כיכר השבת

פירון: "היחס של קוראי 'כיכר השבת' לציבור הדתי משפיל"

הכינוי 'רפורמי' - כינוי שאמור לעלוב, להשפיל, להוציא אל מחוץ למחנה, הוא טיעון עלוב בו משתמש כל מי שלא מסוגל לנהל דיון ענייני. רק אומר שבקרב רוב קוראי אתר 'כיכר השבת' היחס לציבור הדתי לאומי הוא נוראי ומשפיל (חדשות)

64
שי פירון, סרוגים | כיכר השבת | כ"ח באייר | 05.06.16
שי פירון
שי פירון (Yonatan Sindel/Flash90)

שמחתי על הפנייה להגיב על הידיעה שהתפרסמה ב'סרוגים' בעניין החופה שערכתי ביום שישי האחרון.

אינני מבקש להתפלמס, אלא לבקש מהקורא הסביר לעיין בעובדות, ולגבש לעצמו תובנות על דרך ניהול משא ומתן לכבודה של תורה בציבורינו.

ראשית, יש לקבוע שהדיון כולו הוא במסגרת ומתוך מחויבות מלאה להלכה. 'התורה הזו לא תהא מוחלפת' ואין לאיש מגמה 'לשנות את ההלכה' מתוך התרסה.

שנית, הכינוי 'רפורמי' - כינוי שאמור לעלוב, להשפיל, להוציא אל מחוץ למחנה, הוא טיעון עלוב בו משתמש כל מי שלא מסוגל לנהל דיון ענייני. רק אומר שבקרב רוב קוראי אתר 'כיכר השבת' היחס לציבור הדתי לאומי הוא נוראי ומשפיל. די לקרוא מספר מועט של התבטאויות של רבניו על רבנינו ועל ציבורינו. במקום שנדגים דרך אחרת לויכוח ענייני אנו נופלים לבור של שיח מתלהם. אל לנו להתפלא אם יעלבו בנו שהרי לא למדנו שמה ששנוא עלינו לא נעשה לחברינו.

מכאן אני מבקש להגיב בשני מעגלים: המסגרת והתוכן.

ברמת המסגרת:

1. האם ראוי לפרסם כתבה על זוג, תוך ציון שם המשפחות, בימי שבע הברכות, מבלי לקבל את תגובתו?

2. האם ראוי לפרסם כתבה עלי, מבלי לעדכן אותי על כך?

3. האם ראוי לפרסם תמונה של המברכים מבלי לקבל את תגובתם?

4. האם ראוי לכתוב, ככותרת, על 'אישה המברכת שבע ברכות בחופה', בזמן שבסרטון עצמו רואים שהגבר אוחז בגביע ובמקרופון. אכן רעייתו עומדת לידו ומברכת. אך מכאן ועד הכותרת.

5. אמנם, לא במסגרת 'סרוגים', אבל אני מבקש להביא בפניכם את האופן שבו חלק מהעיתונאים הפועלים בשם שמים נוהגים: האחד מתקשר ואומר: 'שלום, אנחנו בשידור חי'; האחר מתקשר לאחי ורעי הרב סתיו ואומר שמבקש לשאול שאלה בהלכה, בלי להזדהות כעיתונאי ועוד ועוד. הכל לשם שמיים ומתוך אהבת תורה.

ברמת התוכן:

1. שאלת שותפותן של נשים בטקסים דתיים עולה מפעם לפעם. אני מציע לדון בה בעיניים נקיות ולא מתלהמות. האם יש כאן איסור הלכתי או לא. אם הייתה עולה רק אישה לברך, לא הייתי מאפשר זאת. מכיוון שעלו כזוג, היות ואין בכך איסור הלכתי, לא מצאתי לנכון לעצור את החופה.

2. אני לא מציע לקטלג כל זוג המבקש לשתף נשים בחופה כפחות או יותר ירא שמיים. זוגות רבים, יראי השם, מחפשים דרך להביא לידי ביטוי את כל קרוביהם במעמד החופה. הייתי בחופות בהן בקשו מראש המדרשה, אישה רבנית, לשאת דברי תורה. הייתי בחופות בהן הוסיפו מעין ברכה שמינית. ועוד.

