כיכר השבת

לאחר הקורונה

ההצעת חוק של אייכלר: לתבוע כלי תקשורת שמסיתים נגד החרדים

אייכלר מבקש לאפשר תביעה נגד כל גוף תקשורת שיתייחס בידיעה שלילית לאדם חרדי כנציג מהחברה • ל'כיכר' אמר: "מה שאסור נגד ערבים ואתיופים - צריך להיות אסור גם נגד חרדים" (ארץ)

29
רפאל כהן | כיכר השבת | כ"ה בניסן | 07.04.21
ח"כ ישראל אייכלר. ימנע את ההסתה?
ח"כ ישראל אייכלר. ימנע את ההסתה? (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הזעם הציבורי הנצבר בחברה החרדית בשנת הקורונה הוביל לפגיעה בכוח המפלגות החרדיות בקלפיות, וכעת הן מנסות לשקם את כבודן. חלק מן הכעס בחברה נבע ממיתוגים תקשורתיים לא הגונים, שחיברו בקלות רבה מדי בין חרדים לקורונה, בין אם בהתייחסות יתרה להפרות בחברה או צירופי תמונות חרדים לידיעות עדכוני תחלואה כלליות.

כדי לנסות למנוע זאת לעתיד, חבר הכנסת ישראל אייכלר, המועמד לתפקיד יו"ר סיעת 'יהדות התורה' במקום יצחק פינדרוס, הגיש היום הצעת חוק למניעת הסתה נגד חרדים בתקשורת, יממה לאחר השבעת הכנסת ה-24. ההצעה מבקשת לבצע תיקון לחוק לשון הרע, תיקון ש"יאסור על ביזוי אדם על רקע זהותו המגזרית או החברתית".

לפי הצעת החוק, כשם שאדם שנפגע מלשון הרע יכול לתבוע את הפוגע גם ללא הוכחת נזק, כך תוכל קבוצה לתבוע את מי שפגע בה, גם אם לא הוכח נזק ישיר. כך בערוצי התקשורת לא יוכלו להתייחס בידיעה לחברה אליה משתייך האדם, כגון "העבריין החרדי".

עם הגשת ההצעה, הסביר ח"כ אייכלר: "הצעת החוק נועדה לשים סוף ללשון הרע וההסתה התקשורתית הקבועה נגד הציבור החרדי. כך כלי התקשורת יצטרכו להיזהר בדבריהם כאשר הם מכלילים את החברה החרדית, או כל חברה אחרת, בלשון הרע".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי התיקון המוצע נועד להבהיר שביזוי אדם באזכור השתייכותו החברתית אסור בחוק. "מטרתנו היא לשרש דעות קדומות ולהגן על כבודם של אנשים מקבוצות אוכלוסייה שונות, כגון קבוצת האוכלוסייה החרדית, קבוצת הציונות הדתית, קבוצת תושבי יהודה ושומרון ועוד", הסביר ח"כ אייכלר. "חייב להיות שוויון גם בהגנה על כבוד האדם החרדי. מה שאסור נגד ערבים ואתיופים לפי חוק הגזענות, צריך להיות אסור גם נגד חרדים", אמר אייכלר ל'כיכר השבת'.

אתמול הגישו חברי הכנסת מטעם 'יהדות התורה' הצעות חוק בסגנון דומה, הקשורות בניסיון למנוע את ההסתה נגד החרדים כפי שהתקיימה בשנה האחרונה ולטפל בבעיות שיצר המשבר השלטוני לחברה. ח"כ יצחק פינדרוס הגיש הצעת חוק הקובעת כי מועמד המסית נגד הציבור החרדי לא יוכל להתמודד בבחירות לכנסת, בניסיון להדיח את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן.

יו"ר המפלגה, משה גפני, הציע לחוקק את פסקת ההתגברות, אותה הגדיר כתנאי לכניסה לקואליציה. "יש לקבוע הוראה המאפשרת לכנסת ברוב של 61 חכי"ם לחוקק חוק שייאמר בו במפורש שהוא תקף גם אם יש בו פגיעה בזכויות שלפי חוק היסוד", כתב גפני.

