כיכר השבת

עינויים נגד נחקרים

עצור דומא בדיון: "תנו לי רעל. אני לא יכול יותר"

בדיון בביהמ"ש התברר כי אחד העצורים בפרשת הרצח בדומא ניסה לשים קץ לחייו במהלך החקירות. "עושים ממני קשת מהידיים ושמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים. כל יום זה עולה רמה" (בארץ)

69
קובי רוזן | כיכר השבת | ח' בטבת | 20.12.15
הפגנה נגד עינוי החשודים
הפגנה נגד עינוי החשודים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האם אנשי החטיבה היהודית בשריות הביטחון הכללי עינו את עצורי פרשת הרצח בדומא? על פי פרוטוקולים מהדיונים בבית המשפט נראה שהתשובה לכך היא חיובית, כך לפחות עולה מדברי הנחקרים. במהלך הדיונים היום (ראשון) נודע לסנגורים ולמשפחה כי אחד הקטינים העצורים, שלטענתם עונה קשות בידי חוקרי השב"כ, ניסה לשים קץ לחייו בשל הלחץ הפיזי והנפשי שהופעל עליו. הקטין הציג את הסימנים בדיון היום בפני בית המשפט.

בעקבות הדברים נבדק הקטין בידי הפסיכיאטר המחוזי אשר הורה לקיים השגחה צמודה על הקטין וקבע כי הוא נמצא בלחץ נפשי כתוצאה מהחקירה. עוד התברר כי הוא מטופל בכדורים בידי רופא בית המעצר בשל קושי בשינה כתוצאה מהחקירות והעינויים.

בנוסף התברר כי במהלך כל הדיונים במשך תקופת מעצרו העלה הקטין טענות קשות בפני השופט ארז נוריאלי תוך שהוא בוכה ומתחנן בפניו כי יתערב בחקירה ויורה על הפסקת העינויים. "אני מתחנן כבוד השופט, אני לא יכול יותר", אמר הנער על פי התיעוד שנחשף בפני המשפחה. "האם לבית המשפט יש דרך לשלוט על החקירה? עושים ממני קשת מהידיים ושמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים. אני מרגיש כאילו שורפים אותי עם מצית. כל יום זה עולה רמה ואני לא יודע מה יהיה מחר".

על פי מה שהתברר היום בדיון, בימים הראשונים היה מדובר על אלימות "קלה" יחסית. כך התלונן הקטין כי כאשר ישב אזוק עם הידיים מאחורי הגב והראש שמוט, תפס אחד החוקרים את הראש והידיים שלו ו"הביא לי בעיטה לחזה. כתוצאה מכך נעצרה לי הנשימה לכמה דקות".

בנוסף סיפר כי חוקר בעט ברגליו מספר פעמים. בשלב זה ביקש הנער גם להתייעץ עם עו"ד וסיפר שהוא נחקר בשבת תוך כדי שהחוקרים משמיעים לו מוזיקה. אולם כעבור כמה ימים של לחץ נפשי ופיזי "קל" יחסית החלו העינויים המשמעותיים יותר, והנער התחנן בפני השופט כי הוא אינו יכול לסבול יותר ומעדיף למות.

"לא ישנתי הלילה ואני לא ישן גם בלילה הבא אלא אם משהו הולך להשתנות", אמר הנער לשופט לדברי גורמים המעורים בפרשה, כאשר זה שאל אותו למצבו. "חוקרים אותי באלימות על משהו שאני לא יכול לעזור להם כי אני לא יודע. הם מפרקים אותי, מעקמים לי את כל הגב, צוחקים מסתכלים עלי בזלזול, מה אני אמור לעשות? איך אני יכול להגן על עצמי? מאשימים אותי במשהו, מראים לי שמות, חושבים שאני קשור אבל אני לא יודע, ואני לא יכול להגיד שמות כי אני לא יודע גם אם יהרגו אותי.

"לילה שלם התעללו בי ולא התקדמנו כלום כי אני לא יכול לעזור להם, עכשיו ההתעללות רק תגבר ותגבר. אני צורח כמו מפגר בוכה כמו תינוק, והם צוחקים 'רוצח' 'רוצח'. איפה יש לי מפלט? משהו? איפה הספק שלהם אולי אני כן צודק? זה העוול הכי גדול שמדינת ישראל עשתה לבן אדם".

השופט שאל את הקטין האם ניתנה לו זריקה רפואית אותה הוא צריך לקבל. הנער עונה: "אני מעדיף לא לקבל שום תרופה, שלא יביאו לי את כל המכות האלה, אני מוכן להודות בהכל אבל לא יודע להסביר איך, רק תעזבו אותי".

