כיכר השבת

נאום מהפכני

מנכ"ל התמ"ת למעסיקים: "תתחילו להעסיק חרדים"

מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, בנאום אמיץ בכנס פורום CFO - המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק: "אנחנו כמעסיקים לא עושים מספיק בנוגע לתעסוקת חרדים. צריך לשנות תפיסה. כי להעסיק חרדי, אתה צריך להתאים את מקום העבודה שלך. מה לעשות, חרדי לא יישב ליד אישה" (בארץ)

16
מנחם כץ | כיכר השבת | כ"ג באלול | 10.09.12
שרון קדמי
שרון קדמי (צילום: מתוך יוטיוב)

נאום מהפכני - אין מילה אחרת שתתאר את נאומו היוצא-דופן של שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת, בכנס פורום CFO באילת. הפורום, הוא גוף המאגד והמייצג את סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק.

רובו של הנאום הוקדש לתעסוקת חרדים וערבים, עם דגש על הראשונים. קדמי הציג נתונים שונים על תעסוקת החרדים, וביקש מהמעסיקים לשנות תפיסה כלפיי החרדים.

"חמש שנים מהיום - מחצית מהתלמידים בכיתות א וב' הם חרדים או ערבים", אמר קדמי, "זו עובדה, לא נבואה. תעודות זהות רשומות במשרד הפנים. כיום אנחנו נמצאים באיזור השלושים ומשהו אחוזים". הסיבה, לדבריו, לצמיחת החרדים והערבים - "הריבוי הטבעי, הילודה".

"ולמה זה מעניין?", שאל קדמי, "כי תריסר שנים לאחר-מכן, אנחנו רוצים להאמין שהם יהיו חלק מהכוח היצרני של המדינה. ואם לא - לא רק שהכלכלה לא תהיה במקום ה-22 או 21, אלא נסגור את הרשימה של ארגון OECD. היעד של ראש-הממשלה נתניהו להיות בין 15 הכלכליות המובילות בעולם עד סוף העשור הנוכחי".

כדי שזה יקרה, לדברי קדמן, צריך לקרות מספר דברים. "מה שיניע את כלכלת ישראל זה שוק התעסוקה. ככל ששוק התעסוקה יהיה יותר בריא, יותר חזק ויותר פעיל - זה יגלגל הלאה. הפונטציאל לשינוי החברתי-הכלכלי נמצא שם, ושם הממשלה שואפת והתחילה לעשות.

"המפתח להבנתינו זה קודם כל ליצור את הבסיס. אני לא מדבר אם זה טוב ללמוד לימודי ליבה... זה לא רלוונטי. צריך שיגיע האדם הבוגר, ערב כניסתו לשוק העבודה, שיהיו לו את הכלים המתאיצים להיות שם. אם זה לימוד הנדסת תוכנת, ראיית חשבון, או פילוספילה, ואחר כך להיכנס לשוק העבודה. הוא צריך את הכלים המתאימים, את הבסיס".

קדמי הציג נתון מעניין, ולפיו, המדינה צריכה עד סוף העשור הקרוב ליצור 700,000 מקומות על מנת לשמור על המצב הקיים. כלומר, כל שנה - 100,000 מקומות עבודה.

וכאן, ניגש קדמי לעיקר דבריו - בקשה מהמעסיקים להעסיק חרדים. קודם לכן, דיבר על ההבנה של החרדים בצורך של כניסה לשוק העבודה. "זה כבר לא מגיע מגפני והפוליטיקאים החרדים שאומרים לצאת לעבוד, אלא מהרבנים והחצרות. וכשזה מגיע משם - נקווה שיש שינוי.

"כשיושבים עם ראש חצר, ספרדי או אשכנזי, והוא אומר 'אין לי בעיה שהשבבניקים, במקום שישבו על הגדר יילכו לעבוד - אנחנו בעולם אחר. היה יריד של 4,000 חרדים בירושלים שחיפשו עבודה", סיפר קדמי.

"הבעיה היא כמו תמיד באמצע. כמובן שצריך שהם ירצו, אבל צריך שגם אתם, המעסיקים, תרצו. אנחנו כמעסיקים לא עושים מספיק. חלק לא מבוטל מחסמים של החרדים בשוק התעסוקה - זה המעסיקים. זה בעיה, או אתגר, שהמעסיק צריך לשנות גם כן תפיסה. כי להעסיק חרדי - אתה צריך להתאים את מקום העבודה שלך. מה לעשות, חרדי לא יישב ליד אישה. להבדיל, אם תעסיק נכה, לא תתאים לו את מקום העבודה? למה לא להתאים אותו לחרדי?".

