כיכר השבת

תחקיר מטריד

המהלך שמנסה לחסום את ההתיישבות החרדית בבית שמש נחשף. מי מכר את העיר?

אלפי יחידות דיור משווקות מידי שנה בעיר המתחדשת במרכז הארץ. רבים ציפו שבית שמש תהווה פתרון למצוקת הדיור במגזר. אולם מישהו מעוניין לשנות את התב"ע בשכונות החרדיות • סגן ראש העיר: "מסע השמצה של אינטרסנטים" | תחקיר (חרדים, חדשות)

98
איצלה כץ | כיכר השבת | ג' בשבט | 25.01.23
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

אין זה סוד, כי הדבר הבוער ביותר בסדר היום הפרטי והציבורי במגזר החרדי הוא מצוקת הדיור הנוראה. בשביל לשבר את האוזן, (או העין, במקרה שלנו באתר) נניח כאן קצת נתונים: בכל שנה מתחתנים במגזר החרדי כ-10,000 זוגות. בלי עין רעה. כן ירבו. בשביל לענות על המצוקה צריך בכל שנה 10,000 התחלות בניה, רק בשביל לעצור את האוברדרפט ההולך וגדל. וזה עוד בלי לפתור את המצוקה של הזוגות שכבר התחתנו בשנים האחרונות.

המשמעות של הנתונים היא - בניית עיר חדשה בסדר גודל של מודיעין עילית או אלעד בכל שנה! נראה בלתי הגיוני. ובצדק. עכשיו, תוכלו להבין את גודל הפספוס. בשנים האחרונות החלה תנופת בניה בעיר בית שמש בסדר גודל כמעט חסר תקדים. עשרות אלפי דיור נבנו בעיר המתחדשת בתוך שנים ספורות.

העיר המעורבת, שלאחר סנסציה בבחירות לראשות העירייה שכללה שני סבבים בשל פסילת מספר קלפיות, ובסופם נבחר ראש עיר חרדי (משה אבוטובול. כיום חבר כנסת מטעם ש"ס) ונראה היה כי אחרי בלותינו נזכה לעדנה, החליפה את ראשות העיר לטובת ראש עיר מהמגזר הדתי לאומי. תחושת ההחמצה היתה גדולה, במיוחד לאור העובדה שבחירתה לא היתה מתאפשרת ללא הצבעה שקטה של בוחרים חרדים שמטעמים כאלה ואחרים ביכרו את ראשת העיר עליזה בלוך.

אלפי יחידות דיור בשנה - לא לחרדים! (צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90)

כמעט 5 שנים חלפו מאז בחירתה לראשות העיר וממדי האסון (כך מגדירים זאת מומחי דיור במגזר החרדי) הולכים ומתבררים. מעיר שסיפקה את עתודות הבניה הרבות ביותר למגזר החרדי, הפכה בית שמש לעתודת בניה של הציבור ה'אנגלו-סקסי' והדתי לאומי, תוך שהיא מהווה כר פורה למשקיעים בעיקר מחו"ל שכל מה שמעניין אותם זה כסף.

גם אותנו מעניין כסף, וכך מתנגשים האינטרסים. בית שמש תרמה רבות לעליית מחירי הדיור בארץ. זינוק של מאות אלפי שקלים במחירי הדירות בתוך זמן קצר וללא כל פרופורציה לעליית המחירים בשאר הארץ הדליקו הרבה נורות אדומות. מה קרה? איך זינקו כך המחירים? ננסה לעשות לכם סדר.

ניקח לדוגמה את שכונת 'רמת אברהם'. השכונה שמכונה בפי כל 'גולובנציץ' ע"ש הבעלים המקוריים של הקרקעות, תוכננה עבור המגזר החרדי. בניית השכונה התעכבה שנים רבות בגלל החשש לקברי קדמונים במקום. מחלוקת הלכתית בנושא פילגה את 'העדה החרדית', כאשר הגאב"ד הגרי"ט ויס זצ"ל סבר כי אין לרכוש דירות במקום בשל הטענות ש'חיטטו שם שכבי', סבר לעומתו ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך כי אין כל חשש לקברי קדמונים בשכונה.

