כיכר השבת

רגע לפני הרעלה

לא מדובר עוד בתקנות ייחודיות של גור, ולא רק באסתי ויינשטיין. אלא באותם תקנים ונורמות חברתיות שהשתלטו על המגזר, בכפייה, כשרבים מהם משפילים ומדכאים את היקר לנו מכל את הזהות העצמית האישית. אלו הן הנשים, הרגישות והטובות (טורים)

260
אריאלה פישר | כיכר השבת | כ"ד בסיון | 30.06.16
רגע לפני הרעלה
(באדיבות המצולמת)

אנו עומדים פעם נוספת לפני ימי בין המצרים. שוב באופק אבל, שוב צום. אם לא יבוא משיח, שוב נמצא את עצמינו בתשעה באב בפעם האלפיים ומי יודע כמה. בבכי על זכרה של ירושלים העיר הקדושה שחרבה, החורבן שעל מנת למנוע שכחה חכמים קבעו לנו במסמרות ימים ושבועות ארוכים מלאים בהנהגות אבלות לזכר ימים שבהם היתה היהדות במלוא תפארתה וגדלותה. ושמתוך הצער תתעורר הכמיהה הגדולה לגאולה.

אלפיים שנה אנו שומרים על ייחודנו, אולם בימינו הגיעה החרדה מפני התערבות זרה לכדי אבסורד, המגזר החרדי המתאמץ שלא להיטמע אל תוך התרבות המקיפה וערכיה הזרים, נציגים ועסקנים חותרים לאוטונומיה מגזרית ומתבדלים באימה מכל סרך איום ואיום סרק. והסכר מפני החרדה נבנה מדמעותיה של אישה.

אמא, אישה, רעיה, אחות ובת. לכל אדם חרדי מצוי יש דמות אישה שיש לה חשיבות בחייו. אישה שפועלת במרץ, במסירות, דואגת לכל מחסור, מפתחת קריירה, וכל זה במטרה ובאמונה בדרך התורה ובמאמץ לתחזק בית יהודי יציב ואיתן לדורות הבאים. אישה מעצם מהותה היא מקור החיים.

אסתי ויינשטיין ז"ל היתה אותה אישה. מכבדת הוריה, משתדלת באורחותיה, נחמדה לחברותיה. אסתי, עם מילות התהילים השזורות בפיה, של אמונה פשוטה והיא כמו כל אישה חרדית, רצתה להיות הבונה והיסוד לבית של תורה. אסתי ז"ל שנפלה חלל ונדרסה במרוץ הפחד, מייצגת באופן קיצוני ומזעזע תופעה רעה וחולה המצויה במערכת המפוחדת וחסרת האמון המתהווה במגזר החרדי. ובעוד היא שילמה את המחיר הגבוה של נטישת קהילתה ומשפחתה ובסוף מותה הטראגי, רבות הקורבנות שנותרות באלמוניות כיוון שלא נקטו בצעד דרסטי ומרעיד לב, אלא נשכו שפתיים והמשיכו וממשיכות עדיין לשאת בעול בשקט.

רבים וטובים מבני המגזר החרדי מכל העדות והחוגים, בחייהם היום יומיים, כל כך רגילים לטובות ההנאה שמופקים מהאישה ששוכחים שמדובר בבת אנוש, עם רגש, עולם פנימי עשיר, מחשבות ודעות. אישה שזקוקה ליחס, לכבוד והתחשבות. שוכחים בקלות ראש את שנאמר בתלמוד "רב אמר, לעולם יהא אדם זהיר באונאת אשתו (= שלא לפגוע באשתו). מתוך שדמעתה מצויה, אונאתה קרובה" (בבא מציעא, דף נט ). מלמד אותנו רב: "היא בוכה בקלות, אז זוהי אחריותך להיות זהיר ביחס אליה". אתה מחויב לדאוג לכך שלא תעשה דברים או תאמר דברים שעשויים לגרום לה לסבל.

יטען הגבר כי זה טפשי. היא קטנונית ומגיבה בצורה לא הגיונית וחסרת פרופורציה. קצת ביקורת בונה מעולם לא הזיקה לאיש. בסופו של דבר היא תתגבר על זה. אך התלמוד אומר כך: אם היא מרגישה פגועה, זו אחריותך, כיוון שדמעותיה ורגשותיה חשובים, ועליך הגבר מוטלת האחריות המלאה למנוע זאת, המינימום שבמינימום. לא על האשה להיות גיבורה ולסבול בשקט גם את התנשאות הגבר עליה.

ההרגשה הרווחת במגזר היא, שהנשים נדרשות לתרום את המקסימום, לשאת בעול החברתי, להקים בתים. אך כשמדובר ברווחתה האישית, כבודה בציבור, דיעותיה האישיות, רצונות וכישורים, היא ניתנת בידי הגברים למרמס בעידוד אם בפועל ואם בשתיקה של בריונים באיצטלה של עסקנים. לא מדובר עוד בתקנות ייחודיות של גור, ולא רק באסתי ויינשטיין. אלא באותם תקנים ונורמות חברתיות שהשתלטו על המגזר, בכפייה, כשרבים מהם משפילים ומדכאים את היקר לנו מכל את הזהות העצמית האישית. אלו הן הנשים, הרגישות והטובות. אותה חברה, במקום לגונן, לרומם, ולכבד מותירה נשים רבות לילות ארוכים עם כריות רטובות. לאחר הלידות, הטיפול השוטף בבית, במשפחה, הכנות לחגים, והפרנסה, ועוד ועוד. אין שום סיבה שאישה מיוחדת כזאת תרגיש סוג ב' במגרש החרדי על לא עוול בכפה. לא יתכן שירמסו את כבודה בלא שיינתן לה הזדמנות להביע קול.

המצדדים עם התופעות האלו ודאי יצדיקו אותם, בטענה שזה לטובת האישה, כלומר ימצאו הצדקה חולנית לתופעות מדכאות ומשפילות ועדיין איני מסוגלת להבין, באיזה יקום זה לטובתו של מישהו? ממתי השתקה של אדם היא כבודו? מי שמך לשפוט ולחרוץ דין של אדם, ועוד כזה שמפרנס ומנהל הלכה למעשה את הבית שלך? כל כבודה בת מלך פנימה? יש לכם מושג בכבוד? מהי פנימה? אולי בכלל הכוונה לעטוף נשים בצלופן ולנעול אותן בחדר? שמא השלב הבא יהיה לאלף אותן למטרות תיפקודיות בלבד, לחסום את פיהם לחלוטין למען האינטרסים של העסקנים.

עזות הפנים הקולקטיבית של בעלי הכח מקבלי ההחלטות לתת לנשים לבצע בפועל את כל העבודה השחורה של קיום המציאות החרדית המוכרת לנו, שבזה אין ספק שהן הטובות ביותר. ולמנוע מאידך את כניסתם לעמדות סמכותיות ובעלות כח להחליט, מקום השמור לצערנו לעסקנים אופורטוניסטיים בינונים מקושרים ובעלי שמות המשפחה הנכונים. מקבלי ההחלטות הבלעדיים של כלל המגזר, שטובת הנשים (שזוכות למעמד פועלים בקושי) לחלוטין אינו לנגד עיניהם, וספק גדול אם טובת המגזר ככלל נמצא ברשימת האינטרסים שלהם!

האם לטובתינו בנות המגזר נכון להתכחש לכישורים שלנו, ליכולות, לשכל שלנו, לשאיפות העצמיות, להתכחש לעוצמותינו? האם הקב"ה עשה טעות בבוראו אותנו עם כישורים אלו, שנטע בנו מוח חושב. כשאנו נאלצות להתחבא ולהיות מוברחות ומוסתרות מהציבוריות החרדית?

בימים אלו רבו קולות החימה והזעם כלפי הציבור וההנהגה הגוראית, בעת מסע ההשמצה ברשתות בעקבות המקרה הטרגי של אסתי ז"ל שכוחה לא עמד לה להתמודד במלחמה בלחץ ובדורסנות. אך חץ הכעס והתסכול צריך להיות מופנה גם אילינו למיינסטרים, עלינו לדרוש ולבצע שינוי, לפתח יתר רגישות כלפי האישה החרדית, הן בתוך הבית פנימה והן ברמה הציבורית הכללית. אחרת החברה החרדית תמשיך בהתנוונות ותתפרק. זאת הדרך היחידה לתיקון.

אתם שנתתם בידינו את האחריות המלאה על כל ההיבטים הטכניים של אורח החיים החרדי, והשארתם לעצמכם את שימור הצד הרוחני לבדו במלואו, אל תעשו שקר בנפשכם לעצור אותנו כאשר מגיעים הדברים לעמדות של קבלת החלטות שנוגעות גם לחיינו.

