כיכר השבת

דיונון בהכשר הבד"צ?

יצור ימי בדג בקלה של 'דלידג': "זה מגעיל ומפתיע במיוחד"

לקוחה שרכשה פילה דג בקלה ללא עור של חברת 'דלידג' גילתה לחרדתה דיונון שדבוק לדג הקפוא. ההפתעה התעצמה לאור החותמות של שלושה הכשרים שונים על עטיפת הדג המדובר (חדשות)

28
דניאל הרץ | כיכר השבת | כ"א בסיון | 15.06.17
יצור ימי בדג בקלה של 'דלידג': "זה מגעיל ומפתיע במיוחד"
(צילום: באדיבות המצלמת)

חני, לקוחה שרכשה פילה דג בקלה ללא עור של חברת 'דלידג' נדהמה לגלות שעל אחד מחלקי הדג דבוק יצור ימי נוסף דיונון מסוג כל שהוא. "זאת הייתה הפתעה לא נעימה במיוחד", מספרת חני בשיחה עם "כיכר השבת".

"זה גם מגעיל וגם מפתיע במיוחד לאור העובדה שעל האריזה מתנוססות חותמות של שלושה הכשרים שונים", היא אומרת. היא פנתה באופן מיידי ל'דלידג' שדרשו שתעביר לידם את הדג הקפוא וזאת מבלי לקבל שום קבלה כתובה. "נציגת השירות אמרה לי מפורשות כי החברה אינה מוכנה להעביר לידיי שום מסמך המאשר את החזרת המוצר הבעייתי".

לטענת נציגת השירות ככל הנראה "הדג אכל את זה" וזה נשאר דבוק בבטנו, מה שנראה פחות סביר לאור העובדה שמדובר בחלקי פילה שנשטפים ונחתכים. "בינתיים העדפתי להותיר את הדג אצלי כדי לנסות להגיע לתשובה כיצד ייתכן שדבר כזה ייכנס בתוך חבילת דג כשר לאכילה", היא אומרת.

כאמור, על המוצר יש הכשר של בד"צ 'בית יוסף' ובד"צ 'מחזיקי הדת' והרבנות המקומית, מה שמחדד את הקושיה כיצד למרות הפיקוח השתחל לו השרץ פנימה.

זו לא הפעם הראשונה שדגי בקלה מכילים דברים האסורים לאכילה. לפני כחודש וחצי גילה משגיח כשרות כי שרצי קלמרי נארזו כדגי בקלה ונשלחו למטבח של המכללה לשוטרים וכמעט בושלה עבורם.

מבד"צ "בית יוסף" נסמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "פילה דג בקלה משווק בארץ כשהוא מפולט וללא עור. על כן, בכל שלבי הטיפול והאריזה, הדג נמצא תחת השגחה צמודה. בחו"ל - בזמן הפילוט ושטיפת הדג. בארץ - בזמן האריזה מחדש".

"צוות המשגיחים הינם בעלי ניסיון ומקצועיים בתחום, ועוסקים בכך שנים רבות. מקרה זה הינו חריג ונדיר ביותר, הואיל ובזמן כניסת הדג למפעל הוא עובר שטיפה בלחץ רב לניקיון, פילוט הדג נעשה ידנית על גבי שולחנות עם זרימת מים לצורך ניקוי הדג. הדג מפולט משני צידיו (ניתן לראות את סימני הפילוט על הדג) לפיכך קשה להבין כיצד נדבק דג חיצוני לדג הבקלה".

"עם זאת, המקרה הועבר לבחינת רבני הבד"צ ויופקו הלקחים הנדרשים".

תגובת 'דלידג': "חברתנו עוסקת בשיווק מוצרים כשרים בלבד. התלונה הנ״ל התקבלה בשרות הלקוחות לפני יומיים, ב-13.6. מאחר ואין באפשרותנו לברר את התלונה על סמך תמונה בלבד, נשלח כבר אתמול סוכן לתאם את קבלת המוצר לצורך בדיקה ומתן מענה מהיר ללקוח".

"לצערנו, פנייתנו לקבלת המוצר לצורך בדיקה סורבה. יצויין, כי המוצר מיוצר בהשגחה צמודה לכל אורך שרשרת הייצור והאריזה. מבדיקה שערכנו מול נותני הכשרות המוסמכים מטעם הרבנות הראשית לישראל בארגנטינה, עולה כי המפעל כלל אינו עוסק ביצור מוצרי תמנון. נשמח, כפי שהצענו תחילה, לאסוף את המוצר לטובת בדיקה, בירור התלונה ומתן מענה ללקוחה".

