כיכר השבת

דעות

בדומא תהיה רומאי / שלהבת חסדיאל

גילינו מגזר-מגדר חדש: נערי דומא. מה שחשבנו לנוער הגבעות, התגלה כנוער השנאה וההסתה. וזו סכנת נפשות ממשית, שכן כל חובשי הכיפות באשר הן, נראים בעיני שונאינו כאחד האדם (דעות)

41
שלהבת חסדיאל | כיכר השבת | כ"ב בטבת | 03.01.16
שלהבת חסדיאל
שלהבת חסדיאל (צילום אישי)

אירועי דומא עדיין מטלטלים את הציבוריות הישראלית. אחרי חודשים של הבטחה וציפייה שהנה אוטוטו פענוח הרצח קרוב, ושסוף סוף מי שביצע זאת יבוא על ענשו, תוך שהוא משחרר את כולנו מנגע ההסתה - באה המציאות החדשה וטפחה על פנינו.

זה לא יחיד ולא משנה מי רצח. תיעוד חתונת השנאה שינתה את כללי המשחק וחשף את הבעיה לשורשה.

רצח זה רצח זה רצח. אין להשלים עם פגיעה בחפים מפשע וברור שזו לא דרך תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. אבל משום מה לא ברור שהסתה זו הסתה זו הסתה. ומה שראינו בחתונת הזוועה זו הסתה מוכשרת, כשרה וקונצנזוסיאלית שצריכה להדאיג את כולם. את כל מי שרק רוצה מדינה מתוקנת ושפויה, אך בראש ובראשונה את הנהגת הציבור הדתי לאומי.

הציבור הישראלי אינו עשוי מקשה אחת. שמאל וימין, כבר מזמן רחוקים מלהיות הגדרות מספקות. לעומת זאת המגזרים עדיין נתפסים קבוצות מגובשות, בדעות, בסדר יום ואפילו בלבוש ואיזורי מגורים. כך תמיד ידענו שיש חילונים, דתיים, חרדל"ים, חרדיים, רוסים ועוד. אך כאן גילינו מגזר חדש-מגדר חדש: נערי דומא. מה שחשבנו לנוער הגבעות, התגלה בהקצנה כנוער השנאה וההסתה.

לרקוד על הדם ברבים בחתונה המונית, זה לא עוד שוליים ולא יספיק טאטוא כוללני על כמה מחוממים. זו קבוצה מוגדרת, שגם אם לא ברורה כמותית, היא מסוכנת איכותית.

לשבחם של השרים בנט ואריאל יאמר, שלמרות איבתם הפוליטית המובנית (אל תקנו את זה שזו מפלגה אחת מחוברת. הפילוג שם כבר דה-פקטו) - מצאו כאן שפה משותפת להתנער מחבורת השוטים שמאיימת לרסק את הלגיטימציה לציבור הדתי לאומי. זו קבוצה מסוכנת שגם היא יודעת שכשדיברו תמיד על סכנת התגרות באומות, התכוונו בדיוק לזה.

מותר להחמיא לנפשות הפועלות במגזר דומא. שממש בכוח ניסו וכמעט שהצליחו לשנות את שיח ההסתה, בדיון ציבורי על אופי החקירה, טענות על עינויים ומיצגי ראווה. אבל אסור שנטעה לרגע, לרצח חפים מפשע, אין צד נכון. עידוד לרצח אחרים, ולא משנה על מה ולמה, מקומו מחוץ לתחום - אחרת נהיה נתונים בידה של אותה קבוצה שרצח בעיניים אינה מילה גסה אצלם.

ולפני שדיברנו על חילול ה' והכפשת ציבור שלם, זו סכנת נפשות ממשית, שכן כל חובשי הכיפות באשר הן, נראים בעיני שונאינו כאחד האדם. רוצחינו המתועבים, צמאי הדם - אינם מבחינים בין דם לכיפה. מבחינתם כל מי שנראה רוקד על הדם - שווה דקירה או דריסה.

קשה להשתחרר מהתחושה שנערי דומא נוהגים היום כמו ברומא של אז. ברומא התלמודית - התנהגות חסרת אחריות של קבוצה מסוכנת, סיבכה את כל היהודים והביאה לתוצאות גרועות על חשבון העם כולו.

