כיכר השבת

יעלון החדש: "אין איום קיומי, מפחידים את הציבור"

שר הביטחון לשעבר הודיע כי יתמודד על ההנהגה בבחירות הבאות, ושלל "איום קיומי" שמרחף על ישראל. "מן הראוי שההנהגה במדינת ישראל תחדל מלהפחיד את האזרחים משואה שנייה" טען (חדשות)

12
כיכר השבת | י' בסיון | 16.06.16
בוגי יעלון
בוגי יעלון (Miriam Alster/Flash90)

בנאום שנשא היום (חמישי) בכנס הרצליה תקף שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, בחריפות את הממשלה והודיע שוב כי יתמודד על ההנהגה. יעלון חזר והצהיר שוב כי החליט לפרוש באופן זמני מהפוליטיקה מאחר ואיבד אמון בראש הממשלה בנימין נתניהו. יעלון תקף ואמר כי "ההנהגה הישראלית הפכה להיות נגררת ומתלהמת".

"בהודעתי ביום ההתפטרות הבהרתי שאשוב לחיים הציבוריים. בכוונתי להתמודד על ההנהגה בישראל בבחירות הבאות. מן הראוי שההנהגה במדינת ישראל תחדל מלהפחיד את האזרחים, תפסיק להעניק להם תחושה שאנחנו עומדים מול שואה שנייה", אמר יעלון.

"אם יש משהו המדיר שינה מעיניי וגורם לי להיות חרד לעתידה של ישראל, אלו לא משאיות הנשק שעושות דרכן מלבנון. אם יש משהו המדיר שינה מעיניי אלו הם הסדקים הנפערים בחברה הישראלית, הכרסום השיטתי בחיים". יעלון הוסיף ואמר כי קיבל "אלפי פניות של אזרחים ישראלים מכל גווני הקשת הפוליטית, ודאי מחברי הליכוד מכל רחבי הארץ, שהבהירו לי שיש כמיהה לשינוי, שמדינת ישראל זקוקה לשינוי".

"מדינת ישראל ואזרחי ישראל, ראויים להנהגה ממלכתית שתחדל לפעול בציניות ותזגזג חדשות לבקרים. אנו ראויים למנהיגות שאינה נוקטת את השיטות הנלוזות של הפרד ומשול. בלתי נסבל בעיניי שההנהגה בישראל של 2016 עסוקה בליבוי יצרים, שיסוי, הפחדה והפרדה בין יהודים לערבים, בין ימין לשמאל, ובין עדות שונות. כל זה כדי לשרוד בשלטון ולהרוויח עוד חודש או עוד שנה".

"אנו זקוקים למנהיגות ממלכתית שאינה מאפשרת הרמת יד על שופטי ישראל ובית המשפט העליון. אפשר להתווכח ולחלוק על אקטיביזם שיפוטי - אך להיאבק בחרמה בכל ניסיון לפגיעה בשלטון החוק. אנו זקוקים למנהיגות שאינה חותרת לשעבד את התקשורת לטובת צרכיה ההישרדותיים".

"ישראל זקוקה להנהגה שתיאבק בהדרת נשים, בהטרדתן ובאלימות כלפיהן באופן נחרץ, הנהגה שלא מבססת את הישרדותה על השנאה והסתה כלפי שמאלנים, ערבים, חברי קיבוצים, ימנים. ישראל חייבת לשמור על היותה יהודית ודמוקרטית. אנו נמצאים כיום בצומת היסטורי. צומת שבו על כל אחד לשאול את עצמו באיזו מדינה הוא רוצה לחיות ובאיזו מדינה הוא רוצה שילדיו ונכדיו יגדלו.

יעלון הוסיף ותקף "דומה כי בתקופה האחרונה נשברים שיאים של כיעור, ציניות ואופורטוניזם. אסור לנו לוותר, להרים ידיים או לומר לעצמנו שמישהו אחר יטפל בזה. לכן אני מתכוון להציג חלופה להנהגה הנוכחית, כי אין לנו ארץ אחרת".

"אני יכול לומר היום באופן נחרץ כי בעת הזו ובעתיד הנראה לעין אין איום קיומי על מדינת ישראל". הוא אמר בנאומו כי ישראל צריכה לדעת להגן על עצמה בעצמה, "טרם הגענו אל המנוחה והנחלה. במזרח התיכון אין לדעת מה יוליד יום ומי יחליט לנסות ולאתגר אותנו. אירועי השבוע החולף אף מוכיחים שהמלחמה בטרור והג'יהאד האיסלאמי היא מלחמה חובקת עולם".

