כיכר השבת

המשטרה חוקרת

ועדה בכנסת תבדוק את החשד לזיופים בבחירות בת"א

סערה בדיון שנערך היום בוועדת הפנים של הכנסת לבקשת יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג. הוחלט כי תוקם וועדה לברור חשדות לזיופים ותלונות על טוהר הבחירות המקומיות (בארץ)

15
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ט בחשוון | 07.11.18
יואב קיש וליצמן, ארכיון
יואב קיש וליצמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

וועדת הפנים של הכנסת, בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד), תקים ועדת משנה לברור חשדות לזיופים ותלונות על טוהר הבחירות המקומיות, כך הודיע היום (רביעי) יו"ר הוועדה יואב קיש בסיום דיון שהתקיים לבקשת ח"כ תמר זנדברג על חשדות לזיופים ופסילת קולות חיילים בבחירות למועצת העיר בתל אביב.

במקום החל סערה כאשר יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, האשימה את חברי הכנסת יעקב אשר ובצלאל סמוטריץ, שהתפרצו ועיכבו את תחילת הדיון: "מנסים פה לפוצץ דיון. הדיון הוא על זיוף בחירות שיכול להשפיע על שתיים-שלוש סיעות. אני לא יודעת כמה מעטפות לא כשרות היו שם. אולי 80 אולי מאה ואולי 200. מה שקרה פה חמור, ונציגים של שתי סיעות שחברו לזייף בחירות הגיעו עכשיו לעכב את הדיון".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב ואמר, "זה הדיון הכי לא ענייני. כולנו בעד טוהר בחירות. אם מישהו פגע בזה הוא צריך להיענש. יש בתי משפט. המשטרה תניח בפני הגורמים הרלבנטיים את ממצאיה. אם היה זיהום, אני הראשון שאצדד בבחירות חוזרות. בואו נחכה בסבלנות שגורמי המקצוע יעשו את עבודתם. (לח"כ זנדברג:) בדיון הזה את מחבלת בחקירת המשטרה".

ח"כ יעקב אשר השיב לטענות אף הוא ואמר "אני מצטרף לח"כ סמוטריץ', טוהר הבחירות הוא אבן חשובה. אין פה אנשים ישרים יותר וישרים פחות. אתם לא האינטליגנטים ואנחנו לא הקופים על העצים. אם היה אכפת לך זיופים, היית צריכה ליזום דיון נרחב במיגזר הערבי והיהודי. את באה בשליחות מרצ. זה ניסיון נואש לקושש קולות בדרך לא ראויה. סיעה דמוקרטית כמו מרצ צריכה להתבייש בזה".

עו"ד מיכל רוזנבוים, שייצגה את סיעת "מאמינים" (רשימה משותפת בתל אביב לבית היהודי ולאגודת ישראל) בדיון אמרה כי הדיון לא רלוונטי שכן "היו רק 8 קולות שנחשדו בזיוף". סכום שאינו מספיק כדי לשנות את תוצאות הבחירות. היא הסבירה כי "ועדת הקלפי ספרה את כל הספירה המדויקת. מדברים על 8 קולות. ספרו שוב והספירה הייתה תקינה. אי אפשר לומר זיהום. יש כאן ניסיון בוטה להטות תוצאות בדיעבד".

ירוחם כהן, מנהל הבחירות בתל אביב דיווח לוועדה על האירוע, "לקראת סיום ספירת קולות החיילים, בקלפי האחרונה, שהיו בה 1570 מעטפות, נתפסו 8 מעטפות. נציג ש"ס שישב עם נציג 'מאמינים' ראה שהוא מוציא מעטפות ושאל אותו 'מה זה?' והוא ענה לו 'אל תסבך אותי' ".

לדברי סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור חקירות במשטרה וראש צוות הבחירות הארצי אמר כי "האדם שמדבר הוא עד בחקירת משטרה שמתנהלת כרגע. נפתח אירוע, הגיע ניידת. הוגשה תלונה. אנשים נחקרים. גם האדם הזה עד".

