כיכר השבת

אחרי "לכו לעזאזל"

השר שלמה קרעי על הרפורמה: "אסור להתפשר. אתם לא מבינים מה קורה?"

לאחר שעורר סערה, כאשר אמר לשמאל: "לכו לעזאזל", הערב, כותב שר התקשורת שלמה קרעי מאמר ארוך ומנומק בו הוא מסביר מדוע חייבים להעביר את הרפורמה המשפטית במהירות (חדשות)

36
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"ח באדר | 11.03.23
שר התקשורת שלמה קרעי
שר התקשורת שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר התקשורת שלמה קרעי, פרסם הערב (מוצאי שבת) מאמר ארוך הנוגע לרפורמה המשפטית, והסביר, כי חייבים להמשיך עם החקיקה למרות הכל.

בתחילת מאמרו ציטט קרעי את מה שהוא שומע מהרבה אנשים בשבועות האחרונים; "עם כל הכבוד להפגנות, גם אנחנו פה."; "ביקשתם שנצא ויצאנו להפגנה הגדולה ביותר רק לפני 4 חודשים, זה יותר חזק מכל הפגנות ה-2.5 מנדטים."; "אם לא תעבירו את הרפורמה, אין מה לצאת להצביע יותר, אין לזה שום משמעות."; "אם תתקפלו ותשאירו את שלטון המשפטנים במדינה, שלטון הימין יסתיים לעולם והמדינה תיגמר."; "אנחנו חיים במשפטוקרטיה, בבגצוקרטיה, זה השלב האחרון לפני הדיקטטורה. תחזירו את הגלגל לאחור כדי שנהיה דמוקרטיה אמיתית שבה להצבעה שלנו יש איזושהי משמעות."

לדברי קרעי: "אנשים נחרדים מהמחשבה שהפגנות, תקשורת מלהיטה ומסיתה וסרבנים חסרי בושה יגרמו לסירוס או ביטול רצון העם ונבחריו. ישראל כבר מזמן לא דמוקרטיה על מלא. פעם נשלטים על ידי ספר אדום, פעם נשלטים על ידי משפטנים כשהספר האדום כבר לא עובד, ועכשיו כשסוף סוף באים לשנות ולהחזיר את ישראל להיות דמוקרטיה אמיתית, נכרע ברך בפני כמה אלפי או עשרות אלפי מפגינים? תודה לאל ולמצביענו שכרגע לא יוצאים להפגין. הם כבר עשו זאת לפני ארבעה חודשים. אם הם היו יוצאים להפגין, היתה התנגשות מיותרת וליבוי של שנאה בתוך עמנו. כנציגי הציבור שהם בחרו, מוטלת עלינו החובה לאפשר להם להישאר בבית, ולקדם בכנסת על ידי המנדט שנתנו לנו, את הרפורמה המשפטית במלואה".

"אנחנו פתוחים להידברות", הסביר קרעי והוסיף: "זה חלק בלתי נפרד ממהות עבודת הכנסת. אפשר לשנות קצת, להתפשר מעט, אבל בדברים העיקריים בשום פנים ואופן לא. אין פסקת התגברות מעל 61, אין המשך שליטה של השופטים או האליטות בוועדה לבחירת שופטים, אין פסילת חוקי יסוד בשום רוב בבית המשפט, מגבילים את זכות העמידה כפי שהיתה נהוגה שנים רבות רק למי שנפגע באופן אישי, מדיניות ציבורית סבירה נקבעת על ידי נבחרי הציבור, ועמדות היועמ"שים לא יקעקעו יותר את יסודות הדמוקרטיה."

"אני נחרד מהמציאות שבה ראשי מערכת הבטחון, ולשעברים למיניהם, שותקים, מגמגמים ולעיתים אף תומכים בתופעות בזויות כמו סרבנות, כמו איום על המדינה שלנו, על הגנתה, רק בגלל ויכוח פוליטי חריף ככל שיהיה. מי שמנסה לקחת אותי, את ילדיי, את ארצי, כבן ערובה לשאיפות הפוליטיות שלו, ולא אכפת לו לשרוף כאן הכל, הוא לא בר שיח. הגמגום, ההבנה, הרפיסות מול תופעות כאלו הם חולשה וסכנה, לא רק לאיבוד היכולת להעביר את הרפורמה המשפטית, אלא ליכולת להישאר דמוקרטיה בכלל. 2.5 מיליון איש לא ייצאו להצביע שוב, אם הכנסת תהיה באופן רשמי חותמת הגומי של בית המשפט, או תיאטרון בובות של התקשורת, השמאל והמשפטנים. אתם לא מבינים מה הולך פה?".

