כיכר השבת

הנאום המלא

ראש ישיבה דתי-לאומי: "אנחנו מיליון נפשות - אבל יש לנו רק 3,000 אברכים"

הרב יצחק נריה, ראש ישיבת תורה בציון, נשא נאום נוקב בכנס בשבע, על מצבו של עולם התורה הדתי לאומי ותקף בחריפות את השר בנט. "אנחנו מיליון נפש אבל יש רק 3,000 אברכים" (בארץ)

58
כיכר השבת | ל' בשבט | 09.02.16
הרב נריה בכנס
הרב נריה בכנס (צילום: ישראל ברדוגו)

בציונות הדתית נערכים פולמוסים רבים סביב עולם התורה הדתי ומקומו של לימוד התורה בציבור הדתי לאומי, ובהשוואה לציבור החרדי. היום בכנס ירושלים של "בשבע", נשא הרב יצחק נריה, ראש ישיבת תורה בציון ויו"ר קרן "אחד לאחד" נאום תוכחה מרתק ונוקב.

"קחו נא את שתי הישיבות הגבוהות הכי גדולות בציבור שלנו", פתח הרב נריה. "מרכז הרב והר המור. הוסיפו אליהם את ישיבת ההסדר הכי גדולה כיום, בשדרות, כמה התחילו שם שיעור א'? ביחד? אולי 200. בישיבת חברון גבעת מרדכי לבד! יש 1200 בחורים מהם כ 250 בשיעור א'. כיום בשנת תשע"ו עלינו לצעוק כפי שצעק הרב צבי יהודה זצ"ל: לא איפה ׳שכם׳ שלנו אלא איפה ה'חברון' שלנו?", תהה בכאב.

אתמול, בכנס ירושלים, הציב שר החינוך יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט את היעד הבא לגייסות של הציבור הדתי לאומי "אחיזה ברסן השלטון". "לשם מה לנו שלטון?", שואל הרב יצחק נריה. "מה נגשים אם השלטון יהיה בידינו? אבל לעת עתה, גבירותי ורבותי, אלו חלומות באספמיה. פופוליזים חסר אחיזה".

הוא הסביר: "כאשר בנימין נתניהו חלם על ה׳שלטון׳ הוא הקים את מכון שלם כמכון מחקר שיציע חלופה רעיונית לאליטה השלטת. ז׳בוטינסקי כתב ספרים, ופיתח תשתית הגותית ורעיונית. מפא״י ומפלגת העבודה, הקימו ספריות, אוניברסיטאות, הוצאות לאור, תרגמו הגות סוציאליסטית ופיתחו תשתית רעיונית. הציבור הדתי לאומי, כך נראה, צועד בדיוק בדרך ההפוכה. במקום להעמיק, לפתח, להרחיב את התשתית הרוחנית והרעיונית שלו הוא הולך ומצמצם אותה. איך אפשר לדבר על שלטון, כאשר "עמוד השדרה הרוחני שלנו" הישיבות הגבוהות, ישיבות ההסדר, הכוללים שלנו נמצאים על סף קריסה מתמדת. נזקקים לחסדי זרים?

"כציבור אנחנו מתיימרים להשתלב בכל מקום. אנחנו רוצים להנהיג, להוביל ,ולפקד. בפועל מרוב רצון לרוץ קדימה אנחנו כמו צבא של טקטיקנים חסרי איסטרטגיה. חבורת לוחמי סיירת שהבקיעו עמוק עמוק לשטח האויב אבל אין להם שום צירי אספקה.

"מורי ורבותי, כציבור דתי ומאמין, אם לא נבין לעומק את הבעיה, אם לא נפנים שבלי עוצמה רוחנית תורנית אין לנו קיום לא נצליח להנהיג, להוביל, ולבטח לא לשלוט. הסוף יהיה שנאבד את המאחזים שלנו בנסיון לכיבוש המאחזים האחרים.

הרב נריה פירט: "עיקר הטענה איתה אני מבקש להתמודד, היא בעלת שתי פנים. 1. העדר עתודה רוחנית משמעותית לציבור הדתי לאומי. 2. העדר תמיכה ציבורית, של הציבור הדתי הלאומי, במפעל העצום של הישיבות שלנו.