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
די לברבר ג ושס. קומו לתבוע כל משמיץ חרדים. בספר החוקים של המדינה כתוב שחור לבן גזענות עד 5 שנות מאסר. למה לא לממש החוק הזה. על מי חל חוק זה הא?
ללא שם10.04.21
20
פופוליזם נטו. זה לא יעבוד. אין כמעט בכלל הסתה נגד חרדים. אולי ממש בקצוות (ושם זה מטופל בחומרה). מה שהחרדים קוראים לו "הסתה" זה מה שנקרא בעברית מודרנית פשוט "ביקורת". ו"ביקורת חריפה" זה בחרדית "אנטישמיות".
חנן. ב.07.04.21
ביקורת על הציבור הדתי ושבח לערבים... ואתה סתום 'תמים' שחושב שאין שנאה לדתי גם אם הוא חבדניק.. וגם אם הוא דתי שמלקק...
א 07.04.21
19
תחלום
איציק לוי07.04.21

הצגת כל התגובות

18
למה שלא יתבעו את מר איווט ליברמן על הסתה ? לפי הכותרת הראשית היום בככר השבת אני מוצא עצמי יותר ממזועזע.. "שמו אותי על המריצה ולקחו אותי" (לשון הכותרת) זו הסתה אם כן שמקורה בשואה רק ששם זה לגבי היהודים וכאן זה לגבי החרדים. שיקום מישהו ויגיש תלונה במשטרה ותביעה כנגד הסתה איווט ליברמן פושע לכאורה !
מוטי07.04.21
17
Ha ha. Hardiman and comonizim is one of the same free speech for them is for the birds
I hope you will lose 07.04.21
16
חובה עלינו כחרדים להתנהג ולהתבטא בצורה מכובדת בלי שחצנות שיהא שם שמיים מתקדש על ידינו, רביץ אתה חסר
ללא שם08.04.21
15
מעניין שעד הים הסמלאנים וצוררי הדת הבגץ, לא חשבו על כך..
א 07.04.21
14
הוא כל כך טיפש. היה יכול לחוקק שמי שלא מצביע ג יועמד לדין
דני דין07.04.21
13
אני לא אוהב שח"כ שלא בחרתי אבל בתוקף הופעתו החיצונית מייצג אותי כל כך אלים מילולית. להערכתי הוא קם בבוקר עצבני מחפש על מה בעיקר על מי לומר דברים קיצוניים . גפני מעולם לא ידבר על בני אדם בצורה כמו אייכלר וגם לא השר אריה דרעי או חברי הכנסת יעקב אשר ומרגי. אייכלר נטל על החברה החרדית ובעצם על כלל ישרא
לא אוהב אותו 08.04.21
12
אייכלר היחיד שבאמת ראוי לתואר הנציג של גדולי ישראל שנשלח לכנסת למטרות מסויימות ולא רק לכסף ולגו'בים, הוא גם נראה לי החרדי היחיד בכנסת שלא בגד בהשקפתם של גדולי ישראל הראשונים שהורו ששלחו לכנסת, מי שיקרא קצת הסטרויה יראה הבדל שמיים וארץ בין המשלחים הראשונים ששלחו חרדים לכנסת ולרבנים של היום ששולחים ר
ג07.04.21
11
הלוואי שהתיקון יעבור ותופסק ההסתה כלפי כל מי שאינו חרדי. מזכיר לכולם ששורפי האוטובוס בבני ברק היו חרדים.
ישראל08.04.21
10
לא היתה שום הסתה. רק תיאור מצב.
גרדוש07.04.21
9
עוד ח"כ מאגודה ששחוק עד דק ונדבק לכיסא עם דבק אפוקסי הגיע הזמן לאוורררררר ומהר את הרשימה כולל גפני וליצמן
אריאל08.04.21
8
אני מתחיללחשוב ששלחו אותו לכנסת כדי שלא ידביק בכסילותו את החסידים בביהמ"ד
זגרוב07.04.21
7
לך מותר לקרא לרפורמים רשעים?????????
שלמה07.04.21
שתלמד יהדות מפי קדושים ולא תחפש רפורמה תבין את עומק העניין
דניאל07.04.21
אני שואל לאת,ר למה אתם מעלים פה תגובות של כפורים אומללים?????? מה זה השאלות האלה נגד התורה???? יש פה מקהלה של מתוסכלים "רק לא אייכלר", רשע מרושע שכמוך האם מחקת כבר את כל הפעמים שכתוב רשע בתנך ובתלמוד ובשו"ע? האם אתה כבר לא מתפלל תפילת שמו"ע? הרי יש שם ברכת ולמלשינים וכל המינים יאבדו, איך אתה מקלל
107.04.21
מה לעשות שזה נכון
א07.04.21
6
רפורמים - גמגוגיה... לדוגמה, הם רוצים שוויון בכותל, בספרים שלהם מלפני מס' עשרות שנים הם כתבו שאין צורך בירושלים, עם ישראל לא יחזור חזרה לירושלים ולארץ ישראל, הם מחקו את התפילות לחזרה לירושלים, והינה הפלא ופלא, הם רוצים חלק בכותל??? דמגוגיה זולה, אבל שוב הפלא ופלא יש להם תמיכה מ.... הבג"ץ אוהב ישראל.
יעקב07.04.21
אתה צודק רק בחצי, ואפילו את החצי הנכון אתה משבש. הרפורמים באופן היסטורי אכן התנגדו - ללאומיות בכלל ולציונות בפרט. אבל לפני כמה עשרות שנים הם כינסו אספה גדולה, קיבלו את הציונות באופן רשמי, והתנצלו על מעשיהם בעבר. גם החרדים התנגדו באופן היסטורי ללאומיות בכלל ולציונות בפרט. מה בכלל לחרדים ולכותל? מה
חנן. ב.08.04.21
יש לך טעות, תקרא את התגובות השפלות פה, יש לרפורמים דווקא תמיכה לא רק מבג"ץ, אלא גם תמיכה רבה מאנשים שמגיבים פה!
א07.04.21
5
אני מניח שעם קבלת תיקון ש"יאסור על ביזוי אדם על רקע זהותו המגזרית או החברתית", מעתה יאסר על השוואת רפורמים לכלבים, ביזוי חילונים או כל בני דת אחרת או זרם אחר ביהדות.
אני בעד התיקון07.04.21
4
טיפש מטופש, הוא עדיין מאמין שיש איזה יושר במדינה האנטישמית הציונית, אין ברירה כמו במצרים רק עם עשר מכות פרעה הבין את הכיוון כך גם במדינה הציונית
משה07.04.21
3
גם אם תתבע וכי שופטוני ישראל הארורים יקבלו התביעה? הרי חלאות אלו ובעיקר חלאות הבג"ץ כבר ימצאו הדרך לזכות את אותו כלי תקשורת מסית. יש לטפל בשורש הבעיה היינו השמדת מערכת המשפט ובנייתה מחדש ואז אולי, כשהשופטים, הרועץ המשפטי ופרקליטות המדינה יהיו הגונים ולא פוליטרוקים בגלימה, ניתן יהיה להתייחס להצעת חוק
משה07.04.21
2
סוף סוף נזכרו, אכן כל מי שכותב באופן כולל לא משלמים מסים לא משרתים אוכלי חינם חיים על חשבוננו וכו׳ יצטרך להוכיח את זה ואם לא שישלם קנס גבוה
צבי07.04.21
שאלה: אם מישהו יכתוב: "לפי נתוני *הלמ"ס*, רוב החרדים לא משלמים מיסים, 50% מהגברים החרדים לא עובדים, כמעט כל החרדים לא משרתים בצה"ל ולא בשירות לאומי. משמעות הדבר, שהם חיים בעקיפין על חשבון הציבור שכן משלם מיסים, עובד ומשרת בצה"ל". מה הבעיה בעצם במשפט הזה? מה לא נכון בו?
חנן. ב.08.04.21
אנטישיימי קטן עיין בסרטון של הרב זמיר כהן שכבר הקהה את שיניכם השבורות וכבר ענה לכם את כל האמת בסרטון שנקרא "האם החרדים הם שודדי הקופה הציבורית"?? שם הרב זמיר עושה חשבון וצעד אחר צעד, עד שמתגלה שלהיפך המדינה חייבת לחרדים, כי הם הכי מקבלים מפחות ומשלמים מיסים והכל
כ08.04.21
1
אין גבולות לאיש. מכנה אחרים נאצים כלבים ותורם להתלהמות הכוללת ועכשיו קוזק נגזל. אם זה לא היה מצחיק זה היה דוחה . קצת אולי קורטוב של ביקורת עצמית ולומר אולי לפעמים גם אני חטאתי בבחירה לא מוצלחת של מילים ...
חוצפה תשגה 07.04.21
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הייצוג בחוק הגיוס החדש

