריא אומר "חתן מחדרו וכל שכן תלמידי חכמים" וכי זו הדרך לעודד תושבים לברוח לחו"ל רק משום שמבקשים מהם להיחלץ חושים לעזרת אחיהם הלוחמים שגם הם ברובם לומדים ומתפללים ועזבו את בני משפחתם ימים רבים?! וכי לא ראוי לאחוז במידת אברהם אבינו ודוד המלך שנחלצו להשיב נדכאים מן השבי?
המשך דברי אברהם09.03.24
מלחמת חובה, מלחמת מצוה ומלחמת רשות. ומצפה זה המלחמה שלנו, ולכן שבט לוי אינו יוצא לקרב.
נאור.09.03.24
הערוך לא דיבר על צבא של תערובת, על משריפה של נשמות. אילו הערב רב לא הי מנהיג אותנו היום הכל היה נראה אחרת
למה אתה מתעלם מזה09.03.24
אפשר להקים גדודים על טהרת הקודש
אא10.03.24
לא הבנתי אז אז אתה מודה שהפטור של בני ישיבות הוא לא נכון? אז אם יקימו חטיבה של חרדים הכל גלאט בלי בנות ובלי חינוך מחדש אתה מתגייס? למה אתה לא מפגין על זה שיקימו כבר מסלול כזה? אתה מפסיד מלחמת מצווה..
יאיר09.03.24
הצבא קדוש. בלבלן מוח
פחחחח.09.03.24
הרב יצחק לא דיבר על הבעיה של משרפת נשמות. הוא דיבר על פטור לבחורי ישיבות!!! אם הציבור החרדי היה רוצה הוא היה מקבל בצבא תנאים כאלה שראשי ישיבות יכוליןם לחלום עליהם
בניה10.03.24
איחו "הערב רב" כלשונך ,לא היה מנהיג אותנו ,כנראה לא הייתה לך מדינה עד היום,ועוד היית בגלות
אהבת ישראל10.03.24
לאחר המחילה, אין מחילה לדברי הבל. חיל לומדי התורה הוא יותר מכל החיל הלוחם. החיל המובחר, זה חיל לומדי התורה כדברי הרב קוק!
יוחנן10.03.24
בספר יהושע אומר ה ליהושע - קח עימך את כל העם למלחמה- את כולם!!!!!! הרב יוסף - כתוב כולם!!!!!
דב10.03.24

הצגת כל התגובות

122
סליחה אבל התגובות פה מזעזעות !!!!! מי אתם שתתוכחו עם הראשון לציון???? נרא ה לי שהוא יודע הכי טוב איזה שבט פטור ואת כל ההלכות בשביל שתכתבו משהי נגד
תהילה09.03.24
צודקת טיפת כבוד שתהיה בפרט שזה מובן מאליו אל תתממו
שיר09.03.24
גברת נכבדה, את המדינה לא הקימו החרדים הבטלנים והבכיינים, ואם הציונים היו שומעים להם גם הם היו מסיימים באושוויץ כמו כל אלה ששמעו להם, ולעולם לא היתה קמה המדינה!
אבי10.03.24
חחח כנראה שאין פה הבנה בהסטוריה אנגליה בהצהרת בלפור נתנה את המדינה ליהודים בתמורה שמשפחת רוטשילד החרדית! בתמורה תמחק לה את כל החובות שאנגליה חייבת
יעלי10.03.24
רשע לפני שבאתם לארץ!! מי שייב פה בארץ הם החרדים שגרו פה עוד מלפני "קום המדינה של הרצל" ארץ ישראל מאז ומתמיד .היית ארץ ישראל ותמיד היופ פה לומדי התורה והדתיים!
אושר 10.03.24
אם דעת תורה היתה מובילה את המדינה שלנו אז כשהיה מגיע הצורך להלחם בני הישיבות היו נלחמים, אך הצבא היום הוא כור ההיתוך הישראלי וגם במגזר החילוני הרבה דואגים לפטור. ובתכלס אלו שנלחמים עכשיו בעזה הם חיילים שמעריכים את התורה ולומדיה. אם הגעת לגיל 18 אתה מוזמן ללכת לצבא, בהצלחה:)
מקווה שאתה מאמין במה שאתה אומר10.03.24
הציונים שלך זרקו שני מליון יהודים למשרפות ואני עוד לא מדבר על התימנים
הקרנף השודד10.03.24
שתה כוס מים חרדי אהבל מצוי, בגלל הטמטום שלכם הפכתם ללא רלוונטים בעם ישראל. מה יש לכם החרדים הנאדרטלים להציע היום בעידן המודרני? אפס! אבל כמו תמיד, כולם אשמים, חוץ מכם...בטלנים ונבערים תמיד הייתם, וכאלה גם תשארו!
סע סע10.03.24
ליימך בגלל הצייונים היה אושוויץ וכן על הדרך עד ה 7 באוקטובר. יותר טוב תשתוק אנחנו משלמים על הטעויות שלכם 3500 שנה.
יהודה החסיד 10.03.24
ושמרו על הפה שלכם לפני שאתם מדברים על גדולי ישראל גם אתם המזרחים והחרדתים שחושבים אחרת .. אם הייתם לומדים את התורה והלכות כמו שצריך לא הייתם מדברים כמו שאתם מדברים ! והרב לא אמר להאלו שנשרו מהלימוד לא להתגייס ! ו90% מהמתגייסים לא חוזרים לשבת ללימוד תורה כל היום ולא יוצאים דיינים ופוסקים
אושר10.03.24
נכון
מנדי 10.03.24
טועה
בור10.03.24
תורה היא וללמוד אני צריך... מכירה?
יאיר09.03.24
כנראה שאת לא הבנת מה שהציבר ממזמן הבין מי הוא באמת הראשלצ. ודי לחכימא ברמיזא. עייני ערך השיעורים כמה בזיון תלמידי חכמים יש שם
משה10.03.24
את תיללי כל חייך ובסוף תקשיבי לו ...כמו שהיה עם אביו זצ"ל
מי את גברת ???10.03.24
..כלב רשע חצוץ.בהמת יער..ואתה לא מבזה..גם רבותיך לא מגיעים לקרסוליו של הראשון לציון..תמשיך להתפוצץ מקנאה..קח תרופות..כלב נובח..
ד"ר לשם11.03.24
בוודאי שאפשר להתווכח כי יש הרבה רבנים שלא מסכימים עם הראשל"צ
יהודי10.03.24
121
מורנו ןרבנו ה' ישמרך . יוסף הוא השליט על פיך נעשה ונשמע.
אפרים09.03.24
120
אשרינו שזכינו לכאלה גדולי הדור שלא מפחדים להגיד את האמת בפנים!
אשכנזי09.03.24
מצדיע לרב!! כל הכבוד!! אמת צרופה!
