כיכר השבת

אין התחשבות

אל על: חרדים שיסרבו לשבת ליד אישה יורדו

מידי מספר חודשים עולה לכותרות נושא החרדים המסרבים לשבת ליד אשה בטיסות. כעת, מודיעה חברת 'אל על' על שינוי מדיניות: חרדי שיסרב לשבת ליד אשה יורד מהטיסה (חדשות)

57
דניאל הרץ | כיכר השבת | י"ג בתמוז | 26.06.18
אל על: חרדים שיסרבו לשבת ליד אישה יורדו
(צילום: e X p o s e, שאטרסטוק)

לאחר המקרה בו הוזזו נשים ממושבן בטיסת על אל לבקשת נוסעים חרדים שלא רצו לשבת לצד אישה במהלך הטיסה, ולאחר סערה תקשורתית סביב הנושא, הודיע מנכ"ל אל על כי להבא נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה.

מה שהביא לתגובתו הקיצונית של המנכ"ל הייתה הודעתו של מנכ"ל אחר, מנכ"ל חברת ההיי-טק מהגדולות בישראל 'נייס', ברק עילם, שהעלה אמש (שני), פוסט זועם ללינקדאין, בו הצהיר, כי חברתו לא תטוס עוד באל על בגלל התקרית שבה נשים הוזזו ממושבן לבקשת נוסעים חרדים. "אנחנו לא עושים עסקים עם חברות שמפלות על רקע של גזע, מין ודת. נייס לא תטוס באל על עד שהם ישנו את המדיניות והפעולות שלהם, אשר מפלות נשים", כתב עילם.

כזכור, השבוע פורסם כי אנשי צוות של חברת אל על הזיזו נוסעות ממושבן לאחר שארבעה חרדים סירבו לשבת לידן בטיסה 002 מנמל התעופה קנדי בניו יורק לנמל התעופה בן גוריון. לבסוף המריאה הטיסה באיחור של כשעה ורבע.

הנושא העלה את הדיון גם בחברה החרדית, האם מדובר בהלכה ברורה שיש לעמוד על קיומה בכל מחיר, או בחומרה בלבד שבמקרים של חילול השם עדיף לוותר עליה.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, מסר ל-ynet בתגובה: "הידיעה שפרסם מנכ"ל נייס נעשתה ללא בדיקת העובדות בצורה חפוזה וכך הבהרתי לו בשיחתי עמו. אנשי אל על שטיפלו באירוע עשו זאת ברגישות הראויה. כל מי שטס בחברה הלאומית מרגיש את הערכים עליהם בנינו את החברה: חברה שוויונית ללא הבדל דת, גזע או מין. למען הסר ספק הוריתי היום על חידוד הנהלים בנושא ולהבא נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה".

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
האופן שבו מציגים/דורשים את הדברים הוא הבעייתי. גם אני לא יושבת ליד גברים בטיסה וזה אף פעם לא הגיעה לכותרות. למה? כי אני עושה את זה בצורה מכובדת ומכבדת בלי לפגוע ברגשותיהם של האחרים. ולמרבה הפלא.... תמיד נענית בחיוב. הגיע הזמן להפגין קצת יותר דרך ארץ ורגישות גם בנושאים שיכולים להיות עקרוניים.
אחת שטסה המון03.07.18
28
יש לי רעיון שיקימו חברת תעופה חסידי ושם אפשר לכבד את כל בהלכות .ולמגיב 21 אתה אומר שהאיסור זה לגעת במטוס המושבים מאוד צמודים ובנסיעה של 12 שעות חוץ מההרהור זה כמעט לא שייך שלא להכשל על כן אימצו את הרעיון ולכל חסידות תהיה מטוס התנדב על ידי הנגיד הנכבד וכו' ומקווה וטבק והשבת אבידה מודעות וכו'
ג26.06.18
27
חברה עזבו את כל השטויות אני גם יהודי חרידי אבל במקרה הזה אנחנו לא צודקים אם באמת מפריע לו לשבת ליד מישהו או ״משהוא״ אז שיקנה עוד כרטיס וכך הוא יגן על ה ״יראת שמים״ שלו אני מתגורר בניו יורק ופה אם דבר כזה קורה לא רק שמעיפים אותו מהמטוס אלא גם עוצרים אותו. תחלס אל על היא לא חברה דתית והנוסעים בה צריכ
אליבא דאמת26.06.18

