כיכר השבת

הרצח שזעזע את המדינה

עוה"ד גבה סכום עצום ממשפחת הנרצח - לאחר ביקורת ציבורית, השיב את רוב הסכום

"כשהחלטתי להכריז על מועמדותי לראשות לשכת עורכי הדין לקחתי בחשבון שינסו לפגוע בי", נימק היום עורך הדין הבכיר, כדי להסביר מדוע החליט להחזיר חלק משכר הטרחה העצום שגבה ממשפחת הנרצח במעבר החצייה בחולון | פוליטיקאים, אישי ציבור, משפטנים ועוד, ביקרו בחריפות את שכר הטרחה | המשפחה: "תחזיר את כל הכסף" (חדשות)

33
קובי אטינגר | כיכר השבת | י"א בשבט | 02.02.23
עורך דין בסרגליק וצילום הצ'ק ששלח למשפחה
עורך דין בסרגליק וצילום הצ'ק ששלח למשפחה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 | מהטוויטר של בסרגליק)

ביקורת ציבורית אדירה הוטחה בעורך הדין הבכיר אייל בסרגליק, שגבה ממשפחת הנרצח במעבר החציה בחולון, סכום של קרוב ל-600 אלף שקלים, לפני שעה קלה (חמישי), הוא הודיע על החזרת רוב הכסף למשפחת וולקוב.

לפני יותר מחודשיים, יורי וולקוב, נרצח במעבר החצייה בחולון, לאחר שהוא ורעייתו העירו לנהג אופנוע על אופי נהיגתו, הרצח זעזע את המדינה, ונפתח קמפיין המונים ברשת לטובת המשפחה.

סך התרומות הגיעו לכ-915 אלף שקלים, ועל פי הפרסום בכלי התקשורת, עורך הדין בסרגליק גבה מהמשפחה סכום אסטרונומי של 585 אלף שקלים.

אישי ציבור, אנשי תקשורת, פוליטיקאים ועוד - מכל גווני הקשת הפוליטית בישראל, הביעו תדהמה והטיחו ביקורת נוקבת על הסכום הענק שלקח בסרגליק, מהמשפחה שאינה משופעת בכספים - כאשר הכסף שגבה בסרגליק נלקח מכספי התרומות.

עו"ד גיורא אבן צור, המייצג את בני משפחתו של יורי וולקוב ז"ל, כנגד עו"ד אייל בסרגליק, אמר היום לרדיו ללא הפסקה: "לא נשקוט עד שיוחזר מלוא הסכום. אני מתבייש לא רק כעורך דין, אלא כאדם - המשפחה נתקלה פעמיים בחודש אחד ברוע האנושי הכי צרוף".

עורכת הדין וחברת הכנסת טלי גוטליב תקפה אף היא את בסרגליק, שנחשב מקורב מאוד ליו"ר הליכוד ואמרה ברדיו ללא הפסקה: "מקרה מצער ודוחה למדי. אם הוא היה לוקח 30 אלף, בסדר גמור, לא 600 אלף". כמו כן, עוד שורה של עיתונים, אישי ציבור ועוד תקפו בחריפות את שכר הטרחה העצום שגבה בסרגליק ואף היו שטענו שהוא לא באמת פעל הרבה בתיק.

על פי הפרסום בווינט, בפרקליטות מחוז תל אביב, הבהירו כי לאחר סיום החקירה ורגע לפני הגשת כתב אישום, נודע להם שיש למשפחה עורך דין פרטי, והם הודיעו לו כי הם מתכוונים להגיש כתב אישום, לאחר שהגישו, הקשר עמו היה רק לעדכוני מידע טכני על מועדי הדיונים.

אחותה של האלמה של הנרצח, אמרה לאחר החזרת רוב הכסף: "הוא צריך להחזיר לנו אגם את השאר, גם 117 אלף שקל, זה סכום גדול בשבילנו".

היום כאמור - שעות לאחר הפרסום ולאחר הביקורת האדירה שקיבל ברשתות החברתיות, בסרגליק הודיע, כי החליט להחזיר את רוב הכסף - 468 אלף שקלים ולהשאיר לעצמו 117 אלף שקלים, העו"ד צירף את ההמחאה שהעביר לאלמנתו של יורי וולקוב.

בדברי ההסבר להחלטתו, כתב בסרגליק פוסו ארוך: "ועכשיו הזמן שלי להגיב: בעשרים השנים שאני עובד בתחום הפלילי הגיעו אלי מאות לקוחות עם סיפורים טראגיים. אנשים שנמצאים במשבר עמוק, נאשמים, נתבעים ונפגעי עבירה. כל אחד מהם מקבל ממני את הטיפול המשפטי המסור ביותר, בכל שעות היממה".