נחזור לעניינינו, שכונת רמת אברהם התאכלסה בשעה טובה בכ-1,000 משפחות חרדיות כשעוד היד נטויה. אולם, מי שמעיין בתכניות התב"ע לשכונה, יגלה להפתעתו כי על אף שהתב"ע (תכנית בניה עירונית) בשכונת רמת אברהם מתאימה למגזר החרדי וכוללת הקמת בניינים בגבהים של עד 7 קומות, משווקי הדירות בפרויקטים רבים העתידים להבנות כהרחבת השכונה החרדית, משווקים את הדירות לציבור ה'אנגלו-סקסי' והדתי לאומי במוצהר, תוך שהם מציגים הדמייות של בניינים רבי קומות בגבהים של בין 12 ל-15 קומות בכל בניין כפי שנחשוף כאן לראשונה!

יו"ר ועדת תכנון ובניה חתום על בניה רוויה ברמת אברהם

למה זה מציק לנו? פשוט מאוד. שכונת רמת אברהם, (אשר שמה שונה על ידי ראש העיר עליזה בלוך ל"רמתיים" כאשר החלק המאוכלס כיום על ידי חרדים מוגדר כ-"רמתיים A") מיועדת להתרחב באלפי יחידות דיור. בין 10,000 ל-20,000 יחידות דיור. סדר גודל של עיר. שיווק הפרויקטים לציבור הדתי לאומי, מלבד העובדה כי יש בכוחו לשנות את צביון העיר לנצח ולהשאיר את החרדים כמיעוט עם השפעה, פוגע בעצם קיומו בפתרון מיידי למצוקת הדיור ההולכת ומתעצמת!

אולם, התוצאה הישירה של השיווק המסיבי לציבור המשקיעים מחו"ל, היא זינוק במחירים. אותם משווקים, שמעוניינים למקסם את הרווחים מהקרקעות, פונים למגזר הדתי לאומי וה'אנגלו-סקסי' ומשווקים להם דירות במחירים של 26,000 ש"ח למטר, ובכך, על אף שהתב"ע עוד לא שונתה והמגדלים טרם הוקמו, זינקו המחירים בבית שמש בצורה אגרסיבית. כי לחרדים, כך מסתבר, פחות משתלם לבנות ופחות משתלם למכור.

מישהו לא רוצה את החרדים בבית שמש. שיווק פרויקט בשכונת רמת אברהם

נדמה כי ישנם גורמים שנוח להם שפתרונות הדיור החרדים יסתכמו בכסייפה ומערב קרית גת. את בית שמש הם רוצים "מגוונת"... נדגיש, כי כבר כיום בית שמש היא עיר רב-גונית וקיימים בה שכונות ענק חרדיות לצד קהילות מהציבור הדתי לאומי וריכוזים חילוניים.

תושבים רבים בעיר טוענים כי באם לא יתעשתו ויעצרו את שיווק הפרויקטים ברמתיים למגזר הלא חרדי, בית שמש תיקח בהליכה את התואר "הפספוס החרדי הגדול בכל הזמנים", תואר שמי שנושאת אותו בגאון כיום היא העיר חריש שבצפון השרון.

זינוק דרמטי במחרים. שיווק מאסיבי למשקיעים מחו"ל

תגובת יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, סגן ראש העיר שמעון גולדברג: "הדברים אינם נכונים. בניגוד מוחלט לנאמר ובהמשך למסע השמצה של גורמים אינטרנסטיים, הוועדה המקומית לא אישרה תוכניות לבניינים שאינם תואמים את צביון השכונה.

"בארבע השנים האחרונות שווקו ונמכרו לציבור החרדי בבית שמש למעלה מעשרת אלפים יחידות דיור, לשם ההמחשה כמעט כמו פעמיים העיר ביתר עילית כולה. בית שמש מובילה בתכנון, שיווק ובינוי דירות למגזר החרדי. הישגי הוועדה המקומית בראשותי בקדנציה החולפת מדברים בעד עצמם".

