כיכר השבת

עתירה לבג"ץ

הבעל הפלסטיני דורש: להרוס את בית המחבל היהודי

בעלה של עאישה ראבי, שנהרגה מפגיעת אבן ברכבה והוכרה כנפגעת פעולות איבה עותר לבג"ץ בדרישה להרוס את בית מיידה האבן: "דין מחבל יהודי כדין מחבל ערבי" נימק (חדשות)

62
קובי רוזן | כיכר השבת | י"ג באב | 03.08.20
עאישה ראבי
עאישה ראבי (צילום: מתוך פייסבוק)

שנתיים אחרי מותה של עאישה ראבי מפגיעת אבן, וחצי שנה לאחר שהכירו בה כנפגעת פעולות איבה, דורש בעלה הפלסטיני להרוס את בית החשוד ביידוי האבן.

בחדשות 12 דווח כי בעתירה שהוגשה לבג"ץ נכתב כי "מדובר בפיגוע מתועב שבוצע על ידי יהודי - יש להרתיע את הרבים מפני הישנות מעשים דומים".

"סיפור המקרה שבפנינו הינו מזעזע במיוחד. מדובר על מעשה שיש בו בכדי להרתיע את הרבים מפני הישנות מעשים דומים לזה שבו המנוחה שילמה בחייה".

עו"ד מוחמד רחאל, המייצג את הבעל, אמר לחדשות 12: "אין הבדל בין מחבל יהודי למחבל ערבי. פנינו מספר פעמים לשר הביטחון שיפעיל את סמכותו להרוס את הבית ולא נענינו - לכן החלטנו לפנות לבג"ץ".

הוא הוסיף כי "מספיק שיבוא עוד אדם ששונא ערבים, יזרוק אבן – ויהרוג. חייבים ליצור הרתעה, לעאישה לא היה שום קשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני והיא עדיין נהרגה".

לפי כתב האישום נגד החשוד ביידוי האבן, "הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם".

"הסלע פגע בחלקה העליון הימני של שמשת הרכב הקדמית, ניפץ אותה, חדר אותה, ופגע בעוצמה אדירה ישירות בראשה של עאישה, הכל לעיני בני משפחתה. כתוצאה מכך נגרמה לעאישה פגיעת ראש קשה וקטלנית".

יצוין כי הבחור טען בחקירתו כי לא הוא ביצע את המעשה. החוקרים הציגו בפניו את הראיה שהשיגו: דגימת DNA שלו על האבן שיידו על הרכב בו נסעה הפלסטינית. הוא הסביר זאת בצורה מקורית.

"אני הולך בעצה של הרבי נחמן מברסלב כל יום ללכת בשדות ולהתבודד ולדבר עם השם. אני מעשן אז יוצא לי לירוק הרבה, יכול להיות שירקתי ושפגעתי איזה פעם אחת באבן או שבשנה וחצי האחרונות, בהן יצא לי הרבה לטייל וגם לעבוד בשדות – אולי נחתכתי וירד לי קצת דם. אולי באיזה קומזיץ שעשינו נחתכתי כשאספנו קרשים או משהו ואז, אני לא יודע, אולי איזה מטורף לקח אבן והרג ערבייה".

הנאשם הוסיף בחקירתו, "זה מרחב המחיה שלי, אני חי שם כבר שנה וחצי ויוצא לי להסתובב שם הרבה ואני מאמין שאתם המשטרה, זה העבודה שלכם והתפקיד שלכם למצוא את האמת ולגלות מי האשם האמיתי ולגלות שאני חף מפשע ולא קשור לסיפור הזה בכלל".

הוא הוסיף, "אתה יכול לשאול את מי שאתה רוצה, אני בחרתי בחיים של תורה, אני לומד הרבה ורוצה לגדול ולהיות רב, אני לא בנאדם שמתעסק בשטויות האלה ולא חסר לי דבר בחיים".

"את ליל שבת שלי אני מנצל ללמוד תורה ולא הולך לעשות שטויות שזה גם לחלל שבת ולזרוק אבן וגם "לא תרצח", שזה האיסור הכי חמור בתורה אולי. אצלי הפיאות והכיפה זה לא קישוט אלא דרך חיים", אמר.