"משפחת וולקוב הגיעה אלי בעקבות האסון הנורא שפקד אותה, רצח אבי המשפחה על בסיס המלצה. באותה עת, המשפחה היתה מלווה על ידי סיוע משפטי חינמי, אשר לטענתם לא נתן להם את מבוקשם. בנוכחות עורך דין מטעם המשפחה ומתורגמן, הבהרתי למשפחה שעלויות הטיפול צפויות להיות יקרות, אך בתמורה אעמיד לרשותם את צוות המשרד כולו לטיפול בכל היבטי התיק כנפגעי עבירה – עד ואחרי הגשת כתב האישום, ליווי תקשורתי, ייצוג בהליך הפלילי וכלה בטיפול בתביעה נזיקית. מאות שעות עבודה שיתפרסו על פני מספר שנים".

"המשפחה", כך לדברי בסרגליק, "לא חתמה על ההסכם באותו רגע, אלא רק יומיים לאחר מכן, לאחר התייעצויות והתלבטות מבלי שהופעל עליהם כל לחץ, ואז נחתם עמם הסכם שכר טרחה מסודר שכלל את כל הפרטים עליהם סוכם. ממש באותו הלילה פורסמה בתקשורת ידיעה לפיה ישנה חוות דעת פתולוגית שמצביעה על כך שהאישום בתיק יהיה המתה בקלות דעת ולא רצח, על כל המשתמע מכך. לבקשת המשפחה, עזבתי את הכל והגבנו בכל החזיתות ומשם המשכנו את הייצוג. לאחר עבודה מאומצת כתב האישום שהוגש היה בגין רצח – סעיף חמור יותר וגם המשפחה הוגדרה כנפגעת עבירה".

עוד אמר בסרגליק: "תכתובות שיש לי עם המשפחה מראות כי בכל שלבי העבודה מולם הם היו שבעי רצון מאוד ואסירי תודה, ואין סיבה להניח שלא היו ממשיכים להיות מרוצים מהמשך הטיפול בתיק – ההליך הפלילי והנזיקי שיבוא אחריו. לתדהמתי, לפני מספר ימים, צד שלישי פנה בדרישה לקבל את כל כספם בחזרה. ניסיונותיי ליצור קשר עם המשפחה לא צלחו. ביקשתי לקיים מפגש לדון בדברים, אך סורבתי. מיד לאחר מכן פורסם בתקשורת מידע שקרי המציג אותי כביכול כמי שעשק את המשפחה. לדברים אין כל שחר. אין לי שום טענות כלפי המשפחה האבלה, זכותה לסיים את ההתקשרות עמי, ולכן אני מחזיר לה את הסכום היחסי עבור העבודה שטרם בוצעה. אני מאחל להם כל טוב ומקווה שהייצוג המשפטי החדש שיקבלו ידע לשמור על האינטרסים שלהם באופן מקצועי".