קרעי הוסיף לתקוף וטען: "40 שנה היה להם יחסית בסדר שאנחנו בשלטון. הכל היה ייצוגי, בסוף הם קבעו בפועל, בתרבות, בתקשורת, באקדמיה, ביחסי החוץ, במשפט, בחלוקת הכסף, ועוד. הישיבה שלנו באופוזיציה העירה אותנו, גרמה לנו להבין כמה אנחנו מגוחכים וכמה אנחנו חלשים. מהו שלטון באמת, מהי שליטה באמת ולא בכאילו. והם מבינים שאנחנו הבנו את זה סוף סוף ורק מזה הם מפחדים. הרפורמה המשפטית היתה מתקבלת במחיאות כפיים סוערות ובנימוקים מלומדים וחמורי סבר אם היתה נעשית על ידי השמאל בממשלה הקודמת".

"מישהו באמת צריך תזכורת מה הם ניסו להעביר? הגבלת כהונת ראש ממשלה, פיזור הכנסת רק ברוב מיוחד גדול, ממשלת מיעוט גם אם אין תקציב ועוד. עיגון שלטון המיעוט לעד. פשוט לא הלך להם. לא היה להם מספיק זמן. נאבקנו בהם בכל הכח, והם הפסידו מהר מדי. אז הגיע שלב שני - ניסיון ב': שורפים את המדינה. או שולטים או שוברים את הכלים".

"אני מבין", טען קרעי בהמשך הפוסט שלו: "את החששות הגדולים של רבים ממצביענו אל מול הניסיונות של פוליטיקאים קטנים לייצר אנרכיה ברחובות. אני אפילו מבין חלק מהמפגינים - צפייה של שעה בערוצי התעמולה מזעזעת את הנפש היהודית, הישראלית, ומציירת תמונה מעוותת כאילו המדינה באמת הולכת לעזאזל: מייצרים כאן דיקטטורה שתשלול הצבעה לג'ינג'ים, לנשים ולערבים. לא יהיה בית משפט, ומי יודע מה עוד. ברצינות, פחד מוות. האמת והמציאות הם אחרת לגמרי. עד היום המטוטלת של השליטה במדינה היתה כולה בידי צד אחד בלבד. לא יכולת להזיז עפרון מצד לצד אם זה לא מתאים ליועץ המשפטי, יכולת לחוקק בהסכמה שינויים בכל תחום ובג"צ היה מבטל בהינף יד. עשרות שנים היו הסכמות בנושאי גיור, כשרות, נישואים וחמץ למשל, ובג"צ במקום להמתין לגיבוש רוב בכנסת שאולי ירצה לשנות זאת, לקח את המושכות לידיו, החליט לשנות באבחה אחת הסדרים של עשרות שנים, ואז באים בתלונות למה הכנסת, ורוב נבחרי העם מנסים להחזיר את הגלגל לאחור מהכאוס שיצרו בג"צ והמשפטנים".

"דמוקרטיה היא איזונים ובלמים, מי לא יודע זאת?", תהה קרעי והוסיף: "היום אין איזונים ואין בלמים. אף אחד לא יכול לעצור החלטה של יועץ משפטי, אף אחד לא יכול אפילו להתווכח עם החלטה של בית המשפט העליון. רק לפני זמן לא רב, בג"צ אישר ברוב של 5 מול 4 את חוק איחוד משפחות שקובע שישראל לא תוצף במאות אלפי ערבים מהאיזור שיוכלו להתחתן עם ערבים ישראלים ולחסל את המדינה היהודית. חמישה מול ארבעה. מי היה עוצר אותם אם רק עוד אחד(!) מהשופטים היה מצביע נגד החוק? מי היה מציל את המדינה שלנו? מחר בבוקר אסתר חיות יכולה להחליט לבטל את חוק השבות. הכנסת יכולה לעשות משהו בנדון? כלום ושום דבר".

