כיכר השבת

לאחר המתקפה עליו

ח"כ מקלב משיב: "נשים עושות זאת מרצון"

לאחר שקרא לנשים לשבת מאחור באוטובוס בניסיון להחזיר את קווי המהדרין, סגן השר החרדי, ח"כ אורי מקלב משיב למתקפה נגדו וטוען כי לא מדובר בכפייה על נשים (חרדים)

62
אבי רבינא | כיכר השבת | ד' בתמוז | 26.06.20
ח"כ מקלב משיב: "נשים עושות זאת מרצון"
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סגן שר התחבורה אורי מקלב נמצא בימים אלו תחת מתקפה של האופוזיציה ויש עתיד זאת לאחר שצידד בעד החזרת קווי המהדרין שהונהגו על ידי גדולי ישראל, לפיהם גברים יושבים מקדימה, נשים יושבות מאחור בנסיעות באוטובוסים בריכוזים החרדים.

בראיון ל'בקהילה' אמר מקלב: "זה דבר מוצדק שככה יהיה, זה לא הדרה של הנשים אלא טובתן". אלא שמאז פרסום דבריו עובר מקלב עליהום תקשורתי גדול מהצד השמאלי של המפה בעיקר.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר בתגובה כי "אם למישהו יש בעיה עם נשים באוטובוס, הוא מוזמן ללכת ברגל".

תמר זנדברג ממרצ אמרה: ‏"באמת מה שהיה חסר לנשים זה גבר שיסביר מה טוב להן".

סגן השר אורי מקלב השיב הבוקר (שישי), למתקפה ואמר כי "אף אחד לא יכול למנוע ממני באלימות מילולית להגיד את דעתי. כפי שנאמר גם בראיון הנוכחי איני כופה את דעותיי לא במסגרת תפקידי ולא במסגרת אחרת, ושלא יכפו את דעתם עלינו".

מקלב הוסיף ושנה את עמדתו: "אף אחד לא יכפה על הנשים לנסוע וללמוד איך שהם רוצות כפי שנוח להן ובאורח חייהם בלי לכפות את דעתם ואף אחד לא יכפה את דעתו, - זו דמוקרטיה"

לדברי מקלב, "אותם אלה אשר אינם מאפשרים לנשים שרוצות לשבת בהפרדה בצורה וולונטרית כופים את עמדתן על הנשים בדיקטטורה מילולית של ממש".

"אף אחד לא ימנע מאיתנו לעמוד על זכויותיהן של נשים כאשר הן מבקשות את ההפרדה בתחבורה הציבורית, זו זכות המגיע להם בדין כאשר הן עושות זאת מרצון, ואנחנו נעמוד על זכויותיהן".

סגן השר יצא נגד המתלהמים נגדו ואמר "כל 'אבירי החופש והזכויות' וה'דאגה' המזויפת לנשים החרדיות לא יבהילו אותנו מלתת לנשים אלו את זכותן לעשות ולהתנהג כפי שנוח להם וכפי שהן רוצות, הן בנסיעה בתחבורה הציבורית והן בקורסי החובה לנהגות".

"אנחנו לא כופים אדם לנהוג שלא כרצונו, לא באמצעות חקיקה ולא בהפעלת קווי שירות ייעודים ומופרדים, עשרות אלפי הנשים אותן אני מייצג רוצות זאת וזה זכותן ואנו נלחם על כך שיקבלו את זכותיהן, - זהו דבר בסיסי ואף לא צריך את פסיקת הבג"ץ המאפשרת זאת גם כן". דברי מקלב.

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
אני תוהה איך הם יודעים מה הנשים רוצות אם אין להן ייצוג?
חרדית תמיד28.06.20
38
אם הייתי יכולה הייתי יושבת רק קדימה . אפילו צוחקים עליי מזה יושבת יותר אחור למען הזקינים ולמען הנכים אם יש . תמיד קמה מרגישה לא טוב בנסיעות ולכן אני צריכה לשבת קדימה . כמה שיותר חלון כמה שפחות אנשים הרבה עובדיה יוסף זצוקל היה מתיר ויושב ופעם קרה סיפור שהוא או הרב מרדכי זצוקלה ישב עם משקפים עבות
בת ישראל 26.06.20
37
אני אשה חרדית ואני לא סובלת לשבת מאחורה, ישיבה מאחורה גורמת לי לכאבי ראש, סחרחורות והקאות.
נועלה26.06.20