"כשהחלטתי להכריז על מועמדותי לראשות לשכת עורכי הדין לקחתי בחשבון שיהיו גורמים שינסו לפגוע בי בכל מחיר. צר לי שמישהו בחר לעשות סיבוב על משפחה אבלה בניסיון לפגוע בי, כמועמד לראשות לשכת עורכי הדין, ולפרסם בשמם פרטים לא מדויקים. למרות הגל העכור של הודעות מאיימות ומכפישות כלפיי אני יודע כי האמת לצדי, וניסיון הסיכול הזה לא ירפה את ידי לעשות את אשר נדרש כפי שתמיד עשיתי.>עו"ד ולקוחות רבים מחזקים אותי, הם מכירים את תופעת חוסר ההערכה או ניסיון לצאת מהסכם שירותי שכ"ט. בשיח האלים שנוצר לא היה לי כל סיכוי. אלחם על שמי ועל שמם של עו"ד שחווים זאת יום יום. חבריי היקרים עוה"ד, לא יצליחו להציג אותנו משל היינו דמון. אנו מסורים ועובדים קשה עבור הלקוחות שלנו", כתב בסרגליק.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
מסכן...לקח רק 117 אלף בסוף....איי איי איי
יהודי של אמת02.02.23
24
מכיר את אייל, הוא עו"ד הגון. המשפחה רצתה לקחת עו"ד מפורסם והבינה שזה עולה יותר כסף. צר לי שגורמים מנסים להוציא דיבת העו"ד רעה.
ישראל עו"ד02.02.23
אתה חולה באותה מחלה
כנראה גם אתה חולה נפש בדיוק אוצה מחלה 02.02.23
אם שוד כזה זה הגון , מה זה נקרא לא הגון ? אם זה יור לשכת עורכי הדין , מי ראש לשכת העבריינים ?
אליהו02.02.23
יום לאחר שהתחיל בייצוג, הפרקליטות הגישה הצהרת תובע על הגשת כתב אישום על רצח. מה הוא כבר עשה?! על מה הוא גבה מחיר הזוי כזה?! אפילו עורכי הדין הבכירים בארץ הוכו בתדהמה.
צחי02.02.23
המשפחה פנתה לאחד העו"ד הגדולים הם ידעו את הסכם שדרש ולמרות זאת לקחו אותו זה לא נכון לדבר כך זכותו של כל אדם לקחת את מי שרוצה אף אחד לא הכריח אותם לקחת את העו"ד הזה וחוץ מזה את מה שהמשפחה קיבלה לאחר הטיפול של העוד את זה לא מפרסמים בתקשורת אולי הם קיבלו כמה מיליונים כך ש 600.000 ש"ח זה לא הרבה
נחמי02.02.23
23
ככה לוקחים עורכי דין בארה"ב והרבה יותר. מה לעשות רצינו להידמות לאמריקה אז קיבלנו הכל משם.
יהושע02.02.23
רצינו? מי רצה? איזו תגובה מוזרה. כל דבר פסול אתה יכול להכשיר באמצעות הטיעון המוזר הזה.
קורא ותוהה02.02.23

הצגת כל התגובות

22
מה אתם מתפלאים ? רצה לרוץ בפריימריס בליכוד, ביבי לא אישר לו... עכשיו הוא מושחת מספיק... ירוץ גם ירוץ
ציניקן02.02.23
21
מודה ועוזב ירוחם
בוני02.02.23
20
ההחלטה לשלם הייתה בידם
מאיר02.02.23
הוא ניצל את שעתם הקשה כשהראש שלהם היה באסון שנפל עליהם. על מה ולמה הוא לקח סכום הזוי כזה???
צחי02.02.23
19
מה אתם מתפעלים,המאפיה השמאלנית עושים הכל על פי החוק,רק אל תשנו כלום,כדי שהחיה(חיות ..שם רשעים..)תוכל לקבל מעל מאה אלף לחודש להמשיך לשפוט משפט כבסדום ועמורה,לאט לאט הכל צף בהמשך לחברו..
בשט02.02.23
חבל שאתה מתלהם. העו"ד הזה דווקא שייך למחנה ביבי. תקרא שוב פעם את הכתבה
רגע רגע02.02.23
18
כותרת ראשית ???? נדפק לכם משהו? וגם למה אתם נסחפים אחרי הצהוב הזה ? ואפשר לחשוב זה הדבר הכי נורא שקורא כאן במדינה ? הוא לא כפה אותם בעיה שלהם
ששש02.02.23
17
למה אין גזר דין מוות?
למה 02.02.23
ראוי שיהיה גם עונש על פי החוק למגיבים כמוך שקוראים להמית/לרצוח אנשים.
במדינת היהודים02.02.23
16
החמדן החזירי הזה גם אכל את הדגים הסרוחים, גם הולקה, וגם גורש מהסיכוי להיבחר ליו"ר לשכת עורכי הדין.
משולם02.02.23
15
שיתבייש לו כזה סכום??? לבטל את לשכת עו"ד כל אחד שם גרוע מהשני
צביקי02.02.23
14
עכשיו הוא גם טיפש לא כסף ולא ג'וב
אבנר02.02.23
13
הם לא היו חייבים לקחת אותו זכותו לקחת כמה שבא לו!! אם אני רוצה למכור עט במליון שקל ויש מי שרוצה לקנות זו זכותי המלאה!!! לא הבנתי על מה המהומה!!
מה הבעיה??02.02.23
12
מה הסכומים האלה ולמה הסיוע המשפטי הוא איטי ולא יעיל המיסים שלנו הולכים לאבדון
מנחם02.02.23
11
כמה גועל !!! ילדים תרמו 30 שקל דמי כיס ועוד ועוד נרתמו ! בא חלאת אדם ולקח סכום מטורף ללא ערכים ללא מוסר גועל של התנהגות !!!!
רק חלאות אדם מנסים להגן עליו ! חולדות 02.02.23
10
כ 70 אחוז מיסים ( מעמ מס חברות מס הכנסה וביטוח לאומי בתלוש שלו..ארנונה למשרד)...בנוסף חלק מהרושם זה לעשות משרד יוקרתי..
ברוכים הבאים למועדון02.02.23
9
לא מבינה.. המשפחה חתמה איתו על הסכם שכט נכון שהוא הגזים אבל עדיין..
יסכה02.02.23
8
חבל שלא לקחו את אבי חימי
נחמן ברב משה02.02.23
7
שניהם לא צודקים העו’’ד שהגזים והמשפחה שמישהו כנראה חפר לה שעשקו אותם המחירים בתחום הפלילי זה לא סוד שהם מופקעים וגם לא ראיתי עו’’ד שעושה חסד כולם תופרים עם ביטנה מלאה בקיצור בהצלחה לשתי הצדדים
טוב02.02.23
6
"כל אחד מהם מקבל ממני את הטיפול המשפטי המסור ביותר, בכל שעות היממה" אז אם משלמים פחות אז הטיפול פחות מסור? ז"א שזה לא עניין של נכון או לו אלא כמה שילמתי?
יעקב.ד02.02.23
5
כאמור סדום ועמורה. גם שם הייתה מדינה מסודרת עם בתי משפט וכוי. ראו מי כהן בראש עד לפני שבוע.
שלום03.02.23
4
הבעיא היא, מדוע "הלשכה לסיוע משפטי", ו-"הסנגוריה הציבורית", לא נותנים סיוע משפטי ראוי. אילו הם היו נותנים, סיוע משפטי ראוי, לא היינו מגיעים מלכתחילה, למצב המגיש הזה. ושאלה נוספת : מדוע עכשיו, הם לא מייצגים, את המשפחה, כנגד העו"ד, העושק והגנב ?
אברהם גולדפישר03.02.23
3
עורך דין יצא גבר!!!! אני במקומו לא הייתי מחזיר אגורה!!! פשוט אילצו אותו להחזיר. כלבים. זבלים.
מוטי06.02.23
2
למה הם נכנסים לאנשים לכיסים?
חזקיהו08.02.23
1
מר בסרגליק חשבתי שאתה חכם , אבל יצאת עוד יותר טיפש זה שהשארת לך 100,000 +מע"מ לכתחילה מה חשבת הבטחת לאלמנתו שתחזיר אותו לחיים ,
שימי 21.05.23
אולי גם יעניין אותך
בארץ