כאמור, אישה שמחה=בית שמח. האישה החרדית כיום היא במצב הישרדותי. אט אט ישנן אמיצות שיוצאות, מעיזות, מדברות, אך עדיין יש הרבה מאוד כריות רטובות. לו רק תהיה כתובת נשית, ייצוג של נשים במרחב הציבורי ובגרעיני ההחלטה, במפלגות החרדיות, ובשאר מוקדי הכח, או אז נוכל אט אט להביא לתיקון המעוות ואלי נביא לסוף ימי היגון והאבל ולחזון אחרית הימים.

אריאלה פישר, אם לארבעה ילדים, פעילה חברתית וחברת "נבחרות" - נשים חרדיות לייצוג שוויון וקול.

260 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
168
שקריות חד משמעי. לגופה של דבר את נשמעת ממש ריפורמית.
ישראלי03.05.18
167
אחת מאלף לא מצאתי. מוצא אני את האישה מר ממוות. מצא אישה מצא טוב/ מצע טוב חח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה המלך17.08.16
166
ולכן הוחלט לעטר אותה - על דעת הרבנים - בעיטור הכבוד שהיה עד עתה שמור רק לגברים במגזר, והוא - להיות 'נהגת אוטובוס'!!!! ( :
אגד03.07.16
הייתי רוצה להתבטא בחריפות אבל מאידך אין טעם לפגוע בכבוד האתר. אומר לך בציניות שעל "חכם" שמסוגל לכתוב את השטויות שכתבת חייבים לברך בשם ומלכות "ברוך שחלק מחוכמתו לבשר ודם".
חנה מבני ברק03.07.16

