כיכר השבת

67 שנה לאחר הרצח

קברו של סלים יעקב ג'רפי אותר בחיפה

הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה סיור בבית העלמין מחנה דוד בחיפה ואיתרה את קברו של סלים יעקב ג'רפי שנרצח במעברת עין שמר (חדשות)

8
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ז בתשרי | 17.10.17
קברו של סלים יעקב ג'רפי אותר בחיפה
(באדיבות המצלם)

הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה אמש (שני) סיור בבית העלמין מחנה דוד בחיפה ובמהלך הסיור בחלקת הילדים, הצליחה הוועדה לאתר את קברו של סלים יעקב ג'רפי שנרצח במעברת עין שמר. אביבה, נכדתו של יעקב, אמרה בבכי: "מילאתי את הצוואה של אמי. מצאתי את הקבר של אביה".

לפי סיפורה של המשפחה יעקב נרצח על ידי שוטר ב-1950 כאשר התנגד לחטיפתה של ילדה. המשפחה לא הורשתה להשתתף בלוויה ועד היום לא נמסר למשפחה מיקומו של הקבר ולמשפחה לא התאפשר להקים מצבה ולהגיד קדיש.

יו"ר הוועדה, ח"כ נורית קורן אמרה בפתח הסיור כי "ועדת כהן קדמי קבעה שבבית העלמין, מחנה דוד, קבורים חלק מהילדים שנעלמו. הוועדה הגיעה על מנת לראות את מקום הקבורה וזאת על מנת שתוכל לסייע לבני המשפחות, שרבים מהם אף הגיעו לסיור, לקבל את המיקום המדויק בו נקבר יקירם ובהמשך, לאחר סיום חקיקת החוק לפתיחת קברי הנעלמים בפרשיית ילדי תימן המזרח והבלקן, אף לפתוח את הקבר, לבצע בדיקת התאמה, ולקבל תשובה סופית וברורה – האם אכן בן משפחתם, נפטר ונקבר".

עקיבא וייץ, מנכ"ל חברה קדישא חיפה אמר כי "בידי החברה קדישא נמצאים ספרי הקבורה מאותה התקופה. בתקופה האמורה, קברה החברה קדישא 85 אחוז מהנפטרים והנותרים נקברו על ידי חברה קדישא לבני עדות המזרח ולעדות נוספות".

וייץ שאף הציג את ספרי הקבורה, הראה כי בצד כל נפטר רשום את שמו של המודיע על הפטירה לחברה קדישא. הוא הוסיף והדגיש כי לא קיימים ברישומים נפטרים אלמונים.

מחלוף עקיבא, מנכ"ל חברה קדישא ספרדים אמר במהלך הסיור כי "בספרי הקבורה הישנים, מצוין כמקום הקבורה "חלקת הילדים" רק חלקה, ללא שורה וללא מיקום מדויק".

לדבריו: "לצערי נראה שלא יהיה ניתן לאתר את מקומות הקבורה המדויקים, הן בשל העובדה שאין רישום מדויק והן בשל היסחפות רבה של הנקברים מתחת לפני השטח. אני מתחייב לענות על כל שאלה ולעשות כל מאמץ כדי לסייע למשפחות בחקר האמת".

יו"ר הוועדה ח"כ נורית קורן סיכמה את הדיון ואמרה "אני מקווה שמציאת הקבר של יעקב תהווה פתיחה למציאתם וזיהויים של קברי נפטרים רבים נוספים. בחלקת הילדים נגרם לנו מפח נפש. רצינו לראות ציון של קבר, לפחות של משפחה אחת. לא ציפיתי לראות כך את החלקה, ציפיתי שיהיה מיפוי, לפחות חלקי".

תוכן שאסור לפספס
8 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
8
המגיב שלפניי הוא איש שמאל שמתחזה לתימני כדי לנגח את בני העדה וכל מה שמתפרסם תחת שמו זה פרי דמיונו.
ציונה עדני28.11.17
7
במאמר שכותרתו ''האינקוויזיציה של הסוכנות'' מדווח עיתון ''הצופה'' חודש שבט תש''י (1950): ''המחנה של העולים התימנים ליד כרכור נהפך לאינקוויזיציה". לשיא הגיע הדבר בשבועות האחרונים. המדריך הודיע שמי שילך להתפלל, הוא יגרש אותו מן המחנה. בשר מבשלים בכלים של חלב. העולים אינם אוכלים ומסתפקים בלחם יבש. העולי
רפי ג'רפי28.11.17
6
במאמר שכותרתו ''האינקוויזיציה של הסוכנות'' מדווח עיתון ''הצופה'' חודש שבט תש''י (1950): ''המחנה של העולים התימנים ליד כרכור נהפך לאינקוויזיציה. לשיא הגיע הדבר בשבועות האחרונים. המדריך הודיע שמי שילך להתפלל, הוא יגרש אותו מן המחנה. בשר מבשלים בכלים של חלב. העולים אינם אוכלים ומסתפקים בלחם יבש. העול
רפי ג'רופי28.11.17

הצגת כל התגובות

5
זה הסיבה שכעת הממסד מתחיל לחשוף את האמת
עוזי משולם17.10.17
4
ממחנה העולים, עין שמר, למדרשיית נועם, בפרדס חנה. הוא רצה להראות לילדי עולי תימן, שעליהם הופעל מכבש השמד הבן-גוריוני, שבארץ ישראל יש גם שומרי מצוות. זה נגד, כמובן, את תכניותיהם של חלאות ה"ציונות". ג'רופי הוזהר שלא לחזור על מעשיו, אבל, הוא המשיך, ועל כן נורה למוות על ידי מנהל מחנה הריכוז. נערה תימניה
חנה אייזנמן17.10.17
3
צוטט מהספר המקרה של רצח יעקב סלים ג'רפי שאינו קשור כלל לחטיפות הילדים ( שאמנם היו) . יעקב סלים ג'רפי היה עולה מתימן במחנה עין שמר שבו שוכנו רבבות תימנים. הוא קרא לאחיו התימנים שלא להיכנע להנהלת המחנה והמנהל אלדמע בראשם שכפו עליהם חינוך חילוני לילדים. הוא נהג להגניב תימנים מהמחנה ( שהיה שמור על ידי ג
המעורר17.10.17
2
אלו שעשו כך הם בטח בנים או שהם בעצמם היו גיסתאפו בזמן השואה יהודי לא מתנהג באכזריות כזו , (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה,17.10.17
1
באותה חלקה בחיפה ישנם כמעט 200 קברים עם הכתובת אלמוני . מדובר בחלק מהקברים של צעירות תימניות מעין שמר שהגיעו לבית חולים בשל מחלה קלה . הופרדו מהמשפחה. ככל הנראה נעשו בהם ניסוים רפואיים ונקברו במהירות והודיעו למשפחות רק שבוע אחרי הקבורה. לחברה קדישא יש רישום מי נקבר שם וליד מי רק ששנים לא שמו מצב
נרצחי נסויים רפואיים17.10.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24