הצגת כל התגובות

36
חפץ חיים
שלג26.06.20
35
ילמדו אותי החכמים שהתקבצו כאן האם מרן החפץ חיים כנשסע מראדין לווילנא נסע ברכבת מהדרין????
שלג26.06.20
34
הכי נוח- גברים מקדימה,נשים מאחורה וזוגות באמצע.
אישה חרדית26.06.20
33
אולי הם מפחדות ממאיר כהן
זאב26.06.20
32
לאחר כמה מהתגובות פו למטה של נשים שלא רוצות קווי מהדרין.. מעניין אולי שכיכר השבת יעשה סקר על זה מה דעת רוב הציבור......
אפי26.06.20
תקראו לזה חדשות לחרדי אבל רוב מי שרוצה נפרד לא עולה על האינטרנט ואישית לא יפריע לי לשבת בלי אשה לידי.
לא מאמין26.06.20
31
אני מגיבה לכותרת שאומרת 'נשים עושות את זה מרצון'. אז אני אשה, ואני לא עושה את זה מרצון! תודה רבה לך שאתה 'דואג' לי. תדאג לי לדברים באמת חשובים. אין לי עבודה. קצבאות ילדים מגוחכות, אין דירות. זה הדבר האחרון ואפילו אחרי האחרון, שצריך לדאוג עבורו.
אשה26.06.20
30
עדיף להושיב הצעירים יותר אחורה והמבוגרים קדימה. אני אשה חרדית יותר בגיל 60 ועוד. האם זה דרך ארץ שאני אעבור על פני אברכי כולל ובניהם הלומדים בחדר בכדי להגיע אחורה ולעלות שתי מדרגות להגיע לשבת?? וכמעט אין אף אחד שחושב לקום שלא אצטרך להמשיך ברגל כאשר האוטובוס נוסע בפראות?? בושה וחרפה. שהגברים ישבו אחו
חגית26.06.20
צודק אבל הנהג לא יכול לשבת באחורה
לא מאמין26.06.20
היום אפשר לעלות מאחורה. אז אל תבלבלי את הראש בבקשה.
אני26.06.20
ברמת העקרון את צודקת, אך המטרה של גברים מקדימה, מבוססת על דברי חז"ל, מאחורי ארי ולא מאחורי אשה" זה לא חלוקה על פי הגרלה, יש בזה מטרה.
אפרים26.06.20
29
מקלב לא קורא נכון את המפה...שיתקין ווייז...
אופק26.06.20
28
כשמדובר על אישה בהריון מתקדם שרוצה לשבת מקדימה, וגבר צועק ומבייש אותה בשל כך זה ממש לא מתאים! קרה לי בקו 422, מזל שבעלי היה איתי והתערב בעניין. בסוף אותו אחד ירד מהאוטובוס כי לא הסכים להיות באוטובוס עם אישה מקדימה. די לבייש נשים! רעיון יפה אבל צריך להפעיל שיקול דעת.
חווה26.06.20
כל מילה פנינה, גם לי היה כזה סיפור שעליתי והייתי לפני לידה... וישבתי אחרי הגברים באמצע ועלה בחור צוציק בן 13 ועשה לי בזיונות שאני יעבור לרביעיה בסוף שהייתה ריקה...לדעתי צריך לעשות צד נשים וצד גברים.
חרדית גאה27.06.20
27
אולי אשתו לא רוצה.... אבל האמת שזה לא משנה לה כי כנראה היא נוסעת רק באוטו.... מצד אחד אומרים לנשים לא לעשות רישיון ומצד שני מחליטים להם לשבת מאחורה באוטובוס. אני אישה ואני לא ישב ליד גברים באוטובוס אבל אף אחד לא יחליט בשבילי איפה לשבת. זה הרגשה ממש לא נוחה וסתם יוצר התנגדות שמחליטים בשבילך ועוד טוע
מוריה27.06.20
26
לדעתי צריך להפוך את הסדר ולארגן ,שנשים ישבו קדימה וגברים מאחורה עם וילון .ואז נוציא למתנגדים את העינים ונראה מה הם יגידו .אגב ,שום אשה חרדית חרדית [באמת ]לא חייבת ממש ממש לשבת ליד בעלה היום ,ובגלל זה ,לשבת ליד גבר אחר מחר .יש לה את בעלה בבית ולו יש ג,"כ אותה בבית וזה לא ממש יהרג ואל יעבור שגם באוטוב
אהרוני 26.06.20
25