"ישנם כיום ארגונים וקבוצות של הג'יהאד העולמי החמושים לא רק בנשק אלא גם בכסף. מעל כולם בולטים חיזבאללה וחמאס. הארגונים הללו מכינים עצמם ליום פקודה, שואפים להתחמש בנשק איכותי. מלחמה מול אחד הארגונים הללו או מול שניהם במקביל תהיה קשה ותגבה מאיתנו קורבנות בעורף ובחזית. לכן עלינו לדאוג שבכל מלחמה הם יוכו באופן כזה שיגרום להם לחשוב אם שווה להם לתקוף אותנו בעתיד, בדיוק כמו שהם עושים עכשיו".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
בחול ולעצום את העיניים? נראה שצריך לצטט בפניו את המשפט המפורסם והנכון מהפרסומת ההיא:" גם אם תתעלם - הסכנה לא תיעלם" - והמבין יבין.
אוראור20.07.17
10
שאותו שכח בוגיל'ה להזכיר, שהרי הוא בעצם זה שמלבה אותה בכל צורה שביכולתו. לא מעוקצך ולא מדובשך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הכל טוב16.06.16
9
קשקשן.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בלה בלה בלה16.06.16

הצגת כל התגובות

8
היה כל כך מנותק מכדור הארץ - נראה לי שהוא שוכח שאפרופו כוכבי לכת אחרים - אפילו חייזרים היו מבינים היטב מה הולך כאן - ודווקא הוא לא מבין - איזה אסטרונאוט.
אוראור03.07.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גלילי16.06.16
6
יעלון הוא הפוליטיקאי הכי רדוד שיש - חסר תוכן ורק מנסה למצוא חן בעיני מי שצריך ע"מ להתאתרג.
נביאייך חזו לך 16.06.16
5
בוגי היה היחיד שהצביע נגד גיוס חרדים, אז על איזה ליבוי שנאה אתה מדבר?
אדישה16.06.16
4
שני רמטכלי''ם לשעבר שאשמים באסון צאלים אהוד ברח( ברק) ובוגי היו בזמן אסון צהלים המפקדים האחראים לאסון בוגי היה מפקד אוגדת צהלים ואהוד ברח היה הרמטכ''ל .אף אחד מהם לא עמד לדין. אהוד ברק ברח משם במקום לפקד על האסון שקרה באימון .שבו מתו חיילים מסיירת מטכ''ל . שיתנו מוסר לעצמם קודם (נשלח באמצעות כיכר ה
גוני17.06.16
3
אין מקום לפסילות בימינו...אבל מה נעשה ליושבים בחושך בגיא צלמות.השם ירחם עליכם...עד מתי!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בסוף כולם יהיו עם לב בשר16.06.16
2
וכמה שיותר מהר תפנימו , ייטב לכולם ונא לשנן בחוצות תל אביב ובקיסריה ״ה׳ מלך ה׳ מלך ה׳ ימלוך לעולם ועד תתלו שלטי חוצות. איפה דר רע והמאמי ? המדינה רועדת והם מתעסקים בדילים לא מעניין אותם קדושת השבת או להלל שמו יתברך בראש חוצות גאולה בקרוב בע״ה
עבד ה׳ 16.06.16
1
הבנתי שזה לחזור לקלישאות אחורה. דווקא השובניזם הקלאסי מחייב באופן מובנה הנחת מוצא של נשים קרבנות. וזה כמובן כדי לנקות מצפון ולשמר דווקא את הנמכת הנשים. תתעורר בוגי וושכמותו: נשים לא קרבנות יותר מגברים ולמעשה הן חזקות יותר ואלו מהן שמשתמשות בכח לרעה גומרות ומחסלות את בעליהן וילדיהם. כיום לא די בזה
כוכב 16.06.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 13:29

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 11:07

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 09:16

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 08:36

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 08:27
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

209 ימים למלחמה

הקבינט יתכנס היום כדי לדון בעסקה וברפיח | עדכונים

כתבי כיכר השבת | 07:04

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 06:48

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

הייצוג בחוק הגיוס החדש

היועצת נגד הממשלה: "ממשיכים להחליש את מעמד היועץ"

קובי אטינגר | 01.05.24

הקטל בכבישים

תאונת דרכים קטלנית סמוך לעכו: רכב התנגש בגדר, הנהג נהרג

קובי רוזן | 01.05.24

מזג האוויר

התחזית: טמפרטורות רגילות לעונה; גשם מקומי בצפון

כיכר השבת | 01.05.24