כיכר השבת

צ'ארלי מבקש רחמים

אזריה בכה: "המשפחה שלנו קרסה, זו התעללות נפשית ופיזית"

בשלב הטיעונים לעונש שהחל היום בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב, במשפטו של אלאור אזריה, 'החייל היורה' שהורשע בחודש שעבר, בכה אביו צ'ארלי ותיאר את הקושי שלו (בארץ)

25
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 24.01.17
האב והבן, היום בבית הדין
האב והבן, היום בבית הדין (צילום: מוטי קמחי, ynet)

היום (שלישי) החל שלב הטיעונים לעונש במשפטו של אלאור אזריה, 'החייל היורה' מחברון, שהורשע בהריגת המחבל הפלסטיני עבד אל-פתאח א-שריף בזירת הפיגוע בשנה שעברה.

צ'ארלי אזריה, אביו של החייל, עלה לדוכן העדים כדי למסור עדות אופי על בנו, שהורשע גם בהתנהגות שאינה הולמת, וגולל את סיפור חייו: "עלינו ארצה בשנת 1975 מצרפת, אבי לחם במלחמת העולם השנייה נגד הנאצים, שחרר את פריז, השתתף בכיבוש נורמנדי וקיבל את עיטור האומץ והעוז על כך שלא השאיר את מפקדו פצוע בשטח. אחי הגדול שירת 30 שנה בקבע, אני 33 שנה חוקר במשטרה ברמלה ובלהב 433 ואח נוסף שלי בשב"ס. חינכתי את ילדיי לכבד כל אדם ללא קשר לצבע עורו או דתו. ברמלה כל שכניי המוסלמים מכבדים אותי ואנו אותם".

"אלאור - כשמו כן הוא: מקרין אור בכל מקום שבו הוא נמצא", עבר צ'ארלי לדבר על בנו. "הוא היה ילד שמנמן אבל התעקש לשרת ביחידות קרביות. רץ בגשם כדי לשרת בקרבי, כדי להגן על המדינה. אלאור ידע רק לתת, יש לו חברים מוסלמים ונוצרים. אלאור יצא לקורס חובשים בגלל היותו מצטיין ולמרות שהיה חובש פלוגתי הוא עלה לשמור במקום חבריו על אף שלא היה צריך לעשות זאת. ראיתי שאלאור מאבד את שמחת חייו בשירותו כחובש פלוגתי. הבנתי שיש לו בעיה עם מפקדיו. אלאור אמר לי יומיים לפני התקרית: 'נהיה לי קשה יותר אבא, מוסיפים לי עוד ועוד משימות ובאים אליי בטענות'".

התובע, סא"ל ויסמן, מלווה במאבטח

הוא הוסיף ותיאר: "היה מקרה שבו אלאור הושאר 12 שעות ללא אוכל ומים כששמר על מבוקש עצור. הביאו לו בסוף מנה בחמגשית והוא החליט לתת אותה למחבל העצור. אשתי ירדה למשקל 38 ק"ג מאז התקרית. קיבלתי שבץ מוחי ואיבדתי יכולת ללכת ולעמוד במשך שלושה חודשים. המשפחה שלנו קרסה. אחי, סנדקו של אלאור, לקה פעמיים בלבו במהלך הפרשה. אחת מבנותיי עצרה את לימודי הרפואה שלה כדי לסייע מהבית. 10 חודשים אף מפקד לא פנה אליי, זרקו את הילד".

"הגיעו אליי איומים שחמאס רוצה לחסל את אלאור", גילה האב לראשונה בקולו. "לאחר הכרעת הדין קיבלנו איומים שרק הפלסטינים יגזרו את דינו ויהרגו אותו. לפני כמה ימים מצאתי כדור 5.56 בתא הדואר שלי. יש משפחה מאחוריי אלאור וכל הדלפה פוגעת ומסכנת אותנו. צה"ל זרק את בני. צה"ל לא מתייחס אלינו".

בשלב זה פרץ צ'ארלי בבכי: "העונש שקיבל אלאור מספיק ודי. 10 חודשים שאנו סובלים. כל מה שנתתי למדינה ירד לטמיון. זו התעללות נפשית ופיזית במשפחה. במעצר פתוח אין לו אבא ואין לו אימא".

התובע, סגן-אלוף במיל' נדב וייסמן, נכנס לאולם הדיונים בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב בליווי מאבטח, בשל האיומים הבוטים על חייו שהופצו ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, התביעה צפויה לדרוש לגזור על אזריה בין שלוש לחמש שנות מאסר. בפרקליטות הצבאית החליטו כי הבעת חרטה ונטילת אחריות מצדו של אזריה תגרום להם לדרוש את הרף הנמוך בטווח הענישה שידרשו בדיון, שהוא שלוש שנות מאסר בפועל. במידה ואלאור ימשיך להתבצר בעמדותיו, התביעה תציג פסקי דין קודמים על עבירת הריגה כדי לבסס את דרישתה לרף הענישה הגבוה מבחינתה: חמש שנות מאסר בפועל.

יצויין, כי בהמשך יתאפשר לחייל עצמו לעלות לדוכן ולומר את דברו. הוא יוכל לבקש הקלה בעונש, ולהתחשב בין היתר במצב בריאותם של הוריו, צ'רלי ואושרה.