הצגת כל התגובות

26
אתם חיים בסרט רע. תתעוררו ותתאזנו קצת. אשה היא אדם, לא מכונה למראות אסורים, וההלכה הכי מחמירה אוסרת *לגעת*, לא לשבת ליד.
עמונית26.06.18
25
הרבה יותר נוח לנשים לשבת ביחד מאשר ליד גברים וזה לא רק מבחינת דתית אלה נוחית.
סליחה...! 26.06.18
24
אצל החרדים זה עיקרון זה לא עניין של שיוויון או אי שיוויון כפי שצוין בכתבה לדעתי ,זה ממש חוסר הבנה מצד אל על ...
65628.06.18
23
מי שראשו מלא מחשבות זימה כשיושב ליד אשה שהיא יציר כפיו של הקב"ה. יש לכם אפשרות ללכת ברגל. איפה כתוב שצריך לטוס?
דב26.06.18
כבר עקפת את כולם הא?? איך עושים את זה?? אתה יושב ליד אשה וחושב בלימוד, אח, איזו דרגה. דרך אגב התגובה צינית לחלוטין. דב אתה אדיוט, חזור ליער.
אנונימי27.06.18
22
הכי פשוט שמראש תשימו גברים חרדים ליד גברים ולא ליד נשים
א26.06.18
21
כל הכבוד לאל על!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חוה 26.06.18
אנטישמית טיפשה
יעקב26.06.18
20
חברה שלא יודעת לכבד,חובה לעשות עליה חרם. רוב הטסים הם חרדים ולחרדים יש כוח ואני רוצה לומר לכם שאם תפרסמו לא לטוס דרכם אתם תראו איך שהם מייללים כמו חתולים ויורדים על הברכיים שהחרדים ישובו לטוס דרכם. לאות מחאה אני יטוס רק בחברות זרות.
משכיל26.06.18
19
כל חברה זרה הייתה נוהגת באותה צורה. אין מקום לאלימות והדרת נשים במתחם הציבורי.
האיש והאגדה26.06.18
18
המנכל החליט מזה האכזריות הזאת? נכון שאולי מותר לשבת ליד אישה האם אסור לכבד רצון אדם? רצון נוסע? תארו לכם שאיש מדתות אחרות היה מבקש לשבת ליד גבר איזה כבוד היו עושים לו ומביאים לו זר פרחים והיו מביאים את התקשורת על איזה כבוד החברה עושה לרצונו של האיש דת אבל היות מדובר ביהודי אז הופכים את זה לתולעת המ
נוסע26.06.18
לידי יהודי? גם אז זה בסדר? או כשזה רק אשה?
אזרח26.06.18
17
לפעמיים לא קשור לחרדי או הדייל מבקש ממני להחפליף אין בזה בעיה רק שמגיע לחרדי יש בעיה בושה לכם אל על זה לא צריך בכלל לעלות לכותרות אנשים צריכים לכבד אחד את השני להבין בלי שום קשר אם היה נטסע חולה בשפעת הבחורה הייתה מבקשת לעבור היו מעברים אותה בגלל שהיא לא רוצה להדבק גם כן החרדי לא רוצה למה לעשות מזה
אלי 30.06.18
16
טוב מאוד! גם מבחינה הלכתית אין בזה שום בעיה, אפשר לעיין בשלחן ערוך. בנוסף גם הגר"ח קנייבסקי נשאל על כך בעבר ופסק שאין שום בעיה הלכתית אם לא נוגעים. אז די להמציא הלכות במיוחד כאשר זה נגרר לחילול ה'.
העגלון של פראג26.06.18
ושכולם מאחורה ישבו אחד על השני. מי דיבר על הלכה יבשה??? אפשר להגיע למכשול. ובניגוד אליך יש כאלו שמעדיפים להמנע.(אצלך בעגלה זה נפרד?)
אנונימי27.06.18
15
לא מספיק יש לאל על ירידה משמעותית בנוסעים עכשיו כל הנוסעים החרדים ידירו רגליהם מאל-על שבסופו של דבר תיהפך לאל-תת
אב26.06.18
אני כחרדי יעדיף דווקא עכשיו לטוס באל על כי סוף סוף זה הקיצוניים מחללי שם שמיים לא יהיו שם. אלו חרדים בורים ועמי ארץ שהופכים את העיקר לטפל והטפל לעיקר, אני מתבייש בכם...
חרדי אדוק26.06.18
אולי בלבוש חרדי, אבל אתה חילוני גמור ואולי אתה גם בוחר מקום בטיסה ליד אישה בכוונה.
רביבו26.06.18
כל אדם שפוי לא יאשר את השערוריה הקיצונית הזו
אם26.06.18
14