לדברי גולדברג, "יודגש, כי שיווק הדירות בפרויקט, המפרט הטכני והתכנון אינם מדירים כלל את הציבור החרדי אלא בדיוק ההיפך.

"בעניין הפרויקט המוזכר בכתבה, מדובר על אישור להיתר חפירה בלבד שאין משמעו היתר בנייה בפועל לבניינים עצמם. בסופו של דבר לא יהיו יותר מעשר קומות מעל הכניסה לבניין וזאת בהתאם למדיניות הוועדה".

מטעם ראש העיר הגב' עליזה בלוך לא התקבלה כל תגובה.

תוכן שאסור לפספס
98 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
כמה צ׳למרס שיעשו קצת בלגן ויתעללו האנגלוסקסים והם יברחו
חנטריש25.01.23
צודק ורק החרדים יפסידו מכך! תחשבו קצת
גאון הדור25.01.23
69
מה יש בבית שמש יש מספיק מקום בירושלים
מה25.01.23
מה אתה אומר....
אני25.01.23
ירושלים זה יקר
שירציון❤26.01.23
68
למה למגזר דתי לאומי לא מגיע גם כן?
אבי25.01.23
שהראשי עיר מהציבור הכללי יבנו לחרדים ואז נדבר
וינטולטור25.01.23
פיספסת את הפואנטה, השאלה היא מדוע העסקנים החרדיים (בפרט אחד מהם) דואגים כל כך לציבור הדתי"ל בזמן שהציבור החרדי נמצא במצוקת דיור חריפה.
ר' שימן26.01.23

