כיכר השבת

סוער ברשת

'אל על' הזיזה נשים במטוס בגלל חרדים

נוסעות שעלו לטיסת אל על מנמל התעופה קנדי בניו יורק לנתב"ג, הוזזו על ידי החברה ממושבן, לאחר שארבעה גברים חרדים סירבו לשבת לידן, והטיסה התעכבה בשעה ורבע (ארץ)

34
כיכר השבת | י"א בתמוז | 24.06.18
מטוס אל על. ארכיון
מטוס אל על. ארכיון (צילום: משה שי - פלאש 90)

נוסעות שעלו לטיסת אל על מנמל התעופה קנדי בניו יורק לנמל התעופה בן גוריון, הוזזו על ידי החברה ממושבן, לאחר שארבעה גברים חרדים סירבו לשבת לידן.

את הפרטים על מה שאירע במטוס ביום חמישי בערב, פרסם חן רותם, אחד הנוסעים, בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו.

"שעת המראה מתוכננת: שש בערב. כולם עולים, מתיישבים במקומותיהם. מחכים. מתחיל בלגן. ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים", כותב רותם. לדבריו, "אחד מהם, אדוק וסגפן במיוחד, עלה למטוס כשעיניו עצומות בחוזקה, מובל ביד על ידי חברו - ונשאר כך לכל אורך הטיסה".

"הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך", כתב רותם, "הדיילות מפנות מקום לגברים הסמכותיים שעל הסיפון: לפרסר ולמי שנראה כראש הצוות, שמנסים לפתור את המשבר. החרדים לא מוכנים לדבר עם, או להסתכל על, הדיילות. כל הגברים בצוות, חוץ מהקפטן, עוסקים עכשיו רק בזה, במקום להתכונן להמראה ולשרת את הנוסעים. החרדים לא ממצמצים. אחד מאנשי הצוות מאיים: 'אם לא תשבו, אתם יכולים לרדת מהטיסה כבר עכשיו'".

ואיך זה הסתיים? "אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע. ואז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כסאות לארבעת החרדים. יצוין כי כל העת הזאת, חובשי כיפה אחרים במטוס (חב"דניקים, חובשי כיפות שחורות, סרוגות ורפורמים אמריקנים) מביעים תמיהה וסלידה מהתנהגות החרדים. בסוף, אחרי הרבה התפתלויות, צעקות ותמרונים, שתי נשים (אחת אמריקנית כבת 70 והשנייה ישראלית צעירה) מסכימות, גם מפאת לחץ הזמן, לעבור מקום והמשבר נפתר.

"הצוות, שהתרוצץ במעברים יותר משעה, נראה מותש כבר לפני ההמראה, אם כי יש להניח שמורגל כבר בסצינות שכאלה. רק למען הסר ספק: הנשים לא שודרגו למקום טוב יותר, רק עברו למושבים אחרים במחלקת תיירים. לא שזה רלוונטי לעניין העקרוני, כמובן. שורה תחתונה: בזמן שבמטוס אל-על עסקו בענייני תיאולוגיה מעשית ובסוגיות של אמונה אישית מול זכויות הפרט וסדר אזרחי, 12 מטוסים של חברות אחרות עקפו את התור של טיסה 002. הטיסה לישראל המריאה בשעה ורבע איחור".

הנוסע הוסיף ותהה: "האם יש מדיניות רשמית כלשהי בעניינים שכאלה? ואם כן, מהי? והאם כל נוסע יכול לדרוש - ולקבל - הזזת נוסעים אחרים ממקומום לטובת רווחתו האישית ועל פי אמונתו הפרטית? או האם זו פריבילגיה ששמורה רק לפלח אחד של נוסעים. לתשובתכם אודה. בברכת הכי בבית בעולם ושאבעס שולם".

מחברת אל על נמסר בתגובה לכותב הפוסט: "חן שלום, אנו מתנצלים אם נגרמה אי-נוחות כזו או אחרת. כל אפליה של נוסעים אסורה בהחלט. דיילי אל על עושים ככל יכולתם למען מתן שירות למגוון רחב של נוסעים ובקשות שונות ומגוונות, ומנסים לסייע ככל שביכולתם, כל זאת על מנת להמריא בזמן ולהביא את הנוסעים ליעדם לפי לוח הזמנים".

