כיכר השבת

"חובה לנסות להבין"

מן הארכיון: "אין לנו זכות לשפוט אם לא עמדנו באותו מקום"

ברוך אינדיג, שנמצא ללא רוח חיים באילת, פרסם ב-2011 טור בערוץ תוכן גולשים של כיכר השבת העוסק בביקורת כלפי חוזרים בתשובה במגזר החרדי. הנה קטעים נבחרים מתוכו (חדשות)

27
כיכר השבת | י"ח בסיון | 12.06.17
אינדיג
אינדיג (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ברוך אינדיג)

לפני כ-6 שנים, כגולש "כיכר השבת", פרסם ברוך אינדיג בזירת ה"תוכן גולשים" מאמר העוסק בניסיונות שפוקדים אדם חוזר בתשובה, בפרט אמן שהיה מוכר במגזר הכללי קודם חזרתו בתשובה - דוגמת בני אלבז בו עסק הטור, וקרא לגולשים החרדים לנסות לפחות להבין ללבו של אלבז שספג באותה עת מתקפה בעקבות השתתפותו בריאליטי "היכל התהילה".

אינדיג, כזכור, בן למשפחה חרדית ולשעבר מגיש פינות בתכניות הלייט-נייט ב"קול חי", נמצא אתמול יחד עם צעירה נוספת כשהם ללא רוח חיים בבית מלון באילת. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המוות של הצעירים וכעת דורשת לנתח את גופותיהם - דרישה לה מתנגדות משפחות השניים שאף ערערו לבג"צ שידון מחר בנושא.

במאמרו מ-2011, כותב אינדיג על הביקורת כלפי חוזר בתשובה כי "אין לנו זכות לשפוט אותו כל עוד אין אנחנו רואים את הדברים מאותה נקודת מבט, וכל עוד אנחנו לא עמדנו באותו מקום!".

הוא מציין בין השאר כי "יש כמה דברים שאנחנו בתור אנשים חרדים מבטן ומלידה מעולם לא נבין, דברים שאנחנו לוקחים כזעזוע עמוק אך ורק כי חונכנו על זה. אחד שחזר בתשובה – גם אם הוא יבין שזה לא בסדר, כי הוא היה שם ויודע במה מדובר, לא יקח את הדברים באותן פרופורציות שאנחנו לוקחים".

"חובה עלינו לנסות להבין, כי מעולם לא "באמת" נבין," כתב אז אינדיג בהמשך טורו, "את גודל הניסיון שאדם זה עומד!". בהמשך התייחס לסוגיית השתתפות הזמר הדתי בריאליטי החילוני וקרא: "לנסות להבין את המלחמה העזה שהתרחשה במוחו באותה שעה".

כזכור, אתמול איתרה המשטרה את גופותיהם של אינדיג וצעירה נוספת, אודליה בכר, כשהם ללא רוח חיים בחדר בבית המלון הרודס בעיר הדרומית. בתחילה היה נראה כי החשד המרכזי הוא שהשניים שמו קץ לחייהם, אולם המשטרה הודיעה כי כל כיווני החקירה נבדקים על ידה.

בעבר, פרסם אינדיג פוסט ברשת הפייסבוק, בו הפנה אצבע מאשימה לאדם שפגע בו בשנות ילדותו. "אחרי מה שעשיתי בגללך בשנה האחרונה, לאנשים ממש קשה להזדהות איתי, כי אני סוג של פושע. חברים הכי טובים שלי נטשו אותי. חלקם כי באמת פגעתי בהם. חלקם לא".

"אתה הרסת לי את החיים. לי ולעוד הרבה ילדים שפגעת בהם. לי ולעוד הרבה אנשים שאני ועוד כמה ילדים פגענו בהם. אתה יושב בכס חוד הפירמידה של תעשיית רוע ומעשים רעים!. אתה כיבית לנצח את מי שיכולתי להיות".

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
אנחנו לא יודעים למה קורה כל דבר אל לנו לשפוט אנשים לפי צבע עור או צורת לבוש , אנחנו לא יודעים חשבונות שמים וגם לא יודעים מה הדרגה של כל יהודי אצל בורא עולם ובטח שאנחנו גם לא היועצים של בורא עולם ברוך דיין האמת
חכם קארקוש 13.06.17
אתה מערבב דברים שהאדם מצווה עליהם עם מה שצריך להשאיר לרבש"ע. להתאבד זה לא חשבונות שמים
מוטי18.06.17
15
זה שהילד בישיבה זה לא אומר שהוא בידיים טובות הורים תתעוררו צריך כל הזמן להיות עם הילדים לא לחפש להיות הצדיק שכל היום רק בכולל וחושב שעם הילד שלו בישיבה ויודע את כל הש״ס אז הוא גדול הדור אבא תתחיל להיות עם הילד שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק13.06.17
14
כי כולם תינוקות שנשבו בידי הרבנים. וגם דור עשירי לא יבוא בקהל ה' אלא יישאר בשבי הרבנים.
דן סגל13.06.17