הצגת כל התגובות

165
מילותייך המתקתקות נוטפות ערס ושנאה אדירה, מגיעות ממקום נמוך כ"כ. חלש. קטן. מצומצם. ונחיתי. את אישה קטנה. קטנה וסובלת. רע לך וקשה, ואת מרטיבה את כריתך בלילה. אבל מדוע אריאלה? הרי את אישה מתקדמת ומשכילה, בוחרת ונבחרת, ואף כותבת בכיכר השבת. ואו. כפיים. הכללת והשחרת ציבור שלם בצורה מעוותת במילים קטפתיו
נטע10.08.16
164
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום חונן09.08.16
163
סוף כל סוף מעיזים לכתוב את האמת די לטאטא דברים מתחת לשטיח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סימה 20.09.16
162
אני לא מהמגזר החרדי ובכלל ולפי כמות הארס והשנאה לכתבה יש אמת בדבריה. כמובן שישנם בתים ובני זוג מאושרים בדרכם ובאמונתם. וישנם הרבה בתים אחרים שהנשים הן רק נשים ותו לא
צילה30.07.16
161
בתור אחד שעוסק גם בקירוב..ומכיר המון זוגות חילוניים מבוססים.. ושומע מהם את הקינאה וההערכה לכבוד שאנו בחברה נותנים לאשה. או שהמאמר נכתב מהפן האישי..... או שהכותבת מנותקת ממה שקורה בחוץ...מה שברור שאין קשר בין ציבוריות לכבוד האשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל26.07.16
160
הבאה בתור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוטיסטית02.08.16
159
את כל כך חלשה ומסכנה, ההיפך מהכוח הנשי הרווח. ככה זה, כל המסכנות בוכות והנשים העוצמתיות עסוקות במה שחשוב באמת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית01.08.16
158
על פי מה שכתבת נראה שאת סובלת בחייך. עיזבי את בעלך ותחיי חיים טובים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נאור31.07.16
157
כולנו יודעות שיש אמת בדברייה מנ לעשות האמת כואבת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה31.08.16
156
וברוך השם שיש רק כזה כמות שלא חרדקיות בתוכינו .את פשוט מטומטמת וחושבת שכלונו כך. לכי לטיפול. ועזבי אותנו לנפשנו כי אנחנו פו בבחירה והכי טוב לנו כך .עיני ערך אחותינו במדרכה ממול! פשוט סובלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לבנת25.07.16
155
מי שבאמת בן תורה אישתו מאושרת!!! הוא הכי מכבד את אשתו וזה מנסיון אישי....
משהי14.07.16
154
ומתוך 1900 הקולות שבחרו בכן, רק 300 היו מהאזורים החרדים.
אתי05.07.16
153
למה לא פירסמתם לגבי פיאות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית 22.08.16
152
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם24.07.16
151
שהביאוני לחרפת רעב ועוני מתמשך חבל שלא הלכתי לצבא היום הייתי לבטח בעבודה יותר טובה מאשר 3650 שקל בחודש מסידור מדפים בסופר. תודה לכל ממשיכי המסורת מאירופה. רב גדול אני לא אהיה אבל עני ואביון לצערי כן
רפי06.07.16
150
עצוב שאת מכלילה ולא רואה את מצבם של הנשים החילוניות אם את בטוחה שהם יותר מאושרות -תלכי לבדוק.
אישה מאושרת06.07.16
149
אז אצלכם המצב טוב? תגידו תודה לקב"ה. מה אתם מתווכחים? יש עובדתית כאלו שאצם זה המצב! האם אלו רוב? מיעוט? זה לא משנה כ"כ. התופעה קיימת. תופעה שהגבר לא לוקח אחריות והכל נופל על האישה והיא קורסת תחת העול. באור למה מישהי בכזה מצב תגיב בצורה חסרת סבלנות לכל מיני תקנות כשנבחרי הציבור שלהם נכשלו אפילו לייצר
יצחק05.07.16
148
נכון זה זבאה כל הסיפור הזה עד דמעות אבל אל תישכחו את כל ההרצאות שלה בארגון הילל ומה שלא ברור כאן הרי זה ברור ש יש אלוקים ותורתו אמת אז איך זה הגיוני שאחרי 7 בנות היא חוזרת בשאלה איךך ??? אבל מסובב הסיבות ובואו ניקרא תהילים ונעשה מעשים טובים לעילוי נישמתה !!!!!!!!!!!
+חדוה טובה04.07.16
147
אני ממש לא מזדהה איתך, סורי
אישה 03.07.16
146
הרעיון הקטן שעומד מאחורי זה נכון והגיוני. נעשה פה ניפוח של הדבר והגזמה. תוך שימוש במילים מפוצצות שלא באמת באות להתייחס לנושא הכאוב של תקנות גור. ודומיהן. אלא נגד הרעיון החרדי-יהודי שקיים בכך שתפקיד האשה הוא לנהל את הבית והבעל ללמוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם14.09.16
145
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך 28.07.16
144
לכל המגיבות פה.. תסמונת שטוקהולם במיטבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה09.07.16
143
תראי לי אישה חילונית אחת שמקבלת מבעלה כל חג מתנות ותכשיטים כמונו... אין מאושרת ממני כשאני יודעת(!) שהבעל שלי חושב רק עלי ולא על כל הדוגמניות שהוא רואה כל היום... מספיק להתמסכן! תתחילו לחיות!
חרדית מאושרת05.07.16
142
לאתר חרדי. זה כן כל כבודה בת מלך פנימה
מד04.07.16
141
יעשו הרבנים חשבון נפש ויתעוררו, תעשה חסידות גור חשבון נפש ותתעורר ותבין שקדושה היא חיי איש ואישה והנהגה הפוכה ופרישות גמורה הרי שזה חורבן והרס כללי, השם יודע למה אדמורי״ם המציאו כאלו תקנות מנוגדות לשכל הישר, קראו נא את הספר היקר שמחת הבית וברכתו וכןהספר החשוב איש ואישה ותחי נפשכם ועיניכם תפקחנה...
צופה מהצד05.07.16
140
מסכנה
טלי203.07.16
139
איך היתה הדת האשכנזית לולא התירו פיאותשיקריות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדיה גאה22.08.16
138
כל מילה מיותרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חומי25.07.16
137
תתביישו לכם שאתם מפרסמים בכלל כזו כתבה!!
רותי06.07.16
136
ראשונים בזריזות, עד ש ''ההלל'' ניקים מגיבים בסוף
בני03.07.16
135
113 קלע אל הנקודה. עוד איזה מקולקלת שתטיף לנו מוסר..יש עוד מקום על החניון באשדוד..אז יאלההה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוד אחד..01.07.16
134
את ועוד כמה משעממות שהחליטו להילחם בגדולי ישראל. המלצה שלי.... תהיו חילונים וזהו!!!! גם ככה אתם מתנהגים בדיוק כמו חילונים... אתם חרדים רק בהצהרה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.08.16
133
ב30 שנה האחרונים המציאו כמה רבנים סוג של עבודה זרה בשם הדת מי שעובד לא חרדי מי שלא לובש פינגווין הוא לא חרדי מי אומרת שלום לשכן מתוך נימוס היא פרוצה תראו איך בחוץ לארץ חיים והכל מתוך נימוס והתחשבות בזולת הרבני והעסקנים הרסו את הדת כולם שקרנים כולם מחזיקים שני טלפונים כשר ולא כשר הכל מזוייף רק מה יגי
ישראלי05.07.16
132
עם המיקום של ים המלח. אני לא יודע עם מי התחתנת אם בכלל... אבל אני מוקף באברכים יקרים שמכבדים את נשותיהם מאד, והרבה מעבר ליחס שמקבלת אשה חילונית. המלצה: תעשי סיבוב רגע לפני שאת מנציחה את ההגיגים והרגשות הפרטיים שלך...
בחור מפעם04.07.16
131
בעול. ותפסיקי לדבר דברים שהם נכונים רק לגבייך ולהכליל את כולם. ההכללות הללו נמאסו והן בהחלט לא מועילות. לא התחברתי לשום דבר ממה שכתבת ואני חרדית גאה שמרגישה כמגשימה את עצמה וייעודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפונית 04.07.16
130
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בדרך אמנון לוי המתוסכל.04.07.16
129
ממש לא מזדהה איתך,סורי
טלי203.07.16
128
מאד פופליסטי לכתוב כזו כתבה לאחר המקרה של אסתי ז"ל. ברור לי שהמקרה של אסתי הוא חריג ולא מייצג. אני עצמי חסידת חב"ד, הגברים שלנו מכבדים אותנו יותר מאשר עצמם, הבעל הוא שליח והאישה היא שליחה, ולא אשת שליח.. יש לי דודים שהם חסידי גור, משפחות צדיקות מאד.. מיוחסות מאד.. הבעלים שלהם מכבדים אותם מאד. אמנם
שי מיקה03.07.16
כל קיצוניות היא לא מועילה . ובחסידות גור מדובר על חוסר אנושיות. זאת בועה שתפוצץ. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש. חנה04.07.16
127
הבעיה בחסידות שכח מילה של האדמ"ור קודש קודשים ולא כל אחת באותה דרגה רוחנית וזה מביא לכל הבעיות. אבל תקנון קשה כמו של גור כבר צריכים מילדות ללמד ואם הבנות לא מוכנות נפשית לא מתחתנים עם גור או שכולן צריכות בסופו שח דבר לקחת תרופות פסיכיוטריות?? או להגיע חלילה למעשה שח אסתי ע"ה המסכנה??? (נש
לאה03.07.16
126
הכל אמת ישר כוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אושר24.08.16
125
חצופה ממש את חילונית לגמרי קראתי והזדעזעתי מה אין ועדה רוחנית שמבקרת על החומר שנכתב. הרעלה ממש חוצפה. אוי ואבוי לנשמתך חצופה חצופה. את מושחתת ויש לך בעיה לכי לטיפול נפשי. ממש כך. את הבאה בתור אחרי אסתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אניטה14.07.16
מעביר תוכן זה לטיפול המשטרה,
mord5514.08.16
124
אופנים צודקת, אבל בכללות מופרכת, האשה צריכה להיות נכנעת (לא באופן של שפחה אלא בטבע) האיש משפיע האשה מקבל, ציטטת את הפסוק כל כבודה - פנימה, תקיים גם הפשט הפשוט אשה לא צריכה להיות שחצנית ומפורסמת חוץ מביתה, הכל צריכה להיות מודד בדעת תורה ולא ע"י אשה שמפרסמת תמונתה בתקשורת, זה היפך פנימה, בודאי שיש "אנ
יהודי06.07.16
123