הצגת כל התגובות

67
אם הבנתי נכון את הכתבה, אז זה אומר שלא מוכרים 'רק' לחרדים, אלא פותחים את השיווק לכל המגזרים. היכן העוול? האין זה דוקא הדבר הצודק והנכון? (עם כל הרצון שיש לנו שיתחשבו רק בנו...) או אולי לא הבנתי משהו נכון (וזה בהחלט אפשרי).
יהודי25.01.23
66
מי המציא את המספר המופרך של 10 אלפים זוגות חרדים מתחתנים בשנה???
מיכאל25.01.23
65
אם כולם יהיו חרדים , מי ישלם ארנונה ? אז לא בטוח שזה אסון
אליהו25.01.23
צוווווודדדדדקקקק
עשיר25.01.23
64
שמעון גולדברג הרסת את בית שמש, מכרת אותה לחילונים, העיקר שלא יהיה שליטה לליטאים, רשע לך הביתה....
מנחם25.01.23
אם זה נגד הציבור הלטאי לך הביתה
צודק 26.01.23
סתום. ליטאי שחצן וסרוח.
אריק26.01.23
ככה זה כשהחסידים מקבלים את האמת בפרצוף, הם מתחילים לקלל...
מנחם26.01.23
63
והיכן אדון גולדקנופף שר הבינוי והשיכון???
והיכן אדון גולדקנופף שר הבינוי והשיכון?25.01.23
62
לא 'נחשף כאן לראשונה' ולא נעלים. הסיפור הזה ספציפית מתגלגל בבית שמש כבר שנה וכולם מדברים על זה מזמן. אתם עושים צחוק מעצמכם..
חחחח25.01.23
יש בחירות בפתח
וינטולטר25.01.23
החשיפה היא המכתב עם החתימה
שלום26.01.23
61
רק לי זה נראה ממומן על ידי אופוזיציה סוג ד'???
חסיד סקרן 25.01.23
60
עדיף אמריקאים עשירים נורמלים מאשר חרדים עניים קיצוניים.
חרדי25.01.23
59
בית שמש רמה א היא אמריקאית עם דתי לאומיים שכונה מאוד איכותית. לעומת רמה ב,ג,ד שגרים ברובם חרדים והתוצאה בהתאם
יוסי25.01.23
58
מי צריך חרדים שטופי מוח עניים קיצונים מקבצי נדבות?! עדיף חרדי אמריקאי נורמלי .....
קניידלך אפוי25.01.23
רמה א היא בעיקר חרדים ודתיים אמריקאים עובדים, והשכונה נראית בהתאם
תמר26.01.23
כמה פעמים אתה חוזר על החכמה הזאת, כבר מילאת את התגובות בשמות שונים, רפאל, חרדי, אבי, שריר, די כבר לך לעבוד ואל תשרוץ פה 24 שעות
חיים26.01.23
משועמם
מוצ26.01.23
ילד מסכן שצריך צומי מתגובות באתר
שירציון❤26.01.23
פרחה
לק29.01.23
כנראה שלחרדים קשה להבין דברים
אמנון29.01.23
57
כל הכבוד לעליזה שהפסיקה את הבניה לכת החרדית....
פרזיטים25.01.23
56
שטויות במיץ
מתווך נדלן25.01.23
55
רגע זה לא הפוך? זה 20 זה יש השתלטות חרדית בבית שמש! גורשו מאות משפחות, פשוט בושה. יהודים מגרשים יהודים.
חיים25.01.23
54
בקיצור אתם רוצים דירות רק לעצמכם ואף אחד אחר לא רשאי לקבל
בקיצור רק לעצמכם25.01.23
53
שמעון גולדברג, אין לך עתיד, תשחרר אותנו כבר......
שרוליק פרוש25.01.23
52
כרגיל כולם נגד כולם סתם הכפשת שווא איזה חילוני או דתי לאומי יבוא לקנות דירה ברמת אברהם שכונה חסידית וקצת ליטאית לחלוטין הכל בולשיט סתם סכסוכים פנימיים
דרור25.01.23
מדובר במקום עם כניסה נפרדת, והמציאות היא שהפרוייקט משווק בכלל רק בארה"ב ולא לחרדים כלל.
שמואל26.01.23
51
ממש לא נכון , השכונות עם החוצניקים יותר יקרות כי הם אנשים יותר איכותיים! הם מתורבתים יש להם נימוסים.
שרית25.01.23
לכי לגרמניה ותביני מה זה נימוסים
ויטולטור26.01.23
50
