כיכר השבת

יום אבל יהודי? לא בערוץ 2

אודישנים לתוכנית טלוויזיה בעיצומו של יום תשעה באב

צום תשעה באב, בו יציין עם ישראל את אבלו על חורבן בית המקדש, יחול ביום שלישי. היום הזה מוגדר בחוק כ"יום אבל לעם היהודי", אך הדבר לא מפריע לתוכנית הכישרונות 'אקס פקטור' שתשודר בערוץ 2 לקיים יום צילומים בעיצומו של הצום. מהפקת התוכנית נמסר כי יבדקו מה הם יכולים לעשות בעניין (חדשות)

62
ישי כהן | כיכר השבת | ז' באב | 14.07.13
לוגו 'אקס פקטור' לצד אבלים בתשעה באב בשריד בית מקדשנו
לוגו 'אקס פקטור' לצד אבלים בתשעה באב בשריד בית מקדשנו (צילום: פלאש 90 למצולם אין קשר לנאמר בכתבה)

אודישנים ביום האבל: משקיעת החמה ביום שני ועד לצאת הכוכבים ביום שלישי, יתאבל עם ישראל על חורבן בית המקדש ויציין את יום תשעה באב. שריד בית מקדשנו יתמלא באבלים שיבכו את החורבן.

במקביל בעיצומו של יום האבל הלאומי, באולפני תוכנית המוזיקה אקס פקטור (Xfactor) שתשודר על ידי זכיינית ערוץ 2 - רשת, יתכנסו מתמודדים לתוכנית אודישנים "מיוחדת" בה יבוצעו שירים ומחולות.

צום תשעה באב נקבע לציון חורבן בתי המקדש, והוא שיאו של ימי בן המצרים בו מתאבלים ונוהגים מנהגי האבלות במשך שלושה שבועות בעקבות חורבן הבית הקדוש לעם היהודי.

העם היהודי יציין בצום ובקינות את תשעה באב, שבו מציין הרמב"ם אירעו חמישה דברים - נגזר על ישראל במדבר שלא ייכנסו לארץ, חרב בית ראשון ובית שני, העיר ביתר נפלה בידי הרומאים ונהרגו רבבות מעם ישראל וכן העיר ירושלים נחרשה על-ידי טורנוסרופוס הרשע ממלכי אדום.

בשל חומרתו של צום תשעה באב, מחויבים בו בחמישה עינויים בהם בין היתר איסור אכילה ושתייה, רחיצה ונעילת נעליים עשויים מעור. בנוסף, נמנעים מישיבה על כיסא גבוה עד חצות היום.

גם מדינת ישראל מכירה ביום הזה כיום צום ואבל והכנסת אף חוקקה את החוק האוסר פתיחת בתי עינוגים בתשעה באב וקובע כי בסמכות רשות מקומית להתקין חוק עזר שיאסור פתיחת בתי אוכל בליל תשעה באב. בנוסף לכך, מרבית מקומות העבודה סגורים בתשעה באב.

יצוין כי החוק אף נפתח בקביעה כי "תשעה באב הוא יום אבל לעם היהודי על חורבן בית המקדש".

כאמור, למרות כל זאת, תוכנית הטלוויזיה הישראלית 'אקס פקטור', תקיים יום אודישנים בעיצומו של תשעה באב.

באתר האינטרנט של התוכנית, מוזמנים הציבור להשתתף ביום צילומים שייערכו בהיכל 'נוקיה' בתל אביב, כאשר התוכנית הקרובה מתוכננת להצטלם ביום שלישי - 16/07, בין השעות 11:00 בבוקר ל-16:00 אחר-הצהריים.

מתמודדים דתיים, חובשי כיפה, פנו ל"כיכר השבת", והביעו את זעמם על חוסר ההתחשבות מצד מפיקי התוכנית לקיום יום צילום דווקא ביום תשעה באב.

ההזמנה ליום הצילומים (צילום מסך: אתר התוכנית)

גם בדף הפייסבוק של התוכנית, התלוננו גולשים רבים על קיום יום צילומים של התוכנית בתשעה באב. "נראה לכם הגיוני יום אודישנים בט' באב??", תהה אחד הגולשים.

גולש אחר כתב: "x factor ישראל וזכיינית ערוץ 2 רשת פשוט מנותקים מהעם. איך יכול להיות שמכל ימות השנה דווקא תשעה באב (יום המוגדר יום אבל לאומי עפ"י חוק) נבחר כיום האודשינים של התוכנית. כשכמה פרחחים שפלים עשו על האש ביום השואה כל התקשורת הזדעקה עם כותרות ענק. איפה התקשורת היום???".

הגולש, מזכיר את העליהם התקשורתי נגד כל הציבור החרדי בעקבות קבוצה קטנה של בחורים חרדים שהעזו לעשות "על האש, בגן סאקר ביום הזיכרון לשואה ולגבורה.