הנער המשיך וביקש טיפול רפואי לגב בשל המתיחות והעינויים, ופרץ בבכי תוך שהוא אומר "אני לא יכול יותר". השופט אומר שישמע בדיון את טענות עורך דינו, אך הנער שעדיין היה תחת איסור מפגש עם עורך דין ענה: "העורך דין לא יודע מה עושים לי. זה לילה שלם של התעללות. אמרתי להם תהרגו אותי תביאו לי רעל, אני מתחנן כבוד השופט, אני לא יכול יותר. האם לבית המשפט יש דרך לשלוט על החקירה? עושים ממני קשת מהידיים ושמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים. אני מרגיש כאילו שורפים אותי עם מצית. כל יום זה עולה רמה ואני לא יודע מה יהיה מחר".

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' המייצג את הקטין מסר בתגובה: "הצגנו היום בפני בית המשפט את ידיו של הקטין כאשר נראה בבירור כי נעשה נסיון אובדני והכל בעקבות אותם עינויים שהוא עבר בחקירות השב"כ. בנוסף היום נחשפנו להמשכה של הפרשה הנוראית שבה הובהר לנו היום שכל מה שהחשוד טען בפנינו, הוא טען כבר בזמן מניעת המפגש בפני בתי המשפט. הוא תיאר את כל אותם תיאורים מזעזעים ואין פוצה פה ומצפצף. זה דבר מזעזע שצריך להדאיג אותנו שמערכת המשפט היא שלובת זרועות עם הפרקליטות המשטרה והשב"כ".

בארגון 'חוננו' אומרים בתגובה: "הדברים אליהם נחשפנו בתיק הזה הם מזעזעים ונוראים. הגורמים האחראים חצו את כל הקווים והחליטו לשפוך דמם של נערים יהודים פשוטו כמשמעו. זהו ליקוי מאורות שחווה מדינת ישראל, ולצערנו לא נראה מי שלוקח אחריות על ההשלכות הצפויות של המהלכים הללו על החברה בישראל".

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
איך לקרוא למדינת זבל זאת ? סדום ואמורה נהיה ערי צדק לעומתנו
על אויביה14.06.18
31
בירושלים הגיע הבראה 5 כוכבים ותנאים מפנקים במיוחד, ולצאת בלי עונש ממשי. ולקטין המסכן הזה שאפילו לא ברור אם החשד מוצדק, מגיע כאלו תנאים ועינויים?!? אילו אם נניח שהוא אשם, הרי גם הקטין ערבי אשם וביצע פיגוע. למה הוא יוצא בזול ובכיף ובחוויה מפנקת??? למה? מישהו מוכן להסביר מה ההבדל בין 2 הקטינים הללו??
מעשה בקטין22.12.15
אנחנו מזוכיסטים ותבוסתנים , בעלי דם גלותי - מה לעשות? כבר אמר מי שאמר שאפשר להוציא את היהודי מהגלות - אך לא את הגלות מהיהודי.
אוראור28.10.16
30
רצח בדומא נעשה על ידי חמולה מאותו הכפר. משתרה הודיע על זה ביום אחרי הרצח, אך השתיקו אותם, כי מישהו מאוד רצה להמציא ''טרור יהודי''. העצורים לא קשורים לזה כלל. אנשי ''מחלקה יהודית'' של שב''כ הם לא טפשים - הם רשעים! על עדים ועדויות לא דיברו אפילו. תעשו אחד פלוס אחד ותזכירו לי מה תורה אומרת על פדיון שבו
יהודה22.12.15