לא ידוע לע על אף אישה שהוא מייצג, אני וכל מי שאמי מכירה ממש לא מעוניינות לעלות ולשבת מאחורה
חרדית26.06.20
אם רב חיים הוא הרב שלך תשאלי אותו אם הרב יצחק יוסף הוא הרב שלך תשאלי אותו אם הרב שלך הוא הרב עמאר תשאלי אותו
מישהו שחטף קב אחד של חוכמה ולא כותב את ה26.06.20
24
אולי בענייו האוטובוסים הוא צודק אבל בעניין הקטע עם ''בית של תורה'' שהנשים הכנועות שלנו נקרעות, גם צריכות לפרנס גם לגדל ילדים גם לכבד את הבעל..., ובפרט שהנשים של היום חלשות יותר מפעם, זהו פשע בל יתואר ובל יכופר, וכל הפריצים שמובילים את הקוו הזה ברשע ובזדון, מתוך כוונה לשלוט בעדר הכבשים, אנשים רעי
חרדי וחושב26.06.20
עוד אחד שלא מצליח ללמוד ומתוסכל כל ת"ח אמיתי עוזר גם בבית וגם בגידול הילדים ובהכל מעניין מה ראיתה אצלך בבית
אחד שמבין26.06.20
דבר ראשון לענין זה שהנשים עובדות כדי שהבעל יוכל ללמוד זה בחירה שלהם שכשהם מאפשרות לבעל ללמוד הם חולקות בשכר לימוד התורה כמו שהגמ' בברכות אומרת נשים במאי זכין וכו' אם האשה רוצה שהבעל יעבוד היא יכולה לדרוש ממנו והוא מחויב בזה כמו שהבטיח בכתובה לכבד את הבעל זה חיוב מפורש כמו שכתב הרמב''ם בהלכות אישות צ
אחד26.06.20
ממש לא צודק!
דבורה26.06.20
צודק בכל מילה
דוד26.06.20
23
הוא שאל פעם את הנשים שהוא מתיימר לייצג בכזאת ״דאגה״??? אם אתה כבר דואג לנו, תדאג לנו באמת לזכויות שלנו מול המעסיקים, לזה שלא נהיה מוטרדות בשום מרחב לא האישי ולא הציבורי, תדאג לזכויות שלנו כאלה שמגדלות את הדור הבא בעם ישראל.... ישיבה נפרדת? זה מה שקריטי?? בזה בדיוק אנחנו צריכות ככ עזרה?? אולי יותר יע
לי ממש לא נוח לעלות מאחור אני חייבת להסכ26.06.20
צודקת!! גם אני מצביעה ג' ולא מסכימה עם זה בכלל. כל אחד יישב איפה שנוח לו! ממילא נשים לא יושבות ליד גברים וגברים לא ליד נשים. ואם זה בא בצורה של החלטה 'מגבוה' זה גורם לאי נוחות, וגורם לכך שאפילו נערים ובחורים צעירים, לא יקומו לנשים (שנמצאות בכל מיני מצבים ואכמ"ל), כי זה 'מקום של גברים'. אף אחד לא הצב
בטי26.06.20
22
עוקרי היהדות
נמאס מהכפיה החילונית האנטישמית26.06.20
21
בתור חרדית ממש התביישתי עם חלק מהתגובות פה! איבדנו את הבושה! אני בטוחה שהקולות פה לא מיצגים את הנשים הצנועות והחסודות באמת שטוב ונח להן עם ה-"...בת מלך - פנימה" וממש לא מרגישות בנח לשבת מוקפות בגברים. כן! אני אישה חרדית ואני בהחלט רוצה לשבת 'מאחורה'. (הבעיה שגברים באים לשבת שם...משום מה...) ואלו ש'
חרדית נורמלית28.06.20
אז תשבי מאחורה. מי מונע ממך את זה? לא צריך לכפות כלום על אף אחד/אחת. ככה הכי טוב.
יהודית01.07.20
20
אני אשה חרדית מבני ברק ואף אחד לא יקבע לי איפה לשבת באוטובוס. אישית אני מעדיפה לשבת רק בתחילת האוטובוס ושם אשב. מי אתה שתגיד לי שאני "רוצה" לשבת מאחורה!!!! ממש ממש לא!!!!!!!!!!!!!
דבורה26.06.20
כי אם היית מבני ברק אז הדעה שלך לא היתה כזאת נ. ב. גם אם את בבני ברק אז את מוזמנת ללכת משם שבת שלום ומבורך
מישהו שחטף קב אחד של חוכמה ולא כותב את ה26.06.20
