כיכר השבת

תחבורה זיבורית

בחברת אפיקים לא עומדים בלוחות זמנים, לא עוצרים בתחנות וממליצים לנוסעים: "קחו מונית"

שורה של עדויות שהצטברו במערכת "כיכר השבת" טוענות לכשלים בפעילות חברת התחבורה הציבורית "אפיקים". הנהגים לא עומדים בלוחות הזמנים, לא עוצרים בתחנות ובמוקדי שירות הלקוחות כבר ממליצים לנוסעים לא לחכות לאוטובוס: "קחו מונית או חפשו פתרון אחר" (חדשות)

27
יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת | י"ב בסיון | 18.06.16
תחבורה ציבורית, ארכיון
תחבורה ציבורית, ארכיון (Zack Wajsgras/Flash90)

עדויות של נוסעים חרדים מרחבי הארץ שהצטברו לאחרונה במערכת "כיכר השבת", טוענות לזלזול מצד חברת "אפיקים" בנוסעים החרדים, עומסים כבדים באוטובוסים, אי עצירה בתחנות והתעלמות מתלונות של נוסעים.

אברהם, נוסע בחברה, סיפר ל"כיכר השבת": "במוצאי שבת לפני מספר שבועות חיכיתי יחד עם משפחתי ועשרות נוסעים בתחנה בבני ברק לקו 422 של חברת אפיקים לכיוון ירושלים. המתנו למעלה משעתיים בתחנה, כל האטובוסים שעברו היו מלאים בנוסעים ולא עצרו בתחנה".

"התקשרתי למוקד של חברת אפיקים, שם השיבו לי שתוך 20 דקות יגיע אוטובוס, זה אכן מה שקרה, אבל גם הוא לא עצר בתחנה תוך כדי התעלמות מוחלטת מעשרות אנשים שעומדים שם וממתינים לאוטובוס".

"ניסיתי לתפוס שוב את המוקד ואחרי זמן המתנה אמרו לי שכדאי שאחפש דרכים חלופיות לנסוע בהן". לדבריו, "במענה האנושי כלל לא התייחסו לטענה שעשרות נוסעים עומדים בתחנה כמה שעות ומחכים לאטובוס שיקח אותם לירושלים". התשובה הלקונית של נציג השירות במענה האנושי של חברת אפיקים היתה, כך לפי אברהם, "אין לנו מה לעשות, פשוט קח מונית או שתחפש דרך אחרת כדי להגיע לירושלים".

לאברהם ויתר הנוסעים לא היתה ברירה, והם נאלצו לחסום אוטובוס של החברה שהיה מלא בנוסעים. לאחר עימות שנמשך מספר דקות, נכנע הנהג לעלות את יתר הנוסעים שכאמור שהו בתחנה למעלה משעתיים. "פניתי במכתב למשרד התחבורה ולחברת אפיקים" מספר אברהם, "אולם חברת אפיקים עדיין לא טרחה ליצור קשר ולשלוח תגובה על התלונה".

אברהם לא לבד, מנחם, נוסע גם הוא בחברה, מספר גם כן על ליקויים בקו בני ברק-ירושלים: "נסעתי לבני ברק יחד עם כל משפחתי המורחבת לצורך אירוע משפחתי, תכננו לנסוע באוטובוס האחרון של קו 400 של חברת אפיקים - שעל פי לוח הזמנים של החברה יוצא בשעה 00:20". לאכזבתו של מנחם, האוטובוס המיוחל לא הגיע.

"זה פשוט זלזול מוחלט בנוסעים," הוא אומר. "זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בדברים הללו.
לא לעמוד בלוח זמני הנסיעות זה דבר שקורה ומתקבל על הדעת, אולם כשמדובר באוטובוס האחרון, הייתי מצפה מהם שיבדקו את זה ולא יגרמו לנוסעים להישאר ברחובה של עיר בשעת לילה מאוחרת".

מנחם מציין כי פנה למענה האנושי של החברה שם השיבו שהאוטובוס בדרך, אולם לאחר זמן שהאוטובוס לא הגיע, נאמר לו באותו מוקד אנושי כי "אין מה לעשות ועליו לחפש דרכים חלופיות".
לדבריו: "בסופו של דבר נאלצתי לנדוד עד תחנת קו 402, חבל שאותה חברה מזלזלת בנוסעים שלהם באופן שיטתי".

חברת אפיקים מוסרת בתגובה לטענות: "מבדיקה שערכנו נמצא כי האוטובוסים שלא עצרו בתחנה היו מלאים עד אפס מקום. נדגיש כי הוראות החוק קובעות מפורשות כי כאשר האוטובוס מלא עד אפס מקום, נהגי האוטובוס מונחים שלא לעלות נוסעים נוספים ולכן הנהג האמור לא עצר בתחנה ושמר על בטיחות נוסעיו".

"גם לפי הטענות המועלות בפניה ניתן ללמוד כי יצאו הרבה אוטובוסים אך עקב התמלאותם בתחנות הראשונות נבצר מהם לצערנו מלקלוט נוסעים נוספים. החברה פועלת מול משרד התחבורה במטרה לתגבר את השירות הבסיסי עקב עלייה מתמדת בביקושים ומקווה שבזמן הקרוב נוכל להוסיף שירות כזה שיענה על צורכי הלקוחות".