גולש נוסף, כתב בדף התוכנית: "האם זה נכון שהזמנתם אנשים לאודישנים דווקא ביום ט' באב 16.7? יום זיכרון לחורבן בית המקדש יום צום ואבל לעם היהודי מזה יותר מ-2000 שנה? אני מקווה שזאת טעות כי אחרת הרבה יהודים יראו זאת כחוסר רגישות ופגיעה ברגשות היהודיים ובאחדות העם".

אתר "כיכר השבת" פנה לחברת 'אבוט המאירי' המפיקה את התוכנית, שם נאמר לנו כי התוכנית לא נעשית דווקא ביום צום תשעה באב. "טוב שאתה מעלה את זה נבדוק מה אנחנו יכולים לעשות עם זה", נמסר לנו.

"זה לא משהו שהוא בכוונה תחילה אבל נבדוק את זה, אנחנו שמחים שאתם מעירים את תשומת ליבנו, נבדוק מה אנחנו יכולים לעשות בעניין", אומרים בחברה המפיקה.

בחברה הדגישו כי לא מדובר ביום אודישנים פתוחים לציבור אלא ביום צילום למתמודדים שכבר עברו כברת דרך בתוכנית ומתמודדים שיבקשו שלא להופיע ביום האבל היהודי תשעה באב החברה תעשה הכל כדי להתחשב בהם.

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
איך אפשר ביום עצוב ומלא באבל על חורבן ביהמ"ק שבעקבות זאת אנו נמצאים בגלות, איך אפשר להתעלם מיום כזה ?! איך ?!
tahel120914.07.13
23
בצום 9 באב,אבל אמרתי להם שלא אוכל להגיע ביום הזה,אז הם אמרו שייצרו איתי קשר לאחר מכן. מיד אחרי השיחה,התחלתי לחשוב,תהיתי אם בכלל כדאי לי להשתתף בתוכנית טמאה שכזאת. ניראה לי שכשהם יתקשרו אליי,אני פשוט אומר להם שאני מבטל הכל,ושאני לא מעוניין להמשיך את התהליך.
קצנלסון14.07.13
22
שיאכלו ויורידו ת'הכיפה. די להסתלבט עלינו
שאול14.07.13