מסכימה איתך לגמרי.
מיכל27.06.20
יש נשים שחיבות לשבת מקדימה בגלל שהן מבוגרות או מוגבלות או סובלות מבחילות וסחרחורות. וזה לא הוגן שצריכה כל פעם לבקש שיקומו. זה משפיל!
גיטי26.06.20
הכי כייף זה עם החילונים הם מטרידים באוטובוס
איזה כייף!!!!26.06.20
19
קצת 'טיפ טיפה שכל' לא היה מזיק. מה ראית צורך לעלות נושא זה ולא להשאיר אותו מתחת לראדאר!
בני ברק26.06.20
18
חרדים זה ככה: אם עלו כזוג לאוטובוס אז ישבו ביחד. אם עולה בנפרד ילחם מלחמת חורמה שאף אחד לא ישב עם אישה לידו. צביעות ואגואיזם טהורים.
ליטאי שיודע26.06.20
17
כל הכבוד לח"כ מקלב! סוף סוף יש אדם שפוי שפועל באמת.
אני26.06.20
אדם שפוי?!
מזה משנה26.06.20
16
הרב מקלב כל הכבוד! אכן רוב הנשים רוצית לשבת בניפרד באוטובוס ולו רק בשביל להיות מוגנות מתופעת "הנגיעות" המוכרת לכל נערה/אישה שנוסעת באוטובוסים. שיקום יאיר לפיד וימצא דרך אחרת למגר את התופעה.
רר26.06.20
15
זו השפלה די לצביעות והכי בושה שהגברים באים לבקש את יכולה לעבור אחורה בכל ספסל שאשב גם בחצי של האוטובס הם עדיין מחליטים....הם מחליטים לשלוט .איפה נשמע כזה דבר???? נשים בהריון ניכנסות כמו צאן.... מה עם בחילות שיש ... הגיע הזמן שהרבנים ואדון מקלב.שנוסעים בריכבם המפואר יעלו לאוטובוסים ויראו מה קורה די
שמחה 28.06.20
14
מי אמר שאנחנו רוצות?
א26.06.20
למה לא אם את חרדיה את אמורה לרצות מה הענין לשבת ליד גברים
בחור26.06.20
אני לא רוצה לשבת ליד גברים, אבל אני גם לא רוצה שגברים יגידו לי איפה לשבת. אני יעשה את הכללים וההלכה בלי כפייה של אף אחד.
שירה27.06.20
13
זה סתם לא נעים שמישהו מחליט בשבילי מה לעשות ועוד טוען בשמי שאני רוצה את זה.... למה בכלל זה נושא לויכוח? מי שרוצה שישב בנפרד ומי שלא - אז לא. למה אנשים בכלל מעירים ומבקשים לעבור מקום?? זה מרחב ציבורי ואם זה לא מתאים למישהו אז שיארגן הסעה פרטית על חשבונו או שיסע ברכב.
מוריה27.06.20
12
אבי זצ"ל היה ראש ישיבה.הוא ישב ליד אמא בדרך לירושלים. בני 75..היה שם קנאי אחד שפיזר מילים נוראות, בטח איבד את כל העולם הבא שלו.בקו 3 בירושלים שילמתי ונתקעתי בדוחס, לא יכולתי להתקרב לאזור הנשים, חסיד אחד צעק עלי, הזמנתי אותו ללכת ברגל..הדבר הזה הוא נוראי !יש ראוי ויש מצוי, כל אישה יראת שמיים תשב במקו
מצחיק 26.06.20
11
משעמם לו
לעניין26.06.20
10
להזכירכם מה ששומר על עם ישראל זו הצניעות.כל מי שהגיבה כאן לא בהכרח מייצגת את דעת התורה. היחידים שיכולים לומר לנו איך לנהוג אילו גדולי הדור ולא כל אחת שמגיבה כאן יכולה להיות רבנית לעצמה..כדאי שקצת נזכור מאיכן באנו כל האמהות הקדושות הצטיינו בצניעותן. שרה אמנו היתה בתוך האוהל ממנה יצא כל עם ישראל. אז ו
שרה27.06.20
9
הנשים רוצות??????? מעולם זה לא לא נכלל ברשימת הרצונות שלי. קווי המהדרין זה הדבר הכי מוגזם ומיותר שיש.
חיה26.06.20
8
שרת התחבורה כבר הזמינה עשרות אוטובוסים בשתי קומות. הגברים למטה, והנשים עם העגלות והתינוקות למעלה בעזרת נשים.
