כיכר השבת

סיפורו ההירואי של חנוך גרינפלד

האב משחזר: "חשבתי שרק אני נשארתי ואז שמעתי 'אבא'"

חנוך גרינפלד, אבי שני הילדים שנהרגו בתאונת הדרכים הקשה בערב יום הכיפורים בגיאורגיה, סיפר את מה שקרה לאחר שהג'יפ בו נסעו התהפך ונפל מהצוק וכיצד הציל את ילדו הקטן (חדשות בארץ)

35
נתנאל לייפר | כיכר השבת | י"א בתשרי | 13.10.16
חנוך גרינפלד על רקע זירת התאונה
חנוך גרינפלד על רקע זירת התאונה (צילומים: קבוצת "מדברים תקשורת", מתוך פייסבוק)

הבמאית שושנה גרינפלד, אחותו של חנוך גרינפלד ממעלה מכמש שבמטה בנימין, ששני ילדיו - אחינועם בת ה-10 ונבו בן ה-5, נהרגו בתאונת הדרכים המחרידה בערב יום הכיפורים בגיאורגיה סיפרה בדף הפייסבוק שלה את סיפורו על התאונה הקשה והצלת שאר משפחתו.

"הלילה היה ערפילי נסענו על עשר קמ"ש. ברגע אחד, אני לא יודע מה קרה, ולמה, הרכב איבד שליטה והתהפכנו למורדות הצוק. זה עניין של שניות. אני לא זוכר מה קרה, כשפתחתי עיניים הייתה דממת מוות. וחושך", סיפר גרינפלד.

"ברגע הראשון חשבתי שאני מת ושככה זה נראה אחרי המוות. אבל אז ראיתי את אחינועם וכשהבנתי שהיא לא איתנו רציתי באמת לא להיות. הרמתי אותה. חשבתי שרק אני נשארתי. הסתכלתי לקצה הצוק אבל אז שמעתי קול קטן קורא לי: ׳אבא" זה היה עברי שהציל את חיי. התחבקנו השארתי אותו בנקודה מסוימת ביקשתי ממנו לחכות לי אבל ראיתי שהוא הולך אחרי לכל מקום ופחדתי עליו".

"מצאתי את נעה (אשתו שנפצעה קשה נ.ל) למטה היא שאלה איפה הילדים ואמרה שהיא לא מרגישה את הרגליים. לא סיפרתי לה על אחינועם. עברי המשיך ללכת אחרי לכל מקום. מצאתי את חבל הסנפלינג שהבאתי איתי ועוד כמה חפצים שהג׳יפ המתגלגל השאיר אחריו. עליתי למעלה עם עברי עד למקום שבו כבר לא יכולתי לטפס כשאני סוחב אותו. קשרתי אותו שלא ייפול והבטחתי לו שאחזור לקחת אותו".

גרינפלד מתאר את רגעי האימה כשהבין שאם לא יפעל במהירות אפסו סיכוייהם, "מולי היה קיר תלול גבוה מאוד. שלוש פעמים ניסיתי לטפס נאחז בכל מה שיכולתי והחלקתי למטה כשאני עוצר את עצמי על אחד הסלעים. ראיתי אורות של ג'יפ מתקרב וידעתי שזה הצ'אנס האחרון שלנו. אני לא יודע איך אבל אז פשוט טיפסתי למעלה עצרתי את הג'יפ, ירדו שלושה גיאורגים גברתנים".

"קשרתי את החבל לוו הגרירה שלהם וניסיתי להסביר להם שאני רוצה שיעזרו לי לרדת כי הבן שלי שם. הם ואני מדברים בשתי שפות. כשהם הבינו שאני רוצה לרדת הם נבהלו ואמרו לי: "לא לא לא" ותפסו אותי בכוח כדי שגם אני לא ארד
אבל אני הבטחתי לעברי שאחזור לקחת אותו", מתאר גרינפלד את רגעי הלחץ. "
עשיתי את עצמי כאילו שאני מסכים לא לרדת, ואז כשהם עזבו אותי ברחתי וגלשתי למטה עם החבל. קשרתי את עברי וצעקתי להם שימשכו אותי הם העלו אותנו למעלה במהירות".

"למרות שהיה קור כלבים, אחד מהם הוריד את החולצה והמעיל, וכיסה אותי ואת עברי הם הזמינו צוותי חילוץ שעבדו במיומנות וחילצו את כל היתר", מספר גרינפלד.