צפו בוידאו:
{{{https://www.youtube.com/watch?v=Mj06-lMRByc&feature=player_embedded#!}}}

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
נשים והנכה לא יכול לעלות במדרגות יחי ההבדל הקטן.
ליבי12.09.12
9
ונכה, כן מעסיקים??
גליה10.09.12
8
שהציבור החרדי יכול להיות חזק במשק הישראלי ולהניב המון רווח. אך- גבר לא יישב ליש אישה!!! ולא משנה כמה כסף הוא יקבל... הם צריכים את החגים שלהם...ואת השקט מחוץ לעבודה..
לאה כהן10.09.12

הצגת כל התגובות

7
לפחות את העידוד שנותנים לערבים שיתנו לנו בלימודים אקדמאים ובתעסוקה... ולא רק שלא מעדיפים אלא ההפך... אב לארבעה וסטודנט לתואר ראשון.
בית שמשי11.09.12
6
כי מי שזה הבעיה שלו במקום העבודה הוא נכה שכלית, אדם אמור לשלוט ביצריו ולא לחשוב שכל דמות אשה זה כדי להחטיא אותו!! צאו מהמקובעות יש הרבה מה ללמוד מנשים בכל תחום!!!!!
יהודי10.09.12
והנה לא פלא שנותנים לחסידים הטסים לאומן לר"ה משקפיים עם מדבקות כדי שלא יראו דיילות או לא יודעת מה... הקב"ה ברא לנו עיניים כדי לדעת ללמוד על מי להסתכל ובאיזה צורה ומה לחשוב... וגם שקיים כזה מושג להתגבר על היצר... והתורה היא התבלין לא שום מדבקהשאלרעלה.... הכל קשור להכללל
אתי10.09.12
5
אז עכשיו בטח כולם יעסיקו... מזל שהוא ביקש...מתי נבין שאם נמשיך להתנהג כמו קופים ולשלוח אנשים עילגים לדברר אותנו אף אחד לא יסתכל עלינו?
דודו10.09.12
4
מה זה אומר, לפטר את הנשים ממקומות העבודה, להכשיר את המשרד, לאסור על העובדים להביא אוכל לא כשר מהבית, אי אפשר לעבוד בשבת, לא בחג, לכלוא את הנשים בחדר סגור בלי חלונות שחס וחלילה החרדי יראה אותן ויתפתה? תגיד לי, אתה אמיתי? בן אדם רוצה לעבוד, מעולה, שיגמיש את עצמו לקראת העבודה. אם מישהי תבוא עם גופיה יש
אפרת11.09.12
3
חרדים לא צריכים לעבוד. הם צריכים להיות בכולל ובישיבות. במקום לבטל תורה בעבודה,שיתחילו ללמוד תורה.
רחלי10.09.12
2
מפעל גדול נפתח לאחרונה בצפת-במטרה להעסיק את הדתיים שם. אלא מה-הם אינם מוכנים לעבוד שם. 1. כי מדובר במשמרות. 2. כי יש כמה נשים במחלקת אריזה-הנפרדת.. אז מה יעשו-יעסיקו ערבים מהגליל..מצחיק כי עברו מהשטחים שם עבדו ערבים במפעל.. אז מי אמר שהם מחפשים עבודה? מחפשים לברוח מעבודה
קרדום לחפור10.09.12
1
מי שלמד 10 שנים גמרא, שקול למי שלמד שני תארים באוניברסיטה, לכן יש לפתוח בפניו את כל המשרות האקדמאיות, עם העדפה מתקנת לחרדים, כמו כן לפטור ממס הכנסה כל מעסיק שרוב עובדיו חרדים, כגון חברה קדישא, ארגוני הכשרות המהודרת ומכוני הסת"ם.
דן סגל10.09.12
אף פעם לא יכולים לדעת אים אתה רציני או לא
אחד העם10.09.12
אולי גם יעניין אותך
בארץ

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 08:36

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 06:48

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24

הייצוג בחוק הגיוס החדש

היועצת נגד הממשלה: "ממשיכים להחליש את מעמד היועץ"

קובי אטינגר | 01.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הקטל בכבישים

תאונת דרכים קטלנית סמוך לעכו: רכב התנגש בגדר, הנהג נהרג

קובי רוזן | 01.05.24

מזג האוויר

התחזית: טמפרטורות רגילות לעונה; גשם מקומי בצפון

כיכר השבת | 01.05.24

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24

תיעוד חריג

מזג אוויר קיצוני במזרח הארץ: נזק נגרם לרכוש | צפו בתיעוד

בני סולומון | 30.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

גיס חמישי

עובד ב'כללית' יפוטר לאלתר - ציטט בסטטוס פסוקים מהקוראן

יהודה גל | 30.04.24