להנהגה של היום יש אחריות קולקטיבית שמה שהיה אז לא יקרה שוב.

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
לשקרים שבתשקורת - עצוב שהיא לא מבינה שזאת מניפולציה של שונאינו - היא כנראה שוכחת שהשונאים שלנו מומחים בסחיטה רגשית.
אוראור30.01.17
29
איזה בזיון לקרוא כתבה כזאת מחרדית, איזה הכללות ועצימת עיניים מול האמת.. ניזונה מהתקשורת ומצפה ללכת בדרך הישר? את הולכת בדרך עקומה וכל מי שאולי השתכנע מהכתבה שלך, זה על גבך! תתביישי.
מישי03.01.16
28
את ממש תמימה אם את באמת חושבת כמו שכתבת!! אני מכירה אישית את המשפחה של החתן ויודעת שאין אין אין מצב שזה יקרה!!! האמא אמרה לי וזה ידוע שהשב"כ שלח לשם הרבה אנשים משלו שהמשפחות לא הכירו עם התמונה של הילד והם יצרו שם את האווירה!! והם התקינו מצלמות לפני האירוע קיצור אל תשחקי אותה לא יודעת!!!
טליה 10003.01.16
בגרוש - השקרים האלו לא שווים אגורה חוקה אפילו.
אוראור20.06.17