לדברי קרעי: "הטענה של המוחים היא שבג"צ מגן על המיעוט. לא צריך ללכת רחוק לגירוש מגוש קטיף, רק לפני שנה וחצי הרוב רמס את המיעוט בכנסת, לקח לו את הייצוג הראוי בוועדות הכנסת כדי שיוכל להעביר כל מה שבא לו ומה בג"צ עשה? כלום ושום דבר. בדמוקרטיה יש את האיזונים והבלמים הנחוצים, שאצלנו כבר מזמן אין מול בית המשפט. מול הכנסת תמיד יש בחירות. לא מתאים לכם? תעיפו את נבחרי הציבור שלכם. תבחרו חדשים. כולם יודעים שגם אם יש קואליציות חזקות של 61 או 64, זו קריעת ים סוף להגיע להסכמות, בוודאי בחוקים מעוררי מחלוקת. ואנחנו אפילו לא קובעים. כי כל מה שנחוקק מגיע לפתחו של בג"צ שיכול לבטל בהינף יד, בכל רוב, ולנו כנציגי הציבור שלכם(!) של הרוב שיצא לבחור בפעם החמישית תוך שלוש שנים וחצי, אין שום יכולת לעשות שום דבר מול זה. זו נראית לכם דמוקרטיה?"

"חייבים להעביר את הרפורמה המשפטית במלואה ולאלתר. חברים, אני מזכיר לכם, גם אם רבים בציבור הישראלי נסחפו להפגנות כי באמת הדאיגו אותם, הרי שארגון ההפגנות, המחאות, הסרבנות, הכסף הגדול, מגיע מאנשים שהרפורמה לא מעניינת אותם בכלל. הם מפגינים נגד הממשלה כפי שעשו בשנתיים שלפני הממשלה הקודמת.
לא מתאים להם ימין בשלטון, לא מתאים להם שסוף סוף התעוררנו כדי להפסיק את השליטה המוחלטת שלהם בתקשורת באקדמיה בתרבות במשפט ועוד".

"אנחנו חייבים לשנות", טען קרעי לסיום מאמרו הארוך: "כדי להציל את המדינה שלנו, אני מאמין בכך בכל ליבי.
תהיו בטוחים, הם לא יפסיקו להפגין ולחרוך את המדינה גם אם חס וחלילה נעצור את כל החקיקה, ואין לי שום כוונה לתת לניסיון עצירה שכזה להתממש. גם נשיא המדינה, שכבר התיישר לשמאל באופן בוטה, לא יצליח לתת חנינה לטיפול השורש שמערכת המשפט ואכיפת החוק בישראל זקוקה לו. בעזרת ה', נמשיך להיות חזקים ומאוחדים. נעביר את החלקים הראשונים של הרפורמה המשפטית לפני פגרת הכנסת בקרוב מאוד, ונקרב את ישראל עוד צעד לעבר דמוקרטיה אמיתית שבה גם לרוב יש משמעות. כהנהגה ימנית אמיתית, אנחנו מחוייבים לשינויים ונבצע אותם, לתפארת מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
אני לא למה אתם צריכים לציין "אחרי לכו לעזאזל" מה זה שייך לכאן, ואגב הוא צדק גם אז
חיים12.03.23
32
lech laazazel
lilit12.03.23
31
נמאס לנו לשמוע חברי ימין מתנצלים על הרפורמה די!!! בכל הכח בלע הסברים תפעלו ומהר!!!
סוף סוף לא מתנצלים12.03.23