הצגת כל התגובות

21
טוטאלוס. החילוניים מעודדים ממלחמת בנט נגד החרדים הרוצה אותם בחוץ ואת חברו העמלקי לפידלר בפנים רבני צהר הם כופרים ואין להם חלק לעולם הבא. הם מוליכים את תלמידיהם לשמד רוחני. דרקמן רוצה שהחרדים ילכו ראשו ההזוי חסר חכמה ותבונה.
עין ביוניט14.07.13
20
לא להאמין מה ניהיה מהעם שלנו
פורת21214.07.13
19
ואחרי כן כשחרדי עושה מנגך ביום השואה כוווולם מצרים. צריך לבטל את האודישנים בט' באב . זוהי אטימות ממדרגה ראשונה!! [
James15.07.13
18
אכן בושה וכלימה. אבל, זאת הבעיה הכי גדולה ??? חמורים יותר דברי הבלע שנאמרו אמש בש"ס. מחר כל הדרשנים ידברו על קמצא ובר קמצא ומחרתיים ימשיכו לשסות. מעניין אם יפנימו את חובת אלה "שלא מיחו". וד"ל
אהבת חינם14.07.13
17
ולא להתיחס ליום הזיכרון לחללי צהל או ליום השואה זה בסדר?!!!!! כל אחד ומה שחשוב לו
נחי14.07.13
16
החרדים מנצלים כל הזדמנות כדי לשפוך רפש באחרים ומצפים שיתחשבו בהם.לא זו דרכה של תורה.מהי "שנאת חינם"-על הקב"ה נאמר "צדיק וישר הוא".שבח זה בא להצדיק דין הקב"ה בחרבן בית שני שהיה דור עיקש ופתלתול, שהיו צדיקים ועמילי תורה,אך לא היו ישרים בהליכות עולמים,מפני שנאת חינם שבלבם זה את זה,חשדו את מי שראו שנוהג
אריה14.07.13
15
בתשעה באב נגזר על אבותינו שלא יכנסו לארץ, וחרב הבית בראשונה ובשניה [משנה תענית כו,ב] ופירשה הגמרא (בדף כט,א) שאחד קשור בשני, שבתשעה באב המרגלים חזרו מתור הארץ, והוציאו את דיבת הארץ רעה, וכל העם בכו, ואז נגזר על אבותינו שלא יכנסו לארץ, ואז אמר להם הקב"ה: אתם בכיתם בכיה של חינם, ואני אקבע לכם בכיה לדו
כובש ארץ ישראל14.07.13
על 3 דברים נחרב בית המקדש: עבודה זרה , גילוי עריות ושפיכות דמים. וכולם מתרחשים בסניפים המעורבים של בני עקיבא על אדמת נביאי ישראל
אנטי כיבוש14.07.13
למה אתה כל הזמן מציג רק צד אחד שלו,וצד שני ,לא? יש לו מאמר שלם על הערב רב בספר "אבן שלמה".ששם אומר ההיפך ממה שאתה אומר.גם ב"קול התור" אמר דברים אחרים שאתה מעלים אותם בכונה כדי להראות ולהדגיש את הצד "הלאומי" שלך,שהלאומיות היא ודאי ע"ז כפי שאמר מהר"א ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים". החזו"א ב"פאר הדור
נכד הרב זוננפלד14.07.13
שלך.אדרבא,רשב"י כבר ניבא בכמה מקומות בתיקוני זהר,(עיין תיקון 69,תיקון 21,ועוד)שעתידין ערב רב לשלוט בא"י בשלטון תקיף וחזק לפני הגאולה.והם כולם רשעים אוהבי שוחד וחברי גנבים ומשפט יתום ואלמנה לא ישפטו בצדק,כמובא בנביא.והם עתידין להכביד את המסים והארנונות על ישראל.והכל מתקיים.אבל אתה,עם התוכנות התורניו
yosefcohen6314.07.13
כל מה שאמרת פה,זה שקר אחד גדול.יש לנו את כל גדולי הרבנים, גדולי הדור שבכל הדורות,שאמרו בדיוק ההיפך ממה שאתה אומר.והם ב"ה,לא דת"ל כמוך...
בניהו.14.07.13
14
אם הציבור הדתי היה משמעותי בהוויה הישראלית, אף אחד לא היה חושב לעשות משהו כזה. דווקא ההדרה וההתבדלות של הציבור הדתי והחרדי שמנסה כל פעם לדחות עוד ועוד גורמים שהם לא בדיוק כמוהו (וראו את דברי הרב עובדיה יוסף כנגד הרב סתיו ודברי הרב שלום כהן כנגד ציבור הכיפות הסרוגות כולו), הופך את השיח הציבורי היהודי
יהודי14.07.13
13
התקשורת יוצאת בכונה ביום ט' באב למסעדות ת"א בכדי להראות כ"כ הרבה יהודים אוכלים שם.ובאמת,אלה כולם מזרע ערב רב.והם עושים זאת כשליחו של עמלק שנאמר עליו "אשר קרך",בכדי לקרר את לבותם של ישראל לאמר,אל תפחדו.לא יקרה לכם שום דבר.וכל אלה שאוכלים ולא מתאבלים ב-ט' באב,ללא ספק שלא יזכו לגאולה,והם יאבדו לנצח.
yosefcohen6314.07.13
12
לחילונים אין זכות לצלם התכנית מטופשת בט' באב! רק החרדים יכולים לחלל את יום הזיכרון במנגל בגן סקר
חיימי14.07.13
11
כולם תינוקות שנשבוו אבלל... גבעלדדדדדדדדדדדדדד
יורם14.07.13
10
העיקר ביום השואה וביום הזיכרון הם יודעים לכבד ומשדרים רק סרטים על השואה אך ביום שנחרב ביהמ"ק קשה להם לכבד ולהתאבל, פשוט בושה של מדינה !!
לוי14.07.13
9
אם כאלה המתקראים רבנים מנוולים את פיהם בגידופים בערב ט' באב מה אתם מלינים על אלו שלא שומרי תורה ומצוות. רבנים האמורים לדעת דרך תורה והלכה המצווים להרבות אהבת חינם במיוחד בימים אלו, עושים בדיוק הפוך ופוגעים ביהודים אז אתם מתלוננים על אלו שלא יודעים ולא מכירים את ט' באב.צבועים
שלומי14.07.13
8
מדינת ישראל היא חילונית, על אזרחיה לשמור על הימים הלאומיים שלה כמו בכל מדינה,יום הזיכרון יום השואה ויום העצמאות.בכל הימים שהם ימי דתיים מי שדתי ישמור ומי שלא ,לא,
יששכר14.07.13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Rr14.07.13
אדם שלא רוצה לשמור(לצערי) שלא ישמור אך מותר לכבד ולפחות לא לחגוג ולשדר תוכניות שעוסקות בענין השמחה
ישראל14.07.13
ארץ ישראל היא קדושה והיא זו שתקיא מתוכה עוברי עבירה קצת סבלנות
זבולון14.07.13
7
המדינה הזו היא של החילונים ולכן אנו נמנע מלשרת כל דבר חילוני במדינה הזו. זו איננה מדינה יהודית.
דורון14.07.13
6
בית המקדש נחרב ע"י שנאת חינם ולא בגלל שום סיבה אחרת גם לא בגלל פריצות ה' ישמור... ולפני שאתם מוכיחים אחרים.. תוכיחו את עצמכם שאתם מכנים יהודים כעמלקים.. להזכיר לכם על עברות של בן אדם למקום יש כפרה על עברות של בן אדם לחברו אין כפרה עולמית אלא ע"י בקשת סליחה אמיתית ז"א אין לכם כפרה עולמית גם אם תעבדו
דניאל14.07.13
5
עם כל השנאת חינם של רבני ש"ס מותב שלא תטיפו לאחרים
שי המקורי14.07.13
זה הכל בשל התמיכה של בנט ורבני צהר וגיורי סרק של גויים בשל אמירה אחת "אני ציוני" והופך ליהודי. אתם פושעי התורה ש"ס לא פןשעי תורה הם עושים מלחמה למען עולם התורה ואתם הופכים את המדינה לסדום ועמורה העיקר לקבל טפיחה מהעמלקים הציונים שקרעו לעדות המזרח את תרבותם
כיפה זרוקה14.07.13
הגיע הזמן שתפסיקו לבקש תקציבים מהאנשים שאתם כל-כך מזלזים בהם וכן אני חסר יראת שמים לגמרי. ושאני רואה את הרבנים שלך אני גאה בכך.
שי המקורי14.07.13
4
אני לא מאמינה שמה שקראתי זה אמיתי, איך יהודים מעמ"י יזלזלו ביום התענית של עמ"י על חורבן הבית, אם כן, זה פשוט בושה ומצמרר
הודיה12345615.07.13
3
התעוררות לקריאה ולימוד בספר הזוהר הקדוש מרגלית יקרה, אוצר קדוש ונעלה העניק השי''ת ברוב חסדו לעמנו עם סגולה, והוא ספר הזוהר הקדוש, שנתחבר בקדושה עליונה ע''י התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי זיע''א. ובזכות הקריאה והלימוד בספר הזוהר הקדוש מובטח לנו שנזכה ונגאל ברחמים ללא צרות וייסורים רח''ל. דבר זה מבואר
כובש ארץ ישראל14.07.13
2
זה כמעט כמו שרב גדול היה קורא ל50% מישראל עמלק שצריך להשמידו בדרשה בפרשת חזון וגדולי ישראל שישבו לידו לא ימחו
ככ14.07.13
1
ממש מעניין אותם חורבן ביה"מק
יהודיה14.07.13
אולי גם יעניין אותך
בארץ

פעוטה נפלה מטרקטורון בגליל התחתון - ונהרגה

מישאל לוי | 14.05.24

נשק רוחני מול חיזבאללה וסינוואר: 300,000 ספרי תהילים בבסיסי צה"ל

חזקי שטרן | 14.05.24

"זו הזכות שלנו על הארץ" | צפו

נתניהו: "מאז התנ"ך לא הרכנו ראש, השבנו מלחמה וניצחנו"

קובי אטינגר | 14.05.24

מתמודדים מכל העולם

עסק במלחמה | שידור חוזר מחידון התנ"ך העולמי לנוער

כיכר השבת | 14.05.24

מלחמת עזה – הסיפור האמיתי

ההיסטוריה חוזרת | האיום האמיתי על מדינת ישראל // אלי דן

אלי דן | 14.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

התחזית

מזג האוויר: עלייה בטמפרטורות וגשם מקומי בצפון ובמרכז

כיכר השבת | 14.05.24

76 שנים למדינה

"יום העצמאות" על חומות העיר העתיקה וגשר המיתרים | צפו

יוסי נכטיגל | 13.05.24

"עזה תהיה טהורה מהרשע"

"אין פתרון אחר" | משפחות שכולות דורשות: ליישב את עזה

בני סולומון | 13.05.24

פלא הפילון - הוקף

זה מה שעשו עדר הפילות בזמן הצפירה | תיעוד מהספארי

מישאל לוי | 13.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

הטיולים ביום העצמאות

שימו לב, בצה"ל מעדכנים כי הכניסה השנה לשטחי אש מוגבלת

בני סולומון | 13.05.24

"רק במלחמה חזקה"

האב שבנו חטוף: 'רוצים שיחזרו. אך המדינה לא חברה עסקית'

דוד הכהן | 13.05.24

"מלחמת העצמאות לא הסתיימה"

נתניהו בטקס: "נחושים לנצח, נגבה מחיר יקר מהאויב" | צפו

יוני גבאי | 13.05.24

במטה השב"כ | צפו

ראש השב"כ: "יחד נפלנו, יחד נקום. נבוא חשבון עם כולם"

קובי אטינגר | 13.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם
ש

בשורה של ממש:

תושבי מודיעין עילית ייהנו ממרכז דימות חדשני ומתקדם של מכון מאר

כיכר בשיתוף מכון מאר | מקודם