כיכר השבת

קרב האשמות בביתר עילית

הסכסוך שמשאיר עשרות משפחות חרדיות מחוץ לדירה שרכשו

עשרות משפחות חרדיות שרכשו דירות בביתר עלית היו אמורות להיכנס לדירות כבר לפני כחודשיים, אלא שהאכלוס הוקפא - לטענת העירייה בשל חריגות בניה. הקבלן לרוכשים: "התנכלות גסה" (ארץ)

36
חיים אבני | כיכר השבת | ח' בסיון | 14.06.16
ביתר עילית, ארכיון
ביתר עילית, ארכיון (Miriam Alster/FLASH90)

הקבלן לא מסר דירות - הדיירים תקועים: עשרות משפחות חרדיות שרכשו דירות בביתר עלית היו אמורות להיכנס לדירות כבר לפני כחודשיים, אלא שהאכלוס מתעכב. בעירייה מסבירים כי מדובר בקבלן שביצע חריגות ואף טרם הגיש אישורים בסיסיים, הקבלן מצידו האשים בשיחות עם הדיירים את העירייה ברדיפה אישית.

סאגת עיכוב מסירת הדירות בביתר עילית החלה כבר לפני מספר חודשים, כאשר עוד קודם לתאריך האכלוס פנו חלק מהדיירים ל"כיכר השבת" וטענו כי למרות שהדירות כבר מוכנות מזה כחצי שנה, לא מאפשרים להם לאכלס את הדירות בגלל מחסור באישורים הנדרשים על מנת להתאכלס (טופס 4).

בעירייה מסבירים כי המבנים שבנה הקבלן - חיים זקן, נבנו תוך חריגות בנייה, בניגוד לחוק ובניגוד להיתר הבנייה. כאשר חלק מהחריגות הללו אף חורגות מהתב"ע, כך שאין בסמכות הוועדה המקומית כלל לאשרן, אף אם תחפוץ בכך.

לדברי גורמים בעירייה, בכדי לאשר חלק מחריגות הללו, יש צורך להגיש תכנית שינויים. אולם רק לפני שבועיים הגיש הקבלן תכנית שינויים לאישור העירייה, ורק בסוף השבוע האחרון הגיש תכנית שינויים מתוקנת לאחר הערות. "אנחנו מתייחסים לפרויקט הזה בעדיפות עליונה, ופועלים בכל המהירות כדי לסייע לדיירים", אומרים בעירייה, ומוסיפים, כי עד כה כלל לא טרח הקבלן להגיש שורת אישורים בסיסית הנדרשת לאישור אכלוס, כמו אישורי חברת החשמל, כיבוי, הג"א, בטיחות ועוד ועוד, כך שהוא ורק הוא אשם באי עמידתו בהתחייבותו לדיירים.

אלא שהקבלן מצידו, מגלגל את האשמה לכיוון העירייה. אחד הרוכשים מספר ל"כיכר השבת", כי בימים האחרונים החברה הזמינה את הלקוחות לשיחה סגורה במשרדי החברה, שם הטיח חיים זקן דברים קשים בעירייה ובראש העיר,
לטענתם בפני הלקוחות, "מדובר בהתנכלות גסה של ראש העיר ומהנדס העירייה, שבגלל מחלוקות כספיות איתם נאלצים עשרות הלקוחות לשלם בכל חודש שכירות בנוסף למשכנתא והתנהלות ראש העיר פוגעת במוניטין החברה" ציטטו נוכחים בישיבה.

בעירייה דוחים את הטענות. "אלו השמצות חסרות שחר הנאמרות לקוחות כדי להדוף את האש מהחברה. הן מהנדס העיר והן חבר המועצה יוסי שטרית המשמש כיו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה, פועלים במסירות ובמקצועיות כדי לסייע לתושבים, על אף הכשלים של הקבלן".

אתמול, לבקשת ראש העיר אליו פנו תושבים, נערכה באולם העירייה פגישה בין רוכשים לבין הצוות המקצועי באגף ההנדסה, בה הוסברו לדיירים הבעיות בפרויקט, תוך שהובטח להם, כי העירייה מזרזת את הפרוצדורה ככל הניתן, בכפוף כמובן לעמידת הקבלן בדרישות החוק.

כך או כך, תקועים כעת עשרות מתושבי העיר ששילמו את כל כספם ומשלמים מידי חודש משכנתא ושכירות, כשבינתיים, חלופת האשמות בין הקבלן לעירייה נמשכת.