תגובת מערכת הכשרות מחזיקי הדת:

"בהוראת הרבנים הגאונים חברי בית הדין שליט"א, מקפידים במערכת הכשרות להעניק השגחה רק על מפעלי דגים גדולים, כאלו שיש להם את האמצעים ואת היכולות לייצר ולארוז דגים כשרים ונקיים ללא שום חשש, וכמובן כל זאת בנוכחות צוות של משגיחים ומפקחים מומחים ובעלי ניסיון רב של שנים בתחום ייצור הדגים. חברת דלידג עומדת בתנאים הללו, ומייצרת את הדגים במפעלים ענקיים ברחבי העולם, תוך הקפדה מיוחדת על ניקיון המוצרים, כאשר כל דג עובר שטיפה ופילוט בכמה דרגות, עד לקבלת מוצר נקי ככל הניתן. מוצרי חברת דלידג אף ידועים בניקיונם, כפי שניתן להבחין בקלות בהשוואה בינם לבין מוצרים ממותגים אחרים.

עם כל זאת, לאור דרישת הרבנים הגאונים שליט"א, על אף כל הפעולות הננקטות לניקיון הדגים ברמה הגבוהה ביותר, מופיע על כל אריזה כיתוב מיוחד המודיע, כי למרות הכל יש לבדוק היטב את המוצר ולשטוף את הדג לפני השימוש. כיתוב זה נועד אכן למקרים נדירים מאוד שבהם מתגלה תקלה מסוימת בענין הניקיון.

לאחר שנים רבות של ייצורים כשרים ומהודרים, ללא שום תקלות, תמוה מאוד כיצד קרתה התקלה המתוארת כאן, דבר שכמעט ואינו יתכן במציאות לאחר כל שלבי הייצור והאריזה הקפדניים. צר לנו שאין ביכולתנו לבדוק את פרטי התלונה לעומקם, וגם לאחר בקשת החברה, המעוניינת לחקור ולבדוק את הדברים יחד עם הרבנים והמפקחים שליט"א כדי למנוע הישנות המקרה, הלקוח עומד בסירובו למסור את האריזה ואת המוצר לחברה, לצורך הבדיקה".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד15.06.17
20
אלו דגי עומק ולא דגי בריכות הם אוכלים תמנונים וזה אחד המזונות האהובים על דגי ים .אני מאמין שהם לא עוסקים באריזות של פירות ים בלע"ז.אבל בשטיפה הפנימית היתה כנראה הפדיחה.וזה יכול להיות בכל מפעל מזון ולא משנה הכשרות .אם כי כשזה כבר נמצא.יצטרכו לתת את הדעת ולקחת אחריות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסל
מם15.06.17
19
יש הכשרים ויש.... מי שמהדר ונזהר קונה העדה החרדית, יקר אבל שווה, ורווח נוסף- הכי סטרילי שקיים בשוק.....
מישהי15.06.17
כלאם פאדי... כאחד שהשגיח בעשרות מפעלים וראיתי כבר יותר מדבר אחד יודע שיכולים לקרות הרבה טעויות וגם בעדה החרדית יכולים לקרות וקרו גם דברים יותר גרועים! וזה קורה גם היום! אף עיני ראו ולא זר! בשביל זה צריך ללמוד ולדעת איך לנהוג ולהכריע. ע"פ ההלכה זה קר ולא בולע ולא נ"ט וכו'. הערה: אינני עובד באחד מהבד
אידיש קינד18.06.17