לא הרגשתי שהיה שם רצון 'לפרוץ' , 'להרוס'. בחלק גדול מהמקרים מדובר בחיפוש עמוק של משמעות רוחנית. לא חייבים להסכים. חופה היא מעמד פרטי וזכותו של זוג לעצבו כבבת עינו כל עוד הוא לא סותר את ההלכה.

3. לפני שנים לא רבות, לא היה מקובל שאישה תיתן שיעור בפני גברים. היום אולמות מלאים בנשים המלמדות תורה. האם יש פוצה פה ומצפצף? אני מעריך שחלק מרבותינו ובוודאי רבני הדורות הקודמים היו מוחים כנגד זה. אבל התרחשה כאן מהפכת לימוד התורה בקרב נשים. היא משפיעה על חיינו הרוחניים. מי שהביט בפני המברכים ראה קדושה ושמחה ולא התרסה. צריך להזהר מהמדרון החלקלק של השימוש במדרון החלקלק, וגם הזהירות - צריכה זהירות.

4. כבוגר ישיבת מרכז הרב, מעולם לא עליתי להר הבית. בשונה מהמקרה המדובר, שלגביו אין ספק הלכתי אלא רק שאלה תרבותית, שאלה של חשש מהתדרדרות, הרי שהעליה להר הבית לדעת האוסרים, חמורה ואסורה. ואף על פי כן מעולם לא עלה על דעתי לפקפק במניעיהם (לדוגמא: ניצול כמיהה דתית לצורך מימושן של רעיונות לאומיים מוצדקים). אני מאמין בלב שלם בכנות כוונת העולים ומעולם לא העליתי על דעתי להחרימם או להעליב אותם אף שב"הלכומטר" שלי המעשה בעייתי מהבחינה ההלכתית הטהורה.

5. יש לנו הזדמנות לנצל את המדיה המתחדשת כבית מדרש דינאמי וחי. להתווכח, להעלות טיעונים לגופו של עניין, 'להגדיל תורה ולהאדירה'. תחת זאת אנחנו נסחפים אחר הזרם ומשתמשים במדיה ככלי מציצני נמוך ורדוד. הרעיון העלוב שבו בעזרת מצלמה בסלולר אפשר לחדור לאירוע פרטי ולכתוב מאמר הוא פיגוע רוחני.

ולגופו של עניין:

גם לתורת המידות ולדרכי שלום יש משקל בחיים ההלכתיים שלנו. לא ידעתי מראש שאמורים לעלות בעל ואישה לברך. האם, בהנחה שאין איסור הלכתי, הייתי אמור לבייש? לעצור? להעיר לעין כל? האם תורת המידות היא לא חלק מהשיקולים שהפוסק לוקח על עצמו, לפעמים באומץ?!

ועוד שתי הערות:

1. יש יותר ויותר זוגות שלא רוצים להתחתן דרך הממסד הרבני. אני נתקל, כולל היום ממש, בהורים שלבם נקרע מכך שבניהם לא רוצים להתחתן במסגרת רבנית. הם רוצים חופה הלכתית. אני מציע לעצור רגע ולשאול איך מתמודדים עם הרוחות הללו. לא הכל רפורמה. לא כל חידוש פסול.

2. בנימה אישית, אני מרשה לעצמי להעריך שאלמלא אני הייתי עורך החופה, היא לא הייתה זוכה לפרסום באתר חרדי. איך אני יודע? כי יש רבות כאלה. אני מודע לרוח הרעה הזורמת בין הציבור החרדי לביני בשל החלטות שקיבלתי כשר חינוך. אני עומד מאחריהן גם היום אף שאני מניח שכשלנו בדרך בה חלק מהן נעשו.

אומר רק שעל הקורא הממוצע לדעת שיש פער עצום בין השיח התקשורתי לבין שיחות עומק אישיות שבהן הגענו להסכמות רבות וחבריות. חבל לי על השיח הלוא ראוי ואילו רק יכולתי לקיים את הדיון בעומק וברצינות, גם אם לא נגיע להסכמות, לא היה מאושר ממני.