תוכן שאסור לפספס
25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
חבל עליך אלאור. תהיה חזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי24.01.17
15
לאלאור הגיבוררר...ולמשפחה הזאת...ה ישלם לכל מי שנתן יד בדבר...מחכה ומצפה לראות איך ה משלם להם...לא מתביישים הרג מחבל מסריח זבל שבא לרצוח אותנו בדם קר...מצווה להרוג אותו...ובסוף הוא הקורבן והחייל האהוב שבא להגן על עם ישראל בגופו בנשמתו...הוא הרע בסיפור?????!! לא יאמןןן פשוט טירוף ממש זמן משיח...צבא מ
רחלי24.01.17
14
יש דין ויש דיין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד25.01.17

הצגת כל התגובות

13
איפה ראש הממשלה? איפה השרים? אייה חברי הכנסת?? הפרשייה הזו זו שערורייה שאין כמותה, וכולם שותקים, חברה תצאו להפגנות אסור לתת לזה לקרות! אם אלאור יישב יום אחד בכלא צריך לקרוע ת'מדינה!!!! יש גבול להפקרת לוחמים!!!!!!!!!!!!!!!!!! יש גבול להתעללות בחיילים שלנו!!!די!!!!!!!!!!!!!!!
ישראלי שפוי25.01.17
12
לפי השיטה שלכם אסור היה להרוג את היטלר . גם לא הרג . הוא שלח אנשים לרצוח . הוא עצמו לא היה איום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כנסו חכמי חלם24.01.17
במדינה שלנו היית מקבל עשר שנים מעצר
גולדבערג 24.01.17
11
למרות שבתחילה ניסו השופטים לדחות את עניין הקלטת עם אביו של אלאור הצליחוו הסנגורים להכריח את השופטים להאזין לקלטות המטרידה ומעלה תהיות על התנהלות הצבא כלפי אלאור, לא תהייה להם ברירה אלא לזמן את המח"ט למסור עדות בהצעותיו ההזויות כלפי המשפחה, והגרוע מכל הוא בקשתו של המח"ט מטעם לוותר על הסניגורים, מה
שירה25.01.17
10
לא תרצח!!! לזה חינכתם אותו?? זכורה לדראון ההתכתבות עם אימו שמצדדת ברצח נשים וילדים ערבים. משפחה של חלאות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיקי24.01.17
מקי שמיקי.
י24.01.17
נראה אותך במצב שלהם, אינשאלללה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל24.01.17
לא תרצח? למקרה ששכחת - אלאור ירה ב מ ח ב ל מקולל - לא בסתם אזרח ערבי - אז תפסיק לקשקש בקומקום כבר -אני ככה מלאחל לך ש א ת ה תיתקל במחבל פעם בחיים שלך.
אוראור14.06.17
ולא לפוצעו אז מיקי פעם הבאה לפני שאתה מזכי פה עשרת הדברות תלמד שיש עוד הלכות שיותר קשורות לעניין
אריאל30.01.17
תמשיכי לכתוב שזה יגיע אליך...נראה איך תדברי רק תיראי תאימה מול העיניים ואז....לא תפסיקי לקלל את הערבים ימח שעמם בהצלחה!!!!😕😕😕😕 (נשל באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל לוי24.01.17
9
אתה והמשפחה שלך תעשו תשובה🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם24.01.17
תעשה אתה תשובה יטמבל מנובל.... סורי אבל זה מה שאתה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
D.G25.01.17
8
בתנך כתוב הקם להרגך השכם והרגו אלאור עם ישראל מתפלל למשפט צדק בורא עולם גדול מכולם אין שני לו תפתח בה" מי אלה השופטים שלמטה כלום שבכלום מתנפחים כאילו הם אלהים כל אחד ואחת יקבל את עונשו מי שיפגע בך אמן
אורלי נדב25.01.17
7
ואילו השופטים הארורים והתובע צריכים להתבייש שבתמורה לדרגה ולשכר עתק ששולם לתובע הארור הם מוכנים לנהל הליך שכולו אי צדק. מאידך, כבר אמרו חכמים "אל תהיה צודק תהיה חכם", ולכ, לפחות כרגע עליו להביע חרטה ולו למראית עין כדי לסיים את העניין ולאחר מכן, כשישתחרר יוכל לאמר כל אשר על ליבו ורוב רובו של העם אתו.
אבי26.01.17
6
ששוכבת 10 דקות על הקרקע. ממש גיבור.
00724.01.17
5
בחו'ל מקרים כאלה לא מגיעים לחקירה אפילו. איזה גועל נפש. מוהל דינו מוות או עונש מוות אם הוא נתפס חי. ומי שחושב אחרת אני מאחל לו לעבור קצת קושי ממה שהמשפחה הזו עברה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהי24.01.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין לה' מעצור להושיע 24.01.17
3
מדינה של בוגדים זבל של מדינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נפתלי24.01.17
2
אנחנו אנשים מאמינים בני מאמינים. וגם אם הדבר מתעכב, אני בטוח שה' פועל לישותעכם. הרשעים שמתעללים בבנכם היקר יקבלו כגמולם.
ביטחו בה'24.01.17
1
שישלם את חובו לחברה ויסיים עם זה. די לדרמות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דגצ24.01.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

התחזית: ירידה בטמפרטורות; גשם בצפון, רוחות בדרום

כיכר השבת | 06:21

צפו בתיעודים

טייסת 'אלעד' הופעלה לראשונה: שריפות ענק בבקעת הירדן

קובי אטינגר | 04.05.24

ערב יום השואה

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 03.05.24

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 03.05.24

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 03.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 03.05.24

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 03.05.24

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 03.05.24

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24