כיכר השבת

החיים במזרח ירושלים • הצצה

"הוא יושב פה בחלון במעצר בית, צוחק עלי ומקלל, בדיחה"

היחסים הטובים עם חלק מהשכנים הערבים, הצתות הרכבים והמעצרים והתקוות • תושב מזרח העיר ירושלים משתף את 'כיכר' במגורים בשכונה הסוערת ומאשים • המשטרה: 'טענות חסרות שחר' (ארץ)

34
חיים גולדברג | כיכר השבת | י' בטבת | 14.12.21
ישובייב לצד רכבו שהוצת
ישובייב לצד רכבו שהוצת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

טל ישובייב, נשוי ואב לאחד, מתגורר בשכונת שמעון הצדיק בירושלים כבר שנתיים. במהלך השנה האחרונה צעירים ערבים הציתו לו את הרכב שבעה פעמים - חמש פעמים את הרכב שלו ופעמים את רכביהם של אורחים שהגיעו לביתו. בראיון ל'כיכר השבת' הוא מספר על המגורים בשכונה המעורבת ולמודת הפרעות, ומפנה אצבע מאשימה.

למה החלטת לגור פה?

"זה מרכז ירושלים, מקום נוח וקרוב לרכבת. זו גם שליחות לגור פה".

אתה יודע, בתקופה האחרונה ישנם הרבה ויכוחים אם לכנות את השכונה הזו בכתבות המתפרסמות עליה "שמעון הצדיק" או שייח ג'ראח. בתור תושב המקום מה אתה חושב על זה?

"מי שקורא לשכונה פה 'שייח ג'ראח' דומה למי שקורא לירושלים 'אל-קודס'. זו מלחמה על התודעה. אם קוראים למקום הזה 'שייח ג'ראח' זה ניצחון של הערבים. פה זה שכונת 'שמעון הצדיק', זה המקור של השכונה הזו, יהודים קנו את המקום הזה בכסף מלא.

"הציתו לי את הרכב חמישה פעמים. פעמיים נוספות הציתו רכבים של אורחים שלי, הכל פה בחניה שלי. פעמיים נוספות זרקו לי לבית בקבוקי תבערה, זה היה יכול להסתיים באסון".

אתה חושש לגור פה עם המשפחה שלך?

"לא, יש לי בטחון בה' שיהיה בסדר. אנחנו עושים השתדלות מבחינה ביטחונית. בסוף עם ישראל 2000 שנה התפלל לירושלים. אשתי בדיוק אמרה לי השבוע, שסבא שלי רצה לגור בירושלים ולא זכה.

"המדינה משלמת לי את הנזקים של שריפת הרכבים. בדיוק אתמול כשהתעסקתי עם השריפה של הרכב הזה (האחרון שנשרף. ח"ג) נכנס לי הפיצוי על הרכב הקודם.

"בכל פעם מגיעים שוטרים. הרבה פעמים גם זורקים לי בקבוקי צבע על הרכב והבית, הלכתי למשטרה עם תמונות של מי שעשה את זה, הוא גר פה מולי, צעיר ערבי, יש לי גם מצלמות אבטחה. המשטרה לא עשתה כלום. רק אחרי זה כשהוא שרף את הרכב עצרו אותו ואת החבר שלו. הוא נמצא במעצר בית פה מולי במקום הפשע, הוא פה יושב בחלון צוחק עלי ומקלל, זה בדיחה. החשוד השני עדיין עצור".

אתה סומך על המשטרה?

"ממש לא, זה נראה שהמשטרה ממתינה שמשהו חמור יקרה ורק אז הם יעשו משהו. בקבוקי תבערה זה מסכן חיים. מזל שזרקו את זה ביום גשום, אם לא - זה היה אסון.

ישובייב, לצד ביתו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לביטחון פנים דיבר אתמול על אלימות מתנחלים, מה אתה חושב על זה?

"זה לא פלא שהמשטרה לא עושה מספיק כשיש כזה שר לביטחון פנים, כזה שכשיש מחבלת שמנסה לרצוח פה אימא לילדים הוא אומר שהיא 'רבה עם אבא שלה על נרגילה'. הוא מוזמן להגיע לפה לראות איזה רכבים נשרפים פה, של יהודים!" (הבהרת הכותב: השר בר לב, בראיון המדובר, הוסיף משפט נוסף. לדבריו, "הסיבה העיקרית זה החמאס שמלבה אש ברשתות החברתיות את האוכלוסייה הפלסטינית".