הצגת כל התגובות

18
גידול מוזר . העיקר שיש 3 חותמות שכל משגיח סומך על השני והשלישי ובסוף הכל הפקר וזה התוצאות לשלם יקר על מוצר כשר והמשגיח מטהר את השרץ
יתכן15.06.17
17
היה תולעים בדג? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלישבע15.06.17
16
בדץ העדה החרדית אוכלי חינם. בקושי משגיחים ומקבלים משכורות מנופחות על חשבון הצרכן. מדוע קילו בשר עולה 85 שקל לקילו כשעלותו 30 שקל לקילו. האזרחים צריכים לעשות חרם על מוצרים,כל חודש על מוצר אחר ונתחיל עם בשר. אם חודש ימים יוכלו עוף בשבת לא יקרה כלום.
מיקו20.06.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי16.06.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.06.17
13
דברתי אם בדץ החברה רצתו לשלוח לבדוק את הדג הלקוח לא רצה בשום אופן למה
מריח שקר20.06.17
12
חברה מוציאה אלפי דגים ביום. להחזיק משגיחים שיבדקו כל אחד זה עשרות אלפי שקלים בחודש. גם ההלכה לא מחייבת את זה למעט בדגים שידוע שהם בעיתיים בודקים מדגמית וזה מספיק לפי ההלכה כך שאין שום תביעה על מערכות הכשרות נ.ב. לכותב אין שום קשר לאחת ממערכות כשרויות אלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים15.06.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מניסיון15.06.17
10
הדגים האלה מיובאים מסין ללא משגיח במקום בעת הייצור ואריזה גם אם יש בהם 5 חותמות זה ללא משגיח כשרות
ינקל15.06.17
כדי לא להיכשל בנוצאת שם רע. לא לכתוב דברים בלי לבדוק. וגם אתה עלול להכשיל אחרים שאינם חזקים לא לשמור כשרות. וגם אם אתה לא מקפיד הלא אין אדם חוטא ולא לו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תגובה16.06.17
9
הכי טוב כבר בסופר לבדוק,ואם זה כך תיכף להודיע למנהל המקום.
בתיה15.06.17
את באמת טוענת שהדג נוצר פתאום עם הזמן בתוך אריזה מוקפאת??? את שפויה???
מיקי15.06.17
כן זה היה ישן מאוד. וידוע שיושן של מוצר מצמיח זרוע של תמנון. עד כמה אפשר להדחיק את המציאות שההשגחות האלה הם השגחות של חתימה
כן16.06.17
8
מבלבלים את הציבור
מנחם15.06.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד דן סגל15.06.17
6
מכה לפרקליטות: הצדיק הגאון הרב איראם שליא"א שוחרר למעצר בית. בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות לעצור עד לתום ההליכים החרדי שאמר לראש אכ"א כי יש דין ויש דיין.
מכה לפרקליטות15.06.17
5
וכך מיישמים הלכה למעשה בעקבות הוראתו ב'שארית ישראל'.
הערצי15.06.17
4
זו פרובוקציה נגד חברת 'דלידג' למה היא מסרבת למסור את המוצר לבדיקה של החברה? כי אין לה ענין שהתרמית תתגלה. לדעתי חב' דלידג צריכה לתבוע ממנה מיליונים על הנזק שגרמה. המשך יום נעים.
משה17.06.17
3
הדג עצמו כשר. זה לא שמכרו לה רק דיונון אלא בסך הכול היא קיבלה סחורה לא כל כך נקייה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים15.06.17
2
כולם מכירים את ה"מקצועיות" של ההכשרים שפורטו לעיל. אז מה הטענות???
ליטאי15.06.17
1
הדג הזה לא שווה אפילו בחינם יש בדג יותר מ50% מים : אי אפשר לטגן אותו הוא שותה המון שמן ואם מבשלים אותו אין טעם של דג ובגלל שהוא מעובד לוקח המון זמן להפשיר אותו
שמעון15.06.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

התחזית: ירידה בטמפרטורות; גשם בצפון, רוחות בדרום

כיכר השבת | 06:21

"הזדמנות להודות לעם ישראל"         

הלוויתו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד תתקיים מחר בחברון 

דודי בן חמו | 04.05.24

צפו בתיעודים

טייסת 'אלעד' הופעלה לראשונה: שריפות ענק בבקעת הירדן

קובי אטינגר | 04.05.24

ערב יום השואה

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 03.05.24

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 03.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"מטריף את הדעת"

חופש הביטוי? זה העונש שקיבל נכה על מייל נגד אסתר חיות

דוד הכהן | 03.05.24

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 03.05.24

עלילת שווא?

מתיישב סירב למסור מידע - ונעצר בחשד ל'רצח פלסטיני'

דוד הכהן | 03.05.24

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 03.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

החשוד נעצר

חשב שהקטינה צוחקת עליו - ותקף באלימות את אביה

קובי אטינגר | 03.05.24

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 03.05.24

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 03.05.24

כל עדכוני המלחמה

חשש בעסקת החטופים; הנייה חזר לקטר; הרוגים בעיר רפיח

כתבי כיכר השבת | 03.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24