כיכר השבת

בצל סערת המגנומטרים

לראשונה מהפיגוע: יהודים עלו להר הבית - ללא אנשי ווקף

בעוד המגזר הערבי סוער מהצבת גלאי המתכות בשערי הכניסה להר הבית, הבוקר עלו עשרות יהודים להר - לראשונה מהפיגוע, בהם גם יהודים חרדים • גורמי חינוך: "זו גם עבירה וגם גורם לשנאה" (ארץ)

75
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ג בתמוז | 17.07.17
יהודים בהר הבית, הבוקר
יהודים בהר הבית, הבוקר (צילום: ארנון סגל)

לראשונה מאז הפיגוע הקשה ביום שישי האחרון בהר הבית בו נרצחו שני שוטרים ניתנה הבוקר (שני) אפשרות ליהודים להיכנס שוב להר הבית.

עשרות יהודים עלו הבוקר לאחר תפילת שחרית אל ההר כשחלקם נראו אוחזים מצלמות בידיהם על מנת לתעד את השינויים שעושים הוואקף במקום.

בין העולים נראו בין היתר אברכים ותלמידי ישיבות בלבוש חרדי שעברו על הוראת מרנן ורבנן גדולי הדור זצ"ל ושליט"א שקבעו כי ההלכה אוסרת מכל וכל לעלות אל הר הבית וכי העונש על כך הוא כרת.

גורמי חינוך חרדיים הביעו פליאה על העובדה כי אותם אלו המכנים עצמם חרדים עוברים בפרהסיה על איסורי התורה ועל דברי הרבנים ומעיזים פניהם ברגל גסה לעלות בראש חוצות אל הר הבית.

"הדבר מהווה הן עבירה על ההלכה ופסיקת גדולי הדור והן גורם לשנאה של אומות העולם כלפי עם ישראל ועלול לגרום לחילול השם ולגל רציחות ופיגועים נוסף. תמיד ידענו שיהודים חרדים אינם עולים בשום אופן להר הבית ואותם אלו מעזים לפרוץ גדר בפרהסיה", אמרו אותם גורמי חינוך.

פתיחת הר הבית ליהודים מגיעה בצל סערת הצבת המגנומטרים בשערי הכניסה, כאשר זו הפעם הראשונה שיהודים עלו להר ללא הליווי של אנשי הווקף, בשל סירובם להיכנס להר דרך גלאי המתכות.

הציבור הערבי בישראל הגיב בזעם לאמצעי הבידוק בכניסה להר הבית ובמשטרה ממשיכים לפעול בכוננות מוגברת ומתכוונים להרחיב את פריסת גלאי המתכות לכל שערי הכניסה למתחם למרות החיכוכים והעימותים.

במשטרה טוענים כי המהומות אתמול בשני שערי הכניסה שנפתחו הם פעולה יזומה של פעילים מוסלמים וכי הם מעריכים שפתיחת ששת השערים הנוספים במתחם במהלך היום תרגיע את החיכוך.

יו"ר עמותת אל-אקצה, השייח ספות פריג', טען ב-ynet כי "מי שהיה היום בירושלים ראה כמה קשה לאנשים להיכנס למסגד אחרי שעברו בדיקת מגנומטר. יכולים היו להתקין את הדלתות במקום רחוק מהמסגד. בפועל מדובר במעשה מתגרה ובעוד נקודות חיכוך מיותרת".

"לא רק אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש על מה שקרה בתוך המסגד", הוסיף פריג'. "המשטרה והכוחות שנמצאים שם צריכים לדעת מה גורם לפגיעה באחרים. הגעה של מוסלמים למסגד שלהם זו לא התגרות באף אחד. מי שמתגרה הוא מי שנכנס למסגד שלא שייך לו".