וברור לי שלאשתי יש חיים טובים וכמוני מכבד את אשתי כך רוב הציבור החרדי למעט לכאורה חסידי גור גם אלו שלא צמודים לתקנות שכן תמיד יחיו בנקיפות מצפון על הדברים הנכונים שעושים. ולעניין פיקוד נשים כמה פעמים ששאלתי את אשתי אם רוצה להחליף תפקידים תמיד סירבה בתוקף אין לי ספק שרובן ככולן לא היו רוצות להיות מה
גבר חסידי04.07.16
122
מאוד נכון כל מה שכתבת. אבל לקחת ראיה מהסיפור הכאוב של אסתי ווינשטין לא נכון! האם את יודעת באמת מה שהתחולל שם? מאיפה? מהספר? מהתקשורת? האם שמעת את הצד השני? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב04.07.16
121
הייתי מסכימה עם רוב דבריך. אבל להביא פרשנות לנושא מדובר רק כדי לקדם את הארגון שלך זה ממש שקוף ולא חכם. ארגון בוחרות לא זכה להתקבל בציבור החרדיות לא משום אין לו מה למכור אלא בגלל הסגנון המתריס כלפי רבנים והיחס המתנשא כלפי הנשים בחברה החרדית שאתם רואות אותן כשפחות, מסכנות וחסרות דעת.
מלי04.07.16
120
אני לא אשמה שבעלך לא יודעידע להתנהג!!!!!!!!!!!!!!! אנ חרדית גם אמא לארבעה ילדים ואחות ל 6 אחים ואפילו גיסה ל 5 גיסות וחברה להמון חברות ולא נתקלתי בבעיה כזו מעולם!!!!!!1 הבעל תמיד משתדל להתחשב בדעות אשתו רצונותיה הרגשתה הכללית והפרטית משתדל להקל איפה שיכול!!!! פשוט בושה שאישה שרוצה לקדם את דעותיה ור
אחת03.07.16
119
אומרים:"כדרבונות, ולא :"כדורבנות"!!! באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי03.07.16
118
כתבה מעולה! כתבת נכון וקולע. ולכל המתלהמים.אם זה כואב לכם מה שנאמר כאן כנראה שזו האמת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועה02.07.16
117
מאמר נפלא ישר חכם ורגיש
א01.07.16
116
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קיראו בתנ"ך01.07.16
115
וינשטיין לקידום הקריירה שלה איכס ממש מגעיל! אין כמו החרדים שמכבדים ומטפחים את נשותיהם בעלי מכבד קונה ועושה ואת אריאלה בושה לחרדים ומוציאה שם רע על עידה שלימה תתביישי לך!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה אמיתית 26.08.16
114
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גפנר24.07.16
113
לא מקובלת עלינו,
רבקי07.07.16
112
היא סובלת מחוסר שפיות מסוכנת
חרדי04.07.16
111
לכי לפסיכולוג דחוף
303004.07.16
110
להתפרסם בכל במה שהן יכולות!!! אשה חרדית אמיתית לא מחפשת במות!!! וחוץ מזה שאם יש מגזר שיש בו כבוד והערכה לאשה זה המגזר החרדי. לא אצלנו המציאו את המושג של לא רוצים להתחתן בגלל פחד ממחויבות!!! או ידועים בציבור וכו' זה ההשפלה הכי גדולה לאשה ואיפה היא נמצאת - בציבור הכללי. שלא לדבר על אחוזי הגרושין...
אחת03.07.16
109
לאמיתו של דבר אני סופר פמניסטית . אך את חייבת להבין שאישה שמחה היא לא דווקא זו שצועקת בקול רם וכל פושטק יודע איך קוראים לה. אישה שמחה היא זו שמנווטת את חייה בדיוק כמו שהיא באמת רוצה ועושה הכל מתוך שמחה בלי לריב עם אף אחד אישה שמחה היא זו שמלאה סיפוק מעשיה, אישה שמחה מאמינה בדרך שלה ולא מסתכלת מסביבה
מלי01.07.16
108
הבעיה היא לא רק כלפי הנשים היא כלפי כל אחד במגזר שבו הוא נימצא וזה לא משנה חסיד ליטאי או ספרדי אפי' שאצל האחרונים זה פחות אבל גם מתחיל להיות מפחיד מה שהולך להיות ואם זה יהיה זה יהיה יותר גרוע הבעיה היא שמי שמנהל את העוילום הם העסקנים והרבנים בדרג הבנוני שכל רצונם הוא לשלוט ותו לא הרי כל מי שמערער בע
jack02.07.16
107
איך יתכן שגברים מפחדים מנשים בעלות דעה ? בנות צלפחד ? בנות מרשימות עם יכולות מבית ומחוץ ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דין02.07.16
106
השמחה אצל האדם היא תלויה במקום בן אדם במקום שנותנים ומפרגנים יכולה להתקיים, יש קבוצות אצלנו החרדים שאת השמחה הם קובעים למי כן ולמי לא את מי לדכאות ואת מי להחיות, הכל זה אינטרסים, לא מוכנים להודות שיש מוסג של טעות פשות טעות אופן דרך השידוכים הפועלת היא באחוזים גבוהים לא צולחת
שמחה03.07.16
105
ותספיקו לבלבל את השכל שזה לא נכון ולא צודק או חורג. זו אמת לאמיתה וזו המציאות במגזר. חבל חבל להכחיש מצוקות, כואב מאד הלב שבגלל כאלו הכחשות הגענו לאן שהגענו... שבת שלום לכל עם ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו מבתוכו01.07.16
104
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי21.08.16
103
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית אלמונית01.07.16
102
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תודה רבה01.07.16
101
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר01.07.16
100
רק אני במקומך הייתי מתמקד יותר בבעיות שגרמו לאסתי להגיע לאן שהגיע כמו המערכת שדורסנית שאין למי לפנות כשיש בעיות. שאין מחשבה עצמית אלא מה שצוונו לחשוב מפי החכי''ם הצדיקים המשיכי בכתבותיך
זה הזמן לשינוים04.07.16
99
רחמנות עלייך שככה את מרגישה
טלי203.07.16
98
זה באמת מהפך הגררס התחילו באתרי האינטרנט לגמור על תדמיתם ועל תדמית מנהיגם מי המגיבים עם לא גורים שאצלם הכל נקי וזך כשר ומהודר כשהם מחליטים לשמור על כבוד רבם הם ירמסו את כבודו של מלך מלכי המלכים עד אפר על יצורים אלו אנו מדברים אז שלא תתפעלו מהתגובות של שחקני הדו פרצופי הגררס הבעיות אצלם זה לא מעכשיו
גורילה01.07.16
97
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי01.07.16
96
צריך להגיד יישר כח לכיכר בשבת שנתנו לגברת הזו במה סוף סוף נתנו לרוב הדומם (והמדמם) לדבר!!
james01.07.16
95
דבריך נכונים, יש חוסר כבוד בציבורים מסויימים (אני רק חולק בעניין של ייצוג בכנסת), צריך לתת לאשה מקום להשפיע ולהתבטאות
יעקב 01.07.16
ולכן אתה מצדיק או שאתה מכיר נשים חרדיות שצריכות עזרה?
חיים 01.07.16
94
חרטה, כל החסידים הם מלאי תאוות, וכשמגלים את הליכלוך שלהם , הם מנסים לסלף, ולמכור בלוף וחרטה .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרטה01.07.16
93
עם הרוב אני מסכים אבל את נסחפת יותר מידי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל01.07.16
92
ידוע על פי שיטת הגלגולים, נשמה חוטאת חייבת לחזור לעולם כדי לתקן החטא. אם הנשמה חטאה חטא קל, מתגלגלת בעגל שחי זמן קצר, וכשנשחט, הנשמה עולה למעלה נקיה. אבל אם הנשמה חטאה חטא חמור, מתגלגלת באישה חרדית, וצריכה לסבול כל חייה, ועולה למעלה נקיה, לכן אם מתאבדת, תאלץ לחזור שוב באישה חרדית, ותסבול כפול.
דן סגל01.07.16
אני בחיים לא מגיב אבל הדברים שלך קוממו אותי בגלל קו מחשבה של אדם כמוך הנשים סובלות. במקום שתעשה חשבון נפש ותשנה את הגישה שלך. אם אתה נשוי אני מרחם על אישתך ואם לא עדיף שלא תתחתן. תנסה אולי בגלגול הבא תהיה אישה ויהיה לך תיקון יותר גדול... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור שלם01.07.16
שם נפסק להלכה כי האישה נחותה מהבהמה.כי האדם קנה את האישה כמו שקנה את הבהמה. ולכן אוכל הבהמה כפי שרוצה, נא, מבושל, צלוי. כך גם עושה לאישה כרצונו, בהבדל אחת, את הבהמה צריך לשחוט כדי שלא תסבול, ולאישה עושה בחייה וסובלת עד שמתאבדת.
דן סגל01.07.16
החבר'ה כאן חסרי הומור. כמו כל הקיצוניים.
צדיק באמונתו01.07.16
מה עם אשת דן ? היא לא הגיבה היום חחחחחחחחח אני כל פעם מגיב לה כשהיא כותבת אשת דן...חחחחח
ישראל. מ01.07.16
למי שלא יודע דן הוא טרול מצוי והוא הצהיר בעצמו שהוא מקיים את מה הנידון במסכת מכות בדף הראשון פלוני רבעני ..... התסכולים שלו נובעים מזה שבן הזוג שלו נטל לעצמו עצמאות יתר והותיר אותו כאגמון ה....
בעל זבוב01.07.16
כי עושה מעשה הנחש הוא השטן.
דן סגל01.07.16
עיין ערך החזון איש ועוד רבנים גדולים שהתבטלו לאישה ביטול גמור. כל מקור השפע לאדם בא מאשתו.. אני עדיין לא מסוגל להבין איך בן אדם מסוגל לחשוב כך ועוד להביא ראיות מהזוהר.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור שלם01.07.16
91
אפשר לכתוב טור ארוך לא פחות על כמה אבא נותן לך הכל ועושה לך וכמה בעלך תומך ועוזר וחייבים לא להעציב אותו וחייבים לכבד אותו ולא לגרום לעגמת נפש.... אין כזה דבר חיים/זוגיות בלי חיכוכים ומריבות, כשיש כאלה יש עצבות כעס בכי וכאב. אין שום דבר, כולל ההלכה, משהו שאומר שאסור שזה יקרה. כמובן אסור לפגוע ולהכ
יושוע01.07.16
90
הדור ישתנה והספור הטרגי יכל לקרוא בכל המגזרים, אני רואה שלנשים יש מעמד די נכבד במגזר החרדי תראי מקומות עבודה וכו תמיד יש יוצאי דופן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל01.07.16
89
בווריאציה אחרת ? דברי בלע וכפירה. אין חיה כזאת , אשה מתוסכלת בגלל חרדיותה !!!!!!!!!!! זה פמיניזם "חרדי" וקילקול .!!!!!!! אל תעשו מלאכת הזבוב . היו דבורה המוצאת צוף בכל אשר תפנה!