"אני מבקש להתחיל במספרים. לפי נתונים מחקריים שונים אנחנו הציבור הדתי לאומי על כל גווניו מונים קרוב למליון נפש! כ15 אחוז מהאוכלוסיה הכללית. מחקר של מכון גיאוקרטוגרפיה אומד את מספר החרדים ב-2010 ב-736,000 נפש,

"המחקר משער שב-2022 הם יעברו את המיליון נפש‏ כ-8% מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל (מגיל 20 ומעלה) מגדירים את עצמם "חרדים". כאשר הנתונים מגיעים לעולם התורה, יכול להיות שיש מקום לטעון כלפי אחינו החרדים שיצאו לעבוד! אבל המציאות היא שיש שם עשרות אלפי אברכים ואני לא כאן כדי לדבר עליהם, אלא עלינו.

"אבל מה המצב אצלינו? ובכן מתוך אוכלוסיה של מעל מליון נפש אנחנו מדברים בסך הכל על שלושת אלפים אברכים ציונים דתיים! זה הכל.

"אבל אני לא מתכוון להרפות, במסגרת ״קרן אחד לאחד״ אנחנו מכירים כמעט את כל הישיבות הבה נבחן עוד נתון, כמה אברכים יש לציבור שלנו שלמדו מעל עשר שנים בישיבה? כאלו אשר בעתיד יוכלו להיות מנהיגים, רבני ערים, רבני קהילות, מורי הוראה, ראשי ישיבות, רמי"ם, דיינים, רבנים ראשים לישראל וכו' אנחנו מדברים על בין 400 לחמש מאות זה הכל! על כל 2000 איש בציבור הדתי לאומי אנחנו מייצרים בערך רב אחד".

הוא המשיך ותקף את בנט: "יכול כבוד שר החינוך לדבר על שילטון אבל כבר הקדים אותו משהו קצת יותר חכם, שכבר אחז בהגה השלטון פה בעבר, כוונתי לחכם מכל אדם שלמה המלך במשלי: בְּאֵין חָזוֹן יִפָּרַע עָם וְשֹׁמֵר תּוֹרָה אַשְׁרֵהו

הרב נריה תהה בשורת שאלות כואבות ונוקבות: למה ציבור עם כל כך הרבה עוצמה לא מייצר עולם ישיבתי מפואר האם הנוער שלנו פחות מוכשר? ודאי שלא! האם הנוער שלנו פחות אידאליסט? ודאי שלא! האם עולם התורה שלנו לא עמוק? ודאי שהוא עמוק! האם יש לנו גדולי תורה שלנו? כן, אך מעטים מידי. האם לא הגיע הזמן לחשוב על חיזוק עולם הישיבות לעומק!"

הרב יצחק נריה משמש גם כיו"ר 'קרן אחד' אמר כי הקרן בראשותו, חרתה על דגלה את החיזוק הביסוס והבניין של עולם התורה הדתי לאומי, "כל אחד מכם יכול להיכנס לאתר שלנו, לראות את היקף התורה ב"ה בציבור שלנו, והעיקר לתמוך בו כי עולם התורה חייב לגדול להתחזק ולהתעצם ציבורית.

"כיצד זה שמתוך כ-8000 בנים דתיים שיסיימו כיתה י"ב השנה יגיעו לישיבות אולי 1700. אני רוצה לומר פה בפני כולכם יש לנו ראשי ישיבות מעולים ביותר יראי שמים, תלמידי חכמים עצומים, בעלי מידות נפלאות, אין לנו מה להתבייש בפני אף ציבור, יש לנו רמי"ם נפלאים.

"אבל לצערי הרב אין לנו מספיק ציבור שתומך, אין לנו מספיק עידוד, גם מי שחשקה נפשו בתורה לא זוכה לאהדה הציבורית הראויה.כציבור הפסקנו לעסוק בתשתית הרוחנית אנחנו לא מספיק מעודדים מצוינות תורנית, שקידה תורנית, עמקות תורנית?.

"אבל עיקר הטענה שלי חברים יקרים היא לא לפוליטיקאים, היא לנו. אנחנו לא מספיק פותחים את הכיס. כשזה מגיע ליששכר וזבולון אנחנו קמצנים.

"הציבור הדתי לאומי יפתח את הכיס כדי לשקם משפחות. יפתח את הכיס ליהודי שבא לעשות שנור בתפילה. יפתח את הכיס כדי לתמוך בארץ ישראל ולהיאבק בסרטן ובתאונות דרכים. אבל לתמוך באברכים? להחזיק בעוצמה ישיבות זה כבר קשה.

