כיכר השבת

הוכח בבירור, הוסתר במכוון

עדויות: כך מתו ילדים תימנים מניסויים רפואיים: "דם כושי"

לא רק היעלמות ילדי תימן, אמור מעתה: ההתעללות בילדי תימן. פרוטוקולים עם עדויות מטלטלות, הודאות ברורות ותמונות קשות - חושפות את הגזענות הבוטה וההתנהלות הפושעת בעבר (בארץ)

67
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ' בסיון | 14.06.17
עליית יהודי תימן. ארכיון
עליית יהודי תימן. ארכיון (צילומים: ELDAN DAVID / לע"מ)

הפרוטוקולים של שלוש וועדות החקירה שבדקו את פרשת היעלמות ילדי תימן נפתחו לפני מספר חודשים לעיון הציבור הרחב, והיום (רביעי) נחשפות לראשונה עדויות מזעזעות על ניסויים שבוצעו בילדים עוד בחייהם ללא אישור משפחתם כמובן, ופרטים קשים נוספים.

לפי העיתון 'ישראל היום' שחושף את הפרשה, לפחות ארבעה ילדים מתו כתוצאה מהטיפול הניסוי הזה. העדויות אף מגלות מקרה של אימוץ ילדה על ידי איש צוות רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה ומקרה חמור עוד יותר של חטיפת ילדה בבית חולים זה.

בנוסף, תמונות שמתפרסמות בעיתון לראשונה, מעידות לכאורה על תיעוד של חלק מהניסויים שנערכו. באחת מהן נכתבה המילה "טחול" באזור בטנו של ילד המצולם בה.

במהלך דיוני וועדת כהן-קדמי, מתואר באחד מהפרוטוקולים, הדיאלוג הבא: "בבית החולים שלך, הטיפולים של ילדים שסבלו מתת-תזונה לא היו טובים, לא היו מוצלחים וגרמו להחמרת מצבו של הילד, האם זכור לך?" שאלה חברת הוועדה עו"ד נחמני רוט רופא בשם ד"ר מנדל. והוא משיב: "יכול להיות. אני לא יודע".

נחמני רוט: "כשאתה אומר 'יכול להיות' זה נראה לי קצת מוזר, כי זו היתה תופעה מאוד נדירה בסוג טיפול כזה לגבי ילדים אחרים".
ד"ר מנדל: "אני זוכר מקרה אחד או שניים שד"ר מטות נתן הוראה לתת עירוי של חלבון יבש שהיינו מפרידים. סרום, פלסמה יבש... והתגובות לא היו טובות".
נחמני רוט: "אתה זוכר רק שני מקרים? אני רוצה להציג לך מכתב שכתב ד"ר מן", והיא שלפה את המכתב שנשלח למנדל עצמו על ידי מן, בו נכתב: "ביקרתי בבית החולים שלנו בראש העין, ומצאתי כי באותו בוקר מתו שם ארבעה תינוקות שקיבלו טיפול אקטיבי. תינוקות אלו היו פחות או יותר במצב מאוזן לפי התנאים הפיזיו-פתולוגיים שלהם, אך לאחר שעירו להם תמיסות שונות... התרופף מאזן זה והם מתו".

בפרוטוקול אחר מודה ד"ר מנדל כי ביצע מחקר על ילדים תימניים חיים, שבאמצעותו ניסה לבדוק אם הם נושאים תאי דם חרמשי (מחלת דם המצויה אצל ילידי אפריקה וגורמת לאנמיה). לדבריו, "היה איש ידוע ומפורסם בשם פרופ' דמשק שהוא היה המטולוג ידוע. הוא הסתכל על התימנים וחשב שמוכרח להיות אצלם דם כושי. הוא אמר - למה לא לבדוק את זה?... פרופ' פריץ דרייפוס (מהדסה ירושלים) - הוא היה אחראי על זה. הוא נתן הוראות ואנחנו היינו עושים את זה. פרופ' דרייפוס התלהב וכבר כתב מאמר באחד מכתבי העת הרפואיים, עם תיאוריה גדולה איך התימנים הגיעו ואיפה הם הסתובבו בעולם וככה, הכל יפה מאוד".

במענה לשאלה כיצד הוא בדק את הילדים, ענה מנדל: "לקחנו דמים לספירות הדם וכו'... פעם בא רופא, ידוע שבלונדון עשה את הבדיקות המיוחדות בהמוגלובין, שמו היה ד"ר ליימן, ומצא שזה הכל לא נכון. כל הדבר נפל וכבר אמרו לתימנים שיש בהם דם כושים!".

בעדות אחרת הוא סיפר: "היה מחקר אחד שיש סיפור. ביקר במחנה רופא מפורסם ידוע בשם דנשה מארה"ב. והוא הסתכל על התימנים ואמר - הוא חושב שיש להם דם של כושים. והוא יודע שבארה"ב הכושים סובלים ממחלת דם שנקראת מחלת החרמש אז התעניין בזה וביקש שאנחנו נעשה משטחים מהדם. בהתחלה כמעט כל ילד היה לו קדחת, מלריה והיינו לוקחים בדיקות דם. לא היה צורך לבקש רשות מההורים... רצו לדעת מה קורה אצל הילדים התימנים... לקחו ילדים שמתו מכל מיני סיבות ובדקו את העורקים שלהם... בדקו את הלבבות שלהם".