שמשעון01.07.16
88
לצערי תמשיכי לסגור את החלונות רחל היום ולהסית וילון. יש נשים חזקות ויש נשים רגישות. ידוע לך ,אנני צריכה לבאר לך (למרות שאת נושאת בן תורה ומדפדפת על גבי המסך זה לא חשוב) מה שחשוב ש"אסתי" זה לא רק אסתי שנפטרה שלשום, יש עוד הרבה אסתי שחיות וסוחבות על ליבן כאב עצום, כאב שהוא לפעמים בלתי נסבל, שנגרם להם
רחל01.07.16
87
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אקסיומי01.07.16
86
הרישעות גוברת מיום ליום וכל אחד מתרץ תרישעות שלו איך שנוח לו העיקר שהשטן מפסוט שהוא ניצח ולכולכם לעזאזל עים הרעביס שלכם
חנה01.07.16
85
הגיע הזמן לומר את האמת.
שולמיתי01.07.16
84
כותבת נכבדה..... לרגל גל תופעות ה"שינוי כיוון" מצד נשים חרדיות הצץ לאחרונה, רציתי רק כמה מילים... אישה "חרדית" המנהלת בית חרדי!!! וכשאני אומר חרדי אני מתכוין לבית שגדולי תורה רוצים בו, בית שמתנהל ע"פ ההלכה האמיתית, ולא , אני לא בא לצאת נגד לבוש מסוים או פאות כאלו ואחרות, כוונתי להוציא אישה שגולשת בא
יוני01.07.16
איזה חילול ה' נגרם מאותם נשים ש"מייצגות" אותנו על דעת עצמן... בעיקר שהיא מצטטת גמרא. בבקשה מכן, תפסיקו לדברר אותנו, תדגישו! לפני כל ראיון, שידור, מאמר שאתן מדברות בשם עצמכן, ושום חרדית אמיתית לא מסכימה אתכן. והמחלל שם שמים.....
השמש בגבורתו01.07.16
מסכים עם כל מילה. לא היה אפשר לכתוב זאת יותר טוב.
איזה אחד.01.07.16
אם כל הכאב והצער אנו בדור שמנהיגים שוטים מנהיגים אותנו כצאן לטבח אלפי בתים נחרבים כי המנהיגים לא יודעים לגרום שמצב שבבתים יהיה טוב לבני הבית הרבה בתים השידוכים מראש מקח טעות והסוף של כל מקרה כזה הוא עשרות ומאות נושרים מאוכזבים מבית ולזה אין פתרון אלא מנהיגים צדיקים שיש להם כחמת חיים לגרום לאהבה ואחו
חרד לדבר ה'01.07.16
83
כל מילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחלי באס01.07.16
82
במקום לחשוב על זה איך יכלו לגרום שהיא לא תתאבד ...זה ורק זה מה שצריך לחשוב כול המציל נפש בישראל כאלו וכ'ו לצערנו התאבדה וצריך לחשוב איך לאיחזור דברים מסוג זה...אהבת חינם זה כול התורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום מני01.07.16
81
היה כדאי שלא תעלי את הנושא באינטרנט 😫זה לעלוי נשמתה😫 כל אחת שתקבל קבלה לעלוי משנתה 🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם01.07.16
עזבו את הנשמה שלה חמורים. היא במצב זוועה. כמו שבתאי צבי וישו שכבר ניסו לתקן ולא הצליחו. רק לעתיד לבוא. אל תתעסקו איתה, סורו נא מעל אוהלי האנשים וגו' קראנו זה עתה פן תיספו
מאמין04.07.16
80
ממש נשמעת כמו אמנון לוי ש"מרחם" על החרדיות המסכנות! אני חרדית מאושרת! לא מקנאה בחילונים האומללים שחיים בלי תכלית, לא מקנאה באלה ש"כל כבודה" החוצה בהפקרות. טוב לי ואני מאושרת בלי עין הרע ויש לי בחירה חופשית לקיים מצוות בשמחה ולא להתבכיין על זה. מי שכל כבודה בת מלך פנימה אצלה זה שמחה, זה אומר שיש לה ב
חרדית 01.07.16
79
תחזרו דחוף בתשובה. הרסתם לגמרי את היופי שבתורה. כן, היא ממש צודקת, הפכתם את הנשים שלכם לבהמות. הם יפרנסו ואתם 'אלק' תשבו וסגרנו גמויירא. בטלנים. רוצים להנות מהאישה... הפכתם את נשותיכם לפרות מסכנות. מאיפה זה בדיוק נלמד בתורה??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב01.07.16
78
נכון הדבר שהגישה כלפי נשים בחברה החרדית צריכה שינוי, כי הקב"ה טבע שהעול הכלכלי אמור ליפול על הבעל (כתובה, מכירים?), והגברים בהחלט צריכים ליהיות יותר שותפים בעול המשפחתי והיחס לאשה, הפתרון : הוא לא בהנהגה העסקנית והשלטונית והפוליטית של האשה החרדית,זה לא יתן פתרון לריטבות הכרית, צריך שינוי יסודי
בערל 01.07.16
77
אני לא מרגישה כך, כנראה חסר לך משהו בראש
לאה01.07.16
76
את אשה מסכנה. לכי לטיפול.
יהודי01.07.16
75
לנו מוסר בלי קשר לתוכן כלל, [לא קראתי בכלל] מתי תבינו שמוסר רק גדולי ישראל צרכים לומר לנו ואסור לנו לשמוע בשום אפון לכתבים ושאר ירקות... מוסר והשקפה מגיע רק מתוך לימוד של שנים תורה.. ולא ממשהו שיודע לכתוב יפה...
יהודי מאמין01.07.16
74
מילים כדורבנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשריכם ישראל !!!01.07.16
73
חברה, נסחפתם!!! ממתי מפרסמים כתבה כזו באתר שקורא לעצמו "חרדי" בושה וחרפה, מי שכח נשים? לא הגברים החילוניים האגואיסטים? מי מאושרות? נשים שמולידות ילדים מחוץ ל"מוסד" הנישואין? את מכירה גברים שעוזרים במקלחות והשכבת ילדים יותר מאברכי כולל? בולשיטטט. קבוצת נשים ממורמרות. את יודעת מה ההבדל בין פמיניסטית ל
מה באמת את חושב01.07.16
72
לדברים הנוגדים את ההלכה וההשקפה היהודית ונגד גדולי הדור, ופעלו כך, ובפרט שאין תגובה ראויה כנגד. עפרא לפומה והרשעה כלה בעשן תכלה במהרה בימינו אמן
sf01.07.16
71
אני לא מבינה אך נותנים במה לכתבה כזו? מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בת מלך01.07.16
70
למה התמונה שלך בכיכר השבת תיהי צנועה חברה תכתבי בלי תמונה זה יהיה שכרך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל01.07.16
69
בסדר, אז תתחברו עם נשות הכותל וכדומה, ואז תהיו שמחים. אין דבר כזה שמשפחה חרדי, שמתנהג על פי הלכה, ויש שלום בין איש לאשתו שמרגיש שהם חסרים משהו. הקב״ה תכנן את הבריאה ככה והוא עולם מושלם. הבעיה היא שאנחנו אינם שלמים. הרבנית קנייבסקי חסרה משהו, אין אתם מכירים נשים מופלאים שעושים הכל בהצנ? אני כן. מה,
שי01.07.16
68
אבא שלי בעל תשובה ואף פעם לא שמעתי ממנו הכפשות על הציבור החילוני מעניין למה היוצאים בשאלה מרגישים צורך להכפיש את החרדים???????מעיד על תסבוכים ולא מעבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית01.07.16
67
אם פעם רציתם לדעת, איך נשמע אדם שמסלף והולך לו ,אז הנא הכתבה הזאת אחלה דוגמא ,היא מתארת חוסר הבנה מצוי שקיים בין כל גבר ואשה בגלובוס וכמובן שזה לא מצב אידיאלי ואז בחדות היא סוטה מהענין ומסיקה שאלו הן חייה של האשה החרדית. צאי ממחננו ערב רב מסולפת שנזקך רב על תועלתך.
אחת שנמאס לה01.07.16
66
מי שלא טוב לו יכול ללכת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש01.07.16
65
מה לנו ולהשקפות הזרות של אותה אישה
יהודיה01.07.16
64
בתור בעלת תשובה שחששה כשאז בעלי החל ללכת לשיעורי תורה כי הייתה סטיגמה שהגברים החרדים הופכים את האישה לשפחה ועקרת בית אבל אז כשכל פעם הוא חזר עם תובנות שאם הוא רוצה להצליח בחיים, פרנסה טובה, ילדים צדיקים וכו הכל תלוי בכבוד האישה! גבר שכל היום שומע כמה הכל תלוי בזה ולא עושה את זה הוא פשוט טיפש לא קשור
ח01.07.16
63
מאה אחוז צודקת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד01.07.16
62
ומה שגור עושה הם כפירה בציווי של הקב`ה ``ולא תוסיף``. כלומר התקנות שלכם חשובות יותר מציווי ברור של הקב`ה שאי אפשר לעשות בו מנפולציות.. כמו מכירת חמץ, ריבית עיסקה.ועקיפת שמיטה....אברהם אבינו קרא לאישתו שרה כשדיבר איתה...איך בעלך קורא לך ...בואי הנה,תשמעי,או גברת....
mike01.07.16
61
בעומק הבנתה ולימודה בהתמדה נוראה את התורה הקדושה זה רבות בשנים, ובטוהר מידותיה ויראת השמים והצניעות הנסוכה על פניה, כפי שחשפה אותם לעין כל, העזה להביע דעתה, דעת תורה, בעזות דקדושה ללא חת מפני אי אלו מאות ואלפי גדולי דור ותלמידי חכמים לדורותיהם הסוברים משום מה אחרת... אין מילים...עוד אחת שתגיע מהר ל
ממליך המלכים01.07.16
את עיוות ההלכה. ואמר שהם מרבים ממזרים בישראל. ודי לחכימא.
מיכל01.07.16
60
"וְהָיָה אִישׁ כְּמַחֲבֵא רוּחַ וְסֵתֶר זָרֶם כְּפַלְגֵי מַיִם בְּצָיוֹן כְּצֵל סֶלַע כָּבֵד בְּאֶרֶץ עֲיֵפָה." איה האיש ? איה הזרם ? איה הצל ? ... עוד לא התחיל המסע וכבר עייפה נפשי. איכם ? שאלתי ודמעה עיני , אך ארצי סגרה שמורות עיניה ... נפלה לתרדמת ואין מעיר לה ...
שירה 01.07.16
פמיניזם זה זיהום חברתי
רוניאל אהרן01.07.16
59
אריראלה תתיעצי איתה וצשאלי מדוע אין מקום לאישה להתבטא בחוץ!! במיוחד לפני גברים וכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוראת01.07.16
58
חזק!!!מסכימה עם על מילה. חסידות גור מוציאה את האישה אפס.הבעל לא איתה בכלל.אסור להם הכל.לא עוזר לה.לא בבית.היא אפס.היא כלום שם!!!!!!!! אז למה שלא יצאו נשים ויפרקו עול????אישה צריכה תשומת לב.שיעריכו אותו שיעודדו אותה ויעזרו לה .לא שהיא תיהיה סמרטוט בבית... אפילו הסטייפלר יצא נגד האדמור מגור!!!! (נשלח
אתי01.07.16
57
כותבת יקרה, כבעלת תשובה כעשור (כיום חרדית) לא פאנטית, אלא הולכת לפי ההלכה! רציתי להסב את תשומת ליבך, תורתינו היא תורת חיים, וכל כבודה בת מלך פנימה-וזה לא גנאי בכלל,אבל הכל בגבול הטעם הטוב.ישנם המון המון בתים חרדים שהאישה מקבלת כבוד יותר ממלכה, ויש לה זכות דיבור והיא מאושרת והבעל עוזר ככל יכולתו, והכ