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
חברת תעופה לא יכולה לקבל הפליית שחורים או כל הפלייה אחרת כגון כנגד נשים וכל דרישה אחרת היא פשוט לא חוקית. פיתרון פשוט הוא קניית כרטיס מראש במקומות מסומנים כך שכל המקטע של השורה יהיה ביחד, אבל הם לבטח התקמצנו על הכסף, קנו כרטיס מוזל ושכל העולם יתישר לפי השגעונות שלהם.
צפצפ24.06.18
שמעתי על אדם חרדי שאמר לאשה 'אני מכבד כל אדם אבל אסור לי לשבת ליד אשה' לא כי את שווה פחות וכיוצ"ב פשוט אסור לי
ישראל24.06.18
וזהו פסק הלכתי, אם אין אפשרות אחרת מותר מלכתחילה לשבת ליד אשה
חרדי שפוי25.06.18
כל התורה של רבי עקיבא ותלמידיו עד סוף כל הדורות שייכת לרחל אשתו
שפוי03.07.18
19
שלום וברכה. שמי דב, זה לא פעם ראשונה ולא שניה ולאאא יודע כמה עוד פעמית שמעתי על זה. למה כבר לא מסדרים שורה מיוחדת לאנשים כאלה? הייתי מציעה לפני check-in שאלון אם אתה רוצה לשבת על יד אישה, ואם התשובה אי לא, אז נותנים להם השורה האחרונה של המטוס, וזהו. למה תמיד אותם הסיפורים
דב24.06.18
שכל אחד יסמן אם הוא מוכן לשבת ליד נוסע חרדי.
שם24.06.18
18
אל על חייבת להוריד מהטיסה כל חולי הנפש וגם לקנוס אותם על עיכוב הטיסה
ללא שם24.06.18