לסיכום, כאמור, הוחלט על הקמת וועדה שתבחן בין היתר גם את האירוע הספציפי ואת תוצאות הבחירות בתל אביב.

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
5
מה יש לך נגד אריה דרעי כל דבר אצלך קשור לדרעי? אתה פשוט אדם מתוסכל שלא משלים עם ניצחונה של שס
ללא שם08.11.18
4
הלהטבית הראשית ממרץ וחבריה מתפוצצים שהדתיים ניצחו בת"א. לא רק שאנחנו עלינו (- מ3 מנדטים ל-4) והם התרסקו (-מ6 מנדטים ל-3), אלא שעתה אנחנו יותר מהם-! אנחנו 4 והם- רק 3! ולכן הם משתגעים!!!!!!!!! . כל שומרי השבת- נא להתפלל, לזעוק לרחמי שמיים, עד יעבור זעם ב"ה... ונחגוג סופית
ב"ה תל אביבים07.11.18
3
לא מבין את ר' יעקב אשר בחור רציני וישר. צריך קודם כל לומר אני מגנה את הפעיל שלנו אם אכן עשה את המעשה ואז לומר את כל השאר. כל תגובה אחרת היא חילול השם גדול כי יוצרת מראית עין לא נעימה גדולי ישראל תמיד היו נגד הזיופים האלה.
משה07.11.18
כאן לא שייך "חילול השם".! צריך להיכנס בהם עד הסוף, כי זו השפה פה. כאן דוקא מי שטיפה מתרפס- זה חילול השם, הבנת?! כאן החוקים אחרים, אבל אתה לא בקיא בזה, מן הסתם כי אתה לא גר כאן, או שאתה מזרוחניק, נכון? או שניהם ביחד...
מ.ת"א07.11.18
"צריך להכנס בהם עד הסוף" לא סגנון של יהודי חרדי ואני אמנם לא מזרוחניק אבל כלל לא בטוח שגדלת בסביבה חרדית. בישיבה שלי המשגיח אמר אנן בדידן ואינהו בדידהו ושיש לנהוג במדינה בחשדנות ובדלנות . כדאי שתקרא קצת מאגרות ראש הישיבה, קריינא דאיגרתא של הסטייפלר ואם הייתי חושב שגם מסוגל הייתי מפנה אותך לחזון אי"ש
משה 07.11.18
כשרואים את הבלגן הלא-יאומן בפונוביץ למשל, ואת המלחמות רצח לבחירות,שיותר גרוע מחילונים- אתה יודע איזה חילול השם זה? איך התלאביבים עושים מזה חגיגות?!!! הרי בעיר חרדית-עצם קיום הבחירות- הוא גופא חילול השם!!!! שהרי מה זה משנה מי ייבחר? ממה נפשך, אם חסיד נחמד יהיה ר"ע אז הוא לא ייתן תקציב לכם הליטאים או
מ.ת"א08.11.18
זה לא בשבילך הרמה הזו של מלחמה ממש מול כוחות הטומאה בת"א. אתה כנראה שייך למשפחות הבני-ברקיות שברחו מת"א, במקום להישאר ולשמור עליה, בדאגה לעצמם במקום לכלל, ולכן הם אשמות בעקיפין במצב של ת"א היום, אז אתה עוד בא ללמד אותנו??? שב בשקט, תישאר ספון בבני ברק, ברח' סוקולוב.! בין הקישקע לצולנט, מצוות אנשים מ
ת"א08.11.18

הצגת כל התגובות

2
הפעם המתים לא הצביעו.
דן סגל07.11.18
1
ב"ה לפני כמה ימים 1/11 -סגרו את מסעדת הטרפות הזאת שהיתה כאן שנים רבות ברח' בן-יהודה, ולעמ"ז היו פה בת"א מעל 25 הכנסות ס"ת רק בשנה האחרונה!!!, יותר מב"ב. אנחנו ננצח ב"ה- הפלג הקיצוני של ת"א, בעלי העזותא דקדושא, שעושים פה עבודת קודש ולא בורחים...!
מ.חסידית ת"א07.11.18
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 16:36

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 14:13

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 13:01

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 07:49

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 07:00
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24