הצגת כל התגובות

30
כל מילה סלע כמה פשוט והגיוני ואמיתי הם יודעים שזה נכון פשוט מתעצבנים ולא מפסידים בכבוד
בן12.03.23
צודק בכל הכוח להחזיר השילטון לעם
פני23.03.23
29
בעזרת הקל. עלו והצליחו למען עם ישראל
רמי12.03.23
28
צודקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק
אני12.03.23
27
אין מגיב אחד כאן שיודע מה החוקים הדיקטטוריים שמנסים להעביר....כמו שפיסקה קטנה ומוחבת שאומרת ש80 חברי כנסת יכולים לבטל את הבחירות.. אתם חוגגים היום ומחר תבכו .. ...כי ביבי יגמור כץ או מישהו אחר בּליכוד יעשה קואלציה עם גנץ לפיד ליברמן ...80 קולות לבטל את הבחירות ...ואתם והערבים תשבו באופּוזציה מאה שנה.
אבא12.03.23
26
אין עליך איש יקר כמה שאתה צודק הגיע הזמן לעשות סדר טוטאלי במדינה
אושרי חצור הגלילית12.03.23
אהבתי
אושרי12.03.23
25
בהצלחה..אנחנו אחריך..
אמת12.03.23
24
פשששש סוף סוף אחד שמדבר לעניין ולא כל הפחדנים מהימין שרועדים מהפגנות השמאל הרפורמה במלואה ואף יותר מזה הייתי מציע פשוט להעביר את הרפורמה של גדעון סער ...
גיל12.03.23
23
קרעי צודק. 70 שנה הלכנו לבחור לכנסת כמו טמבלים כשהם בפועל שולטים וצוחקים עלינו
עד כאן בגץ חונטאת הסמול12.03.23
22
חזק ואמץ
חרדי12.03.23
21
השר קרעי צודק מבין היטב את המפה וככה צריך לנהוג .אין אפשרות להתפשר עם הערב רב שונאי ישראל כמו במשפט שלמה אומרים גם לי גם לך לא יהיה אבל הרוב הדומם עם הממשלה. שימו לב יש 64 מנדטים מול 44 כי הערבים לא בתמונה
בנימין12.03.23
20
בין הבודדים שיודע להסביר טוב את הצד שלנו
אחלה קרעי12.03.23
19
קרעי, מאמר מופת. להדפיס לניילן לפרסן ולחלק בצמתים.
כל מילה!!!12.03.23
18
אלוף אתה ח״כ קרעי. אפילו שמאלני מפוחד ולא יודע ממה שהיה קורא את המאמר שלך היה משתכנע שכל מה שמניע את מארגני ההפגנה הוא שהימין עלה לשלטון והוא הולך לחזק באמת את הדמוקרטיה. יישר כח. רפורמה משפטית בכל הכח ולא שלטון הבגץ והאלטסטים למיניהם.😎
r.p12.03.23
17
אין על קרעי!!! עושה טוב לעמ"י
ישראל12.03.23
16
לא אכפת לו שהמדינה תתפורר העיקר שהרפורמה תעבור. הוא כנראה מהדתיים האלה שימותו אבל העיקר לא יחללו שבת. חסיד שוטה.
חזקי12.03.23
גם אם חלילה הרפורמה לא הייתה על הפרק, השמאל היה משתולל ברחובות. אם לא על הרפורמה אז על משהו אחר. בממשלה הקודמת הם השתוללו בגלל נתניהו ("רק לא ביבי"). מחר הם ימצאו תירוץ אחר. הם רק רוצים לשלוט.
שרה12.03.23
15
הרב קרעי משמים הגעת למלכות. לך והושעת את ישראל לא תערוץ ולא תחת. ה. אתך
אברהם12.03.23
14
תפסיק לקרוע את הימין וערוץ 14 חדל מביטוייך המזיקים מהצהרות מתלהמות תלמד מיריב לוין ואנשים תוכניים במלחמה נגד השמאל האכזר והטקטיקות שלו אין מקום לחובבנות וחוסר אחריות
אלעד12.03.23
13
כל הכבוד..... כל מילה בסלע.....
אאאא12.03.23
12
כל מילה בסלע!!! יישר כח גדול השר קרעי זו האמת לאמיתה
אריאל12.03.23
11
מילים כדורבנות! מחזקים את ממשלתנו הצודקת!!
דמוקרט אמיתי12.03.23
10
כל הכבוד קרעי. אסור להכנע לאלימות ולסחתנות לכו לאמת ובכל הכח ה' עמכם גבורי החיל.
דוידי12.03.23
9
אתה מדבר על סרבנות??? ומה עם 100 אלף אברכים ובחורים שמסרבים???
אדי מרפי12.03.23
8
כבר לא מאמינה לדיבורים! רק למעשים!!! הימין פועלים בעצלתיים וזה מפחיד צריך להאיץ תהליכים ולהעביר כבר את הרפורמה. העם לא מאמין לשום דיבורים יפים. שבענו!!
אור12.03.23
7
אין על קרעי אדם חד ברור ולא מגמגם כמו הפוליטיקאים שלנו ככה צריך להיכנס בשמלאנים ולתת להם בשניים דע מה שתשיב
טוב12.03.23
6
ישר כח כל מילה במקום עלו והצליחו וכמובן לבטוח רק בשם יתברך ולא בכוחי ועוצם ידי
חגית12.03.23
5
נאה דורש נאה מקיים! לא להתרשם מההפגנות! הגיע הזמן שתעשו את מה שהתחייבתם לבוחרים שלכם!
אלי12.03.23
4
מנהיג בריא
זלמן12.03.23
3
אלוף. מספר אחת. כל מילה בסלע
בנימין כהן12.03.23
2
איזו שנאה בפיו של קרעי. העיקר לקרוע את העם. אין לו אלוקים.
יוסי14.03.23
1
כל מילה נכונה רק זו כתבה חסרת תוכן של דיבורי אמונה וקשר בורא הכול טכני ע"פ היגיון וזה כואב כי כאשר השמאל היה בשלטון התפילות שלי היו כ"כ חזקות ועכשיו אני כנראה סומך יותר מידי על בשר ודם ופחות מתפלל וחבל
אבי 19.03.23
אולי גם יעניין אותך
בארץ