על פי הדיווחים מגיאורגיה, באזור התאונה שרר מזג אוויר קשה במיוחד שכלל סערת ברקים וערפל כבד. על פי ההערכות, תנאי הראות הקשים עקב הערפל כפי שתיאר האב הם שהובילו לתאונה הקטלנית, שבה נהרגו נבו בן החמש ואחינועם בת העשר. אתמול הוטסו לישראל בדחיפות ההורים נעה וחנוך ושני אחיהם, שנפצעו באותה תאונה כדי לקבל טיפול רפואי ראוי. כאמור, האם נפצעה באורח קשה והאב והילדים יפתח ועברי נפצעו בינוני וקל בתאונה.

חנוך גרינפלד, ששוהה לצד ילדיו במחלקת הילדים בהדסה עין כרם, ביקש להודות לכל המסייעים למשפחתו: "האנשים בארץ ובגיאורגיה, ישראלים שהופיעו בכל מקום, בכל מהלך. לצוות החילוץ, לחפ"ק שהוקם בארץ ולכל מי שעזר לפתוח את שדה התעופה לשם הטסתנו, לצוות הטראומה בבית החולים הדסה שחיכה לנו בהמוניו כאן ומטפל בנו".

הבוקר נמסר על שיפור קל במצבה של האם, נועה גרינפלד, שנפצעה קשה בתאונה. היא עדיין מונשמת אך מתקשרת עם הצוות הרפואי כשאינה מורדמת.

בנוסף, האב ושני הילדים שאושפזו במצב קל ובינוני, צפויים להשתחרר היום מבית החולים.

התפללו לרפואת חנוך היינך בן בלהה חיה, נועה בת מרתה, יפתח מורדכי בן נעה ועברי יהודה בן נעה.

הלוויתם של הילדים אחינועם ונבו גרינפלד ע"ה, תערך מחר - יום שישי - בשעה 10:00 במצפה נטופה.

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
חברים מעולה שיש לכם דעות וזה טוב אבל יש דעות ורגשות שעדיף לשמור בפנים אבא שאיבד את שני ילדיו ומי שניצלו עכשיו לא במצב בריאותי טוב לבוא ולהגיד לו מוסר או חינוך?!?! הרי זאת עזות וחוצפה שאין כדוגמתה מה אתם הייתם עושים במצב שלו?!? אז נכון שיש לכם דעות שונות משלו אבל ברגעים אלו זה לא מתאים בכלל לכתוב דעה
WAY18.10.16
21
במזג אויר קשה ליסוע עם ילדים לנסיעה כ"כ מסוכנת זה חוסר אחריות..ושום כאב לא ישנה את המציאות..בן אדם נורמלי לא אמור לקחת סיכונים כאלו.. זה חוסר אחריות משווע..כואבבבבב
בני13.10.16
20
לא להאמין שהתגובות כאן הן של אנשים מאמינים. לפחות אל תשחקו אותה כאלה. 😞😞😞 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוזרת בתשובה13.10.16
מה הקשר חרדים את לא יודעת שטוקבקיסיטים אלה אנשים משועממים שמחפשים שיגיבו להם את לא רואה אותם ואת כבר קובעת שאלה חרדים או שאת מהטוקבקיסטים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית13.10.16