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
איני מאוהדיו וכדו', אך רק אציין שלמוסד שלו לישיבה בה הוא עמד בראשה הוא קיבל לא מעט נערים חרדים, אמנם מורכבים, אבל עם הרבה חסד ומאור פנים כמי שמקבל כל יהודי ללא שום הבדל של כיפה כזו או אחרת. ולא הוא לא משתמש בכך כעלה תאנה ורק זה מוכיח את צדקת כוונותיו הכנות בוויכוח זה.
נותיפש08.06.16
אתה הוא אחד מבינהם.
זה ידוע!09.06.16
40
לאדם עייף אי אפשר להורות לו להתמקד בנקודה החשובה. פירון ואחיו סתיו מבצעים פשעים ותולים אותם באחרים. מי העלה תעמולה נוראה נגד הרבנות, בדרך שהחילוני הרחוק ביותר לא עשה מאז קום המדינה ? מי מקים (בניגוד לחוק) משרדי רישום נישואין כדי ללכוד ברשת "ממורמרים" כאילו.
יוסי08.06.16
39
מי אתה פירון שמעשיך רק לפלג את ההלכה והציבור,נכון היית רשום בישיבת "מרכז הרב" וד"ל כל הסבריך למעשיך הינם רק לשנות את מסורת ישראל מדורי דורות.אנא חדל ממעשיך.
דתי-לאומי07.06.16