הבחירות לרבנות: הבהרה של יו"ר ועדת הרבנים בציונות הדתית

חנני ברייטקופף | 17:08
ש

גם השנה

נתוני הביטוח הלאומי: מאוחדת היא הקופה הצומחת ביותר בשנה האחרונה

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם
ש

התפתחות מבורכת

מותג הבשרים המהודר "בשורה" מתרחב - מהיום ניתן להשיג גם ב"שערי רווחה"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם

מזג האוויר

התחזית: ירידה בטמפרטורות, סיכוי לטפטוף עד גשם מקומי

כיכר השבת | 06:21

"נפעל באפס סובלנות"

עימותים אלימים בקפלן | קרובי חטופים נעצרו; הופעל מכת"ז

מישאל לוי | 11.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

השומדו עשרות מטרות ברפיח

הלחימה בזייתון - מתעצמת | תיעוד מהאמל"ח שהיה במרפאה

בני סולומון | 11.05.24

סיכום חדשות השבת 

תקיפות מסיביות של צה"ל ב-4 מוקדים ברחבי הרצועה; אזעקות בצפון | כל העדכונים 

כתבי כיכר השבת | 11.05.24

מאבדים שליטה

הפעילים ניצלו בנס: מטען חבלה הוטמן במזבח יהושע בן נון

דוד הכהן | 10.05.24

לא ייאמן

בעלי מפעל פלסטיני לא חוקי למיגוניות: קצינים בכירים לשעבר

יוני גבאי | 10.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

המשטרה חוקרת

רוכב האופנוע נהרג בתאונה - ואז התגלו סימני ירי על גופו

קובי אטינגר | 10.05.24

זמן כפול

חמאס הציג דרישה חדשה שהובילה למכשול בשיחות המו"מ

דוד הכהן | 10.05.24

מה זה כן?

חשבתם שקניתם שמן זית? מתברר שזה בכלל משהו אחר

כיכר השבת | 10.05.24

מזג האוויר

התחזית: היום ישרור שרב ברוב הארץ. הלילה יירד גשם מקומי

כיכר השבת | 10.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

"זה עכשיו!"

נתניהו צייץ את התשובה שלו לאיום של נשיא ארה"ב ביידן

יוסי נכטיגל | 09.05.24