כיכר השבת

מעשה מרגש בארנק, בערבים טובים וביהודים טיפשים / דעה

מה שהבינו גויים נורמליים במלחמת העולם השנייה, מסרבים היהודים להבין אחר יותר ממאה שנים של טרור ערבי ונהר של דם; ישנו עונש קולקטיבי ביהדות והוא מתחייב גם מהשכל הישר. פעיל הימין בנצי גופשטיין קרא את הסיפור של דבורה נופר וסירב להתרגש

88
בנצי גופשטיין | כיכר השבת | ז' באייר | 26.04.15
ערבים ויהודים, אילוסטרציה
ערבים ויהודים, אילוסטרציה (צילום: שרה שאומן, פלאש 90)

קראתי את סיפורה המרטיט של דבורה נופר, אשר איבדה את ארנקה ברכבת הקלה וזה האחרון הושב לה תודות לערביה מוסלמית מכוסה ברעלה. מה יש לומר, כולי אפוף התרגשות. לא רק שלא רצחו אותה ברחוב צלאח א-דין ולא פגעו בה לרעה (אחר שנהג המונית הביא אותה היישר לתחנה וחיכה עד שתצא, שמא...), אלא אפילו השיבו לה את הארנק.

מי אמר שאין ערבים טובים? לתפארת מדינת ישראל! הבחורה התרגשה כל-כך מהמחווה, עד שלא יכלה לכלוא את תחושותיה ואת התובנות המופלאות להן זכתה בעקבות אותו מקרה מרגש - "הפעם ראיתי אותם, את הדתייה המוסלמית, את הנהג, ואפילו את השוטר מתחנת שלם. המוסלמים. הם היו שם, גרמו לי לפגוש את עצמי בצמתים שערערו את כל מה שידעתי, חשבתי ואפילו הרגשתי". ולא נחה דעתה עד שדמעות התרגשות נקוו מעיניה בראותה את לוסי "המרגשת הזאת" מדליקה משואה לתפארת מדינת ישראל. "כמה טוב שבאת".

לי יש מספר תובנות שונות במקצת מאלו שערערו את יציבות דעתה של דבורה. ואוי לו לעם, אשר תכונות נפש בריאות כמו שנאה לאויב ורצון להכריע אותו מעורערות בקלות כה בלתי נסבלת. אם כך חושבת בחורה שומרת מצוות החיה בסביבה אולטרה-חרדית, כהגדרתה, אזי ללא ספק אנחנו זקוקים בדחיפות לפסיכולוג לאומי.

דבורה כנראה חשבה עד כה שכל הערבים הם גנבים ורוצחים, והנה – נפקחו עיניה! זה לא נכון! יש ערבים שלא רוצחים, וישנם אף כאלו שמקיימים מצות השבת אבדה. רבי חנינה בן-דוסא, מי יגלה עפר מעיניך? ראה גם ראה, יש לך ממשיכים.

האם באמת חשבת עד כה שכל הערבים גונבים ורוצחים? האם בגלל זה סברת שהם אויבים שלנו? ואם, למשל, נספר לך כי בבתי-הכלא, לשם דוגמא, יושבים 40,000 מחבלים "פלשתינאים", הרי מדובר באחוז אחד מכלל האוכלוסיה הערבית בארץ. כלומר, 99% מערביי ארץ-ישראל אינם מחבלים!

אולם דבורה ושאר המתחסדים, אשר "עיניהם נפקחות" בכל פעם שהם זוכים לשרות אדיב מרוקח ערבי בסופר-פארם אינם מבינים דבר אחד. הערבים בישראל אינם אויבינו משום שכולם רוצחים או גנבים. הערבים בישראל הם אויבינו משום שהם באים לגזול את ארצנו, לא את הארנק של הגברת כהן. משום שהם מאמינים שהארץ שייכת להם. משום שהם רוצים שביום העצמאות יונף דגל אש"ף ולא דגל ישראל, ואולי ברוב טובם הם יזמינו את דבורה נופר להדליק משואה. ולכך שואפים כל הערבים בישראל.

