כיכר השבת

הישג לבית הדין הרבני

עגונה למעלה מ-5 שנים שוחררה תוך יממה

אישה מצרפת שעוגנה במשך למעלה מ-5 שנים קיבלה גט תוך פחות מ-24 שעות מרגע פתיחת התיק בחיפה, זאת בשל פעולה מהירה של בית הדין מול הבעל המעגן (חדשות, בארץ)

16
נתנאל לייפר | כיכר השבת | י"ח בכסלו | 18.12.16
עגונה למעלה מ-5 שנים שוחררה תוך יממה
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

גט תוך פחות מ-24 שעות: עגונה מצרפת פנתה לבית הדין הרבני בחיפה, הגבר נעצר מיד ויום למחרת פתיחת התיק ניתן הגט - לאחר חמש שנות עגינות והליכים ברשויות הצרפתיות.

מדובר באישה שהייתה עגונה למעלה מחמש שנים בצרפת וניסתה להתיר את נישואיה - הן באמצעות בית הדין הרבני בצרפת והן באמצעות בית המשפט האזרחי, אך ללא הצלחה. בית הדין הרבני הצרפתי טען שאין בידיו סמכויות לטפל בנושא וזאת משום שעדיין לא בוצעו גירושין אזרחיים, ובית המשפט הצרפתי קבע לאחר דיונים ארוכים כי על הזוג להתגרש – אך הבעל הצליח לערער על החלטת בית המשפט המחוזי והאישה נותרה עגונה.

בשבוע שעבר פנתה האישה באמצעות עורכת דינה הדס כהן לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים ויום למחרת נפתח תיק בבית הדין הרבני בחיפה. חוקר פרטי מטעם אגף העגונות איתר את הבעל, שנמצא על קו ישראל-צרפת כשהוא שוהה בישראל, האיש נעצר בסיוע משטרת ישראל וזומן באופן מיידי לבית הדין הרבני.

כשהגיע האיש לבית הדין בליווי אחד מחבריו הוא הודיע נחרצות כי לא ייתן גט מאחר שלטענתו אין סמכות לבית הדין הרבני לדון בעניינו בעודו אזרח צרפת. אב"ד הרב דניאל אדרי הודיע כי בנסיבות העניין ובשל העגינות המתמשכת, במידה והבעל לא ייעתר למתן גט, ייאלץ האיש להישאר במאסר עד לקיום הדיון בנוכחות שני הצדדים – ואף דרש ממנו להפקיד את דרכונו.

במצב דברים זה החליט הבעל שהוא מוכן לתת גט. האיש שוחרר בערבות בסך מאה אלף שקלים, בנוסף לדירה של החבר שהגיע עמו, שמושכנה לצורך העניין כחלק ממתן הערבות. כשנודע לאישה שבעלה עצור ושהוא נתן את הסכמתו לתת את הגט - היא עלתה מיד על מטוס משדה התעופה שארל דה גול בפאריס לנתב"ג, וכבר למחרת בבוקר, תוך 24 שעות כאמור מרגע פתיחת התיק – שוחררה האישה מעגינותה.

מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי בירך על הגט המהיר ואמר "אגף העגונות פעל בצורה יעילה ומהירה יחד עם בית הדין הרבני בחיפה והאב"ד הרב דניאל אדרי. תוך פחות מיממה נעצר סרבן הגט באמצעות מבצע מאומץ בסיוע חוקרים פרטיים, דרכונו נשלל, הגט בוצע וסיפור עגינות עגום בן חמש שנים הגיע לסיומו. אני קורא לנשים עגונות ומסורבות גט לפנות לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים שמשקיע משאבים רבים בסיוע ובמציאת פתרונות".