הצגת כל התגובות

29
מת!! תחת ידיהם המענות, חבורת רוצחים וכולם שתקו
יאיר21.12.15
28
לימין הישראלי יש עוד השליות שהמדינה הזאת היא התחלת הגאולה הם ניזרקו מימית הם ניזרקו מגוש קטיף הם יושבים במרתפי השב"כ לא יקח הרבה זמן והם יזרקו משאר השטחים וזה התחלת הגאולה שלהם חבל שהם לא לומדים מהחיים
חיים21.12.15
מי אתה בכלל שתוק אל תדבר שום מילה!!!!!!!!
אליסף23.12.15
27
איך יכול להיות שיהודי מתנהג כך לאחיו היהודי שנולד לאותן אמהות צדקניות??? זה בלתי נתפס!!! יש לכך הסבר אחד, האנשים בשב"כ שמענים ככה את העצורים היהודים במקום לעשות זאת למי שבאמת מגיע ונכון לעשות לא נולדו לאם יהודיה ושיחקרו את השושלת שלהם ובסוף יגלו שהם מתבוללים כי אחרת אין הסבר לכך וגם אם באמת הציתו בי
שחיתות20.12.15
26
טָפְלוּ עָלַי שֶׁקֶר זֵדִים אֲנִי בְּכָל לֵב אֱצֹּר פִּקּוּדֶיךָ יֵבֹשׁוּ זֵדִים כִּי שֶׁקֶר עִוְּתוּנִי אֲנִי אָשִׂיחַ בְּפִקּוּדֶיךָ מָתַי תַּעֲשֶׂה בְרֹדְפַי מִשְׁפָּט: עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:
עד מתי רשעים יע20.12.15
25
אם אכן זה המצב, מבלי להביע חלילה הזדהות עם הסרטון המבחיל, ההיפך, משתתפיו ראויים לכל עונש והרחקה, אולם הדרך היא לא התעללות. יש דכרים חוקיות
מוישע25.12.15
24
כולל את חבורת השבב של רעי
אל נקמות ה'21.12.15
23
לא שונים ממשטרים חשוכים כמו אירן בדיוק ויותר גרועים
מה חדש21.12.15
22
איך הם מסוגלים לעשות כך לאח?????? הכרתי אותו כילד עדין ורגיש. מסכן ממש
לב יהודי20.12.15
21
יאאאקקקק גועל נפש מרוכז שכך מתנהגים במדינה יהודית. נערים יהודים שספק הציתו בית של ערבי מענים באכזריות של ק.ג.ב. ואילו במחבלים פלסטינים שודאי רצחו ויותר מיהודי אחד מתייחסים ביחס אנושי והומני. פשוט נגעל
d.l20.12.15
מדינה של גיהנום אין זכות קיום למדינה אוכלת יושביה.
חבללל20.12.15
מטפלים בהם ראשונים מפנקים אותם כמו שרק המדינה שלנו יכולה.
מירי21.12.15
אני מאחל להם את כל הייסורים שבעולם !!!
שלמה20.12.15
20
אוי אוי ה' ה' אל נקמות ה' אל נקמות הופיע עד מתי רשעים יעלוזו??????? עד מתי???
אנונימית27.12.15
19
ה' ישרוף אותם עם כל שונאי ישראל!! זה יהודים?? שילכו להצטרף לדאעש, בני שטן!!! לענות ילד?? ועוד לצחוק לו בפרצוף??? קל נקמות ה', הלואי תחנקו!!
המומה21.12.15
18
שבוע עד היום לא השתחרר מהסיוטים והזוועות שעבר שם.
מימי21.12.15
17
אם חלילה היו עוצרים ככה את הבן שלי. הייתי הולכת לשם משתוללת כמו חיה פצועה!!!!! עש שישחררו לי את הילד!!!!!! או נשארת איתו שם בפנים! לא זזה משם! צורחת וצווחת עד לב השמים! אפחד לא היה מעז לגעת לרעה בבן שלי במיוחד אם הוא חף מפשע שלא הוכחה אשמתו
דנה02.01.16
16
אל נקמות ה רק ה׳ יודע לעניש כמו שאתם חוקרים יהודים חפים מפשע
אל נקמות ה20.12.15
15
מפגרים שמישהו יעשה משהו זה מדינה יהודית
ימני20.12.15
14
בית משפט ==שמאלני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה20.12.15
13
אין לב!! הזדעזעתי!
אורן20.12.15
12
האם עבודת השב"כ אינה מרתיעה את הצעירים הללו? שירדו מהגבעות ולא יתנו לאף אחד בדל של סיבה לעצור אותם. למה להיכנס למקום סכנה? המשיכו לעסוק בתורה ובמצוות ובע"ה משיח יבוא בקרוב.
רחל24.12.15
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עינויים 20.12.15
10
דיי!!
מפוכח20.12.15
9
אומר ברדיו לחנן קריסטל שצריך לנענע אותם בחדרי חקירות של השבכ ולהוציא מהם מידע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה אדרת20.12.15
כל הכבוד לו -הוא ממש לא ראוי להיות רב בישראל.
אוראור21.06.18
8
אני לא מכירה אותך, אבל מבטיחה לך שאני בוכה עכשיו. אנחנו חיים במדינה טרוריסטית אנשים שאיבדו צלם אנוש, הם לא יהודים הם ח-י-ו-ת טרף!!!!!! מאחלת לך מכל הלב שהקדוש ברוך הוא יוציא אותך מהידיים המגואלות בדם שלהם ויביא אותך חזרה למשפחתך בבריאות גוף ונפש ! אוהבים אותך אח קטן של כל עם ישראל, תהיה חזק, לא עשי
אניי24.12.15
7
בושה וחרפה למה שקורה המדינה צריכה להתבייש שמחבל שרוצח לא מתענה ואדרבה הוא מקבל הטבות איכס בושה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
להו20.12.15
6
בוחלים בכלום. יש מקום לבדוק אולי לפלסטינים יש יד בדבר.
אלמונית23.12.15
5
זה מה שיש לנו רק לזעוק לאבא שבשמיים שכבר יגאלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן20.12.15
4
מדינה של עמלק בקרוב משיח יגיע לחסל את כולכם
אני20.12.15
3
כל מי שמרחם על האכזרים בסוף יתאכזר לרחמנים, ועל כל אלו ה ישלם להם מידה כנגד מידה, פה הם חכמים, אבל המלאכי חבלה שמחכים להם על הצער הזה, ה ישמור....!
יצחק23.12.15
2
לדעתי הם מעונים על ידי השבק של החמס יהודים לא היו עושים מעשים של נאצים
סלימאן20.12.15
1
והעיקר הוא הקבינט המדיני בטחוני.
אסף023.12.15
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24