הצגת כל התגובות

17
אי אפשר לסדר דבר כזה מראש?
שיר24.06.18
16
כולם צודקים. אפשר לבקש בדרכי נועם מבעוד מועד ולא להתנהג כבריונים. אני מכבד חרדים וזכותם שלא לשבת ליד נשים,אך בסיטואציות מסויימות כמו במטוס אין להם זכות להקים אנשים ממקומותיהם. חבל על הפרובוקציה שגורמת לשנאה מיותרת. שידאגו למקום מראש או שיגיעו באוניה.
משכיל24.06.18
15
הבעיה להוריד אנשים מהמטוס אנשים היא בטחונית, כלומר כאשר המזוודות שלך על המטוס, ונגיד נתקעת בדיוטי פרי, הטיסה לא תברח לך בקלות, מכיוון שמבחינה בטחונית לא מאשרים טיסה ללא האיש שמזוודתו כבר במטוס, ולהוציא את מזוודתו זה כבר סיפור מסובך. אבל עדיין במקרים כגון דא, צריך להוריד אנשים מהמטוס כמו שאם אדם יתנה
העגלון של פראג24.06.18
14
קידוש השם לא נקרא לכבד דעות של אחרים, אם זה על חשבון אפילו קטן של איזה איסור וכדו', נהפוך הוא, זה כבר חילול השם שיהודי לא עומד על ציווי ה' בגלל אחרים, בדור של היום, להיות נהרגים על קידוש השם היה נחשב לחילול השם, כי זה מאוד לא יפה ולא מכבד... וכו' וכו'
אברהם24.06.18
13
אני נוסע המון לחו"ל עקב עיסוקי והקטע הזה של להקים נשים ולהחליף מקומות באמת לא נעים אבל, יש לציין שכשאני נוסע בעולם עם 'גויים' הם מאוד מכבדים וקמים מחליפים מקומות ולא עושים מזה עניין גדול, רוב הבעיות מהסוג הזה קורה לצערי בעיקר באלעל, שהחילונים ולצערי גם חרדים למיניהם, שלא מוכנים לכבד.
אברהם24.06.18
12
אפי' שזה שונה ואני פחות מבינה למה גבר לא רוצה לשבת ליד אישה, אבל כאישה שלא מוכנה בשום אופן לשבת ליד גבר, אני חושבת שצריך לכבד גם את הצד השני, ולאפשר לכל מין לא לשבת ליד בן המין השני.
אישה24.06.18
כרטיס? כשאתה קונה כרטיס יש תנאים בסיסיים שאתה מקבל על עצמך, ולשבת ע"י בנאדם זר זה אחד מהם. המטוס הוא לא "נפרד"
דני24.06.18
היו כבר מספיק סיפורים וגם לי אישית והקצת שאני מצפה מהחברה זה שבסידור מקומות הישיבה ישימו בנים ליד בנים ובנות ליד בנות
אישה24.06.18
אתה מתכוון שיש כאלה שאין להם אפשרות לטוס בגלל אמונתם???
שיר24.06.18
11
קצת סובלנות ?!על כל פיפס לרוץ לתקשורת לרטון להשמיץ ולהתלונן ?!אדם חרדי כידוע צריך לשמור שבשום אופן לא יגע יתחכך יסתכל סתם על אשה !קצת התחשבות ,קצת הבנה ,קצת כיבוד של אדם ששומר באופן חד וברור על דבר זה .לא צריך ללכלך על קבוצת אוכלוסיה שלמה .
איציק25.06.18
10
מביש ומביך את כולנו. כל כך חשוב להם? שלא יעלו למטוס.
ללא שם25.06.18
9
החברה הזאת לא יודעת להבחין בין בני אדם לבריונים ונותנת לבריונים לנהל אותם. מצפה מאל על שתפסיק לשתף פעולה עם חרדים מטורפים
ללא שם24.06.18
8
למה אי אפשר להבין גבר שומר תורה ומצוות שמעוניין לא לשבת צמוד לאשה זרה 12 שעות? אי אפשר להבין בקשות בצורה פוגענית, אבל אם הבקשה בצורה מכובדת היא מאד לגיטימית.
שמואל אביהו24.06.18
7
אם הם היו מבקשים בצורה נעימה, זה לא היה נגמר יותר מהר ויותר טוב?
שיר24.06.18
6
כן, החרדים בקשו. מאוד הוגן ונכון להביא לכאן דעה אחת קיצונית ועליה להפיל את כל אפיזודות הטיסה למיניהן.. כן, הם היו צריכים לוודא מראש, אבל מניסיון לא תמיד זה אפשרי, ולא אני לא גבר, גם אני לא מעוניינת לשבת ליד גבר משך טיסה של עשר שעות, ולא תמיד עולה בידי להשיג את מבוקשי. אז אני לא קונה שורה שלימה. ותמ
משתוממת01.07.18
5
היו קונים את כל השורה, לוודא שלא יושבות לידם נשים
נדב24.06.18
4
למה אתם לא מפרסמים את התגובה שלי ???
שמעון24.06.18
3
חברת אלעל כחברה שוב מוכיחה בעובדות שהיא חברה שייכת לחבורת הזבל של חברות התעופה. אנו נמשיך בגדול לא לטוס בחברה הרעה הזאת. איכות הצוות לא קשור לאמור.
שופט24.06.18
2
מי שממש מקפיד שירכוש את כל השורה, רבים נוסעים בקבוצות אפשר לרכוש מקומות מבוקשים תמורת תשלום אבל רק במטוס לדרוש זאת זה חילול ה
אבי24.06.18
1
אי אפשר לסדר דברים כאלה מראש , שיפסיקו להתנהג כפנאטים וכמו חיות , זה מה יש , עדיף לשבת.על יד אישה מאשר לגרום לחילול השם כזה ענק , בושה בושה בושה
משה24.06.18
שום דבר לא שווה אם הוא גורר אחריו חילול ה'!
מיטל24.06.18
לידיעתכם לא כל דבר שלא מוצא חן בעיני מישהו זה חילול ה חילול ה זה מי שעובר עבירה..... ולגופו של ענין למה למה שיהיה אכפת למישהו או מישהי לזוז עם בן אדם השני מבקש ??? מבקשים בס"ה טובה האם זה ג"כ חילול ה לעשות טובה לחרדי ... או קיצוני או כל שם אחר ???
חיים24.06.18
אולי גם יעניין אותך
בארץ

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 13:29

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 11:07

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 09:16

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 08:36

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 08:27
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

209 ימים למלחמה

הקבינט יתכנס היום כדי לדון בעסקה וברפיח | עדכונים

כתבי כיכר השבת | 07:04

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 06:48

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הייצוג בחוק הגיוס החדש

היועצת נגד הממשלה: "ממשיכים להחליש את מעמד היועץ"

קובי אטינגר | 01.05.24

הקטל בכבישים

תאונת דרכים קטלנית סמוך לעכו: רכב התנגש בגדר, הנהג נהרג

קובי רוזן | 01.05.24

מזג האוויר

התחזית: טמפרטורות רגילות לעונה; גשם מקומי בצפון

כיכר השבת | 01.05.24