אנחנו צריכים להודות , כתושב רמה ד המקום מוזנח כי זה לא אכפת לתושבים , יש מריבות וקטטות כמעט כל יום . תראו את השכונות של החרדלים הרבה יותר מטופח וירוק כי אכפת להם כי הם יותר! אז אם כל הכבוד עדיף לנו האמריקאיים חרדים יקנו ונחיה בשלום במקום יפה מטופח ונעים!
תושב בית שמש25.01.23
רמה ד היתה אמורה להיות שכונה נורמלית, אבל אז קיצוניים קנו שם דירות...
תמר26.01.23
49
בית שמש גדלה בקצב מידי מהיר, יש בניינים אבל חנויות, אוטובוסים, בתי ספר וכל השאר לא מספיקים (או לא רוצים) לבנות בזמן. למה שלא יבנו בעוד ערים שכונות לחרדים?!
אחת25.01.23
48
הקבלנים והיזמים הם אלו שגרמו לכך ובצדק. הם רוצים שהפרוייקטים שלהם יהיו מוצלחים , שכונות איכותיים בלי מריבות , לא שכונות מצוקה, לא שכונות של קיצונים ומה לעשות שכאשר משווקים לחרדים זה מגיע עם הקיצוניים, עדיף להם לשווק למודרנים ולקבל חרדים מיינסטרים.
יועץ שיווק תושב העיר25.01.23
47
מה לעשות שיש עוד קהלים ומגזרים חוץ מחרדים? אז מתוך 90 אחוז בניה חדשה שהלכה לחרדים יש איזה פרויקט שמיועד לציבור הדתי וכאלה בכיות? מאז שיצאנו ממצרים אנחנו לא מפסיקים לבכות ולהתלונן אולי הגיע הזמן להתבגר?
צדיק נסתר25.01.23
לכל הקהלים יש דירות בכל הארץ ולא אין
דוד26.01.23
46
קצת ידע... בית שמש נבנתה לחילוניים ואז החרדים באו והשתלטו. שכונות שנבנו לפני שנים מלאים בפארקים, עצים ברחובות ועוד לעומת השכונות החדשות שנראים כמעט כמו גטאות. רמת אברהם נראיצכמו בית סוהר! רמה ה' שיועדה לדתיים גם מתוכננת עם פארקים וצמחיה.עדיף שייעדו את העיר לדתיים, ישמור על עיר יפה ונורמלית
אחת25.01.23
צודקת
לימור26.01.23
45
עם שמעון גולדברג
רק צריך לזכור שח״מ ברילנט משתף פעולה25.01.23
44
בית שמש הייתה אמורה להיות עיר מעורבת (חילונים ודתיים) והחרדים השתלטו... עכשיו הם רוצים להשתלט על כל העיר??? אתם יודעים כמה חילונים ודתיים עזבו כי החרדים באו בהמוניהם?! והם עזבו לא מרצון, אלא כי הם "חירדו" את העיר
תושבת בית שמש25.01.23
אם הם היו רוצים להשאר הם היו נשארים... אבל הבחירה שלהם הייתה ללכת!כי לא נוח להם לחיות עם חרדים,אז בייייייייייייייייייייייי
מיילו26.01.23
43
כחרדי המתגורר ברמה ג אני שמח על הכתבה. כשיבואו דתיים לאומיים איכות החיים בעיר תעלה ולא תהיה מורכבת רק מתושבים בעלי פטור מארנונה שרק רוצים כל היום מבני ציבור והופכים את העיר לעניה כמוני חושבים עוד המון חברים
דניאל25.01.23
תושבת רמה ג' ומסכימה 100%!! ב10 שנעם האחרונות העיר ירדה ברמה
תושבת בית שמש26.01.23
42
סוף סוף מישהו מזהה את הבעיה האמיתית של החרדים בבית שמש הבעיה אף פעם לא הייתה עליזה בלוך אלא שמעון גולדברג! וכידוע לכל הנזק שהוא עושה מלווה בשת"פ עם חמוה"ע מדגל ש.ב. תוך הטעיית רבני העיר הליטאיים
צעירי דגל בית שמש25.01.23
41
סיפור ישן מאוד.. 🤦‍♂️ זה ממש לא כותרת עכשיו..
מאיר25.01.23
40
למה כל בית שמש חייבת להיוצ משווקת לחרדים בלבד? למה לא מגיע דירות גם לציבור הדתי לאומי? הכתבה הזאת מוכיחה כמה לא פיר זה יהיה כאשר יהיה ראש עיר חסידי כל המגזרים שאינם חסידיים לא יקבלו יחס כלל ואגב מי ישלם ארנונה אן כל העיר תהיה רק חרדים?