הצגת כל התגובות

38
ראשית- בעיני אינך רק רפורמי אלא ערב רב ( על פי כל קנה מידה אפשרי בתורה). שנית- עם ערב רב לא מתפלפלים, אלא מתרחקיםםםםםםםםם ולסיום- אוי לך ולשכמותך מיום הדין, אין לך שמץ מושג ממה שמחכה לך ולשכמותך, ועד כמה הינך רחוק מכל יהודי "חילוני" פשוט הטועה ואינו מכיר באמת את התורה..
י.06.06.16
37
כדאי לשים לב לתוכן התגובה בצורה עניינית, אני חושב שאם כל הביקורת הגדולה שיש לנו, יש לנו מה ללמוד על הצורה שיהודי מדבר אל יהודי בצורה מכובדת ולא מתלהמת, אני חושב שאם ככה היינו מדברים היו יותר מקשיבים לנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי05.06.16
36
ועוד כל מיני שמות גנאי זה בסדר???
זה בסדר??05.06.16
35
לאחר עצרת המאות אלפים בכניסה לעיר התראיין פירון ואמר שחבל שהרבנים במקום לחבר את העם רק מפלגים אותו. הוא הצדיק וכולם רשעים. זה האיש. זה טיבו. אין מה להתוכח.
יהודי09.06.16
34
בשביל להכשיר אותך שאתה איש רע ואכזר שונא חרדים ולא משקף אף אחד מהמגזר הדתי לאומי שהוא מגזר נפלא מאוד צא מהמחנה הדתי אתה מבייש אותו
דתי06.06.16
33
רשע. על כן, לא הסתכלתי על פרצופך!
נעמה-בעלת תשובה06.06.16
32
כנראה שיש דברים בגו. לגופו של ענין, א. פורסם כאן באתר שגדולי רבני הצבור הד"ל אמרו שזה לא להלכה. מסיבות שונות. ב. כאשר אדם מוכר, בעל תואר "רב" פועל בפרהסיה נגד ההלכה, חובה לפרסם משום שיש בזה תועלת לציבור. ג. "רפורמי" הוא כנוי לאדם שמעוות את הלכה, ולכן הכינוי מתאים. ד. אם אשה היתה עולה לברך, האם היית
אסי06.06.16
31
אם יספר לנו כבודו שאחרי החופה דאג למחות בדרכי נועם באלו שהיו אחראים למעשה שאם לא כך ישנה פה הסכמה בשתיקה ועין מה שנאמר על פרתו של התנא שנקראה על שמו משום שלא מחה בשכנתו וודאי שזה יהפוך לתרבות קבועה בחופות של הדלים ובשלב הבא גם לא יזמינו אותך לסדר תהיה כבר רבה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי05.06.16
30
פירון הגזען שונא חרדים=שונא דת.
אלחנן09.06.16
29
א. מבחינה הלכתית נטו, אין כזה מושג של שניים המברכים אותה ברכה משבע ברכות, רק אחד צריך לברך. לכן, גם אם היה נותן לשני גברים לברך, היה מכשיל את אחד מהם באיסור ברכה לבטלה. ב. מעבר לכך, כששניים מברכים יחד, יש כאן בעיה של "תרי קלי לא משתמעי", דהיינו א"א לשמוע קול אחד לבדו, ממילא נחשב כמו שלא בירכו כלל. ז
תוהה06.06.16
28
הגאון הגדול הרב פירון מרחיב פה את השיח על טוהר המידות והאוירה המאימה כדי להצדיק את מעשהו במטרה להבין לליבם של זרים. אבל בתחילת דבריו הרחיב הגאון שליט"א על קוראי כיכר השבת ודומיהם ועל שעשו מעשה אשר לא יעשה בפרסום הענין ובחשיפתו והאשימם בזלזול ברבנים וכו' וכו'. היכן אהבת ישראל הגדולה שבוערת בו כאש? הא
יהודי05.06.16
27
לסיכום. הרב פירון כלל לא ידע שעומדים לעלות זוג, בהחלטה שבהחלט יכולה להיות נכונה (בהתאם לרמתה הדתית של המשפחה) החליט שלא לבייש ולעצור. כל הכבוד לו.
ישראל05.06.16
אם כבר נימוס אז עד הסוף
אביבית05.06.16
ופעם הבאה תעלה אישה לתורה ולא יהיה נעם להוציא אותה ולבייש אותה? אין פשרות כשזה נוגע להלכה. או שיש ואתה רפורמי.
יהודי05.06.16
26
אני קורא לישעיהו פירון שקודם יכבד את עצמו ולא יהיה כאסקופה נדרסת בפני אנשים שלא רוצים לקבל את ערכי היהדות לפני שדורש מאיתנו שנכבדו אני הלאה חושב שהמלחמה בכם היא מלחמת קודש
חמי06.06.16
25
ראשית אתה צריך להבין שרב הצבור שלנו הגון חוץ מכמה קנאים שמרעים ומציקים גם לגדולי הרבנים שלנו ואפשר להבין במי מדובר... סך הכל אתה אדם הגון וטוב ונשתדל לסלוח על כל העוולות שהיה בזמן כהונתך כשר החינוך ולפתוח דף חדש עם הדתיים כי בכ"א אחים אנחנו וצריך להתפייס.
אמא חרדית 05.06.16
24
לחד מיניים. האם יש התדרדרות ערכית יהודית חמורה מזו???
שלמה09.06.16
23
החזון איש אמר כך; "כשהמשיח יבא אני יעדיף לרקוד עם חילוני ולא עם מזרוחניק"!!! (נשל באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
077222282706.06.16
22
שאכן כן, אני חושב שלאיש כמוהו ודבריו יש להתייחס בצורה שונה וכן גם במבלי לקרוא את דבריו אני פוסלם, איש שדעותיו בנויות על תשתיות מעורערות מבחינת דת וודאי חרד"ל וחרדי, איש שמתנכר לדתו לאמונתו והכל לצורך קידום וכביכול פילוסופיה וילך למכור את עצמו לשטן בשביל נזיד עדשים, לא ראוי להתייחסות רצינית, לכן לא ב
אתמר09.06.16
21
אתה הקוזק הנגזל שונא ישראל
ריאלי08.06.16
20
1. רפורמי זה כינוי למי שמנסה ללכת בדרכי הרפורמים...לשנות מהמקובל ומהנהוג ..רפורמה=חידוש שינוי ...וזה מה שאתה וחבריך בצוהר והלל עושים ולכן נאה ויאה לכם להכלל תחת הכותרת ..רפורמים=מחדשים 2. כשהיית רב באתר כיפה נשאלת שאלה האם מותר להשכיר דירה לגויי וענית שלא!!! אבל כשמונית לשר חינוך והצעקנית גודי מוז
ישראל06.06.16