"למה? מנין יהיו לנו רבנים שלנו? איך ייצמחו גדולי הדור משלנו? מי יתמוך בהם יהדות ארה"ב וקנדה? מדוע אני כראש ישיבה צריך לכתת רגלי לניו יורק וטורנטו אבל לא יכול לקבל תמיכה באחד היישובים הדתיים שנמצא באשכולות הגבוהים ביותר של מעמד סוציו אקונומי גבוה.

"בדיון של הקרן עם אחד מראשי הישיבה, הציגו בפנינו מקרה של אברך שראש הישיבה העיד על שקדנותו ורצינותו, והעיר שהוא ממש נזקק. אחד מחברי הועדה שאל, האם הוא לא הבן של פלוני? ראש הישיבה השיב כן זה אביו.

"שאלנו אותו הרי אביו הוא מעשירי הארץ הוא לא יכול לתמוך בבנו? והתשובה העצובה מיהרה להגיע האבא החליט שאם הבן לומד תורה במקום לבוא לעסק הוא לא תומך בו. השתגענו? אנחנו מענישים את טובי בנינו על רצונם ללמוד תורה?

"אחד מתומכי הקרן יהודי אמיד וטוב לב, בוגר ישיבת הסדר מפורסמת סרב לתרום ל״קרן אחד לאחד״, כיוון שאנחנו ידידים ישבתי במשרד שלו ושאלתי אותו למה? תשובתו הממה אותי. אני תומך בכולל של בעלזא שם אברכים שוקדים על תלמודם!

"הייתי בהלם, אין לי שום בעיה שתתמוך בבעלזא, אבל אני לא מוכן לשמוע שעולם התורה שלנו פחות חשוב. וכי יעלה על הדעת שאברך ששרת כקצין ביחידה מובחרת וחזר ללמוד בישיבה לבוגרי צבא בעלי, פחות שוקד על תלמודו מחסיד בעלזא? אחרי שיחה ארוכה שכנעתי אותו. אבל טעמה המר של השיחה עדיין בפי.

"עם חוסר אמון עמוק כזה ביכולת ההנהגה הרוחנית שלנו האם אנחנו עדיין מחפשים את השלטון, או אולי אנחנו בכלל מחפשים אתונות ואחר כך נמצא מלוכה. אל לנו להרגיש רגשי נחיתות, עלינו לבנות את עולם התורה שלנו עלינו לפתוח את הכיס ולפתוח את הלב ולדעת כי אין שום דרך להנהיג את המדינה ללא עמוד שדרה רוחני איתן.

"אני פונה מכאן אליכם: תנו כתף, תשקיעו בעולם התורה הדתי לאומי, עודדו את צמיחתו. נזקוף את קומתנו התורנית, אין לנו מה להתבייש, נתמוך בעולם התורה שלנו ביד נדיבה ואם נהיה ראויים לכך נזכה גם להנהיג את העם.

"ואם לשוב לבנט, אין לנו מה להתנצל! אחים ואחיות שלי אני מפציר בכם: תנו כבוד לתורה!", סיים הרב נריה את נאומו המיוחד.

תוכן שאסור לפספס
58 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
זה התוצאה,כאשר אין הפרדה מוחלטת בין בנים לבנות זה התוצאה,כאשר שרים לרמטכ"ל בישיבת מרכז הרב "ימים על ימי מלך תוסיף"למה שבחור צורב ישאף להגיע לתורה כאשר בצבא הוא מקבל יותר כבוד,כאשר נער הגבעות חשוב לא פחות מנער ת"ח למה ללמוד תורה? כאשר יש אייפון ואינטרנט פרוץ איך יעשה הבן ולא יחטא? ח"ו אני אומר את הדב
נחמן09.02.16
27
גם אישי ואני, שהגענו מרקע דת"ל חזק, הבנו שעתיד רוחני לא יהיה לנו במגזר הדת"ל וחסנו על ילדינו. העברנו לחיידר חסידי נפלא ובניגוד למה שאומרים,שלא ממהרים לקבל- הם קיבלו אותנו יפה מאד. הצעד הזה לא היה קל (עד היום, עם הביקורת המשפחתית) אבל אנחנו רואים את ההבדלים ולא מתחרטים לרגע.
יעל09.02.16
חזקו ואמצו אל תתייחסו בכלל למי שנזלזל בצעד הנבון שלכם - כאן או במקום אחר...
א15.02.16
26
ממש לא מובן מה הוא רוצה, במחילה... קודם כל הטענות הן לא נגד בנט אלא על מערכת החינוך החל מהיסודי. וגם עניין התקציבים זו לא הנקודה.. מה זה מיליון דתיים לאומיים? גבולות הגיזרה מאוד רחבים, אותם מיליון כוללים גם תיכונים דתיים או פחות מזה שחלק מהם בכלל מסורתיים, ואין להם אפילו כיוון ללכת לישיבה.. בתוך הגר
אתמהה10.02.16