חברת הוועדה עו"ד רוט הקשתה: "האם זה לא יצר בעיות, שהורים באו ורצו לראות את הילדים המתים שלהם, ואמרתם - לא מראים את התינוקות?".
ד"ר מנדל: "אני לא חושב, היות שאחרי שגומרים את הנתיחה אז היו מסדרים את התינוק, כך שהם יכולים לראות את הפנים של הילד, שזה נראה שלם... אבל זה היה לגמרי חוקי. לא היו בעיות". נחמני רוט: "לא מבחינה חוקית, מבחינת הרגש והמוסר כלפי ההורים. האם לא ייתכן שבצורה שיטתית, ילדים שעשיתם בהם נתיחות שלאחר המוות, לא הראיתם אותם (את הגופות) להורים?".
ד"ר מנדל: "לא זוכר שהיו לנו בעיות מיוחדות עם המצב הזה". בשלב זה הוא העיד שהיו רישומים מדויקים של המחקרים, אך "מישהו השמיד אותם לאחר 7 שנים, לפי השמועות...".

כאמור, בפרוטוקול נוסף מתואר איך אומצה ילדה תימנייה בבית החולים רמב"ם. התוודה על כך פרופ' גלי ברוך, מצוות הרופאים של רמב"ם בשנים המדוברות, בעדותו בפני ועדת החקירה: "הכרתי רופא אחד בחיפה, שהם (משפחתו) אימצו ילדה תימנייה מבית החולים רמב"ם". מקרה אחר נודע מפיו של ד"ר מנדל שגילה: "אחרי שעברתי לעבוד ברמב"ם עברנו לכפר שמריהו. שכרנו בית קטן ולאחד מהשכנים היתה ילדה מאומצת, שהיתה לגמרי לא דומה להם. היתה שחומת עור ואני נזכרתי שראיתי את זה... אני לא יודע עליהם יותר פרטים".

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
תמיר תתבייש אז אתה מצדיק את זה שמותר לעשות ניסויים בילדיי תימן והילדים ותינוקות בכלל גם כיום הרופאים ממשיכים עם הניסויים שלהם בבניי האדם ממנים את חברות התרופות במיליונים כל החיסונים וכל כך הרבה חיסונים יש כיום בארץ ישראל יותר ממדינות אחרות זה כדיי שהרופאים ידללו אוכלוסיות שלמות הפשעים האלה ממשיכים
זוועה14.01.20
31
בים שהביאו אותה והכינו אותה הכוונה לטהר לפני הקבורה, רואים שכל בטנה תפר גס לכל אורך הבטן. וחתיכת בד רואים מבין התפרים, הייתה סערת רגשות והחליטו להתיר את התפרים, בבטנה אין איברים רק סמרטוטים, ה' יקום דמה יהי זכרה ברוך
איש18.06.17
30
בים לוויתה לבית העלמין בראש העין
איש18.06.17
מאחר ולא הביאו כאן את מה שכתבתי, אני חוזר על הדברים,כשהביאו את אחותי רבקה והחלו ההכנות ללוויה ,ברחצה הבחינו שכל בטנה תפורה בתפר גס, והוחלט לפתוח את התפר ובבטנה לא היו האיברים הפנימיים,רק סמרטוטים, הייתה סערת רגשות גדולה מאד. לא אמשיך אך היא נטמנה בבית העלמין בראש העין. ת.נ.צ.ב.ה הי"ד
איש19.06.17
משפחתך לא תדעו עוד צער - ומיותר לציין שכתבתי את זה בשיא הרצינות.
אוראור20.06.17