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
או אסור יש לי תשובה אחת: אסור לעלות להר הבית וכל כך משום שהרבנים פוסקים כך, גדולי הדור ואלה שלא מקשיבים לגדולי הדור רע ומר יהיה גורלם וכן עונשם כרת! בנוסף לכך שאסור לעלות להר הבית זה כי אף אחד לא בטוח בדורנו היכן הם המקומות המותרים לעלייה ולכן עדיף לא לעלות כדי שלא ידרכו חלילה במקומות שאסור לעלות על
פלוניתה17.07.17
אפילו אם תאמר שהם נכנסו למחנה שכינה, הרי הם נכנסו בטעות, הם חשבו שזה מחנה לויה - אז זה לא כרת אלא חטאת. ואם תאמר שהלכו נגד הרבנים, הרי ישנם רבנים גדולים בתורה שמתירים לעלות, האם מי שסומך עליהם יקבל עונש? אז כרת ודאי שאין אולי חטאת וכנראה גם חטאת אין כאן. אז מדובר ביהודים טובים וכשרים ששומעים לקול
לימוד זכות17.07.17
אין רבנים חרדים שמתירים, והם באים בחזות חרדית בושה
שרה18.07.17
שעל לא תסור ימין ושמאל יש כרת? יותר מכך מחלוקת גדולה אן זה בכלל לא תסור אבל להפחיד מותר לפי כמות הקללות שקיללו אותי פה היתי צריך כבר להיות שוכן עפר 17 פעם שלא לדבר על עוני מחלות וכיו"ב ובינתיים לא יצא כלום !! מסקנה : ברגע שיבוא משהו קשה כוווווולם יגידו שזה בגלל שקיללו אותי .. אבל ... כשבא
james17.07.17
כמו שאמר רבינו הרדב"ז שאין ספק שאבן השתייה זו הצחרא (האבן שבתוך כיפת הסלע). אתה לא נשמע לגדולי חכמים כמו הרדבז ולכן אתה חייב כרת ( כדבריך)
יוסי17.07.17
21
וגם כרת איסור מהתורה וגם חילול ה׳ וגם לא שומעים לכל פוסקי הדורות בקיצור לא מקנה בהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתי 17.07.17
לך למד את הנושא. רוב שטח הר הבית הינו מחנה לויה, ולמחנה לויה רשאי להכנס טמא מת (לאחר טבילה כמובן), כמו שמצינו ברמב"ם : "טמא מת, אפילו המת עצמו--מותר להיכנס להר הבית: שנאמר "וייקח משה את עצמות יוסף, עמו" (שמות יג,יט), עמו- במחנה לוייה.". שטח ההר האסור בכניסה הנו שטח העזרה אשר ממוקם ברמה המוגבהת (מסור
יוסי17.07.17
20
בגלות זהירות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארי'17.07.17