יש תושבים ערבים שמסתדרים איתך פה?

"יש כמה, בודדים. רובם רק מקללים אותי כל היום. אותו אדם שאני חושב שהוא שרף לי את הרכב איים עלי כמה שעות לפני שהרכב נשרף. הוא אמר לי: "שרפנו לך רכבים, גם הרכב החדש לא יהיה פה הרבה זמן". אמרתי את זה למשטרה. אחרי השריפה הוא עמד פה, גם אחרי זה הוא צחק, "תראה ת'רכב". אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם זה היה רכב של ערבים, תוך דקה היה פה שב"כ, צווים.

"כששומר החומות הסתיים, פה השקט לא חזר. יש פה אירועים יום יום, מקללים ויורקים על היהודים. רק אתמול בבוקר זרקו אבנים על רכב של יהודים שהגיע להתפלל בשמעון הצדיק. כל יום יש פה אירוע, יש פה אנשים שמשליטים טרור, אנטישמים, הם שונאים אותנו רק בגלל שאנחנו יהודים. מה שהיה פה בשומר החומר יחזור ובגדול, לא טיפלו בכלום רק טאטאו הכל מתחת לשטיח זה רק יגדל".

אם יפנו פה משפחות נוספות של פלסטינים, המצב יסלים שוב?

"הערבים רוצים להשמיד אותנו. לא משנה מה תמיד הם ימצאו סיבה אחרת לטרור. פעם זה הר הבית פעם זה פה, כל פעם משהו אחר. הגיע הזמן שיבינו, הם רוצים להרוג אותנו, אני מקווה שבסוף תהיה פה שכונה יהודית. היום יש פה 18 משפחות יהודיות, הגיע הזמן שיבינו שאנחנו הריבון פה".

בימים האחרונים היו פה כמה אירועים שבמסגרתם פעילי ימים ניפצו רכבים של ערבים, מה אתה חושב על זה?

"אני לא יודע מה היה שם. הערבים פרסמו תיעוד חלקי, אני לא מתייחס לזה כי אני לא יודע מה היה שם. בנוסף לזה הם לא תושבי השכונה, אבל זה מתסכל. באותו יום המשטרה עצרה שני חשודים יהודים. למה כששורפים לי את הרכב כל כמה ימים ועושים לי פה טרור אין עצורים? כשזה ערבים - תוך שעות יש עצורים.

אחד מהרכבים שהוצתו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"חשוב לי להגיד לכולם, להגיע לפקוד את קבר שמעון הצדיק. אין ממה לפחד. אנחנו אוהבים את ירושלים, אנחנו מרגישים שעם ישראל איתנו.

"היה לי פה מקרה שזרקו זיקוקים על הבית שלי אחרי שומר החומות. נדלק פה אש, כל הבית היה עשן. אם אף אחד לא היה בבית כדי לכבות את זה - הבית היה נשרף. אחרי כמה חודשים אני מקבל מכתב שהתיק נסגר כמה ימים אחרי, הגשנו ערר על זה.

אתה חושש שישרפו לך את הרכב פעם נוספת?

"כל עוד האמירות האלה של השר לביטחון פנים אני לא אתפלא".

בעודי מראיין את טל, אני רואה בשכונה פרשים וכוחות יס"מ המסירים בשכונה כדי לשמור על הסדר.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בטענות חסרות כל אחיזה במציאות. בניגוד מוחלט לנטען, משטרת ישראל פועלת באזור בכוחות מתוגברים לשמירה על שלום. טענות חסרות כל אחיזה התושבים וביטחונם בכל ימי השנה. כוחות המשטרה פועלים באזור כל העת נגד אירועי אלימות והפרות סדר מכל סוג שהן בנחישות וללא קשר לזהות המעורבים. כל דיווח או תלונה על ניסיונות פגיעה בנפש וברכוש מטופלים ונחקרים ביסודיות במטרה למצות את הדין עם המעורבים".

עוד הוסיפה המשטרה: "רק היום עצרה המשטרה במזרח העיר חשוד שניסה להשליך בקבוק תבערה, ובתקופה האחרונה נעצרו חשודים נוספים. נמשיך לפעול על מנת למצות את הדין עם כל עבריין שינהג באלימות, יפר את הסדר הציבורי ויפגע בנפש או ברכוש".