רבינו26.06.20
7
נראה לי מאוד מוגזם קווי מהדרין. למה אני לא יכול לשבת ליד אשתי או אמא שלי?? למה צריך להכניס "מחשבות זרות" לכל דבר. אין לדבר סוף. אולי רחובות נפרדים? מספיק. אדם שרוצה להחמיר ע"ע תבוא עליו הברכה אבל למה לבקש מהציבור דבר שאיננו כתוב בשום מקום. לא ראיתי הנהגה זו אצל רבותי.
דוד26.06.20
מחר ישבו ליד אשתך ואמך זה בבדר? מה יקרה אם תשב בנפרד תשב איתה בבית מחר יתנו לשכנים לשבת ביחד לחברים וכו
יאשו26.06.20
אתה תוכל לשב עם אשתך-אמא שלך-הבת שלך, באיזור של אמצע האוטובוס ואפ'חד לא יפריע לך לעשות את זה, זה נ"ל די לגיטימי שהגברים יישבו באיזור אחד של האוטובוס והנשים באיזור אחר, למה אם האוטובוס טיפה מלא ויש קצת בעמידה אני צריך שתיפול עלי איזו בת ולהיפך?.
צ.י.26.06.20
6
כחרדית אני ממש לא רוצה לשבת בסוף....וממש ממש לא מעונינת לשבת בנפרד מבעלי...
שוש26.06.20
זה לא לכולם אבל ודאי יש כאלה שרוצות וצריך לתת להן את האפשרות
בחור26.06.20
למי שרוצה, תמיד יש את האפשרות לשבת בסוף.
מינה26.06.20
5
אפשר שהנשים ישבו מקדימה והגברים מאחורה שהמושבים של הגברים יהיו בכיוון הפוך
כעי27.06.20
4
גם הנשים של גואל רצון פעלו מדעתם
ללא שם26.06.20
3
הרב מקלב איש יקר מיצג אוכלוסיה גדולה של נשים שקולן לא נשמע במקומות בתקשורת וברשת. אותם ערכים שגודרים אותן מהרשת גודרים אותן מלהצטופף עם גברים באוטובוסים הדחוסים. וזה אכן רצונן. כל הכבוד לרב מקלב שמביא גם את הקול השפוי האחר שלא נשמע על במת התקשורות.
בוגרת26.06.20
2
מקלב מייצג את הקיצונים בחרדים במקום את רוב החרדים העיקר שברכב שלו אין מהדרין די לבריונות וצביעות וקיצוניות שקיצוניות מביאה לבריונות אכזריות וצביעות בשם הדת
משה26.06.20
1
הלוואי שגם בחילוני היו מפרידים קצת, פחות נשים נרצחות ומוטרדות...... לגמרי לא רע
רצח יום יום26.06.20
אולי גם יעניין אותך
בארץ

התחזית: ירידה בטמפרטורות; גשם בצפון, רוחות בדרום

כיכר השבת | 06:21

צפו בתיעודים

טייסת 'אלעד' הופעלה לראשונה: שריפות ענק בבקעת הירדן

קובי אטינגר | 04.05.24

ערב יום השואה

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 03.05.24

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 03.05.24

"מטריף את הדעת"

חופש הביטוי? זה העונש שקיבל נכה על מייל נגד אסתר חיות

דוד הכהן | 03.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 03.05.24

עלילת שווא?

מתיישב סירב למסור מידע - ונעצר בחשד ל'רצח פלסטיני'

דוד הכהן | 03.05.24

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 03.05.24

החשוד נעצר

חשב שהקטינה צוחקת עליו - ותקף באלימות את אביה

קובי אטינגר | 03.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 03.05.24

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 03.05.24

כל עדכוני המלחמה

חשש בעסקת החטופים; הנייה חזר לקטר; הרוגים בעיר רפיח

כתבי כיכר השבת | 03.05.24

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24