אמת10.03.24
ממש לא אמת צרופה יש מלא רבנים גדולים שחולקים על הגישה הזאת
יהודי10.03.24
באושוויץ שבל לוי המשיך לעסוק בתורה , 90% מהמיליונים של יהודי פולין היו חרדים שעסקו בתורה , בלי צבא לא היית פה דקה רק מעיר , ומגנא ומצלי מהחטא
משה10.03.24
119
חוק לימוד תורה חובה. אם נלמד תורה - לא נצטרך צבא גם למי שלא לומד תורה - זה לא צבא השם ! לצערנו, המנהיגים ללא שום ריח של תורה ולהיפך.
יהודי09.03.24
118
יחי אדוננו מורנו ורבינו צדיק דורינו!
אליהו09.03.24
117
לאיזו מדינה בדיוק?? האנטישמיות בחו"ל רק הולכת וגוברת. ראינו מה קרה לפני 80 שנה כאשר עולם הישיבות היה בחו"ל...
איש יהודי09.03.24
כשאנטישמייים לתורה... מידה כנגד מידה אומות העולם אנטישמיים אלינו... רח"ל !!!
ישראל10.03.24
היה הרבה התבוללות רח"ל כשעם ישראל מתרחק מבורא עולם מגיע אנטישמיות וייתכן שהיתה תביעה על עולם הישיבות שלא מיחו על עוונות הדור... ולכן נתפסו בעוון הדור כי ה' מדקדק עם צדיקים כחוט השערה
ישראל10.03.24
בינתיים המקום הכי מסוכן ליהודים זה בארץ
יוחנן10.03.24
או שאתה ילד בן 5 או שאתה טמבל. או שניהם. בארץ הכי פחות מסוכן ביול מסוכן האנטישמיות שם עכשיו היא ברמה מאד גבוהה בגלל המלחמה. הם מרגישים שיש להם כוח עלינו
שירי10.03.24
להונגריה
איש יותר יהודי10.03.24
למשל אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, ארגנטינה, גרינלנד, ארץ האש, אוגנדה, פורטוגל, ספרד, שווייץ והולנד. יש איפה לחיות ב"ה. רוב היהודים חיים בחו"ל.
צדיק המסיכות10.03.24
בארץ נהרגים יותר!!!
לטאי נאמן וגאה 10.03.24
תלוי איך אתה מחשב את זה, פה בארץ גם יש יותר יהודים. ביחס לכמות האוכלוסיה זה לא מדויק. וחוצמיזה שבחול הרבה יותר יהודים חווים אנטישמיות מאשר כמות היהודים שפה שחווה את אותם אירועים
יי10.03.24
כאן המקום המסוכן ביותר מכל העולם,גיטו ענק מוקפים אויבים, ועל צהל ראינו את אפסיותו
יצחק10.03.24
איש יהודי? בטוח??? כשיהיה צורך הרב יגיד לאן, אל דאגה
??10.03.24
116
אם זה בא לפתחנו , נראה שגם אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש , אולי משהו לא בסדר בדרך החינוך ובגלל זה תופעת הנשירה מתרחבת , אולי צריך להיות יותר מקצועיים בחינוך ..
שמחה09.03.24
אנו מחנכם ל- 100 % טוב... אם ישנה נשירה זה מגיע מהשפעה חיצונית של תרבות המערבית שחדרה לעמינו רח"ל...
ישראל10.03.24
אז תברח לאפגניסטן בכיין, מתעקשים לחיות בתוך "סדום" ומתבכיינים ש"סדום" זולגת פנימה, לך לאפגניסטן, תחיה במערות ותתרפא מהשיקויים של הגמרא איש עלוב!
חה חה חה10.03.24
אתה טמבל. בגלל החינוך ה 100 איוז טהור שלך יש כל כך הרבה נשירה דווקא מהאלה שהכי שמורים שלא ראו מימהם את הרחוב או אדם שאינו חרדי... דווקא אצל אלה שיותר פתוחים ומכירים מקרוב את החיחונים וגרים בערים מעורבות יש פחות נשירה.
שירי10.03.24
צריך להיות יותר מקצועיים בהסברה
יוחנן10.03.24
115
חוק לימוד תורה חובה לחילונים - מקצוע ליבה!
אחד העם09.03.24
כחילוני אני מחוייב בלימודי תנך ובחינת בגרות במקצוע. בבית הספר בו למדתי אני גם גמרא.
אבגד09.03.24
לא התכוונתי ללימוד תנ"ך כסיפורי אליבבא אלא ללמוד מה הקב"ה דורש ממך! שאתה חלק מעם ישראל!
אחד העם10.03.24
הוא מדבר מבחינת לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה, זה שלומדים תורה זה בסדר אבל גם צפון קוריאה לומדים גמרא זה אורבא פרח אין בכך כלום, לא לומדים תורה כמקצוע זה לא מקצוע זה עניין רוחני ששייך לעם היהודי.
שוש10.03.24
תורה גם החילונים לומדים, אבל לא את התורה של הכת החרדית.
האמת10.03.24
כן, ממש מוסרי הלפיד מדור לדור אתם… חחח מכורי חושך וצלמוות
יוחנן10.03.24
יש פה אנשים כופרים מזעזע ערב רב
לל10.03.24
אנשימיות של עמי ארצות...אמר ר עקיבא כשהייתי עם הארץ...
נונו10.03.24
כמה שאני שונאת חרדים אבל הגזמת עם התגובה. התורה שהם לומדים זה אותה תורה שניתנה בסיני... הפירוש שהם לומדים זה פירוש שקיים כבר מאות שנים ולא משהו שהומצא כשהומצא המושג 'חרדי"
שירי10.03.24
114
חיילינו היהודים נהרגים בחזית כדי שנשב בבתי המדרש, הם צריכים אותנו מתחת לאלונקה
פטריוט09.03.24
אין עזרה יותר מלומדי תורה...להזכירך הצרה הזו באה ממסיבת הזימה ועבודה זרה...ההצלה היא לומדי תורה זה תחת האלונקה
נכון 09.03.24
אנחנו נפסיק להגן עליכם בצבא ולממן אתכם. שאלוקים יעזור לכם. ועוד משהו: לא תתגייסו, לא תקבלו זכות בחירה לכנסת. נראה איך תסתדרו.
ציון10.03.24
נכון אתה צודק. לכן אין לנו החרדים זכות לחיות במדינת ישראל כי אנו לא מתגייסים .באמת זאת הסיבה לעזוב לחו"ל. ואז תעזבו אותנו לנפשנו.
צדיק המסיכות10.03.24
113
אפשר לעזוב את המדינה כאן וללכת לארץ ישראל השניה [תכלא דפלזון]
חיים09.03.24
אם היו מבינים את מה שכתבת זה היה משכנע אותם לגבי הרב הראשי ברגע אחד...