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
במילים אחרות הוא מסכים להרס בתי מחבלים.
אליהו04.08.20
34
אם אבו מאזן יבנה לו בית חדש ויתן לו 10000 לחודש אז אולי שייך
זה נקמה ולא הרת04.08.20
33
בעלה היה קבלן בעיר אלעד עשה הרבה נזקים ליהודים צריך להרוס קודם את הבית שלו
אלעד 03.08.20

הצגת כל התגובות

32
בואו אני יגלה לכם סוד בג"ץ יפסוק לטובת הערבים
איווט03.08.20
לא מאמין, לא מתאים להם, הם הרי אנשים מאד "ישרים"
יוסי03.08.20
31
מצחיק מאודדדדדדדדד
יוסי03.08.20
30
1. מחבל טרוריסט זה מי שפועל להשמדתנו . לא כל פושע ורוצח הוא מחבל. 2. במקרה הזה מי שהרג את עאישה לא רצה להשמיד את היהודים. 3. ברור לחלוטין שבמקרה הנדון אין ליהודי קשר להריגה. 4. רבים סבורים שמי שרצח אותה זה זה שקופץ ודורש להרוס בתים של יהודים.
מאיה גרדיש04.08.20
29
לפי מסכת סנהדרין ד ח וי״ד התביעה שלו מוצדקת לגמרי . יש להרוס ביתו של הורג מסוג זה וראה גם רמב״ם במחלוקת עם הראב״ד בעניין זה .
רבינו פוליטי03.08.20
28
צודק לגמרי הבעל אם כאשר יש מישהו שרוצח אדם אחר ללא הבדל של דת מין וצבע עור והבן אדם הנרצח היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון ולא עשה כלום לרוצח אין סיבה שלא לשפוט את הרוצח כפי ששופטים ערבים מחבלים
חרדי04.08.20
לא חרדי אלא אוויל. לא מיד החלו בהריסת בתי מחבלים רק כשהתברר שהסביבה והמשפחה מגבים לכן אין כל מקום להשוואה!
מישהו04.08.20
27
צודק !!!!! צריך להרוס לו את הבית עשה כבר פיגוע והרג רק ערביה אחת ??? רק על זה הייתי הורס לו את הבית
יהודי בנשמהההה03.08.20
חחןחח
י03.08.20
חחחח טוב שלך!!
v03.08.20
26
שיעשו "הריסה".. כמו שעושים לערבים, שזה אומר לשים מנעול של אופניים בדלת של הבית וכעבור יום יורידו את זה.
דוד03.08.20
25
כשיסמו להרוס את כל הבתים של המחבלים הערבים, אז שבגץ יתפנה לסוגיה זו.
צביה03.08.20
24
אני מוכן לדון בבקשה אחרי שיגמרו להרוס את כל בתי המחבלים הערבים. לצערנו זה לא קורה...
אפרים06.08.20
23
אני בן דוד של הבחור הצדיק הנ"ל, זכיתי. למה אתם אומרים סתם דברים? למה ? הוא לא עשה את זה! על פי נתוני החקירה אני אומר את זה, ולא העריך כי זה הרבה דברים לכתוב. בושה מה שאתם כותבים, בושה! אם הייתם מכירים אותו בחיים לא הייתם אומרים דבר כזה! אם באמת הייתם מכירים את המקרה בחיים לא הייתם אומרים דבר כזה
מה עובר עליכם?03.08.20
22
אם יהרסו כעל בית של זורק אבנים ערבי לא יישאר להם בתים את בגץ זה כמובן לא יעניין
יהודי03.08.20
21
עוד לא הוכח שהוא הרוצח (מכירה מקרוב את החקירה. הוא לא.)
ג03.08.20
20
100 אחוז
אלעד04.08.20
19
רוצחים...ולכן אין צורך להרתיע... במלחמה יש לנו צבא ותפקידו להרוג מי שבא לפגוע בנו... וכמובן גם יהודי שנמצא בעת סכנה יכול וחייב להרוג מחבלים... אין מחבלים יהודים יש רק מחבלים ערבים!!!!! אם יהודי הורג אז הוא לא בריא בנפשו..... ערבים רוצחים כי יש להם מטרה להוציא אותנו מכאן ולחסל אותנו-אותם צריך להרתיע-
יהודים לא-03.08.20
אם יהודי הורג- לא בריא בנפשו אם ערבי הורג- טרוריסט היגיון נפלא יש לך אתה יודע כמה יהודים רצחו סתם ערבים שלא עשו להם כלום?
דוד04.08.20
18
לפי התורה לא בטוח שיש ערך לחיי אדם לא יהודי אם לא מפני דרכי שלום או שיביא תועלת לישראל
שמואל מירושלים05.08.20
מי אמר לך את זה??????????
