כיכר השבת

ארבעה עצורים

בכירים בעמותה לתרומת איברים נעצרו לחקירה

המשטרה עצרה הבוקר (שני) ארבעה חשודים, בהם מנהלי עמותה מוכרת לתרומת איברים, זאת במסגרת חקירה כנגד העמותה בחשד לעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים (בארץ)

13
קובי רוזן | כיכר השבת | ה' בתשרי | 25.09.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

המשטרה עצרה הבוקר (שני) ארבעה חשודים, בהם מנהלי עמותה מוכרת לתרומת איברים, זאת במסגרת חקירה המתנהלת במשטרה כנגד העמותה בחשד לעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים. בית המשפט שחרר אותם במהלך היום למעצר בית.

במשטרה מציינים כי "מדובר בחקירה מורכבת ורגישה, במהלכה חוקרי המשטרה גבו עדויות שהעלו חשד לביצוע עבירות בניגוד לחוק השתלת איברים. אנו רואים בחומרה מעשים מעין אלו ולא נאפשר פגיעה זו או אחרת בערך חיי אדם בישראל".

במשטרה מספרים כי החקירה הצריכה מחוקרי המשטרה לפעול ברגישות יוצאת דופן תוך הסברת חשיבות החקירה, הגעה לחקר האמת והבנה כי מי שידו אינה משגת ייאלץ להמתין ברשימת ההמתנה ובכך עלול לשלם בחייו.

"נדבך מרכזי שהנחה את החוקרים", אומרים במשטרה, "שמירה על רציפות פעילות העמותה גם במעבר החקירה לגלויה. המשטרה פעלה בשיתוף הגורמים המקצועיים והמוסמכים לשמירת רציפות פעילות העמותה ומתן השירות מציל החיים ללא קשר לקיום החקירה".

המשטרה הוסיפה כי אינה רואה בתורמי הכסף ובני משפחותיהם הזקוקים להשתלה ואלו שקיבלו השתלה חשודים אלא "קורבנות שפעלו על מנת להציל חיי אדם".

החקירה נמשכה מספר חודשים ועל פי החשד אנשי העמותה העוסקת בתיווך השתלות איברים, מקדמים תורים להשתלת איברים תמורת כסף שמועבר, ברוב המקרים כתרומה לעמותה.

עד כה במסגרת החקירה, גבו החוקרים עדויות מאנשים שעברו השתלת איברים, בני משפחות מושתלי איברים וגורמים נוספים.

מהעדויות שנגבו עד כה, עולה כי רוב המושתלים אינם עובדים למחייתם עקב מצבם הבריאותי ורובם נזקקים לתמיכה כלכלית מבני משפחותיהם. "עובדה זו מגבירה את החשדות, שכן מדובר בסכומי כסף שהועברו לידי העמותה במסווה של 'תרומה'".

עוד מדגישים במשטרה כי "על מנת שלא לפגוע בהמשך עיסוקה הייחודי של העמותה אל מול אנשים הממתינים להשתלות איברים, פעלה המשטרה אל מול משרד הבריאות ורשם העמותות באופן שוטף ועדכנה בדבר המעבר לחקירה גלויה והשלכותיה".

כעת, מונה מפרק זמני לעמותה במטרה לאפשר המשך רציפות הפעילות ומתן שירות מציל החיים לאנשים הממתינים בציפייה להצלת חיי יקיריהם.

בהמשך היום, כאמור, שחרר בית המשפט את החשודים, למעצר בית.

תוכן שאסור לפספס
13 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
בהשתלות כליה ואם הדרך לכך ע''י תרומות (גם אם לא הכי חלקות וחוקיות ) הרי שאין בכך כל פסול חיי אדם שווים יותר מהחוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בורא רפואות25.09.17
8
איך אפשר להקדים תור? הרי לא כל אבר מתאים לכל אחד? הם משתילים אבר לא מתאים בשביל תרומה? לא מאמין!!! ניראה לי עלילה.
אני25.09.17
יש שני אנשים עם סוג דם זהה שממתינים לתרומה האחד ממתין שנה השני נרשםאב ממש עכשיו רק שלשני יש כמה עשרות אלפים של מזומנים בחשבון ובהעברה פשוטה של המזומנים מחשבונו לחשבון העמותה כתרומה הוא מקדים בהשתלה את הראשון שממתין שנה ואף יותר. לתורם דרך אגב יש גם סוג דם זהה ולו ממש לא משנה את מי הוא יציל את ההוא
אליאב25.09.17
7
העצום הזה, ובאיש שמקדיש חייו להצלת חיים. הרי הממתינים להשתלה רק יפסידו עכשיו בגדול כשהתרומות ירדו דרסטית בגלל השם הרע שיווצר לעמותה. ותרומות לעמותה הן דבר הכרחי, מה אפשר לעשות? איך היא תתפקד בלי כסף?
עצובה25.09.17

