כיכר השבת

מעקב "כיכר השבת"

רבני ראשון לציון קוראים לביטול שבת החזנות

הרב וולפא ורבני השכונות יצאו במכתב חריף בו הם קוראים לבטל את שבת החזנות בהיכל התרבות מחשש לחילול שבת וכי לא ראוי להתפלל במקום שמאפשר אירועים למיסיון (בארץ)

5
נפתלי טרבלסי | כיכר השבת | כ"ח בתמוז | 03.08.16
היכל התרבות
היכל התרבות (צילםו: מתוך ויקיפדיה)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על חילול השבת הצפוי להיות בשבת החזנות בעיר ראשון לציון, הודיעו היום רבני העיר והשכונות כי הם מסירים את אחריותם מהאירוע וקוראים לבטלו.

"הופנו כלפינו מהציבור טענות ותלונות רבות על התפילה בשבת "נחמו" בהיכל התרבות. ולהסיר מעלינו לזות שפתיים ועקשות פה, הרינו מודיעים כי לא נשאלנו על זה ולא נעשה על דעתינו, וכי אכן מאד לא ראוי לערוך תפילה במקום שיש גם פעילות מיסיון ובמשך השנה יש במקום פעילות בחילולי שבת.
באנו על החתום הרה"ג יהודה דויד הלוי וואלפא שליט"א - רב העיר". חתמו בנוסף על המכתב הרב יצחק פישר, הרב גדליהו אליהו, הרב בן ציון חכמוב, הרב משה נחשוני והרב יגאל יוסף.

במכתב הובאו גם דבריו של הרב שמואל טולידאנו רב שכונת אברמוביץ' שהודיע כי ימנע להבא מלהשתתף בשבתות כאלה, "על אף שנטלתי חלק בשבתות אלו בשנים קודמות, מכל מקום בשנה החולפת תשע"ה נודע לי לאחר מעשה כי הייתי שותף פעיל בחילול שבת ומשום כך אני תוהה אני על הראשונות וסבור שאין מקום לפעילות זו בהיכל התרבות על אף החשיבות הציבורית שיש בהתכנסות זו", כתב הרב.

כזכור, בשבת ואתחנן, ט"ו באב, מתוכננת להיערך בהיכל התרבות בעיר שבת חזנות שמופקת על ידי חברת המועצה מטעם הבית היהודי, מיכל קלדרון. באירוע אמורים היו להופיע גם זמרים וחזנים חרדים, כיניב בן משיח והחזן שלמה גליק, שהספיק בינתיים להודיע כי לא ישתתף באירוע לאור מכתב הרבנים.

אייל בן זיקרי תושב ראשון לציון שמארגן את המחאה ציין ל"כיכר השבת" שהעירייה הגדילה לעשות כשכתבה במודעות "ללא חילול שבת". "זה חוכא ואיטלולא משום שגם בעבר שנערכו בהיכל התרבות כנסי חזנות כאלו והבטיחו שזה ללא חילול שבת, אך זה לא התקיים והיה חילול שבת נורא", אומר בן זיקרי ומוסיף עובדה עצובה נוספת, "הבטיחו בעבר שיהיו אך ורק עובדים גויים זאת למרות שנפסק בשו"ע (סימן רעו' סעיף א') שזה גם אסור וגם התברר לנו ביום ראשון שהיו 13 עובדים יהודים במקום".

"אני מציע למארגנים - אם הם כל כך רוצים לעשות שבת חזנות שיעשו בתוך בית כנסת. למה צריך לגרום לאנשים ולעובדים לבוא מכל העיר תוך כדי חילול שבת נורא להיכל תרבות ובפרט חילול השבת של העובדים במקום?", שואל בן זיקרי.

לטענתו, ידוע לו מאחת העובדות במקום שלא מוכנה להיחשף מחשש שתפוטר, שלא ניתן להפעיל את המקום ללא חילול שבת - החל מהגעת העובדים ברכבים, החתמת כרטיסי הנוכחות ועד לנטרול האזעקות, הדלקת החשמל, תאורה, מזגנים ופתיחת דלתות חשמליות.

"במידה ולא יעבירו את האירוע אנחנו מתכוננים לעצרת מחאה גדולה בעיר. מה יהיה על כבודה של השבת? אנו קוראים לכל מי שקדושת השבת חשובה לו, לא להשתתף ולדרוך במקום שרומס את קדושת השבת", אומר בן זיקרי נרגשות.
מיכל קלדרון חברת המועצה מהבית היהודי שמארגנת את שבת הפיוט מסרה בתגובה ל"כיכר השבת": "שבת חזנות הינה יוזמה עירונית שנערכת כבר כ-10 שנים ,לשבת זו באים כ-1000 איש. המטרה של שבת זו -קרוב לבבות לכל סוגי הקהלים החיים בעיר.

"אנחנו מתחייבים ועומדים על זה שאין חילול שבת. אנחנו דואגים לגוי של שבת. שנמצא כל הזמן, אנחנו סוגרים את כל האלמנטים שמהווים בעיה. הקידוש שנערך מוזמן מירושלים בהכשר הבד"צ. החזנים, פייטנים והמקהלה מתארחים אצל אנשים טובים מהעיר. השבת מתקיימת אי"ה בשבת ואתחנן ללא חילול שבת".

תוכן שאסור לפספס
5 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
5
הבורים מהבית היהודי כבר עשר שנים מחללים שבת בכיסוי חזנים חרדים תאווי בצע.
ענייני03.08.16
4
כל אירוע שבת חזנות מתקיים כבר שנים רבות בעיר, תוך שמירה על אי חילול שבת ,גם הרב טולדאנו שהבאתם את שמו בגופא הפשקוויל היה מספר שנים בעל תפילה ובעל קריאה בשבתות אלו ,והאמת, באמת לא שאלו את הרבנים החתומים על המודעה אגב משום מה נפקד במודעה שמו של רב שכונה הרב לוי שליט"א ,על עצם קיום שבת חזנות במקום זה ת
יהושע לוי 03.08.16
3
כב' הרב וולפא 10 שנים מתנהל שבת חזנות בהיכל התרבות בראשון לציון. מה נזכרת עכשיו? ענייני כבוד? ניתן לפתור - תשב בשורה ראשונה ענייני כסף? זה אירוע עירוני תגמור עם ראש העיר שלך אז תן בשקט לאחד את העם כמו שציווה הרבי האדמור מלובביטש שאתה אמור להיות חסיד שלו, ואל תמרא את פיו ותן לנו שקט והנאה משבת נחמו ש
שרוליק03.08.16

הצגת כל התגובות

2
חשוב מאוד למען השבת הרב שמואל טולידאנו קידש שם שמים ברבים אשריו ואשרי חלקו
יוסף03.08.16
1
איך צדק הרב אמנון יצחק חוץ מכסף הם לא רואים כלום גם לא את בורא עולם. הרי אתם יודעים שההכנות יעשו לפני צאת השבת אז למה אתם הזמרים לא מבטלים את הגעתכם כדי לא לגרום לחילול שבת?כסףףףףףףף
גולן03.08.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24