הצגת כל התגובות

25
להלקות על הלב של אחרים באומרם 'אשמתם' 'בגדתם'... אם אתם מאמינים בדברי הרב נריה הרי שהיה לכם לשתוק ולא לעורר קטרוג, לשון הרע והשפלה של ציבור חשוב בעמנו.
די לחכימא09.02.16
24
יש בביקורת של הרב נריה הרבה מן האמת על היחס ללומדי תורה וללימוד תורה. אבל קצת כנות האם הרב נריה על גדלותו התורנית היה מסוגל להיות ראש ישיבה בישיבה חרדית? לאן יגיעו 400 תלמידים לישיבתו וממי ילמדו? יש לנו בעיה עם הגדלות ראשי הישיבות והרמי"ם היום בחלקם אינם מגדולי הלומדים לצערינו הרב אף שהם בחלקם למדו
אריאלי14.02.16
23
חרדים: כמיליון נפש, כ- 100,000 אברכים, הלוואי ש- 10% יהיו תלמידי חכמים. מי צריך חשבון נפש ומי הצליח לבנות עולם התורה כפי שהוגדר ע"י חכמינו ז"ל?
אלי'ה10.02.16
22
קודם כל כי אין הווה לעולם התורה הדתי לאומי, הוא פשוט לא קיים. אפילו לא 1000 אברכים שלמדו למעלה מעשור? אנחנו מדברים על מצב שאין אפילו אחד מאלף להוראה. זהו מצב שאין ממנו ישועה. הישועה היחידה היא אצל היחיד, הפרט הדתי לאומי, בחור צעיר שהוא ירא שמיים אמיתי ורוצה להתגדל בתורה, יש לו יכולת לבחור ללכת ללמוד
צריך לומר18.04.16
21
כמה אברכים היו בציונות הדתית לפני דור וכמה רמ"ים ציוניים היו.זה ענין של חצי הכוס המלאה.אני רוצה לראות כמה בני תורה יהיו בציבור החרדי אם יבטלו את חובת הגיוס.באשר לגיוס הכספים אינני בטוח שישנה בעיה.הפוליטיקאים מצליחים להעביר כספים לבסיס התקציב ולא צריך כל כך לשנורר.חוץ מזה שאין צורך לקטרג על הציבור ה
רפול09.02.16
20
אין יותר טוב מלשים את הדברים מול השמש, ולהאיר עליהם חזק. שאלות חזקות ואמיצות, לא אחת אני שואל את עצמי היכן אנחנו עומדים, איפה העצמה הרוחנית? הסדרי עדיפויות בחברה שלנו משובשות, אין את הגב לרבנים גדולי תורה מוסרי התורה האמתיים, משום מה משקיעים במלחמת תרבות עם החרדים, מה שלא נכון ולא בחכמה,כי אנחנו אמו
אבי09.02.16
19
אנחנו מעדיפים איכות ולא כמות. אצלנו האברכים לומדים מתוך בחירה ולא מתוך הסללה חברתית, והשגת ממון ומעמד. בעולם החרדי מעמדו הישיבתי של הבחור יקנה לו בחורה+ דירה + דמי מחייה.
NRG!09.02.16
18
עושים את הלאום עיקר ואת הדת טפל. ההחלטה של המזרחי להיות חלק מהתנועה הציונית, גרמה למצב הקשה!
יענקי09.02.16
17
כולכם מדברים בעד ונגד. מישהו שם לב לעובדה שהרב נריה שהוא רב חשוב בציבור שלו עומד על במה ועושה חשבון נפש ציבורי עמוק ונוקב?! מישהו מצליח להיזכר מתי זה קרה בציבור שלנו?. מתי רב גדול בציבור שלנו או כל אישיות מכובדת עמדה על במה ובמקום לירות חיצים החוצה עשתה בדק בית בפנים? זה הכח של הציבור הדלי, שהם לא מ
חרדי חושב10.02.16
הוא ציבור שחי מתוך שאיפה קדושה להתקדם ולעלות מעלה מעלה, לכן למרות כאב הביקורת שדומה לצריבה בבשר החי- הוא לא נמנע מלבקר את עצמו ...כי מגמתו היא עלייה והתקדמות! ולהפך.
דתיה14.02.16
16