הצגת כל התגובות

19
רק תסבירו לי איך אפשר בכלל לפתוח את הפה על אותו בנאדם מסכן שהלכו לו החיים ולדבר עליו ועל המניעים שלו. למה מי אתם בכלל?! הייתם שם?דברתם איתו ונכנסתם לנעליים שלו? תתביישו! ורק אתמול התחננתם להקב"ה שיסלח לכם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
...13.10.16
18
טיפש אולי זו מילה בוטה מידי, צינית מידי. במיוחד לאור האסון והטרגדיה. אכן זו גזירה מישמיים! אבל!!! וכאן מגיע האבל!!! זה חוסר אחריות משווע של הורים לילדים לקחת ילדים במזג אוויר סוער להרפתקאה כזו הכל משמים! אבל עלינו לעשות חשבון נפש ולהפיק לקחים. אותי זה מאוד מכעיס התנהגות כזו של הורים ואני נתקל בה לא
אולי זה היה בוט13.10.16
17
אנשים אתם מוציאים את כל הרוע שלכם דרך המסך איפה החמלה לא חושבים רגע אחד לפני תגובה בושו והכלמו. ברוך דיין האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א13.10.16
16
שבנוסף להכל האבא ביטח רק את עצמו! ואילו אשתו והילדים לא מבוטחים! ממש לא יאומן! דרעק שחושב רק על עצמו.. ובגלל יצר ההרפתקנות שלו שני הילדים נהרגו ואשתו כנראה תישאר משותקת מהפציעה!! 😧😧😧😧 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבישג13.10.16
15
אולי אתה הטיפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יונה13.10.16
14
וכשכבר היה במקום, לא היה דרך חזור
יוסי13.10.16
13
אין לכם מושג לאן נסע ולמה. ללמד חובה שהיא גם שקר על אב שכול זה לא רק טיפשות זו רשעות ויום כיפור לא יכפר לכם עד שלא תתנצלו . זבלים
ט13.10.16
12
איפה הרחמנות? המסכן אבד שני ילדים! מה הקשר הכניס עצמו למקום סכנה? זה היתה תאונה ברכב!
רחל13.10.16
זאת נסיעה בדרך מסוכנת וצרה על פי התהום.
יהושע13.10.16
11
פשוט לעצור ולחשוב על מה שחשוב ולהורים ולמשפחה הכואבים דעו שיש תחית המתים בגוף ונפש ונזכה שיהיה במהרה ממש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לימור13.10.16
10
זה היה כביש מאוד מסוכן, לאחר שהבינו זאת רצו לחזור, לעשות פרסה, אבל כיוון שלא התאפשר להם עקב הכביש התלול והצר, הם המשיכו... ולמי שאומר שיהודים לא נוסעים בי״כ וכו׳ , התאונה קרתה להם בדרך לבית חב״ד!!! חשבו פעמיים לפני שאתם שופטים. תתביישו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שמבין13.10.16
9
אתם הזויים איזה תגובות מגעילות לבן אדם נהרסו החייםםםםם אתם דוחים לא משנה מי אשם ומה הוא לא היה אמור לעשות להגיב ככה אסוררררר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלב13.10.16
8
טפש זה מילה עדינה. הורים חסרי אחריות שלוקחים את ילדיהם למקום סכנה מוכך. הדרך הזאת מסוכנת מאד ועוד במזג אויר כזה סוער. מה הם חשבו לעצמם? אני לא נרגעת מהספור הזה.
לאה13.10.16
7
מה ההבדל בין חכם לטיפש, שהחכם לא נכנס למקום שהטפש מנסה לצאת ממנו. גרם למות שני בניו. רחמנות עליו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים13.10.16
אולי אתה הטיפש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יונה13.10.16
רחמנות עליך יגועל נפשש....מזה הדיבור הזה??
לין13.10.16
6
זו גזירה משמים. אסור לשפוט. כל מה שאנחנו רואים, שומעים, מדברים זה אלוקות, הכל בהשגחה פרטית. שהשם יזכה אותנו לאמונה פשוטה ותמימה בו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילן13.10.16
5
אוכל את הדייסה שבישל לעצמו מי אמר לו להכניס את משפחתו למקום סכנה?
טיפש13.10.16
גועל נפש להגיד שנה שבישל יואכל הרי זה גזרה מישמים😢 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל 13.10.16
לטיול ג'יפים בגיאורגייה ויהודי שעושה כן הוא גם טיפש וגם מכניס עצמו ואת בני משפחתו לידי סכנה שאת התוצאות שלה כולם רואים היום.
בת קול13.10.16
איפה ראית פה מעשה טיפשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני13.10.16
וביום כיפור יהודים לא משוטטים בהרים.!!!
דניאל13.10.16
אנשים מבלבלים את המוח
דן13.10.16
שנה ישלח להם רק רפואה שלימה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן13.10.16
איך איךך אתה מעזזזז ךמהה ככהההה מי אתה בכלל אני בהלםם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוהב ישראל13.10.16
4
שם את החג והצום... חשבונות שמים לא נבין
מרים13.10.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי13.10.16
2
לכולנו עצוב וקשה לראות יהודים נהרגים ונפצעים,בגלל זה אנחנו זועקים את זעקת התורה,תשמרו שבת,תכבדו את האל-קים שלנו,אבל עלי כחרדית צוחקים לפעמים.והכי כואב שמתעוררים מאוחר. ולמה אנחנו צועקים לכולם לחזור בתשובה, כדי שירחמו עליהם משמים ולא יינזקו ולא יזיקו לכלל ישראל כי כולנו ערבים זה בזה. תחשבי על זה היטב
ר,ל13.10.16
1
ואם הוא רק רצה לחזור למלון לפני החג, וזה הדרך היחידה שהיתה במסלול? מזג אוויר לא אנחנו קובעים... בן אדם נסע עם משפחה... בארץ דברים כאלה לא יכולים לקרות???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
12313.10.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24