מר בחור09.03.24
בושה וחרפה. תגובה בזויה, מובן מאוד מה כוונתך. בושה וחרפה, בזוי שכמותך
עילום שם 10.03.24
חצוף . זה ידוע שמישהו מהעורכים הכניס את זה והרב כועס עליו מאוד ורע ןמר תהיה אחריתו
אא10.03.24
112
לדעתי צריך פטור עד גיל25 -27אחרי זה ללישכת גיוס
מממממממ09.03.24
מה יהיה ? אם כל אחד יגיד את דעתו ??? יש תורה ויש בורא עולם שמינה את חכמי ישראל להנהיג את הדור ואם אנו לא מבינים צריך ענווה והתבטלות לתלמידי חכמים.
ישראל10.03.24
הבעיה היא בעסקנים שמובילים אותנו לפי פחת. לכן אנחנו הציבור רוצים תורה אמיתית. היא כתובה. הלכה ידועה צריכים להתגייס כל הדרשנים למינהם לקחו מדרשים והפכו הלכה זה מראה את החכמה דלהם ודי לחכימא
גדולי ישראל10.03.24
בגיל הזה יש משפחה וילדים. מי יהיה מוכן ללכת לצבא כשהוא מבוסס בחיים עם משפחה ילדים עבודה וכו
שירי10.03.24
111
הבחורי ישיבות שמבלים לילות בקיוסק מתחת הבית שלי הם גם שבט לוי?
אני רק שאלה09.03.24
גם להם יש יצר הרע ויש להם את הקשיים שלהם ואדרבה שבע יפול צדיק וקם העיקר הוא העתיד שלהם שכאשר יתפכחו ויקימו משפחה זו תהיה משפחה לתפארת עם ישראל עם הרבה תורה ויראת שמים, אני מבטיח לך , אל לנו לזלזל באף יהודי תסתכל לטווח רחוק לא על משברים וקשיים שבחורים עוברים.
ישראל10.03.24
שיתגייסו למלחמת מצווה, לצבא הקדוש. תאמין לי שהם יכולים אחר כך להקים משפחה קדושה יותר לתפארת. וללמוד תורה בעוז רוח אמיתי. חרדים פחדנים. חרדים= חרדים פחדנים.
פחחח10.03.24
כן הם למדו כל היום. והם רחוקים מהמטבח של אמא. למה אתה לא מפרגן להם ללכת לקיוסק? וכי חיילים לא הולכים כל לילה למנה חמה ולהופעות של גראוכר...?
מזהה תהליכים10.03.24
גם בצה"ל יש ג'ובניקים ושקמיסטים
כן גם הם09.03.24
"כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה' והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם" נשמע בול. כמה אחוז מהציבור מוכנים לשים יד על הלב ולהכריז שהם כאלה?
יאיר09.03.24
לא ,ברור, אתה צודק , אנחנו עוזבים לחו"ל. כדי לחיות בישראל צריך לעשות צבא. מחכה לכרטיסי טיסה.
צדיק המסיכות10.03.24
כן, כמובן, אולי תעשה טובה ותרד תקנה להם מה שהם רוצים כדי שיוכלו לחזור ללמוד. בהצלחה
איזה אפסים יש פה10.03.24
110
הכי טוב להגיב... בפרט שאין מה חכתוב באמת
הדג09.03.24
109
וואלה צודק הלוואי עלי הייתי זוכה להיות בן תורה אין תענוג כמו התורה בעולם מגנה ומצלה בלי תורה מה אנחנו שווים?
יעקב 09.03.24
108
עכשיו יהיה רעש שבוע שלם
דוד09.03.24
107
אפשר להגר לירדן או לבנון גם שם יש מצוות יישוב ארץ ישראל - ואין שם את שילטון הציונים
נכון09.03.24
ומה יהיה כשילדיך או נכדיך יחפצו להתחתן עם גויים לא יהיו כאן רבנים שיסבירו להם למה לא.... !!!
ישראל10.03.24
יש מקומות שפויים יותר
ציניות לשמה 09.03.24
בכבוד תעזוב אל תשכח לומר שמע ישראל לפני שתגיע..
יהודי09.03.24
צדיק אתה צודק!
רוחל10.03.24
106
במלחמת מצווה גם שבט לוי מצטרף זו תפיסה גלותית שמי שלומד תורה לא יכל להיות בצבא וכי יהושע לא נלחם? דוד המלך שמי כמהו היה גדול בתורה היה נלחם כדי לקדש שם שמים אז גם שבט לוי בכלל זה, ורק למלחמת הרשות שבט לוי לא יוצא. וכידוע מךחמה זו שאנו נמצרים בה וכן כל מלמות ישראל הם מלחמת מצווה....
חסוי09.03.24
ספוליר. אנחנו עדיין בגלות
חרדי10.03.24
הצבא של דוד המלך כל כולו היה תלוי בבורא עולם, לעומת זאת צבא מדינת ישראל כרת ברית עם ארצות הברית ונשען עליהם וזה נגד ציווי התורה "השמר לך פן תכרות ברית עם יושב הארץ..." כי אחר כך מגיעים לאכול מזבחם (שזה התרומות שמביאים לנו...) ואח"כ מגיעים להתבוללות בין הגויים כך כתוב בפסוק (שם) ואין כאן המקום להאריך
ישראל10.03.24
ברור לי שמיימך לא סיימת מסכת אחת..גם אינך שולט בסימן אחד בשולחן ערוך ( אגב זה לא ספר בישול)
גלוי09.03.24
1. מי אמר, שזאת מלחמת מצווה? יש כללים ברורים למלחמת מצווה. 2. דוד המלך ע"ה, היה מגייס למלחמה 90 אלף אנשים. 30 אלף לוחמים, 30 אלף נושאי כלים ו-30 אלף לומדי תורה כנגד כל חייל. אז אם אתה רוצה ללכת לשיטת דוד המלך ע"ה, חסרים לנו המון לומדי תורה. ואם לא היית בור ועם הארץ, היית יודע מה כתוב במסכת מכות.
7.10.2310.03.24
מתוך היד החזקה ( הרמב"ם).-אזהו מלחמת מצווה : זו מלחמת שבעה העממים . ומלחמת עמלק ועזרת ישראל מפני צר שבא עליהם .וזוהי בדיוק המלחמה המתנהלת כיום.אין כל פטור במקורות ממלחמת מצווה .אפילו במלחמת רשות ישנם רק 4 פטורים : מי האיש אשר בנה בית חדש ..אשר נטע כרם ..אשר ארש אישה ...הירא ורך הלבב ...
צדוק10.03.24
המשך התגובה ודרשו בגמ´ מכות דף י (ע"א): אמר רבי יהושע בן לוי, מאי דכתיב עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים? מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה? שערי ירושלם שהיו עוסקים בתורה!