הם יכולים להמשיך להיות רוקחים ורופאים ונותני שרותים אחרים, הם יכולים להמשיך לעשות זאת באדיבות, הם יכולים גם להחזיר לנו ארנקים. כל זה אינו סותר במאומה את שאיפותיהם הלאומיות. שאיפות אלו באות לידי ביטוי בקלפי, כשבכפר ה"ידידותי" אבו-גוש קבלה מפלגת המחבלים המאוחדת כ-90% מהקולות. ועל-מנת שאותו אחוז זעיר של מחבלים יצליח לפעול, הוא זקוק לגיבוי האחורי של אותה אוכלוסיה. גם בזמן מלחמת העולם השניה, אילו מנינו את אחוז הגרמנים שהשתתפו בפועל בהשמדת היהודים, היינו מגלים כי מדובר באחוז זניח. אך אותו אחוז לא יכול היה לפעול בלא תמיכת הרוב ה"תמים", הרוב ש"חף מפשע".

מה שהבינה התורה בצוותה להשמיד את עמלק ואת שבעת עממי כנען, דבורה אינה מבינה. מה שהבינה התורה באומרה "צרור את המדיינים" לרבות תינוקות בני פחות משלוש – נשגב מהבנתם של השבויים בתרבות המערבית. [שימו לב – בנות מתחת לגיל 3 נלקחו בשבי, אך בנים – לא. ואם מספר הבנות היה 32,000, ניתן לשער שהבנים היוו מספר דומה (ראה במדבר ל"א, ל"ה). מזעזע, לא?].

מה שהבינו גויים נורמלים במלחמת העולם השניה, כאשר בעלות הברית הפציצו ללא רחמים את דרזדן וערים נוספות בגרמניה, בהם היו בעיקר נשים וילדים (הגברים יצאו למלחמה) והחריבו אותן עד היסוד – מסרבים היהודים להבין אחר יותר ממאה שנים של טרור ערבי ונהר של דם יהודי שנשפך. ישנו עונש קולקטיבי ביהדות, והוא מתחייב גם מהשכל הישר. זה אולי לא ערב לאוזניהם של יפי-הנפש, אך זו המציאות.

רחל כהן רוצה שנלמד מאברהם אבינו כיצד להתייחס לערבים. בזאת אני מסכים איתה. אלא שראוי ללמוד את היחס לא מהמדרש שמספר על כך שראה ערבים תמימים כשלא הייתה עימם מלחמה. ראוי יותר שנלמד מהפסוקים המדברים ביחס לישמעאל אחר שזה החל לצחק ולטעון לזכות על הארץ. "ותאמר [שרה] לאברהם גרש האמה הזאת ואת־בנה כי לא יירש בן־האמה הזאת עם־בני עם־ יצחק... וישכם אברהם בבקר ויקח־לחם וחמת מים ויתן אל־הגר שם על־שכמה ואת־הילד וישלחה" (בראשית כ"א י',י"ד).

באהבת ישראל

בנצי גופשטיין.

הדברים הם על דעת הכותב בלבד ואינם מייצגים את המערכת.

תוכן שאסור לפספס
88 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
נו באמת .... ערביה אחת החזיר הארנק , ואלפי אחרים שודדים ורוצחים אותנו כל היום
חיים06.05.15
חיים אתה גדול
נעמה01.05.16
44
כהנא צדק וזה כבר לא חדשות. תראו כמה סרטונים בנושא ביוטיוב וגם לכם ייפקחו העיניים. גם בנצי צודק אני לא מעיז להגיד זאת ברבים , אבל הוא צודק
חרדי מחמד29.04.15
עלוב נפש לא פחות מהכותב הפרחח
צדיק באמונתו29.04.15
43
צריך להוקיר את הטובים ולכתוש את הרעים.
שמולי27.04.15