בושה וחרפה ממש!16.08.20
17
ומה עם כל הערבים שזרקו אבנים האם הרסו להם את הבית התשובה היא לא
צבי03.08.20
16
האם היהודים שנרצחים כן קשורים לסכסוך???? ואיזה במה נתנו ערוץ 12 המתחנפים והמתייפיפים מה בינכם לאל ג'זירה?
שרולצ'ה03.08.20
15
לרצוח לא יהודי זה נקרה לרצוח לפי התורה? תעזבו רגע חוקי מדינה. מה עם זרמת סוסים זרמתם אתם קרויים אדם וכו?
חרדי מודרני03.08.20
לפי חוקי תורה אסור לרצוח גוי בגלות די לטמטום של הכהניסטים
המלך 203.08.20
מותר לצורך נקמה/כיבוש הארץ ואם יש חשש שערבי ירצח יהודי.. וכו'...
ללא שם03.08.20
א. לפי חוקי התורה דינא דמלכותא דינא כך שאפילו אם מעיקר הדין היה מותר להרוג גוי עדיין אסור בגלל שזה אסור במדינה שלנו ב. ברור שאסור להרוג גוי! אם אני לא טועה הרמב"ם אומר את זה במפורש
חרדי נורמלי03.08.20
14
אם הוא הרוצח צריך באמת להרוס את ביתו יש משוגעים שבגללם יש הרבה פיגועים מכנגד .כמו ברוך שבגלל מה שעשה נהרגו עשרות יהודים בגלל פיגועים שבאו כנקמה .די לכל הכהניסטים כמו העליה להר הבית שחידשו עליה שאף אחד מעולם לא עלה להר הבית (רק בבית המקדש וקצת אחרי)מלבד האיסור של ענין המקומות שאסרו זאת כל גדולי ישראל
המלך 203.08.20
13
אבל לפי מה שנאמר הוא חף מפשע,הוא אמר שהוא לא עשה את זה שזה חילול שבת לזרוק אבנים וגם זה לא תרצח,הוא ציין שהוא דתי אמיתי אז מה פתאום מתנכלים לו,שיחפשו מי באמת עשה!!!
אמת06.08.20
12
הריסת בתים נועדה לשם הרתעה-למען יראו ויראו, ולכן כשמחבל ערבי מבצע פיגוע-הורסים את ביתו על מנת שמחבלים אחרים לא יעזו- אצל היהודים אין חשש שיבוא עוד מחבל ויבצע פיגוע-זה לא קורה אצלנו ולכן אין שום עניין להרוס את ביתו-מה גם שאצל הערבים בני הבית ברוב הפעמים גם שותפים לפשע במידה זו או אחרת-אז גם הם צריכים
יאיר03.08.20
הכל נכון אבל אתה כבר לא מדינה דמוקרטית כי בעיניך יש לרוב זכויות אחרות מן המיעוט
תיאו נתן 03.08.20
11
בג"צ כשבתו בבירת פלסטין, בג"צ הם פרו ערביים, תבינו כבר
יייי03.08.20
10
הריסת בית של מחבל הוא בגלל הרתעה, ואצל יהודי זה לא שייך, כי אף יהודי לא רוצה להרוג ערבי ולא צריך להרתיע אותו, מה שאין כן אצל הערבים הוא הופך לשאהיד וכולם רוצים לחקות אותו, ולכן צריכים להרתיע אותם
יואל04.08.20
הורסים בכדי להרתיע מי שפעילים להשמדתנו. זה לא רלונטי לגבי פשע שמישהו יעשה לערבי. ( איני טוענת שיהודי שפגע בעיישה)
מאיה גרדיש17.08.20
9
מי יגלה עפר מעיני רבי נחמן שככה התנגדו עליו ועכשיו מה נאמר, שהמתנגדים ראו יותר למרחוק?
זה החומר ה"סחורה" שמגיע לאומאן אוי לנו03.08.20
8
לקחת את כל הערבים להעמיס אותם על משאיות ולהעביר אותם מעבר לירדן. ויש המשך... אמרו לו, לרפול, אבל יש גם ערבים טובים. אז הוא ענה, אותם נשים בקבינה (של המשאית).
כבר אמר רפול ז"ל 03.08.20
רפול כידוע לא היה ממוצא יהודי, אז כנראה ככה מדבר גוי.
ייד03.08.20
רפול חחחחח זה החינוך של מזרוחניקים(הלא טובים) אצלנו יש גדולי ישראל לגרש ערבים יהיה יותר פיגועים ואפילו אם יש ספק של חיים ביהודי אחד כל זה אינו שווה .די להתגרות באומות והכל יהיה טוב כל הצרות שקורות לנו מאחרי מלחמת העולם הראשונה זה רק בגלל הציונות שהביאה שואה גשמית ורוחנית ואחרי זה מדינה שבאה לעקור את
נננ03.08.20
7