רות01.07.16
56
את רוצה לשליו את היצרים האישים שלך בתוך המצוות, ולעשות אותם חלק מהתורה.... גברת תתאימי את עצמך לתורה .. ולא את התורה אל היצרים שלך... מצטר שחדרתי לתוך סודות וסתרי ליבך.. אבל זו המציאות.
אריסטרו01.07.16
55
התבלבלת לגמרי!!!!! הקב"ה לא טועה. מי שטועים הם אנחנו!! מי שטועה הוא מי שלא מצליח להבין נכון את המציאות - ולצערי רובנו מתבלבלים!!!! אין בדברים לעיל הטחת האשמות או התרסה, אלא רק ניעור קל... העולם היום מאד מבלבל והטוב והרוע משמשים בו בערבוביה שקשה להפרידם!! דבר אחד בטוח - מי שצמוד למקור תורה ומחובר
קוראת המומה01.07.16
54
כשזורקים רפש על האחר ראוי ונכון להביא דוגמאות מעשיות שנזדהה איתן , ולא לרכב על גל הסתה שזה מאוד מקדם את הכותב בעיני מי שמאוד רוצה להאמין שזו האמת ולא משנים לו העובדות
א.מ01.07.16
53
הנשים לפעמים פוגעות בגבר הרבה יותר ממה שגבר פוגע בהן רק גבר יודע לקבל את זה בצורה טובה יותר מאשר אישה אישה מתבכינת על כול שטות
מנשה01.07.16
52
כתבתי לך תגובה ארוכה. אך יש את התקנון של כיכר השבת שמצזנר"באהבת חינם" תגובות של דתיים לאומים . זה לא משרת אותם . הקדוש ברוך הוא לא מצנזר כלום. ויודע הכל . פרשת קרח. כל הרפש יבלע שמים וארץ אוהבים אמת . מה שכן כדי לפרסם בספר את התגובות המצונזרות שלכם. לצד התגובות הלא מצונזרות. בסט סלר.
דתית לאומית 01.07.16
51
טובת הנשים אינה נגד עיניהם, ולא "טובת הנשים אינו נגד עיניהם" מצדדים בתופעות, ולא "מצדדים עם התופעות" עצמנו, טובתנו, אלינו, ולא "עצמינו" "טובתינו" ו"אילינו"
מיכל01.07.16
50
בתור חוזר בתשובה אני שומע שלא מדובר בכותבת חרדית אלא במחופשת חילונית . תתבישי לך . הושה וחרפה . אין מילים אוסף גיבובי שטויות שלחצת במקלדת . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורן01.07.16
49
גם לי יש הרבה מאוד ביקורת על החברה החרדית בכלל ועל חסידות גור בפרט, אך כל ביקורת הינה רלוונטית רק בזמן בו האדם יודע על מה הוא מדבר, תקלל אותי כמה שתרצה רק תדע לאיית את שמי נכון. הכותבת הנ"ל, כותבת ברמת רדידות ורפיסות בלתי נתפסת, ניכר כי בנפשיה ישנן סיבוכים רציניים, אם בעלה נוהג בה כפי שהיא מתארת בדב
אברהם כהן01.07.16
48
מתכחשת לעצמה לא טוב לה עם עצמה אקיי אבל מה היא רוצה מאיתנו למה היא מכלילה דבר שרחוק מהמציאות בושה בושה
חיה01.07.16
להתאבד .. להתאבד .. מה הציניות שבשימוש במילה להתאבד שהשם ירחם הוא יכול לאבד גם אותך שאת חושבת שאת חזקה כהרף עיין החיים שלך לא בידך ולא בשיפוטך , על תשפטי אחרים עד שתגיעי למקומם.
ירא השם01.07.16
47
א. למה מפלגת ובזכותן לא עברה את אחוז החסימה עם כל הנשים האומללות??? ב. כמה נשים ירדו מהדרך ורצחו נפשית את הגברים שלהן רק בשם הפמיניזם ושוויון המינים??? ג. איזו אשה חרדית ממוצעת מחפשת ייצוג? הרי מדובר בפרודות או עגונות שהגבר שלהן דפוק מעיקרא ד. מה עם כל כבודה בת מלך פנימה? ה. כיצד ייראה העולם עם נש
גדי01.07.16
דברים כדרבנות... הלואי והנשים היו בבית מנקות מלבישות מבשלות ומאושרת בביתן פנימה... הלואי ותחזור האמת הזו.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוראת תגובה4901.07.16
46
כמה שטויות ועוד לתת לזה במה. .. אין מלכות ותפארת יותר מאשה חרדית. עליה מושתת הדור הבא, הבית היהודי. הכח בידה ואיתו היא בונה או הורסת. היא לבדה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך השם01.07.16
45
אני חרדית מאושרת ומכובדת...אני לא מבינה מאיפה כל הכתיבה הרדודה הזאת...כנראה את סובלת מאחלת לך אושר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א01.07.16
44
היא צודקת בחלק מהדברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה01.07.16
43
איך את מעיזה לדבר על ציבור שלם, ולהכליל??????? אני אישה חרדית גאה מאושרת לבן תורה, ולאמר שכך עושים, אוייש, את מתוסכלת כנראה שאת נפלת בפח.. מאמר גרוע!! ציפיתי למאמר בוגר יותר בנושא, תשמרי את הידיעות שלך לטיוטה בלבד,
את מסכנה01.07.16
ולהסית וילון. יש נשים חזקות ויש נשים רגישות. ידוע לך ,אנני צריכה לבאר לך (למרות שאת נושאת בן תורה ומדפדפת על גבי המסך זה לא חשוב) מה שחשוב ש"אסתי" זה לא רק אסתי שנפטרה שלשום, יש עוד הרבה אסתי שחיות וסוחבות על ליבן כאב עצום, כאב שהוא לפעמים בלתי נסבל, שנגרם להם מאנשי הכוח, עם המלים "לטובת הילדים הרח
רחל01.07.16
42
.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי01.07.16
41
מדובר באשה שלא הצליחה בחיים, כמו הרבה אנשים לא משנה בין דת, גזע, ומין, קורה, וזה קורה במשפחות הכי טובות, אל תרגישי עכשיו דפקטית, כי את באמת לא אשמה במצב שלך, המזל שלך בחיים לא איי איי איי, ומכאן תנחומי על הדמעות שלך שמרטיבות כל יום את הכרית, ממש קורע לב, אבל מכאן ועד לבוא להאשים ציבור שלם? לקחת את ה
אדישה01.07.16
40
גם את מקרה וינשטיין היא נתחה לא נכון.
מענדי01.07.16
39
שטויות מרוכזות שמשחקות לידיים של מי שמחפש להשמיץ את הציבור החרדי. אני מתביישת לקרוא כתבה כזאת שמשמיצה את כל הגברים החרדיים בגלל אישה מסכנה שעשתה שטויות
לאה01.07.16
38
יש בדבריך את כל האמת והיושר אחותי היקרה אך לא מריחים צניעות בדבריך. שבת שלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המושך בחוטים01.07.16
37
מאמר יפה מאוד, אגב.
צדיק באמונתו01.07.16
יפה או לא , אבל כולו דמגוגיה
רונן01.07.16
36
הכותבת ממש מורדת בגיל 16 לא התבגרה האמת בושה שכותבים דברים כאלה שרובם בכלל לא נכונים אישה היא עמוד הבית ולא עמוד הבחוץ זאת התוצאה שנשים יוצאות לעבוד ועושות תואר שני ושלישי הבעל יושב בכולל ואישתו לומדת דעות וזאת התוצאה אישה כבודה בת מלך פנימה זאת העוצמה שלה את בכתבה עיוותת הכול ....להוריד את הש
בני01.07.16
35
אריאחה הזאת חרדית? האם היא נשואה בכסוי ראש? מה הסיפור שלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרי01.07.16
כמו שאת בוחשת בקדירה, ושואלת היא בכיסוי ראש, למרות שזה בכלל, אבל בכלל, לא עניינך, כך כל הציבור החרדי. בודק, בולש. לא משאיר ספייס לביטוי אישי כשרונות אישיים, במיוחד לנשים, אבל גם לגברים.
צדיק באמונתו01.07.16
34
מעניין. כל חוטא הופך להיות קרבן של הסביבה. שכחת שיש יצר הרע, ואנשים שמשתלטת עליהם רוח שטות ומקשיבים ליצר הרע וכך מאבדים עולם הזה ועולם הבא. כללום לא היה חסר לה, אבל היא נסחפה לאינטרנט הארור. במקום לומר שזה קרבן של מי שלא שם גבולות, פתאום החברה אשמה
גיתית01.07.16
33
בלבולי שכל יש ויש בכל מקום חבל שאת עפה על עצמך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמיתי01.07.16
32
מסכנה
חגית01.07.16
31
אריאלה את צודקת בכל מילה!! אוייש כמה שזה נכון. ולוואי ונדע רק שמחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני30.06.16
שתיקותא בתרי....
יפי01.07.16
30
פנימה", איך זה מסתדר עם המילים הגבוהות שלך על "הגשמה" "העצמה" וכד'? אין ספק שהפמיניזם השתלט גם עלייך ומתחיל לחלחל לתוככי הציבור שלנו ויעידו על כך כמויות הגירושין בשנים האחרונות במגזרנו.
יוסי01.07.16
גבר, לך ללמוד בטרם תטיף. הניקוד אינו 'כבוֹדה', אלא 'כבוּדה'.
חכמה אחת01.07.16
29
אנחנו בתור זוג מקבלים כל החלטה יחד בעלי עוזר עם הילדים והבית לא מבינה על מה הכותבת מדברת כנראה מתוסבכת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית גאה01.07.16
28
מה בין יחס לא ראוי כהגדרתך ליצוג נשי כהגדרתך את מה את רוצה לייצג ?
שי01.07.16
27
מחנכים את האישה החרדית לשאת בעול הפרנסה, לשאת בעול הבית, לארח, לחנך, להיות אימא, אישה וגם יחצנ"ית. כל זמן שיש לה את הכוח לכך והיא דבקה בשכר העולם הבא, כולם מרוצים. ומה קורה כשדברים לא מסתדרים על פי תקנון האישה החרדית, שם היא נכנסת, נמעכת. נכון שהשכר שלה יהא גדול העולם הבא, אך כאשר כל ההתמודדות
שי01.07.16
26
אני מסכים עם הכותבת לגבי התנהגות העסקונה והרבנים, אבל רבים מאד הם הגברים החרדים שמתייחסים לנשותיהם בכבוד, באהבה ובשוויון. נשים רבות נוהגות היום במכוניות, בעלות השכלה אקדמית, ובעלות עסקים פרטיים ומועסקות בתפקידים בכירים.
אברהם01.07.16
25
מבין מילותייך אפשר להרגיש את התיסכול הרב הניכר בכל כמה שורות כאילו וכאילו העסקנים הם אלה ... שמכתיבים לנו את החיים כאילו האשה החרדית אינה שמחה רק אם היא תצא לציבוריות ??! כאילו היום האשה החרדית אינה שמחה כלל רק את שעוסקת בייצוג שוויון יכולה להיות שמחה ?? השמחה אינה תלויה במה שאני רוצה משהו
מגידו01.07.16
