כיכר השבת

החיבוק של הנשיא לרפורמים

ריבלין על הכותל: "סמל האחדות - הפך לסמל המחלוקת"

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק הלילה חיבוק חם לרפורמים, השתתף ב"צערם" על הקפאת מתווה הכותל וקרא להם שלא לחדול מההשפעה החיובית שלהם על המערכות השונות בישראל (חדשות)

29
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ה בחשוון | 14.11.17
הנשיא ריבלין
הנשיא ריבלין (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם הלילה (שעון ישראל) בפני האסיפה הכללית השנתית של הפדרציות היהודיות המתקיימת בלוס אנג'לס, ריבלין חיבק את הרפורמים אך נמנע מלהתערב בהחלטות הממשלה.

הנשיא פתח את דבריו והתייחס למתווה הכותל שהוקפא לבקשת המפלגות החרדיות ואמר: "סמל האחדות, כותל הדמעות והאושר, הפך לסמל המחלוקת וחוסר ההסכמה. גיבוש מתווה הכותל, היה תהליך רגיש שהובילה ממשלת ישראל בניסיון לגשר על הפער. אני מקווה מאוד שנגיע לעת שבה נוכל לחזור יחד לשולחן, ולהגיע להבנות בנושא. זו אחריות משותפת ואינטרס משותף".

"עם זאת", הדגיש הנשיא, "כולנו צריכים לכבד את התהליך הדמוקרטי בישראל, את תהליך קבלת ההחלטות. אם נרצה או לא, במדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם, דת ומדינה הוא נושא פוליטי, אולי הנושא הפוליטי הנפיץ ביותר. חמש ממשלות כבר נפלו בישראל על שאלות כמו: האם מטוסי קרב שאינם בפעילות מבצעית יכולים לנחות בישראל בשבת? או על השאלה, מיהו יהודי? כך מתנהלת דמוקרטיה אמיתית".

ריבלין התייחס במרומז לאיומי הרפורמים שיפסיקו לסייע למדינת ישראל ואמר: "מדינת ישראל הייתה ותמיד תהיה הבית של כל יהודי - חרדי, רפורמי, קונסרבטיבי, חילוני, מסורתי, אשכנזי, ספרדי - יהודים. אנחנו עם אחד ומדינת ישראל יקרה לכולנו. היהודים בעולם, ובמיוחד בארצות הברית, הם שותפים מלאים שלנו. אתם עומדים לצדנו ברגעי השבר והשמחה, אתם חולמים איתנו, מאתגרים אותנו ושומרים אותנו חזקים - ואנחנו חזקים.

"יש לכם השפעה חיובית משמעותית על המערכת הישראלית והחברה בישראל. בנינו ערוצים חזקים של שיתוף פעולה בנושאים אסטרטגיים. יש לכם השפעה משמעותית על האג'נדה הישראלית. אני מבקש מכם – אל תחדלו. כחלק מהאתגר של בניית היחסים בינינו עלינו ליצור דיאלוג כנה ופתוח בין הצדדים, זו הדרך היחידה שלנו להתקדם קדימה".

"האתגר בבניית היחסים בינינו צריך להתחיל בהיכרות טובה יותר האחד של השני", אמר הנשיא ריבלין, "לפעמים כדי להתקרב זה לזה עלינו להכיר בשוני, להבין את נקודות המבט השונות. אנחנו עם אחד. כולנו חולקים את האחריות לשמר את הזהות היהודית והשפה העברית ולהעביר אותה מדור לדור. זה האתגר הקשה ביותר בישראל, זה קשה עוד יותר בתפוצות", אמר ריבלין.

"אני תמיד אומר שיש שלושה עקרונות ביחסי החוץ של מדינת ישראל, היחסים עם ארה"ב, היחסים עם ארה"ב והיחסים עם ארה"ב. אתם חלק בלתי נפרד מהקשר האמיץ בין ישראל לארה"ב. זה המקום להודות לכם, על התפקיד שלכם בפיתוח ובשמירה על היחסים האלה, בשמירה על המחויבות האמריקנית לביטחון מדינת ישראל", הוסיף הנשיא.

"העם היהודי היה שותף לאורך הדורות, לא רק במשימה של בניין העם אלא גם במשימה של תיקון העולם", אמר הנשיא בסיום דבריו והמשיך, "עלינו לבחור משימות משותפות לעם היהודי ולמדינת ישראל של תיקון עולם. רק דמיינו לעצמכם את הכוח המשותף שלנו לחולל שינוי. אשמח לתכנן יחד אתכם כינוס משותף שיתקיים בבית הנשיא ויעסוק במשימות המשותפות שלנו. בואו נניח את המחלוקות בצד ונפעל יחד, נבסס את הערבות בינינו כערך וכמעשה מחייבים. לטובת העם היהודי, לטובת מדינת ישראל, לטובת העולם כולו".