הצגת כל התגובות

42
בנצי כל הכבוד!!!!
ליבוש29.04.15
41
חזק ואמץ פשוט נכון המשך ככה
יצחק13.04.20
40
תמשיך לכתוב ולהגיב שלא יעוותו פה תפיסות והשקפותתת
גולדה30.04.15
39
כל מילה בסלע.
דני17.05.15
38
לא להאמין איזה שמאלנים חשוכים קיימים, חשבתי שהם נכחדו או בדרך לשם ואלה שנשארו סגורים באיזה מוסד, מה באמת יש מישהו שמוכן ללכת עם איזה ערבי בסימטה לבד ביום או בלילה?! אנשים כאן שונאים את עצמם. למי אכפת ברעיון מערבי או גוי אחר, אפשר לכבד ואפילו להעריך ולחבב כל אחד לא פחות מבעלי חיים חמודים, אבל אף אחד
אבנר29.04.15
37
אני מציעה לדבורה להיות בקשר עם הערבים ולבקר בכפרים. עד שבתה תחליט לצאת עם ערבי ולא תשנה דעתה, ותזכיר לאמה שערביה מצאה לה את הארנק, וכמה הערבים צדיקים. ומה תעשה דבורה כאשר הילדה תתחתן והערבי יגלה את פרצופו האמיתי? תפנה לבנצי גופשטיין?
ירושלמית04.05.15
36
בנצי כל הכבוד שענית למתחסדת שקיבלה את הארנק מערביה שלא רצחה אותה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רק מרזל28.04.15
35
אני לא מבין מה כולם פה מתעצבנים. תראו לי משהו אחד לא נכון במה שבנצי אמר. רק מה? הדברים האלו לא כ"כ שייכים ומציאותיים היום כי אין מי שיעשה את זה ומי שכן יעשה דברים ברוח הזאת יחסל את עצמו לדעת... הלוואי וזה היה אפשרי
שניאור28.04.15
34
אם אני רוצה להיות יהודי טוב אז אני חייב לשנוא ערבים וכל מי ששונה ממני? אם אני רואה בערביה מולי ברכבת כבן אדם, ורק אח״כ ערביה, אז אני שמאלני? וחוץ מזה, שמאלני זה בן אדם רע? אי אפשר להיות יהודי טוב ושמאלני? רק מי שמחזיק בדעות מסוימות הוא בסדר? איפה נעלמו הסובלנות וההכרה בריבוי הדעות בעמנו? (נשלח ב
עופר28.04.15
אני חושב שאתה צריך לחזור לחיידר
נאור30.04.15
33
ואתם ישנים
הערבים הורסים28.04.15
32
בושה לכותב הבור, המסית, המפלג. אני קורא את הכתבה האווילית שלו ויש לי חושך בעיניים. אבל חושך גדול נובע גם מהתגובות לכתבה, המוסתות על ידי הכותב האידיוט, שהוציא את הרע מאנשים שהם, כביכול, יראי שמיים. בושה וחרפה לו, ולאתר "כיכר השבת" שנותן לו במה!
צדיק באמונתו27.04.15
טענת הכותב פשוטה - התנהגות אנושית של יחידים אינה מלמדת על הכלל. מה לא נכון בזה? סקרי דעת קהל הן בקרב ערביי ישראל והן בקרב ערביי יש"ע מלמדים על תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, פיגועים ורצח יהודים באשר הם יהודים. הדברים מפורסמים וידועים. וכבר כתב ה"כסף משנה" (הלכות מאכלות אסורות פי"א ה"ז) שכל גוי נידו
עזרא28.04.15
דורסים, חוטפים, שוחטים ועוד.. חלילה, לא אוייבים!!!
ש28.04.15
כן, גם ביהדות יש אנשים חשוכים. דוגמה אפשר לראות בטקסט הפיגולים שנכתב לעיל.
צדיק באמונתו29.04.15
31
בעיקר המשפט שבד"כ משהו עם כובע מרופט מחזיר לה את הארנק. מה זה שווה שאברך מחכה לך במיוחד ושורף את זמנו למענך? כלום! אך בתחנת משטרה ערבית, שזה למעשה תפקידה, ריגש אותה כל כך עד דמעות.. מבחיל ומטופש...
אני 28.04.15
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה27.04.15
29
בנצי אשריך צדיקקק
אני27.04.15
28
תאבד ארנק באיזור ערבי, תעשה מדגם כמה יחזירו לך אותו. לעומת זה תאבד למשל בביתר עילית, גם אם תשים בו 10000ש"ח לפחות 90% יחזירו. ערבי שמחזיר אבדה זה יוצא דופן ביותר- ותחשוב על זה, אולי בגלל זה אנחנו כ"כ מתרגשים מהמחווה יוצאת הדופן הזו.
אחת27.04.15
27