הנשים החרדיות הן המאושרות ביותר הן המכובדות ביותר השמחות ביותר הבטוחות ביותר המוערכות ביותר אשה שלא חשה כך צריכה לטפל בעצמה להגיע לשחרור פנימי. מי שחשה בבית כלא- זה בית הכלא הפנימי של עצמה.
שרה01.07.16
אריאלה תלכי לבדוק!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוראת01.07.16
24
התבלבלת לגמרי!!!!! הקב"ה לא טועה. מי שטועים הם אנחנו!! מי שטועה הוא מי שלא מצליח להבין נכון את המציאות - ולצערי רובנו מתבלבלים!!!! אין בדברים לעיל הטחת האשמות או התרסה, אלא רק ניעור קל... העולם היום מאד מבלבל והטוב והרוע משמשים בו בערבוביה שקשה להפרידם!! דבר אחד בטוח - מי שצמוד למקור תורה ומחובר
קוראת המומה01.07.16
23
צודק ומקווה שהגורים ישנו את התקונעס המחמירים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גור01.07.16
22
הגברים לא נושאים בעול?? איזה שנאה נאצית.
פציפיסט01.07.16
21
אני משתייכת לגור כמו כל אלפי הנשים מעולם לא הרגשתי בעיה בתקנות אדרבה זה מחשל אותנו ומשאיר אותנו שפיות נוכח הרחוב הקלוקל
חגית01.07.16
אני לא מסכים עם הכתבה בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן01.07.16
עלאקקקקקקק בתור אישה, לא מאמינה לך! אין מצב שהתיחסו אלייך כאילו את פח אשפה חסרת שם חסרת רצונות. ותרגישי עם זה בסדר..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ת.א01.07.16
כל ההשמצה נובעת מכמהה מדודכדכים כמו אסתי נשות גור אפילו לא יודעים מה אתם מקשקשים איך אומרים הכלבים ינבחו והשיירה תמשיך
חסידת גור 01.07.16
רחמנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבקה04.07.16
45-50 דקות זה לא מוגזם? יש גבול לכל תענוג! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ת.מ.א01.07.16
ההוכחה היא דוקא חסידות גור הפורחת ומשגשגת, עשרות אלפי בתי אב, פזורים ברחבי הארץ גברים ונשים במפרנסים בתיהם בכבוד, בתי חינוך לבנות סמינרים לבנות הידועים בשמם כמוסדות העל של הצבור החרדי, ישיבות קדושות וכולם מרוצים, אך כמו בכל מקום ישנם קומץ של בישי מזל שרוטי מסכנים שבמקום לבלוע את מזלם הרי שהם נובחים
חסידת גור01.07.16
מעניין שלדבריך רוב הנשים מאושרות אני יודעת את האמת כמה גברים לא מרוצים ועל הזוגות הצעירים שאת מנפנפת על אושרם ימים יגידו כמות האחוזים של הזוגות שמגיעות לפתחי המטפלים רק הולכת וגוברת בהתחלה הכל נוצץ והכל חמוד להם עד שהם מגלים מה העלימו אחד מהשני ואת הבעיה שיש אצלנו שהשידוכים נרקמים כראות ההורים שהיה
חסידה02.07.16
שהתקנות לא מתאימות לדורנו, לפיכך כל מי שמרגיש ,לחוץ ישיל מעליו את התקנות, אתם לא יכולים להודות בקושי כידוע שפולנים ה לא יכולים להודות בחולשות, בגור יש חינוך לשכלתנות מצליחנות ורובוטיות לכן הם מצליחים בהרבה תחומים אבל חיי משפחה זה הרוב רגש ואין מכם לרובוטיות שם, לכן צריך לא להתבלבל בחוץ להיות חרוץ ו
גור01.07.16
צודק 100 אחוז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון02.07.16
20
תתבישו לכם . אתר חרדי שמביאנכזו כתבה . לא טוב לה לפישר ??? היא לא חייבת להשאר במגזר ...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת שגאה 30.06.16
Ms Fisher.after waatching the pictures from the funeral of the deceased i came to the conclusion,Estie wasnt the only one among the Irenstein children to leave theGur cult.her brother had barely a yarmulke to cover his head,her daughter,came so well made up to her mothers funeral,,,something must be
LOPKA FARAKECHU01.07.16
19
נשים רבהםחד להיסתכל פנימה הוא בעייתיות שנתונות לשיגעונותיהם של רבנים/כתות/מדריכים הזויים . וכן. הן מסכנות. לא חוכמה לעצום עניים ולומר אצלנו הכל בסדר. עצם האמירה הזו מ
מיכל01.07.16
18
גם אני צטרפת למי שכתבה למטה את זה מש נשמעת כמו אמנון לוי ש"מרחם" על החרדיות המסכנות! אני חרדית מאושרת! לא מקנאה בחילונים האומללים שחיים בלי תכלית, לא מקנאה באלה ש"כל כבודה" החוצה בהפקרות. טוב לי ואני מאושרת בלי עין הרע ויש לי בחירה חופשית לקיים מצוות בשמחה ולא להתבכיין על זה. מי שכל כבודה בת מלך
חני01.07.16
17
בתור חרדית אני מעידה שחיי מאושרים בעלי מכבד אותי ודואג לי יותר משדואג לעצמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פמניסטית01.07.16
16
תתביישי לך!!!!
רוניאל אהרן01.07.16
אסתי היתה עם בעיות נפשיות אבל קשה כשלא מקבלים את התמיכה הדרושה כפי שהיא תאירה להיות בריאה בנפשה. פלא שהחזיקה כל כך הרבה שנים קודם שברחה. זה לא מתיר את מה שעשתה ואני לא אומרת שכך זה אצל כולם. זה מה שהיא חוותה ומבן שהתגלגלה לאן שהתגלגלה. אבל אני באופן אישי יכולה להעיד שבחיים בציבור הכללי או כל צבור א
לאה01.07.16
15
אני חרדית ומאושרת אבל יש המון נשים שלא מאושרות ולהן צריך לתת כתף הבעיה המרכזית שהרבנים הגדולים שותקים!!!! נותנים לעסקנים למינם לנהל ולהחליט על ציבור שלם וענק מתוך כבוד ואינטרס
מירי01.07.16
14
תתביישו עם כתבה כזאתי! אסור להשמיץ כלל מגזר בצורה כזאת. ואוי ואבוי למי שמוציא לעז על ציבור שלם! זו עוד פעם כתבה קלאסית של גזענות ושנאה שמופנה כלפי החרדים שומרי תורה ומצות.
יעקב01.07.16
13
ישר כח אמיצה ואמיתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל01.07.16
12
תמיד יש לנסות ולחזק את ההכנה לחתונה, את הכבוד ההדדי, את יסודות הבית, את ההתחשבות, עזרה, הושטת כתף, קיום הרצונות של השני בשמחה.... ורצוי שחומרות בכל עניין ובמיוחד בעניני אישות יהיו מתוך שיח והסכמה בלבד! מה הקשר לעמדות כוח??? בעומק רואים שהשורש אצלך פמניסטי!!! כמה חבל שלקחת את העניין למקום לא טהור!!
מוקדי הכוח??? 01.07.16
11
עזבו את כל התקונעס ואת כל מה שאסתי או בעלה עשו אמא שנוטשת את הילדים בשבילי היא לא בנאדם וזה לא משנה המגזר העדה ובטח לא החסידות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת01.07.16
10
היא התקלקלה הרבה אחרי שהפסיקה לשמור על התקונעס .תפסיקי לקשקש וששבי בלול , סתומה. מזל שאת ללא מיצגת אותנו היית מזיקה לציבור עם ה"כישורים" שלך
ממה01.07.16
9
תיהיי "נבחרת ציבור" אז את לא שווה??? יכול ליהיות שאת באמת אישה מושפלת ודעותייך נדחקות...אבל אל תדברי בשם ציבור שלם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי01.07.16
8
אני בשוק! איך נותנים לאשה כזאת במה באתר חרדי,
אדישה01.07.16
7
I admire your opinion and being able to stand up to say it load. One point that I think is not clear, you are so right regarding the power of woman and the right for emotional being with everything that will include I can go on and on about how in Yidishkite the lady is the centre and how much onne
just me01.07.16
6
לכבוד אתר ככר השבת כותבי הטורים והגולשים בו, לאחר כל ההתפלספות החתתרנות ההשמצות הגיגי הדעות וכו' וכו' בנושא אסתי ווינשטיין, הגעתי למסקנה - אתר כיכר השבת אינו אתר חרדי, ואינו מייצג את הציבור החרדי כלל, נקודה.
א.א.01.07.16
5
התוכן נכתב בצורה יפה אבל אין בכלל שום נקודה שראיתי בכתבה שצריך לשפר או לשנות בסך הכל מלא תיסכול אישי. אני מכיר הרבה נשים חרדיות ואני לא רואה את התחושה הזאת במרחב. חבל להעלות בעיות אישיות לציבור!!!
הערשלע01.07.16
4
המצב היום ברוב הציבור הליטאי או הספרדי דווקא האישה היא המחליטה היא הקובעת והיא נותנת את הטון בכל בית יש לזה שורשים בעובדה שהיא המפרנסת וגם ובעיקר בעצם העובדה שהבעל חמד בישיבה ולא החליט מעולם החלטה משמעותית בחייו והוא לפלף ושברירי ועדין ואם את לא יודעת על מה אני מדבר אינך חרדית ולא הגרת את העולם הזה
שלמה .ג01.07.16
תגובתך מתאימה לחסיד גור אמיתי. לכן אינך רואה את הרעה החולה. קשה לגמל לראות את דבשתו ולהודות בטעותו - הוא הרי לא טועה לעולם.
אסתר01.07.16
אין כללים . זוג בריא מחליט ביחד. בצותא עם הדברות באחוה ואהבה
שרה01.07.16
3
מבקשים מכל הגורים שיצאו מהאתר ויפסיקו לכתוב פה דברי נאצה כאילו שהכותבת לא יודעת מה שהיא מדברת!!! אני בתור חסידת גור יכולה להעיד על עצמי שכל מילה בסלע והפרישות והתקונעס שלנו חייבים להיפסק מיידית!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
New York01.07.16
למרות שאנחנו משתייכים לחסידות גור, וכמונו יש עוד רבים. למיטב ידיעתי רוב חסידי גור לא מקפידים על כל התקונעס.
חני01.07.16
רחמיי עליכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
..02.07.16
2
טור הזוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים01.07.16
1
פרנקים במקרה הטוב סוג ג אתיופים אליבא דמחננו בכלל לא יהודים הספר הלבן שהנאצים לא הספיקו לעשות וחזירות גור עלתה על כולנה בגזענות באלימות הגברים ובמרירות של הנשים למי שזכה להכיר נסו ותבשעו
יוסי01.07.16
בבית