הצגת כל התגובות

6
עמותה שמצילה חיים באמת לא על מנת לקבל פרס! קרוב משפחה שלי- בחור צעיר- עבר השתלה דרכם, והתחיל לחיות מחדש,אי אפשר לתאר את רמות הסיוע, העזרה, והתמיכה שהוא קיבל מהם בכל שעה ביממה, במסירות אדירה, ללא שום תמורה. חבל שבמדינה הזו בוחרים להצר צעדים של הצלת חיים ממש, מי יודע כמה תורמים פוטנציאליים לא יתרמו בג
שרה26.09.17
5
אדם כ"כ טוב! שאת כל חייו מקדיש למטרות כ"כ טובות! לחסד אמיתי ממש!! מציל אנשים כפשוטו!!!! (וגם אם נניח שהיו 2-3 בנ"א שקצת "קודמו" בתור מכיון שתרמו לעמותה [אף אחד לא טוען שמדובר בתרומה לכיס הפרטי!] מה קרה? אז העמותה השקיעה עוד בפרסום ובזכות זה נוספו 5-6 תורמים נוספים ש"גאלו" את הממתינים בתור.......
לא להאמין25.09.17
4
גם אני חשבתי באחד מהשלבים בחיי לתרום כליה, וישבתי עם מקים העמותה בביתי [לפני 10 שנים בערך, אז עדיין לא הוקמה העמותה, אולם הפנו אותי אליו מעזר לציון] אדם מציל חיים, בלעדיו הרבה אנשים היו מתים מזמן, ורק בזכות העמותה והכסף שמחזיק אותה, עוד ועוד אנשים נצלים חייהם, אז ברור שלא היה לי משנה לאיזה יהודי אנ
תורם פוטנציאלי25.09.17
3
זו הקזת דם של אנשים גדולים ומיוחדים במינם שיש אות עדויות אופי שניתן לגבות שיוכיחו מעל לכל ספק שדבר מכל זה לא יכול להדבק בהם. מאחל למשטרת ישראל שתמצא את דרכה אל האור ותלך לעסוק בעבריינים אמיתיים המהלכים אימים על החברה במקום לכלות את זמנה בפגיעה במפעל חברתי אדיר של אנשי אמת שונאי בצע. ועוד אציין שהעמו
אוריה26.09.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 25.09.17
1
עד שיש פעם אחת אנשים טובים שעוזרים לאחרים כבר אומרים עליהם דברים נוראיים כאילו!! זוועה!! מדינה של זבל!! בלי רמה שיבדקו טוב טוב מי יושב שם מאוחרי כל האימרות השטויות האילו! הלוואי ואחד הראשיים האחריים על כל העמולה הזו יצטרך כליה ולא יהיה לו למי לפנות וירגיש מה עשה לאנשים טובים!!! שניסה למנוע מהן לעשו
קרוב משפחה25.09.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

מחלוקת במשפחות החטופים: "עכשיו צריך להגביר לחץ צבאי"

דוד הכהן | 06.05.24

היום יותר מתמיד

ראש המוסד ברנע: "לעולם לא עוד - זהו צו מוסרי לכולנו" 

יהודה גל | 06.05.24

דרמה בירושלים

החייאה בגובה עשרות מטרים: פועל איבד את ההכרה על עגורן

קובי אטינגר | 06.05.24

"לא ברור ממתי זה"

בהלה בבית שמש: נמצא ראש נפץ בחניון האוטובוסים | תיעוד

קובי אטינגר | 06.05.24

הגשם חוזר 

הוציאו את המטריות: תחזית מזג האוויר לימים הקרובים 

ב. ניסני | 06.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"לעולם לא עוד - זה עכשיו" | צפו

ראש הממשלה והנשיא: "המתקפה לא הייתה שואה. הם טעו"

כיכר השבת | 05.05.24

מהמטחים הקשים

צפון תחת אש; "הפגנות קפלן - משחק לעומת התכנון שלנו"

דוד הכהן | 05.05.24

ים של דמעות

שידור ישיר מחברון: הלוויית הקדוש אליקים ליבמן הי"ד

דוד הכהן | 05.05.24

למרות שהזהירו אותו

לבד על מזרן ים - קילומטר מהחוף; צפו בחילוץ מלב הכינרת

מישאל לוי | 05.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

בטקס שונה מתמיד

ומי תדליק משואה? החטופה שחולצה מעזה אורי מגידיש

יאיר טוקר | 05.05.24

הנקמה האמיתית

לפני הלוויה: ההודעה של משפחת אליקים ליבמן הי"ד לציבור

נחמן שטרנהרץ | 05.05.24

המאבק מתרחב

שליש מחברי הממשלה בהפגנה סוערת מול משרד נתניהו

דוד הכהן | 05.05.24

מזג האוויר

התחזית: ירידה בטמפרטורות; גשם בצפון, רוחות בדרום

כיכר השבת | 05.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"הזדמנות להודות לעם ישראל"         

הלוויתו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד תתקיים מחר בחברון 

דודי בן חמו | 04.05.24