19
ההלכה. האם שניים יכולים לברך את אותה הברכה???
יהודי05.06.16
18
משנאה לשינויים שאתה מחולל בדברים של קדושה. וכל זה כדי להיות נחמד מתוקי וחמודי לאנשים שאינם מבינים בתורה ובמצוות. אתה חמודי להוריד ולהקל במצוות ברמה כזאת שאתה כבר לא דתי לאומי אלא רפורמי ללא ספק. נכון שההלכה מספקת היתרים, אבל לא היתרים מלכתחילה כדי להיות החמודי הזה שכולם רוצים. אגב השנאה לחרדים נובעת
גילי09.06.16
17
להגנת עצמית לשמירת ארץ ישראל להיתישבות ביהודה ושומרון למניעת החרבות ישובים וחרמות כלכליות.!!
אל תטיף מוסר!07.06.16
16
הוא ממש עייף אותי לקרוא את התשובה שלו, שבעצם לא ענתה על כלום.... מה אתה עושה עם האיסורים: קול באשה ערוה, ואיסור ברכה לבטלה. תשימו לב שהוא לא ענה על זה כלום....
דוד06.06.16
15
רפורמי בשבילך זו ברכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא רפורמי06.06.16
14
עצם השימוש במושגים חילוניים של זכות השימוע וכו' וכו', מעיד על המרחק של הרב כביכול, ממושגים הלכתיים מקובלים. מדובר בפריצת גדר חמורה, ובנושאים שהם בבת עין של התנהלות דתית. מול ההפקרות הנוראה של הרחוב, כל פריצת גדר של צניעות היא הרס התורה. אין כאן שום מקום לפלפל בהלכה (מעבר לטעות המוחלטת, של שימוש בהלכ
חרדי05.06.16
13
עלאק, נראה לך שאני ישקיע עליך שניה בחיים, אתה אדם נאלח ורקוב, חלאת אדם ובזוי עם, שונא אותך בלב ונפש, אתה אויב ה'. דינך להיות מושפל לנצח
יאיר09.06.16
12
ולא נראה שמשהו ישתנה החרדים לא מנומסים במריבות שלהם כל שכן עם הדתיים והדתיים עוינים את החרדים על עצם קיומם המתחרה בהם מבחינה דתית ולא חרבה ירושלים אלה על שנאת חינם עצה שלי לכל מי שקורא את התגובה וכתבות כאלו בכלל תצאו מתפיסה הפוליטית תסתכלו בעיניים מפרגנות על אנשים בודדים חרדים ודתיים ותראו אנשים יפ
דוד אברך06.06.16
11
אוי איזה רוך ,איזה עדינות ,איזה נחמדות , מתערב אתכם שהתגובה היא מהיועץ של יאיר לפיד . הם יודעים לעבוד . כך משכו את העולים מארצות המזרח בפוצי מוצי בכדי להפיל אותם בפח
שקר שקר05.06.16
10
בגלל אנשים כמוך פוסלים ציבור שלם!
מתבייש בך09.06.16
9
מי שהוא אנטי דת זה לא משנה אם הוא ימין או שמאל או מרכז. דתי לאומי או חילוני. הציבור החרדי כולו מאוחד כולו נגד האנטי דת ומגיב בהתאם מתוך הגנה עצמית ברורה ו תגובה חרדית יהודית הולמת..
או שמאל!!!08.06.16
8
המשפט הזה צודק!! "אף שאני מניח שכשלנו בדרך בה חלק מהן נעשו". חבל שבאמת לא התייעצת עם הרבנים הראויים לפני החלטות בדרך הראויה לבצעם. היית יכול לעשות את זה בתור 'רב'. והיו מבינים את זה בקהילייה שם עבדת. נכון! - יתכן שהיית זוכה למעט ביקורות מהצד החילוני, אבל היית יוצא 'גדול' בציבור שלך! ותאמין לי אתה נר
תכל'ס07.06.16
7
"הידברות", כמה עזות מצח!
עמי07.06.16
6
מפלורליזם ופופולאריות.. בנושא היחס המעליב : רדפת במעשיך את זכויותיו הבסיסיות של הצבור החרדי בציניות וברשעות! טוב יותר מאחרון שונאי הדת , ידעת היכן להכות שזה יכאב ללא הבדל מין גיל וגזע ועשית זאת בחיוך וכעת אתה מזיל דמעות תנין ומבקש שכר כפנחס, אצלנו קוראים לזה שנאת עמי ארצות..מה לעשות..
איתי06.06.16
5
קול באישה ערוה😫מיד היתה צריך לעצור בעדם 😫ואם שניים ברכו אחד הוא ברכה לבטלה 😫אתה אומר שהחרדים פוגעים אתה פגעת התקציבים של האברכים ובמעדרים ובישיבות 😫יחד עם לפיד אתה פוגע לא אנחנו 🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.06.16
4
של הציבור החרדי נגד דתים לאומים אנטי חרדים כמוך שמשמיצים את הציבור החרדי בכל מיני שמות גנאי וביזוי התורה ולומדייה.. על שלא מתגייסים לצה"ל ולא לומדים ליב"ה.
אחד שמבין דבר05.06.16
3
פירון היקר. אין בשום מצב אצל החרדים אשה שמוסרת תורה .ובטח לא לגברים .תיקרא.מה כתוב על כל המלמד אשתו תורה.....וכל הטיעונים שלך יותר גרועים מהרפורמים.חשבתי שהמצב של הסרוגים יותר טוב מהרפורמים .אבל עכשיו פקחתה את עיני .שהמצב שלהם יותר טוב משלכם. .צר לי עליך אחי.
יהודי פשוט09.06.16
2
הרפורמים ממציאים הלכות מהראש ולא כך עם ישראל שקבלו הלכה למשה בסיני. לכן הרפורמים שהם יהודים, קרובים לנוצרים וגרוע מכך, מתבוללים ברובם בסופו של דבר, כי אין הבדל בדתם לדת הגויים ולכן הם גם בעד נשואי תערבות השם ירחם ויצילנו מהם אמן
א. לוי06.06.16
1
זאת התורה לא תהא מוחלפת, וגם אם זה מותר מצינו בחז"ל עשרות פעמים שאסרו דברים שיכולים להביא לידי מכשול, אז לא נורא הרב שי !!!! יותר קל להגיד טעיתי , לא שמתי לב, אבל להצתדק!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי רגיש05.06.16
YOUR SEAT IN KAF HAKELA IS RESERVED TO YOU SINCE THE CREATION
MOISHE KNAKKER05.06.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ליאור רודאיף נחטף; היום משפחתו התבשרה כי הוא נרצח