אני לא מבין על מה המהומה, אלף נכנסים לגמרא אחד יוצא להוראה, זה בדיוק מה שקורה, לא צריכים עשרות אלפי אברכים
חרדלי09.02.16
אם מתוך 1000 רק אחד יוצא להוראה פשוט שיש לצעוק כי תחשובו שיש 3000 זה אומר שרק 3 מהם יצאו להוראה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאב נגרין 10.02.16
15
אין ספק ש ר' יצחק הוא יודע על מה הוא מדבר הוא איש חסד ענק זה משפחתי אצלם חייבים לגייס את הציבור הדתי לאומי לתורה לא רק לצבא חבל שעל התורה בציבור הדתי יש רק קצת קופצים זה בגלל הצבא שמכניס את הציבור לסטירה של כוחי ועוצם ידי
משה09.02.16
14
הייתי מציע לכבודו לבדוק יותר לעומק כמה נקודות א.הגישה של הדל"י הוותיק המתנכרת לתורה כערך עליון ששווה לעזוב הכל בשבילו לא נולדה אתמול וזו היתממות, במגזר החרדי המסר שילד גודל עליו הוא תיירה ותיירה ורק תיירה כל השאר הם תומכי לחימה עוזרים ללמוד תורה ב.ציבור שגדל על השתלבות, להנות מהחיים כמובן על פי הלכה
אברהם09.02.16
הם לא מבינים על מה אתה מדבר צר לי שכבודו מכלה זמנו
נאור 14.02.16
13
המון מסורתיים קוראים לעצמם דתיים. הציבור הדתי לאומי הוא בערך בגודל של הציבור החרדי ואולי אפילו קצת קטן ממנו.
חרד"לית10.02.16
12
ה' מושך עליו חוט של חסד ביום. הזמן הטוב ביותר ללימוד תורה הוא בלילה, וביום יעסוק בדרך ארץ, ויפרנס משפחתו בכבוד, ולא יחייב את אישתו לפרנסו.
דן סגל09.02.16
11
שורש הבעיה האמיתי הוא שאי אפשר להחזיק את החבל בשתי קצותיו. כאשר מחנכים ציבור על תערובת השקפתית, שנותנת משקל שוה ללאומיות חילונית, ולדת היהודית, אזי התוצאה היא שהדת נפגעת. כי מדוע שאדם שחונך לתת משקל לערכים חילוניים, יבין ויתמוך במי שממית עצמו באוהלה של תורה ואין לו בעולם אלא תורה? מי שרוצה להיות א
אסף09.02.16
10
הולכים לצבא כתלמיד הסדר וחוזרים אחרי בלויים עם חברה ואייפון אז מה אתה עוד מחכה שיבואו ללמוד בכולל לעומתם החרדים לא הולכים לצבא ולא מתקלקלים אלא נשארים בלימוד כל ההבדל הוא במקום ישיבה הולכים לכולל ולא מסתובבים כל היום עם אייפון ובחורות
בית חרדי09.02.16
ההבדל הוא שבחור ד"ל שבוחר להיות אברך, מוותר על רמת חיים גבוהה כשל חבריו, ובאיזשהו מקום גם משלם מחיר חברתי מכיוון שלרוב אינו עונה על ציפיות הוריו ועולמו שונה במקצת מעולם החברים איתם גדל לעומתו, אצל החרדי זה בדיוק הפוך, אם לא יבחר בישיבה יהפוך לסוג ב' בעולם החרדי ושידך שלו ואולי גם של אחותו יפגע ,זה
דניאל09.02.16
עדיף חרדי שומר תורה ומצוות קלה כחמורה מאשר אינטליגנט שלא יודע מה זה תורה ותפילה וכפי שרואים ההמשך הוא להיות חילוני ואין ויכוח כי זאת עובדה
בית חרדי10.02.16
אם 'מערבב קפה' הוא אברך מבחינתך - אתה צודק (מבחינתך).
דניאל14.02.16
9
אברכים בחלקם הגדול בטלנים ואין צורך להידמות למגזר השחור אנחנו לא מעוניינים להוות נטל מיותר על המדינה שאנו כל כך אוהבים הרבה עשו כרשבי ולא עחתה בידם ורק מעט כן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי09.02.16