הכותרת מחמיאה מאוד. אבל באותו משפט חזל"י יש המשך ושתיקותא בתרי (כלומר: מילה אחת שווה סלע אבל השתיקה שווה 2 סלעים). כיום - ואני מדגיש כיום! ע"פ הלכה אין מצוות לא תחיה כל נשמה כמו כן אין מצות מחה תמחה את זכר עמלק וזה מכמה סיבות א. אבד זכרם. רמב"ם. ב. אנחנו נמצאים עדין בגלות ואין יד ישראל תקיפה
מנחם ישראלי 26.04.15
26
ואתם מסודרים (:
רחל26.04.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי27.04.15
25
ומעמיד את היהודים במראה מכוער
מימון26.04.15
בתור לתאי הגזים!!
יאיר26.04.15
24
לכל אוהבי הרוצחים (בעצם את החיסכון הכספי שבהעסקתם במקום את האחים היהודים שלהם) מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב הוא ישלח רפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף (לנדקרים בטעות, והפצועים מאבנים שבמקרה עברו מתחת לאבן שנפלה עליהם , ממש במקרה (אולי שריד מהאבנים שלא הספיקו ליפול בימי יהושע ). ויוציאם מגלותם..
משה 28.04.15
23
אין לי מילים אתה פשוט גזען, הם בני אדם בדיוק כמונו אבל בדיוק, ועד שלא תבין את זה, ההרג ימשיך להשתולל פה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי27.04.15
22
טיפש מטופש. מחפש תשומת לב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני27.04.15
21
בנצי היקר יישר כח !!! כמים קרים על נפש עייפה !!! חזק ואמץ אל תירא ואל תיחת !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם26.04.15
20
כמה שזה נכון. כל מילה צודקת… עשו שונא ליעקב, זה ידוע. אגב המדינה הזאת יהודית למה ערבים צריכים להדליק משואה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה26.04.15
19
הלוואי וירבו כמותך בישראל. אוהבים אותך. יישר כוח. ה' ייתן לך לעשות חייל ובכל מה שתעשה תשכיל ותצליח. בע"ה נזכה לגאולה שלמה ולביאת משיח צדקנו בזכות אהבת חינם ואהבת ישראל.
סיוי26.04.15
18
אנו ב"ה ביסודינו ביישנים רחמנים וגומלי חסדים ואילו האכזרים המעטים שביננו מתנהגים בניגוד לטבעם ואילו בהם יש את מידת האכזריות והיא לא מנותקת מאופיים. זה לא אומר שכל הערבים (גויים) כאלו, אך המציאות הזאת לא רחוקה מהם וזאת ניתן לראות באורך חייהם, כאשר ילדים קטנים אצלם מסוגלים לצפות בשחיטת בע"ח או לשמוע ע
נק למחשבה02.05.15
17
יש ערבים טובים, יש ערבים רעים, אבל כולם רוצים את הארץ לעצמם ולכן צריך להרוג את כולם, גם נשים וילדים.
דרור26.04.15
לא. הם רוצים להרוג אותך ואז לרשת את הארץ לעצמם, ולכן צריך לעשות כל דבר כדי שזה לא יקרה. כמובן שלא להתחיל בלהרוג. אפשר לחיות איתם בשלום אם יקבלו את העובדה שיש פה מדינה יהודית. אם לא ירצו לקבל את זה - צריך לגרש אותם לחו"ל. אם הם לא יקבלו את זה וילחמו בנו - הם ימותו. אף אחד לא רוצה בהרג, אבל אם זאת הבר
שומרוני26.04.15
16
ומי שלא רוצה להאמין אז הוא משקר את עצמו יש ערבים שפחות אידאולוגיים אך רובם מאמינים בכיבוש והשתלטות היהודים על הארץ
יעל30.04.15
15
כל מילה בסלע. אם היה לנו עד יהודים יקרים כמוך המדינה שלנו היתה נראית הרבה יותר טוב והרבה פחות דם היה נשפך בה
יהודי אמיתי26.04.15
14
בנצי ידידי, כשכן לשעבר וותיק ממך באזור. הבעיה החלה כשמספר חולי נפש "זיהו" מזרח תיכון חדש. הסגירו לידי המחבלים את המשתפי"ם ונתנו להם נשקים. מה ציפית שתבין האוכלוסיה המקומית? המאבק צריך להתמקד בהזוים מתוכנו היתר כבר יסתדר..........
יואב26.04.15
13
למחבלים הערבים יש ביצים לקום ולבצע את מעשי הנבלה שהם מאמינים בצידוקם.
הוא לא רק הכרס:30.04.15
12