הצגת כל התגובות

13
נמאס מכל אותם פורקי עול, שנותנים הכשר למעשיהם בכך שביצעו בהם מעשים מגונים בהיותם קטנים, גם אם הדבר נכון, הא לא תליא בהא, כולם עוברים משברים, ואף משברים קשים מאוד, אך הכח הוא בידנו לקום ולא לתת לאותו דבר לפגוע בעתידנו, לדעתי מדובר באנשים שתמיד חפצו בפריקת עול, והטרנד החדש זה לתת הכשר למעשיהם בעקבות כ
חיים 13.06.17
אלו בדיוק הדברים אותם אמר המנוח לפני 6 שנים. יושב חכמולוג עם מקלדת ומלהג "לדעתי זה תירוץ... לדעתי אלו אנשים שרוצים הכשר למעשיהם... בלה בלה בלה" מה זה לדעתי? יש לך בסיס ל"דעה" הזו שגיבשת ולפיה אתה יושב על כס השיפוט ושופט??? מאחל לך שאף אחד מילדיך לא יעבור תקיפה מינית וגם לא ירד מה
אלי13.06.17
מאחל לך אחת משתיים או שיעשו לך את אותם מעשים שעשו לו על מנת שתבין זאת על בשרך או שתקבל שכל להבין את זה מקווה שמהשמיים יבחרו באופציה השניה
יוסי14.06.17
תתבייש אל תדון אדם עד שתגיע למקומו.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי13.06.17
אני מקווה שמעולם לא חווית תקיפה בהיותך ילד, כי אם כן ,ככה לא היית מדבר, בורות ורשעות שחברו להם לקורת גג אחת, אני מתפלל עבור נשמתך האומללה , כמה רשעות צריך בכדי לבקר ילד שתמימותו נהרסה , גופו חולל, ונשמתו נשרפת כל יום מחדש, בוש והכלם!!
דוד13.06.17
עומדים בזה כ"כ מהר. לוקח זמן. אבל החל מהיום, כ"א שעבר התעללות יכול לפנות לעזרה, מכיוון סוף סוף מכירים בזה ולא דוחים את הקורבנות. בהצלחה.
א13.06.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 13.06.17
11
גם בהיותו חרדי כתלמיד ישיבת אמרי צבי בקרית ספר (גם אני למדתי שם אתו), וגם בשנתיו הקשות כחילוני. מעולם, מעולם לא ירד החיוך מעל פניו, תמיד ניסה להצליח לעלות על דרך המלך. בחור מדהים ורגיש!!!! כואב לי הלב עליו. תנצב"ה.
יענקי14.06.17
10
מאז אסתי וינשטיין האומללה, נעשה לגיטימי בציבורנו להתייחס למתאבדים בסלחנות. מה אתם רוצים, הרגישו בודדים, אין מוצא, דחפו אותם לזה. כנפגעת שעדיין לא השתקמה לגמרי (ואולי לעולם לא), אני משננת, ומשננים גם לי: להתאבד זו לא אופציה! מה שלא עוברים בעולם הזה - מתאבדים מאבדים עולם הבא! אני האחרונה שתשפיט אנשים
נפגעת14.06.17
מובא בספר רוחות מספרות של ר יהודה פתייה זצ"ל שהייתה רוח של אישה שהתאבדה מחמת גודל יסוריה הקשים,ולא דנו אותה על זה בשמיים כי ראו שהייתה ממש אנוסה בדבר מרוב הקושי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד מ15.06.17
9
כל חייו יהיו תוהו ובוהו. יש אחוז גבוה מאוד של מתאבדים מקרב האנשים שיצאו לתרבות רעה (בטעות קוראים לזה ''חזר בשאלה'' - כי כולם יודעים את האמת ומי שיש לו שאלות אז שואל במסגרת היותו דתי-וכמובן השאלות הן לא שאלות של כפירה-וכמו הסיפור המפורסם על הנציב מוולוז'ין ומה שאמר לתלמידו) . כי אז הבנאדם יודע שהוא
אני13.06.17
8
כל כך עצוב אבאלה עד מתי צריך גאולה . חייבים לעשות חשבון נפש כל הפוגעים, הכתובת הייתה על הקיר . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני13.06.17
7
את הראשי ישיבות שמרחיקים ומרחיקים את מי שלא עומד בסטנדרטים של הכבוד שלהם
משלי שועלים12.06.17
6
מצב! נקודה!
די לסנגר 13.06.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פברק התאבדות משותפת!14.06.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רצח זועק לשמיים!!14.06.17
3
הכרתי את המנוח באזור מגורי, ראיתי אותו במהלך השנים. התחושה קשה, מעיקה וכואבת מאד. בדיוק השבוע בשיחתו של הרבי מלובביץ הוא עומד על העניינים של אהבת ישראל. בהקדם לכך יוזכר כי משה רבינו ע''ה מסר נפשו על עם ישראל, ואם אין מחני נא מספרך! ואת זה אמר משה על עם ישראל שחטאו בעגל! הרבי מאריך לבאר, וכידוע בדבר
הכיר את המנוח13.06.17
2
השם ינקום דמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כאוב 13.06.17
1
אדם יקר ז"ל :-(
זה אני13.06.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24