גם לנשים שאינן חרדיות לא נוח לשבת ליד גבר, תארו לכם כבר מימין וכבר משמאל , תחושה לא נעימה בעליל וכחילונית אני מעדיפה שורה של נשים ושורה של גברים.אלא אם יש משפחות שישבו מעורב.או אלא זמינים ואין להם בעיה, שאלעל תעשה תשאול כרוטינה מה הבעיה? הזוגות ישבו יחד. אך יאפשרו מושבים לנשים בלבד וחברים בלבד. השמי
יהודיה28.06.18
13
אנני חרדית אך מצפה שיכבגו את דרישותיהם כמו שמכבדים דרישות של סקטורים אחרים. אם כך החליטה אל על אז בבקשה התגובה של החרדים לא לנסוע אל על! ניראה אותכם עכשיו?
פרל28.06.18
12
להגיד שאני חרדי בעצמי זה קצת קשה אבל אני בהחלט משתייך לקהילות החרדים ואני שמח על ההודעה מכיוון שהכמה קיצונים עם השגעונות נפש שלהם עושים על כולנו שם רע אז שיהיה סדר וכל אחד יידע מקומו.אם אדם רוצה לשבת ליד גבר ולא ליד אשה או שינסה להחליף מקום ולבקש יפה בלי לקבוע כלום או שיישב בשקט ויסתכל בספר או שיקבע
..26.06.18
11
אם יסרב מטעמי דת או יכובד במחלקה ראשונה? בכל העולם מכבדים אנשי דת ורק הישראלים שונאים את דתם...
משה26.06.18
10
נגרמים לה הפסדים בגין הברוטליות של חלק מהנוסעים שמסרבים לשבת ליד נשים ו"משגעים" את הצוות כן מעכבים את הטיסה. הגיע הזמן לשים סוף לסאגה. אם יש אפשרות להחלפה וזה לא גורר בעיות,בסדר, אבל גאן זה כבר גובל בחילול ה' והראיה הכתבות הלא מחמיאות על הנושא בכל העיתונות.
אבי27.06.18
9
רבנים חרדיםגדולים מאוד יושבים ליד נשים כשהם טסים לבד . בשולחן ערוךכתוב לא יהלך אדם אחר אישה בשוק. למה נכתב? כי השוק היה מעורב . אתם לא יותר חכמים מהקהילות לפני 300 שנה המציאות היא עירוב . ולא רחוב לגבריםורחוב לנשים . הלואי שהחרדי הבא יעצר על עניין זה . אפשר לחשוב שאתם לא קונים בסופר עם קופאית . אידי
דתי אחד26.06.18
זה נראה שאתה יודע ללמוד
חרדי26.06.18
קופאית זה שתי דקות ובמטוס זה שעות ואפשר שהנוסעת הנחמדה שלך פתאום תרדם ואכלת אותה כל הדרך כי הראש שלה יפול עליך והיא מתחילה להתפרס. אז בבקשה אל תשחק אותה יפה נפש. ואם לך לא מפריע אז תשב אתה ליד אשה.
אנונימי27.06.18
8
מחאת הנובעות אינה מכובדת. באחת מטיסותי הוקצה לי מקום בין שני גברים שאחד מהם היה דתי "שטריימל",לא יכולתי לשבת בין השניים,לא מכובד כלפי הדתי ולא מכובד כלפי.צוות הדיילים נענה לבקשתי ומצא לי מושב חלופי.הצעקה הנוכחית אינה מכובדת והצהרת אל על שתוריד נוסעים מטיסה אינה מכובדת גם היא.הצוות צריך לדעת להתמודד
אסתר26.06.18
7
החרדים לא בונים כלום וממילא נאלצים להיעזר בשירותיהם של החילונים שכן בונים וכן עושים משהו. אולי תצאו מהבטלנות שלכם, תקימו חברת תעופה משלכם עם טייסים חרדים ודיילים חרדים ותקבעו את החוקים שלכם? מצחיק שחרדים בוכים על כך שהנורמות הגזעניות והמפלות שלהם לא מכובדים על ידי החילונים. תפסיקו לבכות כפי שאתם בו
מי שטרח בע"ש27.06.18
6
החרדים הפכו לכת. מתעסקים רק בתפל... האם ידעתם שבבית המקדש לא הייתה כל הפרדה בין גברים לנשים? היום החרדים קיצוניים יותר מפעם.
יהודי שפוי26.06.18
תיקון גדול היו עושים...היתה עזרת נשים מוגבהת בשמחת בית השואבה כדי שלא יבואו לידי מכשול, בור ועם הארץ תלמד לפחות משנה לפני שאתה נובח!!!
דוד26.06.18
ציטוט מסכת סוכה דף נא תנו רבנן בראשונה היו נשים מבפנים ואנשים מבחוץ והיו באים לידי קלות ראש התקינו שיהו נשים יושבות מבחוץ ואנשים מבפנים ועדיין היו באין לידי קלות ראש התקינו שיהו נשים יושבות מלמעלה ואנשים מלמטה
א26.06.18
??????????????
משנה מפורשת26.06.18