ניסיונותינו להשיג את תגובת חיים זקן לא צלחו.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
מידיעה: פרוש כבר סגר שוב פעם עם רובינשטיין בתמיכת דגל התורה בתמורה ל....... אה ולגבי התושבים -הבוחרים אל דאגה המקורבים כבר ידאגו למכתב ממועצות גדולי וחכמי התורה יום לפני הבחירות, אח"כ תמשיכו לקטר חופשי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביתרי15.06.16
יקבל תמיכה מגדולי הדור! על ידי כך שיפגשו עם ה"גדולים" ויפרסו את הטענות והעובדות על עירייה המושחת שלנו! ועל העומד בראשה! זיידה הולצמן וחיים וייסברג קדימה!
אברהם16.06.16
ואח"כ הפוליטקאים החרדים לא מבינים למה כ"כ שונאים אותם יש פה תושבים שפשוט מאסו בראש העיר וסגניו, טיפת התחשבות, לא אמרנו לפרוש לא להביא מהפלגה שלו, אבל תביא מישהו שפוי, את יוסי דייטש או מישהו אחר שיודע לעבוד יום אחד זה עוד יתפוצץ להם בפנים
יוסי16.06.16
19
מה הבעיה שהוא לא הקשיב לעסקונה המסריחה מייד ולא נתן את השוחד שהם ביקשו על זה נאמר ששניהם יאכלו אותה כמות החריגות שיש שם פשוט מזוויע. ולכן רובינשטיין רוצה שוחד מיוחד שישיה לשניהם בהצלחה ביתרי דואג
קופי14.06.16
18
1 טענת העיריה שאין אישור של חברת חשמל שקרית- בגלל שבלי טופס 4 שאותו העיריה מסרבת לתת לא ניתן לקבל את האישור (בביתר יש גם טופס איכלוס שהוא נקרא בכל הארץ טופס 4שאותו מקבלים אחרי הכל) 2 על הטענה שיש חריגות החורגות מהתב"ע- הקבלן הגיש 4 פעמים את התוכניות וכל פעם יש תירוץ אחר נראה שזה אומר משהו וחוץ מזה ה
כ15.06.16