לא מובן25.01.23
39
רק עליזה תדאג שבית שמש תשאר מקום של שפויים!
מעריץ חרדי25.01.23
תיכף בחירות ברוך ה' להחליף אותה....
חרדי26.01.23
להחליף אותה...
חן26.01.23
38
בית שמש חרדית זה לא טוב לחרדים , עדיף לחרדים שכונות נפרדות בעיר מעורבת , לא סתם אלי ישי לא רצה בזמנו להקים עיר נפרדת לחרדים והעדיף להקים שכונות נפרדות בערים קיימות
מוטי25.01.23
37
ברור שהכנסת אנגלוסקסים ודתיים לאומיים ליישוב חרדי כלשהו מעלה את הרמה הכללית והופכת את המקום לתרבותי יותר עם איכות חיים גבוהה יותר וד"ל. כולם ירויחו מכך.
מה הבעייה?26.01.23
36
לא מבין למה אמריקאים ירצו להתעסק עם השטויות הזה .
ישראלי26.01.23
35
מתי תבינו שלא הכל מגיע לנו? בבית שמש יש עוד תושבים שאינם חרדים וגם להם מגיע מקום לגור בו. החרדים קיבלו את כל רמה ד שזה המקום עם הכי הרבה בנייה בכל העיר. מי שרוצה את בית שמש כמו קריית ספר אז הוא טעה בכתובת, בית שמש לא תהיה עיר חרדית אלא היא הייתה ותהיה עיר מעורבת עם שכונות חרדיות, כמו ירושלים!
ערן26.01.23
34
תכלס זה סתם כתבה שנועד לפגוע בעלי זה מנסים להראות שהעיר לא שקטה ושהיא לא הצליחה לחבר בין הקצוות.
אוהד עליזה26.01.23
33
עדיף אמריקאים עשירים מאשר חרדים עניים
פרזיט26.01.23
32
אין על בית שמש ועל המגוון המיוחד בו!
אופטימי26.01.23
31
רמה א היא השכונה הכי איכותית בארץ!!!! איפה עוד יש מגוון סוגי אנשים כל כך רחב כולם מסתדרים זה עם זה מאוד מאוד יפה, הרבה חוצניקים מכל העולם ואנשים מאוד איכותיים! לעומת שאר הרמות שיש רוב מסוג אחד כל היום בעיות מריבות קטטות וכו'
צריך להבין26.01.23
30
עדיף ראש עיר לא חרדי מאשר העסקונה , הגנבים, הנוכלים החרדיים... עדיף מקצועיות מאשר שטוף מוח שעושה כל מה שהפליצו לו לעשות...
דיייייי26.01.23
29
איפה שהאמריקאים הולכים המכירים עולים כי הם סוג של חרדים מאוד איכותיים! לא צריך להתבייש בזה משפחה חרדית אמריקאית הרבה יותר נורמלי מחרדי ישראלי
שגריר26.01.23
28
חרדים , תקחו את העסקונה והשטויות שלכם למקום אחר! כן זה לא רק הקיצונים זה רוב המוחלט של החרדים!
טפילים26.01.23
27
משהו יכול להסביר לי למה אם לאברכים כל כך חשוב להם ללמוד תורה כל היום ולא יוצאים לעבוד , אז מדוע פתאום בשבת לא לומדים את אותם שעות בימות החול?! אם כל כך מתחשק להם ללמוד כל היום אז גם בשבת ילמדו , שעות הכויילל חשוב להם?!
אשמח לתשובה אמיתית26.01.23
26
למה לא כתבתם שמר ש. ברילאנט הוא חלק מהמאפיה?
דיקטטורה26.01.23
25
טעות בכתבה: משה אבוטבול כיום *סגן שר החקלאות* וחבר כנסת מטעם ש"ס
פוליטיק26.01.23
24
מצוקת דיור יש גם אצל החילונים. לא רק אצל חרדים. תפסמקו להתבכיין......
יהודה כהן26.01.23
23
כמו כן יש אכיפה בררנית לחרדים בלבד להריסות , בשבועות האחרונים כל מי שלא באבטוב לשמעון גולדברג ולא אוכל איתו הערינג בללוב הוא שולח את קלגסיו לפנות בוקר להרוס לשבור לנתץ בניה שנמצא בתהליכי הסדרה בכאב רב . חסידהקוסוב
משה רפאל26.01.23
22