הצגת כל התגובות

27
יפה כתבה,קנאות מטורללת.. מכה שלא הייתה במצרים, היוצרת סטיגמה וכתם לציבור שבמהותו הוא נח למקום ולבריות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר 03.01.16
26
וכמובן שרצח חפים מפשע הוא נתעב . רק קודם כדאי לברר את האמת שבמקרה הזה היא יותר מנעדרת...ולידיעתך גברת חסדיאל אויבינו חפצים בדם יהודי מכל סוג שהוא לא משנה להם מה הסטטוס או החברה שהם משתייכים אליה...אז הכותרת שלך שיווקית ומושכת אבל אין לה הרבה כיסוי.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי03.01.16
25
יהודים נרצחים על ימין ושמאל, ולך הוגה הדעות יש לך עוד זמן ומח להתעסק עם איזשהיא חתונה או פסיקה מי הם האשמים עוד לפני שהתבררה האמת וכמו שכולנו יודעים? חוץ מלהתחנף ולהצטדק בפני עולם מלא באינטרסים או לצאת על אחרים, אין לך איזה כמה מאמרים על חשיבות וחיזוקים חיוביים בלי שיהיו על חשבונם של אחרים? אם יתברר
יהודי כאוב03.01.16
24
ואין לך מילה לאמר על התיסכול הנורא מול אוזלת היד של השילטון מול אוייבים,הבנייה המואצת של הפלסטינים וכו'
טובי06.01.16
23
לא הולך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מממ03.01.16
22
ובוודאי ובוודאי שכל רצח חפים מפשע באשר הוא . הוא נתעב!! רק שלפני האשמות צריך לרדת לשורש העניין ולברר את האמת!! שכרגע היא נעדרת...ולידיעתך גברת חסדיאל אוייבינו המושבעים חפצים בדם של כל יהודי....ולא רק של אלה שהם חובשי כיפה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי עם דיעה03.01.16
21
באיזה זכות את מאשימה ציבור שלם? מדובר בקבוצת נערים ללא מסגרת שרובם טובים ויקרים, ואת ושכמותך שופכים את דמם בראש חוצות. יש לטפל בחריגים ולחבק את היתר. רק כך הם יחזרו למסלול.
יצחק03.01.16
20
ולא משנה אם אתה יורה במחבל שבאמצע לדקור אנשים, או שאתה עושה פעולות תגמול. תמות בשקט ותסתום.
רוצח שכיר05.01.16
19
שלהבת חסדיאל יושבת ורואה טלווזיה ומאמינה למה שרואה ואחכ יושבת וכותבת כתבה בלי לדעת שום מילה מהאמת ! נוער הגבעות בעצם זהו נוער שבא ליישב אדמות מדינה פתוחות שעליהם משתלטים הערבים כמו עכבישים .מישו פוצה פה ומצפצף? מישו בכלל מזיז אותם ? תסעי לכיוון ים המלח או לכיוון בית אל ותביני על מה בוכים ברמת שלמה
סיגי03.01.16
18
והמבין יבין!.....
אוראור17.01.18
17
את מאמינה לכל שטות שמוכרים לך? לא מאמינה שזה נכון, וגם אם חלילה כן, האם בגלל שעיתונאית אחת נאשמה בגניבה, כל העיתונאיות גנבות?
מלי04.01.16
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרובוקטורי השבכ התאחדו 03.01.16
15
וגם כאן מדובר בחרד"ל שהתחרד,
גד03.01.16
14
גברת משולהבת. יש לנו בית משפט ובית דין לקבוע מי אשם עדיף לכבות את השלהבת ולהפעיל את החסד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אש חסד03.01.16
13
טובה על נוער הגבעות, אבל אל תאשימי אותם בתמיכה ברצח שביצעו- אולי- יחידים בלתי שפויים. (ושוב- לא הוכח שהם הרוצחים, והודאה תחת איומים קשים לא רק שאינה קבילה. היא פשע מזעזע כמעט כמו הרצח עצמו!!!)
מירב06.01.16
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מממממ03.01.16
11
שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו👺 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.01.16
10
מה עושים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מממ03.01.16
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי03.01.16
8
למשך כל הדורות כתבו על בן אדם שנרצח ה יקום דמו אולי זה גם הסתה אבל לא זה לא נקרא הסתה כי ליגטמי לרצות שה יקום דמו ולכן שרים ה תן לנו כוח לנקום דם האויב למען ישמעו ויראו לא שופחים דמנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף03.01.16
7
ליפול שבי בידי אומני עיצוב. נערי דומא אינם מגזר חדש. מדובר בנוער שוליים המצוי בשולי כל חברה, מחילונים ועד חרדים. הממסד, במקרה זה השבכ, ניצלה את טיפשות התקשורת שלא שואלת שאלות ויצרו מותג חדש ומאיים. המוטבציה של השניים שונה: השבכ מחפש תקשורת אוהדת, התקשורת מונעת משנאת האחר. במקרה הזה האינטרסים הצטלבו.
יוסף03.01.16
6
אידיאולוגיה קיצונית כמו שלהם מביאה חורבן הרס והרוגים משני הצדדים!! הימין מביא עליו אסון כבד ראו ערך דומא ראו ערך חתונת הדמים ועוד ועוד
שר הכיכר03.01.16
יודע מה זה מספר 2 באנגלית - ודי לחכימא ברמיזא.
אוראור30.01.17
למה אתה מכליל??? נערי הגבעות,הם קבוצה קטנה בתוך הציבור הרחב הנקרא דתי לאומי. "מביאה חורבן והרס"..בטח רק 100 נערי גבעות הם הסכנה ואיום על המדינה... חורבן והרס מביאים השמאלנים.נקודה.
ריקי03.01.16
5
מי נתן לך רשות להכליל? היית רוצה שיעשו את זה לך או לבני משפחתך? יש הרבה דברים לא ברורים בסיפור, אז בבקשה לא למהר לשפוט בדברים הזויים.
מלי04.01.16
4
רק לפני זמן קצר התקשורת השתלחה בחרדים ועכשיו בנוער הגבעות ובמתנחלים-במקרה שלא הבנת הם נלחמים בכל מי שמזכיר להם שהם יהודים אז אל תתנדבי לספק להם תחמושת! חוץ מזה לפי התורה אסור להרשיע יהודי בדיני נפשות אם אין שני עדים כשרים ובנוסף יהודי לא יכול לשים עצמו רשע כלומר להודות ברצח,שלא לדבר על הודאה שהושגה
איציק06.01.16
3
ואם עיתונאי נאשם בגניבה זה אומר שכל העיתונאים גנבים? אם זה נכון בכלל כל ההאשמה הזו...
מלי04.01.16
2
גם אויל מחריש לחכם יחשב
שושי06.01.16
1
רוצה למצוא חן בעיני הקרן החדשה שכידוע יש שמה הרבה מאוד כסף בדיוק כמו אדון איציק סודרי
יצחק07.01.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ליל הקרב בהר דב

תעלומה בצה"ל: איך ידע חיזבאללה את מיקום המשאית? 

כיכר השבת | 26.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24