אחרי ה'נערווען' של ליל הסדר - נשארנו לבד, הילדים מסרבים לבוא להתארח | סיפור מטלטל

משה רבי | 18.04.24

כך תיערכו נכון למלחמה

חוששים מתגובת איראן? אלו ההנחיות החדשות למצב חירום

מישאל לוי | 08.04.24

מזווית אחרת 

חיים בחרדה בגלל התקופה? חבקו אותה חזק | המטפל בגישה מהפכנית

ארי טננבוים | 18.01.24

'וַתְּחַיֶּיןָ אֶת הַיְלָדִים'

לידה בזמן מלחמה | "אנחנו 'מתירות לפרסום' חיים יהודיים חדשים"

ארי טננבוים וטובה אור | 11.01.24

שחקו ותהנו

"אז מה עושים הערב?" | רשימת תוכניות מאלפות לערב לביבות

ארי טננבוים | 07.12.23
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

יצירתי ומקורי

9 המשחקים ש'יעשו לכם את החג' סביב החנוכייה

ארי טננבוים | 07.12.23

משחק מסוכן

משחקים בסביבונים? שימו לב לשמונת הכללים הבאים

ארי טננבוים | 05.12.23

קשיי החסד

"אתם יוצאים לשבת? אפשר את הדירה?"

טובה אור | 05.12.23

"בסוכות תשבו..."

כוס הקולה לא חייבת להישפך- טלו 5 טיפים לארגון הסוכה

טובה אור | 28.09.23
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

"בסוכות תשבו"

טלו 7 טיפים לקישוט הסוכה ביצירתיות ומשמעות

טובה אור | 21.09.23

ברוח הימים

גרים בדירת "סלח לי"?| פרק 5- "ניין" נפשות בדירה שלי!

טובה אור | 20.09.23

כל הטיפים החשובים

שולחן החג עם המשפחה - חוויה טובה או סיוט? | המומחית עושה סדר

ארי טננבוים | 14.09.23
ש

לכבוד חגי תשרי

כך תעצבו שולחן חג חגיגי במהירות ובקלות

כיכר בשיתוף שמאי | מקודם
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

הארכיאולוג 

גיסו של שמואל היה חסר טקט ולא הפסיק לחפור בשאלות • זה הפתרון שחיסל את התופעה

משה רבי | 17.08.23

לעצור, כבר בהתחלה

גיסי הגדול לא הפסיק להשתלח באשתי - עד שקמתי ועשתי לזה סוף, ליד כולם | סיפור מטלטל

משה רבי | 10.08.23

מצוקת הדיור

גרים בדירת "סלח לי"? | פרק 4 - "סולם יעקב"

טובה אור | 08.08.23

לעולם יהא אדם

שאול התחתן עם אישה שלבשה פאה - ואחיותיו רדפו אותה כל הזמן | סיפור מטלטל

משה רבי | 03.08.23
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

את אשר החמרת הקלתי 

האבא הקפיד על הכשרות וזלזל בכולם - עד שהבן גילה את הסוד שהסתיר | סיפור מטלטל

משה רבי | 20.07.23

הכירו את השיטות

13 הצעדים להצלחה, לשגשוג, לנסיקה, לפריצה // יהודית הלפרן

יהודית הלפרן | 10.07.23

קריאה להחזרת המוצר

יש לכם כזו עריסה בבית? התינוק שלכם יכול ליפול

יוסי נכטיגל | 19.06.23