7.10.2310.03.24
השאלה באיזה צבא
השאלה10.03.24
105
ועשית ככל אשר יורוך כלל בל יעבור וזה לא רק בפוליטיקה ( בחירות ) גם אם יואמר על ימין שהוא שמאל
חיים09.03.24
אין כזאת מצווה. זאת המצאה של חרדים
חיים דרוק10.03.24
104
כן אני מסכים עם הרב יצחק יוסף אם החרדים היו יושבים ולומדים באמת אז הצבא היה מתפקד טוב יותר ..... אבל החרדים ברובם מתבטלים ולא לומדים ואת הרמאות הזו בשמים לא ממש אוהבים ..... ולכן זה משפיע על הצבא לרעה ..... התרופה לכך היא שרק אלה שבאמת לומדים 10% מכל בחורי הישיבות יהיו באמת שבט לוי :)
james09.03.24
לך לישיבות ותראה..לפני שאתה מדבר
הלםםם10.03.24
103
אני לתומי חשבתי שארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות. וככה מוכנים לעזוב אותה. אם תעזבו חצי מהחברה יתבוללו תוך דור אחד. אלא אם כן תרדו לטרבלינקה או בגדד.
שלמה אלפי09.03.24
התורה שמרה על עם ישראל 2000 שנות גלות, מי שחושב שבלי תורה אפשר להסתדר... הוא בסכנת התבוללות.
ישראל10.03.24
התורה שמרה מפני התבוללות אך ללא כח מגן עברנו את מסעי הצלב .גזרות קנ"א .גירוש ספרד . גזרות תח תט פרעות קישינב .אושויץ טריבלינקה .......
חיים10.03.24
דווקא חשבתי על האיטי.
פפפףףףףף10.03.24
102
הרב יצחק מתעלם במכוון שרוב הלא חרדים לא רוצים לגייס את עמלי התורה,אלא בחורים מהמגזר בכמויות ענקיות שלא עמלים על התורה ולא הולכים לצבא ואחרים נפצעים ומתים בשבילם.
תומר09.03.24
כולם עמלים בתורה אתה צריך להבין שגם בחור שמתקשה ללמוד יום שלם ולא כ"כ מצליח בתוך תוכו הוא היה רוצה ללמוד יום שלם אלא שיש לו יצר הרע וקשיים ולכן זה נקרא שגם הוא עמל בכך שמתגבר ככל יכולתו ללמוד תורה כמה שיכול... ולכשיתבגר עוד ילמד יותר !!!
ישראל10.03.24
101
התנהגותם אחיי החרדים אף פעם לא גרמה לחילול השם נוראי כמו היום! זה שמי שלומד תורה פטור ממלחמת מצווה? זה כבר חידוש... ומה עם אלו שלא לומדים? ומה עם אלו שסיימו את הכולל? ציבורים שלמים ממלאים את בתי הקברות על קידוש השם ואתם לא שם? בכאב רב, דתי לאומי - גם לומד תורה וגם מוכן למות למען עם ישראל. שכל ישר!
צבי09.03.24
עוד אחד שחושב שמבין תורה יותר מרב הראשי. תחזור ללמוד או ליתר דיוק תתחיל ללמוד
Mine09.03.24
להזכירך גם לנו יש רבנים... וגם קצת שכל ישר. חילול השם! עצוב.
צבי10.03.24
מלחמת מצווה?? חחחחחחחחחח
לטאי נאמן וגאה 10.03.24
ליטאי נאמן וגאה וזחוח. רמב"ם מכיר? "איזו היא מלחמת מצווה.. ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם." אתה מעז לחלוק על הרמב"ם? ואם תואיל בטובך להסביר לי מדוע כתב הרמב"ם את דבריו על שבט לוי בהלכות שמיטה ולא בהלכות מלכים שם מנה את הפטורים ממלחמה.
יאיר10.03.24
עם כל הכבוד זה גם - ציבורים שלמים שכל הדורות אחרייהם פורקי עול. (את האמת, לא כזה עול...), ואם אתה מדבר על החלק התורני בדת"ל, הם לא כל כך הרבה, ולא כל כך "תורני"... אגב, זה טיפשי לחשוב שכל דבר שהחילונים לא מסכימים איתו והוא דעת תורה זה חילול ה',.
לטאי נאמן וגאה 10.03.24
תתחיל מללמוד חפץ חיים. 5 דק ביום.
יאיר10.03.24
ההיפך הוא הנכון אם היה בעם ישראל יותר תורה ציבורים יראים ושלמים לא היו ממלאים את בתי הקברות, אל תלחץ מזה שהחילונים משתוללים עלינו כי גם הם יודעים את האמת שהתורה מצילה, ולא מפיהם אנו חיים, ראה ב7.10.24 איזה ניסים היו ותבין... שהיתה כאן שמירה עליונה !!!
ישראל10.03.24
הרב קוק כתב שאין להוציא תלמידי חכמים למלחמה: "תלמידי חכמים אסור ללוחצם למלחמה ואפילו אם מדובר במלחמת מצווה גדולה מאוד, ועל כך נענש אברהם אבינו מפני שלקח תלמידי חכמים למלחמתו נגד המלכים, אפילו שמן השמים הסכימו על מלחמתו" (מתוך אגרות הראי"ה, חלק ג, אגרות תת"י).
נו נו… רבך מתהפך בקברו נראה לי10.03.24
להזכירך הרב קוק דיבר על להתגייס לצבא הבריטי... והרב צבי יהודה קוק בנו צעק 'סילוף' כשניסו להשתמש בזה כנגד גיוס להגן על המדינה. אבל לגופו של עניין בואו תתרמו במי שלא לומד כבר... או אפילו אחרי עשר שנים בישיבה שיתרמו במילואים. זה שאתם כציבור לא נושאים בעול עם חבירו זה החילול השם הגדול ביותר!
צבי10.03.24
הראי"ה קוק, כתב ב'שבת הארץ' (פי"ג הי"ב): (ספר הלכה) ונראה שאע"פ שאין שבט לוי עורכין מלחמה היינו לעשות מלחמה פרטית, כמו שאפשר שיזדמן ששבט אחד עושה מלחמה בשביל ההתנחלות שלו שימצא לו בזה, אבל כשכל ישראל יוצאין למלחמה מחוייבים גם הם לצאת...
יאיר10.03.24
סילוף. האיגרת עוסקת בגיוס בחורי ישיבות לצבא האנגלי.
יאיר10.03.24
במלחמת השחרור פנה בחור ישיבה בשאלה לרב צבי פסח פרנק ושאל אותו אם להתגייס לצבא ענה לו הרב כן .והוסיף אני אדם זקן אם הייתי צעיר גם אני הייתי מתגייס.
אבי10.03.24
עיין בשבת הארץ שכתב שוודאי שבמלחמה כללית גם שבט לוי משתתף. אל תביא חצאי איגרות תוך סילוף שלהם ותנסה להוכיח את עמדתך הטועה.
יאיר10.03.24
בינתיים אתה מת למען מדינת ישראל ובג"ץ.
צדיק המסיכות10.03.24
100
לצערי זה חילול שם שמיים, ולא תורם לקירוב לבבות. כשבתי הקברות מתמלאים בחיילים, אין מקום לדיבור כזה. ה׳ רוצה באחדות של עם ישראל, ולא בפילוג. הם ואנחנו זה פילוג.