יש אנשים המרשים לעצמם להתבטא בעניינים שאינם מבינים בהם כלל ואחת מאלו היא הגברת דבורה נופר. יישר כח לבנצי שפוקח את העינים בדברי אמת ושכל ישר.
אברמי26.04.15
11
איזה בורות יש בהם בני אדם כמוני וכמוך ... יש רופאים מצוינים וחביבים . סתם לשנוא בן אדם ? בגלל הדת שלו ? לא אצלי . גדלתי וחונכתי על ברכי השנאה לעם הערבי , והפלא ופלא דעתי השתנתה עם החיים . שלא הובן לא נכון - למחבלים אני מאחלת עונש מוות בעינויים קשים . אבל לבני אדם נורמליים וטובים ? למה ?
לא כל הערבים ר26.04.15
10
מביך שכאן הם מתעטפים בטליתות וגוררים ספרי תורה ושופרות וקוראים לעצמם אמוניים ורבנים. פייככסס
מאיר26.04.15
9
כלב שהיכו אותו במקל הולך לנשוך את המקל שהיכה אותו במקום את היד שהחזיקה את המקל. למה התורה אסרה (בין יהודים) את לא תיקום ולא תיטור הרי זה דבר מאוד הגיוני בשכל לכאורה? - משום שכל מה שקורה ועובר על האדם קרה משום שהחליטו עליו מלמעלה!!! ואם קרה ליהודי משהו ע"י מישהו זה קרה בגלל שמגלגלים חובה ע"י חייב ובו
יש מנהל לעולם27.04.15
8
אתה שכחת מהי חמלה. במלחמת העולם השנייה, אנחנו היינו האויב של הגרמנים , מבחינתם-הם ראו ביהודים איום לארצם, גם הם היו פטריוטייים, כמוך, ובשם אותה פטריוטיות ושנאה עיוורת של היהודים הם הובילו למשרפות גברים נשים וטף. לתשומת ליבך, יהיה טוב לרסן מעט את קיצוניות דיעותיך.
דורית30.04.15
שגם כל הקיצונים שמדברים פטריטיות כדבריך לא יגיעו לאפס קצהו של שנאת הגויים בכלל והגרמנים בפרט ,צריך לעשות הפרדה ומהר בין לתת להם במה ולאוהב אותם לחמול עליהם לבין יחס מתנכר.היהודים בחיים לא יגיעו לשואת הערבים ולמשרפות ממש מקומם השוואה שלך!!
חן03.05.15
7
צריך להגיד האמת בלי לפחד מה יגידו עלינו! ובנצי עושה את זה מצוין! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
העם איתך!26.04.15
6
דברים מזעזעים בעיני שמראים על טיפשות גדולה. שומר פתאים השם אבל מכאן עד למסקנות שהסיקה המרחק גדול . גם בתורה ישמעאל פרא אדם וגם היום. היה יותר הגיוני שירצחו אותך . תאמרי הגומל על הנס.
הגומל...26.04.15
5
האם גם עתה כמו אז הקב"ה דיבר אל מר ביבי וציווה אותו על כך??????............בנצי תחשוב מה דיבורים כאלה גם יכולים לעשות לערבי שרואה את זה............נראה לי שמספיק יש אנטישמיות בעולם......מעל ומעבר למה שאנחנו יכולים להתמודד בטבע.........
א26.04.15
כי לפני בנצי גופשטיין ותגובתו לא הייתה אנטישמיות.... אכן תגובה עניינית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א27.04.15
4
בנצי אותך אני מכירה מלהבה;פעם סגדתי לך.התלהבתי.אבל אתה לא יותר מקיצוני.אתה יכול לזלזל במה שהגברת אמרה בדברייך ובדברייה יש אמת.השאלה לאן אתה שואף.אתה קיצוני ומיד כשמישהו אומר משו על ערבים כאחוז תזזית אתה רץ.אני לא נגדך.איש באמונתו יחיה זכותך.אבל קיצוניות זו לא הדרך שהאמנתי בה אף פעם.לא עם דת.לא בבריא
אני26.04.15
3
מה שאומר שהערב רב שולט בכח אומות העולם והכח היחיד שיכול להביס אותם הוא אחדות בעם שאנחנו. מאוחדים שום עם או כח אחר יכול לנצח אותנו. כשאנו נעשה את זה נוכל להם ובינתיים כדי שיותר תשקיע בתחום הזה אני בטוח שזה יותר יועיל. לעם ישראל הרי בגלל זה גלינו וביגלל זה אנחנו בימים האלו לא מסתפרים ובגלל זה נחרב בית
נריה 26.04.15
2
מקווה שתיגש לטיפול בזמן הקרוב
הרופא שלך26.04.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים27.04.15
1
אי-פעם
מרן מלכא26.04.15
אולי גם יעניין אותך
בארץ

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24