8
מתי תבינו אי אפשר לגדול בתורה עם תנועות הנוער בתערובת בנים ובנות ולא עם חשיפה לטלוויזיה וכל זוהמת העולם הזה
חיים13.02.16
7
מה הוא מצפה מצבור שתמך והעלה את הצ(ש)ר בנט שכרת ברית "אחים" עם לפיד שבמשך קדנציה קצרה חוקקו חוקים אנטי דתיים מה שבמשך 50 שנה לא הצליחו שולמית אלוני ויוסי שריד ודומיהם לעשות. וחשבנו שהצבור הד"ל יתחרט ויעשה חשבון נפש ולא ישוב על הטעות שעשה אבל בבחירות האחרונות הם שוב בחרו בבנט ושקד החילונית וחבריהם. א
אמיתי09.02.16
6
בבני ברק או ירושלים ותראה אלפי משועממים מסביבך כולם אברכי משי
אחד שיודע13.02.16
5
מה שתעמידו בראש סולם החשיבות שלכם. יהפוך למושא להערצה ולמודל לחיקוי. הרבה הצלחה אחים שלי.
חרדי09.02.16
4
באתרים חרדיים הסיכוי היחיד של תלמיד חכם ציוני לאייטם זה אם הוא יעשה חשבון נפש. מה זה חשבון נפש? זה דבר כזה של מיזרוחניקים שמשום מה לא חושבים שהעולם שלהם מושלם ושאין מה ללמוד מאחרים. שריטה של מזרוחניקים.
המחשבון10.02.16
3
אין ספור בחורים חרדים בדגש על חסידים שלא לומדים תורה רק כסף יש להם בסולם הערכים אני כותב זאת בתור בוגר ישיבה גדולה זאת האמת אולי חמש אחוז מגיע להם את התואר הנכבד ״תורתו אומנותו״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל09.02.16
אחרי הכל מה הם האחוזים אצל החרדים וכמה אצל הדלים החסידים שאתה מדבר עליהם הם פחות מהלומדים אצל הדתיים זה בדוק
בית חרדי10.02.16
2
חייבים להוריד את הכמות המטורפת הזאת ולשאוף ל 0 אברכים!
צבי09.02.16
1
וחזר ללמוד בישיבה לבוגרי צבא בעלי, פחות שוקד על תלמודו אם בכלל יש מצב של אחרי טירוף של כוחי ועוצם ידי אפשר ללמוד תורת ה'
שונא קוקניקעס09.02.16
מזמין אותך לבוא ולראות. תפסיק לקשקש על מה שבחיים לא ראית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוגר עלי10.02.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

בשכם הוחרם ציוד צבאי; באחאדר נזרק בקת"ב: מעצרים ביו"ש

ב. ניסני | 11:53

יופעל מערך היסעים

בעקבות עבודות תחזוק, שימו לב! זה השינוי בתנועת הרכבות 

דוד הכהן | 11:24

פעם חמישית ברציפות

הדלק מגיע לשיאים חדשים: זה יהיה מחירו החל מחצות הלילה

קובי אטינגר | 10:32

אלו הכללים להנפקה

בלי להגיע, באינטרנט | מהפכת הדרכונים שיוצאת היום לדרך

בני סולומון | 09:56

מזג האוויר

התחזית: ירידה בטמפרטורות | גשם מקומי - בצפון הארץ

כיכר השבת | 06:54
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

דרמה בקיסריה

היחידה לאבטחת אישים התערבה: נזק לגדרות ליד בית נתניהו

דניאל הרץ | 29.04.24

זעם בהתיישבות

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ליל הקרב בהר דב

תעלומה בצה"ל: איך ידע חיזבאללה את מיקום המשאית? 

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24