בני סולומון | 07.05.24

בגלל חודו של קול  

ארבל חתם: הסבב השלישי בבחירות למגדל - בעוד שבועיים

יהודה גל | 07.05.24

"ההתיישבות בצומת דרמטי"

יו"ר מועצת בנימין ישראל גנץ מונה לכהן כיו"ר מועצת יש"ע

יוסי נכטיגל | 07.05.24

"עד שאחרון החטופים חוזר"

בכביש 1: משפחות שכולות חסמו משאיות סיוע לרצועת עזה

קובי אטנגר | 07.05.24

מזג האוויר

התחזית: גשם מקומי קל ועלייה בטמפרטורות

כיכר השבת | 07.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

המגעים לעסקה

מחלוקת במשפחות החטופים: "עכשיו צריך להגביר לחץ צבאי"

דוד הכהן | 06.05.24

"חמאס הסכים לעסקה"

במקביל להודעת חמאס: הפגנות סוערות בירושלים ובתל אביב

קובי רוזן | 06.05.24

היום יותר מתמיד

ראש המוסד ברנע: "לעולם לא עוד - זהו צו מוסרי לכולנו" 

יהודה גל | 06.05.24

דרמה בירושלים

החייאה בגובה עשרות מטרים: פועל איבד את ההכרה על עגורן

קובי אטינגר | 06.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

"לא ברור ממתי זה"

בהלה בבית שמש: נמצא ראש נפץ בחניון האוטובוסים | תיעוד

קובי אטינגר | 06.05.24

מטח הפצמ"רים מרפיח

הותר לפרסום: הלוחם הרביעי שנפל אתמול בכרם שלום

דניאל הרץ | 06.05.24

יום השואה בצל ה-7.10

עדות מצמררת של השורד: "בנגלה השלישית בר כבר לא חזר"

יוני גבאי | 06.05.24

ברחבת 'יד ושם' | צפו

צעקות על נתניהו בטקס הזיכרון: "בניו ובנותיו שהופקרו"

יאיר טוקר | 06.05.24
ש

ההרשמה בעיצומה

אלו החרדים שעובדים בחטיבה הסודית של מערכת הביטחון

כיכר בשיתןף סייבלו | מקודם

מבטיחים להילחם

אחרי שנסגרו בארץ וגורשו: ההודעה של ערוץ 'אל ג'זירה'

יאיר טוקר | 06.05.24