מה שמענין ששמעון גולדברג ושלמה ברילנט עומדים מאחורי אישור הפרויקט וכדאי לבדוק איך מונטג וראקוב פתאום יועצים לפרויקט …
גולדברג ו ברילנט משטפים פעולה ביחד26.01.23
21
שוב העסקנים החרדים נרדמים בשמירה, נלחמים על שטויות כמו משקאות ממותקים, איסור להכניס חמץ לבתי חולים וכדומה. בזמן שמשבר הדירות שהוא קריטי ליהדות החרדית פשוט מוזנח ולא מקבל את תשומת הלב הדרושה, קודם כל צריכים להחזיר את פרויקט קרית גת שאלקין ושקד הרשעים ביטלו ומיד להתחיל בבניית עיר חרדית במרכז
ציון26.01.23
20
בארץ הכתבות פחות מגמתיות מהכתבה הנוכחית. אי אפשר להיות כ''כ אינטרסנטי וסקטוריאלי ולצפות שיסכימו איתך או לכל הפחות יתייחסו לתוכן הכתבה ברצינות. (האינטרסים של הציבור הדתי לאומי לא מוזכרים בכלל)
נועה26.01.23
19
חברים, זו נראית כמו התחלת תעמולת בחירות לראשות העיר. אל תאמינו לכל "כתבה" שמנסה לפלג את העם. בתור תושב המקום אני יכול להעיד שבונים כמה שכונות במקביל שחלקם מיועדות רק לציבור החרדי וחלקם (הקטן יותר יש לומר) מיועד לציבור הכללי.
שפיות לא תזיק26.01.23
18
ממש נכון שלא צריך רק חרדים וודאי שלא קיצוניים ובשום אופן לא ראש עיר חסידי וודאי לא גור!!! הרסו את בני ברק אלעד ביתר שחיתות חוסר אכפתיות מגינות פארקים ואיכות חיים!!! שלא ישתלטו כולם ירוויחו
אזרח26.01.23
17
ראיתי מחיר 2.3 מיליון ש"ח ואני מתפחלץ מהסכום הזה , מישהו חייב להסביר לי איך זוג צעיר יכול לרכוש בסכום כזה כשרק עכשיו התחתנו והוא ילך לכולל והיא תעבוד...כמורה. כמה הנחה כבר ניתן לקבל חצי מיליון?
יעקב26.01.23
16
הכל שטויות והכל מושחת,שילוב האינטרסים צועק לשמיים. ברמה ד לוקחים מבנה ציבור ונותנים אותם לחסידויות משכונות אחרות ויזניץ קיבלה הקצאה בד2 לחסימה שגרים ברמה ב בזמן שאין מעון נורמלי לכל תושבי השכונה
מנחם 26.01.23
15
בסופו של דבר לא יהיו יותר מעשר קומות מעל הכניסה לבניין וזאת בהתאם למדיניות הוועדה - כך מצוטט בכתבה. אבל פשוט צוחקים עלינו בעיניים - זו פגיעה באינטלגנציה - כמה קומות יהיו מתחת לקומת הכניסה - זה לא כתוב. אז אם יש היתר בניה ל 12-15 קומות - ייבנו 12-15 קומות . נקודה.
אברהם26.01.23
14
עיר נפרדת לחרדים הופכת למחנה פליטים.אנו ברחנו מבית שמש חדר הכניסה הפך למחסן עגלות,ילדים מטנפים את חדר המדרגות ממעטפות חטיפים לקליפות של פּירות..כל היום רעש אי אפשר ללמוד או לנוח.אין אפילו טיפת תרבות.
אפרת26.01.23
13
בתור תושבת בית שמש אני מפחדת ממש מהחרדים שמגיעים בהמוניהם ולדעתי טוב ורצוי שבית שמש תשאר מעורבת עם תושבים שמשלמים ארנונה ושומרים על עיר מטופחת ונקייה . שכונה מעורבת זה דבר מעולה ואני לא אצביע בבחירות לשום חרדי!
תמר26.01.23
12
לצערי רמת המוסר והמידות הטובות בחברה בהתדרדרות עמוקה, מלחמות העסקנים מסיתים את הציבור ומובילים לקו מחשבה שבו לגיטימי לחשוב ולפרסם כתבות שאוכלוסייה מסוימת היחידה שקיימת בעולם וחייבים לדאוג רק לה ושכל השאר יקפצו. שנאת חינם כפשוטו (ומבלי להכנס לאי דיוקים הרבים שבכתבה).
אוהב ישראל26.01.23
11