משה09.03.24
בג"ץ יורה בנו בטוטחים ולנו אתה אומר חילול ה' תגיד להם שיפסיקו להבעיר את השטח... !
ישראל10.03.24
מי אתה ומי שמך???עוד אחד שמדבר מעל הגובה שלו
עוד אחד..10.03.24
מזל שאתה מייעץ לגדול הדור מה לעשות, מלמד אותו איך להתגונן מהרשעים שמנסים לחבל בהגנה הרוחנית של כולנו. איזו יופי שיש לך מקלדת, מה היינו עושים בלעדיך
יוחנן10.03.24
99
הלוואי ותעזבו ישארו כאן רק החכמים והאנשים הישרים והמתורבתים אבל לצערנו לעולם אתם לא תעזבו ובתור חרדי אני בטוח שאנשי ש"ס ישארו עד עולם
יוני09.03.24
בטוח שאתה חרדי?? אולי ערב רב..
חרדי אמיתי 10.03.24
אתה חרדי כמו שאני נעל.
יוחנן10.03.24
98
אחים לנשק מגיבים פה בכמויות. מצאו אפיק נוסף להשמעת דעותיהם. חולרות.
אייקiן09.03.24
כן הזוייי
ה ישמור10.03.24
תתפלא אבל יש אנשים יראי שמיים שסוברים אחרת ממך. זה לא הופך אותם לאחים לנשק.
משה10.03.24
97
אני כבר בהיכון לעזוב את הארץ. יש לי אזרחות בחו"ל. אין לי בעיה לעזוב אפילו עכשיו!!!
צדיק המסיכות10.03.24
96
והמדינה תשלם את הכרטיסים לאספסוף שמאווה לא לעשות כלום ויהי מה?
שלוימה זלמן10.03.24
95
גלותיים לגלות. אין פתרון ראוי מזה.
בצלאל ירקוני10.03.24
בגלות עם ישראל קיים תורה, במדינת ישראל אם לא ימחו בבג"ץ עם ישראל מתרחק מתורה ומתבולל בין אומות העולם ולא ישאר בסוף אומה חלילה וכ"ש שלא יהיה מדינת "ישראל"
ישראל10.03.24
94
כל מי שלא מסכים עם מה שהרב אמר כופר בתורה הקדושה ולא מאמין שהתורה מגנא או מצלא זה דברים ידועים כמ שכתוב אלף למטה אלף למטה
מנדי10.03.24
זה כתוב רק על מלחמת מדיין!!! בפרשת שופטים כתוב במפורש שמגייסים את כולם חוץ מהירא ורך הלבב
מקה10.03.24
מזל טוב לרגל הכתרתך. בטוח שמחר תביא לנו פסקים חדשים ממעמקי בורותך. הזוי אנשים שלא פתחו ספר חולקים על גדולי תורה
לגדול הדור החדש10.03.24
במקום ששכיחא היזקא לא סומכים על הנס.
משה10.03.24
כתבת שטות הכי גדולה בעולם. תלמד קצת תורה ואל תשען על מקל רצוץ
חכימא10.03.24
איפה הייתה התורה בשואה? ואל תגיד לי בלי התורה היו מתים 10 מיליון, כי אם אפילו מיליון אחד נהרג אין פה הגנה ואין הצלה!
די לשקר הזה, התורה שכרה בעולם הבא10.03.24
93
רעיון מצויין בבקשה תפטרו אותנו מעולכם
יעל10.03.24
92
הוא סיפר שאפילו פוטין הגוי הבין שהתורה שלנו היא זאת ששומרת עלינו אלפי שנים וחבל שלא מבינים את זה פה אחינו היהודים
יחיאל10.03.24
91
את הדברים האלה שאמר הראשלצ כבר אמר אביו אז לכל החכמים פה שמקשים קושיות אביו ידע את כל התורה על בוריה כולל הכל ובכל זאות אמר את הדברים האלה
בנצי10.03.24
90
ובכן, התיאוריה הזו כאילו לומדי התורה מגינים על ישראל חטפה מהלומה רצינית ב-7.10.
יעל10.03.24
89
האחיכם ילכו למלחמה ואתם תשבו פה?!
אריאל10.03.24
88
חד משמעי !!! לומדי התורה לא יגויסו!!!
צוריאל 10.03.24
87
מי שלא לומד תורה ובאמת עובד את השם לא יבין בחיים את הדברים של הרב יצחק יוסף...
דוד10.03.24
86
אם אפשר ללמוד רפואה המון שנים ולשרת בצבא אז אפשר ללמוד תורה ולשרת בצבא.
יורם10.03.24
אם טייסים לא הולכים להיות טנקיסטים וגם שקמיסטים וגם ב8200 תבין שכל אחד אמון על החיל שלו… יא כוכב
יוחנן10.03.24
תורה זה לא מקצוע, התורה היא חיינו ואורך ימינו ובה נהגה יומם ולילה, ובחרת בחיים...
ישראל10.03.24
הצבא חשוב יותר מהרפואה. הצבא לא חשוב יותר מהתורה.
פנחס10.03.24
85
האם הרב הראשי מודע כמה חיילים יצאו מכשירות? כמה כבר נהרגו וכמה נפצעו? מי ימלא את החסר? מעולם לא היתי עצוב כל כך ומזועזע שהרב הראשי שלי יאמר דברים כאלו מחלישים. אני פשוט קורא ובוכה.
רפי09.03.24
חבל, אתה בוכה מבורות, אם היית משקיע קצת ולומד מה מגן עלינו באמת היית שמח ועוזר לו.
יוחנן10.03.24
רפי אחי היקר ! האם הינך יודע כמה חיילים חסר לעולם התורה ? מי ימלא את החסר ? גם אנו קוראים ובוכים שלא מבינים אותנו, אם היה יותר תורה בעם ישראל לא היו חיילים בצבא שיוצאים מכשירות לא היו נפצעים ולא היו נהרגים היו יוצאים למלחמה ולא היה נופל שערה משערות ראשם, כך היה בהיסטוריה !
ישראל10.03.24
הרב צודק בכל מילה, לך לחיילנו שבעזה ותשאל אותם מה הם או רים על לומדי התורה הם יגידו לך פה אחד שהם צריכים את הלימודים שלהם וזה מה שמחזיק אותם שם, אין מה לעשות אולי כלפי חוץ זה נראה תמוה אך זאת האמת אלו שלומדים מגי ים על חיילנו ועוטפים אותם בשמירה. ויש לי 2 בנים בעזה.
יהודה10.03.24
84
לצערי גורם לחילןל השם וחטא המרגלים המואס בארץ. וזה עוד הרב הראשי של המדינה . גלותיות במיטבה
עופר09.03.24
83
מצד אחד כואב לקרוא את התגובות מצד שני מעודד- אוהבי ה' ימאסו. זה באחרית הימים. אז אנחנו רגע לפני הגאולה. העיקר שנגאל בחסד וברחמים.