הגמרא מספרת שעשו תקנה גדולה בבית המקדש וזה העזרת נשים
העגלון של פראג26.06.18
5
צריך לאפשר מראש לבקש לשבת ליד נוסע מאותו מין. ואני מאמין שמי שיבקש מראש כן ישב ליד בן מינו. אבל - במידה ולא היתה בקשה מראש - זה כבר בעיה של הנוסע החרדי והוא יאלץ או לשבת ליד אישה או לעבור לטיסה הבאה. בשום פנים ואופן לא צריך להתחשב בבקשה לשינוי מקום אחרי שהמקומות כבר הוחלטו.
חילוני26.06.18
4
למה לכפות על יהודי המקפיד על ההלכה לשבת ע"י אישה? אם אל-על רוצה להימנע ממצבים כאלה עליה לאפשר ללקוחותיה לציין בעת הזמנת כרטיס הטיסה את הבקשה לשבת ע"י בן אותו מין.
דוד26.06.18
3
החרדים צרכים לאיתארגן ולהוציא קול קורא לא לטוס עם אל על יש מספיק חברות שנוסעות לארץ הקודש והם יותר טובות מאל על
חיים27.06.18
2
חברה שלא יודעת לכבד את נוסעיה, מה שבחברות זרות פותרים תוך כמה שניות (מניסיון) לא מגיע לה שנטוס דרכה, יש מספיק חברות זרות עם שירות הרבה יותר טוב, חרם על אל-על!!!!!!
jrsh26.06.18
המנכל לא יודע עם מי הוא מתעסק... מה קשה להבין שבבקשה יפה וצנועה להעביר נוסעת ליד נוסעת? אנחנו לא בימי הביניים
חברמן26.06.18
אדם שמקפיד שכמותך מה עושה בכיכר השבת הא???????? לך לישון על האף
john26.06.18
גם ככה הם כבר לפני פשיטת רגל מהזבל הקרוי חילוני יש להם נסיעות בעיקר בחדשים יולי אוגוטט רוב הנסיעות שלהם זה מהחרדים בקו ניו יורק תל אביב וכן בקוים לונדון תל אביב ובריסל תל אביב באם הם יורידו חרדים מהטיסה [ואני חושב גם לפני כן אם רבנים יעשו עליהם חרם בגלל זה כמו בובלך הם יחזרו למצב הקדם]
שפוי26.06.18
על טיל מהמטוס אלא גם לא יתנו לך לדרוך יותר במטוסיהם
חחח26.06.18
אני רואה הרבה בטיסות של חברות זרות שגם שם מכבדים את הרצון של החרדים לא לשבת ליד אשה ומנסים לסדר בצורה מכובדת.
דוד26.06.18
בכל חברה זרה כשגבר מבקש להחליף מקום כי הוא לא רוצה לשבת אישה אז מכבדים אותו ומסדרים לו מקום! כי מה שמבינים בכל העולם לא מבינים אצלנו! ישראל-כשהם יורדים הם יורדים עד עפר
חרדי26.06.18
1
רק בושות החרדים עושים לקב"ה. "שיהיה שם שמיים מתאהב על ידך" נמחק מהלקסיקון החרדי. נשארו שם מלחמות פנימיות, שנאה, צרות מוחין מבהילה, אפליות, גזענות ועוד שאר מרעין בישין המאפיינים חברות פרימיטיביות וחשוכות שלא הצליחו להתפתח.
זו תורה?27.06.18
אולי גם יעניין אותך
בארץ

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 13:29

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 11:07

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 09:16

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 08:36

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 08:27
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

209 ימים למלחמה

הקבינט יתכנס היום כדי לדון בעסקה וברפיח | עדכונים

כתבי כיכר השבת | 07:04

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 06:48

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

הייצוג בחוק הגיוס החדש

היועצת נגד הממשלה: "ממשיכים להחליש את מעמד היועץ"

קובי אטינגר | 01.05.24

הקטל בכבישים

תאונת דרכים קטלנית סמוך לעכו: רכב התנגש בגדר, הנהג נהרג

קובי רוזן | 01.05.24

מזג האוויר

התחזית: טמפרטורות רגילות לעונה; גשם מקומי בצפון

כיכר השבת | 01.05.24