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
גם אני עד לתחבורה כושלת נהגים שלא הייתי קונה מהם אבטיח.. דילוג על תחנות בקו 454 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוקו24.06.16
18
אני עדין ממתין לקבל מהם תשובה על אותו דבר כבר מר"ח ניסן. במוקד הבטיחו לי תוך שלוש שבועות רק שלא נאמר ממתי שלוש שבועות
א19.06.16
17
את יכולה לעלות לאוטובוס של נתיב אקספרס ביום שישי ולקנות הלו"ש ולקרוע את הכרטיס. זה החברה שביצעה את הקו למירון בלג בעומר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תשובה למיכל19.06.16

הצגת כל התגובות

16
אחת ולתמיד יש להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את כל נושא ההסעות בתחבורה הציבורית, בקוים החרדיים. כל התלונות שאתם שולחים, החברה לא מעניין אותה כלום. היא כלל לא מתייחסת לתלונות. המענה האנושי, "עובדים עליכם בעיניים". שם חושבים שאתם "עולים חדשים", מספרים לכם על אוטובוסים שממלאים בתחנות ראשונות וכל מיני
נינו19.06.16
15
הייתה פאשלה רצינית השנה עם האוטובוסים למירון בשבוע של ל"ג לא היה ניתן להשיג בביתר כרטיסים למירון כיון שהכל אזל שמענו סיפורים על ילדים שקנו כמויות כדי למכור ביוקר שהרי הכרטיסים נמכרו בסיבסוד... ב22:00 אמרתי לבעלי בא נעלה לכניסה לעיר נראה מה קורה לאחר שבשירות הטלפוני הארצי ושל החברה יאשו אותנו שאין
מיכל18.06.16
לפי מה שהבנתי מחברה שדברה איתם ביום שישי יש אוטובוס למירון היא עבירה הם הנהג את הכסף וכן יש אוטובוסים כל יום לאשדוד שם אולי עדיף כי הנהג הוא חרדי שבוודאי יעביר את הכסף למי שצריך
שירי19.06.16
14
אם פשוט יגידו את מה שפרסמו פה, ותראו לאנשים שעובדים על זה בכל הכוח. מהכתוב כאן, לא נראה לי שהחברה באמת פועלת להוספת אוטובוסים כי היו מציינים את זהץ
א18.06.16
13
ברגעים אלו בני משפחתי מחכים כבר שעתיים לאוטובוס 400 במסובים לירושלים כל האוטובוסיםנעוברים ולא עוצרים. יש שהמתינו עוד מלפני זה ולקחו מונית ב300 שח. חא מתביישים לתת לאנשים מבוגרים להמתין בחצות לילה כזה זמן. ממש בושה וחרפה לחברה בישראל. וזה קורה המון המון אצלם. חייבים להחליפם במיידי (נשלח באמצעות כיכר
אברהם18.06.16
12
יש דברים שאם אין אני לי מי לי? כמו תחבורה, גבאי בית כנסת,בעל קורא, חזן,ועוד לא הכל תקבלו מחברות חילוניות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם18.06.16
11
אין דרך ארץ מינימלאית. לכן בדלים מהם ודומיהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנרי18.06.16
המזרוחניקים והלא דתיים הם לא יהודים ..גם להם מותר לנסוע.
מיכל19.06.16
10
ללקוחות שבויים שאין להם למי לפנות....... פקידי משרד התחבורה עסוקים בביזנס שלהם וכנ"ל גם החכי"ם ושאר העסקונה שלא רואה את הנוסעים השקופים.............
יוסי20.06.16
9
הרבה פאשלות יש להם בעיקר עם קו 400 הסורר והנורא קו על הפנים גם מעלים חילונים ומזרוחניקס וגם לא מגיע אף פעם
שר ההשקופה18.06.16
8
הכי טובים קווים
שנאור עגיב19.06.16
7
בחברת אפיקים נותנים לנהגים חדשים לעשות מסלולים שלא מכירים, הנהגים טועים, מפספסים תחנות וזה מה שקורה שאנשים מחכים בתחנה מסוימת והאוטובוס לא מגיע, למה? כי הנהג פיספס תחנה, לא הגיע בכלל לאזור..לכן חברה יקרה לפני שאת שולחת נהג לעבודה תוודאי שיודע את המסלול שלו!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש19.06.16
6
ככה גם היה תמיד בקווי השומרון
אחד שבקיא בנעשה18.06.16
5
אני נהג בחברה : בורות מוחלטת וחוסר הבנת הנושא יש הכתבה . א. יש מחסור רב בנהגים בארץ , ואני לא רואה שיתוף פעולה מהציבור החרדי מעיניין (וחבל , זו הסיבה שיש נהגים שלא מבינים את צרכי הציבור) . ב. בימים אלו כשבשבת יצאת מאוחר , כל הציבור צריך לנסוע תוך מספר שעות קצר ליעד , דבר שהוא בלתי אפשרי מצד החברות (
יהודה רוזנוסר20.06.16
4
הכי טובים בעולם קווים
שנאור עגיב19.06.16
3
אין על קווים בעולם
קווים19.06.16
גם אצלם יש בעיות...........
יוסי20.06.16
2
תבדקו ותראו שמאן דהוא דאג להוריד את התעריפים בקווי המהדרין לאפס. אז זה השרות שמגיע. למה לנסע מירושלים לחיפה בקו 940 עולה פי 2 מקו 972??? המחירים הזולים גרמו לסגירת פעילות מוניות השרות שאינן מסובסדות. אי אפשר בששי ומוצ"ש להעביר רבבות מישוב חרדי אחד לאחר. אי אפשר כל השבוע להפעיל למשל 30 אוטובוסים בקו
לגרושים19.06.16
1
המצב ברור לכל העולם אבל את משרד התחבורה של ישראל כץ לא מעניינים האזרחים...רק מחאה והפגנה יכולים לשנות אולי המצב גם בפתח תקוה אותו מצב נורא מיהו כנראה שימן מישהו...
י19.06.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24