ימות משיח09.03.24
82
עזרת ישראל מצר
החשמונאים היו משבט לוי...09.03.24
81
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה? (במדבר, פרק לב)
ברוך09.03.24
80
לומדי התורה הם שבט לוי. אני עומד בתור במחסום כמות החרדים והערבים שעוקפים שם היא לא הגיונית. זה ממש לא נושאי התורה ושומעי לקחה. ולא חרדים לדבר ה'
החרדים הם לא שבט לוי09.03.24
אה הבנתי, אז אתה שבט לוי..עכשיו הגיוני יותר..חחח
שואל10.03.24
למה לקשר בין שני דברים לא קשורים? קצת לוגיקה יקירי. פתח רמבם,תלמד הגדרה של שבט לוי ואז תדבר
יוחנן10.03.24
79
מי שמגיס בחור שיצא מישיבה קטנה בכפיה זה פשוט לפגוע בנפשו אחרי כול ההסתה והשינאה שיש היום בעולם ללומדי תורה והמושגים אחרים בתפיסה
אברהם ממש09.03.24
78
נפתחה קבוצת הדסטארט. 1,000 החרדים הראשונים הקונים כרטיס בכיוון אחד - יקבלו 100% החזר. נא להזדרז.
יואל09.03.24
תפסיק לזלזל בתורה, זה היהלום ששומר עליכם , מה לעשות שאינכם יהלומנים שמבינים ביהלומים, ונראה לכם שזה זרקור... זה בורות !!!
ישראל10.03.24
77
רובנו מסכימים שאלה שכבר לא חרדים בהגדרתם שיתגייסו ויותר מזה שגם אלו שהם ככה ככה גם הם ישולבו בארגוני חסד חרדים בצורה רשמית כמה שעות ביום או שבוע או כל פיתרון אחר. אבל לא לשכוח שברור שלומדי תורה הם שמגינים אלינו וגם אם הם יצאו לקנות פיצה בצהריים
ז'ורז'יניו09.03.24
76
אין דבר חשוב בעולם יותר מלימוד תורה, ולכן אם ימנעו מבני התורה ללמוד תורה ומה שיגורם להם להמשיך ללמוד תורה זה לעזוב את הארץ זמ מה שיהיה צריך לעשות. מי שלא מבין את הדברים הוא פשוט בורררר....
עלום שם10.03.24
75
כן זה רק שבט לוי..... מי שלוי מהחרדים באמת פטור .....
james10.03.24
הרמב"ם כותב שכל מי שקיבל עליו עול תורה וכו' הרי הוא קרוי שבט לוי וקדוש יאמר לו (אף מי שאינו משבט לוי הביולוגי)
ישראל10.03.24
74
שהערב רב יעזבו-לא לפחד מכלום ד' ידאג לנו והתורה תמשיך לעולם
לא עוזבים את ארץ ישראל נקודה10.03.24
73
דוד המלך לא למדתי תורה.
בושה לנו10.03.24
72
למה החשמונאים, רבי עקיבא ושאר הרוגי מלכות מסרו נפשם כדי להישאר בארה"ק למרות שאסרו עליהם לקיים מצוות?
יהודה10.03.24
71
ַויֹּאמֶר מָרְדֳּכַי לְהָשִׁיב אֶל אֶסְתֵּר אַל תְּדַמִּי בְנַפְשֵׁךְ לְהִמָּלֵט בֵּית הַמֶּלֶךְ מִכָּל הַיְּהוּדִים: כִּי אִם הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישִׁי בָּעֵת הַזֹּאת רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים מִמָּקוֹם אַחֵר וְאַתְּ וּבֵית אָבִיךְ תֹּאבֵדוּ... (יג-יד)
אחת10.03.24
70
הרב יצחק יוסף ישר כח !! ללא פחד ומורא כנגד כל עמי הארץ כולם אחריך
דעת תורה 10.03.24
69
על מי היא שומרת על חרדים או חילונים ? ודאי שעל חילונים !!!
תורה10.03.24
68
המדינה בכלל לא רוצה שהצבא יתנהל באורח חיים חרדי,,, כי אז הם לא ישלטו עליה ועל ההחלטות בה, המצב היום בצבא הוא שמי שנכנס חדרי יוצא חילוני... אי אפשר להישאר שם עם האידישקיט. ולכן אפילו מי שלא לומד תורה אם הוא חי חיי תורה ויראת שמים אסור לו להתגייס...
חיים10.03.24
67
זו לא בעיית גיוס . יש לנו במדינה מלחמת דת.
חייל מילואים10.03.24
66
לומדי התורה הם באר הזהות היהודית שכל אחד ואחת מאתנו ענף, פרי, עלה, עלה נושר שנפל קרוב לעץ או אפילו רחוק ממנו ושייך אליו – זוהי תרומתם הלאומית – אסור לנו לייבש את הבאר!
אחד העם10.03.24
65
הרב צודק. אבל בטוח שתורה כמו של הרב רק מזיקה.תורה שיש בה ביזוי תלמידי חכמים והתנשאות. היא רק מזיקה
שלמה10.03.24
מזדהה עם הדברים של הכותב כאן
שלום10.03.24
אתה חצוף. מבזה תלמיד חכם ויהיר. אין לך טענות אמיתיות אז אתה מקלל?
יוחנן10.03.24
רשע מרושע אין רפואה למכתך
פיני10.03.24
64
בואו נגיד את האמת אנחנו אוכלי חינם, נותנים לנו כסף לכוללים,לא מסכנים את חיינו מה רע לנו לחיות על חשבון אחרים. שציבור הדתי לאומי יתגיס אנחנו רק נלמד... נו אז מה אם שבט לוי היה 2 אחוז מהעם ואנחנו הרבה הרבה יותר
רחל10.03.24
שיהיה לך בתאבון, תאכלי חינם עד מחר, רק תעזבי אותנו בשקט ואל תשחקי אותה חרדית…
רחל הרעבה10.03.24
63
אדרבה!! בבקשה שיעזבו!! זה יהיה נס!! הלוואי!!!
אספקלריה 10.03.24
62
ברוך ה' דברים ברורים כמו שצריך. תודה רבה לגדול הדור.
יוחנן10.03.24
61
לאן הרב ממליץ לנסוע?
עוד יהודי10.03.24
60
שלום ולא להתראות....
אפרת10.03.24
59
כדי להראות טוב בעיני העולם זה מדינה של רשעים ארורים כל ה120 חברי כנסת כוללים המפלגות של החרדים
המדינה שלוחתת את החיילים למות 10.03.24
58
חד משמעי צודק הרב
אבי10.03.24
57
לא כל חרדי לומד תורה בישיבה הנושרים שיתנדבו בשירות לאומי או שיתגייסו לצבא ושהמדינה מצידה תספק את דרישות האדם החרדי מכל הבחינות ושלום על ישראל כל אמירה נוספת בעיניין משחקת לידי מי שרוצה ליצור פירוד בעמנו
אור10.03.24
56
מה הבעיה לעשות יחידות גלאט כשר למהדרין עם תפילות ושיעורי תורה מגיל 25 לרווקים או מיד אחרי נישואין לשנה וחצי מסירות נפש עבור שמירת ישראל וקידוש ה' אדיר. ואהבת: שיהא שם שמיים מתאהב על ידך (יומא פו.)