הצגת כל התגובות

19
את הבן של הרב פטרוף אני לא רואה .אני כן רואה את הבן של הרב ובר מהכשר של שארית ישראל .הגבוה מכולם עם הכובע לאחור
דודי17.07.17
יותר תלמיד חכם מכל אלו שאוסרים לעלות, ואי אפשר לאסור על אדם, כשאתה לא יכול להסביר את האיסור שאתה דורש ממנו, כיוון שכל אחד שיתווכח איתו ינוצח.
קצת יותר17.07.17
בן של וובר מ'שארית'? א בושה אין א חרפה!!!
ליטוואק17.07.17
מי התיר לך לדבר לשון הרע על תלמיד חכם?
יוסי17.07.17
18
אבישי בן חיים צודק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערוץ 1017.07.17
17
אנטרנט חמןר מעליה להר? או קל מזה ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james17.07.17
16
טמטום של כתבה. ובעיקר טמטום של אתר שלא רואה את העתיד, שיהודים חושקים לחזור למקדש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם17.07.17
15
בושה של לבושי שחור המתחפשים לחרדים. האיסור לעלות הוא מהגדויילים, מראשי החרדים. מי שמחפש אקשיין- שילך לצבא. מי שלומד ברצינות בישיבה לא עושה כאלה מעשים נלוזים. הבחורים האלה אינם נמנים על המגזר החרדי אלא על המתחפשים למיניהם, ראויים לזריקה מהישיבות שלהם- שילכו לעבוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי17.07.17
14
בגלל הפושעים כמוכם נשפך דמם של אחיכם היהודים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי17.07.17
13
גדולי ישראל אסרו. נקודה. ואם תאמר רק הרבנים החרדים ה"קנאים" אסרו, הרי דע לך שגם גדולי הרבנים בציונות הדתית כמו הרב טאו והרב דב ליאור,ועוד גם אוסרים בתוקף עליה להר. אז כל מי שמתיר לעצמו הוא בגדר או שוטה או רשע.
חריידי23.07.17
12
רוב החרדים עוברים על הוראות של מרנן ורבנן כשנוח להם ככה זה כשעובדים עבודה זרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james17.07.17
11
הלבושים כחרדים ובינהם הבן של יוסי פטרוף שר"י שעולים כל הזמן ואף הכן לא מצטרף
נגד כתות17.07.17
שר"י? עליך ועל שכמותך נאמר "הפוסל- במומו פוסל"
יוסי17.07.17
10
אין היתר לעלות להר הבית נקודה.
נתן17.07.17
על סמך מה אתה אומר את זה? על סמך קריאת 'מאמרי השקפה' בעיתונים?
תהילה17.07.17
כן. בדקתי, שאלתי וחקרתי. קראתי את פסקיהם ותשובותיהם של הרבנים, הן האוסרים והן המתירים. ובניגוד אלייך, לא על סמך מאמרי השקפה, או פשקווילים רדודים
יוסי17.07.17
מחילה תהילה. לא שמתי לב למי כיוונת דברייך
יוסי17.07.17
גדולי ישראל ומה שאת תהילה יודעת, הגרש"ז אוירבך זצ"ל, הרב אלישיב זצ"ל, והרב עובדיה זצ"ל, ובד"צ העדה"ח, והרבנות הראשית לדורותיה - לא יודעים????? רק הזויים יודעים הלכה?????
בורות17.07.17
אתה מוכן להראות לי היכן (באיזה ספר, קונטרס, שו"ת, משהו..) מופיעים פסקיהם של הרב אויערבך והרב אלישיב בנוגע לעלייה להר הבית בימינו? לדעתי אתה סתם נושא את שמם לשווא. ולגבי הרב עובדיה, אתה מוזמן לפתוח בחזון עובדיה "ארבע תעניות" ולראות שהוא כתב שאמנם למקום העזרות אסור להיכנס, אך לשאר מתחם הר הבית רק "נכו
יוסי17.07.17
כשכתב נכון שלא להכנס, היינו מצד הדין, לסנגר על עונש בשמים למי שנכנס. וכשאמר בלווין "אסור להכנס", בצעקה ובכעס, התכווין לכל טיפש שלא מבין ונכנס. ועובר על חילול ה' דאורייתא של שלא לשמוע בקול חכמים, ועל רצח יהודים שבא בעקבות זה. ונניח שאתה חושב שאתה צודק. כי הרי עוור לא מוכן לראות אור. אבל האם נוח לך
משה - מצטרף חדש21.07.17
לך למד את הנושא. רוב שטח הר הבית הינו מחנה לויה, ולמחנה לויה רשאי להכנס טמא מת (לאחר טבילה כמובן), כמו שמצינו ברמב"ם : "טמא מת, אפילו המת עצמו--מותר להיכנס להר הבית: שנאמר "וייקח משה את עצמות יוסף, עמו" (שמות יג,יט), עמו- במחנה לוייה.". שטח ההר האסור בכניסה הנו שטח העזרה אשר ממוקם ברמה המוגבהת (מסור
יוסי17.07.17
שלא נטמאת בדרך אל ההר? ומי יתקע לידך שבאמת כל האזור הוא מחנה לויה? נניח שהסיכון הוא 1 ל 100 שזה לא מחנה לויה האם מותר לעלות או אסור? ללמוד את הנושא צריך לעומק לא סתם ..
james17.07.17