הצגת כל התגובות

29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי17.06.17
28
והם חיים היום ובריאים עד מאה ושלושים
תמניה ישראלית15.06.17
27
אפשר לתאר מה היה אז...................זוו מסתירים טוב טוב.....והמציאות עולה על כל דמיון................... ומחריביך ממך יצאו וכל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו ויהודי שלא שומר תורה ומצוות מסוכן מאוד מאוד פי כמה וכמה וכמה יותר מגוי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! זה למדתי לבד וזאת האמת הכואבת!!!!!!
ש14.06.17
26
אין זכות קיים למדינה הזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד14.06.17
25
מדובר בהפקרות רפואית שהייתה באותה תקופהו אשר אותה ניצלו אינטרסנטים ובעלי מצפון קטן מאוד שראו באוכלוסייה של המעברות טרף קל. לא קשור לאשכנזים או לא אשכנזים אלא לרשעות של קבוצה, מיליה, קליקה של בעלי אינטרסים
דה חבש14.06.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני14.06.17
23
למותם של ילדים - שלהם ולמשפחתם יקרה אותו דבר - ולא אכפת לי שאסור לאחל רע לאיש - היום חלק לא קטן מה"רופאים" נהיו פשוט רוצחים.
אוראור20.06.17
22
אני תמניה גאההה . פשוט מזעזע לקרוא את הכתבות על העדה התימן. אני בילדותי חוויתי את הגזענות. רק רוצה לומר לעדה האשכנזית שתהיו כפרות על התמנים .אשכנזים אנשים רעיםםם.
אורית 15.06.17
21
אין זכות קיום למדינה עם עבר של פשע כזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד14.06.17
20
הרב משולם צדק הי"ד
שילה14.06.17
19
הניסויים של הרופאים על תינוקות וילדים ממשיכים עד עצם היום הזה , ולא רק על תימנים , אלא על האוכלוסיה כולה .... כל החיסונים שדוחפים לתינוקות מיום היוולדם ועד בכלל , הם נסיוניים ואף אחד לא יכול להוכיח שהם אכן עובדים ... עובדה שהרבה חולים במחלות שכנגדן חוסנו , כמו כן הרבה נפגעים ואפילו מקפדים את חייהם
רחלי רוזנברג19.06.17
18
עד יום לא אוהבים ספרדים עם זה הרוצחים משוחררים תארו אותם בתקשורת שהיא מושחטת גם כך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חמורים18.06.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
mt17.06.17
16
רופאים מפלצות שקיבלו הכשר מד"ר מנגלה.
דורי16.06.17
15
אין לדעת מה עוד רע ואכזר עוד עשו הכל בחשאי זה לא ענין לתביעה משפטית נגד המדינה צריך להכריז על יום זיכרון לאומי להנצחת זיכרם של הנירצחים והנעלמים צריך להקים אתר הנצחה לכבודם של הילדים. עם פרטי המעשה והמעורבים
ירדן15.06.17
14
שאוהבים את בן גוריון ימ"ש?
ז14.06.17
יש עדויות שמי שתיווך בהעברת הילדים היו חרדים אשכנזים
שחר14.06.17
האשכ גזים יודעים את האמת אז תנו להם להיות "למשל ולשנינה" ימים יגידו
ישראל החרודי14.06.17
13
עוד יתנו את הדין על כך!
אני16.06.17
12
מהנאצים איך לחקוא ולעשות ניסויים על בני אדם כמו שמנדלה מהשואה עשה לתאומים אוי לנו ואוי לחיינו שאנו מאמינים ברופאים הטוב שברופאים לגיהנם נאמר. מי יודע מה קורה היום בבתי החולים אם אין המשכיות לתחקירים ולניסויים שלהם ואנו מעלימים עין ושותקים ורק בעוד מספר שנים יגלו מה שקורה היום.
רבקה16.06.17
בעצם זה גם יכול להיות ההיפך: שהנאצים למדו מאותם רופאים - ואני כותבת את זה ממש בשיא הרצינות.
אוראור23.10.17
11
פושעעעע מתועבבבבבב !!!! כתוב בתורה הקדושה- וגונב איש ומכרו ונמצא בידו מות יומת!!! קל וחומר בן בנו של קל וחומר שמתיר את דמו לניסויים רפואים
היסטוריון14.06.17
10
התימנים ברחו מתימן לאחר שרב תימני היה שותף לרצח האימאם ונמלטו למאהל הגוינט בעדן . בדרך שתו מי ביצות מזוהמות וחטפו כולירה וטיפוס והגיעו לישראל חולים מאד. בתימן לא היו רופאים וכאן נצלו
אבי14.06.17
קיבלנו מפיו של הרב סינוואני זצוק"ל, שהיה עד ראיה במקום, שסיפור שאתה מזכיר הנו כולו שקר וכזב שפל שהשמאלנים החילונים יצרו על מנת להצדיק הרשע שלהם.
אמת מארץ תצמח14.06.17
מה כאן נצלו כאן הרגו אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
...14.06.17
לאבי: כמה שילמו לך על השטות ההזויה הזאת - סתם שאלה???????????
אוראור26.05.20
כנראה אבא שלך היה שם, אולי בתור ד"ר מנגל'ה, אממ סליחה, מנדל'ה!!! מה מבין חמור במרק ירקות?!
קולומבוס14.06.17
9
רותח!!!!................ יקום דמך!!!!!! ודם כל הילדים השחוטים והמעונים האלה!!!!!!..............
ש18.06.17
8
צאצאי הנאצים
אור14.06.17
7
דור......
ש18.06.17
6
זוועה. שואה. איך יתכן שבני אדם עושים דבר כזה?
אורנה מעודה14.06.17
5
צריך לעשות נקמה בנצים ובעזרהם
שמעון26.06.17
4
דר מנגלה היהודי...קשה להאמין! !!ניסויים על ילדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רז14.06.17
3
השם יקום דמו מזכיר לכם את ד"ר מנדלה שר"י
שי ב14.06.17
2
הצדיקים.................
ש18.06.17
1
אבינו שבשמיים......
ש18.06.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

209 ימים למלחמה

תקיפה ישראלית בדמשק - לראשונה מאז החיסול

כתבי כיכר השבת | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24