מזג האוויר: עלייה בטמפרטורות וגשם מקומי בצפון ובמרכז

כיכר השבת | 06:57

"עזה תהיה טהורה מהרשע"

"אין פתרון אחר" | משפחות שכולות דורשות: ליישב את עזה

בני סולומון | 13.05.24

הטיולים ביום העצמאות

שימו לב, בצה"ל מעדכנים כי הכניסה השנה לשטחי אש מוגבלת

בני סולומון | 13.05.24

"רק במלחמה חזקה"

האב שבנו חטוף: 'רוצים שיחזרו. אך המדינה לא חברה עסקית'

דוד הכהן | 13.05.24

"מלחמת העצמאות לא הסתיימה"

נתניהו בטקס: "נחושים לנצח, נגבה מחיר יקר מהאויב" | צפו

יוני גבאי | 13.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

במטה השב"כ | צפו

ראש השב"כ: "יחד נפלנו, יחד נקום. נבוא חשבון עם כולם"

קובי אטינגר | 13.05.24
ש

בשורה של ממש:

תושבי מודיעין עילית ייהנו ממרכז דימות חדשני ומתקדם של מכון מאר

כיכר בשיתוף מכון מאר | מקודם

התחזית המלאה

מזג אוויר הפכפך: זה מה שמצפה לנו ביומיים הקרובים 

כתבי כיכר השבת | 13.05.24

"לא יניף כבר את ביתו" | צפו

השר גלנט בנאום מצמרר על סגן אלוף תומר, שנפל בגבול עזה

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"דווקא עכשיו צריך אחדות"

השר מרגי בטקס החרדי: "יום הזיכרון מחבק ומאחד את כולנו"

יוני גבאי | 12.05.24

"הקרע של המשפחות והקרע בעם"

נשיא המדינה נאם כשצווארנו קרוע; "זה סימן הָאֲבֵלוּת היהודי"

דוד הכהן | 12.05.24

פרק לכל חלל | כנסו

מתפללים וזוכרים • גולשי 'כיכר' בתהילים למען הנופלים הי"ד

כיכר השבת | 12.05.24

ערב יום הזיכרון

צפו: זה מה שעשו עם שרידי הרכבים שנפגעו בקרב בבארי

דניאל הרץ | 12.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

דריכות מבצעית

בכיר במשטרה: "מי שיש לו רישיון לנשק, שישא אותו"

קובי אטינגר | 12.05.24