1. ראשית צריך להבהיר, ההיטפלות ליהודי זה או אחר בענין מותה של עיישה , אינה מחשידה אותו ברצח. 2. העובדה היא שהרבה בטוחים, שהיא נרצחה בידי מי שהיה אתה יחד במכונית.... 3. הריסת בית היא אמצעי הרתעה לאלו שפועלים למען השמדתנו, לא לגבי כל רוצח. רצח אשה בידי בעלה הוא דבר מקובל בחברה הערבית. אין להרוס את ב
מאיה גרדיש17.08.20
6
בעיקרון הוא צודק כל מעשה שנעשה כדי להרוג סתם בין אדם מכל צד.. ראוי לגינוי וליותר מזה, ואם הורסים בית של מחבל ערבי צריך גם להרוס בית של מחבל יהודי רק שערבי בונה בית במחיר של ביצת תרנגולת מידה S במכולת..
אלחנן04.08.20
5
אין דבר כזה "מחבל יהודי" מקסימום עבריין לא יותר מזה..
דוד03.08.20
למה? מה הם שונים? מה הבדל בין ערבי שרצח ליהודי שרצח?
יאיר03.08.20
מחבל ערבי שרצח מקבל קצבה מהרשות ודואגים לבנות לו בית מחדש ואילו ליהודי לא
תשובה03.08.20
אתה באמת שואל את זה??
חרדי אמיתי03.08.20
מעניין איך זה שאלפי אבנים נזרקים על יהודים ואם מישהו נהרג זה כנראה בגלל טעונת רכב, אבל באבן היחידה שנזרקת על ערבים, פוגעת בחלון חודרת אותו ומספיקה להרוג את היושב במכונית, לא טעונה, ישירות מהאבן, מבחינה הסתברותית זה נראה לא הגיוני בעליל.
מרדכי03.08.20
אין הבדל!!! תגיד אתה רציני??? אני אפילו לא מסבירה...
ללא שם03.08.20
4
לערבי הרבה יותר בטוח בערב הסעודית. למה הם מתעקשים להתגורר בפלאסטין ליד היאהוד המסוכנים?
חאמד, ריאד03.08.20
כי הם פשוט גרו פה קודם עוד מתקופת התורכים כל המרחב הזה הוא למעשה מרחב ערבי. היהודים באו להם כמו קוץ באיזור המרחב הענקי הזה הוא אוריינטלי ולא ארופאי. זה שאתה מאמין שאתה שייך לפה מלפני אלפיים שנה זה בשבילם סיפורי אגדות נחמדים אבל הם רואים בך אורח ותו לא שלא באמת שייך למרחב אתה בעיניהם אימפריאליסט ופול
תיאו נתן 03.08.20
אבל אין כזה דבר פלסטיני הם מצריים וירדנים שעברו לחיות בארץ כי זה היה בשלטון התורכים ולא היה כאן התיישבות קבועה של עם שלם ואולי היה יותר ערבים אבל תמיד היה קצת יהודים בארץ
עבדאללה03.08.20
לפני שאנחנו הגענו מהגלות הם היו פה וקראו למקום פלסטין
אזינשטין07.08.20
אתה בור .לפני שאתה כותב משהוא תחשוב למה דווקא בחרנו בישראל ולא באוגנדה .ותבדוק למה גרו בארץ הזאת מאות יהודים .תמיד .אני מצטער שאני עונה לך כמו חנון .
יוסף03.08.20
למה? כי אולי הוא גר פה לפנינו? למה שערבי יעזוב את הבית שלו?
אזינשטיין04.08.20
3
מעניין מדוע הפניה לא באה דווקא מהבגץ;
טארק03.08.20
2
השאלה כאן היא עד כמה אנחנו מאמינים בתוכנו ב"אשר בחר בנו מכל העמים" ועד כמה אנחנו באמת נעלים על כל השאר ודוק
חרדי אמיתי03.08.20
מי שבחר בנו גם אמר שאסור להתגרות באומות שנפסק כך בעשרות שותים.מציע לך לקרוא באתר השבעתי אתכם
המלך 203.08.20
1
גם אם הוא רצח לא צריך לעשות לו כלום אחר שכבר כל ערבי הוא בסוף מחבל סה"כ קיים בו דין רודף ועוד יותר מזה הציל חיי הרבה יהודים
חיים03.08.20
מאיפה המצאת את הדברים האלה מהכהניסטים .איזה גדול בישראל פסק כך ???
המלך 303.08.20
איזה הכללה דוחה אחרי זה מתלוננים למה מכלילים אותנו לא כל ערבי הוא מחבל! יש ערבים שאוהבים את עם ישראל ואת ארץ ישראל יותר ממכם
אביטל04.08.20
אולי גם יעניין אותך
בארץ

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24

"חילוץ רפואי דחוף"

נפל מגובה: ילד בן 7 חולץ במסוק | צפו בתיעוד מנחל עמוד

בני סולומון | 25.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24