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
זה אותו אחד שאמר עמי בחר בטרור .' צודק כמו הוא לא עמנו כניראה כמו זה הפלסטינים .אמור לי מי הם חברך אומר לך מי אתה .זקן טיפש .הן הרפורמין הורסים את היהדות . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי14.11.17
18
הנשיא היה סמל לאהבה , לאיחוד , לאיש האחראי , למבוגר שבחבורה. היום בית הנשיא והנשיא סמל לטימטום, סמל לבורות , סמל לטיפשות , סמל לבערות. אדוני הנשיא !!! סייג לחכמה שתיקה. אדוני הנשיא !!! זיקונתך מביישת אותך. אדוני הנשיא !!! לפני שאתה מדבר תתייעץ עם הנשיא קצב.
יהודי גאה14.11.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי14.11.17

הצגת כל התגובות

16
למה זה נראה שריבלין מנסה למצוא חן בעיני מי שהוא מדבר איתו באותו רגע. כשהוא נמצא עם חרדים הוא מדבר אליהם. כשהוא עם רפורמים הוא מדבר אליהם. כשהוא עם הימין הוא מדבר אליהם וכשהוא עם השמאל הוא מדבר אליהם...
העגלון של פראג14.11.17
15
תפסיק להתיפיף זה לא יעזור לך פעם הייתי חכם ולכן בחרו בך הגעת לגדולה השתבשת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 14.11.17
14
בושה למדינה שזה ה"נשיא" המייצג אותה. כל כך הרבה מילים של חוסר אמונה עד כדי כפירה שהשתרבבו בצורה "אינטיליגנטית" (למרות שהוא ממש לא אינטיליגנטי, אבל יש מישהו אינטיליגנטי שכותב עבורו את הנאומים) ומוסוות, גועל נפש של עוד מטומטם שיושב על זרי הדפנה מדושן עונג על חשבוננו. (נשלח באמצעו
רותה14.11.17
13
בנאדם שבגד באדיאולגיה שלו ומנסה להראות את הפרצוף הכאילו יפה שלו לעולם זה שחצנות ואני מקווה שמהר מאוד לא נראה אותו בזירה הפוליטת כבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב14.11.17
12
אם יש דמוקרטיה אין תורה וההפך , את הערב רב צריך לסלק בלי משא ומתן אדון ריבלין קצת יותר גאווה יהודית ולא ממלכתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד14.11.17
11
והפך להיות סמל המחלוקת. הוא תומך בכל השונה והמפלג. הוא מאשים את העם "שלו" שבחר בדרך הטרור. הוא תומך בנישואי תערובת, להט"בים, רפורמים וכל מיני גופים חתרניים. הגוף המיותר הזה, הנשיאות, לא היה מעולם "יצרני"... לא הפיק כל תועלת לעם ולמדינה. אם היתה בעבר הצדקה כלשהי לקיומו, זה היה בגלל האחדות! אישיות לא
בדיחה...14.11.17
10
לפי כמות השטויות שלו לאחרונה...אולי מישהו משחק לו בכדורים
63914.11.17
9
מכבד כל יהודי באשר הוא יהודי
דני קושמרו14.11.17
8
ריבלין בדיחה לא מצחיקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן14.11.17
7
הלאומי
יאיר14.11.17
6
כנראה מקבל הרבה כסף מהקרן להשמדת ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי14.11.17
5
"מצאתי את דוד עבדי" אמר הרב נסים יגן שהקב"ה מצא את רות שיצאה ממואב עוד במערה של לוט. יתכן שהצדיקים שהביאו לעולם ילדים שנעשו נבחרי ציבור ביקשו מהקב"ה "אנא, זרז את גילוי מלכותך וקרן דוד עבדך" והקב"ה ענה להם "מינעו קוליכם מבכי, לב פוליטיקאים בידי, אני מוריש ומעשיר, אנא ראו את המרקחת שרק אני יודע לרקוח,
יחזקאל14.11.17
4
ראשית יש לבטל את מוסד הנשיאות שגוזל כסף על סתם מכל אזרחי המדינה ולמה ? בשביל קיקיון פוליטי שיעשה חיים על חשבוני ? לא מעוניין ולא רוצה . שנית, נשיא שקורא לרפורמיים "אחים" "יהודים" "חלק מהעם היהודי" רק בכדי למצוא חן בעיני הגויים / רפורמיים / ושאר גויים למחצה כאשר העובדות שהם חלק בלתי נפרד מהגויים
int714.11.17
3
מנובל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה14.11.17
2
מה בצע..
גולדנברג14.11.17
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי14.11.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24