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
אדם צדיק שלא מפחד מאיש!!! יישר כח כבוד הרב! תמשיך לעשות עוד ועוד דברים טובים...
ה18.12.16
אני יכול להגיד לכם שבסוף כולם משלמים גם הדיינים וגם הפקידים והפקידות הביטוח והזכות שלהם הוא רק כדי להטיב עם בריותיו של הקדוש ברוך הוא, להחריב ולהשניא זה מידה רעה שאין הקדוש ברוך סולח וכפרה על זה אין, תעברו על היסטורית הדיינים ועובדי הרבני תראו את נפלאותיו של מלך מלכי המלכים הוא לא שוכח אף אחד התפילו
נפגע18.12.16
כמה מגונה זה שקוראים צדיק למי שחתך בין בני זוג זה הרי בושה וחרפה לרבנים שהם מפרקים בתים במקום לקרב אחד לשני. אם זה השגותיו של אותו רשע אזי עם ישראל צריך לשמוח שאין עוד כמוהו.
עו''ד18.12.16
8
יש קבוצת דיינים שעסוקה כל היום בלמצוא חן בעיני ארגוני הנשים וכו.. הייתי שמח מאוד על הידיעה לו הייתי יודע בוודאות שלא נעשה כאן עוול, אך מהנסיון עם הדיין המסויים הזה בחיפה לצערי קשה לשמוח.. אי אפשר לדעת אם בדרך להשגת כותרת יפה זו הוא לא דרך ורמס זכויות של בנאדם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיין18.12.16
7
כופין אותו עד שאומר רוצה אני !! ואם היו משתמשיםבהפקעת קידושין יכלו לאיים עליו בהפקעה והיה מוציא גט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james18.12.16

הצגת כל התגובות

6
הגיטין ברבנות מאוסים אין תקפים רק לשם ביצואי הרישומים במשרד הפנים , אם נראה לכם שסיפורים הכתובים לכם והמסופרים הם ממש כך ודומה להם אז כדאי שתדאו כמעט ואין גט כשר ברבנות ממש נדיר שמתנהל גט כהלכה וכדת ברבנות עצם זה שהמתעסקים עם הנושא הם אנשים לא כשרים ''רבנים'' ''דיינים'' ממזרים מנובלים ומלוכלכים בטינ
מיקי18.12.16
5
תלמידו וממשיך דרכו של מרן הרב עובדיה זצ"ל בפסיקותיו האמיצות.
אלי18.12.16
מה גדלותו של הרב עובדיה ספריו או פסקיו את נחלתו לדורות אנו רואים היום את גדלותו בעטרת הגונות בטח הממזרים הרבים שנולדו מפסקים אלו לא נותנים לו מנוחה בעדן מי מדבר על כל הנפגעים בגוף ונפש הדורשים נחמה ונקמה והקדוש ברוך הוא בטוח שומע ללב שבורים ונדכאים, הקדוש ברוך הוא לא נשאר חייב, הדיין נמצא עם כל צדיק
gcs18.12.16
4
יש תחליף לנישואים ברבנות עם אתם לא רוצים להיות שפוטים שלהם אז העולם הגדול רחב ולא דורכים ברבנות הרבנות היא מקור לכל צרות ישראל גם לגברים וגם לנשים במשך כל דורות העבר לא היו כל כך הרבה גירושין כמו בדורנו שהאשמה רק על רבנים ודיינים שכל כוחם אלא בכוח הגבורה חוקי הגויים, רבבות נפגעים נופלים לעמנו בגלל ב
לבנות עם ישראל18.12.16
3
עוד מגורשת שהרבנות גירשה כמובן שהגרושות של הרבנות לא חלקות בתי הדין הגורמים היחידים לפירוק והחרבת בתים מנפנפים בהצלחותיהם של גיטין במקום השכנות שלום בבתי ישראל הם מחריבים עוד ועוד, יום יבוא וכל הדיינים והפקידים שנתנו יד בארס בתי ישראל ישלמו הקדוש ברוך הוא נפרע מכל מי שהחריב את בתי ילדיו.
שוחרת18.12.16
2
מזל שיש לנו רבנות, אם לא, היינו צריכות להתנצר ולשמור על תורה אחרת.
אם18.12.16
1
מרבים ממזרים בישראל.
סתם יהודי18.12.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24