ניר10.03.24
תשאל את הרמטכל, מבטיחה לך שאם היתה סביבה יותר שמרנית ומכבדת היו יותר חרדים מגויסים אבל אולי זה משמים כדי לשמור על לומדי התורה בישיבות
אין בעיה10.03.24
55
מה שהרבי מסאטמאר צעק לפניי עשרות שנים עכשיו מתחילים לקלוט
חסיד סאטמאר10.03.24
54
הרב יוסף צודק, בדרך הטבע אין עתיד למדינה, אם חיזבולה כאמאס ופאטאח בסיוע אירן יתקפו בבת אחת, שהשם ישמור מה שיהיה, ואם נקריב את עולם הישיבות הרי לא יהיה עתיד לעם ישראל חלילה
יואל10.03.24
53
חשבתי שהאתר הזה מייצג את את הציבור החרדי אבל לצערי אני רואה כאן תגובות של אנשים עמי ארצות שמרשים לעצמם לתת ציונים לרב הראשי לישראל. שוטים שבעולם! לא תסור מכל אשר יורוך ימין ושמאל
ניו יורקר 10.03.24
לא נותנים ציונים אבל תורה היא וללמוד אני צריך. מותר לשאול על דברי הרב שליט"א כשיש רבים וגדולים אחרים שחולקים עליו. לעזוב את הארץ? איפה שמענו על דבר כזה?
יאיר10.03.24
52
אין לאן לברוח
דוד10.03.24
51
אתם לא שבט לוי. דיי להוציא את הרמבם מהקשרו. וגם לא מדובר על מלחמת מצווה אלה על חובת הגנה.
כע10.03.24
חחחח
יוחנן10.03.24
50
חברים זה לץ עם תעודות חבל לזלזל ברבנים
ילקוט יוסף ai 10.03.24
49
כיום יש 66 אלף פטורים של "תורתו אומנתו" דמתקראין שבט לוי. האם כולם באמת שבט לוי? כולם מקפידים על 3 סדרים שוקעים באהלה של תורה? כי אם לא, אזי מדובר על משתמשין בתגא חלף. שורה תחתונה כולללללם יותר שקרוב למחצית מה"לומדים" הם שבט ראובן ולא שבט לוי.
בועז10.03.24
48
לצערי הרב מדי פעם יש להם התבטאויות לא ראויות בפרט עכשיו בעת מלחמה כשחיילים נהרגים ואמהות לא ישנות בלילות
הגיע הזמן לרב ראשי ספרדי לא ממשפחת יוסף 10.03.24
47
אני מגנה כל דיבור נגד הרב פה זה מזעזע לראות אפילו בעין! אז כל מי שהפגין בבלפור לסרב פקודה עכשיו מפגין נגד החרדים שלא מתגייסים איזה עדריות! מה שנקרא לכו לחפש עבודה
יעלי10.03.24
46
סוף סוף דברים אמיתיים ונכוחים
נתי10.03.24
45
❤️ אמת לאמיתה
קץ חי10.03.24
44
תהיו רגועים אלה סתם דיבורים גיוס שמגיוס אף פעם לא עשינו צבא וגם לא נעשה מקסימום שיוציאו חוק נעשה להם את כלא 4 שטיבלך
אנחנו נשארים בארץ !!10.03.24
43
אני מתחיל לאסוף תרומות לעזור להם להסתלק
מנדל10.03.24
42
אני מכיר הרבה אברכים ותלמידי חכמים שגם לוחמים במלחמת המצווה
גם וגם10.03.24
41
אלף למטה אלף למטה לכל מטות ישראל פירש רש"י לרבות שבט לוי
חש10.03.24
40
הרב יצחק יוסף הדלת פתוחה לכל מי שרוצה לעזוב הרביצחק יוסף אתה מוזמן לעזוב.ברומא יש לך מקום שם כבר מכיר את המקום עם האפיפיור...השם פשוט מוקיע אותכם מארץ ישראל.לכאורה.ונוסף הרבה הרבה קליפות .השם ירחם עלינו.
גאולה10.03.24
39
אם כבר הוזכר שבט לוי הרי במלחמת מדין רש"י כותב אלף למטה -לרבות שבט לוי .דהיינו בנוסף ללימוד תורה השתתף שבט לוי בפועל במלחמה.
חיים10.03.24
38
מי קבע שתלמידי הישיבה הם שבט לוי?אולי שבט ראובן?
עובר אורח10.03.24
37
שכח להגיד ששבט לוי גם לא נוחלים נחלה בארץ
איציק10.03.24
36
איזה לימוד ייחשב למסור נפש עבור התורה , חייל בעזה זה פשוט הוא נלחם ביודעין שהוא יכול למות איך אפשר למצוא לימוד שמשתווה למסירת חיים במלחמה ללימוד תורה ? הלומד צריך להיות צמוד לספר מהבוקר עד הערב עם הפסקות קצרות למחייה
חיים10.03.24
35
צודק צודק צודק!!!
ציעטי10.03.24
34
אין הכרח לרדת מהארץ, אין אפשרות לכפות גיוס, ואין בתי סוהר לאכלס אלפים.
יאיר10.03.24
33
על הטענה על המצוה להתגייס, אשיב:גם מצוות מילה ,חשובה,והדין ללא חולק הוא ,אם מתו אחים מחמת מילה, אסור למול, כמה אחים מתו רוחנית מחמת הגיוס?
דוד10.03.24
32
נסיעה טובה! נשמח לעזור באריזות
מיכל10.03.24
31
תעזבו כבר
בלי10.03.24
30
במלחמת מדיין אומר רש"י השתתף גם שבט לוי .נא לבדוק.
שי10.03.24
29
לאיפה בדיוק התכוון כבוד הרב שיטוסו? לאמריקה ?לאנגליה? אולי למרוקו או תוניסיה? מי יסכים לקבל אותנו בחוץ לארץ ?
ירון10.03.24
28
התוכן לא מה שחשוב פה! אנחנו נמצאים במלחמה ובשאר המגזרים נהרגים לנו אחים. החרדים צריכים להביע יותר סולידריות. אפשר להגיד את האמת שלא מעוניינים להתגייס. אבל לבא ולאיים שתצאו מהארץ? בושה! חיילים פה מתים למען הארץ ולכם לא אכפת מארץ ישראל.