היועצת נגד הממשלה: "ממשיכים להחליש את מעמד היועץ"

קובי אטינגר | 01.05.24

הקטל בכבישים

תאונת דרכים קטלנית סמוך לעכו: רכב התנגש בגדר, הנהג נהרג

קובי רוזן | 01.05.24

מזג האוויר

התחזית: טמפרטורות רגילות לעונה; גשם מקומי בצפון

כיכר השבת | 01.05.24

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

תיעוד חריג

מזג אוויר קיצוני במזרח הארץ: נזק נגרם לרכוש | צפו בתיעוד

בני סולומון | 30.04.24

גיס חמישי

עובד ב'כללית' יפוטר לאלתר - ציטט בסטטוס פסוקים מהקוראן

יהודה גל | 30.04.24

במבצע לילי ענק

גנב עשרות זוגות אופניים בעיר החרדית; כך הוא נתפס | צפו

קובי רוזן | 30.04.24

הטרור מרים את ראשו

שני פיגועים | תייר טורקי דקר שוטר בירושלים וחוסל; ניסיון דריסת לוחמי מג"ב בשומרון

דוד הכהן | 30.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

צפו בתיעוד

בשכם הוחרם ציוד צבאי; באחאדר נזרק בקת"ב: מעצרים ביו"ש

ב. ניסני | 30.04.24