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
תקשיבו טוב כל המגיבים הנלוזים אם הוא לא היה גר שם זה היה יכול להיות מחר אצליכם בבית. על כל שטח שמוותרים בו על מאבק - אוכלים אותה יותר, כפי שראינו בגוש קטיף. ונכון שהשוטרים מחרפים את נפשם למענו. הוא לא מדבר על השוטרים הצדיקים, הוא מדבר על ה"משטרה", על המשרד לבטחון פנים, על כל האלה שיושבים למעלה, שב
תקשיבו טוב15.12.21
17
טרור שלא טופל בשמעון הצדיק יגיע לצפון תל אביב
נפתלי14.12.21
16
השם יברך אותך ואת משפחתך אוהבים אותך כאן ברמלה צדיק!
רמלה14.12.21

הצגת כל התגובות

15
חחחחחחח צריך להיות טמבל אמיתי כדי להאמין למשטרה
מנחם14.12.21
אל דאגה ישנם מספיק טמבלים כאלה.
צדיק18.12.21
14
הפתרון הוא להכניס רכבי יוקרה ושאם שורפים אותם להטיל את האחריות על הפוגע ועל מס רכוש והמשטרה. שישלמו על הטרור שהם עושים.
יהודי14.12.21
יש לי למבורגיני שבא לי להחליף להחנות שם?
רעיון טוב14.12.21
13
לקרוא לזוגות צעירים חרדים שהוריהם אינם מסוגלים לקנות להם דירה, לקנות דירה במקום בעשירית המחיר.
נביא אמת14.12.21
חיפשתי ביד 2 אין שם דירות למכירה
אני14.12.21
נראלי גם שם הדירות יקרות ואם לא רציני אני קונה שם דירה
אנינוש14.12.21
דירה שם עולה לפחות 1.8 מליון
אני14.12.21
12
למה אני מאמינה לצדיק הזה ולא למשטרע??
א14.12.21
11
משיגענער......
איינער15.12.21
10
הוא אשם בהכל!! אל תצפה לגור בתוך הערבים ולקבל זר פרחים תצפה לקבל מכות איומים גידופים וכו אני מתפלא איל לא שברו לו עדיין את העצמות או יותר גרוע מזה . כבר חז"ל לימדונו שאסור להתגרות בגויים אז הוא יותר חכם מהם ?.
אין לי טיפת רחמים עליו .14.12.21
רשע, אחיך מוסרים את נפשם למען ארץ ישראל כמו אבות אבותינו וזה מה שיש לך להגיד? אבל בסוף עם ישראל תמיד התגבר על עוכריו אז אין מה להתרגש מאנשים כמוך
רשע כפוי טובה14.12.21
טמבל בגללך יש עוד פיגועים אנחנו צריכים לעמוד לצד אחינו באיוש ומזרח העיר. אם החרדים היו עומדים לצד הציונות הדתית הייתה כאן ריבונות ומשטרה פעילה כבר מזמן.
חרדית 14.12.21
חמור חמורתיים! כל מדינת ישראל היא בתוך הערבים. אז תבוא ותגיד שזו התגרות הגויים. חז"ל לימדונו שאנשים כמוך יש לנדות מהמחנה.
אין טיפת רחמים ?! אינך יהודי !18.12.21
לך אין שכל. גם ברמלה ולוד קראו דברים הרבה יותר גרועים. לינצים וכד'. זה לא קשור איפה תגור. אתה יהודי, מבחינתם זו הבעיה
ליה14.12.21
אם אין לך רחמנים על הצדיקים שעושים את העבודה הקשה בשבילך, כדאי שתבדוק טוב טוב אם אתה יהודי! לאחרונה מגלים דברים מפתיעים... ואם יסתבר שאכן יהודי הנך, גש נא להתחנף לפריץ.
אני14.12.21
לכל המגיבים ותוקפים את עמדתי א.תאחר בירור עומק התברר שאני יהודי ! ב.יש הבדל בין לגור בעיר מעורבת כמו רמלה עכו לוד וכו ששם זה מחולק לשכונות או שלפחות יש חצי יהודים חצי ערבים ,ובין לגור בשכונה שרובה ערבית עוינת ושיש עליה מחלוקת אדירה ורגישות כל כך גדולה לגבי מגורי יהודים ,ובפרט עם חזות שמשדרת שנאת ער
תשובה לתוקפים15.12.21
גם בכל מקום שתגור בארץ ובעולם זה נחשב להתגרות באומות?
יהודי שאכפת לו15.12.21
9