הצגת כל התגובות

17
הפתרון: לשלם כסף מתחת לשולחן...
קונה14.06.16
16
למה משה ? למה ?? קצת תרגיש את המסכנים שאין להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ולא מסדר את הדרגה בארנונה בכונה 15.06.16
15
והרבה הרבה מתחת לשולחן !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חרד מחרדים14.06.16
14
אני קניתי בפרויקט המדובר הכל מוכן ורק בגלל רובינשטיין מתעכב
מלי15.06.16
13
ראש עיר המכיר את מצוקת הדיור בקרב החרדים היה צריך לקדם את הענין ולא לשים מקלות, הכל זה כבוד וכסף
אריה15.06.16
12
מדובר בראש עיר מושחת מדרגה ראשונה אני מקוה שבאחד הימים יעלו על כל מעשי השחיתות בעיריה.
מוש14.06.16
11
באוהב ישראל עדיין לא סיימו את הבניה?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזרח14.06.16
10
קניתי דירה בבניין של 12 משפחות וכיום יש בו 21 משפחות מהנדס העיר חתום על אישור פיקטיבי וראש העיר מתעלם עד היום מפניות אליו..שנים שלא היה פיקוח בניה עירוני ורק בחצי שנה אחרונה הכניסו אדם א' בשם גוסטבו על עיר שלימה... שיהיה להם לעלה תאנה !!!
מושחתים14.06.16
9
קוטלר עדיקא בהרב שך מסר עכשיו באיחור של חצי שנה = בגלל חריגות של חברי ראש העיר! בונייך בהרב שך = לא מסר בגלל חריגות של חברי ראש העיר ! מהנדס העיר ויוסי שיטרית לא מוכנים להיות שק החבטות בקטע הפלילי והם פשוט מכשיחים עמדות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביתרי14.06.16
8
ראש העיר הביא את העיר למצב נוראי העיריה בגירעון ע-נ-ק כל המחלקות בעיריה לא פעילות אפילו ישראל תיק שהיה אחראי על המחלקה השפויה האחרונה מחלקת החינוך עזב ואנחנו שותקים כעת הוא גם לא נותן לכל הרבנים משכורות בגלל שהם לא עושים כל מה שהוא אומר להם לעשות לא נותן אישורים לקבלנים עד שישלמו מה שהם צריכים לשלם
ביתרניק15.06.16
עוף לנו מהעיניים
מישהו15.06.16
הוא דרדר אותנו למצבים נוראיים מצפצף על הרבנים כמה צדק הרב אלישיב כשכתב שטובת העיר שהוא לא יהיה ראש העיר
יוסי15.06.16
צודקים בכל מילה: לפוסקי הדור יש סייעתא דשמיא בהחלטותיהם, מה שלא ניתן לפושעי ישראל.
חיים15.06.16
שלבחור בו רק בגלל שיש לו שטריימל על הראש זה היה טעות בשביל לנהל עיר צריך מישהו שיודע לעשות את זה, שיודע לעבוד. ממש לא מעניין אותי אם יש לראש העיר שטריימל או לא, מעניין אותי שהעיר תתפקד, שלא ינתקו לבתי כנסת את החשמל, שלא יעלו את הארנונה כמו משוגעים, ולא יחלקו למקורבים משרות שטחים וכו'. וד"ל.
חסיד15.06.16
סברתי שהיו צריכים לעמוד בדרכו לעצור אותו ולא לתת לו לסגן ראש העיר להכנס לכנס של דרשו כי מי שנלחם ברבנים אין לו זכות לחגוג עם התורה
ביתרניק15.06.16
ובמקום להרגיש צורך להתגונן על כך שהוא הביא את העיריה לפשיטת רגל הוא אומר "זה חשוב, זה מביא תקציבים לעיר" מה אנחנו מטומטמים ? עם שתי תמונות איך שאתה עומד ליד האטובוסים למירון אתה חושב שתקנה אותנו ? וכמובן שאחרי הנפילה הגדולה של האטובוסים למירון בל"ג בעומר הוא נעלם כי הוא נמצא רק איפה שיש הצלחה, לא מ
גולדי15.06.16
למה הרב אויירבאך והרב אדלר רבני הקהילות שלנו הליטאים אין להם משכורת בגלל שהם לא ממלאים את דרישתו של רובנשטיין, ואיציק רביץ פשוט יושב ושותק במקרה הטוב, ומגן על רובנשטיין ומלכלך על הרבנים במקרה הרגיל. עופו הבייתה
ביתרית16.06.16
7
נעלם מעיני התקשורת פרוייקט דורות שתקוע ונעצר מלהיבנות מיזה כחצי שנה בגלל אותם בריונים ורודפי בצע המכנים את עצמם חרדים מהק"ק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי14.06.16
6
העירייה מזרזת אישורים מתוך דאגה לרוכשים כל נסיון להטיל דופי בעיריה זו אומללות
ביתרי אחד שיודע14.06.16
כל פרוייקט צריך לעבור נכיון על ידי הכפיים...
יוסי15.06.16
5
מכתב בגלל כתבה אחת עלובה ופניה למשרד החינוך אבל נגד רובינשטיין לא רוצים אפילו לדבר!
אברהם16.06.16
4
גם בפרוייקט בכנסת יחזקאל יש חריגות לא קטנות לדוגמה במקום 14 דירות בבנין יש פתאום 16 מעניין מאיפה הגיעו עוד 2 דירות לכל בנין. על ביתר נאמר העולם ידע ושתק. חיים זקן תן לשריף של העיר את הדירות שהוא דורש במתנה ותראה נפלאות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש מביתר14.06.16
איך אתה יודע שקיימים עוד 2.דירות נוספות?זה המכרז של משרד השיכון?
אני15.06.16
3
גם אני בפרויקט הזה!
ביתריסתית15.06.16
2
הכל בגלל שהתנכלו לרב פנחס כהן שנמצא בלי חשמל כבר תקופה מגיע להם הגיע הזמן להעיף את רובינשטיין הגנב לבית כבר גנב מספיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי חרד14.06.16
1
כנראה שהוא לא מכיר את הסטנדרט העירוני בביתר
אבי14.06.16
הוא מכיר ועוד איך את הסטנדרט, אבל כנראה שהפעם הוא החליט שהוא לא משלם.
ציון14.06.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24

הייצוג בחוק הגיוס החדש

היועצת נגד הממשלה: "ממשיכים להחליש את מעמד היועץ"

קובי אטינגר | 01.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

הקטל בכבישים

תאונת דרכים קטלנית סמוך לעכו: רכב התנגש בגדר, הנהג נהרג

קובי רוזן | 01.05.24

מזג האוויר

התחזית: טמפרטורות רגילות לעונה; גשם מקומי בצפון

כיכר השבת | 01.05.24

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24

תיעוד חריג

מזג אוויר קיצוני במזרח הארץ: נזק נגרם לרכוש | צפו בתיעוד

בני סולומון | 30.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

גיס חמישי

עובד ב'כללית' יפוטר לאלתר - ציטט בסטטוס פסוקים מהקוראן

יהודה גל | 30.04.24

הפיגוע בעיר העתיקה

"הפלתי את המחבל לקרקע ונפלתי איתו - ובמקביל יריתי בו"

קובי אטינגר | 30.04.24

במבצע לילי ענק

גנב עשרות זוגות אופניים בעיר החרדית; כך הוא נתפס | צפו

קובי רוזן | 30.04.24

הטרור מרים את ראשו

שני פיגועים | תייר טורקי דקר שוטר בירושלים וחוסל; ניסיון דריסת לוחמי מג"ב בשומרון

דוד הכהן | 30.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

צפו בתיעוד

בשכם הוחרם ציוד צבאי; באחאדר נזרק בקת"ב: מעצרים ביו"ש

ב. ניסני | 30.04.24