מעניין מדוע איפה שיש ריכוז מאוד גדול של רק חרדים אז נוצר בעיות.... מעניין מאוד
דוקטור26.01.23
10
נישמע לי מצוץ מהאצבע גם עם מצוקה וגם עם דרישות... אין עניין לבנות רק למגזר אחד ולשני לא. פספוס זה החשיבה הזאת ש צריכים שיעשו לכם בגלל שהם במצוקה, יש מספיק מקום לכולם מספיק עם ה נ'גאס. אינטרסים של כמה גבירים עם צמא לרווח.
mexicano26.01.23
9
צריך להעתיק את הנוסחה של רמה א לכל בית שמש ולכל הארץ- מקום נעים עם חוצניקים ואז החרדים הפורמליים נהנים במקום שאין ריכוז גדול של חוצניקים אז המקום קורס ונכשל עיין רמה ב רמה ג רמה ד רמת אברהם וכו
גיא26.01.23
8
שמתם לב שהאמריקאים והחוצניקים ברמה א אין להם את כל הבעיות האלו אץהם לא מתעסקים עם השטויות הללו .... מעניין למה רק אצל הישראלים יש כאלו מריבות.
חקירה26.01.23
7
עם יד על הלב איפה הייתם מעדיפים לגור ליד שכן חרדי חוצניק או ליד חסיד קנאי/ עצניק/ ?!
האמת הכואבת26.01.23
6
טוב מאד שיבואו אנגלוסקסים, חרדים רגועים ונורמלים, במקום כל המשתוללים והמפגינים. מי צריך אותם? שיחסמו כבישים במקומות אחרים. שמעון גולדברג, אם זה נכון מה שטענו כאן כלפיך, אז אולי נצביע פעם הבאה ג. כמובן לא אם יבחרו את פורוש מאלעד חלילה שאז כולנו נצביע לעליזה או לכל מועמד חילוני אחר.
תושב חרדי בעיר25.01.23
5
הי בלי קשר בכלל לכתבה: ישמצב שאולי תעשו כתבה על זה שערבי,בכתה י"א הולך להתמודד לחתן התנ"ך משהו כזה! הבנתי שהוא עבר את המבחן בהצלחה,והוא אוהב את התנ"ך יותר מהקוראן,ההוא גם אמר שהסיפור מהתנ"ך שהוא הכי אוהב,זה על תיבת נח,חחח,תעשו כתבה וזה יהיה אחד המצחיקים!
טלי25.01.23
אולי שיעשו כתבה על זה שאין מים?
נטלי26.01.23
אבל יש! מה הקשר?
טלי31.01.23
4
כתושב בית שמש וכחרדי אני מעדיף עיר נורמלית ומעורבת על פני עיר שכולה חרדית ושנשלטת על ידי הקנאים. אנחנו לא קרבן ציבור ואנחנו לא חייבים לספק את פתרונות הדיור של הציבור החרדי בכל הארץ.
דוד, חרדי מבית שמש25.01.23
3
ולחשוב שעוד היום נעמד גולד-קוף ואמר על עליזה בלוך "ראש העיר בהווה ובעתיד" וכדי בזיון וקצף.....
בושה וחרפה26.01.23
2
מקווה שלפחות העבירו שליש מהשוחד לביג בוס כמקובל בשלומי אמונים
לזר פרוש גולדברג26.01.23
1
רק הכותרת של הכתבה מעוררת בחילה..רק לחשוב מה היה במקרה הפוך שהיו בונים לחרדים והכתבה הייתה מחקר מטריד וכו'מה השנאת אחים והצרות עין ...כולם צריכים דירות ובונים לכולם לפי הצרכים של כל מגזר.... ממתי לקחנו בעלות על בית שמש למה זה שייך למישהו בטאבו ??
פינקי 26.01.23
אולי גם יעניין אותך
בארץ

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 03.05.24

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 03.05.24

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 03.05.24

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 03.05.24

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 03.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 03.05.24

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24