זה לא הערבים...ייש לנו עוונות..חייבים לעשות תשובה כללית...כל המדינה חומקת מהידיים ולא מרגישים
ללא שם14.12.21
8
מדינה הזויה.....אין טיפת הרתעה.....הערבים חוגגים.....צריך דחוף לעשות במדינה מהפכה אזרחית.....מלחמת אזרחים.....צריך לקחת את החוק לידיים....צריך אנשים אמיצים שיגיעו עם רובים ויחסלו איזה 200 ערבים שם כדי שתהיה טיפת הרתעה....הלואי ויהיה ככה....
אהרן15.12.21
7
זה כזה פתאטי... ברור כמו שהוא אמר: 1. כלום לא טופל באמת בשומר החומות. 2. הערבים תמיד ירצו לפגוע ביהודים ולכבוש את כל הארץ. 3. המשטרה צריכה ללמוד מהמחלקות לטיפול ביהודים (נ.ק.ו.ד, ימ"ר ש"י והמחלקה היהודית בשב"כ) איך לטפל בטרור בצורה יעילה וממוקדת. 4. לגבי אלימות מתנחלים - היום ליד העיר אריאל רכב של מ
למה להביא את תגובת המשטרה?14.12.21
6
עקרונית יהודים וערבים יכולים לחיות בשלום ואחווה ויחסים של שכנות טובה, הבעיה היא רק הכיבוש הציוני של ארץ ישראל על חשבון העם הפלסטיני והצהרת בלפור משנת 1917 על הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל על חשבון העם הפלסטיני, שדבר זה גרם לסכסוך הדמים האכזרי ולכל המלחמות והאינתיפאדות.
הבעיה המרכזית היא הכיבוש הציוני14.12.21
חז"ל חולקים עליך ואומרים "הבלה שעשו שונא ליעקב
יהודי שאכפת לו15.12.21
חחחחחחחחחחחחחח ערבים באים מה-Arabian Peninsula אולי אתה מדבר על הכיבוש הערבי של ארץ ישראל.
חחחחחחחחח14.12.21
5
איפה חברי הכנסת החרדיים??? שיצעקו קצת גם על זה! אל תשאירו את הכל לדת״ל צריכים להתאחד בדברים מסויימים
אני14.12.21
לצערי הרב אולי אם החרדים היו הולכים לצבא "כמעט כמו כולם" והיו יודעים להגיב אולי זה לא היה קורה
איתמר שלב15.12.21
4
תיראו מה זה היה כתבה מקודם על מישהו שתקף יהודי בחול ונידון ל11 שנות מאסר ופה בארץ חגיגה כלום ערבי שורף לך רכב הכל בסדר איזה משטרה של ציונים זבל כבר עדיף שילטון של גוים הרבה מסאטמר צדק בכל מילה רק בארץ שליהודים אפשר כך לשנוא חרדים ולא רק אזרחים גם חברי כנסת רק פה בארץ הורסים את היהדות בחול כלום
יהודי 14.12.21
עם כל גועל הנפש והחששות מדברים מסוימים בשלטון היהודי כאן, בארץ ישראל, א״א לומר שעדיף שלטון גויים פה, כי לא נוותר על המצווה שיהיה שלטון יהודי בא״י. כמו שגם כשקשה לאדם פרטי לגור בא״י, אם ירד מהארץ זו עבירה (או לפחות ירידה רוחנית, גם אם ילמד תורה כל היום ויקיים מצוות אחרות. את מצוות הישיבה בא״י הוא יפס
ל14.12.21
3
ברור נעצרים ואחרי יום משתחררים היום בתור ערבי אתה יכול לגנוב לקלל לזרוק אבנים להזיק ליהודים הכל בסדר ורק על מחשבה לקלל ערבי אתה כבר יושב במחלקה היודית של השב"כ שלא לדבר על להזיק ולגנוב ולהרוג מחבל
מאוכזב14.12.21
2
גלב בן כלב מוג לב הזבל
ללא שם14.12.21
1
טל ישובייב גיבור ישראל אוהבים אותך חזקו ואמצו!
אשריך טל הגיבור14.12.21
אולי גם יעניין אותך
בארץ

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

כל עדכוני המלחמה

התקיפה המיוחסת לישראל: חיילי צבא סוריה נפצעו; טענה לירי טילי שיוט מעיראק לארץ

כתבי כיכר השבת | 07:00

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24