אדיר10.03.24
27
חבל שלא מעלים את תגובתו המלומדת של הרב שמואל אליהו
דוד10.03.24
26
תעזבו כבר תקבל גם עזרה כספית מה אתם תורמים . פרזיטים
מהגר10.03.24
25
בהצלחה
יכול להיות שלחילונים ימאס לממן10.03.24
24
אני גר בצרפת (הקהילה הגדולה באירופה) וכאן רוב היהודים עובדים (ק״ו הספרדים). אם אתם מספיק תמימים לחשוב שאיזושהי מדינה מעוניינת במאות אלפי בטלנים אתם עוד יותר תמימים ממה שתיארנו…
שמחה בונים10.03.24
23
צריך להתחיל להערך לעזיבה, גיוס כספים, לוגיסטיקה, קבלת אשרות שהיה במדינות אחרות, הכל. לא נוותר וצריך להיות מוכנים כבר מעכשיו
לעזוב עכשיו10.03.24
22
שאלה לחרדים, מדוע מתאמצים לשכנע? הרי אי אפשר לכפות גיוס,להחזיק נשק או לעמוד דום,אין בתי סוהר, מאה תלמידים כבר נאסרו למשו שם בשמחה, לא תצליחו לשכנע,
יצחק10.03.24
21
א וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-יְהוֹשֻׁעַ, אַל-תִּירָא וְאַל-תֵּחָת--קַח עִמְּךָ אֵת כָּל-עַם הַמִּלְחָמָה, וְקוּם עֲלֵה הָעָי; רְאֵה נָתַתִּי בְיָדְךָ, אֶת-מֶלֶךְ הָעַי וְאֶת-עַמּוֹ, וְאֶת-עִירוֹ, וְאֶת-אַרְצוֹ. ב וְעָשִׂיתָ לָעַי וּלְמַלְכָּהּ, כַּאֲשֶׁעָשִׂיתָ לִירִיחוֹ וּלְמַלְכָּהּ--
דב10.03.24
20
צודק במאה אחוז. אין מה להיות במקום שיהודים רודפים יהודים ,סתם בשביל פוליטיקה זולה .
אני10.03.24
19
ואיפה המדינה שתסכים לקלוט את כולם?
עזרא10.03.24
18
כמו ילדים מפונקים שיודעים רק לקבל, וכשמבקשים מהם קצת לתת בחזרה הם בועטים ומאיימים. עדיף שנכניס לעצמינו טוב טוב לראש: אף מדינה לא מחכה לנו, ואף מדינה לא שופכת תקציבים על קהילות אדירות שמדמיינות ש׳מגיע להם׳!
חיים בסרט10.03.24
17
אל מי אתם מאיימים ? יש עוד מקום בעולם שהתקבלו תקציב כדי ללמוד? לכו ואל תחזרו כפויי טובה
ישראל11.03.24
16
לשבט לוי מותר להשתתף רק במלחמת אחים שנאמר "הרגו איש אחיו"
אנוכי11.03.24
15
מי יתן לצאת? ממש גאון, ה' ישמור! איזה שטויות! ראשל"צ מדבר כמו גיבור קפלן בהפגנה...
רר12.03.24
14
ישנו דבר משותף בין החמאס לבין הגר"י יוסף שניהם רוצים (כל אחד מסיבותיו ) שלא יתגייסו לצבא ומעונינים שיהודים ירדו מהארץ (כל אחד מסיבותיו)
אבי13.03.24
13
מי אתם שתפתחו את הפה נגד רב קדוש???!!!!!
צוריאל 13.03.24
12
אשמח להשתתף כספית בפינוי לחו'ל. יקל על המדינה
ציון10.03.24
11
אם כבר יצטרכו לרדת מהארץ ישנן מספר בעיות : 1. איזו מדינה תקבל אנשים שאינם עובדים . 2. בחו"ל אים הקצבות ותמיכות 3. קיימת אנטישמיות 4. קיימת התבוללות גבוהה .לא רציתם את תלמידכם בצבא תקבלו אותם במכללות ובאוניברסיטאות בחו"ל בתוספת הפתעות של נישואי תערובת ויציאה בשאלה.
אבי10.03.24
10
חייבים להוריד אותו מהתפקיד שלו למה אנחנו משלמים לו 75000 שקלים לחודש? יש מקום בחו"ל עם פינטו האחרים קבוצה של בטלנים ופחדנים חייבים לעשות בדיקות פתע בישיבות לבדוק מי נמצא או לא די לחילול ה
הרב יוסף10.03.24
9
מישהו צריך ללחוש לרב יצחק יוסף שהעובדה שהוא מתבטא בבוטות כמו אביו לא תעשה אותו גדול כאביו...
זאב זאב10.03.24
8
זה יפתור את כל הבעיות של העם ובמדינה. לא נצטרך לבזבז חצי מהמיסים על בטלנים, לא נצטרך לממן כשרויות והזיות, נוכל לנסוע בשבת סוף סוף, יתפנו מיליארדים מכספי הציבור לטובת אשכרה לקדם את המדינה. ממש אשמח לעזור בכל דבר כדי שתטוסו מכאן, זה יציל פה הכל. רק תלכו ואל תחזרו. כל הכבוד לרב זה רעיון מעולה.
כן תטוסו!!10.03.24
7
עכשיו תיראו את הערב רב עם הכיפות הסרוגות רוקדים מעורב מתיחדים איסרו נידה וכו זה מותר להם כי ההורמונים מתירים להם כך הם מתנהגים בלי רב בקיצור.ערב רבבבב
הרב הצדיק10.03.24
6
1- הו לא! 2- ומה יקרה שם אתם חושבים..?
מושיץ10.03.24
5
כרטיסי טיסה הנדלן יצמח והחילוניים ישמחו
מאיר10.03.24
4
בתחילת המלחמה היו הרבה חרדים שהתנדבו מה שהיה נראה מוזר עד המלחמה היו הרבה חרדים שהשתמטו כי נח להם. כיום מדברים על "שילוב חרדים בצבא" מי שלא לומד - שיעשה צבא ומי שלומד- שימשיך ללמוד. אבל מה שקורה כאן- מתחילים לדבר על כולם שילכו לצבא. אל תדברו בשם כל החרדים- המצפון מייסר אתכם ? קדימה תתגייסו
הסברה 10.03.24
3
לעזוב לאן? גם אם יש מקום שיקלוט חרדים - איזו מדינה תממן ישיבות, גני ילדים, וחינוך פרטי (לא מפוקח על ידי המדינה) כמו ישראל? מהרב הראשי צריך לצפות שלא יעמוד על הבמה וישקר.
איום סרק10.03.24
2
נניח לומדים, ומה עם אלו שלא לומדים???????????????גם נכללים בשבט לוי????????????
שבט לוי10.03.24
1
איזה חילול השם בזמן שחיילים נהרגים בקרבות. החילוניים ישמחו לקנות לכולם כרטיסי טיסה..
ישראל10.03.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 14:26

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 11:03

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10:37

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

כל מה שצריך לדעת

רווח, הפסד וכאב | השתחררתי אחרי 200 יום במילואים, זה מה שחוויתי שם - כחייל חרדי

מנדי אושר | 09.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם