כיכר השבת

שמים X על היהדות

יו"ר הרשות השניה הכריע: יום אודישנים בתשעה באב

החל משקיעת החמה יתאבל עם ישראל על חורבן בית המקדש ויציין את יום תשעה באב. במקביל - למרות המחאות - בעיצומו של יום האבל הלאומי, תערוך התוכנית אקס פקטור (Xfactor) יום אודישנים "מיוחד" וזאת באישור יו"ר הרשות השניה אילן אבישר שאומר כי זהו "יום עבודה לכל דבר" (חדשות, יהדות)

28
ישראל כהן | כיכר השבת | ח' באב | 15.07.13
אקס פקטור
אקס פקטור (צילום: פלאש 90 ואתר התוכנית. אילוסטרציה: למצולם אין קשר לנאמר בכתבה)

אודישנים ביום האבל: היום (שני) החל משקיעת החמה יתאבל עם ישראל על חורבן בית המקדש ויציין את יום תשעה באב. שריד בית מקדשנו יתמלא באבלים שיבכו את החורבן.

במקביל - למרות המחאות - בעיצומו של יום האבל הלאומי, באולפני תוכנית המוזיקה בהיכל נוקיה בתל-אביב אקס פקטור (Xfactor) שתשודר על ידי זכיינית ערוץ 2 - רשת, יתכנסו מתמודדים לתוכנית אודישנים "מיוחדת" בה יבוצעו שירים ומחולות.

אילן אבישר, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה הבהיר כי הצילומים לתוכנית X FACTOR (אקס פקטור) יתקיימו כמתוכנן בעיצומו של יום האבל הלאומי תשעה באב.

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" ובכלי תקשורת שונים אודות האודישנים המתוכננים, שגרה אתמול (ראשון) חני לוז מתדמי"ת מכתב לאבישר בדרישה לבטל את האודישנים הפוגעניים בעיצומו של יום תשעה באב.

במכתב ציינה לוז כי במשך קרוב ל-2,000 שנה מציין העם היהודי את תשעה באב כיום אבל לאומי וכי קיום אודישנים לתוכנית מוזיקה ביום זה היא מעשה מביש הפוגע ברגשות דתיים ולאומיים של חלקים גדולים מהציבור בישראל.

בתגובה כתב אבישר: "האודישנים לתוכנית הם יום עבודה לכל דבר, שאינו אסור ביום תשעה באב כיום אבל לאומי".

"לאחר שיחה עם הזכיין, נמסר לי שהזכיין מבצע את הצילומים משעות הצהריים, במקום סגור, והתחייב לפעול בצנעה. כל מי שביקש שלא להצטלם ביום זה יגיע לצילומים ביום אחר".

יש לציין כי אין חוק האוסר לשדר תוכניות בעלות אופי בידורי. ב-1997 חוקק חוק איסור פתיחת בתי עינוגים בתשעה באב ותשעה באב נקבע כ"יום אבל לעם היהודי".

יש לציין כי גם מדינת ישראל מכירה ביום הזה כיום צום ואבל והכנסת אף חוקקה את החוק האוסר פתיחת בתי עינוגים בתשעה באב וקובע כי בסמכות רשות מקומית להתקין חוק עזר שיאסור פתיחת בתי אוכל בליל תשעה באב. בנוסף לכך, מרבית מקומות העבודה סגורים בתשעה באב.

יצוין כי החוק אף נפתח בקביעה כי "תשעה באב הוא יום אבל לעם היהודי על חורבן בית המקדש".

כאמור, למרות כל זאת, תוכנית הטלוויזיה הישראלית 'אקס פקטור', תקיים יום אודישנים בעיצומו של תשעה באב.

כזכור, אתר "כיכר השבת" פנה לחברת 'אבוט המאירי' המפיקה את התוכנית, שם נאמר לנו כי התוכנית לא נעשית דווקא ביום צום תשעה באב. "טוב שאתה מעלה את זה נבדוק מה אנחנו יכולים לעשות עם זה", נמסר לנו.

"זה לא משהו שהוא בכוונה תחילה אבל נבדוק את זה, אנחנו שמחים שאתם מעירים את תשומת ליבנו, נבדוק מה אנחנו יכולים לעשות בעניין", אומרים בחברה המפיקה.

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
לכו לעבוד ולא תצטרכו את הציונים. רק הכסף שלהם טוב?
pinco915.07.13
17
לא מתיחסים לתשעה באב. אתר שמזוהה עם ש"ס על שלל מקלליה ואם אותם המגדלים זקן ונקראים בטעות רבנים אף פיהם מלא רפש וקללות, פתאום נזכרו בתשעה באב. הרי בגללכם המשיח לא מגיע - הוא רואה איך אתם מתנהגים - ועושה אחורה פנה. הרי קמצא ובר קמצא היו צדיקים לעומת אלה שאתם קוראים להם חכמים. תתביישו.
המצונזר15.07.13
16
ביום השואה וביום הזיכרון לחללי צה"ל צריכים החרדים לעשות את האודישנים שלהם ולעשות את המסיבות והמנגלים שלהם. ושהחילונים הזבלים האלו יקפצו ולשים עליהם כולכם כבר יודעים מה.
יהודה15.07.13

הצגת כל התגובות

15
שלום גם אני כמו כל אחד מכם קראתי את הכתבה הזו והזדעזתי איך אפשר לשדר תוכנית זו ביום כזה?! ועוד להגיד שזה כמו יום עבודה רגיל?! אבל אני מבקש לא להגיב תגובות סתמיות(אל תרדו לרמה הזאת) ולרדת על התוכנית או על המפיקים במיוחד לא בערב תשעה באב צריך להשתדל למנוע שנאה צריך ללמד זכות על כל יהודי באשר הוא (חילו
יוסף עמדי15.07.13
14
נא לא להתרגז, ופשוט לחשוב שהטלביזיה הזאת משודרת בסינגפור!!!!
שמערל15.07.13
דים , נא לא להתרגז כשנצא בהמונינו ביום הזיכרון הבא לעשות אודישנים ותכניות בידור בבתי העלמין הצבאיים בכל הארץ באמת לא צריך להתרגז רק לחשוב שזה בסינגפור !!!! אתה צודק ממש אין צורך להתרגז גם כשמתקיפים חרד''קים צריך רק לחשוב שזה בסיגפור והכל על מקומו בשלום
צבוע15.07.13
13
אנחנו משפחה של חוזרים בתשובה ומקפידים קלה כבחמורה(משתדלים לפחות)ומתרכזים בעצמנו, איך לשפר עצמנו כל יום ויום ולא איך לשפר את מדינת ישראל.עד שמשיח יבוא קרוב לודאי שאנחנו נהיה כאן מיעוט כאנשי דת.תפסיקו לחפש בחילונים שיכבדו...שכל אחד יעבוד רק על עצמו. הקב"ה ברא לנו 2 עיניים- אחד כדי לראות מה לא טוב בנו
רחלי15.07.13
12
וזה מה שמחכה למי שישתלב, סופו לבוז להשם ולתורה, ובמקום להתאבל על שבת משוש ליבנו! נפצח בשירים וריקודים מעורבים, עם פריצות ושירת נשים! אנחנו בזים לכם! תרבות אנשים חטאים ערב רב שנוא ומסיט, איזה מין ציונים הם אם הם בזים לציון האמיתי, זן עיר ציון !
עלק ציונות15.07.13
11
רק להיזכר איזה בלאגן עשתה התקשורת כשמספר בחורי ישיבה עשו מנגל תמים בגן סאקר ביום הזיכרון. רשעים צבועים.
שאולי15.07.13
10
אז למה החרדים מתעצבנים . כל מי שלא חרדי במדינה ,הוא גוי.
pinco915.07.13
9
ערב תשעה באב, כדאי לחשוב שוב על מהות המושג "שנאת חינם", ולשמוע מה גדולי הדורות אומרים בענין. רבינו יהונתן אייבשיץ מבהיר: "שנאת חינם" - לא מה שחשבנו. כדאי לחשוב מחדש שוב על המושג, ולהבין למה מה ש"חכם שלום" זעק במוצ"ש, זו הזעקה המתאימה דוקא ב...ערב תשעה באב! -------------------
שלום15.07.13
ציונים=בוגדים בתורת ישראל=ערב רב...! הציונים נלחמים בציבור החרדי ובתורת ישראל גיוס בכפייה תלמידי היישיבות החרדים לצבא.להרוס ולעקור את מפעל היישיבות הקדושים.זה שינאת חינם של הציונים!!!!
יהודי לא ציוני15.07.13
8
הם רוצים לרמוס את היקר לנו מכל!!! איך אפשר לשמוח שאין לנו בית המקדש? מה זה הזלזול הזה? והעיקר שחרדים עשו על האש ביום השואה איזה כותרות!! אבל ביום האבל שלנו על חורבן בית מקדשינו ותפארתינו הם יעשו שמח ושירים ומחולות ואף אחד לא יגנה את זה!!! זאת רשעות ויהי רצון שיזכו לתשובה שלימה ואם לא שלא יזכו לראות
פינחס15.07.13
7
הכנסת חוקקה אבל כל משרדי הממשלה עובדים כרגיל. מדינת חלם אמרנו?
דורון15.07.13
6
כל כך חבל שבכול הקשור ליחסים חילוניים-דתיים אתם מלאים בכל-כך הרבה כעס ושנאת חינם. אני חושב שלפני אתם יורדים על חילוני זה או אחר שלא מכבד את דרכם, כדאי שתעשו חשבון נפש, ושתשאלו את עצמם כיצד קרה שדווקא בתשעה באב אתם עסוקים בלמלא את ליבם של הקוראים שלכם בכל-כך הרבה שנאת חינם. מקווה בשנה הבאה תכתבו על
שגיא15.07.13
5
בושה וחרפה ליו"ר הרשות השנייה אפילו אצל החילונים ישנם שמבינים שזהו חציית גבול אדום. תתבייש לך !!!
שוקי15.07.13
4
מדינת ישראל היא לא מדינה של יהודים אלא מדינה של גויים . מדינה שדורסת ברגל גאווה את היהדות, לא ירחק היום ןמפעלים יפתחו בשבת ויום ראשון ליום שבת. ארור היום בו קמה מדינת ישראל , טןב היה אילו נשארנו בגלותנו באדמת נכר ושם כולם היו יהודוים שומרי תורה ומצוות. הציונות החיחונית והדתית הובילו את עם ישראל לבאר
שועל המדבר15.07.13
יתכן שאני לא מבין מספיק בנושא... בכל זאת אני רק בן 15.... אבל אני באמת לא מבין למה אתם מתגעגעים כ"כ לגולה... הרי לא עדיף להיות בארץ האבות מבארצות הנכר??? בארצות הנכר, להזכירך, סבלנו מרדיפות, מגזרות מפלות, משואה ה' ירחם... וחוץ מזה תופעת החילוניות היא מגמה כלל עולמית ולא רק ליהודים והיא התחילה כשהיינ
נער ציוני דתי16.07.13
3
פירוש יפה למה שכתוב בקינות זה נורא נוראות היום ממש רואים את זה בחוש, קודם כל כתוב כאן בתחילת הקינות בקינה שלישית שאומרים כתוב שם "אדוה בכל לב להמציאהו" כלומר אני מצטער ומבקש בכל לב, אדוה לשון כאב אני מצטער כמו כל לבב דוי, להמציאהו למצוא את ד' צריכים לבקש בכל לב זה צער גדול עד שמוצאים את ד', "אדעה מל
רישמ15.07.13
2
נושא זה מסדר יום לטחון אותו עד יום הזכרון שאילתות בכנסת אי אמון ראיונות טענות נגד אנשי ציבור לא לרדת בכלל
חזקו ואמצו15.07.13
1
להשמיע מוזיקה בט' באב זה בסדר מבחינתם אבל אם הייתי עושה מנגל ביום הזיכרון... זה היה נורא... ואז כל התקשורת הייתה כותבת על כך.... סתומים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתיה15.07.13
אולי גם יעניין אותך
בארץ

הפעילים התבלבלו - ותקפו משאית שלא הייתה בדרך לעזה

דוד הכהן | 15.05.24

טרגדיה נוראה

שבועיים לפני חתונתו: נפטר העובד שנפצע אנושות בעזה

דניאל הרץ | 15.05.24

המערכת הפוליטית סוערת

גלנט בביקורת פומבית וחסרת תקדים על ראש הממשלה

דוד הכהן | 15.05.24
ש

תחת המותג +TNUVA

תנובה משיקה לראשונה במקררים קטגוריית שוטים

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

פנה בכתב ליועמ"שית

ולמי עופר כסיף דואג עכשיו? "חובה לדאוג לסיוע הומניטרי"

בני סולומון | 15.05.24
ש

מגוון הטבות לתחילת הדרך

צעירים? הכירו את המסלול שיוביל אתכם רחוק

כיכר בשיתוף פאג"י | מקודם

הנחלים בצפון

לאיזה נחלים מסוכן להיכנס ואיפה יש זיהום גבוה? | בדיקה

מישאל לוי | 15.05.24

צפו בתיעוד

שיגורים לעבר העיר שדרות בזמן תפילת שחרית | כך זה נראה

דוד הכהן | 15.05.24

התחזית

מזג האוויר: הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה

כיכר השבת | 15.05.24

צפו בתיעודים

בצפון ובדרום: יחידות החילוץ חילצו 5 בני אדם - כך זה נראה

קובי אטינגר | 14.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הנסיעה נגמרה בטרגדיה

פעוטה נפלה מטרקטורון בגליל התחתון - ונהרגה

מישאל לוי | 14.05.24

נשק רוחני מול חיזבאללה וסינוואר: 300,000 ספרי תהילים בבסיסי צה"ל

חזקי שטרן | 14.05.24

"זו הזכות שלנו על הארץ" | צפו

נתניהו: "מאז התנ"ך לא הרכנו ראש, השבנו מלחמה וניצחנו"

קובי אטינגר | 14.05.24

מתמודדים מכל העולם

עסק במלחמה | שידור חוזר מחידון התנ"ך העולמי לנוער

כיכר השבת | 14.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

מלחמת עזה – הסיפור האמיתי

ההיסטוריה חוזרת | האיום האמיתי על מדינת ישראל // אלי דן

אלי דן | 14.05.24

התחזית

מזג האוויר: עלייה בטמפרטורות וגשם מקומי בצפון ובמרכז

כיכר השבת | 14.05.24