כדי להיטמא בדרך צריך לקבל קרי. אז אדם יכול לדעת בוודאות אם הוא נטמא בדרך או לא. כל הר הבית הוא מחנה לוייה ובתוכו יש שטח קטן יותר שהוא מחנה שכינה אותו זיהה הרדב"ז לפני 500 שנה בוודאות גמורה. אז גם בנושא זה אין ספק. לכן אין שום סיכון. ואני מציע לך ללמוד את הנושא באמת. מכתבי רבותינו הראשונים והאחרונים,
יוסי17.07.17
9
והיו עולים ביחד היה יורד המקדש מיד !!!!! לצערינו רק בודדים מבקשים את הגאולה ואת המקדש באמת. הרוב הולך אחרי הכסף
דוד23.07.17
8
ממתי אותם גורמי חינוך רשאים להחליט נגד ההלכה מותר ועוד פעם מותר לעלות להר הבית ואין בזה כל כרת רק צריך להיטהר מטומאת קרי האמת קודמת לכל
יוסף דידי17.07.17
במשך מאות שנים לא העיז רב אחד להתיר דבר כזה...עד שבאו המתחדשים לפני כ-30-40 שנה..יותר צדיקים ותלמידי חכמים מפעם... כשהשר מטיפורי עלה בשעתו בתירוץ שהעלו אותו בכיסא ובאויר הוא לא בעיה יצאו נגדו כל רבני ישראל..
שו"ת20.07.17
7
כל הפוסקים והרבנים אסרו לעלות להר והיו שבכלל לא התקרבו כי הכותל נוטה אז די העפס למקשקשים דרשות חזל ולמתירים ולפוסקים החכמים של הדור החדש.ומי אמר שזה הבן של הרב וובר משארית אולי זה מישהו דומה לו!!.....נקוה "שיבנה ביהמ"ק במהרה בימנו אמן..."
Yairza21.07.17
6
רק צריך להשמר שלא יהיה פרצה ויעלו בלי טאהרה מטומאה היוצאת מהגוף וכן שלא יכנסו למחנה שכינה
יהודי23.07.17
5
וכשתפרוץ מלחמה הגיבורים האלו יישבו בשקט בבית בזמן שהחיילים מ׳צבא השמד׳ ימסרו את נפשם כדי להגן על האידיוטים האלו. אין צדק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טוביה17.07.17
4
כאן. האם הוא אמר זאת גם לפני מס' שנים כאשר ערבים מסריחים נכנסו לבית כנסת בירושלים ורצחו?????
א23.07.17
3
מראיהם אינו מסגיר את פנימיותם. יהודי ירא שמים הולך בדרך רבותינו, ולא מחדש דברים על דעת עצמו. ועם כל הכבוד לחושבים אחרת, אי אפשר לכנותם 'חרדים'.
יוסי17.07.17
2
למה הם מטשטשים ומתחבאים כשאנו פוגשים יהודים ברחוב אנחנו רוצים לדעת הלנו אתם או לצרינו , אם אתם מצפצפים על ההלכה מצפצפים על גדולי הפוסקים מתנהלים על פי רגשות ואורות תתלבשו בהתאם ,הכיפה המחוררת היא המתאימה לכם
היזהרו מן הצבוע17.07.17
לך למד את הנושא. רוב שטח הר הבית הינו מחנה לויה, ולמחנה לויה רשאי להכנס טמא מת (לאחר טבילה כמובן), כמו שמצינו ברמב"ם : "טמא מת, אפילו המת עצמו--מותר להיכנס להר הבית: שנאמר "וייקח משה את עצמות יוסף, עמו" (שמות יג,יט), עמו- במחנה לוייה.". שטח ההר האסור בכניסה הנו שטח העזרה אשר ממוקם ברמה המוגבהת (מסור
יוסי17.07.17
ישראל..
איש20.07.17
שים לב לצורת הדיבור שלך. בדיוק תוצר של החינוך החרדי שאתה הוא 'השפיץ של השפיץ' וכל השאר טועים.
תהילה17.07.17
1
עונש כרת לכל מי שעולה להר הבית פושעים
אחת17.07.17
לך למד את הנושא. רוב שטח הר הבית הינו מחנה לויה, ולמחנה לויה רשאי להכנס טמא מת (לאחר טבילה כמובן), כמו שמצינו ברמב"ם : "טמא מת, אפילו המת עצמו--מותר להיכנס להר הבית: שנאמר "וייקח משה את עצמות יוסף, עמו" (שמות יג,יט), עמו- במחנה לוייה.". שטח ההר האסור בכניסה הנו שטח העזרה אשר ממוקם ברמה המוגבהת (מסור
יוסי17.07.17
לכן כל הרבנים מתנגדים נחרצות לעליה להר הבית ורק יוסי התלמיד חכם מתיר פששששש
אחת17.07.17
הרי לפני 80 שנה אמרו הרבנים לא לעלות לארץ ישראל. וחוץ מזה אותם רבנים שאתה מדבר עליהם לא רשמו שום התייחסות הלכתית לנושא בחיבוריהם ההלכתיים (אם כן, הבא בבקשה), למעט הרב עובדיה ביביע אומר ששם הוא דן רק על מחלוקת רמב"ם ראב"ד שעליה לא צריך לדון בכלל, כיוון שכולם הולכים לפי הרמב"ם ולא נכנסים למחנה שכינה.
יוסי17.07.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

"העסקה תסכן חים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 13:01

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 07:49

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24

ליל הקרב בהר דב

תעלומה בצה"ל: איך ידע חיזבאללה את מיקום המשאית? 

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

פנייה מרגשת

אם החטוף: ‏'אתה לא בידיים של חמאס. בידיים של בורא עולם'

כיכר השבת | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24